Novinky
To chce mrknout na celou křivku, nejen na maximum. Jo špička je vysoko, ale celá křivka je velmi, velmi plochá...
😄
The E.torQ engine makes 80% of the torque available at 1.500 rpm and the 93% of torque is available at 2,500 rpm.
A co to máš za Punto... není to náhodou Fiesta?
Fiat nikdy 1.25 motor nedělal.
😄
😄
The E.torQ engine makes 80% of the torque available at 1.500 rpm and the 93% of torque is available at 2,500 rpm.
A co to máš za Punto... není to náhodou Fiesta?
Fiat nikdy 1.25 motor nedělal.
😄
Fiat to přepracoval... a to tak, že důkladně. Trvalo mu to dva roky a stálo to 83 milionů €.
BMW nebylo spokojené s výkonec 66kW a 140Nm... a Fiat to předělal na 81kW a 160Nm.
😉
The E.torQ engines are based on the discontinued Tritec engines but re-engineered by Fiat Powertrain Technologies with an investment of 83 million of euros. The engine block has cylinder head fittings separate from the cylinder jackets.
BMW nebylo spokojené s výkonec 66kW a 140Nm... a Fiat to předělal na 81kW a 160Nm.
😉
The E.torQ engines are based on the discontinued Tritec engines but re-engineered by Fiat Powertrain Technologies with an investment of 83 million of euros. The engine block has cylinder head fittings separate from the cylinder jackets.
kvuli ceně. Ne každej se honí za každym ušetřenym decilitrem, za cenu vysokejch pořizovacích nákladů, když tam je cena benzínu uplně jinde.
"Nové motory nabízejí vysoký točivý moment při nízkých otáčkách". Tedy já bych řekl, že 4500 otáček není zase až tak málo. Minimotor 1,25 v mojem Puntu má špičku (pokud se tomu tak dá říci)v 2500 otáčkách...
Sa len snazim prist na to, preco nepouzili MultiAir na E85, ale vyvijaju novy motor proti obecnemu trendu.
Proč by jako turbomotor neměl spalovat E85ku? V čechách si jezdí maník po tuning srazech s puntem 2,0 Turbo pro první místa ze sprintů a jezdí na E85ku... Ten 2,0L má přes 400koní..
Zbytečné spekulace. Fiat prodá na tamním trhu ročně milion aut. Nejspíš se jim nechtělo vozit T-Jety (mohou teoreticky spalovat ethanol), tak využili situace. Ty motory nejsou úpně mimo mísu. Pro tamní trh dost dobré. 😉
Ber to tak.. Od tama pochází liška... >😁
Ber to tak.. Od tama pochází liška... >😁
To je otazka, ci FPT to prepracoval, alebo co nebolo dobre pre BMW musi Fiatu stacit. Zaujimave, ze v dobe downsizingu investovali do 1.8 atmosfery s nie ktovie ako prevratnym vykonom. Podobny motor ma Ford 1.8 FlexiFuel s rovnakym vykonom, akurat uz trochu dlhsie (Fiataci maju mozno vyssi Nm, alebo nizsiu spotrebu).
Je ale mozne, ze turbomotory nemozu z nejakeho dovodu spalovat ethanol a pre brazilsky (aj svedsky mozno) trh potrebuju nove E85kove motory.
Je ale mozne, ze turbomotory nemozu z nejakeho dovodu spalovat ethanol a pre brazilsky (aj svedsky mozno) trh potrebuju nove E85kove motory.
A skutečně při cestách mimo asfalt zabírá krásně od volnoběhu... navíc má zvláštní funkci, že když pouštíš spojku na jedničku, tak si sám trochu přidá.
První 3 minuty nezvyk, ale poměrně rychle jsem si zvyknul... a dneska už to považuji za výhodu.
[odkaz]