Snad to taloši opravdu dotáhli do konce a to auto bude aspoň průměrně spolehlivé, jezdit do servisu je otrava i když je to v záruce. Díky 156ce má Alfa takovou pověst, že se stejně najde málo odváživců, kdo si to koupí.
Jako kdybych řekl když si vzpomenu na zrezlého Favorita, Felicii(zadní víko), Mazdy a Toyoty(téměř všechny) :yes: >:D . .doba je přeci mnohem dál ;-) Když byla nová Audi 100 tak po zkušenostech bych nikdy neměl chtít Audinu? Ale no tááák >:D;-)
Alfa tvrdi, ze na kvalite a spolehlivosti tvrde pracuje. Uz 159ky a 147ky v poslednich letech vyroby ukazuji, ze neco na tom je. MiTo zatim take vypada dobre. Vynaset nejake soudy ohledne Julie je predcasne. Cas ukaze, jaka je skutecnost.
Tahle zaruka by mohla naznacovat, ze Alfa si s Julii veri. Jinak by se jim to tezce nevyplatilo.
159 a Mito jsou už bez chronických vad, takže se zdá, že to konečně prolomili. :yes:
Snad to dokážou i s Giuliettou... kdyby ne, mohlo by to celou značku poslat do kopru...
Ako nas tu poucil jeden genius, kazda zaruka dlhsia ako rok je podozriva, zbytocna, odporuje zasadam volneho trhu, zvysuje nezamestnanost, a preto ju treba rozhodne odmietnut! Preco zaruka 5 rokov (100tisic km), no povedzte mi preco? Alebo dokonca 7 rokov? A este aj asistencna sluzba, no to uz je mimoriadne podozrive, urcite sa to bude furt kazit. Ja chcem zaruku jeden rok, aspon za priplatok vo vyssom stupni vybavy! Kedy konecne Fiat pochopi, co chce priemerny rozmaznany europsky zakaznik? :-)
Jejda, abys tady nechyběl, opomenul jsi mi zkomolit nick, chlapče. Hoši, váše půtky s GTI jsou mi celkem u zadku, jenom se královsky bavím faktem, že si vás vodí na provázku pod článkem, kde jse jeho post nikde nevyskytuje...
Vážení, záruka na Giuliettu byla dána proto, že výrobce věří svému výrobku. Takové keci, které očerňují Alfu, vedou jenom lidé, kteří s Alfou nikdy nejezdili, nebo se o ní nestarali. Zkušenosti z modelu MiTo jasně ukazují na minimum vad, nebo nulové vady. Právě vyhodnocení počtu vad vedlo vedení firmy k tomuto kroku. Nebo si snad nepravověrní myslí, že se automobilka rozhodne dát prodlouženou garanci na něco na co pak doplatí? Podívejte se trochu do historie. Kdo vymyslel a použil systém Common Rail pro vznětové motory? (Alfa Romeo). Kdo vymyslel systém MultiAir? (motor roku 2010). Kdo byl první mistr světa ve formuli 1? S jakými vozy začínal Enzo Ferrari? Atd... Kdo vyhraje letošní titul vůz roku? A poslední fakt: Alfa je tady 100 let!
Alfa musí koukat do budoucnosti a ne se ohlížet co bylo. Sportovní minulost a nemalé úspěchy sice pár skalních dobře zná, ale zbytku světa je to putna. ;-)
Já jsem měl tu čest s Alfou a přestup k Mazdě je jako sen. Poučilo mě to, abych si kupoval auto dlouhodobou tradicí spolehlivosti a ne jen se sloganem teď jsme se zaměřili hlavně na kvalitu. Jinak je Alfu radost řídit, když zrovna funguje jak má.
