Že by ďalšia polovičná generácia? Jasne, čo je dobré, netreba meniť. Nahodí sa predok z Golfa, a ideme ďalej...
Jasne ten jednadvojkový základ bude zaujímavý, rátam, že pod kapotu by sa vošli dva také motory...
V interiéri okrem hliníka aj viac dekoru z dreva...GTI bude jasať...
Cez plachtu človek nič nové nevyčíta, chce to ešte trošku strpenia...
Ono je to otázka, stačí přidat dva cm rozvoru, změnit stabilizátory a dá se psát o novém podvozku. Faktem je, že z hlediska konstrukce, pro danou třídu za dané peníze, toho už moc jiného nevymyslíš, ta dílčí vylepšení v zavěšení příští passat mít bude, kastle i vnitřek se změní, lze to tedy nazvat novou generací nebo jen faceliftem? Mě osobně je to šumák, záleží, jak to auto jako celek bude fungovat. Větší rozsah individualizace lze jen vítat, to je oblast do které se teď bude promítat onen volkswagenovský přesah, nakouknutí z mainstreamu směrem k premiantům, protože v technice vč. motorů a převodovek prakticky rozdíl není. Obecně, pro příští generace aut střední třídy vidím jako zásadní poznávací znamení návrat k větší poctivosti v materiálech a provedení, na autech z půlky minulého desetiletí je příliš vidět snaha o ušetření, dostala vesměs novou techniku (podvozky), některá i nové generace motorů, a tak bylo potřeba ušetřit jinde. Podvozky, motory a převodovky máme, vychytané a prověřené, v této generaci je čas na lepší kvalitu provedení, to bude, jsem přesvědčen, právě případ nového passatu, a ostatní, jak jinak, půjdou v jeho stopě. ;-)
Iste pojmy a dojmy sa dajú zamieňať, a všetci to, pravdaže, využívajú, nie iba VW. Technicky to určite vylepšená stávajúca generácia bude, veď je to bežný postup taktiež nie iba u VW. Problémovým vidím skôr odstup v dizajne, vzhľadom na postupnú (podľa mňa trochu stupídnu) unifikáciu vzhľadu modelov VW sa nová generácia môže javiť ako facelift predchádzajúcej, iba s "golfovským" predkom. Celkovo tvary a rozloženie hmôt na pohľad kopírujú súčasný model, čo j škoda, trochu ľahkosti naznačenej modelom CC a aplikovanej na novom Touaregu by prospelo aj Passatu. :yes: má u mňa VW za odvahu nasadiť maličké turbo vo veľkom aute. Je to markantnejšie ako jedna-štvorka v Grand Scenicu. A čo by som u Passatu určite vylepšil, je elektrická ručná brzda - v tom súčasnom som si ju vyskúšal, a nenadchla ma, Francúzi to spravili lepšie. Inak snáď súčasnému Passatu (s výnimkou dizajnu) niet čo vytknúť, takže snáď ani tomu budúcemu.
Hej, čítal som to až neskôr. Uvidíme, nakoľko zásadným spôsobom to auto prekopú. Podľa mňa morálne zastaralo trochu rýchlejšie, než by kto čakal - teda najmä z pohľadu dizajnu.
Podívej jak relativně málé změny stačily u designu G6...
Passat má také zákl. tvar poměrně hodně nadčasový, takže designová modernizace pomocí větších detailů (jako světla maska apod.) nebude žádný velký problém. Prodeje oživí také nová technika (motorizace) a ještě širší možnosti nadstandartní výbavy a individualizace...
Dizajn Passatu bol nadčasový, ale aj jeho doba už končí. Mohutné oblé tvary VW nasadil už pred 14 rokmi a odvtedy urobil vpodstate iba retuše pôvodného tvaru [odkaz]
Či facelift, spredu podľa očakávania a´la Golf, urobí dojem a podporí predaje do príchodu úplne nového modelu, je ešte nezodpovedaná otázka. Nové motory budú iste prínosom, ale myslím si, že nový Passat by už mal byť, a snáď aj bude, celkom iný.
Dizajn súcasného Passatu rozhodne nadcasový nebol; súcasná generácia je na konci svojej zivotnosti dizajnovo ovela zastaralejsia, ako minulá generácia pri svojom konci. Vid aj moju odpoved labelovi.
To je vec na debatu, rozhodne sa z tohto základného tvaru dalo tazit hodne dlho.
Predchádzajúcu generáciu by som zas ja nadčasovou nenazval, hranaté pontóny boli módne len isté obdobie.
Mohutné tvary a celkovou mohutnost má typicky třeba Mondeo, současný Passat nikoli, postav Passat vedle Mondea, nebo třeba i Superbu a hned to uvidíš...
Základní tvar Passatu se ničím nijak zvlášť nevymezuje, takže zásadnější facelift jej může bez větších potíží udělat mnohem současnějším...
Na to, že ho ještě nikdo neviděl, trochu zbytečný pesimismus.
