Novinky
Tak jsem prohlid´ fotky a rikam si: ha, opet genialni strategie marketingu VW, chteji vyplnit mezeru na trhu a novy passat miri primarne na ceske chalupare ... ale potom jsem si vsiml, ze ten vozik ma dvounapravu ... hm, tak to bude na jachtu, takze vse pri starem ... a teprve potom mi to doslo: naopak opravdu se jedna o prevratny vuz, s naprosto revolucni koncepci ... testovany prototyp je totiz passat blue-e-motion, ale protoze passat je flotilove auto a aby se to jako takove prodavalo, tak musi mit najezd aspon 1000km, tak proto ten vozik - je plny Li-on baterii. No reknete, neni to genialni, zadne nabijeni, jen se vymeni vozik a jede se dal ... konesprezka rullezzz 😄
p.s. pro zaslepence VW, co se uz shybaji pro kamen: berte to jako dopoledni legracku, nechci snizovat bozstvi apostola
p.s. pro zaslepence VW, co se uz shybaji pro kamen: berte to jako dopoledni legracku, nechci snizovat bozstvi apostola
Tak je to jasné, jde se na dřeň, luxus se u VW povyšuje na základní normu. Jistě, za těch pět let se VW opět posunul o patro výše, z nejlepšího mainstreamu až na současný supermainstream. Kůže, dekory, materiály, komfort, to je tématem zítřka.
Opět bude v této (mezi)generaci PASSAT diktovat takt touhy znalých. Bude tou nejlepší volbou daného segmentu. A započítáme-li do toho ještě image mainstreamového krále silnic, neexistuje jediný důvod (ano, jediný důvod) aby člověk zvažoval jinou možnou nabídku. Snad jen... Superb (kombi), jistě.
Tedy slogan - Superpassat je vozem těch, kdo žijí superživot. Staň se i ty superčlověkem zítřka :yes:
Opět bude v této (mezi)generaci PASSAT diktovat takt touhy znalých. Bude tou nejlepší volbou daného segmentu. A započítáme-li do toho ještě image mainstreamového krále silnic, neexistuje jediný důvod (ano, jediný důvod) aby člověk zvažoval jinou možnou nabídku. Snad jen... Superb (kombi), jistě.
Tedy slogan - Superpassat je vozem těch, kdo žijí superživot. Staň se i ty superčlověkem zítřka :yes:
Líbí se mi tvoje příspěvky ... [odkaz]
Idem si po ulici, prepadnu ma 3 chlapci, hodia na mna cierny igelit...ze netrep sa tolko, robis reklamu pre nas, fau vé, tak drz hubu a krok...cez igelit som nevidel takmer nic, len zablesky svetiel (ked ma unasali nocnou ulicou) a zablesky svetiel (ked ma asi fotili)..naheho v tmavej folii, len oci mi bolo vidiet...s logom VW na hrudi..potom ma hodili do na travu v parku a odisli. Na druhy den som sa spoznal na fotkach ako supermodelka pre istu automobilku...GTI napisal, ze len krasna zena-krasne tvary mozu reprezentovat krasne auta z koncernu VW...skocim do Vltavy ci do Labe nad tymto analytickym usudkom? 😉
BAVÍME SE OPRAVDU O PASSATU???!!!
