Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz S 350 BlueTec: Vylepšený turbodiesel s vyšším výkonem a nižší spotřebou

Diskuze (23)
Mercedes modernizoval šestiválcový turbodiesel v třídě S. Místo označení BlueEfficiency nese jméno BlueTec, má vyšší výkon a nižší spotřebu. Zároveň z nabídky pro český trh zmizel osmiválcový turbodiesel, S 350 BlueTec se tak stává jedinou naftovou verzí.

Mercedes-Benz vyměnil u šestiválcového turbodieselu v S-Klasse označení S 350 CDI BlueEfficiency za S 350 BlueTec. Přívlastek BlueTec má jasný obsah známý už z dalších modelů značky: tato motorizace vyhovuje přísnější emisní normě Euro 6.

Hlavní změnou v řízení emisí je instalace SCR katalyzátoru se vstřikováním AdBlue (roztok močoviny) pro redukci oxidů dusíku. Toto aditivum je uloženo v 25,7litrové nádrži pod zavazadlovým prostorem a interval pro jeho doplnění je shodný s plánem servisních prohlídek – každých 25 tisíc km.

Potenciální zájemce budou ale zajímat především jiné skutečnosti. Modernizovaný motor má vyšší výkon, vzrostl ze 173 na 190 kW. Současně s tím se posunulo maximum točivého momentu o 60 Nm na 620 Nm a čas potřebný pro akceleraci z 0 na 100 km/h se zkrátil ze 7,8 na 7,1 sekundy.

Kromě přísnější emisní normy je S 350 BlueTec k životnímu prostředí ohleduplnější také ve smyslu kombinované spotřeby. Ta klesla o 0,8 litru na 6,8 l/100 km, zlepšila se tedy téměř o 10 %. Šestiválcový turbodiesel je tak nyní nejúspornějším provedením třídy S, dokonce úspornější než S 400 Hybrid, a zřejmě také nejúspornější pětimetrovou limuzínou.

Hybridní pohon v podání Mercedesu ovšem neřekl zdaleka poslední slovo. Podle informací v německém tisku stuttgartská automobilka chystá další hybridní motorizace. Po prvním modelu, který kombinuje zážehový šestiválec s kompaktním elektromotorem, se pro třídu S chystá také dieselový hybrid se čtyřválcovým motorem CDI. V nejúspornější verzi má kombinovaná spotřeba u třídy S v nejbližších letech klesnout pod 5 l/100 km.

Mercedes-Benz třída S - ceny na českém trhu
ModelS 350 BlueTecS 350S 400 BlueHybridS 500S 600 L
Převodovka7A7A7A7A5A
Zdvihový objem [cm3]29873498349854615513
Válce/ventily6/46/46/4 + E8/412/3
Největší výkon [kW/min-1]190/3600200/6000205+15/6000285/6000380/5000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]620/1600-2400350/2400-5000385/2400-5000530/2800-4800830/1800-3500
Max. rychlost [km/h]250250250250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,17,37,25,44,6
Komb. spotřeba [l/100 km]6,810,07,911,014,3
Cena [Kč]2.070.000,-2.082.000,-2.256.000,-2.628.000,--
Cena Long [Kč]2.262.000,-2.288.400,-2.462.400,-2.787.600,-4.158.000,-

Modely S 350 BlueTec, S 350 a S 500 jsou v nabídce také s pohonem všech kol 4Matic. Kromě uvedených motorizací mohou čeští zákazníci zvolit modely S 63 AMG a S 65 AMG. Osmiválcový turbodiesel S 450 CDI byl z ceníku pro český trh vyřazen.

Diskuze (23)
3. 8. 2010 18:27
Re: Smysl S350 benzin II
Za odborníka na M-B se nepovažuju, ale já jsem napsal alespoň nějaké argumenty, proč považuji CDI za potenciálně méně spolehlivé než benzínové V6. Slovo potenciálně bych přitom podtrhnul.

Podle mého názoru nepůjde vývoj tím směrem co píšeš - tedy, že všichni budeme vozit s sebou přídavnou nádrž s močovinou, ale spíš směrem ke stále většímu využití elektromotorů. GTI-ho elektrický jezdec už je za dveřmi:-) V kombinaci s elektromotorem má ale také výhodu benzínový motor, protože ten daleko lépe snáší časté vyřazování z provozu (a jsme zase u filtru pevných částic:-))

Pokud považuješ CDI za dobrou volbu nezbývá mi než popřát hodně kilometrů bez návštěvy servisu.
3. 8. 2010 17:07
Re: Smysl S350 benzin II
Vždyť jsem to už napsal, všechno to příslušenství jako filtry pevných částic, turba, vstřikování močoviny aj. u dieselů znamenají větší pravděpodobnost poruchy a to se taky stává. U atmosferického benzinového V6 se toho může pokazit daleko méně, protože tam tyhle věci prostě nejsou.

Problémy se spolehlivostí určitě nemá jen M-B, líbí se mi ale jak se třeba u VW poučili ohledně dvouturbového dieselu. M-B ho nasadil do třídy C s velkou slávou - cena motor roku apod., ale po dvou letech je vidět, že spolehlivost nebyla dostatečná. VW obdobný motor má už více než rok a zatím jeho provozní spolehlivost "testuje" pouze u užitkových vozů, než ho nasadí do AUDI tak už bude jeho spolehlivost o pěkný kus dál.
Avatar - Johny.Rico
3. 8. 2010 15:07
Re: Smysl S350 benzin II
Tak to by mě více zajímalo...
3. 8. 2010 12:27
Re: Smysl S350 benzin II
Protože mám celkem dobrý zdroj info o M-B tak bych teda CDI se vstřikováním močoviny určitě nezvolil... :-)
Avatar - Johny.Rico
3. 8. 2010 08:45
Re: Smysl S350 benzin?
Tak to bys měl doma potom perlu. Podívej se na ten výkon, to je něco extremního. Jednoznačně the best of... a o zvuku ani nemluvím.