Subaru rozšířilo nabídku modelu Forester pro český trh o motor 2,5X o výkonu 126 kW. Tvoří mezistupeň mezi 2,0X (110 kW) a přeplňovaným 2,5XT (169 kW), k českým zákazníkům se dostane 40 kusů.
To je zajimava informace - tedy to, ze se atmosfericka 2.5ka nebude prodavat v SRN ani v GB. Pro koho v Evrope je tedy primarne urcena??? Tenhle motor ve spojeni s LPG (at uz v automatu nebo manualu) by mi na jezdeni fakt nevadil...
To se bavime o jinych penezich, vykonu a motoru (SOHC vs DOHC). Navic v clanku se sice pise, ze je mozne mit LPG i s XTeckem, nicmene to si myslim, ze je chyba. Turbo a LPG je trochu problem.
a proc by melo LPG vadit, jezdim za pulku a pri jizde je me suma fuk jestli do motoru leze to nebo to palivo :-) 2.7T (dve turba) a LPG budu jiste chtit i do pristiho auta
pokud nekdo hodne jezdi, tak je LPG idealni varianta jak jezdit "levneji" ono je docela rozdil jezdit za 350-360kacek na 100 nebo za 180-190kacek na sto :-!
No jednak Subaru originalne LPG do turbomotoru nedava (a montazi neorigo skoro urcite prijde o zaruku) a druhak musi majitel byt na turbinu opravdu hodnej, kvuli vyssi teplote vyfukovych plynu u LPG. U mne konkretne je treba montaz LPG diskutabilni, vzhledem k malym najezdum a vysoke cene za prestavbu sestivalce...
Cim viac nenazrany motor, tym viac sa to oplati. Ja minule ratal s brachom a prerabka (bral som 1000 eciek) by sa splatila po 22 tis. km co je na zamyslenie aj ked jazdi malo. No ale pri HTP to bude zase inak ako pri tom 3,5 V6...
Inac spominal si vyssiu teploti pri LPG. Je tam az taky rozdiel?? Prosim uved presne stupne!!! Co ja viem, prevadzkova teplota turba pri benzine je cca 1200 stupnov, co je teplota turbiny! nechce sa mi verit ze pri lpg to pojde este dramaticky hore. Inak to je aj dovod preco sa turba deformuju a odchadzaju...treba sa k tomu vediet spravat a dochladit...
Tak beru zpet - u atmosferickych motoru muze byt teplota vyfukovych plynu dokonce nizsi na LPG nez u BA95 - viz zde. [odkaz]
Tak nevim, proc je turbina a LPG obcas problem... Jdu hledat.
Jinak kdyz jsem si delal propocet prestavby LPG na muj sestivalec, tak jsem nekde na 4 letech v soucasnych cenach (pocitam se vsemi naklady na montaz, udrzbu a servis, mazani a kontroly). Navic je tu jistej paradox - cim mas mensi naklad na kilometr v palivu, tim vic jezdis. Znam extremni pripady, co si se svym TDi jezdili do hospody pro kusovku >:D
tak to se teda vymikam, ja ikdys snizuju naklady, tak pomalu jezdim min a min a kam jsem bezne jezdil autem po meste, se ted snazim chodit pesky :-) nejak ten pivak dolu proste dostat musim >:D
Něco na tom bude, já kupuju litr LPG teď za 10,90, takže jezdím asi za korunu na kilometr a od začátku roku jsem nalítal asi 15 500 km >:D A od té doby, co mám auto na LPG nevím, kde jsem si dal kolo >:D
Mám na to jinej pohled. Kdo chce jezdit svižně a levněji, ať si koupí třeba 4,2 TDI. Ale silnej turbobenzín a plyn se k sobě hodí asi jako protestant a katolík ;-)
No ale musis uznat, ze spotreba tohto riesenia je vyrazne nizsia ako pri silnom dieseli - odporucam si preratavat naklady na 100 km. Ako som uz pisal, sam som sa cudoval a krutil hlavou ako sa to oplati...
PS:nerobim reklamu...nemam LPG a uz vobec nie turbobenzin ;-)
Pokud si někdo koupí ojetinu za 200, 300 tis. se silným výkonem a pak si nechá domontovat plyn kvůli nákladům, tak chápu. Ale koupit si třeba nový silný auto za milion a hned do něj přidat plyn, to mi hlava nebere...
No...tak tak ... dava to zmysel :-! no ale minule mi kamos hovoril o typkovi co kupil X5 4.8 iS za peknu kopu tisic eur a jeho prva zastavka bola LPG prerabka...
Já bych na to koukal trochu jinak, pokud prostě nechceš chrochtáka a nevadí ti koukat na onu pomyslnou černobílou televizi a ročně najezdíš více jak 15 000 km, tak je nejlepší řešení atmosféra a LPG, jenže dnes je to už všude s Turbem, což se přestavět taky dá, i když nákladněji. Vždy je to o volbě, u atmosféry bych neváhal ani u těch 10 000 km za rok, hlavně při pohledu na cenu benzínu 8-s8-s
Kombinace atmosféra + LPG je v pořádku. Jen mi příjde utažený za vlasy, jak psal třeba Slávek, že si někdo koupí STi a má tam i plyn. U takového auta se bere spotřeba na posledním místě. Navíc to, alespoň pro mě, působí docela směšně.