Audi začalo nabízet na českém trhu luxusní limuzínu s menšími šestiválcovými motory. Ceny jsou proti osmiválcovým modelům nižší o několik set tisíc korun. Cesta k novým zákazníkům je otevřená.
neviem kde je chyba ale vo vsetkych materialoch co som doteraz cital o Audi A8 s 3.0 TDI je uvadzane zrychlenie z 0 na 100km/h za 6,6 sekundy a nie iba 6,1s. Ale skor sa mi zda realnejsie tych 6,6s
To je priam neuveritelné, taká dynamika so základným (!) motorom. A aj keby to bolo "az" 6,6s, je úzasné, ako sestvalcový dízel dosahuje dynamiku ako donedávna len V8 benzíny. :yes:
Včera jsem ho viděl. Vizuálně má cenu tak kolem pěti mega, pokud tedy realita stlačila cenu pod dva milióny, počítám, že u konkurence budou muset začít vyvěšovat mucholapky...
Člověk se nesmí dívat jen na obrázky, v reálu je to poznat daleko lépe, rozhodně poznáš spíš A8 od A4, než 7er od 5er...
Je to do značné míry trend se kterým se buď smíříš, nebo naopak ne... ;-)
;-) Ta cena "pod dva" tu má samozřejmě velmi životnou logiku. Inspirativně bortí tu jistou psychologickou barieru. Uvidíme, co na to třídní rada...
P.S. Obdobně to ještě nedávno byla také prémiová střední a její bariéra za velkým útesem - jedno mega. V lowendu se čeká také na zlom... pod sto >:D to bude nářez.
Tak sa mi javí, ze Audi samotné svojou cenovou politikou odpisuje benzínové TFSI. Ak totiz 3,0 benzín stojí viac ako 3,0 dízel (doteraz to vacsinou bolo naopak), neviem si reálne predstavit kupujúceho A8, ktorý by uprednostnil základný benzín pred rovnako dynamickým, avsak podstatne úspornejsím a hlavne lacnejsím dízlom. Notabene ked koncernová V6 TDI je kultivovanejsia ako bavorská konkurencia, o utlmení v takto velkej karosérii nehovoriac.
P.S. Ja by som síce uprednostnil ten benzín, ale jakozto svorcák, ktorý na kategóriu A8 (zatial) nemá, predaje neovplyvním. ;-)
tymto hlavne odpisali 4,2 benzin i ked podla predajov ten bol uz odpisany hned >:D ale teraz aj kto by chcel benzin a nepotrebuje mat vzadu napis V8 tak urcite siahne po skoro rovnako dynamickom a hlavne lacnejsom trojlitri s kompresorom
Tu si dovolím nesúhlasit. V tejto triede sa rozhoduje skor na základe prestíze a osobných preferencií. Teda bude to skor súboj benzín vs. nafta, nez cisto benzínová dilema. Tam som totiz presvedcený, ze kto chce benzín kvoli zvuku ci kultivovanosti, resp. spotreba je prenho irelevantná, siahne po V8. Ostatne tak to bolo i doteraz, ked V6 benzíny boli v A8 okrajovou zálezitostou (obdobne aj v minulosti 3,7 V8 oproti 4,2 V8).
Kdo chce do nové A8 benzín kvůli zvuku (myšleno spíš "tichu") a kultivovanosti, ten ať sáhne (trochu paradoxně) po současné V8
TDI a jako bonus dostane sílu 800Nm od nízkých otáček a velmi přijatelnou spotřebu (např. ve 180km/h točí na osmičku jen 1700! ot/min)... ;-)
Samo, jinak bych si to ani nedovolil napsat. Já tuhle třídu zrovna dvakrát nemusím, ale tahle A8 V8 TDI mě fakt docela dostala, především jízdou, ale zdaleka nejen jí...
Úprimne závidím, ten motor by som tiez rád skúsil. Inak i Briti (autocar) písu na ten motor ódy: A slight grumble at idle is the only way most occupants would ever twig which fuel feeds this engine. It’s whisper quiet at a constant cruise, with just a hint of a snarl when it gets down to business (troska tazsia anglictina, ale zmysel je jasný).
Já myslím že ani o nějakém tom "reptání" moc nemůže být řeč, aspoň po zahřátí rozhodně... Jel jsem navíc těsně před tím s V12 TDI (v Q7), takže motorová laťka byla nastavena velmi vysoko, ale i přesto inovovaný V8 TDI velmi příjemně překvapil... :yes:;-)
Ne, na představení už jsem byl dřív, ale tohle zrovna jeden známý (majitel autosalonu Audi/VW/Seat/Škoda) měnil svou osobní předváděčku Q7 V12 TDI za A8 V8 TDI (obě ve špičkové výbavě) a po řízení obou vozů jsem jasně uznal, že vyměnil velmi dobře i přes "ztrátu" čtyř válců...
Pár týdnů před tím jsem tam měl na chvíli půjčenou R8 s R-Tronicem (R-Tronic trochu zklamal, S-Tronic (DSG) je přece jen jinde)...
My, keby sme stratili styri valce, mozme chodit pesi. >:D >:D
Nové Audiny by som skúsil rád, okrem A5 som z najnovsej produkcie (od MR 2008) nic neskúsil. V júli ale idem na jednu akciu BMW, nevymenís za nejakú akciu u Audi? ;-)
Neviem, je to taká utajená prezentácia s lakonickým opisom "predvádzacie jazdy na vozidlách BMW". Tak co, vymenís aj takúto macku vo vreci? >:-[]
Ja bývam od hraníc Hodonín-Holíč cca. 65 km a od Makova cca. 160, cize od Tvojho bydliska tak 190 km.
