Suzuki Kizashi se začne u našich západních sousedů prodávat v říjnu. Vrcholná verze s plnou výbavou a pohonem všech kol bude stát 29.900 Euro, asi 760 tisíc korun.
Auto vypadá povedeně v klasickém "poevropštěném" japonském designu. Interiér, slícování a detaily určitě odpovídají dané kategorii. Nicméně na trhu to bude mít tento krasevec složité ... nabídka motorů na začátek nulová, Suzuki v této kategorii vozů nemá potřebnou prestiž a je to jejich úplná novinka v segmentu střední třídy ... myslím že konzervativní německý trh dá přednost jiným "zavedeným" vozům. V tomto směru bude těžké konkurovat např. ozkoušenému Subaru Legacy (kde vidím silnou podobnost v designu i cílové skupině). Z fotografií se jedná skutečně o povedený vůz, nicméně se obávám že ani startovací cena nebude, vzhledem k tomu že se jedná o novinku Suzuki v tomto segmentu, příliš atraktivní. Každopádně se jedná o sympatický vůz vybočující z šedi koncernové produkce a přeji mu hodně úspěchu.
Nepřijde mi, že by Kizashi a Legacy měli podobný design (Kizashi jde víc do sportovna, zatímco Legacy se v poslední generaci "sportovnosti" trošku vzdalo na úkor robustnosti)
Odmyslím-li si přední pohon, styling tohoto sedanu je neobyčejně dynamický a elegantní současně - tohle uměli jen Italové. Vyvážené proporce, kompaktnost, žádná zbytečná výška... Motor? Volba pod 2.5 je pojistně výhodná a dává dostatečný výkonový i životnostní potenciál a pokud je pravdou to o spotřebě, apk klobouk dolů! Osobně jej půjdu vyzkoušet navzdory svému cuore sportivo a vztahu k AR...