Blahopřeji Fiatu za perfektně odvedenou práci :yes:
Tento článek potvrzuje pouze to co sem již napsal v článku pod Suzuki. Fiat je motorářská světová jednička :yes:
Ferrari je okrajová záležitost? :-O Pokaždé, když Ferrari představí nový model, je to automobilový svátek. Píšeš o největší ikoně automobilové historie, tak aspoň špetku pokory, prosím. Okrajová záležitost je to možná tak pro tvojí peněženku. :no:
Byl bych víc v klidu. Nicméně gratulace Fiatu, úspěch to bezesporu je. Trochu škoda, že jako koncern nemají takovou tu střední třídu mezi motory, čímž myslím objemy v rozsahu od 2,5L do cca. 4L a to jak benzín, tak nafta. Na druhou stranu, do čeho by to dávali, že. V tomhle má VW pořád navrch, což je ale dáno skladbou značek.
teď to fakt nemají do čeha dávat, ale jestli bude nová velká Alfa a Lancia, tak by se pár kousků uživilo. I když myslím, že plánují převzít nějaký nový šestiválec od Chrysleru
Pentastar.
Nový 6V koncernový motor.
Fiat ho upraví a převezme také. Bude k mání i s přeplňováním. V nové velké Lancii a Alfě Romeo. Možná také v novém baby maserati.
Je otázkou, zdali má Alfa či Lancia ono postavení/jméno/image a sílu na to, aby ona velká auta byla opravdu přínosem, aby se prodala v rozumných počtech díky kterým by byla více vidět a i automobilový nenadšenci je vzali na vědomí. Tímto si právě nejsem tak uplně jist.
Nepovídej? A jakou ligu hraje? Jaké auta jako dělá?
To bys mohl klidně i rozvést, ovšem musím tě upozornit, že vstupuješ na velmi tenký led, který už teď praská. ;-)
S otřesným interiérem, s obstojným exteriérem + doposud všechny modely na jedno brdo (rozeznat Alteu od toleda už chtělo kus fištrónu) a v rámci koncernu nízkou kvalitou? ;-)
Dříve než tady začnou "italské orgie" :-) musím uvést na pravou míru jednu informaci, 1.4 multiair vyhrál pouze mezi motory uvedenými na trh v posledním roce, v přímém srovnání ve své objemové kategorii samozřejmě na motor 1.4 TSI od VW nestačil.
Výsledky:
1. Volkswagen 1.4-litre TSI Twincharger (VW Golf, Scirocco,
Jetta, Touran, Tiguan, Seat Ibiza Cupra) 307 bodů
2. Fiat 1.4-litre MultiAir Turbo (Alfa MiTo, Giulietta) 254 bodů
3. Volkswagen 1.4-litre TSI Turbo (VW Golf, Scirocco, Jetta, Skoda Superb, Octavia, Audi A1, Audi A3, Seat Leon, Altea/XL) 241 bodů
4. Volkswagen 1.2-litre TSI (VW Polo, Golf, Seat Ibiza ST, Skoda Octavia, Skoda Yeti) 146 bodů
5. Honda Hybrid 1.3-litre (Insight, Civic) 87 bodů
6. Fiat 1.4-litre Turbo (Fiat Punto Evo, Abarth 500, Abarth Grande
Punto, Bravo, Linea, Lancia Delta, Alfa Romeo Mito, Giulietta) 70 bodů
Otázka je jestli je v tomto hodnocení už i ten silnější 1,4t Multiair, který se začíná prodávat teprve až teď. Jinak myslím, že tu nikdo nepochybuje, že tsi jsou skvělé motory.
Úspěch to je každopádně, jen je potřeba při posouzení jeho míry zohlednit minimálně tři důležité faktory:
1) Relativní "stáří" 1,4TSI ve srovnání s 1.4 MAT
2) Bodový rozdíl (13 bodů)
3) Existenci 1,4 TSI twincharged, která VW do značné míry (logicky) "demotivuje" výrazněji zdokonalovat "jednoturbovou" verzi 1,4TSI, respektivě především výrazněji zvyšovat její výkonové parametry...
To není otázka "demotivace" to je otázka přístupu, 1,4tsi s jedním turbem prostě přes 90kW nepůjde, znamenalo by to logicky větší turbo či tlak a tím pádem ztrátu toho, v čem tsi vyniká, tj. maximální atmo charakter jak je to jen u motoru s turbem možné. Proto výkonnější varianty mají kompresor, aby se mohlo zachovat ono malé turbo a tím co nejvíce atmo charakter motoru. Prostě jde o rozdíly v přístupu, hodnocení motorářů neřeší přístup, ale výsledné kvality.
>:D:yes:
Zjevně ti nedošlo, že ten palec nahoru dáváš za lepší hodnocení twinchargeru TSI proti MAT...
...ty si prostě takový náš "nedobrovolný" komik... >:-[]:yes:
Nehodlám cokoliv tobě vysvětlovat (nehodlám dělat další zbytečné věci) nicméně aby nevznikla nějaká chybná domněnka... palec nahoru je pro Dinara za to, že se dokázal zamyslet a smysluplně formulovat větu (či myšlenku), která by mohla být tou správnou. 1,4 TSI je taková jaká je v něčem lepší v něčem horší.
Ten palec nahoru nebyl o kompresoru, neboť o tom já si myslím svoje. To, že má nesporné výhody o tom nepochybuji, nicméně multiair se zdá býti lepším řešením (nebo´t komperor je a´t kdo chce nebo ne pro motor ve finále ztrátou, což je ve finále vidět na spotřebě - zejména proti multiairu, to, že pomáhá průběhu výkonu zejména v nižších otáčkách nikdo enpochybuje). Zatím je na začátku, uvidíme za dva roky, jestli TSI řešení překoná zcela. Zatím to tak vypadá. (něco podobného jako CR vers TDI, přičemž doufám, že Fiat nebdue opakovat chybu a neprodá opět někomu dalšímu svůj patent na multiair,a le tam to yblo něco jiného)
Podle čeho to zatím vypadá, že MAT bude lepší než TSI?
U MAT se toho např. zatím (logicky) moc neví o dlouhodobější spolehlivosti...
Tak u CR to bylo něco podstatně jiného, Fiat se "jen" spolupodílel na určité fázi vývoje tohoto systému. Ovšem neobjevil jeho princip a ani jej nedovedl až k sériové výrobě pro své automobily a ve finále mu vstřikovací jednotky dodával až Robert BOSCH...
Osobně musím říct, že se na tom systému prakticky nemá co pokazit. Je udělaný blbuvzdorně.
Ovšem když něco udělá Ital, tak nejen že se to pokazit může, ale taky se to pokazí. >:-[]
Pleteš sem Iveco, ale ani to tedy nebylo první. První aplikace byla v náklaďáku Hino.
Jinak Bosch má patent na CR od r. 1993. Alfa s ním vyjela až po pěti letech, pak Éčko. To jen k upřesnění. ;-)
>:-[] Kdo chce písať měl by umět nejdřív čítať. Ale každopádně za palec dík, od špecialisty na fiati to potěší, zvedlo mi to náladu natolik, že dnes ani neseřežu děti. ;-)
Když se snažíš psát slovensky, měl by si ji prvně umět... Ono zkomolit pražštinu a vydávat to za slovenštinu, to není to pravé ořechové. A ani to komolení rodného jazyka ti ani moc nejde... Jindy píšeš mohem líp...
Jinak, když nepíšeš jako kolovrátek, nemám problém ti dát palec nahoru. A nahoře si se zamyslel.
