Ekonomika
kuko
0
és mit tanít a bácsi, ha teda kérdezhettem? 😉
Přejít do diskuze
kuko
jasné 😉
a Yamahe sa tiež zjavne neoplatí investovať do Volva. Neviem o tom, že by motor ponúkali aj iným výrobcom. A vo Volve musel tiež tvoriť marginálne predaje, možno to trošku zachraňoval US trh, ale proste vela peňazí to stojí strúhať frajera >😒]
a Yamahe sa tiež zjavne neoplatí investovať do Volva. Neviem o tom, že by motor ponúkali aj iným výrobcom. A vo Volve musel tiež tvoriť marginálne predaje, možno to trošku zachraňoval US trh, ale proste vela peňazí to stojí strúhať frajera >😒]
kuko
když to vemu logicky, tak asi ano. Důvodem konce V8 je Euro 5. Volvo zjevně není ochotno investovat do upgradu motoru aby tu normu splňoval, takže asi skončí i v XC90
125S
Jenom bych těl podotknou, že první V8 montovaný napříč před přední nápravu uvedl jako první na trh (možná i jiný americký výrobce, ale ja vim jenom o tomhle) Cadillac v modelu DeVille 1985. 😉
A to přestane dělat Volvo V8-ičku i u XC90? 😐
A to přestane dělat Volvo V8-ičku i u XC90? 😐
Jestli se nepletu tak V8 napříč měla ještě jedna stará Lancia, Thema tuším, označení 8.32, původem z Ferrari 308.
chrudoš
To je druha vec, co me zarazila: takovy motor a takova spotreba, to bych prekousl i to zrychleni >😁
iudex
Más ciastocne pravdu, ústup od velkoobjemových benzínov je zrejmý, aj ked este chvílu predpokladám, ze nemecká trojka v tejto triede osemvalce bude mat. Volvo ale tento trend (downsizing) moze len vyuzit, s prepĺnaním má dlhorocné skúsenosti a to, co bolo v minulosti povazované za núdzu, sa dnes moze prezentovat ako cnost. Napr. ako vrchol preplnovaný sestvalec v pohode stací, len z imidzového hladiska by mal presiahnut onu magickú 300 konovú hranicu.
Dinar
Mluvíme-li o S80 pak podvozkově ztrácí do faceliftu, nesmyslné americké nastavení s měkkými dlouhými péry a tvrdými tlumiči je k ničemu, po fl. je to znatelně lepší, jak standard tak stavitelný fourC. Jinými slovy pětka nebo éčko to není na ášestku to stačí s přehledem, snad vyjma verzí s posledním akt. difem. S motory souhlasím, byť není rozdíly nejsou zásadní, jsou tu, hlavně v tom, že motory volva jsou při srovnatelném výkonu užranější než ty německé.
Dinar
Volvo má s tím osmiválcem celkem štěstí v tom smyslu, že jeho absence v budoucnu nebude vadit, coby znak správného auta vyšší střední V8 reálně ztrácí na významu. Vyjma vyloženě sportovních variant budou vrcholné motorizace i u D3 vesměs záležitostí přeplňovaných šestiválců, v čemž má volvo poměrně slušnou tradici. S dýzly je to horší, tam je absence slušného šestiválce citelná.
iudex
To bude trosku chyba autora. 😉 (pravdepodobne to patrí do kolonky spotreba).
Ricardo
Své dieselové čtyřválce Volvo nemá, to jsou TDCi/HD, které dodal Ford. To bude asi důvod, proč se 2,0D nahrazuje dvoulitrovým pětiválcem D3
chrudoš
Mam silne motory rad, objem nicim nenahradis, ale zrychleni te v8 za 12,2? To je trosku moc ne?
lowkick
Uchopil jsi to poněkud podivně...archaické pětiválce Volva nejsou jeho výhodou neboť nestojí proti dieselovým čtyřválcům konkurence, ale mají konkurovat šestiválcům ( i tebou zmiňovaným)a to se jim nemůže nikdy podařit. Své dieselové čtyřválce má Volvo v nabídce také, že? 😉 Tedy motory a podvozky jsou stále slabinou Volva vůči D3, to ostatní zdařile vyrovnává, proto mu také fandím...
iudex
Motorické zmeny sú celkom obsiahle. Niektoré logické, iné vynútené. Zrejme nikomu nebude chýbat v ponuke nedostojný základný stvorvalec 2,0, notabene 80 kW (!) jedna-sestka. Taktiez stratu osemvalca z hladiska predajnosti nepovazujem za relevantnú a myslím, ze R6 turbo spraví obdobne dobrú prácu. Naopak z imidzového hladiska je to strata; Volvo tým stráca jeden z hlavných definicných znakov prémiového auta vyssej strednej. Z opacnej strany zase chýba nejaký základ; predpokladám, ze neskor pribudne slabsie prepĺnaná verzia TSCi (tak na úrovni 130 kW).
V dízloch niet problému, D3 je dostojná základná motorizácia, disponujúca voci konkurencii silným argumentom jedného valca a s tým spojenej kultivovanosti navyse. Naopak na opacnom konci spektra stále absentuje silný sestvalec, ktorý by iste prehovoril do predajných císel a mal potenciál na odlákanie zákazníkov konkurencných 3,0 TDI ci 350 CDI.
V dízloch niet problému, D3 je dostojná základná motorizácia, disponujúca voci konkurencii silným argumentom jedného valca a s tým spojenej kultivovanosti navyse. Naopak na opacnom konci spektra stále absentuje silný sestvalec, ktorý by iste prehovoril do predajných císel a mal potenciál na odlákanie zákazníkov konkurencných 3,0 TDI ci 350 CDI.