Ekonomika
Velký, protože CDI je už tak ověšeno příslušenstvím pro plnění emisních norem, že dlouhodobá spolehlivost je s velkým otazníkem (filtr DPF + vstřikování močoviny). Navíc tohle příslušenství a jeho údržba taky není zadarmo. Naproti tomu atmosferický benzin V6 sice bude mít větší spotřebu, ale tím negativa v podstatě končí... Myslím, že to bude chtít hodně štěstí, aby ve výsledku bylo CDI tak úsporné jako benzínová V6 >😒]
Kdybys je měl oba vedle sebe a dali by ti na výběr, bereš CDI, věřím tomu na 100% 😄
Protože mám celkem dobrý zdroj info o M-B tak bych teda CDI se vstřikováním močoviny určitě nezvolil... 😄
Tak to by mě více zajímalo...
Vždyť jsem to už napsal, všechno to příslušenství jako filtry pevných částic, turba, vstřikování močoviny aj. u dieselů znamenají větší pravděpodobnost poruchy a to se taky stává. U atmosferického benzinového V6 se toho může pokazit daleko méně, protože tam tyhle věci prostě nejsou.
Problémy se spolehlivostí určitě nemá jen M-B, líbí se mi ale jak se třeba u VW poučili ohledně dvouturbového dieselu. M-B ho nasadil do třídy C s velkou slávou - cena motor roku apod., ale po dvou letech je vidět, že spolehlivost nebyla dostatečná. VW obdobný motor má už více než rok a zatím jeho provozní spolehlivost "testuje" pouze u užitkových vozů, než ho nasadí do AUDI tak už bude jeho spolehlivost o pěkný kus dál.
Problémy se spolehlivostí určitě nemá jen M-B, líbí se mi ale jak se třeba u VW poučili ohledně dvouturbového dieselu. M-B ho nasadil do třídy C s velkou slávou - cena motor roku apod., ale po dvou letech je vidět, že spolehlivost nebyla dostatečná. VW obdobný motor má už více než rok a zatím jeho provozní spolehlivost "testuje" pouze u užitkových vozů, než ho nasadí do AUDI tak už bude jeho spolehlivost o pěkný kus dál.
To jsou plky...
Nevím nic o tvém dobrém zdroji informací... ale i člověk co sem tam něco přečte na internetu ví, že 250 CDI šlo nejprve do třídy E. A problémy co vím, nebyly s dvojítým přeplňováním ale se vstřikovači Delphi - což je chyba subdodavatele...
Za sebe říkám, že jsi tady neřekl nic přínosného, čemu by mohl člověk přikládat váhu... Ale můžeš klidně pokračovat...
V době kdy bude tenhle Mercedes mimo záruku už budou mít přídavek močoviny "všechny diesely"... žádné drama, jak popisuješ, se podle mě nekoná...
Nevím nic o tvém dobrém zdroji informací... ale i člověk co sem tam něco přečte na internetu ví, že 250 CDI šlo nejprve do třídy E. A problémy co vím, nebyly s dvojítým přeplňováním ale se vstřikovači Delphi - což je chyba subdodavatele...
Za sebe říkám, že jsi tady neřekl nic přínosného, čemu by mohl člověk přikládat váhu... Ale můžeš klidně pokračovat...
V době kdy bude tenhle Mercedes mimo záruku už budou mít přídavek močoviny "všechny diesely"... žádné drama, jak popisuješ, se podle mě nekoná...
Za odborníka na M-B se nepovažuju, ale já jsem napsal alespoň nějaké argumenty, proč považuji CDI za potenciálně méně spolehlivé než benzínové V6. Slovo potenciálně bych přitom podtrhnul.
Podle mého názoru nepůjde vývoj tím směrem co píšeš - tedy, že všichni budeme vozit s sebou přídavnou nádrž s močovinou, ale spíš směrem ke stále většímu využití elektromotorů. GTI-ho elektrický jezdec už je za dveřmi😄 V kombinaci s elektromotorem má ale také výhodu benzínový motor, protože ten daleko lépe snáší časté vyřazování z provozu (a jsme zase u filtru pevných částic😃
Pokud považuješ CDI za dobrou volbu nezbývá mi než popřát hodně kilometrů bez návštěvy servisu.
Podle mého názoru nepůjde vývoj tím směrem co píšeš - tedy, že všichni budeme vozit s sebou přídavnou nádrž s močovinou, ale spíš směrem ke stále většímu využití elektromotorů. GTI-ho elektrický jezdec už je za dveřmi😄 V kombinaci s elektromotorem má ale také výhodu benzínový motor, protože ten daleko lépe snáší časté vyřazování z provozu (a jsme zase u filtru pevných částic😃
Pokud považuješ CDI za dobrou volbu nezbývá mi než popřát hodně kilometrů bez návštěvy servisu.
Tak ja se chytil zejmena toho tveho zdroje informaci... Jelikoz mi prislo, ze to cos napsal nebylo nijak odborne...
V potencialni nachylnosti mas pochopitelne pravdu. O tom zadna ze diesely jsou slozitejsi, koneckoncu to jde videt i na cene techto agregatu.
Mocovina je otazkou blizke budoucnosti a te se podle me nevyvarujeme. Samozrejme ze trend speje k elektrine a ruku v ruce i dieselovym hybridum. Elektricka doprava je ale myslim kousek vzdalenejsi nez ta s aditivy pro spaliny...
Jeste bych dodal dva nazory, prvni je ten ze dieslovy hybrid mi prijde jako mene logicky nez ten benzinovy a druha ze v sestivalcove nafte je momentalne mercedes dal nez koncern VW, koneckoncu i v te ctyrvalcove... VW drzi trumf pouze v podobe osmivalce...
V potencialni nachylnosti mas pochopitelne pravdu. O tom zadna ze diesely jsou slozitejsi, koneckoncu to jde videt i na cene techto agregatu.
Mocovina je otazkou blizke budoucnosti a te se podle me nevyvarujeme. Samozrejme ze trend speje k elektrine a ruku v ruce i dieselovym hybridum. Elektricka doprava je ale myslim kousek vzdalenejsi nez ta s aditivy pro spaliny...
Jeste bych dodal dva nazory, prvni je ten ze dieslovy hybrid mi prijde jako mene logicky nez ten benzinovy a druha ze v sestivalcove nafte je momentalne mercedes dal nez koncern VW, koneckoncu i v te ctyrvalcove... VW drzi trumf pouze v podobe osmivalce...
A to zrychlení je o 0.5sec a ty 2 deci?? Nebuď směšnej, to mě vážne u auta za 2 mega+ bude zajímat. Když k tomu přidám nevýhodu v podobě staršího automatu a vyšší hmotnosti tak je to jasný...
Nehledě na to, že mercedes dlouhodobě klade důraz na pružné zrychlení nikoliv na tabulkové 0-100...
A taky bych rád věděl jestli ta tvoje rádoby-super audinka plní Euro 6 >😁
Tím spíš že za rok je tu nová generace... Nicméně dodací lhůty ani ceny asi nebudou tak lákavé jako dnes..
Tím spíš že za rok je tu nová generace... Nicméně dodací lhůty ani ceny asi nebudou tak lákavé jako dnes..