P.S. máš-li sílu, řezej si co chceš... Ale bacha ať se ti to později nevrátí... >:-[]
"Demotivace" není zrovna ten nejvýstižnější termín (i proto je v uvozovkách). Na druhou stranu pokud by nebyl (nebo nefungoval) tent "twincharged", měl by VW logicky motivaci hledat třeba další schůdná a vyhovující řešení... ;-)
Jasně, já ti rozumím, podstatné je, že to řešení kompresor/turbo funguje, a to v každém ohledu, jak kvalitami projevu, tak popřením zaručených předpovědí o poruchovosti kvůli komplikovanému řešení. Je to majstrštyk, pokud podobně dopadne i turbomultiair, zatleskám i jemu. ;-)
Nevím, ale Ricardo včera psal, že zkoušel několik Alfích (159) motorizací a právě tento motor ho zklamal nejvíc...:
"Dneska jsem v extrémníhc podmínkách vyzkoušel všechny dostupné motory kromě 2,4 JTD takže už konečně chápu, co tě k 159 přivedlo. Konečně předokolka, co NEPOTŘEBUJE stabilizační systém :yes::yes::yes:
Jen motor 1,8 TBi je jedno velké zklamání... ale V6 manuál předokolka to bohatě vynahrazuje >:-[] "
"Tak každý má jiná měřítka, já jsem od 200 koní čekal rozhodně víc. Právě, že tam ani toho točivýho momentu v reálných podmínkách moc není, do kopce je to znát, že to je prostě (reltivně na velikost auta) malý motor s turbem.
A lehký motor v tomto případě moc plus podle mě taky není, z podvozku je v přímým srovnání cítit, že je odladěný spíš na těžší diesel nebo V6, ty jsou lépe ovladatelné. "
Konec citace... ;-)
Asi špatný nebude. V anketě je meze nejlepšími a když se cti obstojí srovnání s tím nejlepším co je v současnosti na truhu(tsi), tak to bude dobrý motor. Kde je v anketě konec turbomotorům od Renaultu, Oplu, Fordu, atd.
Možná by jsi si měl něco zjistit o této anketě. Hlasují novináři ze všech kontinentů. Pokud někdo neprodává v USA nebo v Číně, které jsou hodně zastoupené, nemá v anketě šanci. :-!
No tak to je samozřejmě nesmysl. GM prodává hodně jak v Číně, tak v Americe i Evropě a v anketě nebodoval. Naopak Fiat v USA prakticky není a bodoval. ;-)
Já tedy nemyslím. A to ze dvou důvodů.
1. Z toho jak jsou popsány ty motory v hodnocení, nevíme o jakých výkonových variantách je řeč. Moc nerozumím tomu, jak bych měl hodnotit jestli je lepší motor 1,4tsi 90kW proti 1,4T multiar se 125 kW. To jde?
2. Otázka s jedním turbem, se dvěma, s turbem a kompresorem je z hlediska hodnocení nepodstatná, myslím princip. Máme tu kategorii definovanou jako "urč. objem s přeplňováním" a hotovo, jak který výrobce dosahuje daných (a tedy hodnocených) vlastností je nepodstatné. Mohl bys to otočit a říct, ale to tsi je jen turbo s klasickým ventilmanagementem, 1,4T multiair má ten multiar, to hodnocení je nespravedlivé.
No řekl bych, že tímhle příspěvkem se pan redaktor Láník moc nevyznamenal. Podle mého názoru obsahové zaměření auto.cz vyžaduje uvedení všech výsledků ankety Interantional Engine of The Year, nikoli jen letmou zmínku. Podle mého názoru je to ostuda. Takže pro všechny, které automobilová technika zajímá doporučuji kliknout na odkaz:
[odkaz]
naprosto nesouhlasím.
Článek je naprosto korektní.
Jasně vypovídá o tom, že mezi novinkami, jsou na prvních dvou místech italské motory nové koncepce, tedy úspěšné koncepce.
Ano celkovým vítězem (víceméně tak tak) je nejvyšší specifikace 1,4 TSI s dvojitým přeplňováním a dalšími fíčurami, nicméně a to je potřeba si uvědomit, nový motor od Fiatu (který je mezi novinkami nejúspěšnější) dosáhl svého úspěchu a parametrů jen díky jednoduchému (když to vymyslíš) řešení, které má Fiat patentované. Mimochodem je to řešení, které je snadno aplikovatelné i na ostatní motory koncernu Fiat.
To, že německé motory TSI jsou výborné tady nikdo nezpochybňuje, na druhou stranu, nově příchozí motor 1,2 TSI (který je všude u nás v publikacích vychvalovaný) dostal v této uznávané anketě na zadek (slušně řečeno) od nového produktu koncenru Fiat, který se s největší pravděpodobností rozšíří i na ostatní motory koncernu.
A to je ta dobrá zpráva a to je také ten hlavní důvod, proč je ta zpráva takto koncipovaná. Teď nevím přesně, ale koncern teď mám po jistou dobu (s občasným narušením od BMW) této anketě vládl. Až dosud. Teď přišel Fiat s novým řešením a v podstatě koncern Volkswagen překonal. A co je důležité.. je to jen začátek. :yes:
mimochodem autor slíbil, že se v dalších článcích vrátí i k ostatním výsledkům ankety, co je ale důležité... Novinkou roku, tím letos nejslepším je 1,4 multiair turbo. :yes:
307 bodů vs 254 bodů... je: "víceméně tak tak"! >:D
Ale třeba 254 vs 241 je naopak zcela jasné vítězství... 8-s
Tak to je přesně ten příklad wol(ff)oviny o které jsem psal... >:-[]
labeloviny?
307 vrs 254
a nebo 228 vrs 134
Záleží na bodové metodice.
Porovnávat 1.a 2. místo a říct jen tak tak jde spíš, než porovnávat první a třetí... Ale pokud máš potřebu ze sebe opět dělat hlupáka a cucat čísla z prstu, prosím... Tvoje příZpěvky tady každý už asi zná... Můžeme vypichovat cokoliv a dávat podle vkusus (a objednávky, že?) důraz na cokoliv, co se nám hodí a líbí... Stejně tak jako, že Mito je úzké a vysoké..., že? To je taky lež v momentě, když všichni vědí, že je mnohem širší a nižší než Fabie (a dokonce i než Polo + + 9 cm na délku, +4 cm na šířku a o 1,5 cm méně na výšku) a u té to nevadí...
Takže klidně začni tady zase klábosit ty tvé nsmysly, bohužel se obávám, že už na ně tady fakt nikdo nemá náladu.
Neplácej zase dokola ty svoje nesmysly a dej jasné argumnety. Která čísla jsem si konkrétně vycucal z prstu? Pokud nic konkrétního nemáš (jako obvykle) tak raděj šoupej nohama... a co se týká porovnání Mita a Fabie2, tak sis mě zjevně s někým spletl, ale to už je na tvé poměry jen zanedbatelný detail... :*)8-s;-)
P.S. Tvá poslední věta je ukázková, příkladná a velmi výstižná sebereflexe, tu si dobře zapiš za uši... :-O:-)
Ani se neumíš postavit za své stupidní názory čelem. Tvůj problém.
P.S.
Už by si mohl vědět, že nerozlišuji mezi NICKEM white label, 100 octan, jossalito, GTI, Dinar, Navtech... Prostě skupina SSH. (Rozdíly v gramatice a kvalitě obsahu jsou minimální)
Pro mě je to pod těmito nicky jeden hloupý příZpěvek vedle druhého.
Pokud se stane někdy vyjímka, rád to přiznám. Občas se zadaří, ale opravdu jen občas.
Takže zase nic..., nepřekvapils...
Ty bohužel nerozlišuješ nejen mezi jednotlivými nicky, ale ani mezi lží a pravdou, ani mezi bláboly a skutečnými argumenty, ani mezi základním a naprosto nepodstatným...