MÁM SLUŽEBNÍHO PASSATA VARIANT 2.0TDI, STARÉHO 1 ROK A 7 MĚSÍCŮ. ZA TU DOBU JSEM NAJEZDIL 104.000 KM VĚTŠINU PO EVROPSKÝCH DÁLNICÍCH A VÝČET TOHO, CO JIŽ MUSELO BÝT MĚNĚNO JE OHROMUJÍCÍ!! DVAKRÁT VÝMĚNA TURBA ( STUDENÝ MOTOR ŠETŘÍM, PŘED DOJEZDEM ZVOLNÍM, ABY SE TURBO OCHLADILO ), NAPRASKLÁ OJNICE, PRASKLÁ HLAVA, NEFUNKČNÍ MOTŮREK STĚRAČŮ, VÝMĚNA VÁHY VZDUCHU, NĚKOLIKRÁT PRASKLÁ VÝBOJKA XENONŮ ( VE DNE JEZDÍM NA DENNÍ SVÍCENÍ NA NORMÁLNÍ ŽÁROVKY ), ZASTRKOVACÍ MECHANISMUS STARTOVÁNÍ, KTERÝM NÁHLE NEŠEL ZHASNOUT MOTOR A DALŠÍ "DROBNOSTI"!!! OD AUTA ZA 850.000kČ BYCH OČEKÁVAL MNOHEM, MNOHEM VĚTŠÍ SPOLEHLIVOST A URČITĚ BYCH NERAD, ABY PĚTINU SVÉHO ŽIVOTA STRÁVIL V SERVISU!!! JAKO SOUKROMÉ AUTO BYCH HO NEDOPORUČIL NIKOMU Z VÁS A DOUFÁM, ŽE SOUDRUZI Z NDR A NSR SI NA NOVÉM ( FACELIFTU ) DAJÍ ALESPOŇ TROŠIČKU ZÁLEŽET, NEBOŤ HO JAKO SLUŽEBKU ZA ROK A PŮL BOHUŽEL ZASE DOSTANU. ACHJO
MÁM SLUŽEBNÍHO PASSATA VARIANT 2.0TDI, STARÉHO 1 ROK A 7 MĚSÍCŮ. ZA TU DOBU JSEM NAJEZDIL 104.000 KM VĚTŠINU PO EVROPSKÝCH DÁLNICÍCH A VÝČET TOHO, CO JIŽ MUSELO BÝT MĚNĚNO JE OHROMUJÍCÍ!! DVAKRÁT VÝMĚNA TURBA ( STUDENÝ MOTOR ŠETŘÍM, PŘED DOJEZDEM ZVOLNÍM, ABY SE TURBO OCHLADILO ), NAPRASKLÁ OJNICE, PRASKLÁ HLAVA, NEFUNKČNÍ MOTŮREK STĚRAČŮ, VÝMĚNA VÁHY VZDUCHU, NĚKOLIKRÁT PRASKLÁ VÝBOJKA XENONŮ ( VE DNE JEZDÍM NA DENNÍ SVÍCENÍ NA NORMÁLNÍ ŽÁROVKY ), ZASTRKOVACÍ MECHANISMUS STARTOVÁNÍ, KTERÝM NÁHLE NEŠEL ZHASNOUT MOTOR A DALŠÍ "DROBNOSTI"!!! OD AUTA ZA 850.000kČ BYCH OČEKÁVAL MNOHEM, MNOHEM VĚTŠÍ SPOLEHLIVOST A URČITĚ BYCH NERAD, ABY PĚTINU SVÉHO ŽIVOTA STRÁVIL V SERVISU!!! JAKO SOUKROMÉ AUTO BYCH HO NEDOPORUČIL NIKOMU Z VÁS A DOUFÁM, ŽE SOUDRUZI Z NDR A NSR SI NA NOVÉM ( FACELIFTU ) DAJÍ ALESPOŇ TROŠIČKU ZÁLEŽET, NEBOŤ HO JAKO SLUŽEBKU ZA ROK A PŮL BOHUŽEL ZASE DOSTANU. ACHJO
Tenhle Passat to nebude mít nejlehčí... Superb Combi, 5 by Peugeot - to jsou silné argumenty! Peugeot umí dělat marketing víc než citrák, čekám, že kvalitativně to auto bude nad úrovní Passatu.
abys nečekal do smrti 😉
...jo, asi tak... 😄
nekrič hop...dnes človek nevie...(aj keď si to tiež nemyslím)
Pokud pomineme benzínové motory, které PSA schází, bude to auto rozhodně stejně kvalitní - už i C5 a 6 let stará 407 jsou na tom velice dobře. A pokud si přečteš recenze 3008, 5008, kde i samotní redaktoři souhlasí, že tohle auto prostě je / převyšuje německej standard, zjistíš, že to blábol není.
Nehledně na to, že Peugeot se tím prostě musí vyšvihnout
Nehledně na to, že Peugeot se tím prostě musí vyšvihnout
Je to smutné, smutné, když král třídy nosí paruku a chodí na solárko, kynoucí bříško schovává pod značkové hadříky.
