Ešte som nepochopil, načo je komu najrýchlejšie auto do terénu. V teréne sa jazdí pomaly, s dôrazom na trakciu, kontrolu nákolnu, opatrné zjazdy a pod. Rád by som videl Cayenne s tým množstvom elektroniky, ako si poradí so zdolávaním priečnych nerovností, kedy dostane krížom predné a zadné koleso do vzduchu a potrebuje sa pohnúť cca 5 cm. Skákal by ako koza prískokmi vpred. Elektronika funguje iba pod "plynom". Niet nad tuhé nápravy a mechanické závery diferenciálov, redukcie. Môj názor: Cayenne nech sa preháňa po cestách trebárz aj 300 km/h, nech je to aj najrýchlejšia SUV-ka ale do terénu by som sa viac spoliehal na hrdzavú NIVU. Aj tá na lepšie kríženie náprav. Je to ako porovnávať cestný bike s crosskou.
Jsou to stejné auta takže se jedná pouze o to kdo si vybere jakou značku a určitě co si může dovolit. Jo a Porsche ma asi těd nevím jistě ale ma přeplňovanej 4.5L motor takže to jede jako prase:-)
Interier je z 90% stejný jako u Phaetona. Myslím si, že poprvé je možné říci, že interiér je velice povedený. Jelikož pracuji jako prodejce VW, tak jsem s vozidlem taky už něco najezdil a hlavně díky školení jsem vyzkoušel i konkurenci. Range je v interiéru špička, ale ve spojení s dieslovým motorem je to "katastrofa". Nechápu, že BMW to neosadilo lepšími motory, když je maj k dispozici. Těď už je to jedno, když to prodali!!!
Máte samozřejmě pravdu v technice/která je u VW asi v současnosti ten nejlepší výběr všeho , co mohli od ostatních okopírovat-v dobrém/ , kenomže ta není jediné kritérium pro volbu auta/ještě mně napadlo- s tou spolehlivostí u VW bych si také nebyl moc jistý-mám s ní své opakované zkušenosti-GolfIII/IV,napíc stále se něco vrací povolává do servisů .../
Range je na pohled jedno z nejosobitějších a nejkrásnějších aut současnosti, a ten pocit v něm je naprosto skvělý, interiér nemá chybu, v Touaregu jsem ještě neměl možnost jet, ale myslím si že to bude/v interiéru/ stejné jako u všech VW-sterilní nuda, chlad, šeď
Tak hosi, mam Patrol MQ Diesel, najeto 420 000, Bullbar, stale jezdi jak cert, vyjedu/dojedu/prejedu vsude, jen je potrewba umet si dobre zaradit a najet. Vyhoda - cokoli odru/ohnu .... etc mne vubec nemrzi.... takze tohel je auto do terenu, se kterym muzete vsude, zadna elektronika, vse poctiva mechanika, s autem za dva a pul melounu bych si asi nikam tam, kde jsem jel netroufl. (zrovan pred mesicem a pul, nejdiv cca 3-4km prudky sjezd, re;ativen velke kameny (az 20cm) sklon misty aspon25%, cesta uzka 2.5m, vse na dvojku redukci, pak brod, nic moc, jen 20cm vody....:-) pak 2.5km vystup, sutry tak 30cm, sklon misty 40%aspon, tj. misty na jednicku..... no super zazitek, 11l/100Km.... sak sem zlikvidoval pravou zadni gumu......:-)))) Prijedte s Tuaregem, a zustenete v pulce kopce......
Cayenne ja vypredaný na dva roky dopredu pretoze Nemci nestihaju v Lipsku montovať podvozky.V Bratislave a na ceste do Lipska je asi 500 ks Cayennov bez podvozku.
Opravdu se jezdilo na běžných pneumatikách?Zúčastnil jsem se debaty s vedoucím vývoje VW profesorem Bockelmannem a ten popisoval náročný vývoj specielních pneumatik přímo pro tento vůz,právě proto aby bylo možné dosahovat vysokých rychlostí na dálnici a skvělých výsledků v terénu.Podle jeho slov jsou schopnosti tohoto vozu opravdu nadprůměrné.Měl jsem možnost se s ním seznámit ještě před uvedením na náš trh a patří mu můj obdiv.