Naštěstí nejsem tak omezený, abych mezi zdejšími příznivci Apeninského poloostrova nerozlišoval např. mezi tebou a ethiconem, tam je tptiž přes shodný směr fandovství, podstatný rozdíl v inteligenci a kultuře psaného textu. Samozřejmě, že ne zrovna ve tvůj prospěch... ;-)
Já nechápu, proč tady píšeš, že jednoduchý multivzduch od fiatu je na druhím místě, protože VW má dvojíté přeplňování. Kdo Fiatu brání udělat něco podobného?
Další propagační kecy, jako že článek je naprosto v pořádku jsou taky jen tvé zbožné přání. Proč nenapsali o třídě 2-2,5 litru nebo jíné? To by jsi řval, ale tady vyhrál tvůj multivzduch, tak je to naprosto v pořádku, v jiné třídě ital nevyhrál, takže se o ní nesmí psát?
Nemám nic proti fiatu (kromě nevkusného kýče 500). Mají super malý motor 1,4 který v této kubatuře patří k tomu nejlepšímu. Ale odpusť si prosím ty nesmyslné kecy okolo a nepokoušej tu přesvědčovat, že je ten tvůj multivzduch ze všech motorů nejlepší a nikdo na něj nemá. Všichni ho vnímáme jako dobrý motor, co vyhrál jednu kategorii a nikdo to nepopírá, ale nic víc nic mín to není. NASA ho do rakety stejně nenacpe, tak můžeš být aspoň trochu soudný.
Ve čtyřiceti zakalíš na infarkt, na to bych si i vsadil. >:D Takové trápení se kvůli motoru, wolffe, 1,4 turbo od Fiatu ať s nebo bez multiairu je špičkový motor, máš to potvrzeno, můžeš slavit, i když nevím o tom, že by tu kdokoliv kdykoliv proti tomu motoru něco měl. Řešit tu body, novinka nenovinka, to je plácání se po hlavách lopatičkama na písku. Pro člověka zajímajícího se o auta je tahle anketa dobrá k tomu, aby si prohlédl, kam se dnes ubírá motorový vývoj, kdo umí a kdo ne, ti co ne, v těch horních tabulkách nejsou.
Ten článek je prostě špatně napsaný. Skoro jak na objednávku Fiatu, aby se napsal velký článek jen o vítězství jeho motoru v jedné kategorii.
Jinak za vítězství gratuluji a je to určitě jedna z nejlepších 1,4 co se vyrábí.
Ale mohli napsat článek s kompletními výsledky a v něm tuto kategorii zmínit. Jsem zvědavý, jestli zde takto popíší každou z hodnocených kategorií.
Znovu opakuji.
Novinky jsou zcela jistě nejdůležitější kategorií. A byl bych klidný. Přístí rok i celkový vítěz bude nejspíš ze stejné stáje jako je letošní novinka... ;-) (vzhledem k tomu co se chystá - 0,9 SGE, Pentastar multiair V6). Možná také stávající 1,4 multiair turbo jště posílí třeba s příchodem mita GTA... Uvidíme. Je to brzká budoucnost.
Jinak přístí rok myslím, že se dočkají i zastánci 6V. Nový Pentastar osazený rozvodem multiair bude horkým kandidátem... :yes:
Novinka je novinka. Štěstí Fiatu, že tento rok nikdo nic lepšího, než je několik let stará 1.4 TSI, nepředstavil.
Příští rok už tedy všichni víme, že 1.4 MultiAir první nebude ani jako novinka, ani ve své kategorii, protože tam už několik let kraluje VW a kralovat bude. Ani nový MultiAir na něho nestačí (viz. 307 vs 254 b).
O pentastaru silně pochybuju, že by dokázal být lepší, než prakticky kterýkoli šestiválec od BMW.
Jedinou šancí je ten dvouválec, který může vyhrát svou kategorii, jinak nic.
;-)
PS: Spíše mě zaráží, že jsem nikde nenarazil na 1.8 TBi. Kde je?
A co je na tom špatně? Nebo bys chtěl ještě jeden samostatný článek se stejným obsahem, ale nadpisem "International engine of the year - Mladoboleslavské TSI na třetím místě"? >:D
Novinka je novinka. Štěstí Fiatu, že tento rok nikdo nic lepšího, než je několik let stará 1.4 TSI, nepředstavil.
Příští rok už tedy všichni víme, že 1.4 MultiAir první nebude ani jako novinka, ani ve své kategorii, protože tam už několik let kraluje VW a kralovat bude. Ani nový MultiAir na něho nestačí (viz. 307 vs 254 b).
O pentastaru silně pochybuju, že by dokázal být lepší, než prakticky kterýkoli šestiválec od BMW.
Jedinou šancí je ten dvouválec, který může vyhrát svou kategorii, jinak nic.
Tady to máš. Prostě štěstí, klika. Nový 1,2 TSI stojí za houno, takže měl Fiat kliku. Takže pokud udělá třeba Multiair 1,8 T-Jet a nebo dvojitě přeplňovaný multiair a nebo se do soutěže dostanou nové multiairy z Abarthu, které už dnes poraážejí ty nejlepší TSI v parametrech, tak bude mít Fiat zase kliku.
P.S. Ad ten Pentastar. Ten už teď má srovnatelné parametry s nejlepšími 6 válci na trhu. Ten motor se opravdu hodně povedl. Ujišťuji tě, že tak dobrý šestiválec teď koncern Volkswagen nemá. Jestli je ale lepší než ty od BMW na to si budeme muset chvíli opravdu ještě počkat.
JAsné. to vidíme tady všichni. Já 1,2 TSI uznávám taky. Ne v Yeti a Octavii, ale Fabii a Polu to hodně pomohlo... :yes:
Tady se asi shodnem bez kompromisů... :yes:
nechápu neustále narážky na koncern, ale někdo holt část své kapacity mozku využil na uložení antikoncernových urážek.
Pro méně chápavé to napíšu znova. Je jedno, kdo vyhrál, ale mohli napsat normální článek
International Engine of the Year 2010, kam by dali komplatní výsledky ze všech kategorií.
Aby nemusel každý si individuálně hledat kompletní výsledky.
Vítězství Fiatu byl věnován zvláštní článek zřejmě z toho důvodu, že Fiat tyto ankety zpravidla nevyhrává a nyní zabodoval jeho motor se zbrusu novou a podle mnoha ohlasů revoluční technologií.
Jistě, že kdyby tuto kategorii opět vyhrálo BMW, jako (pokud se nepletu) za posledních deset let skoro pokaždé, tak by to asi za samostatný článek nestálo, že.
p.s. Nechte toho s těmi "objednávkami", takovéhle naznačování bych být redaktorem pochopil jako urážku. Važte si trochu cizí práce.
Multiair je výborný motor, teď ho ještě začít prodávat. Bravo nic, Croma nic, Punto dvě varianty, Mito tři varianty, Julča dvě varianty, trošku slabota, bych řekl. I obyčejného 1.2TSi se za půl roku nasekalo 100k kusů. Fiat, ač vítězem ankety, kraluje v neschopnosti Multiair prodat.
Protože to mimo jiné zabíjí zase šílenou cenovou politikou. Škodovka na 1,2tsi nasadila parádní ceny a jdou na dračku. Fiat nabízí atm. 1,4 multiair(77kw) v Puntu někde kolem 360t. Přitom je to motor, který by měli stavět proti slašbímu 1,2 tsi, který škodovka nabízí o 100t levněji. 8-s
Na jednu stranu jedni skučí, jak si Fiat nedrží cenu a jak se cenově podbízí.. na druhou stranu tady Fiat kritizujeme (te) za to, že si za jednu z nejlepších motorových jednotek na trhu nechá řádně zaplatit. V jiném příspěvku zase Jossalito píše, jak Panda má stejnou cenu v bazaru i v obchodě... atd... V tomto si kluci ušatí trochu protiřečíte...
