Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A8 na českém trhu: Šestiválce 3,0 TDI (184 kW) a 3,0 TFSI (213 kW) snižují ceny po 2 miliony

Ondřej Láník
Diskuze (58)
Audi začalo nabízet na českém trhu luxusní limuzínu s menšími šestiválcovými motory. Ceny jsou proti osmiválcovým modelům nižší o několik set tisíc korun. Cesta k novým zákazníkům je otevřená.

Nové Audi A8 si mohou čeští zákazníci objednávat nejen s osmiválci 4,2 FSI quattro a 4,2 TDI quattro, ale nově také v šestiválcových variantách 3,0 TFSI quattro a 3,0 TDI quattro. Ceny obou šestiválců jsou přibližně stejné. Velmi podobné jsou taky dynamické parametry (0-100 km/h za 6,1 s, nejvyšší rychlost omezená na 250 km/h). Naftový motor má ale kombinovanou spotřebu 6,6 l/100 km, benzinový 9,1 l/100 km.

Audi sází u obou novinek na osvědčenou kombinaci přímého vstřikování paliva a přeplňování. Přenos hnací síly na všechna kola zajišťuje systém quattro a moderní osmistupňová samočinná převodovka tiptronic.

Zážehový šestiválec 3,0 TFSI, který je přeplňován mechanicky poháněným kompresorem, známe již z menší řady A6 a objevuje se i v některých dalších modelech. Agregát dosahuje nejvyššího výkonu 213 kW v rozpětí otáček 4850 až 6500 min-1, zatímco maximální točivý moment 420 Nm je k dispozici od 2500 do 4850 min-1.

Doporučujeme
Audi A8: První statické dojmy
Představujeme: Audi A8 – Ingolstadtská olympiáda
TEST Audi A8 4,2 TDI quattro - Manažerské haute couture (6/2010)

Nový šestiválcový turbodiesel 3,0 TDI je ve standardním provedení v novém Audi A8 vyladěn na nejvyšší výkon 184 kW při 4000 až 4500 min-1 a již od 1500 min-1 do 3000 min-1 poskytuje řidiči maximální točivý moment 550 Nm. Motor 3,0 TDI spolupracuje sériově se systémem Start-Stop, který vypíná motor stojícího vozu, a opět jej spustí, jakmile řidič uvolní pedál brzdy.

Kompletně nově vyvinutý motor 3,0 TDI má se svým předchůdcem společný pouze úhel sevření řad válců do V/90°, rozteč válců 90 mm a zdvihový objem 2967 cm3. Všechny důležité díly od bloku válců přes klikovou hřídel, kované ojnice a hliníkové písty až po hlavy válců jsou zcela nové. Hlavním cílem nové konstrukce bylo výrazně snížit hmotnost kompaktního motoru (nyní váží 193 kg). Velká pozornost byla věnována také tření. Vstřikování zajišťuje nejmodernější soustava common-rail, která je osazena osmiotvorovými piezoelektricky ovládanými řadovými vstřikovači, jimiž je do válců vstřikována nafta pod tlakem až 2000 bar v až šesti dílčích dávkách během jednoho pracovního cyklu. Upravené turbodmychadlo s elektricky ovládanou proměnnou geometrií rozváděcích lopatek VTG pracuje s vyšší účinností a reaguje rychleji na sešlápnutí pedálu plynu při nízkých otáčkách motoru.

Cena Audi A8 3,0 TFSI quattro činí 1.984.800,- Kč, cena vznětového modelu 3,0 TDI quattro byla stanovena na 1.971.400,- Kč s DPH.

Později bude následovat druhá varianta motoru 3,0 TDI s největším výkonem 150 kW a pohonem předních kol. Její spotřeba v kombinovaném režimu EU je pouhých 6,0 l/100 km.

Vrcholem modelové řady se stane dvanáctiválcový model A8 L W12 quattro.

Audi A8 - Ceny na českém trhu (červen 2010)
Model3,0 TDI3,0 TDI quattro3,0 TFSI quattro4,2 FSI quattro4,2 TDI quattro
Převodovka-8A8A8A8A
Zdvihový objem [cm3]29672967299541634134
Válce/ventily6/46/46/48/48/4
Největší výkon [kW/min-1]150/-184/4000-4500213/4850-6500273/6800258/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]-550/1500-3000420/2500-4850445/3500800/1750-2750
Max. rychlost [km/h]-250250250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]-6,16,15,75,5
Komb. spotřeba [l/100 km]66,69,19,57,6
Pohot.hmotnost [kg]-1840183018351995
Cena [Kč]-1.971.400,-1.984.800,-2.336.600,-2.448.000,-

Ondřej Láník
Diskuze (58)
Avatar - white label
28. 6. 2010 10:59
Re: 5
Je třeba se taky svézt (nejlépe s V8TDI), pak "jen" o dorovnání pozic starší S-klasy zřejmě nebude řeč... ;-)
Avatar - positivemind
28. 6. 2010 10:54
Re: 5
Panamera není krásné auto. Panamera je prostě Porsche, ničím výjimečné, jen mu dozadu přidali ještě jedny dveře.

Jak už tu někdo poznamenal, postav vedle sebe e-class a panameru a pak teprve poznáš mistrovské dílo :yes:

Měl jsem už tu čest v A8 sedět, je to krásnej obývák - ale přišlo mi, že je to takový facelift než úplně nové auto. Prostě jsem nabyl dojmu, že se jen dorovnala pozici S-class, která je tu už nějaký ten pátek
Avatar - iudex
28. 6. 2010 08:40
Re: ODPÍSANÝ BENZÍN
>:D
Avatar - iudex
28. 6. 2010 08:38
Re: ODPÍSANÝ BENZÍN
Ako "petrolhead" cokolvek vo verzii S, eventuálne s nejakým silnejsím TFSI alebo V8. :-)
Avatar - Slavek-TDM
26. 6. 2010 22:08
Re: ODPÍSANÝ BENZÍN
Nemyslim si, muj nazor je takovej - kdyz mas auto, ktery je primarne urceny pro pohodli posadky na zadnich sedadlech, ma clovek co si ho koupi sedet vzadu, aby mel to nejlepsi. A smradlavy ruce od nafty - nedelam si srandu, uz jsem to jednou zazil u reditele stredne velky firmy. Nemel pravda A8, ale jen Superba (a taky je to par let zpatky) :-)