Je možné se tetelit radostí nad provětrávanými sedadly, superTDi, pravým dřevem na palubce. Ale když základ je stěží průměrný. Unylý design, nudné jízdní vlastnosti. Navěšet spoustu výbavy a fičur na průměrné auto znamená stvořit nadprůměrně vybavené...průměrné auto.
A přitom by mohlo být lépe. Passat B5, měl vše, co by nový Passat měl, a mohl mít. V kontextu se svou konkurencí. Passat CC nyní ukazuje, že design VW umí. Superb ukazuje, že na stávající platformě lze stvořit přiměřeně zábavný a přitom komfortní podvozek. A Ford ukazuje, že dobrý podvozek je pro řidiče stále velmi důležitý (protože proč by jinak lidi ty Fordy kupovali)...😄
Těšme se, že v VW znovu zvítězí nadšenci do aut, petrolheadi nad cifršpiony a marketéry, že budou chtít postavit nejlepší passat, jaký mohou, jaký přepíše pravidla ve třídě a na dlouho se stane první volbou.
Pak, pak by se mohl Passat stát znovu králem. Držme palce..o)
Je možné se tetelit radostí nad provětrávanými sedadly, superTDi, pravým dřevem na palubce. Ale když základ je stěží průměrný. Unylý design, nudné jízdní vlastnosti. Navěšet spoustu výbavy a fičur na průměrné auto znamená stvořit nadprůměrně vybavené...průměrné auto.
A přitom by mohlo být lépe. Passat B5, měl vše, co by nový Passat měl, a mohl mít. V kontextu se svou konkurencí. Passat CC nyní ukazuje, že design VW umí. Superb ukazuje, že na stávající platformě lze stvořit přiměřeně zábavný a přitom komfortní podvozek. A Ford ukazuje, že dobrý podvozek je pro řidiče stále velmi důležitý (protože proč by jinak lidi ty Fordy kupovali)...😄
Těšme se, že v VW znovu zvítězí nadšenci do aut, petrolheadi nad cifršpiony a marketéry, že budou chtít postavit nejlepší passat, jaký mohou, jaký přepíše pravidla ve třídě a na dlouho se stane první volbou.
Pak, pak by se mohl Passat stát znovu králem. Držme palce..o)
Máš svou pravdu, ale mrkni třeba na Golf "pět a půl", to je dnešní "král třídy" i bez "revoluce"...,"protože (jak sám píšeš), proč by jinak lidi ty VW kupovali..." 😉
Uz sa to tu rozoberalo viackrát: Golf má znacne odlisné postavenie vo svojej triede ako Passat, v nizsej strednej v podstate valcuje, zatial co Passat je dnes v rámci triedy taký lepsí priemer, ktorý okrem moznosti individualizácie a sirsej ponuky motorov a prevodoviek nic osobitne lepsie neponúka.
Ano, Golf má odlišné postavení, ale pokud řešíme především základní "filosofii" designu, tak má v tomto ohledu i společné "prvky" s Passatem, jako je nekonflikntní a za každou cenu nevymezující se design...
Kdo je teda (podle tebe) v této třídě současný král meinstreamu? Pokud budeme klást důraz nejen na vzpomínané: "moznosti individualizácie a sirsej ponuky motorov a prevodoviek", ale taky na design, pak to rozhodně nemůže být Mondeo. Kdo tedy z meinstreamu?
Osobně vidím stále největší šance u současného, i když značně inovovaného Passatu (samozřejmě za předpokladu, že se facelift celkově povede), minimálně v Evropských prodejích...
Kdo je teda (podle tebe) v této třídě současný král meinstreamu? Pokud budeme klást důraz nejen na vzpomínané: "moznosti individualizácie a sirsej ponuky motorov a prevodoviek", ale taky na design, pak to rozhodně nemůže být Mondeo. Kdo tedy z meinstreamu?
Osobně vidím stále největší šance u současného, i když značně inovovaného Passatu (samozřejmě za předpokladu, že se facelift celkově povede), minimálně v Evropských prodejích...