Věc se má tak... když jdu kupovat auto, tak vím kolik mám na něj peněz a jdu koupit za ty peníze to nejlepší. To, že pak se snažím vyjdenat nejlepší možnou cenu je přirozené a musíme si na rovinu říct, že možnosti jsou. Jednou z nich jsou zvýhodněné skladové vozy (doporučuji např. AF Centrum Ostrava), kde se pak dá i multiair pořídit za velmi příznivou cenu srovnatelnou se slabším 1,2 TSI. Přičemž (mějme na paměti ten fakt), punto je lepší auto než Fabie, či Polo.. :yes:
Jde vidět, že si nepoznal můj ironický příspěvěk o Pandě, možná by ti pomohlo, kdybys ho dočet i celý včetně PS. Tam už bylo jasno úplně každýmu, tedy tradičně krom tebe. >:D
Pokud jsou tvé příZpěvky všechny pokus o ironii, pak je vše v pořádku. Pokud myslíš cokoliv (až na výjimky) co napíšeš vážně, měl by si začít se sebou něco dělat. Pokud je to však ironie, pak :yes: a vesele dál tak piš. Ale jen pro neznalé tam vždy přihoď aspoň 6 smiliků...
Vlčku, já nevím, proč tu předvádíš takovou křeč. Nikdo tě tu nebere vážně, každej tě tu má za kašpara, na konkurenčním webu tě vykopli/zabanovali právě kvůli tvému chování a nesmyslům, cos tam psal a teď lezeš sem? Od kolika lidí potřebuješ vědět, že tvé texty stojí za nic a lidi se bez nich obejdou?
Tak tragické skóre tu opravdu nikdo jiný nemá. ;-)
Hele, s josssalitem jsem se v zivote shodl asi jen v jednou prispevku, dnes mu dam za pravdu podruhe. Kopes tu okolo sebe jak v poslednim tazeni, trosku se uklidni. Multiair dobry, TSI taky, TSI ma uspechu vice, multiair zatim jeden. Tak to je, smir se s tim, a to nejsem zadny fanoucek koncernu (jezdim rejzi >:D
všichni tady řešíte pitominy. Na pořádnej americkej V8 s karbošem se žádný motůrek to sekačky, ať se jmenuje jakoukoliv třípismenkovou skratkou, prostě nehrabe :-!:-)
Wolffe, neni to tak jak pises, respektive nemelo by.
Kdyz jdu kupovat auto, tak vim, jake auto chci - ostatne proto ho jdu koupit.
Pokud mam na nej penize - jdu ho koupit.
Punto neni lepsi nez Fabie a uz vubec ne nez Polo. A to jsem mel na zkousku opravdu jednu z nejlepsich verzi.
A co se tyka AF centra - kdyz mne po 30 minutach prehlizeni napomenula nejaka kocka, ze nemam neustale opatlavat vystavenou bilou 500, rekl jsem "nashle", odesel a uz mne tam jako zakaznika nikdy neuvidi.
MultiAir budu muset vyzkouset nekde jinde...
No tak když si ji tam upatlával svýma špinavýma rukama? Jestli to byla ta příplatková metla, tak bych tě hnal taky.
A když se mi nikdop nevěnuje, tak se ozvu. Nepředpokládám, že si ji chtěl koupit. ;-)
A o tom co je lepší, jestli Punto nebo Fabie a nebo nedej bože Polo (které má z mého pohledu tolik chyb, snad víc než ta Fabie), raději debatovat nebudem.
Polo je uvnitř menši a to včetně kufru to je asi největši nevyhoda oproti Fabii. Punto je z tehle trojice uvnitř nejpěknějši a řeklbych dost rozdilně ale je to věc vkusu.
:yes:
Správný postřeh.
Nedostatek prostoru u Pola, zejména v příčném směru (fabii bych raději nehodnotil) to auto deklasuje do role ousidera. Mít to na kapotě jiný znak než VW a pocházet to z menšího automobilového trhu, tak si to auto neškrtne. Polo má snad proti Puntu jedinou věc lepší a to je převodovka (a ve verzi GTI motor + převodovka). Všechno ostatní je výrazně slabší. Samozřejmě některé věci jsou věcí osobního vkusu. Trochu Polu pomáhají nové 1,2 TSI motory, ale 1,4 MA bude pravděpodobně do města lepší a vhodnější volbou. GTi Polo by mohlo být dobrou volbou, ale to je víceméně okrajová záležitost a nedostatky ostatních verzí zůstávají.
Wolffe, kdyz nekdo - kdokoliv - vejde do AUTOSALONU, tak se ma zvednout prodejce a OKAMZITE slusne pozdravit a zeptat se, jak muze pomoci. To je absolutni zaklad i u te nejvice lowendove znacky. JA se tudiz ozyvat NEMUSIM a ani NECHCI. Ostatne proto jsem je nechal se projevit.
Ze je F500 fmetle nedotknutelna jsem vazne netusil - zajdi si k Hellerovi a klidne si muzes kolem Rocca smejdit jak chces a sednout si i dovnitr, nikdo te nevyfakuje. I kdyz jsi wolff.
Koupit F500 jsem nechtel ale neco jineho ano a jejich jednani rozhodlo o tom, ze zustanou bez kseftu. To je mimojine taky povest znacky, chapes.
A taky by mne zajimalo, jake ma Polo chyby proti GP i proti Fabii. Napis to, prosim.
No pokud v něm člověk není levým ramenem nalepený na bočním skle, což je už i u auta formátu Polo naprosto neodpustitelný prohřešek proti ergonomii (a výškově nastavitelný volant to vážně nezachrání). Zajímavé je, že se o tom nikde nepíše (asi nesmí). F 500 byť užší je v příčném směru prostornější. Ale hádat se tady nebudem. Každý si může vyzkoušet.
Pokud nebude vypadat jako nuzák, jistě si může sednout i do F 500 (s tuctovkou jako je Scirroco bych to nesrovnával)
Zrovna třeba pětistovka nemá co polu vyčítat ohledně právě toho levého ramena. Psal jsem to tu několikrát, je pro mě především v tomto směru malá. Polo má střechu níže, je tedy menší i v tomto směru.
Koukni do zrcadla a vidíš jak vypadáš ty? No žádná sláva to tedy není, co? A píše tu snad někdo, že by tě měli vyhánět ze salónu? Chovej se korektně, už několik lidí ti tady napsalo, že jsi fakt mimo. Jsem zvědav, kdy ti to konečně dojde. :-!
Tobě to píšu co ses tady objevil a žádná reakce. Takže předně bych se staral o sebe být tebou.
P.S. Já sem krásný a úžasný, to si pamatuj. ;-)
A když budeš hodný a pošleš mi email, tak ti zašlu osobní nabídky na různá auta co sem měl. Myslím, že tě odvezou nohama napřed a budeš mi už jen vykat a oslovovat pane továrníku... Ale to bych ti asi nemohl udělat, viď... >:-[]
No nic kluci ušatí užijte si to tady, jdu zalívat... Ciao.
P.S.1 Forza Italia se dneska vyznamenala, ale snad mají aspoň kuci slovenští radost.
P.S. 2 F 500 je v příčném směru ve předu podle mě na tom trochu líp než Polo. Klidně to můžu poměřit... V F 500 se o něco blíž sedí se spolujezdcem. Fyzika, ael ošulit nejde. U Pola to ovšem enní zvládnuté ergonomicky... Nevím kde soudruzi z NDR udělali chybu...
