Profi
Přihlásit pro přidání komentáře
ryccardo
Obdivuji rozhodnutí, které plyne z poslední věty článku. Ani bych od vlády nečekal takové rozumné rozhodnutí. Podpořit český průmysl a pomoci české firmě s tradicí a dát několika tisícům lidí práci. To mě velice překvapili s takovým myšlením.
Přesně tak. Za prvé má armáda bezkonkurenční vozidlo do terénu a za druhé je z většiny české dalo lidem práci.
Zas tak moc nepřeháněj. T810 není bezkonkurenční, konkurenci má hodně silnou. Možná ještě silnější než mají těžké řady Tater. Nicméně dle infa mají na ně dostatek zakázek z civilní oblasti :yes:
Tak napadá mě jen Unimog... co dál na světě?
jen tak letmo: Renault Sherpa 5 a BAe FMTV M1084A1
Jsou srovnatelné nebo znatelně lepší?
objekt21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
No 810 je v podstatě převlečenej renault, ale na tatrováckým podvozku. Skoro na každým dílu je kosočtvereček.
Tak moc ne. Jen motor, převodovka, instalace, budka s vnitřní výbavou... sakra, to je skoro celý auto >😁
objekt21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
jelikož sem dával v tatře do pc všechny položky z čeho se skládala 810, tak vím že název renault měl na sobě jenom volant 😜
kdo je prvovýrobcem motoru? Deutz?
jj. tahle značka v seznamu dodavatelů taky figuruje😄
i když se to možná nezdá, pořád považuju 810 jako české auto. v dnešním světě má každý automobilový podnik tunu dodavatelů. akorát tatra donedávna ve svým areálu dělala vlastně úplně všechno
i když se to možná nezdá, pořád považuju 810 jako české auto. v dnešním světě má každý automobilový podnik tunu dodavatelů. akorát tatra donedávna ve svým areálu dělala vlastně úplně všechno
No, je to možný, že na papíře to byl jen volant, ale v reálu je těch věcí spousta.Když jsem pro ní jel, tak jsem dostal papíry, předávací protokol a klíče jak od megana a to i se znakem renault. Těch dílů tam je opravdu mnohem víc, než jen volant.
Ono to není tak jednoduché. Budka a motor vyrábí někdo jiný než Renault. Budku myslím používá ještě DAF a motory (polomotory?) vyrábí Deutz. Tatra to kupuje přes Renault (šušká se něco o počínající alianci). Ale u nákladních vozů to není tak důležité. Tam je důležitý podvozek. Motory, převodovky nebo i budka se dá relativně snadno zaměnit od jiného výrobce.
Taky mě potěšilo, že vybrali Tatry. :yes: O to víc mě naštvalo, když před časem noviny psali o tom, že nebylo řádný výběrový řízení, resp. že bylo udělaný na míru Tatře a hromadu sra*ek okolo... Evidentně jim bylo jedno, že to pomůže Tatře, ale potřebovali mít o čem psát... :-!
No pokiaľ by zákazka stála polovicu pôvodnej ceny a armáda by dostala porovnateľný materiál, tak prečo nie trebárs Renault? Sme v EÚ, takže obmedzenie na ČR je proti všetkým dohodám o voľnom trhu - ostatne aj preto museli vybrať Tatru priamo, pretože výberové konanie, ktoré by vymedzovalo jeden konkrétny štát EÚ (ČR) by bolo nemysliteľné.
Je to ale aj nepriamy dôkaz toho, že Tatra by v konkurencii iných ponúk neuspela - potrebovala barličku, priamy výber.
Že je to české a že bez Tatry by bolo veľa ľudí bez práce sú kecy. Kto kedy spočítal o koľko by štát zaplatil viac napr. na podporách v nezamestnanosti? Predstava, že by bez armádnej zákazky okamžite poberali podporu všetci zamestnanci Tatry je ale scestná.
Keď má priamy výber pre českú firmu také výhody, tak prečo nevyberať priamo všetky štátne zákazky a prečo nevybrať vždy nejakú českú firmu? Napr. pre kancelárske potreby vždy jedine Koh-i-noor, príp. Centropen. Prečo sa obmedzovať len na Tatru?
Ak niekomu nevadí predražená zákazka pokiaľ sa jedná o českú firmu, nuž nech firme radšej poukáže každoročne nejaký dar zo svojho - veď sú Vianoce a poslúži dobrej veci. Uvidíme, koľko odvážlivcov by sa našlo, aby napr. Tatra nezakapala. Z cudzieho sa rozdáva ľahko, zvlásť ak sa jedná o "našich".
Je to ale aj nepriamy dôkaz toho, že Tatra by v konkurencii iných ponúk neuspela - potrebovala barličku, priamy výber.
Že je to české a že bez Tatry by bolo veľa ľudí bez práce sú kecy. Kto kedy spočítal o koľko by štát zaplatil viac napr. na podporách v nezamestnanosti? Predstava, že by bez armádnej zákazky okamžite poberali podporu všetci zamestnanci Tatry je ale scestná.
Keď má priamy výber pre českú firmu také výhody, tak prečo nevyberať priamo všetky štátne zákazky a prečo nevybrať vždy nejakú českú firmu? Napr. pre kancelárske potreby vždy jedine Koh-i-noor, príp. Centropen. Prečo sa obmedzovať len na Tatru?
Ak niekomu nevadí predražená zákazka pokiaľ sa jedná o českú firmu, nuž nech firme radšej poukáže každoročne nejaký dar zo svojho - veď sú Vianoce a poslúži dobrej veci. Uvidíme, koľko odvážlivcov by sa našlo, aby napr. Tatra nezakapala. Z cudzieho sa rozdáva ľahko, zvlásť ak sa jedná o "našich".
Bože Major dělá se to tak všude,a je to tak správné! Stát má pumpovat zpět peníze z daní do MÍSTNÍ ekonomiky, ne do ekonomiky Francie nebo Portugalska.
Myšlenka že Bundeswehr bude jezdit na Renaultech a francouzská armáda na Mercedesech je úsměvná.
Jde o to podporovat domácí průmysl a jeho vývoj. Ano, je to skrytá podpora určitým segmentům průmyslu. Mi osobně to vůbec nevadí. Nejde o dávky v nezaměstanosti, ale o zachování a podpory know-how v ČR. Kolik sociálních dávek se zaplatí z daní Tatry?
T810 vznikla na základě přesných požadavků armády, co chtěla to má. Tatra navrhovala automobil jiné koncepce, ale armáda chtěla modernizovat původní Ross R210. Kapiš?
Tvé kupecké počty jsou dost krátkozraké.
Myšlenka že Bundeswehr bude jezdit na Renaultech a francouzská armáda na Mercedesech je úsměvná.
Jde o to podporovat domácí průmysl a jeho vývoj. Ano, je to skrytá podpora určitým segmentům průmyslu. Mi osobně to vůbec nevadí. Nejde o dávky v nezaměstanosti, ale o zachování a podpory know-how v ČR. Kolik sociálních dávek se zaplatí z daní Tatry?
T810 vznikla na základě přesných požadavků armády, co chtěla to má. Tatra navrhovala automobil jiné koncepce, ale armáda chtěla modernizovat původní Ross R210. Kapiš?
Tvé kupecké počty jsou dost krátkozraké.
Taky mě to překvapilo, ale poslední dobou na taková "překvapení" narážím hodně často. Zaplať pán Bůh :yes:
U nas mame dokonca najdrahsi webhosting a webdesign....ked jedno ministerstvo zaplatilo za tuto sluzbu skoro 2 miliony! 8-s