Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo S80: Motor V8 letos skončí, model 2011 na českém trhu

Diskuze (21)
Volvo S80 letos čekají rozsáhlé změny výběru nabízených motorů. Zmizí například vrcholný osmiválec, naopak nové 2,0T EcoBoost nebo turbodiesel D3 jsou již v prodeji.

Jedna z hlavních novinek modelového roku 2011 u Volva S80 je přeplňovaný čtyřválec 2,0T z řady EcoBoost. Ten je na českém trhu již v prodeji, stojí od 920.000,- Kč. Na rozdíl od aplikací tohoto agregátu v modelech značky Ford i v menším Volvu S60 nabízí S80 výběr mezi manuální a dvouspojkovou převodovkou.

Agregát o výkonu 149 kW nahradí hned dva modely v dosavadní nabídce. Zmizí atmosférický 2,0 o výkonu 107 kW i přeplňovaný 2,5T se 170 kW. Skončí také odvozené verze 2,0F a 2,5FT vybavené technologií FlexiFuel pro spalování E85.

Dalším motorem, se kterým se letos rozloučíme, je unikátní 4,4 V8 – jediný osmiválec na světě, který je do auta montovaný napříč před přední nápravu. Volvo pro něj nemá náhradu, v S80 se ale tento motor nebude přizpůsobovat pro emisní normu Euro 5, a proto v závěru roku 2010 skončí.

Konec kariéry se blíží také pro úsporné DRIVe s turbodieselem 1,6 litru o výkonu 80 kW.

Přehled motorizací, které letos v řadě S80 končí a v modelovém roce 2011 se přestanou nabízet, je uveden v následující tabulce, a to včetně termínů ukončení výroby těchto motorů. Tyto čtyři pohonné jednotky jsou k dispozici jen ve specifikaci Euro 4, zatímco ostatní motory v S80 již nyní vyhovují Euro 5.

Volvo S80 2011 - ceny na českém trhu (červen 2010)
Motor2,0DRIVe2,5TV8 AWD
Ukončení výroby39. týden49. týden39. týden45. týden
Převodovka5M5M6M (6A)6A 4x4
Zdvihový objem [cm3]1999156025214414
Válce/ventily4/44/45/48/4
Největší výkon [kW/min-1]107/600080/4000170/4800232/5950
Největší toč. mom. [Nm/min-1]190/4500240/1750130/1700-4800440/3950
Max. rychlost [km/h]205190210 (210)250
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,913,07,3 (7,5)6,5
Komb. spotřeba [l/100 km]8,34,98,6 (9,6)12,1
Cena Kinetic [Kč]860.000,-925.000,-955.000,--
Cena Momentum [Kč]937.000,-1.002.000,-1.032.000,-1.405.000,-
Cena Summum [Kč]1.006.000,-1.071.000,-1.101.000,-1.474.000,-
Cena Executive [Kč]--1.382.500,-1.700.000,-
Cena R-Design [Kč]-979.000,-1.009.000,-1.382.000,-

Nabídku modelového roku tedy tvoří tři zážehové a dva vznětové motory. Kombinovat je lze se čtyřmi stupni výbavy a paketem R-Design.

Standardem základní výbavy Kinetic je šest airbagů, stabilizační systém DSTC, systémy ochrany před nárazem zboku a zezadu SIPS a WHIPS, přední mlhovky, vyhřívání zpětných zrcátek, dvouzónová klimatizace, tempomat, kůží potažený multifunkční volant, rádio a 16palcová litá kola.

Momentum přidává kožené čalounění, elektricky sklopná vnější zrcátka, elektrochromatické vnitřní zrcátko, zadní parkovací senzory, lepší audiosystém, Bluetooth a 17palcoá kola.

Summum má dále navíc natáčecí bi-xenonové světlomety, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče a navigační systém RTI s mapami Evropy na DVD.

Vrcholem modelové řady je Executive. Má čalounění jemnou kůží Executive Softleather, dřevěný dekor Classic, odvětrávání a vyhřívání předních sedadel, elektrické nastavení a masážní funkci pro přední sedadla, vyhřívání zadních sedadel, audiosystém Premium Sound 5x130W se zesilovačem Dolby Prologic II Surround a zadní protisluneční roletku.