Nemůžu souhlasit. Nájezdový uhly, brodivost, stoupavot, boční náklon. Ve všech těchto věcech je touareg lepší. Nedokonalost je pouze v křížéní náprav, ale to u samonosné karoserie skoro nikdo nedokáže. A k tomu "pokročilému vzduchovému pružení" by ti mohl můj kamarád od dovozce Roveru ( AMT Group) povídat hodiny. Je to jedná z nejproblemovějších věci na novém Range Rover. Podle garančních oprav!!!
Je to tak. Než jste byli pozváni na tyto jízdy, tak mi( prodejci ) jsme měli srovnávací jízdy na dráze u Chramosila. A musím souhlasit, že toto vozidlo je špičkově udělané, ale jezdit v takovém to terénu jeden týden v kuse bych nedoporučoval. Po týdnu těžkého terénu odešla na jednom voze poloosa a bez rámu by toto vozidlo za pul roku nikdo nesrovnal. Druhá věc je to, že 95% zákazníku s tím stejně pojede max. na houby po polní cestě. Ale v kritické době to překoná mnoho vyhlášených těžkých off-roadu.
to nemyslíš vážně. vždyť to byl právě Range Rover, který tuhle kategorii založil!! bylo to poprvé v 70. letech, kdy range rover spojil ideu terénního auta s luxusním sedanem dobrým na silnici - a to je SUV. všechno ostatní jsou jen podkategorie SUV, takže je nesmysl debatovat, jestli je tuareg či X5 SUV či ne...patří tam oba
Problém tak trochu vidím v rozdělení kategorií. Podle mě je offroad auto, které je vyvinuto a určeno pro pravidelné používání v terénu, lze jej používat v terénu pravidelně, např. pro lesáky, horskou službu, armádu apod. Definice SUV trochu kulhá. Ještě před pár lety byl klasický SUV např. Ford Explorer - rám, tuhá zadní náprava, redukce... S takovýmto SUV po úpravách bylo možno vyjet i do středně těžkého terénu a případně upravenou verzi i pro jízdy v terénu používat (patřil sem ale třeba i bezrámový Cherokee). Takovéto vozy stále existují a ačkoliv u některých z nich zmizel rám (Range Rover, Pajero), stále si zachovaly vlohy pro občasnou použitelnost v terénu. Pak se objevily vozy pro lidi, kteří preferují některé vlastnosti SUV, ale nepotřebují příliš mnoho teréních schopností. Stačí jim pohon 4x4 pro zasněžené silnice, maximálně rozblácenou polní cestu. Sem patří X5, CRV, HRV, Santa Fe a pod. Zmizela redukce, rám, uzávěrky docela úspěšně nahradila elektronika. Tyto vozy jsou primárně určeny pro silnice. Ačkoliv se Toureg svými teréními schopnostmi vymyká poslední kategorii, přesto patří spíše tam. Dnes je technika dost dokonalá na to, aby i vozy navržené pro silnice mohli překonat stejné překážky jako pravé offroady. Píšu překonat, ne pravidelně překonávat. V tom je právě ten rozdíl...
Pokud nesouhlasíš, zkus si představit modelovou situaci: Defender a Touareg. Vezmeme je někam na projížďku do opravdového terénu (vojenský prostor, lesní cesty, sjezdy mezi stromy s náklony, brod přes potok...). Toho Defendera, když budu opatrný nezničím a klidně si to risknu i s novým. Také, pokud bych byl novinář, asi importéra přesvědčím aby mi ho na takovou akci půjčil. Půjčí mi na to někdo Touarega? Existuje snad jediný majitel Touarega, který by to auto vzal a jel tam se mnou? A v..v.. vo tom to je!
