Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Profi

Zpět na článek

Tatra dodala armádě posledních 27 aut ze zakázky za 2,7 mld. Kč

43 komentářů

aj u vas funguju armadne zakazky tak ako u nas? 😉
U nas mame dokonca najdrahsi webhosting a webdesign....ked jedno ministerstvo zaplatilo za tuto sluzbu skoro 2 miliony! 8-s
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
??? aka kamuflaz? hod link
Tymkoo
tatra tuhle kamufláž má taky. ovšem asi jí AČR nechtěla. T810 je dobré auto. menší, mobilnější než T815, což je pracovní nástroj. do toho už ale V3S nespadá ani v jednom
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tymkoo
[odkaz]
hm...vidim, ze digitalizacia sveta uspesne pokracuje 😉 ale vobec ma to nedivi ....ludia travia cely volny cas na fejsbúku, CIA a NSA vdaka nemu vedia o ludoch snad aj cislo ponoziek, laska prebieha na internete, ludia sa schadzaju na internete, akysi japonec sa dokonca ozenil s virtualnou zenou v malej krabicke, sportoviska zivaju prazdnotou, lebo vsetky sporty (hokej, futbal, basketbal, tenis, atd....) su dnes prevadzkovane na PC-čkác a plejstejšnoch, a tak dáááááále! Len dufam, ze sa nedozijem toho, ako ma bude taketo nieco oralne uspokojovat [odkaz] 😉 >😁
Avatar - ryman
ryman
>😁 :yes:
:yes: :yes: :yes:
Avatar - ryman
ryman
krásnej mig :yes:
Tak co se týká podvozku, tak je to v podstatě stejný systém jako měla V3S, proč taky měnit to co funguje. Ale proti V3S limituje 810 v terénu hlavně vyšší těžiště, ale na druhou stranu jizdí komfort, hlavně na silnici, je nestrovnatelný.
Avatar - ryman
ryman
s V3S jsem mel parkrat tu cest a po ceste se s tim teda neda skoro jet.. hruza.. plus nesynchronni prevodovka, to je zlo.. ale v terenu vitezi.. 😄
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Po pár kilometrech provozních zkušeností bych řekl, že to auto je v terénu s V3S srovnatelné, co do průjezdnosti. Není o tolik vyšší, ani nemá výše posazené těžiště, jak by se zdálo. Jízda v ní (kabina i korba) je oproti V3S nesrovnatelně klidnější, pohodlnější. Za volantem... no takový větší osobák; žádné zápasy s volantem, řazením nebo ovladači.
Klaudius
Však je tiež V3S patrične staršia, o veciach ako je pohodlie či ľahkosť ovládania vtedy pravdaže nikto neuvažoval. Skôr by bolo divné, keby súčasný automobil vysokoneprevyšoval kritériá tej doby. 😉
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Spíš jsem narážel na to, jak mnozí V3S vyzdvihují jako nepřekonatelné auto do terénu. Jde o to, že 810 se jí v terénu minimálně vyrovná, k tomu přidává moderní komfort.
No já s ní mám už taky nalítáno hodně kilometrů a to v terénu i po silnici. Co se týká silnice, tak je to jasně lepší, ale v terénu mi připadá, že V3S byla trochu lepší. Toť můj názor.
Klaudius
Ono v teréne takmer neprekonateľné je. Vysoký podvozok, náhon na všetky kolá, redukcia, uzávierky a n to všetko nízka hmotnosť, to je priam zázrak. Obdivuhodnejší s ohľadom na rok vzniku. Či sa jej T810 vyrovná, netuším, faktom je, že V3S hravo prekoná aj lesný traktor. Jej nevýhodou je dosť malý rajd, na otočenie potrebuj trochu viac miesta. U T810 sa dá predpokladať lepšia manévrovateľnosť, lepšia stabilita a tým pádom väčšie hraničné náklony, ale v istých situáciách ju môže V3S prekonať, určite je ľahšia a výhody tenkých drapákovýc kolies potvrdí tiež každý, kto s V3S jazdil. 😉
ryccardo
Obdivuji rozhodnutí, které plyne z poslední věty článku. Ani bych od vlády nečekal takové rozumné rozhodnutí. Podpořit český průmysl a pomoci české firmě s tradicí a dát několika tisícům lidí práci. To mě velice překvapili s takovým myšlením.
Avatar - Special-line
Special-line
Přesně tak. Za prvé má armáda bezkonkurenční vozidlo do terénu a za druhé je z většiny české dalo lidem práci.
Avatar - T613
T613
Zas tak moc nepřeháněj. T810 není bezkonkurenční, konkurenci má hodně silnou. Možná ještě silnější než mají těžké řady Tater. Nicméně dle infa mají na ně dostatek zakázek z civilní oblasti :yes:
Avatar - Special-line
Special-line
Tak napadá mě jen Unimog... co dál na světě?
Avatar - T613
T613
jen tak letmo: Renault Sherpa 5 a BAe FMTV M1084A1
Avatar - Special-line
Special-line
Jsou srovnatelné nebo znatelně lepší?
Avatar - T613
T613
srovnatelné; viz patřičné vlákno na liaz forum, kde jsem hodil TTD
objekt21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
No 810 je v podstatě převlečenej renault, ale na tatrováckým podvozku. Skoro na každým dílu je kosočtvereček.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Tak moc ne. Jen motor, převodovka, instalace, budka s vnitřní výbavou... sakra, to je skoro celý auto >😁
objekt21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - T613
T613
to vážně. S onou zmíněnou Sherpou má stejnou techniku. Podvozek a kadibudka je jiná
Tymkoo
jelikož sem dával v tatře do pc všechny položky z čeho se skládala 810, tak vím že název renault měl na sobě jenom volant 😜
Avatar - T613
T613
kdo je prvovýrobcem motoru? Deutz?
Tymkoo
jj. tahle značka v seznamu dodavatelů taky figuruje😄

