Fiat: nové motory řady E.TorQ také pro brazilské Palio
Jednotky 1,6 16V a 1,8 16V patří do rodiny E.TorQ, která vznikla na základě pohonných jednotek firmy Tritec, společného podniku firem BMW a Chrysler. Motory byly původně vyvinuty pro Mini a Chrysler, ale BMW nebylo s výsledkem spokojeno, a tak z joint venture vystoupilo.
Nově vyvinuté pohonné jednotky nakonec nevyužil ani Daimler, tehdejší vlastník Chrysleru, celý projekt byl následně prodán společnosti FPT. Motory E.TorQ nahradí Fiatem dosud používané motory koncernu GM.
Přepracované pohonné jednotky E.TorQ, které jsou schopné spalovat benzin i etanol, nabízejí podle výrobce dobré výkony a vysoký točivý moment při nízkých otáčkách.
Jednotka E.TorQ 1,6 16V dosahuje maximální výkon 85 kW, resp. 86 kW pokud spaluje etanol. Maximální točivý moment 162 Nm, resp. 168 Nm je dosahován při 4500 min-1.
Motor 1,8 16V nabízí při jízdě na benzin maximální výkon 96 kW, při spalování etanolu se výkon zvýší na 97 kW. Točivý moment 184 Nm (benzin), resp. 189 Nm (etanol) vrcholí rovněž při 4500 min-1.
Obě jednotky mohou být spojené s převodovkou Automatic Dualogic, která nabízí dva pracovní režimy – plně automatický nebo sekvenční.