I když jsem to už psaal jinde, klidně to zopakuji. Já si myslím, že Touareg, stejně jako Range nepatří do kategorie SUV. Tam patří X5, CR-V atp. ale tyhle dva rozhodně ne
jo a samozřejmě má úplně jiné motory, vyvinuté jen pro porsche. a nebude se nikdy nabízet v dieselu, neb porsche není pro šetřílky a beztak se jich nejvíc prodá v USA.
Cayenne má limitovanější produkci a je na rok dopředu vyprodaná
cayenne je o hodně rychlejší (nejrychlejší na světě), má promakanější systém vzduchovýho pružení, pohon víc na zadek (60 procent nebo tak) a vyladěnější stabilizační systém (PSM). jinak je to stejny auto
je a neni to to samy...:) apeluje to na jiny zakazniky, protože rozdil v cenach je samozřejmě mnohem větší, než by odpovídal technickým rozdílům
bude se nabízet "off road package", který zahrne vše, co jste zmiňoval. ještě to ale není na trhu. jo, a to stejný bude i pro cayenne včetně chráničů podvozku
A to jezdi po Mnichove s pravostranym rizenim? Jinak MegaCruiser neni ani tak odpovedi na HUMVVE, spis jeho obdobou - vznikl na zaklade pozadavku jap. armady. Presne podle Toyoty: vezmeme to nejlepsi od konkurence, trochu to vylepsime a mame noveho krale. Proti americkemu originalu je tu rizeni vsech 4 kol (otoci se na stejnem place jako Corolla) a polovicni spotreba. Take hmotnost je nizzsi a interier pohodlnejsi a hlavne prostornejsi.
Abych nebyl uplne off-topic: to, jestli je Tuareg do terenu pozname tak za pet let, az bude mit nekdo nejaky zkusenosti. Zatim bych to nezkousel, nestalo se mi nikdy abych jezdil cely odpoledne terenem a na aute nepribyl ani jeden sram a to jsem dost opatrnej. Ale on nekdy staci i blbej ker a lak mate samej skrabanec. Kdepak, do terenu jenom s autem o ktere se nebojim. Jinak to blato ktery mate na fotkach bych projel asi i se Subaru. Nekecam, mam to natrenovany. A fotek z blata jsem udelal uz taky dost
Taky nemám rád Jeepy - chvilku jsem jezdil v terénu s Cherokeem . Odešlo mi postupně skoro všechno, nicméně nad Wranglerem v provedení Rubicon by asi šlo přimhouřit oči... Samurai je opravdu jen pro tvrdý chlapy, je znát jeho nízká hmotnost, takže projede tam kde se nechytá ani upravený Patrol (na toho jsme nějak pozapoměli), jenže po pár minutách jízdy je člověk totálně vytřesený a druhý den se nemůže ani hnout.
Martin: Tu Toyotu Mega Cruiser znám, ale já psal o sériových vozech běžné produkce a to BOHUŽEL Mega Cruiser není. Jen tak mimochodem Jeep Wrangler vypadá jako pravý off-road, ale je to plážové vozítko, naprotitomu Suzuki Samurai vypadá jako hračka, ale v terénu dokáže divy. Ti co měli možnost si to vyzkoušet (znám jich dost osobně) mi jistě dají za pravdu.
To jsem to tedy scyhtal:-) Tak znova, snad to budu schpen vyjádřit jasněji.
Touareg je dle mé krátké zkušenosti auto, které v rozměrech SUV poskytuje pro krátkodobé výlety mimo silnice schopnosti, srovnatelné s autem kategorie off-road. Po lopatě: X5 dané místo nepřešplhá, Defender ano a Touareg díky elektronice a extrémní světlosti taky. Tím neříkám, že s Touaregem se dá s ohledem na podvozek, samonosnou karoserii ap. jezdit dlouhodobě v prostředí, které je pro pravé offroady domovem. Schopností zdolat terénní nástrahu je na tom rozhodně lépe než většina SUV. S touaregem je třeba jet opatrněji, jinak to hrozí opravdu onou boudou či úhonou na podvozku...