Mazda je moje srdcovka (hlavne sestka) a tak :yes: ale nove alfy bych jeste nezatracoval. Julča nevypada zle a pokud opravdu tolik veri automobilka v jeji kvalitu, treba se tam opravdu odehralo neco vyznamnejsiho :-) preju jim to !
snad se alfa zmenila a nedopadne to jako v minulosti..neochotne servisy tydny v oprave a cekani na dily a opakujici se zavady stale dokola..ale je pravda ze i ta asistencni sluzba zdarma je trosku podezrela ;-\ no cas ukaze jak se pravda ma zatim bych je neocernoval..treba skutecne je tu pokrok v kvalite
U BMW byla paráda to že díly (téměř jakýkoli) do druhého dne samo že nic na skladě a do té doby náhr. vozidlo když mi BMW zrovna nejezdilo (ve firmě) u Alfy se čeká strašně dlouho na všechno ale zase je to o půlku levnější . .a ta práce? No kvalitativně asi podobný jen u Alfy krom špatně přišroubovanýho sedadla nic (klep, klep zatím)
len toľko, že podľa oficiálnych štatistík spoločnosti DEKRA je v strednej triede model 159 výrazne spoľahlivejším autom ako kompletná nemecká produkcia a dokonca výrazne lepšie ako Avensis. A úprimne, hádam si niekto nemyslí, že nemecká spoločnosť má akýkoľvek dôvod "nadržať" talianskym autám. Už som to spomínal viac krát, minulý zamestnávateľ po polročnom servisnom živote troch služobných Passatov nechce o značke VW ani len počuť, nieto ešte v nej jazdiť. 2 nové AR 159 s motorom 1,9JTDm 16v(110kw) majú za sebou tri roky s počtom km cca 150 tisíc bez najmenšieho zaváhania. Toto je argument, nie bezcenné keci pubertiakov, ktorí AR nikdy nešoférovali a šetria na nemeckú "prémiovú" jazdenku s počtom km 300 tisíc.
No, tohle bude tvrdá pětiletka. Osobně jako velmi prozíravé vnímám zejména tu bezplatnou asistenci. Že by se výrobce chtěl uvarovat povalujících se zdechlin v pangejtech?
Pět let... na tohle pozor. Odtušuju, že do roka dojde k redukci na roky tři. Ze zákona má (občan) záruku dva roky, podnikatel nemá nic, jako rozumný bonus bych vnímal prodloužení záruky výrobce o dvanáct měsíců. Tři roky nebo sto tisíc, tohle považuji za vybalancovanou záruku jak k výrobci tak k uživateli. Co je nad, to je podezřelé - buďto jde o snahu jednoho dostat se na trhy (což je v tomto kontextu ovšem chvalitebné) či jde o snahu jiného napravit pošramocenou pověst, což na pochvalu samozřejmě už není.
Tyhle hry na co nejdelší záruku jsou vlastně kontraproduktivní. Neznám nikoho s mozkem, kdo by uvažoval o koupi auta a volil podle délky záruky.
Jako poměrně dobrou praxi však vnímám možnost zaplacení si snížení rizika vyvolaných nákladů v době po uplynutí základní záruky, tedy zaplacení si vlastně delší záruky, tohle snad dnes už dělá každý respektuhodný výrobce.
Prečo by nebolo na pochvalu, že chcú napraviť pošramotenú povesť? Evidentne si Alfa uvedomuje, že s ich povesťou to nie je bohvie čo a zároveň si je istá dobrou kvalitou terajších modelov. Ak je kvalita dobrá, tak získajú zákazníkov do autorizovaných servisov na prehliadky o dva roky dlhšie (ak im to EU nezatrhne).
Nechápem, prečo by malo byť doplatenie si dlhšej záruky z vlastného vrecka lepšie, ako 5 ročná záruka . Ale možno to niekomu zdvihne sebavedomie.