Vlčku, já vím jedno, tobě nemá nikdo co závidět, protože tu malost své osoby, máš v sobě už napořád. Nepochybně pouze charakter člověka je jeho jedinnou relevantní devizou.
Tvý nabídky aut jsou mi úplně ukradený, důležitější nepochybně je, jaké auto opravdu máš a ne kde si jakou nabídku dostal, asi by ses divil, co chodí mě a to se o to ani nemusím starat a něco po někom vyžadovat. :-!
Myslím, že jsou rádi v tomto případě, že zůstanou bez kšeftu. Myslím, že člověk jako ty (a ani to teď nemyslím osobně) žádného prodejce nevytrhne.
AF Centrum je dobrý prodejce, který autům rozumí, umí udělat osobní nabídky, má mnoho skladových vozů, umí reagovat na požadavky pružně... (osobně znám hodně lidí co od nich odebírají auta po hodně kusech a jezdí tam třeba s autem na servis stovky km protože jsou dobří) předpokládám tedy, že tě pravděpodobně odhadli velmi dobře.
Nemyslím si, že by prodejci, co nechají ničit auta kdejakým kverulantem, že jsou to špatní prodejci. Spléct se samozřejmě mohou, ale předpokládám, že za tu dobu, co tuto práci dělají, jsou schopní (kvalifikovaní) prodejci celkem dobře odhalit, zda-li jsi vážný zájemce a nebo jen bazarový čumil. Toť vše. Tím případně neomlouvám jakýkoliv prodejní exces a dokonce proti nim výrazně bojuji a rád komukoliv pomůžu. Ty do této skupiny (jak tě tak pozoruji) opravdu nepatříš.
P.S.
Loni, když sem byl na autosalonu, tak tam museli F 500 po hodině otevření výstavy zamčít. Když sem to tam pozoroval, tak na to remcali od pohledu jen skutečné socky. Vážní zájemci se zcela nekonfliktně byli schopni domluvit na testovací jízdu u prodejce, případně i na zapůjčení vozidla. Ale nebudou nechat ničit od hovad (bohužel takový národ jsme) něco co je v jejich vlastnictví a co by rádi ještě někdy prodali. To konkrétní auto už mohlo mít svého majitele (byť bylo na showroomu). Nečekám, že bys to pochopil, ale inteligentní účastník diskuze má celkem jasno.
P.S.2 Polo co tam bylo otevřené, bylo hned třetí den zcela zničeno (odrbané čalounění, těsnící gumy, antény, čudlíky od radia a podbně, ale bylo to auto importéra, nikoliv dealera)
Je trochu priznacne, ze souhlasit mohu jen s druhou vetou a ani to ne uplne.
Predevsim vis houby, o jaky kseft se se mnou pripravili (a rozhodne jsem nesel pro F500 v zakladu se spotrebou 5,3 pri 170).
Prodejce ma prodavat a ne ignorovat - na tom trvam. I kdyby mne ihned odhadl jako bazaroveho cumila, ma se o mne postatrat a ne ignorovat. Navic kazdy bazarovy cumil je pro dobreho prodejce vyzva - vzdyt je to parada ukecat zakaznika acek na funglovku, ne?
Ja jsem F500 nenicil, jen jsem ji z nudy z nudy (nudil jsem se jiz asi pul hodiny, proto to pisu 2x) okukoval, za coz jsem byl napomenut.
Nicmene , wolffe, psat si stebou, to je ucinena tragedie - osobni napadani nezna mezi a jeden koment za druhym jen porad obhajuje ty same nesmysly. Ty proste musis porad dokola mlit svou az do uplneho zblbnuti... Nevis, kdo jsem, neznas mne, nevis jak vypadam a co delam, ale mas jasno v tom, ze mam spinave pracky, ze nevypadam jako zakaznik, ze ze mne nekouka kseft (mimochodem jak vypada clovek, ze ktereho kseft kouka?), dokonce i vis, co jsem chtel/nechtel koupit a ze bys mne z autosalonu hned vyrazil.
Wolffe, cim dal mam dojem, ze jsi jen dite, cemuz ostatne odpovida i tvuj sloh.
Ubohost - jedine slovo, ktere mi k tobe pasuje.
Uz se vubec nedivim, ze te na Autorevue radeji cenzuruji.
Tak Cromy po faceliftu sem jen včera viděl tři. Sám sem byl překvapený. Musím uznat, že to auto designově hodně dozrálo a v tmavé se mi prostě líbí víc a víc.
Co se týká Brava, tak jen na ulici kde pracuji stojí 3 (jedno z nich je moje) + jedna Linea.
Jinak já mám Bravo s motorem co celkově skončil 6. a musím dát za pravdu, je to parádní motor. Takže tvůj příspěvek v tomto kontextu nechápu. Zatímco tedy pláčeš jako že nad tím, že Fiat neprodává... tak se seber a jdi si od nich auto koupit. Jenže to by si asi na něj musel mít..., místo vysedávání na internetu. Pak bys měl možná polovinu blbých příspěvků na internetu...protože by si jezdil a užíval si jízdu... :yes:
Bravo Fiat.
Já se s tím narozdíl od tebe dokážu smířit. Vzhledem k tomu, že je to motor, který je na trhu tři roky (proti novince) v celkovém hodnocení, je to naprosto přirozený vývoj. Pravděpodobně je 1,2 TSI "zelenější" proto byla před T-Jetem. T-jet není dokonalý, jen naprosto vyhovuje mému naturelu a jezdí nesporně lépe než 1,2 TSI, či 1,4 TSI (byť třeba s otrochu větší spotřebou,a le tu řeší multiair)... A to je to oč mi de. A 6. místo v takové anketě není špatné... :yes:, naopak je výborné.. Je hodně motorů, které se před ním museli sklonit (kde je PSA? Honda, Toyota a další se svými běžnými motory?).
No to reaguješ akorát na svoji logiku, přičemž mícháš jabka s hruškama. Ale nejsem si jist, jestli zrovna ty máš na nějaké hlubší úvahy...
To co sem napsal byla skutečně IRONICKÁ poznámka na tvůj příspěvek o tom, že Fiat vyhrál proto, že měl ŠTĚSTÍ, že nepřišel nikdo s ničím lepším. Z toho, při troše snahy o vtip vyšlo to, že 1,2 TSI stojí za houno. Oba víme, že to tak není a že byl Fiat prostě lepší a má teď až na jednu výjimku nejlepší motor na trhu. Mezi běžnými motory vůbec nejlepší. Bohužel se s tím má tvá skupina neustále problém to tak vzít.... >:-[]
To je fakt na kapesníky tady, číst jak odpůrci Fiatu brečí, že v názvu článku není volkswagen.
Není tam proto, že nevyhrál, vyhrál motor od Fiatu, v čem je problém.(To pochopí kdejaký primitiv)
Je to motor s revoluční koncepcí ovládání ventilů, přece nechceš, aby se vítězem stal standard, když je tady tohle.
Nejpodstatnější kategorií je bezpochyby tato kategorie tj. "novinka", proč by zde mělo být ventilováno stále to samé, když u daného není pro tento rok nic nového.
Nemá smysl stále vést dvacet kategorií, pokud se tam X let objevují stále stejní.
Je to anketa motor roku, pokud tomu názvu rozumíš netřeba to dále rozebírat.