Ad Vševěd: Nemyslím, že by RR je auto, které posunulo laťku SUV, protože do SUV, alespoň podle mého, nepatří.
jeste: [odkaz]
jinak, nemam moc cas to studovat, jake jsou rozdily proti kummeru? cetl jsem, ze to ma byt odpoved, nekde to zas spojujou s SUV, ale to je doufam jen tim, ze mi si ten vyraz jinak vykladame. fakt to odkaze vic? neslo by se vic rozepsat treba na muj email?
Ano, je to akoby odpoved Toyoty na Hummviho :-). Ako som pisal vyssie, ma to 'UNIMOGOVSKU' prechodnost terenom, sand aj viac, znali vedia o com hovorim ...
nemyslím si, že by to bylo první silniční auto, které posunulo laťku SUV. tím je range rover, který dokáže v terénu minimálně to stejné co Tuareg. navíc má pokročilejší systém vzduchového pružení, kde jsou jednotlivé komponenty pro každé kolo propojeny, takže kolo, pokud je ve vzduchu, může být nuceně tlačeno dolů a získá tak zase trakci. nemá sice mech. závěry diferenciálů, ale je tam pokročilá TC (a na ni Tuareg při té vyjížďce spoléhal taky)
No pridal by som tu aj Toyotu Mega Cruiser - dokonca na prve miesto. Myslim, ze je daleko dalej ako Hummi, a G-ko. Hacik je v jej exkluzivite a nedostupnosti :(. Poznam jedneho chlapika - majitela Toyota showroomu v Mnichove. Chcel to bezpodmienecne vlastnit, a verte mi, zapotil sa, kym to dostal. Ked som vsak videl, co ta masina dokaze, vobec som sa jeho namahe necudoval :)))) - je to tak trocha vecsi osobak :) s prejazdnostou UNIMOGU ba aj viac :)))
to Redbaron: no jo Doupov, to bylo neco. Na ten jsme si vzdycky moc tesili. Clovek si tam poradne zajezdil. A hlavne strelby. Kvuli tomuhle me vojna bavila, kdo vam pujci tank na to aby jste ho mohli dokurvit v bahne?
Jenom poznámku k technice. Na začátku ještě před předvadením Touarega na trh VW pustil informaci o technických finesách, mezi nimi byly samozřejmě uzávěrky všech diferenciálů , vzduchové odpružení atd., a také vypínatelné stabilizátory obou náprav-po nicch je však nyní ticho po pěšině-a přitom právě tento doplněk by z Touarega udělal skutčně vozidlo kategorie "off-road", teď je to prostě lepší/nebo nejlepší?/ SUV.
Já zlítal Doupov s ruskou dvacetitunovou pásovou GM568 a terén se nedá dost dobře vyjádřit fotkou. Muselo by se jednat o 3D snímek, ale ze všeho nejlepší je, když se opravdu svezete. To šplhání do nebe a pak přehoupnutí, to se prostě nedá nafotit ani popsat...
Naprosto souhlasím s kolegou B. Auta do "terénu" se dnes dělí na několik kategorií.Proto by se slušelo v odborných článcích upřesnit druh terénu kam si může běžný majitel s tím kterým vozem troufnout bez nebezpečí. Terén je narozdíl od silnice podstatně záludnější a bez zkušeností se v něm mnohdy stanou zcela nepředvídatelné věci. Vlastnit terénní vůz ještě neznamená, že sním umím v terénu i jezdit. Otázkou ovšem zůstává co si kdo pod pojmem terén představuje. Vím, že v současné době se na trhu kromě Land Roveru Defendru a Hummeru nevyskytuje žádný vůz který by si mohl na skutečný terén bez určitých úprav troufnout. Kdo toto nerespektuje obvykle dojde úhony a už jsem pár terénních aut na boudě viděl. Vždy chyba řidiče.
Souhlasím, skoro bez výhrady. Snad je ale z mého textu jasné, že Touareg není blíže speciálům na řádění v kopcích, ale že umí, když to zkrátím, prostě lépe šplhat.
