Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Fiat v Paříži představí Stilo Station Wagon

Italská automobilka rozšíří nabídku modelů kombi ve střední třídě o model Stilo Station Wagon až v lednu 2003, světovou premiéru tato nová karosářská varianta oslaví již příští týden na tradičním podzimním autosalonu v Paříži.
Zpět na článek
20. 9. 2002 10:37
neregistrovaný "martin"
20. 9. 2002 19:22
neregistrovaný "Ondřej Láník"
21. 9. 2002 15:52
neregistrovaný "THERES"
21. 9. 2002 16:33
neregistrovaný "Ondřej Láník"
23. 9. 2002 18:19
neregistrovaný "THERES"
20. 9. 2002 14:21
neregistrovaný "kostka"
20. 9. 2002 15:43
neregistrovaný "JoKo"
20. 9. 2002 21:19
neregistrovaný "cuisine"
21. 9. 2002 14:38
neregistrovaný "miloš"
21. 9. 2002 14:59
neregistrovaný "Ondřej Láník"
21. 9. 2002 16:40
neregistrovaný "miloš"
23. 9. 2002 08:45
neregistrovaný "Milan"
23. 9. 2002 12:33
neregistrovaný "Martin"
neregistrovaný "martin"
20. 9. 2002 10:37
Nechápu Vaše použití tříd pro automobily
Vážená redakce, opět jsem se podivoval nad uvedením, že tento vůz představuje rozšíření nabídky kombíků ve střední třídě. Je přeci každémů, krom lajků, jasné, že toto je vůz středně nižší třídy a tam by měl zůstat, nebo si myslíte, že tento vůz snese porovnání s například Nissan Primera, Reanult Laguna, Ford Mondeo, Citroen C5, a další? Vždyť už to je hrozné. Jednou napíšete, že Octavia je vozem střední třídy, přitom to je vůz postavený na platformě golf/Bora/Seat, což jsou všechno auta středně nižší třídy. To už snad je lepší termínu tříd u automobilů vůbec nepoužívat. Ještě jeden dotaz, může mi někdo rozumně vysvětlit, proč, když se udávají prodejní úspěchy značek, se často uvádí na čelních místech například 1. Octavia, 2. Octavia Combi, to samé u fábií. Prosím Vás vždyť to je totální blbost, protože to by se potom u modelu Megan muselo členit na 6 až 7 typů. Je to dle mého trapné, zvláště pokud se uvádí například pouze 5 nejlepších. Nemám nic napsat například 1. octavia (poměr hatchback/combi), ale toto není Váš případ, jen se ptám.
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "Ondřej Láník"
20. 9. 2002 19:22
Re: Nechápu Vaše použití tříd pro automobily
Souhlasím s názorem, že definice tříd je pro poslední generaci automobilů poněkud zavádějící. Na příkladu Nissanu Primery je patrný trend zvětšování automobilů prakticky všech tříd. Zatímco minulá generace Primery byla dlouhá 4522 mm a měla rozvor 2600 mm, nová Primera měří 4575 mm a rozvor má 2680 mm. S každou generací automobily trochu povyrostou a tak například Volkswagen Golf první generace by dnes rozměrově mohl konkurovat spíše o třídu nižšímu Polu.
Fiat ukončením výroby typu Croma před několika lety opustil střední (vyšší střední) třídu a částečně nahradil tento model typem Marea/Marea Weekend, který však již byl velmi příbuzný s menšími Fiaty Bravo/Brava.

Jen pro zajímavost uvádím základní rozměry Bravy (4187x1741x1416 mm) vs. Stila 5D (4253x1756x1525 mm), tzn. např. nárust délky o 66 mm do výšky o více než 10 cm. Dále uvádím rozměry Marey Weekend (4484x1743x1500 mm) vs. Stilo SW (4510x1750x1570 mm).
Pro srovnání rozměry Škody Octavia Combi : 4513x1731x1457 mm.
neregistrovaný "THERES"
21. 9. 2002 15:52
Re: Nechápu Vaše použití tříd pro automobily
Myslim, ze auta se sice zvetsuji, ale tridy v evrope zustavaji stejne. Pro poradek: Minivozy (Smart, Lanos, Seicento atd...), male vozy (Fabia, 206, Corsa atd...), nizsi stredni trida (Octavia, Astra, 307 atd...), stredni trida (Laguna, Passat, Mondeo atd...), vyssi stredni trida (Superb, A6, rada E atd...) nejvyssi trida (rada S, A8, rada 7 atd...) a potom jeste terenni vozy, sportovni vozy, vozy SUV a vozy MPV, ktere se ovsem casto prolinaji s uvedenymi tridami. Je ale pravda ze stale casteji vznikaji vozy ktere by se daly zaradit do vice trid naraz, ale v pripade Stila (SW) je podle me zarazeni vice nez jasne. Patri do nizsi stredni tridy. S trochou dobre vule se daji auta zarazovat spravne.
neregistrovaný "Ondřej Láník"
21. 9. 2002 16:33
Re: Nechápu Vaše použití tříd pro automobily
Souhlas. Jen Daewoo Lanos bych spise priradil k tride malych vozu, a model Matiz do tridy mini.
neregistrovaný "THERES"
23. 9. 2002 18:19
Re: Nechápu Vaše použití tříd pro automobily
Jo, jasne popletl jsem to :) Matiz a ne Lanos.
neregistrovaný "kostka"
20. 9. 2002 14:21
fuj, fuj, fuj
Tak strasnej zadek auta jsem uz dlouho nevidel.Ono kratky stilo je hnusny(je divne useknuty a vypada,jak kdyby italove nemeli jeste trochu plechu),ale tohle je vrchol nevkusu.Nevim jak nekdo muze preferovat italskej design,kdyz nemeckej,svedskej i francouzskej je o mnoho lepsi.Pekny italsky auto je alfa 166 a taky znacka s trojzubcem ve znaku.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "JoKo"
20. 9. 2002 15:43
Pekne
No mne sa SW viacej paci ako 5dv hatchback. Najma tie posledne paite dvere vyzeraju ovela lepsie ako na patdveraku.