V8 benzín možno v západnej Európe okrem vlád kúpi už len pár "fanatikov" >:-[] , ale určite je to nutnosť pre trhy ako US, Rusko, Čína. Tu všade Audi expanduje akolvek super može byť nové V8TDI, oni proste chcú benzin. ;-)
V principu podobně "omezený" názor jako má Áda...
Chlap, kterému za volantem luxusní prémiovky smrdí ruce čímkoli, nebude nejen jeho majitel, ale velmi prabděpodobně ani jeho řidič... ;-)
Rád si poslechnu tvé osobní gastronomické zkušensti v tomto ohledu... :*) >:-[]
Pokud spěchám, logicky mě ami nenapadne dělat si z chleba ještě topinky... 8-s;-)
Nemyslim si, muj nazor je takovej - kdyz mas auto, ktery je primarne urceny pro pohodli posadky na zadnich sedadlech, ma clovek co si ho koupi sedet vzadu, aby mel to nejlepsi. A smradlavy ruce od nafty - nedelam si srandu, uz jsem to jednou zazil u reditele stredne velky firmy. Nemel pravda A8, ale jen Superba (a taky je to par let zpatky) :-)
I já měl včera, v centru Prahy, možnost okouknout exteriér nové A8. A musím říct, že z německé prémiové trojice, je to nejslabší, přičemž bohužel nemohu srovnat s živým dojmem s faceliftovaného Phaetonu, ale troufnu si tvrdit, že i ten by novou A8 ve vnější vizualitě porazil. Především bych se pozastavil u mříže (ne to už opravdu není mřížka) chladiče. Je nesmírně široká a upozaďuje světla. Navíc, je dost jednodušše řešená. Celá na mě dělá dojem, že se někomu nehodil sušák na osušky a přines ho do Audi, kde ho "objevili" právě když dělali na A osmě. Celkově pak auto zkrabicovatělo a zatímco jinde (zejména u neněmecké produkce) panuje trend roztahovat světla a "rohy" auta až někam nad nápravy, Audi jde sice chválihodně směrem opačným, ovšem s dost nelibým výsledkem.
Dokončím tedy příspěvek, byť je celkem jasné, jaký dojem jsem si z letmého setkání odnesl. Tedy, snaha ponechat světla v čelních plochách a nevytahovat je do boku je výrazně (dle mého negativně) zvýrazněna dělením karosářských dílů, což platí zejména vzadu. Ještě k té masce bych dodal, že jí škodí to množství chromu, kterým Audi opravdu nešetřilo a dle mého se v této koncentrované podobě ani k vozům se čtyřmi kruhy nehodí. Pod tímto dojmem je u mě německým králem BMW 7, kdo a proč by si z této dvojice vybral pro vzhled A8, tak tomu bych asi nerozuměl.
Pro mě (osobně) je králem taky BMW7, ikdyž opravdový král je S-Klass (pořád zírám, jak vypadá skvěle a když má AMG paket, tak slintám). O designovém paskvilu jménem Panamera (extrerier, protože interier je bombovní) ani nemluvím.
Jinak jsem viděl v Ostravě A8 v černé barvě, naleštěnou, vystavenou. A sorry, moc nevynikla. K tomu měla černý interier, moc mě to nebralo. Ale co se mi stalo další den. Jedu a říkám "Ty vole, nová ááá osma".. potom jsem zjistil, že to byla nová A4 ve zlaté metalíze. Rozdíl skoro nešel poznat. No ale ten diesel v A8, to je la-ho-da!!! Myslím V8 diesel.
Panamera není krásné auto. Panamera je prostě Porsche, ničím výjimečné, jen mu dozadu přidali ještě jedny dveře.
Jak už tu někdo poznamenal, postav vedle sebe e-class a panameru a pak teprve poznáš mistrovské dílo :yes:
Měl jsem už tu čest v A8 sedět, je to krásnej obývák - ale přišlo mi, že je to takový facelift než úplně nové auto. Prostě jsem nabyl dojmu, že se jen dorovnala pozici S-class, která je tu už nějaký ten pátek
tak tak...a ako som hovoril pri prvych fotkach A8cky, ze nepredbieha ani svojho predchodcu, tak po zivom pohlade to mozem len potvrdit..mne sa proste stara A8 pacila viac
Nesouhlas, viděl jsem starou a novou A8 naživo vedle sebe a přímá konfrontace je téměř "neúprosná". Nová působí podstatně šírším dojmem (v tom nejlepším smyslu slova), sluší jí spíš tmavší barvy a není fotogenická. Předek v kombinaci s černým leskem vypadá mnohem hodnotěji, než "předchozí plasty".
Až vyjde nová A7 (a po ní i A6) bude starší A8 patřit designově do tzv. "starší" éry Audi..., "technicky" tam (vedle té nové) patří už teď...
Vedle sebe jsem je bohužel neviděl. Ta "moje" byla v té zlatavo titanové metalíze, a ta maska, díky které je nová A8 opticky širší se opravdu příliš dere ven. Možná je to záměr, pak se mi nelíbí. Jestli je fotogenická, to neumím posoudit, ale naživo je ta maska, narozdíl od fotek monstrózní. To svislé dělení bodčního dílu a nárazníku je dost nedynamické a opět, ke sportovnímu duchu značky nesedí. Asi se snaží dostat A8 vzhledově více k luxusu, což se mi prostě nezdá. Černá zachraňuje mnoho aut, ale právě to nesvědčí pro A8. V přímém srovnání to vždy vyjde pro nové auto, protože je neokoukané a má aktuální detaily. Zkus je postavit vedle sebe, až se tu sejdeme nad další generací A8.