3 roky se na 159 nabízí stále záleží ovšem na jakého prodejce narazíš k tomu ještě přibily servisní náklady, které jsou do 120 tis. km taky zdarma (až na spotřební zboží samozřejmě) ;-)
Jen pro upřesnění.
p.s. Nevím jestli jsi se vyjádřil k sedmi leté záruce u Kie?? :-)
Úžeh nebo úpal, Kajfíku, píšeš nějak blábolivě. Především hledej odpověď na to, co je záruka, pak se zamysli nad rozumnou délkou záruky u tak složité věci jakou je auto, pak se zamysli, prož zákon vyžaduje určitou délku záruky a pak nad tím, proč nějaký výrobce, notoricky známý svoují kvalitativní nevyvážeností poskytne z čistého nebe 5 let záruku na nový model. Kia to dělá s těmi sedmi lety správně - bojuje jako nováček o trhy i naivními cestami, které mohou oslovit jedině prosťáčka. Ale... funguje to. Alfa romeo tohle zapotřebí nemá, na trhu je známá, ovšem motivace vězí (bohužel) v něčem jiném - podprahově napadlo jistě i tebe - "neboj se koupit alfu, my ti ji zdarma budem pět let repasovat..." V tom tkví právě ta kontraproduktivnost.
Zákonná délka záruky (2 roky) odráží tu jistou balanci. Koneckonců během dvou let se každé auto dostatečně předvede na to, aby v záruce došlo k odstranění všech vad.
A nyní k tomu předplacení si delší záruky. Je to samozřejmě záležitost drahých aut, u nichž kolaps třeba automatu může vyvolat náklad 300 tisíc. Tak proto poskytují výrobci takovýchto aut možnost pojištění si těchto rizik.
Kupovat si auto podle toho jakou má záruku může opravdu jenom moula, kterej o tom nic neví. Pokud projedeš pár novejch aut, poznáš sám, že závady se projeví do jednoho roku a cca 50 tisíc. Potom je klid. Tedy, novou alfu jsem neměl... :-)
A konečně - tohle prodloužení už alfa měla u nového modelu 159. Do roka z toho v tichosti vycouvala...
Osobně bych uvíétal prodloužení záruky o rok, na tři roky s možností toho příplatku. To je neprostituční, reálně, věcně zdůvodnitelné a jistě akceptovatelné oběma stranama.
Pod takřka každým článkem o Alfě někdo napíše: "Krásná, bral bych jí, ale ta spolehlivost..." A tak Alfa nabízí 5 let záruku, aby tyto obavy rozptýlila.
Jasné jak facka, nevím, na co k tomu potřebuješ 6 odstavců. :-)
nic jsi nepochopil, pětiletá záruka je odporné zlo italských nazdárků prodávajících rádoby auta s technikou repasovaných parostrojů... >:D >:D >:D
...však on ti to GTI vysvětlí >:D >:D >:D
Na 6tiletou záruku u Mercedesu bez příplatku jsi neodpověděl...
Každému je jasné, že 5 let záruky je příslib spolehlivosti, proč by ti automobilka nacházející se na smrtelné posteli tři roky opravovala auto zdarma jen tak... Problém převodovky tady možná nevyjde na třista tisíc ale šedesát litrů je taky dost peněz... Ta jistota je pěkná věc, ať už dokoupená u prémie nebo jako standard u Alfy.
Dobře víš že zákonné dva roky nemají absolutně co do činění se spotřebitelským ideálem... Například boty asi pět let nevydrží... žeby to zákonodárci zohlednili?
Zkrátka pětiletou záruku si někdo může dovolit, někdo ne... V případě, že od ní alfa neupustí, jak avizuješ, ti zbydou zas jen řeči o úpalu...
Nezbyva nez poprat majitelum Alf hodne stastnych kilometru.... u na je holt zazite, ze italska auta jsou hlavne o vasni, ale pral bysch si, aby si tu povest uz napravila... kdybych si ja chtel poridit Itala, sel bych do Lancie Delty.
Tyhle hlášky o přání si pamatuju i já, když jsem měl alfy a fiaty v 80/90 letech, ale nic se nezměnilo. Bez srdce a hlavně umění odpouštět do itala nelez. O přijímání kritiky ani nemluvím... Jednou se to třeba zlomí.