P.S. kostka: Design je vec osobneho vkusu... Ja napriklad nenadavam na nove Polo {podla man vyzera hrozne}, ale ani na novu Ibizu/Cordobu {tam sa mi nepaci to, ze skopirovali AR}. Ja uprednostnujem taliansku design, pretoze vyzaruje z neho viacej dynamickosti ako napr. od nemeckej konkurencie {az na Stilo,kt. sa pomalicky podoba na nemecke}.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "cuisine"
20. 9. 2002 21:19
ujde
Tak tohle auto dle mého názoru docela ujde. Takový praktický rodinný kombík pro běžnou rodinu.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "miloš"
21. 9. 2002 14:38
stilo sw
Přiznám se, že jsem z foto poněkud na rozpacích, je-li auto hezké, nebo ne. Pravdu ukáže až osobní kontakt. Domnívám se, že pokud chce fiat stylově navázat na německý konzervativní design, zlomí mu to krk. Nechápu, proč začali s takovou politikou, vždyť např. Brava se po zahájení výroby vůbec neprodávala špatně a rozhodně tvarem vybočovala z řady tehdejších automobilek. Např. Marea combi byla v té době určitě větší tahák než dnes stilo sw. Od Italů se očekávají nové směry designu a ne to co předvedli. Jinak řečeno, auto nebude asi špatné, ale po prvním shlédnutí ničím nepřitahuje a to je hrozná chyba. Když se poprvé podíváte na kterýkoliv z nové řady modelů Alfy Romeo, je to radost. Asi je také chyba v tom, že odešel designér do seatu /a tam je to vidět/ a k nim vzali údajně nějakého Němce....... Jestli je to pravda, je to něco podobného, jako kdyby hlavní sládek v plzeňském pivovaru byl Eskymák. Na závěr přeji Fiatu, aby se se stilem uchytili, protože fiatem jezdím já i manželka už léta a uvažoval jsem vzhledem k velké spokojenosti s pokračováním v této tradici. Při letmém pohledu na záď vozu mi přimomíná tak trochu Subaru. V úvodním článku, kde jsou základní data rozhodně postrádám velikost rozvoru, který je pro posouzení vnitřního prostoru nepostradatelný.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Ondřej Láník"
21. 9. 2002 14:59
Re: stilo sw
Doplňuji jen rozvor, který je shodný s hatchbackem Stilo a to 2600 mm.
neregistrovaný "miloš"
21. 9. 2002 16:40
stilo sw
Nechápu, proč zůstal stejný rozvor 2600mm. Předpokládal jsem, jak ostatně bylo také prezentováno, že nová technologie výroby podvozku umožňuje "operativně měnit sendvičovou podlahu bez výrazných nákladů " Rozvor 2600 není sice malý, ale u rodinného combi by takových 2650-2700mm neuškodilo. Pravděpodobně nechtěli posunout model do vyšší kategorie, ale potom k čemu ta konstrukce je ?
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Milan"
23. 9. 2002 08:45
Krok zpět
Souhlasím s názory, že designově je to krok zpět, i když někoho
konzervativnějšího může oslovit. Tvary tohoto kombíku připomínají tak VW
Passat Combi ročník 1993, což by potvrzovalo působení Němců v design
studiu Fiatu.
V každém případě myslím, že se Stilo moc nepovedlo v žádné karosářské
verzi.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Martin"
23. 9. 2002 12:33
Re: Krok zpět
Myslim, ze design je skutecne subjektivni. Me se velmi libi 3 dverove i 5 dverove Stilo. Pro nektere je to nejhezci auto soucasnosti spolecne s 307. Nekomu se zase nelibi, ale o tom to prece je. Mimochodem kombi od Stila aspon podle obrazku me take neoslovuje. Ja jsem napriklad clovek, ktery nema rad uniformitu. Proto kdyz jsem kupoval auto jsem jasne rekl, ze se nechci zaradit do dlouhe rady majitelu vozu Skoda a ze chci neco jineho. Vybiral jsem mezi 307 a Stilem a nakonec jsem koupil Stilo. Mel jsem kdysi Punto a to bylo paradni auticko, takze jsem zustal u Fiatu. I kdyz mezitim jsem mel Felicii a Fabii :-)