Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat: nové motory řady E.TorQ také pro brazilské Palio

Dariusz Szynder
Diskuze (11)
Začátkem července představila brazilská divize značky Fiat nové motory E.TorQ pro jihoamerické verze modelů Punto a Doblò. Nyní se jednotky o objemu 1,6 a 1,8 l vyvinuté společností Fiat Powertrain Technologies (FPT) dostávají také do modelu Palio.

Jednotky 1,6 16V a 1,8 16V patří do rodiny E.TorQ, která vznikla na základě pohonných jednotek firmy Tritec, společného podniku firem BMW a Chrysler. Motory byly původně vyvinuty pro Mini a Chrysler, ale BMW nebylo s výsledkem spokojeno, a tak z joint venture vystoupilo.

Nově vyvinuté pohonné jednotky nakonec nevyužil ani Daimler, tehdejší vlastník Chrysleru, celý projekt byl následně prodán společnosti FPT. Motory E.TorQ nahradí Fiatem dosud používané motory koncernu GM.

Přepracované pohonné jednotky E.TorQ, které jsou schopné spalovat benzin i etanol, nabízejí podle výrobce dobré výkony a vysoký točivý moment při nízkých otáčkách.

Jednotka E.TorQ 1,6 16V dosahuje maximální výkon 85 kW, resp. 86 kW pokud spaluje etanol. Maximální točivý moment 162 Nm, resp. 168 Nm je dosahován při 4500 min-1.

Motor 1,8 16V nabízí při jízdě na benzin maximální výkon 96 kW, při spalování etanolu se výkon zvýší na 97 kW. Točivý moment 184 Nm (benzin), resp. 189 Nm (etanol) vrcholí rovněž při 4500 min-1.

Obě jednotky mohou být spojené s převodovkou Automatic Dualogic, která nabízí dva pracovní režimy – plně automatický nebo sekvenční.

Dariusz Szynder
Diskuze (11)
Avatar - Ja Prvni 123
29. 1. 2017 11:45
Re: Točivý moment při nízkých otáčkách?
No, nevím... ale mám ho v 500X a jezdí opravdu dobře.
A skutečně při cestách mimo asfalt zabírá krásně od volnoběhu... navíc má zvláštní funkci, že když pouštíš spojku na jedničku, tak si sám trochu přidá.

První 3 minuty nezvyk, ale poměrně rychle jsem si zvyknul... a dneska už to považuji za výhodu.

[odkaz]
Avatar - Ja Prvni 123
29. 1. 2017 11:36
Re: Točivý moment při nízkých otáčkách?
To chce mrknout na celou křivku, nejen na maximum. Jo špička je vysoko, ale celá křivka je velmi, velmi plochá...
:-)

The E.torQ engine makes 80% of the torque available at 1.500 rpm and the 93% of torque is available at 2,500 rpm.

A co to máš za Punto... není to náhodou Fiesta?
Fiat nikdy 1.25 motor nedělal.

:-)
Avatar - Ja Prvni 123
29. 1. 2017 11:34
Re: ethanol
Fiat to přepracoval... a to tak, že důkladně. Trvalo mu to dva roky a stálo to 83 milionů €.
BMW nebylo spokojené s výkonec 66kW a 140Nm... a Fiat to předělal na 81kW a 160Nm.

;-)

The E.torQ engines are based on the discontinued Tritec engines but re-engineered by Fiat Powertrain Technologies with an investment of 83 million of euros. The engine block has cylinder head fittings separate from the cylinder jackets.
27. 7. 2010 07:46
Re: Točivý moment při nízkých otáčkách?
No jednoznačne. Niekam sa montovať musia, keď ich už majú. a stáli nemálo peňazí...
Avatar - mustafa
27. 7. 2010 05:39
Re: ethanol
kvuli ceně. Ne každej se honí za každym ušetřenym decilitrem, za cenu vysokejch pořizovacích nákladů, když tam je cena benzínu uplně jinde.