Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Kia představila nový systém pohonu všech kol Dynamax

12 komentářů

simson33
Tak teď ještě sehnat dostatek zkušebních jezdců >😒]
R36
To se takhle sešlo pár chytrých hlav a není tomu náhodou že právě v korejské republice - bratrské zemi a vlastně vyvinuli (okopírovali) Haldex 4gen. , která jezdí u koncernu a Fordu již několik let.
Avatar - hedvin
hedvin
tak o tom že je to jejich patent se nikde nepíše
Avatar - Slavek-TDM
Slavek-TDM
Taky jsem nepochopil, jakej je vlastne rozdil mezi timto systemem a Haldexem 4.generace, ale treba je konstrukce spojky nejaka libovejsi... Jak moc je samotna myslenka prirazovani zadni napravy kryta patentem, to je otazka.
Spíš si po zkouškách spočitali, že je vyjde do budoucna levnějc, když si nechaji vyvinout vod Magny podobnej systém jen pro sebe, než to kupovat vod Haldexu... Haldex 4 umí vše, co je v článku popsáno.

[odkaz]
Avatar - Slavek-TDM
Slavek-TDM
A nebo kalkulujou s tim, ze budou Dynamax dal prodavat a konkurovat tak Haldexu.
Avatar - strýček BOB
strýček BOB
Podřadná automobilka Kia konečně vyzkoumala parodii na haldex a bude ho montovat do svých levných vozíků. Bravo Kia :yes:
JJ neni nad poradny provereny mechanicky pohon 4x4 od subaru elektronicke blbosti kdyz jedes v hlubokem snehu a nebo kdyz zapadnes zaplacou a o spolehlivosti po letech ani nemluve.Podle me jen o image s pohonem 4 kol na prilakani vic zakazniku kteri na to slysi.Ale kia je kia
shark11
Áno Subaru je najlepšie, ale za to sa musí priplatiť za prevádzky - i keď ten nový dízel to čiastočne vyriešil ...

Takým 99 % zákazníkom stačí i ten "nedokonalý" elektronický systém ...
Avatar - Slavek-TDM
Slavek-TDM
Nejlepsi na co?
vlasto
no myslim, ze aj u subaru je elektroniky, ktora sa stara o 4x4, habadej. akurat ze im to dokopy funguje asi najlepsie zo vsetkych.
Avatar - Slavek-TDM
Slavek-TDM
Myslis spatne - pokud se bavime o standardnim Subaru Continuous AWD, pouzivanych ve vsech manualnich prevodovkach s vyjimkou STI a SpecB. Vse je vse ciste mechanicky s pomerne malymi ztratami a castecnou svornosti mezinapravoveho diferencialu. Pak existuji jeste dalsi 3 systemy co Subaru pouziva, ale ty uz jsou opravdu rizeny nebo nastavitelny elektronikou (Active AWD, DCCD a VTD).