Stredná trieda je u mna asi jediná, kde si toho krála vybrat neviem. Je to podla mna ovela vyrovnanejsie ako v iných triedach, kde vedie Golf ci 5er. Dizajnovo ma z mainstreamu skutocne výrazne neoslovuje nikto. Ako som uz inde písal, volit v mainstreame, vyberal by som spomedzi Superbu (priestor, interiér, motory), Mondea (jazdné vlastnosti, priestor, cena), Accordu (interiér, jazdné vlastnosti) a Mazdy 6 (spolahlivost, jazdné vlastnosti). Kazdý má pre mna svoje "ale", osobitne z dizajnového hladiska.
P.S. Preco mi v kazdej reakcii podsúvas to Mondeo?
P.S. Preco mi v kazdej reakcii podsúvas to Mondeo?
Mondeo uvádím proto, že je tu na webu nejčastěji uváděno jako něco podstatně lepšího, než Passat, navíc má podle mě větší problém s celkovým designem, než současný Passat.
Pokud je 5er skutečný král třídy (spíš ano), tak jen s velmi odřenýma ušima a za cenu ztráty části "charakteru BMW" (značnou část ztratil už v minulé generaci) a o celkovém náskoku proti přímé konmkurenci z dob E39 si dnes může nechat spíš zdát...
Právě to, co píšeš, tedy že momentálně nemá střední třída jasného krále, je ideální pozice pro důklaný facelift a technickou inovaci Passatu...
Pokud je 5er skutečný král třídy (spíš ano), tak jen s velmi odřenýma ušima a za cenu ztráty části "charakteru BMW" (značnou část ztratil už v minulé generaci) a o celkovém náskoku proti přímé konmkurenci z dob E39 si dnes může nechat spíš zdát...
Právě to, co píšeš, tedy že momentálně nemá střední třída jasného krále, je ideální pozice pro důklaný facelift a technickou inovaci Passatu...
Jenže Golf "pět a půl" navazoval na "pětku", faktického krále, ve většině směrů nejlepší kompakt Evropy. A s skvěle vyváženým designem, který niní trochu ustoupil ve prospěch agresivnějšího pojetí. Jen jej posunul.
Passat, zejména sedan, nemá hezkou linii střechy, ani základní proporce. Nemá dobrý podvozek. Interiér, motory budou na špici, uvidíme, co udělá FL s designem.
Tipuji větší trefu u kombi. Na lepší podvozek si asi budeme muset počkat do příchodu nové generace.
Passat, zejména sedan, nemá hezkou linii střechy, ani základní proporce. Nemá dobrý podvozek. Interiér, motory budou na špici, uvidíme, co udělá FL s designem.
Tipuji větší trefu u kombi. Na lepší podvozek si asi budeme muset počkat do příchodu nové generace.
Jenže teď tu řešíme primárně spíš design a ten nebyl zrovna u Golfu5 nijak zvlášť populární (např. ve srovnání s předchozí generací), spíš právě naopak (i když zrovna mě se líbil), takže za designového krále třídy můžeme označit Golfa 5 asi docela těžko...
Současný Passat vypadá lépe v kombíku už od začátku, což se faceliftem změní logicky těžko....
Současný Passat vypadá lépe v kombíku už od začátku, což se faceliftem změní logicky těžko....
Vidíš, teraz zase s tebou súhlasím... 😉
Tak to už jsme na Iudexe vlastně dva...
Pokud se totiž většině lidí líbí Golf 6 (i přes relativně malé změny v designu) podstatně více, než Golf 5, může mít (logicky) podobný úspěch i podobně velká změna designu u podobně "nového" Passatu... 😉 😄
Pokud se totiž většině lidí líbí Golf 6 (i přes relativně malé změny v designu) podstatně více, než Golf 5, může mít (logicky) podobný úspěch i podobně velká změna designu u podobně "nového" Passatu... 😉 😄
Zmeny dizajnu sú malé len relatívne - aj keď skelet ostal, vštky vonkajšie plachy, asi len mimo strechy, sú nové. NOVÉ.