Volvo S80 2011 - ceny zážehových motorů na českém trhu (červen 2010)
Motor2,0T3,23,2 AWDT6 AWD
Převodovka6M (6DS)6A6A 4x46A 4x4
Zdvihový objem [cm3]1999319231922953
Válce/ventily4/46/46/46/4
Největší výkon [kW/min-1]149/6000175/6200175/6200210/5600
Největší toč. mom. [Nm/min-1]300/1740-4020320/3200320/3200400/1500-4800
Max. rychlost [km/h]235 (230)240235250
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,9 (8,5)7,98,26,9
Komb. spotřeba [l/100 km]7,9 (8,3)9,910,811,3
Cena Kinetic [Kč]920.000,-975.000,-1.039.800,-1.220.000,-
Cena Momentum [Kč]997.000,-1.052.000,-1.116.800,-1.297.000,-
Cena Summum [Kč]1.066.000,-1.121.000,-1.185.800,-1.366.000,-
Cena Executive [Kč]1.347.500,-1.347.000,-1.411.800,-1.592.000,-
Cena R-Design [Kč]974.000,-1.029.000,-1.093.800,-1.274.000,-

R-Design je designovým paketem, který rozšiřuje výbavu Kinetic. Proti ní má navíc čalounění kůží Sport, 17palcová kola, automatickou regulaci světlé výšky Nivomat a sportovní volant, pedály, řadicí páku a hliníkový dekor – vše v provedení R-Design.

Regulace světlé výšky je pro ostatní výbavy za 14.000,- Kč. Dále si lze připlatit například za adaptivní tempomat (57.700,- Kč), monitorování slepého úhlu BLIS (17.000,- Kč), kontrolu jízdy v pruzích Driver Alert (23.700,- Kč) a další.

Vybírat lze mezi třemi vzory 17palcových a třemi vzory 18palcových kol. K tomu existuje paleta dvou nemetalických a 11 metalických (+19.700,- Kč) barev karoserie a řda barevných kombinací interiéru.

Volvo S80 2011 - ceny vznětových motorů na českém trhu (červen 2010)
MotorD3D5D5 AWD
Převodovka6M (6A)6M (6A)6A 4x4
Zdvihový objem [cm3]198424002400
Válce/ventily5/45/45/4
Největší výkon [kW/min-1]120/2900151/4000151/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]400/1380-2880420/1500-3250420/1500-3250
Max. rychlost [km/h]215 (210)230 (230)225
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,7 (9,7)8,0 (8,5)8,5
Komb. spotřeba [l/100 km]5,3 (5,9)6,2 (6,7)7,3
Cena Kinetic [Kč]970.000,-1.060.000,-1.180.300,-
Cena Momentum [Kč]1.047.000,-1.137.000,-1.257.300,-
Cena Summum [Kč]1.116.000,-1.206.000,-1.326.300,-
Cena Executive [Kč]1.397.500,-1.487.500,-1.552.300,-
Cena R-Design [Kč]1.024.000,-1.114.000,-1.234.300,-

Příplatek za automatickou spojku Geartronic, pokud není standardem, nebo dvouspojkovou Powershift je u všech motorů 55.000,- Kč.

Diskuze (21)
24. 6. 2010 17:27
Re: FWD V8
és mit tanít a bácsi, ha teda kérdezhettem? ;-)
Avatar - dochtor
24. 6. 2010 14:14
Re: FWD V8
Nekem mondja, a tanárnak? >:D
23. 6. 2010 14:46
Re: FWD V8
jasné ;-)

a Yamahe sa tiež zjavne neoplatí investovať do Volva. Neviem o tom, že by motor ponúkali aj iným výrobcom. A vo Volve musel tiež tvoriť marginálne predaje, možno to trošku zachraňoval US trh, ale proste vela peňazí to stojí strúhať frajera >:-[]
Avatar - dochtor
23. 6. 2010 12:42
Re: FWD V8
Volvo nie je ochotné investovať do Yamahy :-)
23. 6. 2010 10:32
Re: FWD V8
když to vemu logicky, tak asi ano. Důvodem konce V8 je Euro 5. Volvo zjevně není ochotno investovat do upgradu motoru aby tu normu splňoval, takže asi skončí i v XC90