A proto motorem roku je agregát (super a revoluční agregát) z produkce Fiatu. Nic víc. :yes:
:yes:
Mám pocit, že jossalitko stále nepochopil o čem je řeč... Že sice celkově opět vyhrál top produkt skupiny VW, ale vyhrál nad zcela běžným produktem koncernu Fiat. A v tom je ten fór. Pokud se postavily proti sobě srovnatelné koncepce motoru, tak Fiat vyhrál na plné čáře. A to je ta dobrá zpráva pro Fiat. :yes:
No Jossalito.. Ano skončí u 1,4 TSI s dvojím přeplňováním a výkonem 140 kW (nebo kolik to má). Podobně výkoný motor má už dnes možnost mít třeba v Abarthu SS. Díval si se kolik koncern za ten motor chce a do jakých aut se dává? Nepleť si tento dvakrát přeplňovaný motor s běžným 90 kW TSíčkem... ten to opravdu není... ;-)
Pak se ptám, jestli takový motor, který má stejný výkon jako 2,0 TSI (a větší než 1,8 TSI) má vůbec nějaký význam. O tom, že je to extra prodkut tady nikdo nepochybuje... Ale pokud tady někdo zpochybňuje prodané počty 1,4 Mutliairu, měl by se prvně zaměřit na to, kolik se prodalo těchto motorů u koncernu VW... Moc jich opravdu asi nebylo... Myslím, že ani tady by se nenašel jediný užovatel s autem s tímto motorem...
Mě rozhodně poučovat nemusíš, dokonce vím, že ten motor má 132 kW. A koncern ho dává do několika modelů. Mimo jiné i Fabie RS.
A význam jistě má, protože je lehčí a taky menší než dvoulitrové TSIčko. Z toho vyplývají podmínky, kde se a proč montuje. ;-)
verím v kvality 1.4 TSI...ale v čom je podla teba lepší a špičkovejší ako nový multiair? napíš konkrétne nejakú technickú úvahu...nie tieto tvoje všeobecné chronicky známe chválospevy na VW...a opakujem ja nespochybňujem kvality TSI ani nič podobné, nie nadarmo vyhráva ankety motor roka...osobne si myslím, že VW príde s technicky niečím podobným len samozrejme pod iným názvom.
Lepší je už jen proto, že ve své kategorii dostal slušnou porci bodů od všech odborníků a můj názor tedy nebude směrodatný.
Ale za mě píšu. Vynikající reakce na plyn prakticky bez prodlevy, plynulý zátah bez turbodíry, souvislý nárůst výkonu. A ovšem, poměrně slušná průměrná spotřeba na tak silný motůrek. ;-)
myslíš, že tie všeobecné charakteristiky čo si napísal, multiair nesplňa, resp. ich má horšie....? má dokonca nižšiu spotrebu vo vššej výkonovej variante 1.4 TJet120 versus 1.4 multiair 170 cv..ale podla mna je táto diskusia zbytočná, keby naopak a s podobnou technologiou došiel VW viem si predstaviť tie tvoje ódy... :-) myslím, že najlepšie bude ak uznáme, že vo všetkom je najlepšie VW a my ostatní sme uplny hlupáci, že sa vozíme v iných autách, ktoré su najporuchovejšie s najškaredšímn dizajnom a najhoršími motormi...diskusia na tomto serveri je už len komédiou
jojo, tohle je i můj názor...
Já s tím ve finále nemám problém...
Já to i uznám (abych měl klid), jenže pak je nějaký článek co mě zajímá a zase se tam vyrojí SSH a zase tu dskuzi dokážou zkazit... tak jak se o to pokouší i tady.
Dyť já vím (skupina SSH to ovšem ví ještě líp než já), že jezdím v tom nejhorším střepu na světě, že sem každý třetí den v servise (když mám dobrý týden), ale je to kura moje věc, dobrovolná.. tak já k tomu nepotřebuji SSH, aby mi o tom ještě na internetu neustále psali... >:-[]
osobne si myslím, že je zbytočné tu vôbec na niektoré "názory" reagovať ;-\ asi by bolo najlepšie nechať ich nech si tu pochlebujú medzi sebou...taká idylka ;-)
Podívej se, chtěl si po mě, abych napsal, proč je pro mne 1.4 TSI lepší a já to napsal.
Klidně si můžeš přečíst i hodnocení porotců, proč hodnotili tak, jak hodnotili. Někde na webu je to dostupné.
Tak tu ze sebe nedělej ušlápnutého a zkus to taky někde jinde. Třeba si postěžovat u nich. Ne u mne, já mezi nimi nebyl, ale s jejich hodnocením se ztotožňuji. ;-)
Já ti to neberu, zrovna ty bys asi těžko byl schopen vidět toho vítěze někde jinde, protože Fiat už dlouho onic nevyhrál a tak mu to přeješ. Problém je jen ten, že v přímém srovnání s 1.4 TSI (dvojitě přeplňovaného) na něj MultiAir nestačí. ;-)
No jenom vyhrává v průměru každé tři roky anketu auto roku... (ze všech automobilek nejvíckrát)
Pak taky vyhrává soutěže Van roku...
Teď vyhrál anketu motor roku...
Pak sem tam vyhraje nějakou tu anketu v Puble beach...
K tomu sem tam nějaký ten závod, formuli jedna a tak...
Ale jo jsou to neschopný socky (dovolím si vypůjčit tvý slova, aby bylo všem jasné s kým diskutují) a CIKÁNI, tak co od nich čekat...
Tohle je ojedinělý úspěch (štěstí), tak si to my, co to tak často nezažíváme užijeme...
Předpokládám, že budeš tak nad věcí, že už nám to nebudeš kazit, ukážeš svou velikost (tvého ducha germánského nadčlověka) a už sem dnes nevlezeš.
Předpokládám správně, že? (nebudeš mít opět poslední clovo)
Už tak si zoufalý, že sem mezi motory musíš tahat auto roku? Vždyď je to naprosto podružné. Auto roku se volí kde všude a do zančné míry je závislé na preferencích trhu.
Tento článek je o motorařině, všichni se tu o ní bavíme, krom ...tebe. Jak patetické. ;-)
Úsměvné, předpokládat, že se každý rok objeví novinka, která bude automaticky lepší než to, co se už dělá. Ta anketa je rozdělena zcela logicky, novinky - to nejlepší za dané období, celkově - to nejlepší co se dělá v dané kategorii. Tvoje "a o tom by ta anketa měla být" je pouze poplatné výsledku multiairu. Užij si radost, bouchněte s wolffem šampáňo a poplácejte se po zádech, dnes je váš velký den. >:D;-)
Opět až na poslední větu, mohu jen souhlasit. Zatím se držíš...
Teda..pokud se shodneme, že systém multiair má velký potenciál, který dnes předvedl s tím, že se opravdu můžeme do budoucna těšit na nové motory. :yes:
Já nevím, že zaslepenci jako ty hned všem perou do hlavy, že všichni chtějí výsledky VW. 90% lidí chce kompletní výsledky a je jim jedno, kdo to vyhrál. Proč to proboha nemůžš pochopit. Takže se dá usoudit že primitiv je ještě o patro výše, viď?
Nikdo nepopírá kvality multivzduchu a nikdo tu toužebně nečeká na výsledky koncernu. I kdyby vyhrál koncernový motor, tak prostě měli zveřejnit kompletní výsledky.
PROSTĚ MĚLI ZVEŘEJNIK KOMPLETNÍ VÝSLEDKY.
Tady se to pořád jen rozděluje na odpůrce a příznivce koncernu. Nechápu. Už je to skoro jak na politické diskuzi (levice vs. pravice). Na uatowebu by jsem čekal vyšší úroveň diskuze
A lidi jako ty kritizují práci ostatních jen z porincipu... a jsou natolik zabednění, že nedokážou přijmout informace podané tak, jak jsou podané, jen proto, že nejsou podané tak, jak by je oni sami měli nejraději podané... >:-[]
P.S. Ber to tak, že autoři článku chtěli,a by sis musel procvičit vlastní rozum a chopnosti a informace které chceš si našel sám... >:D
Autoři sdělili vítěze mezi novinkami, ale už neuvedli absolutního vítěze v kubatuře. To proto, aby si zjistili, kdo uvažovat umí a výsledek si dohledá a komu stačí půlka pravdy k nezměrné radosti.