Passat rovnakým postupom nový nebude - stredná trieda s receptom o triedu slabším a štýlom prevzatým tiež z auta o triedu dole, nie som si istý, či je to dobrý recept. Každopádne, držím Passatu palce. Teda novému. Facelift, nech bude aký bude, svoj účel na prechodné obdobie do príchodu novej generácie určite splní.
Passat rovnakým postupom nový nebude - stredná trieda s receptom o triedu slabším a štýlom prevzatým tiež z auta o triedu dole, nie som si istý, či je to dobrý recept. Každopádne, držím Passatu palce. Teda novému. Facelift, nech bude aký bude, svoj účel na prechodné obdobie do príchodu novej generácie určite splní.
Ale kdeže NOVÉ? Nejen střecha, ale např. celé prosklení vozu je zcela identické a pomineme li jiný tvar světel pak např. i výkolopné zadní dveře, podobně taky kapota, spoustu ploch karoserie odlišuje pouze větší prolis (hrana) v plechu, nic víc. Zcela jiné jsou jen světla, přední maska, tvar nárazníků, kliky dveří a vnější! zpětná zrcátka. A v interiéru je např. stejný "kufr" včetně detailů, stejně jako strop se shodným osvětlením, zpětným zrcátkem apod...
Obě generace mám na očích častěji vedle sebe a ta změna je velká především na "první" pohled, což je určitě zajímavé a svým způsobem i obdivuhodné..., udělat (v designu) s málem hodně, je vždy těžší a lepší, než naopak
Obě generace mám na očích častěji vedle sebe a ta změna je velká především na "první" pohled, což je určitě zajímavé a svým způsobem i obdivuhodné..., udělat (v designu) s málem hodně, je vždy těžší a lepší, než naopak
Moze vás byt aj desat, za svojím názorom si stojím. 😉 BTW s Klaudiom sme o Passate diskutovali na autosalóne a moc pozitívneho o nom nepovedal.
A to, ze facelift Passata bude vydarený, o tom sa netreba ani hádat, nakolko momentálne je Passat jedným z najskaredsích Volkswagenov a posledný nesúci staré dizajnové rysy (mohutne chrómovaná maska, polkruhy vytŕcajúce z predných svetlometov...). Nepotrebujem ani vidiet skice ci pocítacové stúdie, je mi jasné, akú prednú masku bude Passat mat; a to moze len pomoct. Jednoduchsie povedané: skaredé sa lahsie spraví pekným. 😉
A to, ze facelift Passata bude vydarený, o tom sa netreba ani hádat, nakolko momentálne je Passat jedným z najskaredsích Volkswagenov a posledný nesúci staré dizajnové rysy (mohutne chrómovaná maska, polkruhy vytŕcajúce z predných svetlometov...). Nepotrebujem ani vidiet skice ci pocítacové stúdie, je mi jasné, akú prednú masku bude Passat mat; a to moze len pomoct. Jednoduchsie povedané: skaredé sa lahsie spraví pekným. 😉
Mně se pětkový Golf líbil zatím nejvíc...obstál i vedle AR147. Naživo, obě černé, AR na 17´, Golf v GTI. A v nižších výbavách vypadal lépe než po FL. Lehce jsem nechápal, co proti fantasticky vyváženému designu všichni mají. Nicméně na interiér trochu kulhal...😄
Pro mně je 3 roky staré GTI, 3 dvířko, druhé auto do rodiny jak víno.
Pro mně je 3 roky staré GTI, 3 dvířko, druhé auto do rodiny jak víno.
Jj, tos trefil naprosto přesně, 3 roky staré GTI, 3dvířko (bílé), druhé auto do rodiny... 😉
[odkaz]
P.S. Interiér kulhal spíš u levnějších verzí a před "neviditelným faceliftem" v polovině roku 2006...
[odkaz]
P.S. Interiér kulhal spíš u levnějších verzí a před "neviditelným faceliftem" v polovině roku 2006...
z celý týhle fotky je vlek,jinak je to další *** za dost peněz,ale bez příplatku bude zadní stírač. 😄
z celý týhle fotky je vlek,jinak je to další sra.čka za dost peněz,ale bez příplatku bude zadní stírač. 😄
... tajně doufám, že se do pasátu nedostane 2.0 BiTDI... To už by si vážně někteří jedinci mohli myslet, že mají opravdový supersport >😁 ;-\
V aktuálním čísle německého AMuS [odkaz]
je velmi pravděpodobná konečná podoba faceliftu současného Passatu, který bude představen letos v září v Paříži.
