Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru Forester 2,5X: Silnější atmosféra na českém trhu

Diskuze (24)
Subaru rozšířilo nabídku modelu Forester pro český trh o motor 2,5X o výkonu 126 kW. Tvoří mezistupeň mezi 2,0X (110 kW) a přeplňovaným 2,5XT (169 kW), k českým zákazníkům se dostane 40 kusů.

Po rozšíření nabídky pro český trh mohou zákazníci u Subaru Forester vybírat ze čtyř motorů. Klíčovým je turbodiesel 2,0D o výkonu 110 kW, zážehové motory zastupuje atmosférický 2,0X (110 kW) a přeplňovaný 2,5XT (169 kW). Právě mezi ně se zařadí novinka – silnější atmosférický motor 2,5X o výkonu 126 kW. K dispozici bude celkem 40 kusů.

Čeští zákazníci tak mají u Subaru Forester v evropském měřítku nejširší možný výběr. Například v sousedním Německu, v Itálii nebo ve Velké Británii se prodávají jen oba dvoulitry.

Všechny čtyři motory jsou samozřejmě čtyřválce s protiběžnými písty, spojené se stálým pohonem všech kol Symmetrical AWD. U vozů s manuální převodovkou je také standardem přídavná redukční převodovka a všechny verze Foresteru mají samočinné vyrovnávání světlé výšky zadní nápravy.

Základem je výbava Trend, dostupná jen s motorem 2,0X. Obsahuje halogenové světlomety s ostřikovači, 16palcová ocelová kola, střešní ližiny, elektrické ovládání zpětných zrcátek, elektrické stahování oken, centrální zamykání, 2dinové rádio s připojením Aux a manuální klimatizaci. Z bezpečnostní výbavy nechybí stabilizační systém VDC, šest airbagů, úchyty Iso-Fix a aktivní opěrky hlavy vpředu.

Active přidává litá kola, přední mlhovky, vyhřívání předních sedadel, automatickou klimatizaci a tempomat.

Comfort je jediná výbava, ve které je dostupný také motor 2,5X. Zde jsou navíc xenonové světlomety, kliky dveří a kryty zrcátek v barvě karoserie, vnější zrcátka jsou elektricky sklopná, kožený volant a hlavici řadicí páky, kvalitnější audiosystém a 17palcová kola.

Executive představuje vrchol. Nechybí zde střešní okno, kožené čalounění sedadel, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, bezklíčkové odemykání a startování, Bluetooth hands-free, parkovací kamera a DVD navigace.

Za příplatek 20 tisíc Kč nabízí Subaru pro všechny zážehové motorizace (včetně 2,5X) přestavbu na LPG.

Subaru Forester - ceny na českém trhu (červenec 2010)
Motor2,0D2,0X / 2,0 XS2,5X2,5XT
Převodovka6M5M (4A)5M (4A)5M (4A)
Zdvihový objem [cm3]1998199424572457
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]110/3600110/6000126/6000169/5200
Největší toč. mom. [Nm/min-1]350/1800-2400196/3000229/4400320/2800
Max. rychlost [km/h]186184 (185)-214 (207)
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,411,0 (12,7)-7,1 (7,9)
Komb. spotřeba [l/100 km]6,38,4 (8,4)9,3 (9,6)10,5 (10,5)
Cena Trend [Kč]-610.000,---
Cena Active [Kč]760.000,-660.000,---
Cena Comfort [Kč]820.000,-730.000,-780.000,-850.000,-
Cena Executive [Kč]960.000,-860.000,--999.000,-

Příplatek za automatickou převodovku je 40 tisíc Kč, u motoru 2,5XT 50 tisíc Kč.

Doporučujeme
TEST Subaru Forester 2,0X - Věk dospělosti (05/2008)
TEST Subaru Forester 2,5XT - Trubína pana polesného (05/2008)
TEST Subaru Forester 2,0D - Happy-end (11/2008)
TEST Subaru Forester 2,0D - Pohodlí na maximu (05/2010)

Diskuze (24)
Avatar - kolmar
15. 7. 2010 12:45
Re: Jen v CR
No...tak tak ... dava to zmysel :-! no ale minule mi kamos hovoril o typkovi co kupil X5 4.8 iS za peknu kopu tisic eur a jeho prva zastavka bola LPG prerabka...
Avatar - Ronault.
14. 7. 2010 22:33
Re: Jen v CR
Rozumím, ale znám člověka, kdo třeba na Focusu ST najede ročně poměrně dost, tipuju, že se na těch 30 000 km dostane, co pak?
14. 7. 2010 21:56
Re: Jen v CR
Kombinace atmosféra + LPG je v pořádku. Jen mi příjde utažený za vlasy, jak psal třeba Slávek, že si někdo koupí STi a má tam i plyn. U takového auta se bere spotřeba na posledním místě. Navíc to, alespoň pro mě, působí docela směšně.
14. 7. 2010 21:52
Re: Jen v CR
Však v pořádku..
Avatar - Ronault.
14. 7. 2010 21:40
Re: Jen v CR
Já bych na to koukal trochu jinak, pokud prostě nechceš chrochtáka a nevadí ti koukat na onu pomyslnou černobílou televizi a ročně najezdíš více jak 15 000 km, tak je nejlepší řešení atmosféra a LPG, jenže dnes je to už všude s Turbem, což se přestavět taky dá, i když nákladněji. Vždy je to o volbě, u atmosféry bych neváhal ani u těch 10 000 km za rok, hlavně při pohledu na cenu benzínu 8-s 8-s