Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia představila nový systém pohonu všech kol Dynamax

Dan Vořechovský
Diskuze (12)
Korejská automobilka Kia Motors představila svůj první vlastní systém pohonu všech kol, který vyvinula společně se společností Magna Powertrain.

Korejská automobilka Kia Motors a společnost Magna Powertrain, která je dceřinou společností Magna International, včera oficiálně prezentovaly nový systém pohonu všech kol s názvem Dynamax, který je určen pro novou generaci modelu Sportage.

Největší předností systému je to, že nepřetržitě monitoruje jízdní podmínky a aktivně předvídá požadavky na zásah systému pohonu všech kol a podle toho aplikuje výkon na jednotlivá kola, aniž by tím byl řidič překvapen. Tradiční systémy pohonu všech kol, jak uvádí automobilka, reagují až na situace, které nastanou.

Systém Dynamax využívá ke své činnosti elektronicky řízenou vícelamelovou spojku. Mezi další přednosti systému řadí automobilka zlepšení podélné stability vozidla při zatáčení, potlačení přetáčivosti a nedotáčivosti cíleným rozdělením točivého momentu na přední a zadní nápravu a vysokou teplotní odolnost, která brání přehřátí a následnému vyřazení systému z činnosti při jízdě do kopce nebo tažení přívěsu.

Systém Dynamax vyvinula Kia ve spolupráci se společností Magna Powertrain a jedná se o první vlastní systém korejské automobilky. Systém se nejprve objeví v nové generaci modelu Sportage. Kia se i tímto způsobem chce zbavit pověsti výrobce levných automobilů. Systém by se měl postupně objevit i v dalších modelech korejské automobilky.

Dan Vořechovský
Diskuze (12)
Avatar - Slavek-TDM
15. 7. 2010 15:58
Re: Tak to je super
A nebo kalkulujou s tim, ze budou Dynamax dal prodavat a konkurovat tak Haldexu.
Avatar - Slavek-TDM
14. 7. 2010 20:08
Re: Všetko má svoje pre i proti ...
Myslis spatne - pokud se bavime o standardnim Subaru Continuous AWD, pouzivanych ve vsech manualnich prevodovkach s vyjimkou STI a SpecB. Vse je vse ciste mechanicky s pomerne malymi ztratami a castecnou svornosti mezinapravoveho diferencialu. Pak existuji jeste dalsi 3 systemy co Subaru pouziva, ale ty uz jsou opravdu rizeny nebo nastavitelny elektronikou (Active AWD, DCCD a VTD).
14. 7. 2010 13:56
Re: Všetko má svoje pre i proti ...
no myslim, ze aj u subaru je elektroniky, ktora sa stara o 4x4, habadej. akurat ze im to dokopy funguje asi najlepsie zo vsetkych.
Avatar - Slavek-TDM
14. 7. 2010 13:31
Re: Všetko má svoje pre i proti ...
Nejlepsi na co?
14. 7. 2010 13:18
Re: Všetko má svoje pre i proti ...
Áno Subaru je najlepšie, ale za to sa musí priplatiť za prevádzky - i keď ten nový dízel to čiastočne vyriešil ...

Takým 99 % zákazníkom stačí i ten "nedokonalý" elektronický systém ...