Je tam zatím jen předoboční pohled na Passat variant. Přední světla a maska mají jednoznačně nejblíž k Touaregu II a boční ochranné lišty se v minimalistické podobě přesunuly níž, až na samotný spodní okrak dveří...
je velmi pravděpodobná konečná podoba faceliftu současného Passatu, který bude představen letos v září v Paříži.
Je tam zatím jen předoboční pohled na Passat variant. Přední světla a maska mají jednoznačně nejblíž k Touaregu II a boční ochranné lišty se v minimalistické podobě přesunuly níž, až na samotný spodní okrak dveří...
MÁM SLUŽEBNÍHO PASSATA VARIANT 2.0TDI, STARÉHO 1 ROK A 7 MĚSÍCŮ. ZA TU DOBU JSEM NAJEZDIL 104.000 KM VĚTŠINU PO EVROPSKÝCH DÁLNICÍCH A VÝČET TOHO, CO JIŽ MUSELO BÝT MĚNĚNO JE OHROMUJÍCÍ!! DVAKRÁT VÝMĚNA TURBA ( STUDENÝ MOTOR ŠETŘÍM, PŘED DOJEZDEM ZVOLNÍM, ABY SE TURBO OCHLADILO ), NAPRASKLÁ OJNICE, PRASKLÁ HLAVA, NEFUNKČNÍ MOTŮREK STĚRAČŮ, VÝMĚNA VÁHY VZDUCHU, NĚKOLIKRÁT PRASKLÁ VÝBOJKA XENONŮ ( VE DNE JEZDÍM NA DENNÍ SVÍCENÍ NA NORMÁLNÍ ŽÁROVKY ), ZASTRKOVACÍ MECHANISMUS STARTOVÁNÍ, KTERÝM NÁHLE NEŠEL ZHASNOUT MOTOR A DALŠÍ "DROBNOSTI"!!! OD AUTA ZA 850.000kČ BYCH OČEKÁVAL MNOHEM, MNOHEM VĚTŠÍ SPOLEHLIVOST A URČITĚ BYCH NERAD, ABY PĚTINU SVÉHO ŽIVOTA STRÁVIL V SERVISU!!! JAKO SOUKROMÉ AUTO BYCH HO NEDOPORUČIL NIKOMU Z VÁS A DOUFÁM, ŽE SOUDRUZI Z NDR A NSR SI NA NOVÉM ( FACELIFTU ) DAJÍ ALESPOŇ TROŠIČKU ZÁLEŽET, NEBOŤ HO JAKO SLUŽEBKU ZA ROK A PŮL BOHUŽEL ZASE DOSTANU. ACHJO
Jasne ten jednadvojkový základ bude zaujímavý, rátam, že pod kapotu by sa vošli dva také motory...
V interiéri okrem hliníka aj viac dekoru z dreva...GTI bude jasať...
Cez plachtu človek nič nové nevyčíta, chce to ešte trošku strpenia...
:yes: má u mňa VW za odvahu nasadiť maličké turbo vo veľkom aute. Je to markantnejšie ako jedna-štvorka v Grand Scenicu. A čo by som u Passatu určite vylepšil, je elektrická ručná brzda - v tom súčasnom som si ju vyskúšal, a nenadchla ma, Francúzi to spravili lepšie. Inak snáď súčasnému Passatu (s výnimkou dizajnu) niet čo vytknúť, takže snáď ani tomu budúcemu.
Passat má také zákl. tvar poměrně hodně nadčasový, takže designová modernizace pomocí větších detailů (jako světla maska apod.) nebude žádný velký problém. Prodeje oživí také nová technika (motorizace) a ještě širší možnosti nadstandartní výbavy a individualizace...
Či facelift, spredu podľa očakávania a´la Golf, urobí dojem a podporí predaje do príchodu úplne nového modelu, je ešte nezodpovedaná otázka. Nové motory budú iste prínosom, ale myslím si, že nový Passat by už mal byť, a snáď aj bude, celkom iný.