i když se to možná nezdá, pořád považuju 810 jako české auto. v dnešním světě má každý automobilový podnik tunu dodavatelů. akorát tatra donedávna ve svým areálu dělala vlastně úplně všechno
No, je to možný, že na papíře to byl jen volant, ale v reálu je těch věcí spousta.Když jsem pro ní jel, tak jsem dostal papíry, předávací protokol a klíče jak od megana a to i se znakem renault. Těch dílů tam je opravdu mnohem víc, než jen volant.
Avatar - T613
T613
Ono to není tak jednoduché. Budka a motor vyrábí někdo jiný než Renault. Budku myslím používá ještě DAF a motory (polomotory?) vyrábí Deutz. Tatra to kupuje přes Renault (šušká se něco o počínající alianci). Ale u nákladních vozů to není tak důležité. Tam je důležitý podvozek. Motory, převodovky nebo i budka se dá relativně snadno zaměnit od jiného výrobce.
Avatar - euro89
euro89
Taky mě potěšilo, že vybrali Tatry. :yes: O to víc mě naštvalo, když před časem noviny psali o tom, že nebylo řádný výběrový řízení, resp. že bylo udělaný na míru Tatře a hromadu sra*ek okolo... Evidentně jim bylo jedno, že to pomůže Tatře, ale potřebovali mít o čem psát... :-!
Avatar - ryman
ryman
jako bys neznal ty ceske novinare.. jak to rikal zeman, zumpa a povl..
major
No pokiaľ by zákazka stála polovicu pôvodnej ceny a armáda by dostala porovnateľný materiál, tak prečo nie trebárs Renault? Sme v EÚ, takže obmedzenie na ČR je proti všetkým dohodám o voľnom trhu - ostatne aj preto museli vybrať Tatru priamo, pretože výberové konanie, ktoré by vymedzovalo jeden konkrétny štát EÚ (ČR) by bolo nemysliteľné.

Je to ale aj nepriamy dôkaz toho, že Tatra by v konkurencii iných ponúk neuspela - potrebovala barličku, priamy výber.

Že je to české a že bez Tatry by bolo veľa ľudí bez práce sú kecy. Kto kedy spočítal o koľko by štát zaplatil viac napr. na podporách v nezamestnanosti? Predstava, že by bez armádnej zákazky okamžite poberali podporu všetci zamestnanci Tatry je ale scestná.

Keď má priamy výber pre českú firmu také výhody, tak prečo nevyberať priamo všetky štátne zákazky a prečo nevybrať vždy nejakú českú firmu? Napr. pre kancelárske potreby vždy jedine Koh-i-noor, príp. Centropen. Prečo sa obmedzovať len na Tatru?

Ak niekomu nevadí predražená zákazka pokiaľ sa jedná o českú firmu, nuž nech firme radšej poukáže každoročne nejaký dar zo svojho - veď sú Vianoce a poslúži dobrej veci. Uvidíme, koľko odvážlivcov by sa našlo, aby napr. Tatra nezakapala. Z cudzieho sa rozdáva ľahko, zvlásť ak sa jedná o "našich".
Avatar - T613
T613
Bože Major dělá se to tak všude,a je to tak správné! Stát má pumpovat zpět peníze z daní do MÍSTNÍ ekonomiky, ne do ekonomiky Francie nebo Portugalska.
Myšlenka že Bundeswehr bude jezdit na Renaultech a francouzská armáda na Mercedesech je úsměvná.
Jde o to podporovat domácí průmysl a jeho vývoj. Ano, je to skrytá podpora určitým segmentům průmyslu. Mi osobně to vůbec nevadí. Nejde o dávky v nezaměstanosti, ale o zachování a podpory know-how v ČR. Kolik sociálních dávek se zaplatí z daní Tatry?
T810 vznikla na základě přesných požadavků armády, co chtěla to má. Tatra navrhovala automobil jiné koncepce, ale armáda chtěla modernizovat původní Ross R210. Kapiš?
Tvé kupecké počty jsou dost krátkozraké.
Avatar - Special-line
Special-line
Přesně tak jako politika ČSSD. Radši ty prachy rozdat na podpory než podpořit český průmysl...
:yes: :yes: :yes:
Vztahuje se to k příspěvku T613
Avatar - Special-line
Special-line
A jak to víš že je předražená?
Taky mě to překvapilo, ale poslední dobou na taková "překvapení" narážím hodně často. Zaplať pán Bůh :yes: