Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Obama: Automobilový průmysl USA se opět stane světovou jedničkou

Americké automobilky ještě mají potíže, ale toto odvětví ekonomiky USA se zase stane světovou jedničkou. Řekl to dnes americký prezident Barack Obama.
Zpět na článek
Avatar - Barrichello
9. 8. 2010 12:19
Re: nej
No dyt já to vím, co byste si tu beze mě počali. Kdybych vám neporadil co máte dělat. >:D >:-[]
Avatar - T613
9. 8. 2010 12:04
Re: nej
no na tebe jsem čekal, abys mi to poradil >:D
Avatar - Barrichello
9. 8. 2010 11:52
Re: nej
Já už se dobrých půlhodiny bavím o situaci v čr a koli těch aut jezdí i tady, Mlho.

Na Kubě si to opraví místní mechanici za použití vyrobených díllů v dilně na koleně, popř. použijí ND z něčeho jinýho. Kde nic není, umí si Kubánec poradit, neboj.
Sežen si dokument "Ameriky na Kubě" - tam je to vše vysvětleno jak to tam chodí.
Avatar - T613
9. 8. 2010 11:38
Re: nej
bavím se o Kubě a ne o EU.. šmáárja ty v tom máš bordel.
Avatar - Barrichello
9. 8. 2010 11:14
Re: nej
Ony USA uvalily emgargo na evropu? Že vo tom nic nevím, kdybys chtěl karbec na Bel Air nebo blatník na DeVille 1959, stačí říct :-)

kromě bižuterie, gumových těsnění atd. jde na tyhle káry dovlit z usa skoro všechno a na co nejsou díly nové, dá se ještě sehnat po vrkáčích a lidech v usa..
Avatar - T613
9. 8. 2010 11:08
Re: nej
přes ekonomické embargo z USA, jo?
smiř se s tím, že ty auta jezdí jen z toho důvodu, že je to poctivá "kovářská" práce, kterou si umí každý opravit na koleně.
Avatar - Barrichello
9. 8. 2010 10:56
Re: nej
No druhá věc, na tyhle auta furt jdou sehnat ND a to i na motor, převodovku.

Kdežto u některých evropských aut je to hooodně velkej problém.
Avatar - T613
9. 8. 2010 10:47
Re: nej
to jsou kecy v kleci.. jediným důvodem proč ty auta jezdí je pouze v tom, že ti na to vyrobí náhradní díly každý zručnější "zámečník". Nic víc, nic míň.
Avatar - Barrichello
9. 8. 2010 10:24
Re: nej
Jenže jde ještě o robustnost konstrukce, kvalitu materiálu, naddimenzovanosti a výdrži motorů.

R4 1,5 nikdy nevydrží najet tolik co americká V8, která zvládne klidně i 500 tis km.

Důvod proč ty káry pořád jezdí a ještě dlouho jezdit budou.
Avatar - Barrichello
9. 8. 2010 10:00
Re: směšné
RackCZ: čeče, máš blbě votočenej kalendář, rok 1975 už 35 let není... Asi to k vám ještě nedošlo.
Za 20 litrů benzínu jezdí akorát tak HUMMER H2.
To "slavné" HEMI jezdí za 12 litrů na sto (průměr). Takže ta 71 litrová nádrž mu na těch 500 km v pohodě stačí.
Ze by s evropskou konkurencí s motory V8 šlo na nádrž ujet 1500 km sem si nějak nevšiml...

Blbou automatickou převodovku montuje v segmentu jiném než je nižší střední a většina evropských automobilek. Další smůla je, že některé převodovky v amerikách jsou od ZF či mercedesu, takže ty blbé automaty vyrábí blbá evropa popř. jsou vyráběné v licenci v usa.

Co má evropa modernějšího oproti americkému 3,7 V6 o výkonu 305 HP? nebo V8 5,0 o výkonu 412 HP?
Bez přeplnování, pojd mi to laskavě vysvětlit, zaostalče :-)

Americké motory nikdy s plněním emsií problémy neměly, už proto že v Kaliforni jsou přísnější limity než ve slvané EU.
A přesto je plní.
HEMI určitě Euro 5 bude, v tom nebude problém.
Avatar - T613
9. 8. 2010 09:59
Re: nej
absolutně každé auto do nástupu elektroniky bude schopné jezdit "perfektně" při dobré údržbě. Je úplně jedno jestli je to Amík, Frantík, Rus nebo Čech. A absolutně každé auto s elektronikou se začne * a nebudou na něj ani náhradní díly, opět bez rozdílu.
Avatar - Plautus
9. 8. 2010 09:45
Re: ou yeah
Úplný súhlas :yes: :yes:
Skvelý a jasný pohľad na vec :yes:
Avatar - Barrichello
9. 8. 2010 09:44
Re: nej
škoda že pověst Toyoty jako kvalitní výrobce se nechází v usa momentálně někde v oblasti mezi Severní Dakotou a aljaškou, zatímco americké značky sou asi o 1500 mil před ní :-)

Nebo jinak, podívej se na posmívané pickupy: červenec: Ford řady F první, Chevy Silverado třetí a RAM osmý v absolutním pořadí všech modelů.

Kde je Toyota Tundra, Nissan Titan a další?
Tak já vám to povím opět naprosto přesně soudruzi - tyto modely sou v **

Jedno z nejoblíbenější fleetových aut?
Chevrolet Impala. Atd. atd.
Avatar - Barrichello
9. 8. 2010 09:39
Re: nej
Čekal sem tuhle na kámoše když sme se šly podívat na jendo kabrio, trošku sem se nudil, tak sem si nechal otevtřít BMW 3xx kombi z roku 2002 a posadil se do toho.

HIHI, HEHE HAHA. Tohle je skutečně super ironie.

Takže asi tkahle - tý černý plastový nádheře, co si říká interiér, bez jediného kusu invence, volantu škoda mluvit může s přeheldem konkurovat velká řada tehdejších amerických interiérů.

Protože tohle je plastová nuda bez nápadu, prostě jen samej plast a nic dál. Opravdu nádhera.
Musím konstovat, že takové Audi A6 a VW Passat kolem roku 98-00 a další je též super nádhera, lepší interiér sem ještě neviděl, skutečně :-)
Avatar - Barrichello
9. 8. 2010 09:33
Re: nej
Ty Kubánský veterány jezdí i po 50 letech a přijde se někdy podívat na sraz us cars kolich aut z 50 a 60. let je tady z usa. budeš valit bulvy a všechno to jezdí. Jssem zvěda na sraz VW v roce 2040 - kolik tam bude aut z roku 1990 - funkčních :-)
Jedno?
Avatar - Barrichello
9. 8. 2010 09:30
Re: směšné
Jurjos: jim to nevysvětlíš, jak to není neměcký....

Problém je že HEMI 5,7 OHV žere o litr víc na sto než superhypermoderní 4,2 FSI od koncernu, má stejný výkon, stejné zrychlení v autech kam se montuje.

Akorát HEMI je OHV, 2 ventily na válec, má o 1,5 litru vyšší objem, žádné FSI!!!
A žere to o litr víc, možná dokonce jen o 0,8, ve srovnání a tímto motorem ve starší verzi to žere dokonce i méně!!!

Tak a tady je ten důvod - američani nepotřebují technický fičurky, oni umí udělat kvalitní motor i s použitím postupů ze "staré dobré školy".

A pokud chceš moderní motory, tak i tam je konkurence: všechny Ecoboosty od Forda, 3,6 V6 LLT od GM a 3,6 V6 Pnetastar od Chrysleru.

Jo smutná zpráva pro kritiky současných modelů Chrysleru - výroba stávajících V6 2,7 a 3,5 končí koncem září.

Tyto motory nahrazuje ve všech modelech Pentastar, který dává 290 HP a má být i verze s turby (dokonce i dvěma) atd., má to dostat časem FSI, vypínání válců atd.
Avatar - Barrichello
9. 8. 2010 09:25
Re: směšné
HEMI a AMG. HEHEHE.
Víš co je problém? že za jeden model AMG jsou ty HEMi až 3!!

Navíc jaksi HEMI je atmosféra, samozřejmě na něj lze nacpat kompresor + sprtovní filtr + jiný svody atd. a a není vůbe problém místo 430 HP mít 550-600 HP.

Pokud o to někdo stojí.

A když chceš porovnávat továrně laděné motory, tak prosím s Cadillacem STV-V a CTS-V (vč. kupé).
Pak prosím provnat cenovky, parametry zrchlení, spotřeba a potom můžeš přijít.
8. 8. 2010 12:41
Re: ou yeah
Nečil se na konci je otazník čili to byla řečnická otázka nikoliv informace, jinak se vším co jsi napsal souhlasím.Každý tady v tomto státě breptá to všeho ale chybí jim to podstatné - informace. Připadá mi to jak při rozvodu všichni ví co se mezi těma dvěma zkazilo, ale nikdo s nimi v té domácnosti nežil a neví jak to tam chodilo takže nemůže soudit a v tomhle je to stejné, můžu přijet na dovoleno kamkoli nebo zajít na návštěvu ke komukoliv ale vždy získám jen povrchní informaci ze které se nedá udělat závěr, musel bych tam žít.
Avatar - Ricardo
8. 8. 2010 11:37
Re: ou yeah
To není pravda. Podívej se kolik je v Evropě aktivistů - kolik lidí je nadšených z islámské nebo budhistické kultury. To vůbec není přirozené!
OK, kdyby to byla jen fascinace odlišností a kuriozitou, ale tito lidé tomu úplně podléhají a vzdávají se vlastní kultury pod vlivem bludu kulutury jiné. A patří do toho i nesmyslné akce typu "vlajky pro Tibet", které se týkají naprosto jiného prostřední, které nemůžeme tady v Evropě pochopit. Nemáme ani dost informací, natož abychom měli potřebný vzhled a dokázali situaci kriticky zhodnotit a pochopit všechny aktéry.
A ani není potřeba chodit tak daleko, Kosovo je v mírnější podobě to samé. Než abychom podpořili Srby, tak se jim snažíme komplikovat existenci a z pradvoláskařského nadšení podporujeme rozklad jejich státu a expanzi, které žádná jejich zvrácená vnitřní pravidla nenutí brát ohled na okolí.
neregistrovaný "ricardo.sergion"
8. 8. 2010 11:03
Re: směšné
full size pick up je absolutne nedostizni s benzinovym motorem >:D at 8 nebo 10 valec naopak je to velmi dobry stroj a ma sve opodstatneni v usa sam jsem jich par ridil.. s jinymi automobily to uz tak slavne neni docela souhlasim jsou nazpatek..ale Obamova prohlaseni to urcite nestrhnou trh ukaze kdo co chce
8. 8. 2010 10:44
Re: ou yeah
Nikde nepíšu že toto je můj pohled nebo že s tím souhlasím, jen píšu jak to ve skutečnosti je. Proti Číňanům nikdo nic nepodnikne ohledně Tibetu a to z důvodu co jsem napsal a každému bude fuk že s tím nesouhlasím.
P.S. Ten kdo vraždí a krade nese samozřejmě hlavní vinu, ale ten co o tom ví a zavírá předtím oči je vinen taky a není ta vina o moc menší.
Avatar - jurajos
8. 8. 2010 10:19
Re: směšné
Nie žeby bolo treba reagovať na tú hromadu hlúpostí o príspevok vyššie, tak Ťa len doplním...nielen HEMI...nové V8 a V6 pre Mustangy, či EcoBoosty, Pentastar od Chryslera, v nedávnej minulosti Northstar či v podstate večne zelená 350-ka od GM.
Nazerať na vyspelosť amerických áut optikou desaťvalcových pick-upov je...eufemisticky povedané "nedostatočné". ;-)
Avatar - white label
8. 8. 2010 10:19
Re: ou yeah
Aha, tak já jsem se tě dotkl, tak si mě za to trošku "zneužil"... >:D

Seš fakt borec, asi bych si měl na tebe začít dávat bacha... >:-[]
Avatar - white label
8. 8. 2010 10:14
Re: ou yeah
Možná kdyby se tě v úvodu tak osobně nedotkla má poznámka ohledně tvé naivity (proč asi), nepřehlédl bys úvod mé reakce, kde doslova píšu: "Na to je už trochu pozdě..." a mohl sis ušetřit tenhle svůj dlouhý příspěvek "sebeoslavujívící" tvou moudrost a vševědomost, bohužel v něm (opět) není nic, co by už dávno nebylo obecně známo (viz i můj citovaný úvod).
Jinak máš zajímavý pohled na "právo" viz Tibet, nebo Mnichov.
Podle tebe asi není hlavní vina na tom kdo vraždí, nebo krade, ale na tom kdo mu v tom nedokáže zabránit...
Avatar - T613
8. 8. 2010 08:41
Re: Yes we can :)
to být lepší ovšem může platit jen při soupeření se státy, které dodržují stejný pravidla hry. Pokud "vyspělé" státy budou za těžké peníze vyvíjet nové technologie, které budou za velmi krátký čas bez uzardění onou zemí okopírovány, tak ty "vyspělé" státy nikdy lepší nebudou. Pokud bude v onom státě vedeno velmi zdlouhavé a nákladné úřadování z dovozci, či nutnost mít čínského (51%) partnera při výstavbě podniku a v neposlední řadě vyřadění mimočínských firem ze státních lukrativních zakázek, tak nikdy nemohou být lepší. Bylo by to stejné jako bys svému žokejovi dal těžké závaží, čínskému nedal nic a tomu svému bys řekl "musíš být lepší". Přílišná liberalizace trhu je stejně škodlivá jako přílišné restrikce. Proti takovým partnerům se mají zavádět stejná opatření jaké oni zavedly proti nám.
8. 8. 2010 03:32
Re: ou yeah
Všechno se dá zpochybnit, ale jinak promiň chtěl jsem jen tak pokecat o blbostech a zjistit trošku názory jaké běhají na netu, jelikož tahle diskuse je fakt o ničem jak je to s čínou a zbytkem světa píšu v jiné odpovědi tobě snadno si to najdeš. Tak ještě jednou promiň trošku jsem tě zneužil. ;-)
8. 8. 2010 03:24
Re: ou yeah
Tak teď jsi mě rozesmál pokud budou evropské potažmo echt německé firmy vyrábět komponenty svých automobilu v Číně (teď mám na mysli i firmy jako je Mercedes a BMW, už slyším ten řev že to tak není, ale věřte že je) tak co už za chvíli budeme kupovat evropského. Pokud budou velké a známe firmy zadávat Čině zakázky ve vysokých objemech tak tady mlatíme prázdnou slámu.Označil jsi mě za naivního idealistu a utopistického socialistu, ale já jsem na rozdíl od tebe realista a povím ti co se děje. Kupodivu za to vše může kapitalismus a to v tom smyslu že základem každého podnikání je vytvořit co nejvyšší zisk s co nejnižšími náklady, tudíž bez ohledu na národní zájmy, evropské zájmy zadám výrobu tam kde bude nejlevnější abych ten zisk maximalizoval, nebudu to dělat pro Německo, pro Česko či jiný stát kterého budu státní příslušník, nebudu to dělat pro Evropu budu to dělat jen a pouze pro své bankovní konto. Sorry ale takhle vypadá kapitalistický svět jde o prachy a ne o zájmy někoho jiného chápeš a stejně je to i s tvým Tibetem všude se o něm bude žvanit ale kapitalista s.e.r.e na Tibet dělá bussines s Čínou a nechce ji n.a.s.r.a.t takže jak se říka psy štěkají a karavana jde dál. Takže se rozhlédni kolem mrkni do zrcadla a budeš vědět kdo je naivní. Jinak Číně nemusím fandit ani ji dělat obhájce oni vím kam a za čím jdou firmy co s nimi obchodují to ví taky, jen pár naivku vykřikuje něco o Tibetu lidských právech atd. jenže vše je jinak Google taky vykřikoval že opouští Čínu kvůli cenzuře a jak to dopadlo sklapnul a je tam pořád, jde totiž o bussines. Takže nakupuj jen "Evropské" výrobky a věř že svět je takový jaký si jej představuješ.Jo a mimochodem čínu neberu jako někoho kdo se potřebuje rozvíjet ale někoho kdo se chce rozvíjet a ví jak si za tím jít a jde za tím tvrdě přes kecy všech politiku a naivku kteří vyvěšují tibetské vlajky a pořádají demonstrace.
Avatar - white label
8. 8. 2010 02:13
Re: ou yeah
To je snad v tomto případě celkem jedno, obojím se dá snadno (historicky) "zpochybnit" křesťanství (zneužít se dá všechno), ale řešíme tu snad především současnost a případnou budoucnost, takže pokud se toho nebudeme aspo%n trochu držet, budem tu za cvíli řešit problémy typu slepice-vejce.
Mimochodem byl si to ty, kdo na mou otázku ze současnosti odpověděl otázkou z poměrně daleké minulosti...
Avatar - white label
8. 8. 2010 02:06
Re: ou yeah
Na to je už trochu pozdě, ale nepodceňovat situaci a hlavně se na ně nedivat jako na někoho, kdo se potřebuje nutně rozvíjet a ještě mu u toho málem fandit a dělat mu "obhájce"...
A pokud možno dávat přednost evropským produktům i za cenu o něco vyšší ceny... rozdíl ceny brát jako splátku určité "pojistky"...
8. 8. 2010 01:59
Re: ou yeah
Ano tahle diskuse ztrácí smysl, jelikož se vždy snažíš diskuse zavézt jinam než začaly.Btw. myslel jsem spíš výpravy pod jménem kříže po ostatních světadílech a pokusech o jejich křesťaniazaci mečem a ne mistra Jana.
Avatar - white label
8. 8. 2010 01:33
Re: ou yeah
No právě, přesně o tom mluvím a to byli "jen" Sověti, u Číny by ty práva nemusely být ani teoreticky...
A fakt, že nás zase někdo někdy může "obětovat", pro nás případné riziko Čínské hrozby logicky ještě zesiluje...
Avatar - white label
8. 8. 2010 01:28
Re: ou yeah
Podstané je, že ty "hodonty Ku-klux-klanu" nemají podporu v našem současném právním řádu ani v křesťanství, ale pokud chceš řešit současný stav připomínkami typu upálení mistra Jana Husa, tak taková debata poněkud ztrácí smysl... 8-s
8. 8. 2010 01:24
Re: ou yeah
No vidíš zrovna tohle jsem chtěl vynechat jako laciné, ale co udělaly západní mocnosti po válce? Věnovali nás rusům jako poválečnou trofej a lidská práva našeho národa jim byla naprosto ukradená.A o lidských právech za éry socialismu, teoreticky byly, ale praxe, škoda mluvit. ;-)
8. 8. 2010 01:20
Re: ou yeah
A nebyli to právě křesťané kdo ve jménu kříže a svého náboženství vraždili po celém světě?
8. 8. 2010 01:15
Re: ou yeah
Neměli jsme jim dávat zakázky na výrobu všeho možného, je to o tom že bychom chtěli málo pracovat mít za to hodně peněz a ještě nakupovat levné zboží. Evropa je lína a konzumní a zaměstnala Čínu, Čína na tom zbohatla a teď Evropu koupí a zaměstná ji. Kde se stala chyba? Pane učiteli já vím, ti geniální evropané se svými tradicemi morálními zásadami kteří si nevidí na špičku nosu podcenily jiné národy a považovali je za hlupáky. Na tomto serveru je to taky vidět všechno korejské, čínské, ruské, rumunské, turecké a já nevím jaké je špatné, Američané jsou idioti a jen Češi jsou géniové a Němci jsou dobří. ;-)
Avatar - white label
8. 8. 2010 01:12
Re: ou yeah
A mají snad v křesťanství, nebo v našem právním systému podporu "hodnoty u"??? 8-s
Naopak, třeba romové se tu mají v jistých ohledech líp, než ti "bílí"...

P.S. Tady je spíš "Ku-klux-klan" naruby, s tímto "argumentem na mě opravdu nechoď, "Kocábe"... ;-)
Avatar - white label
8. 8. 2010 01:08
Re: ou yeah
Mě nálepkovat nemusíš, já už to mám přímo v nicku... ;-)
No prodali, spíš nás obětovali proto, že se sami cítili dost ohroženi..., ale to není něco, co by se dalo s Čínskou hrozbou přímo srovnat, s tou bych třeba srovnal spíš těch našic 40 socialistických let pod CCCP... a s Čínou by to mohlo být, v mnoha ohledech, horší... >:-[]
8. 8. 2010 01:03
Re: ou yeah
Odmítám akceptovat hodnoty Ku-klux-klanu zejména xenofobii ke všemu co není bíle jako já.
Avatar - Falco
8. 8. 2010 01:00
Re: Yes we can :)
>:D ale opravdu jenom trochu..
8. 8. 2010 00:54
Re: ou yeah
No je to tak já mluvím o ekonomice a ty o Tibetu.No alespoň tě nenálepkuji jako ty mně. Nicméně každý argument má protiargument. Koho zajímaly lidská práva v Československém státě když nás prodali v mnichově fašistickému Německu a nebyli to Číňané ale vysoce civilizované evropské státy.
Avatar - Ricardo
8. 8. 2010 00:49
Re: ou yeah
O tom žádná, ale není důvod "těm druhým" pomáhat víc, než je k vlastnímu rozvnoji nutné, ne?
Avatar - white label
8. 8. 2010 00:48
Re: ou yeah
Odmítáme akceptovat i "hodnoty", jako je "likvidace" narozených dětí ženského pohlaví, to že je žena do značné míry majetkem muže, který ji může beztrestně tělesně trestat, ukamenování za nevěru, vraždy za "zneuctění" rodiny, ženskou obřízku (Afrika)...a beztrestné nedodržování zákl. lidských práv vůbec...
8. 8. 2010 00:42
Re: ou yeah
Moc jsou peníze a peníze jsou moc. Čína maká aby měla peníze Evropa kecá a spoléhá na to že je má a měla je třeba začít makat a bude moc i peníze.
8. 8. 2010 00:37
Re: Yes we can :)
Teď si tak trochu "kalousek", ne?
8. 8. 2010 00:36
Re: ou yeah
Stejně tak jako hodnoty jiných civilizací jsou vlastní jim a taktéž je odmítáme akceptovat?
Avatar - Ricardo
8. 8. 2010 00:35
Re: ou yeah
Nejde o bohatství souseda, který žije v nějaké ekonomické symbióze. Tady jde o moc!
8. 8. 2010 00:26
Re: Yes we can :)
Tak svrchovaný stát jsem právě neměl na mysli... A ten odkaz bych bral jen, jako jednoho ze "strašáků" minulý doby a ta doba se strašně rychle mění...
Avatar - Falco
8. 8. 2010 00:23
Re: Yes we can :)
Děkuji, nelze ale regulovat ekonomiku, přikazovat firmám kde vyrábět apod. Pokud se Západ postaví proti volnému obchodu, globalizaci, bude izolovat svoje hospodářství, tak svou globální moc ztratí zcela určitě.

Je to jednoduché, musíme být prostě lepší..
neregistrovaný "yaroukh"
8. 8. 2010 00:16
Re: ou yeah
:yes:
Avatar - Falco
8. 8. 2010 00:16
Re: Yes we can :)
Řekněme, že nás čeká multipolární globální systém, ve kterém už nebude tak snadné napadnout svrchovaný stát.

Goldman Sachs patří jen ten letopočet, přesně je to 2027 [odkaz]
neregistrovaný "yaroukh"
8. 8. 2010 00:14
Re: ou yeah
Půlka tvého příspěvku je opakování něčeho, o čem vůbec není spor. Druhá půlka je naprostá fantasmagorie.

Ad experti z celého světa: ajéje, vědecký konsensus, kde jsem to jen slyšel?

1) O tom, jestli bude Čína nejsilnější nebo ne, vůbec nemluvím. O tom cvrlikají vrabci na střechách už hodně let a do budoucna s tím počítá každý. Mávat tím tady jako nějakou věštbou je legrační. :-)

2) Podobně zábavné jsou ty horůrky o trůnu, kterého se Čína zmocní tím, že vypálí palác. Asi jsi zapomněl, že jsi o pár řádků výše sám psal, že Čínané se na ten pomyslný trůn dostanou tak jako tak. Proč by kvůli tomu pokládali světovou ekonomiku (samozřejmě včetně své vlastní), a riskovali i nepokoje ve vlastní zemi?

Až se budeš příště na sympoziu bavit s expertem "z celýho světa", přednes mu svoji teorii o tom, kterak Čína obrací světovou ekonomiku v popel, riskuje chaos s nedozírnejma následkama i u sebe doma, jenom proto, aby získala _A ZNEHODNOTILA_ něco, co za pátr let stejně bude mít. >:D
7. 8. 2010 23:44
Re: směšné
Teď jde o to "závodění", čeho se prodá víc a hlavně kde. V EU HEMI asi pár a jestli krom 300c i do Jeepu, jinak nevím...
Avatar - Ricardo
7. 8. 2010 23:27
Re: směšné
AMG je teď po faceliftu CL určitě Euro 5 a HEMI musí být Euro 4 (dává se tuším do 300 C i v evropské verzi). Snad by mohl být Euro 5 - v realitě záleží teda, jestli ho tady vůbec budou dál nabízet, ale teoreticky bych si na to i vsadil. Americký normy jsou podobně přísný jako ty u nás
7. 8. 2010 23:05
Re: směšné
A jak jsou na tom ty emise u těch 2 motorů? Jen se ptám... Nemyslím si, že by zrovna AMG mělo problémy udělat to, co HEMI a třeba i naopak.
neregistrovaný "yaroukh"
7. 8. 2010 22:56
Re: ou yeah
OK, beru to jako uznání chyby z tvé strany. Ale dávej si na to pozor.
Peace, discussion over.
Avatar - gld
7. 8. 2010 22:48
Re: ou yeah
nemám záujem s tebou diskutovať..neprinášaš nič nové než osočovanie a zamotali by sme sa tým kto vie kam a bez výsledku..

čo som napísal som napísal a stojím si za tým

ako si to preberieš je na tebe, ynženýre..
Avatar - Ricardo
7. 8. 2010 22:47
Re: ou yeah
Naše hodnoty jsou vlastní jen naší civilizaci. Ostatní civilizace je neakceptují, proč bysme teda měli jejich odlišnost a touhu po expanzi vítat s nadšením, když oni nás berou jako rivaly?
Právě ta fascinace jinými kulturami (tím myslím jiné civilizace ne jednotlivé národy v rámci té naší) se podobá žániku Říma. V Číně jsou totiž fascinovaní Evropou jen do té míry, že si naše výdobytky uzpůsobí ke svému obrazu. Kdyby byly role prohozené, oni nebudou z našeho posilování nadšení...
Proto jsou taky Číňani tak úspěšní - jsou pilní, pracovití, plně se adaptují na změnu podmínek a neberou ohled na ostatní.
Avatar - T613
7. 8. 2010 22:43
Re: ou yeah
gratuluji, že sis našel učebnici dějepisu :-O
Avatar - white label
7. 8. 2010 22:19
Re: ou yeah
Já píšu o voze, ty o koze. Nějak ses vyhnul tomu Tibetu a respektování lidských práv Čínou (a většinou Asie) obecně.
S případným rozvojem a expanzí Číny/Asie by přišly do Evropy i jejich náboženství a s tím spojený přístup k právu..., což je "rozvoj" o který žádný normální Evropan nemůže nikdy stát...
neregistrovaný "ricardo.sergion"
7. 8. 2010 22:18
Re: nej
ted si akorat potvrdil ze o necem krafes ale realitu neznas..tvych 1500000kc tady placas to jest 80 000 dolaru a v teto cenove hladine tam nakupujetop trida lidi normalni lide si kupuji za 20-30-40 tisic dolaru prepocti si na ceske sam...za tyto penize zde mas skodu octavie atd ve statech auta v uplne jine dimenzi.Druha zrejme tva iluze je ze o SROTOVANI >:D jen ho daji protiuctem doplati tu 5 tu 10 000 dolaru a maji nove..auta se zde nevyplati drzet po zaruce nejenom ze kvalitou zrovna neoplivaji ale nevyplati se to lidi a servisi jsou drahe a kazdy te nuti vzit si nove neradi opravuji je to bidny byznys musis platit hodne lidi musi znat dost o aute vyskolit je trva a stoji atd.vymenu oleju a beznou udrzbu zvladne rychle kazdy najmuty chlap na par mesicu..v usa lide jako ty moc prace nemaji opravuje se ale jinym stylem za jine penize...zkus si v los angeles otevrit dilnu na auta prijede ti par cernochu a ty budou chtit za 5 dolaru udelat celej autak >:D >:D kazdy kdo ma na nove nikdy dilna ulice nenavstivi za cely zivot...
neregistrovaný "yaroukh"
7. 8. 2010 21:58
Re: ou yeah
Proboha kde jsi něco takového v mých komentářích našel? >:D 8-s Já považuju aktuální vývoj za přirozený. (Tedy až na to, že Čína pořád reguluje cenu svojí práce a nerespektuje intelektuální vlastnictví. Ale to jsou detaily, které rozhodující roli nehrají.)

Jak už jsem psal, myslím si, že se to časem samo spraví. My budeme nuceni/chtít pracovat za míň, oni se namlsají a budou pracovat za víc.
Co s tím uděláme, jestli třeba najdeme nějaké jiné řešení, je jenom na nás... tedy bohužel. >:D
neregistrovaný "yaroukh"
7. 8. 2010 21:55
Re: ou yeah
Ale ale. Chceš snad popřít, že jsi udělal přesně to, co jsem popsal? >:-[] Tak kde v prohlášení je něco o tom, že se US dostane na špičku mávnutím kouzelného proutku? Čekám na odpověď! :-)

No, pak už vůbec nemůže překvapit, že neznáš význam slova xenofobie.
Avatar - Ricardo
7. 8. 2010 21:48
Re: směšné
Ne že bych měl ptřebu militatně hájit americkou techniku, ale zrovna HEMI je nejen na poměry US automobilového průmyslu moderní a vyspělý motor. 65 AMG od Mercedesu je sice menší a výkonnější, ale má jaksi dvě turba navíc...
Avatar - Ricardo
7. 8. 2010 21:39
Re: Yes we can :)
Falco, po dlouhé době tě tu vidím a po ještě delší době s tebou souhlasím. Až na tu bezpečnost, tam bych takový optimista nebyl. Třecích linií je víc než dost, navíc některé země spadají do více sfér zájmu, lokání války rozhodně nejsou vyloučené.
Síla západní civilizace bývala v imperiání moci. Po tom, co se imperialismu vyčerpal a ukázal se jako neúměrně nákladný, ovládali jsme svět pomocí liberalizace. Teď ale ostatním nutíme "demokracii" a nesmyslná lidská práva a sami se svazujeme socialismem. A té i technologické převahy, která nám zbývá jako poslední výspa, se bohužel dobrovolně zbavujeme v zájmu snižování nákladů, než abychom regulovali technologický rozvoj zbývajících částí světa...
7. 8. 2010 21:39
směšné
Každý kdo kdy byl na Floridě, či v Kalifornii ví, že americká auta nemají žádnou exkluzivitu. Jezdí snad americká smetánka v Dodgy? Fordu? NE jezdí v japonském Lexusu, Infinity, Mercedesu, BMW, Bentley, Rolls Roycu. Jezdí si v luxusu a ukazují svoji okázalost ale, ne v amerických vozech (jako to bylo v 50, 60, 70 letech). Americká auta jsou absolutně zaostalá, jakej rozumnej člověk chce obrovskou 2,5 tunovou americkou krávu, která má spotřebu 20 l benzínu/100 km, a s kterou jezdíte neustále na pumpu protože má jenom 70 litrovou či menší nádrž. Kdo tady v čechách chce americkou káru, která má zaostalej motor, velkou spotřebu, blbou automatickou převodovku atd. Já teda ne, ti bohatí to vědí a kupujou Evropu a Japonsko už kvůli kvalitě, exkluzivitě a moderním technologiím. Evropa a luxusní Asie je dražší, ale aspoň máte něco moderního a né 6,1 HEMI kterej má pouze 317 kW, narozdíl od Mercedesu který má 65 AMG což je 6 litrový motor vlastnící 450 kW.
Moje schrnutí:
Ameriko jsi zaostalá, zbytečně velká a těžká, normální člověk tě nikdy v Evropě chtít nebude !!
Avatar - Ricardo
7. 8. 2010 21:33
Re: ou yeah
Sama neporoste, k tomu je potřeba outsourcing >:D
7. 8. 2010 21:08
Re: Yes we can :)
A kam je to prognóza Goldman Sachs a od kdy je to tvůj názor? S těma válečnejma aktivitama si nejsem tak jist, protože právě zbrojní průmysl je jedním z největších tahounů ekonomik. Tím nemyslím, že Čína napadne ČR, ale přes různý druhy náboženství se svět může vždycky někam hnout. Další věc je, že čím je číňan "tlustší", tím víc je dražší. (viz vzrůstající ceny jejich výrobků). Do Číny se strašně špatně vidí...
7. 8. 2010 21:00
Re: ou yeah
Každý na tom bude jak si zaslouží a pokud Evropa bude čím dál pohodlnější a bude pouze kecat a každou chvíli stávkovat tak se stane že ji Čína smete, bohužel to nebude vinna Číny, ale právě a jen Evropy.
7. 8. 2010 20:57
Re: ou yeah
Souhlas když mně bohatší soused podnikatel zaměstná a ještě pomáhá zlepšovat ekonomiku, je to lepší než když já budu u piva vykřikovat co všechno má a na co si nakradl. :yes:
7. 8. 2010 20:55
Re: ou yeah
Pravdu díš Číňan maká a ekonomika roste, evropan kecá po odborových schůzích a vysedává po hospodách a čeká že ekonomika poroste sama.
7. 8. 2010 20:49
Re: ou yeah
A o tom melu není čas kecat ale makat, vyhrává ten silnější, čti ekonomicky silnější. A starý západní svět nenech se vysmát zkus si někde něco najít o Čínské říši a uvidíš kde je starý svět. ;-)
7. 8. 2010 20:43
Re: ou yeah
Naivní idealismus? Právě si mně rozesmál, koukni se na historii sám a zjistíš že to co se Němcům nepovedlo válkami nakonec dosáhli ekonomicky. Po druhé světové válce zabrali zamakali a ve finále nakoupili fabriky a firmy po celé Evropě.A co tady? Tady se furt sedí u piva řeší co vše si soused nakoupil a jak si žije, ale že soused podniká a maká a pak má to hospodské filozofy nezajímá. Takže zvedněme se od piva makejme a můžeme si pak Číňany koupit my a ne oni nás. Evropa zpohodlněla a stejně jako Američani si myslí že bude užívat všechny výdobytky civilizace a makat na ní budou asiati, ale že se asiate poučili že jediný kdo určuje pravidla je ten co má prachy které umí vydělat a ne ten co sedí a kecá je druhá věc.Takže sorry pánové ale kecání nám nepomůže je třeba začít makat a nepodceňovat "nepřítele" Asii můžeme porazit jen ekonomicky a k tomu musíme přiložit ruce k dílu. Btw. to co se děje v Evropě teď nápadně připomíná konec říše římské, takže poučení z dějin je opravdu nasnadě. P.S. Nejsem utopista ani socialista. ;-)
7. 8. 2010 20:20
Re: nej
A hlavně pravá amerika je dnes Toyota >:-[]
Avatar - white label
7. 8. 2010 19:59
Re: nej
Kdybys v USA byl, tak bys určitě věděl, že za 1,5mega (cca 80 tis. am. dolarů) si tam auto (nejen na tři roky) kupuje opravdu málokdo... :-)
7. 8. 2010 19:51
Re: nej
ANO, ty poznatky mám z vlastní zkušenosti. Mě nezajímá kdo si jak často kupuje auto - chceš snad říct, že je normální koupit si auto za 1,5mega a po třech letech ho nechat sešrotovat? Ty to tak děláš?
Tvrdím, že US auta jsou robustnější v každý součástce, jsou mnohem líp vybavený a i servis je jednodušší a méně častý, než u ostaních aut. Co se týká spotřeby, tak ta je stejná a mnohdy i menší, než u srovnatelnýho auta evropský a japonský produkce. Prostě jsou lepší - to je moje zkušenost po deseti letech denodenního ježdění s amerikou a po dvaceti letech opravování aut všech značek.
Jinak v americe jsem nebyl - abych ukojil tvoji zvědavost
Avatar - white label
7. 8. 2010 19:50
Re: ou yeah
Kam se na tvůj "naivní idealismus" hrabou i ti největší utopističtí socialisté...
Zkus třeba historii, kolik evropanů už muselo (v dějinách) zemřít aby Evropa nebyla "Asijská", ale podle tebe jim asi ti evropané vlastně spíš "neslušně" bránili v jejich rozvoji...
Podívej se jen na Tibet, chová se tam snad Čína zásadně jinak, než fašisti? Opravdu si přesvědčený, že by si nikdy nic podobného jinde nedovolili, pokud by to bylo jen trochu možné...
:no:
Avatar - Falco
7. 8. 2010 19:39
Re: ou yeah
Bohatší soused neznamená, že já budu zákonitě chudší, právě naopak!
Avatar - Falco
7. 8. 2010 19:33
Yes we can :)
Podle předpovědi Goldman Sachs se okolo roku 2030 stane Čína největší ekonomikou světa. Vedoucí role Říše středu nebude mít ovšem základ v technologické převaze, ale v počtu obyvatel. Samozřejmě, že se bude Čína stále technologicky vyvíjet, ale nepodaří se jí v mnoha oblastech dostat do čela, jako tomu bylo v případě USA ve 20. století. Stane se největší ekonomikou díky počtu obyvatel. Z hlediska výkonu na obyvatele však zůstane stále chudá.

Čínská prosperita bude také samozřejmě záviset na prosperitě globálních konkurentů, jako jsou USA, Japonsko a EU. Úpadek či zkáza jiných zemí Číně nepomůže. Čína si také nebude schopna zajistit energetické suroviny dobytím, jako předchozí impéria, svět bude daleko více provázanější a bezpečnější, pro jakékoliv válečné aktivity nebude pochopení.

Místo rozdávání dotací by měl Obama raději liberalizovat vízovou politiku, protože právě talentovaní cizinci jsou tím, co je pro vědeckou a technologickou převahu USA klíčové.

Toť můj skromný názor :-)
Avatar - pocitac
7. 8. 2010 19:29
Re: ou yeah
třeba jim to bude vyhovovat těm bolševikům ;-)
Avatar - gld
7. 8. 2010 19:16
Re: ou yeah
Na margo tvojich nonsensov môžem tiež skúsiť:

Takže tu máme klasický postup typického diskusného bula:

-vytvor si zámienku prečo útočiť
-význam oponentovho príspevku prekrúť/nepochop (podľa IQ)
-nepochop nuancie bežnej konverzácie (iróniu, nadhľad..)
-prihoď štipku xenofóbie (si predsa čech ako repa nééé?)

vole :-!
Avatar - T613
7. 8. 2010 19:09
Re: nej
není náhodou zakázán jejich vývoz z Kuby? :-)
Avatar - T613
7. 8. 2010 18:59
Re: ou yeah
co to tu meleš.. tady jde o to, že se z EU a starého západního světa, který kdysi "vládl" celému světu, stává postupně a jistě hloupý, dobromyslný lenoch, který postupně chudne. Zatímco ty rozvojové státy jej postupně vytlačují z jejich ekonomických a co je horšího mocenských pozic.
Avatar - pocitac
7. 8. 2010 18:26
Re: ou yeah
mám na to stejný názor, "oteplovači" je parta zločinců, ale každý se musí něčím živit, a když jim tohle nese a lidi jim to žerou ... ;-)
Avatar - pocitac
7. 8. 2010 18:24
Re: ou yeah
A mění to něco na tom, že by zpravodajtví mělo být vyvážené? Jaký prostor na vyjádření dostane nováček v první lize, který dá důležitý gól a jaká dostane novopečený politik? Je to nebe a dudy ;-) ale dost už politiky ;-\
Avatar - pocitac
7. 8. 2010 17:59
Re: ou yeah
google, napiš Čína + nerostn bohatství ;-) ... je toho dost
Avatar - pocitac
7. 8. 2010 17:57
Re: ou yeah
Petrko, pohybujeme se na tenkém ledě, ale tak jak jsi to pochopil ty, jsem to nemyslel. Věta „nedá se tomu zabránit“ zní trochu divoce, ale nemyslel jsem to tak, aby se někomu vědomě bránilo v rozvoji. Myslel jsem to tak, že by si třeba zrovna Evropa nebo USA měli víc bránit svůj sociální systém a pokud to bude nutné změnili i styl života. Opravdu musíme být závislí na výrobcích, pracovní síle a surovinách z Číny?

Z mého pohledu „Evropana“ bych to chápal tak, že bych nerad podporoval růst Číny na úkor naší životní úrovně. Prostě mi ta představa není příjemná. Druhá otázka je, co je spravedlivé a co je vůbec spravedlivý systém, jak by měl vypadat spravedlivý svět? Můj názor je takový, že další 1 mld. lidí, kteří si budou žít v blahobytu, který známe třeba ze současné Evropy, už tato planeta (systém) jaksi neutáhne.
Avatar - Ricardo
7. 8. 2010 17:46
Re: ou yeah
A já jim to i škodolibě trochu přeju, ať skoupí ty západoevropské továrny, kde odborář je větší pán než majitel podniku >:D
neregistrovaný "ricardo.sergion"
7. 8. 2010 17:44
Re: nej
ja mel v ruce pri cestach po usa na 50 aut od eldorada 77 az po f 450 od fordu ale nezaznamenal jsem odpoved od tebe jestli si uz byl v americe ?kdyz tvrdis ze americane nepodlehli mode lacinych aut na rozdil od koncernu VW..DOCELA ME ZAJIMA KDE SVE POZNATKY BERES ?Z VLASTNI ZKUSENOSTI?
Avatar - positivemind
7. 8. 2010 17:12
Re: ou yeah
Jaké má vlastně všechny Čína zdroje nerostného bohatství?
Avatar - positivemind
7. 8. 2010 17:00
Re: ou yeah
Napsal jsi to skvěle. My chudneme, oni bohatnou. A budou ještě moc bohatí
Avatar - positivemind
7. 8. 2010 16:58
Re: ou yeah
Své rezervy nebude znehodnocovat, nemá k tomu důvod. To o čem se tu bavíme je silná ekonomika, za tímhle názorem si stojí experti z celého světa.

Čína není závislá tak na USA jako USA na Číně. I když se společně s kompletním finančním úpadkem Země sklouzne i ona samotná, je více než pravděpodobné, že i po celém tomto procesu bude naprosto nejsilnější ekonomikou světa. Její vliv na celosvětový trh je dnes až nepředstavitelný.

Důvod proč zničit ekonomiku je prostý - zničit nepřítele a dostat se na trůn. Vláda není založená na principu demokracie, dá se jednoduše očekávat mnohem stabilnější pád. Narozdíl třeba od USA, kde vypukne naprostý chaos.

Ať se ti to líbí nebo ne, Čína bude nejsilnější zemí na planetě. Ve všech ohledech.
Avatar - positivemind
7. 8. 2010 16:49
Re: ou yeah
Jsem přesvědčen, že není daleko k tomu, aby se Čína stala celosvětovou automobilovou velmocí - skoupením mnoha automobilek po celém světě. Nemyslím si, že se nutně výroby musí přesunout do Číny samotné, ale majitelem se spousta čínských společností stát může a také stane.
Avatar - Ricardo
7. 8. 2010 16:42
Re: ou yeah
Čína má pozici trochu zkomplikovanou tím, že vyrábí pro své dlužníky. Sice můžou třeba vyvolat kolaps světové ekonomiky, ale uškodili by tím sami sobě. Kdyby teoreticky padly USA, padne i Čína, protože je její odbyt na nich závislý.
V samotném automobilovém průmyslu ale může Amerika padnout. Čína má technické a brzy i kapacitní možnosti toho využít ke svému prospěchu. Koneckonců, co výhledově brání např. exportu Buicků z Číny do USA? Američanům místo montáže těch aut nebude zdaleka tak vadit, jako nám v Evropě...
Avatar - Ricardo
7. 8. 2010 16:38
Re: ou yeah
Ty přeješ jinému rozvoj, když ten jejich rozvoj nevyhnutelně znamená omezení nás?
7. 8. 2010 16:17
Re: ou yeah
Jak vás tak čtu pánové tak se děsím kam až lidé dokáží zajít ve svých úvahách. Takže vy jako evropané máte nárok na "komfort" a ostatní obyvatele světa jsou tu aby vám jej zajišťovali? Jste snad nadlidé a Číňané jsou nuly? Pánové jeden národ s jedním vůdcem a pocitem že jsou nadlidé už tady byl a skončilo to nepěknou WW II, uvažujte a přemýšlejte o co jste lepší než například ten Číňan? Můžete i napsat své důvody proč a v čem jste lepší.
7. 8. 2010 15:57
Re: ou yeah
"Zabránit se tomu už nedá...." Co jsi touhle části věty vlastně chtěl říct že někdo měl bránit té miliardě lidí v rozvoji? Tato věta je pro mne velmi pozoruhodná. Zní stejně jako kdyby někdo řekl ldyž jsi začínal chodit: No tak už udělal první kroky, je to špatné ale zabránit se tomu už nedá.Mysli trošku, chtěl by jsi lidem potažmo celým národům zakazovat rozvoj či snad řídit jejich osud? Jsi bůh nebo fašista?
7. 8. 2010 15:24
Re: nej
Vystřídal jsem nějakých dvacet aut různých značek(myslím tim, že jsem je vlastnil - ne že jsem se svezl)němce, japonce, francouze, italy, dýzly i benzíny, krom toho auta opravuju. Po tom všem jsem nakonec skončil u amerik, s kterýma jsem už deset let naprosto spokojenej. Dobrá spotřeba, výkon, pohodlí, spolehlivost, ceny ND, výbava.
To ale lidi, pro který je jedinej zdroj informací televize, Blesk nebo hospoda těžko pochopí.
neregistrovaný "yaroukh"
7. 8. 2010 14:50
Re: ou yeah
U mě má ČT vroubek za naprostou hluchotu k sebevětším průs... kolem AGW. Nečekám, že zaujmou názor, který mám já. Ale úplně ignorovat únik komunikace, která mimo veškerou pochybnost dokazuje, že oteplovači používaj praktiky (přinejmenším) hraničící se zločinným spiknutím, to jsem nevydejchal dodnes.

A nemůžu se dočkat, až někdo přijde znovu s nápadem, že bych těmhle smetákům měl platit poplatek, protože mám PC a oni vysílají na internetu.
Avatar - white label
7. 8. 2010 14:34
Re: ou yeah
Tak ono se taky do TV zvou většinou jen známější/úspěšní vědci, ale politici především ti současní... a politici (např. typ Paroubek) toho často víc pose..., než udělají dobrého (pro stát)... ;-)
7. 8. 2010 14:31
hmmm
já si myslím, že Čína se v bližší či vzdálenější době stane jedničkou v mnohem více oblastehc než jen v prodeji a výrobě aut... ;-)
neregistrovaný "yaroukh"
7. 8. 2010 14:24
Re: ou yeah
Myslím, že v Číně už toho moc socialistickýho nezbylo.

My zchudneme, oni zbohatnou. Až budeme makat za míň, investoři se zase přelejou sem, až se to nějak usadí.
Chtěl bych si namlouvat něco o tom, že se přeorientujeme (nebo ještě víc soustředíme) na náročnější technologie, takže nebudeme muset bojovat nízkou pracovní silou.
Ale to bych si lhal do kapsy.
Avatar - pocitac
7. 8. 2010 14:18
Re: ou yeah
Klasický postup běžného českého redaktora, který komentuje politické dění... až na tu slovenštinu… Jen si všimni, jaký prostor a jak se takový redaktor třeba na ČT24 chová při debatě s vědcem a pak to porovnej s debatou s politikem. Považuji to za největší bídu českého národa :no:
Avatar - pocitac
7. 8. 2010 14:13
Re: ou yeah
Samozřejmě, že to Čína neudělá, možná ani není co udělat, jsou to jenom spekulace, kterým tady málo kdo z nás rozumí. Ovšem jedna věc je jasná, Čína je socialistická velmoc s jednou miliardou obyvatel, zároveň jedna z nejstarších civilizací světa a tak mě růst Číny v posledních letech nepřekvapuje. Ovšem jako středoevropan, zvyklý na určitý „komfort“ z toho příliš velkou radost nemám. Naopak by mě dost zarazilo, kdyby jí někdo v ČR měl, ovšem pokud zrovna neprodává v Holešovicích ve stánku, pak by se to dalo celkem pochopit. ;-)
neregistrovaný "yaroukh"
7. 8. 2010 14:07
Re: ou yeah
Ty seš prostě hloupej. ;-\
neregistrovaný "yaroukh"
7. 8. 2010 14:06
Re: ou yeah
Kde je v tom vyjádření alespoň náznak toho, že by se něco mělo stát "zrazu"?
Nikde.

Takže to máme klasický postup:
- z prstu si vycucej nějakou hodně hloupou myšlenku
- vlož ji protistraně do úst
- na základě nesmyslnosti tvé vlastní (s)myšlenky protistranu zesměšňuj
- to celé pokud-možno slovensky
neregistrovaný "yaroukh"
7. 8. 2010 13:58
Re: ou yeah
Ó Diskordie...

Kdyby Čína na trh vypustila všechny dolary, 1) položí ekonomiku jejíž součástí je kupodivu i ona sama, a 2) znehodnotí svoje rezervy, protože čeho je moc, to nikdo nechce; tím spíš, když to něco najednou smrdí prů*erem.
Takže by se Čína chca-nechca šla klouzat i se zbytkem světa.

Občas zkus, Brabčáku, zapnout mozek.
Avatar - positivemind
7. 8. 2010 13:57
Re: ou yeah
Neříkám, že bych z toho měl radost. Jen říkám, že se to tak asi stane...

Čína je nejsilnější zemí světa - uměle podhodnocují tamní měnu a přitom mají největší zásoby dolarů na světě. Jakmile ho hromadně vypustí do světa, světová ekonomika padne
Avatar - pocitac
7. 8. 2010 13:56
Re: nej
Americký auta jsou prostě dělaná na americký trh, na americké silnice, tam prostě sedí. Omezené rychlosti, policajti všude, dálnice a silnice jak podle pravítka, vzdálenosti, které může běžný středoevropan jen těžko pochopit … tam naopak evropská produkce působí v tomto směru trochu směšně i když dost exklusivně – především zachovalé kousky starších Mercedesů, BMW. Zdá se, že třeba Evropská, Japonská, Korejská a třeba i ta Čínská produkce je mnohem „univerzálnější“ a tak má v globálním světě asi větší šance na úspěch.
neregistrovaný "ricardo.sergion"
7. 8. 2010 13:35
Re: nej
byl si nekdy v americe??pro američana je auto vec prěsne vec na jedno použiti ktera vydrží dva tři roky pak jde pro novou a modu laciných aut tam už mají 3O let nove auto si tam muze dovolit každý (80 procent)a zrovna VW je tam auto na slušne urovni lacinejšich a levnych vyrobcu je prehrsel..koupě auta je tam jako koupit televizi ale nejde o vw pises ze us auta byla vzdycky nej bys byl docela rozcarovany po svezeni v spouste jejich typu v origo nastaveni us s jejich brzdami zpetnou vazbou svehlavosti..jsou jina ale jsou z valne casti specificka jen pro staty a i tam se nekdy nastves --hergot co to dela ta pastika--us auta americe a jestli jim neco vydrzelo do techto dni tak že jsou malinko pozadu a i svý..ale to neni na škodu. >:D
Avatar - pocitac
7. 8. 2010 13:19
Re: ou yeah
a ty by jsi z toho měl radost? Brabčáku, Brabčáku... ;-\
Avatar - gld
7. 8. 2010 12:49
Re: nej
kubánske veterány s turbodieslom od toyoty pod kapotou niekto skupuje na zberateľské účely? >:D
7. 8. 2010 12:47
Re: ou yeah
ohledne reakce na Volvo, Geely je polovicni vlastnikem uz asi 3roky a ted koupila dalsich 25% akcii, furt si tam Ford neco nechava...
Avatar - positivemind
7. 8. 2010 12:46
Re: ou yeah
Čína se stane světovou velmocí ve chvíli, kdy na trh vypustí všechny dolary, které už leta shromažďuje. Pak to teprve bude sranda a ten barák se půjde klouzat 8-s >:D
Avatar - pocitac
7. 8. 2010 11:55
Re: ou yeah
Nevidím, naopak je to asi už nevyhnutelné, zabránit se tomu už nedá. Naopak je otázka, jestli už ta situace tady není v současnosti – viz. současná krize. Nejsem rasista, pro Čínu a lokální trhy jsou to skvělé výhledy, horší výhledy jsou to bohužel pro Evropu, USA a vlastně celý zbytek současného vyspělého světa. A důvod je jednoduchý, je to jedno číslo – miliarda, miliarda obyvatel. Na druhé straně mince jsou pak – zdroje (nafta apod.).
Avatar - white label
7. 8. 2010 11:52
Re: nej
To je fakt, ty staré "poctivé" americké káry už dnes jezdí jen na Kubě... a už pěkně dlouho zpátky od toho přelomu tísíciletí... >:-[]
Avatar - pocitac
7. 8. 2010 11:48
Re: nej
T-mobile Stando ;-) , je to od tebe sice jen takový výkřik do tmy, ale je fakt, že jiná cesta než k výrobě "spotřebních" aut nevede, a ani pro USA. Takže se s tím budeš muset smířit, nebo se odstěhovat třeba na Kubu, tamější režim jistě najde k tvým názorům pochopení.
Avatar - white label
7. 8. 2010 11:47
Re: ou yeah
Podívej se jak začínali Japonci (např. kopírováním Jawy) a Jihokorejci a kde jsou teď (i spotř. elektronika apod.).
Vidíš nějaký zásadní důvod, aby se situace časem neopakolvala i u sice "socialistické", ale ještě mnohem silnější/větší Číny...
Avatar - white label
7. 8. 2010 11:41
Re: nej
Tak tomu se říká absolutní ironie... :yes: >:D
Avatar - pocitac
7. 8. 2010 11:40
Re: ou yeah
Tak to bych nepřál snad nikomu, viz. třeba teď co se děje s Volvem :no: . Je to jak v tom starém vtipu… „Kdy bude Evropa v pr.deli? Až se Číňani naučí jíst lžícema.“ Já se obávám, že horší doba přijde, až se všichni Číňani naučí jezdit autem. ;-\
7. 8. 2010 11:34
nej
Je to sice takovej výkřik do tmy, ale faktem je, US auta vždycky byly NEJ a doufám, že jim to vydrží a nepodlehnou módě laciných aut na jedno použití, kterou tady zavedl koncern VW na přelomu tisíciletí
Avatar - white label
7. 8. 2010 11:16
Re: ou yeah
Jen ať počká, až mu tam začnou stavět své automobilky i ti Číňani...
;-) >:-[]
Avatar - gld
7. 8. 2010 10:12
ou yeah
Pretože barák povie tak sa zrazu stane, nie náhodou? >:D Mal by sa spamätať a začať splácať číne pôžičku..