Predchádzajúcu generáciu by som zas ja nadčasovou nenazval, hranaté pontóny boli módne len isté obdobie.
Základní tvar Passatu se ničím nijak zvlášť nevymezuje, takže zásadnější facelift jej může bez větších potíží udělat mnohem současnějším...
Na to, že ho ještě nikdo neviděl, trochu zbytečný pesimismus.
Viděl jsem už několik reálnějších "předpokladů" v AMuS a AutoZeitung, na základě kterých věřím, že to celkově dopadne dobře... 😉
Pesimizmus neviem, kde si vzal v mojom príspevky, vyjadril som iba nádej, že to dopadne dobre. 😉
Súcasná generácia uz znamenala isté dizajnové preslapovanie namieste, ked na rovnakom rázvore bola snaha priniest vacsie auto. To sa negatívne prejavilo v dojme "nafúknutosti" Passatu, ohromné previsy (najma zadný) a celkovo opticky velká hmota karosérie posobili dojmom, ze auto niekto len "nafúkol", avsak limity rázvoru, rozchodu a pod. zostali. Nehovoriac o dávno prekonanej prechrómovanej maske a dizajnovom tápaní s ciastocne vycnievajúcimi poloblúkmi svetlometov vpredu.
Iste, facelift súcasným dizajnovým smerom VW moze len a len pomoct; bude to vsak iba "dobiehanie", nie "predbiehanie", ktoré sa tak u priaznivcov VW akcentuje.
Samozrejme z hladiska techniky nebude o com; motoricky opat Passat predbehne konkurenciu, o tom niet sporu (biturbodízel a pod.).
😉
A ked uvázis, ze Mondeo prislo na trh neskor, uz v dobe karosérií prerastajúcich do vyssej strednej triedy, ze je o hodne dlhsie a naviac prirodzene opticky tazsí liftback, nemá sa Passat proti nemu cím chválit, osobitne "stíhlym dojmom" nie.
Ty sis zrovna vybral fotky z profilu, navíc Passat je světlý, Mondeo tmavé... 😉
Ale podívej se na ty auta ze všech stran, ve stejné tmavé barvě a taky nezapomeň na kombi, nelépe naživo a přímo vedle sebe, pak bude Passat opravdu relativně "štíhlý"...
😉
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Nevadí, tvoje škoda..., zkus skočit
k vwočnímu 😄
Jinak sem moc tesim na tuto novinku.
Passat je jasne "zase" nakupni taska pro stredni management v Evrope, zato 508 s naprosto novym designem je velky risk a preci jenom krapanek napinavejsi.
Jinak fandim oboum. :yes:
Jinak jsem se asi do toho moc zamotal tim chtel basnik rici;
a) Peugeo 508 je dulezity pro znacku designove predevsim je pojitkem na novou vlnu dalsich modelu a navazujicim prodejnim uspechem 3008.
b) Passt je dulezity po ekonomicke strance pro VW
Je jasne ze 508 nikdy netrumfne Passat v prodejich jelikoz stareho psa novym kouskum nenaucis.
Současná platforma Passatu zvládá bez větších potíží i Superb, navíc můžeš vždycky hnout s rozvorem...
jinak teď je ve vozíku "hybrid" ve VW nejde miniaturizace příliš rychle, takže se to do auta zatím nevešlo :-!
"Základní" 😁rive naopak pracuje na podobném (ale "obráceném") "principu/základu" posledních generací Haldexu...
"Jak je u nejvýkonnějších vozů z Ingolstadtu obvyklé, také Audi RS5 je osazeno soustavou trvalého pohonu všech kol Quattro, ale zde se setkáváme s významnou novinkou. Dosud běžně používaný mezinápravový diferenciál Torsen byl totiž nahrazen novou vícelamelovou konstrukcí s elektronicky spínanými spojkami." - takže de facto X-drive... :no:
Na rozdíl od 4-motion, nebo x-drive stále nemá (ani u RS5) středový "třecí diferenciál" v podobě vícelamelové spojky.
