Volvo S80 letos čekají rozsáhlé změny výběru nabízených motorů. Zmizí například vrcholný osmiválec, naopak nové 2,0T EcoBoost nebo turbodiesel D3 jsou již v prodeji.
a Yamahe sa tiež zjavne neoplatí investovať do Volva. Neviem o tom, že by motor ponúkali aj iným výrobcom. A vo Volve musel tiež tvoriť marginálne predaje, možno to trošku zachraňoval US trh, ale proste vela peňazí to stojí strúhať frajera >:-[]
když to vemu logicky, tak asi ano. Důvodem konce V8 je Euro 5. Volvo zjevně není ochotno investovat do upgradu motoru aby tu normu splňoval, takže asi skončí i v XC90
Jenom bych těl podotknou, že první V8 montovaný napříč před přední nápravu uvedl jako první na trh (možná i jiný americký výrobce, ale ja vim jenom o tomhle) Cadillac v modelu DeVille 1985. ;-)
Más ciastocne pravdu, ústup od velkoobjemových benzínov je zrejmý, aj ked este chvílu predpokladám, ze nemecká trojka v tejto triede osemvalce bude mat. Volvo ale tento trend (downsizing) moze len vyuzit, s prepĺnaním má dlhorocné skúsenosti a to, co bolo v minulosti povazované za núdzu, sa dnes moze prezentovat ako cnost. Napr. ako vrchol preplnovaný sestvalec v pohode stací, len z imidzového hladiska by mal presiahnut onu magickú 300 konovú hranicu.
Mluvíme-li o S80 pak podvozkově ztrácí do faceliftu, nesmyslné americké nastavení s měkkými dlouhými péry a tvrdými tlumiči je k ničemu, po fl. je to znatelně lepší, jak standard tak stavitelný fourC. Jinými slovy pětka nebo éčko to není na ášestku to stačí s přehledem, snad vyjma verzí s posledním akt. difem. S motory souhlasím, byť není rozdíly nejsou zásadní, jsou tu, hlavně v tom, že motory volva jsou při srovnatelném výkonu užranější než ty německé.
Volvo má s tím osmiválcem celkem štěstí v tom smyslu, že jeho absence v budoucnu nebude vadit, coby znak správného auta vyšší střední V8 reálně ztrácí na významu. Vyjma vyloženě sportovních variant budou vrcholné motorizace i u D3 vesměs záležitostí přeplňovaných šestiválců, v čemž má volvo poměrně slušnou tradici. S dýzly je to horší, tam je absence slušného šestiválce citelná.
Uchopil jsi to poněkud podivně...archaické pětiválce Volva nejsou jeho výhodou neboť nestojí proti dieselovým čtyřválcům konkurence, ale mají konkurovat šestiválcům ( i tebou zmiňovaným)a to se jim nemůže nikdy podařit. Své dieselové čtyřválce má Volvo v nabídce také, že? ;-) Tedy motory a podvozky jsou stále slabinou Volva vůči D3, to ostatní zdařile vyrovnává, proto mu také fandím...
Motorické zmeny sú celkom obsiahle. Niektoré logické, iné vynútené. Zrejme nikomu nebude chýbat v ponuke nedostojný základný stvorvalec 2,0, notabene 80 kW (!) jedna-sestka. Taktiez stratu osemvalca z hladiska predajnosti nepovazujem za relevantnú a myslím, ze R6 turbo spraví obdobne dobrú prácu. Naopak z imidzového hladiska je to strata; Volvo tým stráca jeden z hlavných definicných znakov prémiového auta vyssej strednej. Z opacnej strany zase chýba nejaký základ; predpokladám, ze neskor pribudne slabsie prepĺnaná verzia TSCi (tak na úrovni 130 kW).
V dízloch niet problému, D3 je dostojná základná motorizácia, disponujúca voci konkurencii silným argumentom jedného valca a s tým spojenej kultivovanosti navyse. Naopak na opacnom konci spektra stále absentuje silný sestvalec, ktorý by iste prehovoril do predajných císel a mal potenciál na odlákanie zákazníkov konkurencných 3,0 TDI ci 350 CDI.