Když to napíšu hodně syrově, tak v kategorii novinek, zvolili toho nejlepšího z nejhorších.
Ale v porovnání s těmi nejlepšími všech dob je... (až) druhý. Toliko realita. ;-)
Rusové a GTI by napsali poslední (ze dvou, byť to není pravda by už nezmínili) >:-[]
Jinak na to ostatní už nereaguju to už je blbost až moc velká (na to fakt už čas nemám), promiň...
Se divím, že máš čas vůbec na sebe, jako omyl přírody.
Já zde píši jen fakta, holá fakta. Ty si tu musíš vymýšlet, pořád na něco čekáš, až bude, až se uvede, až se vyvine....tak bude Fiat nejlepší. To by ale ostatní museli dva roky spát a nic nedělat.
Tak to je zase argument jak nudle z nosu.
To je stejné, jako kdyby napali, že po volbách vyhrála ČSSD a další výsledky napíší potom. Za půl dne by jsi se dověděl, že vlastně absolutní vítěz je úplně někdo jiný. Prostě napsali jen část celokvých výsledků. Já vím, že tobě zrovna tento výsledek ke štěstí stačí, ale ne každý se spokojí s tak málem.
A dost mě pobavil tůj argument "autoři článku chtěli,a by sis musel procvičit vlastní rozum a chopnosti a informace které chceš si našel sám" To jsem se nasmál. Tak zrušíme 3/4 různých webů, zavedeme jenom jeden, kde budou jenom nadpisy a všechno osatní si budeme jenom googlit.
mě přijde docela nesmyslné to rozdělení kategorií. Na jedné straně je tu podle mě přehnaně detailní rozdělení podle objemu 2dc (1,8 - 2,0) na druhé straně jsou v jednotlivých kategoriích benzíny a diesly dohromady.
Mě by přišlo rozumné udělat 4 až 5 objemových kategorií, zvlášť benzín a nafta, potom nechat novinku roku a celkového vítěze. Otázka je, kam šoupnout množící se hybridy.
Nejde o to jestli jsou zázrak, ale je to prostě jiná koncepce pohonu auta, těžko srovnávatelná s klasickým řešením pohonu, ať už benzínovým, nebo naftovým.
Ani nevim, proč jsem obětoval 20minut svého života čtením předem očekávatelné diskuze, ale fakt je ten, že se člověk u wolffiády aspoň pobaví. Když pak přišla ádvajáda, už jsem šel do kolen >:-[]:yes:
Některý hlášky jsou fakt šperk :yes:
PS: nedostal wollf echo na mobil, že v 08:50 bude zveřejněn článěk o Fiatu, aby tu byl včas? >:D
Nejlepší je, když se člověk směje nad sobě nastavenému zrcadlu... :yes:
Zkus se zamyslet...
P.S.
Jeden kolega u mě v práci má takovou jednu vlastnost. Když někdo volá (a má specifický způsob vyjadřování - třeba mluví pomaleji, nebo ze zadrhává a dělá éééé), tak on s tím na druhé lince začne komunikovat stejně.
Sem se ho ptal, zda-li se nebojí (když je to obchodní partner), jestli se ho to nedotkne a nebudou pak problémy a on mi na to řekl jednu větu, které sem z prvu nevěřil, ale je naprosto pravdivá.
Žádný člověk na světě si není plně vědom svých zlozvyků a nešvarů.
A tahle diskuze je už asi dva roky toho naprostým důkazem..
>:D
Dovolím si říct, že A2 už asi rok a půl nedělá nic jiného než že parafrázuje skupinu SSH. Zatímco ta své příZpěvky myslí zcela vážně on se náramně baví... nad tím, jak se oni rozčilují nad způsobem jeho vyjadřování...
Co se mě týká..., já už to tady beru spíše jako svého způsobu studii...
Doporučuji diskutujícím kliknout na odkaz na oficiální výsledky ankety, když už nám je pan Láník na auto.cz zatím do článku nezařadil. Z nich je zřejmé, že Fiat s 1.4 MultiAir získal cenu za nejlepší motor představený v posledním roce. Slova nejlepší motor představený v posledním roce si tady evidentně mnoho diskutujících plete se slovy nejlepší motor v dané objemové třídě. Fiat si určitě zaslouží za systém MultiAir ocenění, ale jak se ukázalo, zatím v přímém srovnání se systémem Twincharger od VW stále body (a ne málo) ztrácí. V příštím roce se to třeba může změnit, vývoj pokračuje, důkazem je velká přetahovaná ve třídě dvoulitrů mezi BMW a VW, kde loni představený turbodiesel od BMW skončil druhý za benzínovým turbem VW a letos je pořadí přesně opačné, přitom motory velké technické změny neprodělaly, někdy stačí evoluce... Systém MultiAir vypadá slibně a je snad lepší držet palce Fiatu ať ho posune ještě dál a ne si dát pásku na oči a prohlásit, že Twincharger neexistuje a Fiat je nejlepší. TSI má díky použití mechanického kompresoru velkou výhodu v otáčkách těsně nad volnoběhem, systém MultiAir zase vykazuje vynikající poměr výkon/spotřeba. Je zvláštní, že nikdo z italských fanoušků nezmínil podle mého názoru tuhle velice silnou zbraň - vždyť v kategorii nejúspornější motor už MultiAir Twincharger porazil. Tož tak :-)
Tvůj příspěvek je věcný až na to, že zcela chybně nezmiňuje to, že kvality motoru od VW tady nikdo od "Fiatu" nezpochybňuje. Jen někdo tady psal něco o tom, že Fiat vyhrál se štěstím... >:D
Výhoda a přínos multiairu jako takového je v tom (mimo to co si psal), že je naroubovatelný na cokoliv a tedy se jak sám píšeš můžeme dočkat v příštím roce i absolutního vítězství ( o tom, že vítězství v novince roku je nejvýznamnějsí se přít asi nebudeme).
Vždyť si vem, jak výborný motor je dvojitě přeplňovaný Multijet, ktery pokud bude osazený systémem multiair může být nejlepším naftovm motorem na trhu (a multiair je akceptovatelný jak na naftovém tak benzinovém motoru). Podobné to může být v dvoulitrové kategorii s motorem 1,8 TBi, pokud bude osazen multiairem. A Pentastar sem již také zmiňoval.
V tomto je úspěch multiairu významný. Že dokázal soupeřit s mnohem vypiplanějšími motory (a dražšími) (o jejich kvalitách tady nikdo nepochybuje) a své přímé konkurenty porazil (některé na plné čáře). Ví to Ricardo, vím to já, ví to téměř každý... až na malé výjimky. :yes::yes:
O kvalitách multivzduchu tu taky nikdo nepochybuje, jenom ty máš pořád vsugerováno, že ho tu všichni pomlouvají. Simson33 to napsal výstižně. Je nejlepší mezi novinkama. Jenže ty to ne a ne vstřebat a pořád ti nedochází, že to neznamená totéž jako nejlepší úplně.
Tak sem definoval určitou skupinu diskutujících, do kterých trvale osobně řadím (a beru je za jednu osobu) nicky
100octan, white label, mariochi, beranaK, jossalito, Navtech, GTI. Občas se tam dobrovolně zařadí i Dinar a případně někdo další....
SSH je zkratka. Znamená Skupina Skopové Hlavy. Název mě napadl v souvislosti s jejich neustálou zabedněností, vytrvalostí stále mlet to samé (prémie, Golf, prodeje = kvalita, český trh pupek světa...). Dále, ne nadarmo, bylo synonymum skopčáci pro vše německé, dále definice a vyjadřování na všechny ostatní národy jako francouzi a Italové jako o špinavých cikánech atd... myslím, že kontext je zde zřejmý.