Touareg si myslím nekoupí nikdo pro to, aby s ním každý den vozil dělníky k povrchovému rypadlu. Ale snad se shodneme na tom, že je to první silničně vypadající auto, které opět trochu posunulo hranici SUV...
presne tak, kolega B. ma pravdu kolik z vas by si s takovym autem troufalo na takovou cestu. Ja tedy ne. Ale jinak klobouk dolu kolik toho ten VW zvladne. S kamaradama jsme tenkrat na vojne jezdili BVP a OT 90 no a ten teren se opravdu foti blbe.
Importér vybíral docela dobře. Tohle blátíčko je normálně pro silniční gumy tragédie, nicméně v podobných případech bývá elektronika velmi účinná - dokud funguje :-) Nicméně, se svou plečkou za pár korun na slušných pneumatikách (oblíbené protektory MaxiCross) bych zvládl kolem něj v pohodě kroužit kolem dokola...
Nedá mi to reagovat na větu z článku: "Na otázku "Může skutečně Touareg do terénu?" říkáme tedy ano." Promiňte, ale v terénu jsem s offroady najezdil docela dost a odpověděl bych jinak: Pokud se jmenujete Jarda Jágr nebo máte aspoň podobné příjmy, určitě s tímhle autem za dva a půl milionu do terénu můžete. Jinak na to zapomeňte. To auto sice ledacos vyjede, ale pokud s ním budete chtít v terénu jezdit častěji, tak ho odepíšete klidně během jednoho nepodařeného odpoledne. I pokud pomineme obvyklá rizika: poloosy, diferenciál, nemá to rám - stačí si trochu někde trochu víc "povyskočit"..., stejně zbývají další rizika.Budete se divit, jak snadno se dá auto dostat "na budku", na rozbláceném podkladu někde v lese není problém opřít bok o strom atd. To vše sice platí (možná v menší míře) i pro tzv. "pravé offroady", nicméně ty nejsou většinou zdaleka tak drahé a způsobená škoda je tedy podstatně menší.
Suhlasim s kolegom z AUTO.CZ, s ktorym som sa zucastnil prezentacie Touaregu. Fotografie skutocne nevystihuju narocnost terenu a napriek "civilnym" pneumatikam to vozidlo vsetkych prijemne prekvapilo. Naviac, coskoro sa na trh dostane verzia s uzavierkou predneho a zadneho diferencialu (zatial je vonku model s uzavierkou medzinapravoveho dif.), takze si dovolim tvrdit, ze Touareg sa potom (az na najazdove uhly) bez problemu vyrovna napr. Gcku od Mercedesu.
Safra, docela Vám závidím. Taky bych se takhle svezl. Co se týče Toureg, kousek jsem se s ním svezl, ale k čemu je jízda v teréňáku po silnici. Jinak si myslím, že by měl být zařezen spíš do klasických off roadů než k SUV, protože když vezmu co dovede v terénu, tak mi k němu škatulka offroad padne víc. Jinak se na test už hodně těším.
S off-roady mám již něco za sebou,vč. focení a tak vím, že terén se velmi těžko fotí, ale moje úvaha pramení z pohledů na trať pod koly vozů. V žádném případě však nepodceňuji výkony motoru TDI V10. U zážehového šestiválce bych byl ve svém hodnocení výrazně opatrnější. Nezdolnou lokalitu sice znám, bohužel již do ní nemám přístup. Věc armády.
Dojem se těžko popisuje a podle zkušenosti vypadají fotky vždy daleko krotčeji. Také je jasné, že všude, kde jsme jezdili, už Touareg předtím zkusil projet. Pneumatiky byly běžné zimní a věřte mi že jsem nebyl sám, kdo byl schopnostmi auta v terénu překvapen.
Těšíme se na klasický redakční test a pokud znáte nějakou nezdolnou lokalitu, můžeme ji společně vyzkoušet...
Jestli ty fotografie mají představovat opravdu těžký blátivý terén pak mám o skutečných terénních vlastnostech Touaregu velké pochybnosti. Vím z vlastní zkušenosti v opravdu těžkém blátivém terénu není bez speciálních pneu moc šancí a to bez ohledu na výkon motoru a pomoc elektroniky. Na druhou starnu chápu, že importér si nenechá utrhnout ostudu a utopit auta v blátě.