Jinak systém X-drive má v "základu" také stálé rozdělení 40:60 a pohon na všechna kola je také primárně mechanický (zatím to jinak nikdo neumí), takže co považuješ za zásadní důvod k tomu, aby byl systém X-drive v principu podstatně úspornější, než současné podélné quattro?
Za odborníka na systémy 4x4 se rozhodně nepovažuju, ale za krok špatným směrem u Audi (z mého pohledu) vidím "vyhození" mechanického Torsenu a jeho nahrazení elektronicky řízenou lamelovou spojkou. To, že je to vývoj logický je jiná věc.
P.S. U čeho konkrétně myslíš to:"...vyhození mechanického Torsenu a jeho nahrazení elektronicky řízenou lamelovou spojkou."?
Pokud se bavíme o "středovém" diferenciálu u podélného quattra, nic takového se zatím nestalo a "příčné" quattro (s haldexem) zase torsen nemělo ani původně...
To vyhození Torsenu se podle mého názoru týká zatím jen RS 5, ale jak jsi psal výše, RS 5 je jen předzvěst dalšího vývoje...
Audi u RS5 mezinápravový samosvorný dif. nikam "nevyhodilo", naopak k němu přidalo příplatkový elektronicky řízený sportovní diferencial na zadní nápravě...
"Audi vyvinulo pro kupé RS 5 nový samosvorný mezinápravový diferenciál s talířovými koly, který se vyznačuje kompaktní a lehkou konstrukcí a vysokou účinností. Sady lamelových spojek umožňují rozdělovat točivý moment mezi přední a zadní nápravu v širokém rozpětí. Sportovně zaměřené standardní rozdělení v poměru 40:60 % se může v případě potřeby změnit až na 70😁0 % nebo 15:85 % ve prospěch přední, resp. zadní nápravy. Elektronicky řízený systém pracuje v zájmu ještě vyšší příčné dynamiky také s přibrzďováním odlehčených vnitřních kol v zatáčkách. Na přání se dodává sportovní diferenciál pro zadní nápravu."
Systém je ELEKTRONICKY ŘÍZENÝ NA ROZDÍL OD MECHANICKÉHO TORSENU, vsadím se, že tenhle systém už bude umět všechny ty "vychytávky" kterými se chlubí x-drive, ale já bych ho v autě přesto nechtěl ani náhodou.
Funkci mezinápravového dif. tak stále plní samosvorný dif.
(s talířovými koly), i když elektronicky řízený s pomocí sad lamelových spojek...
Šlo mi hlavně o to, že Audi mezináprovový samosvorný diferencial nikam "nevyhodilo" ani u RS5, to by byla naprosto zásadní změna u "novodobějšího" podélného quattra, která by pravděpodobně neunikla většině motoristických novinářů...
Jinak já bych napoak RS5 určitě chtěl, a to i díky tomuto modifikovanému quattru, ale zdaleka nejen díky jemu...
Elektroniky v autech neustále přibývá téměř geometrickou řadou, při obavách z ní, by si člověk nemohl koupit pomalu žádné nové auto...
BMW 320d x-drive: 6,4
A4 2.0 TDI: 6,2
A4 2.0 TDI quattro: 7,1
Rozdíl u BMW je 0,5 litru a u Audi skoro celý litr. Záměrně jsem vybral nejslabší modely, kde je rozdíl nejmarkantnější, se zvyšujícím se výkonem ztráty logicky klesají.
Pominelme-li, že 20d je v tomto případě celkově úspornější než 2,0 TDI a budeme se soustředit jen na nárůst spotřeby (v 😖 2x4 vs 4x4, pak musíme (mimo jiné) zohlednit fakt, že oba vozy mají motor uložený vpředu. I proto je papírový nárůst spotřeby o něco málo (o nějakých 6%, 8.5% vs 14.5😖 větší u Audi.
Přidat pohon předních kol (v zákl. poměru 40:60) u klasické koncepce (motor vpředu/zadní náhon) je přece jen méně náročnější na konečný nárůst spotřeby, než přidat pohon zadních kol ke "všemu" vpředu, a to také v poměru zákl 40:60, případně 50:50...