Myslím, že tento název je výztižný. Pokud se neujme (opravdu) mě to nebude vadit, nicméně myslím, že definice zcela obecně vystiuhje tuto jednolitou (názorově) skupinu celkem přesně.
Osobně bych se zkratkou tak nešermoval. Každý programátor ví, že SSH je Secure Shell a je to do značné míry dosti směšné v podání toho, co píše Vlček. ;-)
Mě je to jedno, co píše Vlček, jen říkám, že je to stejně směšné, jako jeho účinkování na konkurenčním webu, kde ho slušně řečeno vykopli z toho důvodu, že nebyl k ostatním slušný a psal lži.
Co se týče motorů, tak nejlepší je pro mě z celkového hlediska R6 diesely v jakékoli kategorii.
Co se týče benzinu, tak 1.8 TSI bude velmi dobrým motorem.
A co mě neustále překvapuje je spotřeba velkým atmo benzinů, jako naprř v 750i, nebo 745i. Jezdit s takovým motorem za 11, to je něco. To už hovoří o schopnostech.
Jak to vidíš ty?
K dieslům R6 napíšu asi tolik, protože s nima "nějakou" zkušenost mám, že motor je to dobrý, má skvělé parametry a v podstatě i svůj dynamický projev. Tam říkám, jednoznačně ano, Co mi na nich vadí, je jejich nižší kultivovanost a hlučnost. Tohle poměrně solidně zabíjí dojem z výborného motoru. Ale někomu to vadit nebude, že mu auto chrochtá i uvnitř.
1.8 TSi je osvědčený motor, který asi nenajde nějakého zyrytého kritika. Jeho volbou nemůžeš udělat chybu.
Ale jak jsem psal už výše, chybí mi ve výsledcích 1.8 TBi od Alfy, kterýžto motor taktéž není vůbec zlý, leč tu po něm není ani památky. Proč? Nebo špatně vidím?
V 750i se nedá jezdit za 11 litrů. Opravdu ne. O tom jsem na svoji peněženku přesvědčen. ;-) Za 11 leda v hybridu.
Ale jinak je to výborný motor, jen ta neskutečná užranost.
Zvláštní, že každý máme k těm velkým V8 jiné info. Jezdil jsi s ním jak dlouho?
Jinak pravda, 1.8TBi je fakt super a proč tu není, tomu také moc nerozumím.
A ktěm R6 dieselům; Každý diesel chrochtá, na to si budou muset všichni zvyknout. Jen mě už opravdu štve, že se to furt omílá. Je jasné, že kultivovanost nebude tak vytříbená jako u benzínů, ale s tím se prostě musí počítat. Nerozumim, že si lidé pořád stěžují. Krom toho si já myslím, že R6 diesely mají super zvuk. Fakt, si nedělám srandu.
A uplně největší bomba na závěr: Kámoš četl Autotip (asi autotip) a tam bylo jako výtka u atmosférického motoru 1.4 u Ibizy že "netáhne odspodu"... to mě fakt položilo...
Dejme tomu, že jsem poměrně dost tisíc prolil nádrží véosmičky. Pokud si zvyklý na dieslový R6, tak z dojnásobné spotřeby benzínové V8 by tě trefil šlak.
R6 Hodnotím v rámci třídy, tedy s V6 (třeba TDI), který má kultivovanost o třídu jinde. R6 mi přijde hrubá a hodně nervózní. Na koncernovou TDI v těchto parametrech nedosahuje.
K autotipu, aspoň víme, kde je jeho (jejich) místo. >:D
To bude on. DI používá třeba Lancia a objem má 1742cm3, tak číselné označení zřejmě upravili/upřesnili pro potřeby soutěže...
Kombinace 1.7 s DI ale skutečně evokuje spíš diesel, konkrétně od Oplu...
Každopádně až 5. místo není žádná velká sláva a potvrzuje to spíš hodnocení Ricarda.
Můj příspvěk 11:47 a reakce na něj. To fakt stojí za povšimnutí.
Už mu člověk fakt naznačuje (jak ťulovi), že opravdu nemusí mít na všechno poslední slovo (jak malé děcko).. a stejně si ho tam dá...
Co naplat, že na připomínku ankety COTY (tedy evropské auto roku) reaguje trhovými preferencemi v jednotlivých státech (tedy zaměňuje lokální ankety s celoevropskými), které v rámci Evropy nebudou Fiatu přímo nakloněny (pokud by nebyl nejlepší), co naplat, že už přímo napíšu, že jeho reakce je nechtěná.. Stejně ji tam fikne...
Ať napíšeš komu napíšeš, stejně budeš mít zase jako ocásek přílepek s nickem jossalito...
Tomuhle říkám MÁNIE >:D:yes:
To je fakt na sociologickou studii. Chování dítěte na veřejně přísupném médiu. Profil soobnosti v určité skupině. >:D
nic zatím se tady mějte a ať se daří. Užijte si to. Fakt tady bdue legrace... >:D:yes:
Dobře se bavím, jak jeden zoufalec, který už neví, jak by omluvil svoji choromyslnost, zde musí psát o autě roku a kdoví o čem ještě.
Zkus se zaměřit na EOTY, je tu o ní článek, projdi výsledky (ty kompletní) a zkus se vyjádřit komplexně a ne jen pouze k jedné kategorii. Vím, že to pro tebe bude velmi těžké a přes srdce to asi nepřeneseš, ale pokust by ses o to mohl. Ocení to zde více lidí. ;-)
Nevim, jestli ma motor z rady Multiair hlavu striklou na rudo, ale ted by si ji uz mozna i zaslouzil.
Skupina evropskych odborniku, kterym zdejsi diskuteri (vcetne mne) ve znalostech nesahaji ani po kotniky, mu udelila oceneni, kterym se pysni skutecne jen ti nejlepsi.
Za sebe mohu jen doufat, ze FIAT group vyuzije potencial sveho konstrukcniho reseni a nezabije ho pouzitim pouze v jednom druhu pohonne jednotky, nebo mizernou kvalitou jednotlivych komponent a vyroby.
Je pred nim dlouha cesta, takze drzim palec!
MultiAir --> :yes:
Wolffe, tohle neni o tobe a o mne, ale o autech a motorech.
Osobne bych rad videl FIAT jinde, nez na dne a tohle muze byt prvni krok.
Jak rikam - drzim mu palec :yes:
Obavam se, ze jsi mne nepochopil. Vetsinu diskusi zde jsi zkazil ty svym tvrdohlavym lpenim na nesmyslech. Nemas mne co poucovat ani mi co prikazovat. Jsi ten, kdo by se tu mel kontrolovat nejvice.
Nic si nepochopil... :-(
Škoda...
No.. myslím, že pokud tě slečna jen upozornila, byl to velmi slušný projev vůči osobě jako si ty. Kdyby bylo v jejich silách tě vykopat ze showroomu, nejspíš by to byla vhodnější reakce na člověka tvého formátu. Škoda. Aspoň měl někdo šanci to udělat..
Fiat udělal motor, který zaujal jako nejlepší novinka. Díky za každou technologickou inovaci, kéž by se osvědčila a Fiat svojí cenovou politikou umožnil její masovější využití a nezabíjel svoje auta nedostatky v jiných ohledech :yes:
1,4 TSI Twincharge je nejlepší motor pro běžné použití v současné době. Zaplaťpánbůh, že poslední dobou má koncern konečně perfektní portfolio benzínových motorů pro své vozy :yes:
Spousta popsaných řádků žabomyších válek o ničem. :no:
Ještě mi teď někdo bude vykládat, že dobrá slivovice je patok a rozjedeme to ve velkým >:D