Viděl jsem už několik reálnějších "předpokladů" v AMuS a AutoZeitung, na základě kterých věřím, že to celkově dopadne dobře... ;-)
Nie Mondeo je síce veľké, ale nedisponuje opticky tou masou oblín ako Passat. Pôsobí skôr ako rozmerná placka.
Pesimizmus neviem, kde si vzal v mojom príspevky, vyjadril som iba nádej, že to dopadne dobre. ;-)
Pesimismus (myslel jsem nejen u tebe) vidím jen v tom, že třeba podle tebe nadčasovost designu Passatu (definitivně) končí. Já spíš naopak věřím, že ji ten facelift ještě podstatně více oživí a "upozorní" tak na ni... :-)
Dovolím si oponovat. Nadcasový dizajn mala jednoznacne predoslá generácia Passatu, ktorá svojou elegantnou základnou líniou strechy a jednoduchými, jasnými líniami bez zbytocností aspirovala na oznacenie "nadcasový dizajn desatrocia".
Súcasná generácia uz znamenala isté dizajnové preslapovanie namieste, ked na rovnakom rázvore bola snaha priniest vacsie auto. To sa negatívne prejavilo v dojme "nafúknutosti" Passatu, ohromné previsy (najma zadný) a celkovo opticky velká hmota karosérie posobili dojmom, ze auto niekto len "nafúkol", avsak limity rázvoru, rozchodu a pod. zostali. Nehovoriac o dávno prekonanej prechrómovanej maske a dizajnovom tápaní s ciastocne vycnievajúcimi poloblúkmi svetlometov vpredu.
Iste, facelift súcasným dizajnovým smerom VW moze len a len pomoct; bude to vsak iba "dobiehanie", nie "predbiehanie", ktoré sa tak u priaznivcov VW akcentuje.
Samozrejme z hladiska techniky nebude o com; motoricky opat Passat predbehne konkurenciu, o tom niet sporu (biturbodízel a pod.).
Pokud je pro tebe současný Passat designově "nafouklý" a opticky na tebe působí jeho hmota karoserie příliš velkým a nafouklým dojmem, pak musíš při pohledu na současné Mondeo dostat okamžitě minimálně kopřivku... Jeho až "***movský" dojem je zmiňován v každém testu kde se poprvvé objevil. To auto působí v reálu relativně větším dojmem než 1:1 a i běžná velikost odvodu kola je na něm směšně malá..., ale u něj ti to zřejmě naopak vůbec nevadí... :*);-)
Kdeze som to písal, ze u Mondea mi to nevadí? A kde som vobec spomínal Mondeo? 8-s Labele, ako kultivovaný diskutér nepotrebujes takéto násilné smerovanie významu mojho príspevku tam, kde vobec nemieril, na to sú tu iní.
Není to primárně násilné smerovanie. Prostě Passata vídám denně právě mezi auty jako Mondeo, nebo třeba nový Superb. A pokud si někdy tyhle auta viděl vedle sebe, pak by ti slova o nafouknutosti a velké hmotě karoserie Passatu (na svou třídu!) měly připadat také absurdní... Jak jinak ti mám argumentovat, než právě srovnáním s u nás typickými zástupci této třídy, kde Passat dnes působí v mnoha případech naopak relativně "štíhlým" dojmem... :-)
Já bych si Passat momentálně nekoupil, a kdybych potřeboval kombi stř. třídy, klidne bych dal přednost třeba právě Superbu..., ale to nic nemění na faktu, že současný Passat (nejen podle mě) určitě není designově nafouklý, nebo přílíš "velkohmotný"..., od toho tu jsou jiná auta této třídy... ;-)
Neviem, v tomto si velmi nemajú Mondeo a Passat co vycítat, u oboch je hmoty karosérie nad kolesami, osobitne nad zadnými relatívne dost: [odkaz] vs. [odkaz]
A ked uvázis, ze Mondeo prislo na trh neskor, uz v dobe karosérií prerastajúcich do vyssej strednej triedy, ze je o hodne dlhsie a naviac prirodzene opticky tazsí liftback, nemá sa Passat proti nemu cím chválit, osobitne "stíhlym dojmom" nie.
Taky píšu "relativně", ale právě vedle toho Mondea, tak na mě působí určitě...
Ty sis zrovna vybral fotky z profilu, navíc Passat je světlý, Mondeo tmavé... ;-)
Ale podívej se na ty auta ze všech stran, ve stejné tmavé barvě a taky nezapomeň na kombi, nelépe naživo a přímo vedle sebe, pak bude Passat opravdu relativně "štíhlý"...
Je jasne, ze 508 je daleko dulezitejsi pro Francouze nez Passat pro Nemce uz z toho duvodu, ze si Peugeot nemuze dovolit zadne chyby s novym designem.
Passat je jasne "zase" nakupni taska pro stredni management v Evrope, zato 508 s naprosto novym designem je velky risk a preci jenom krapanek napinavejsi.
S hodnocením Passatu i 508 souhlasím, ale nejsem si jistý tou důležitostí pro značku... tuším, že VW stojí víc na Passatu než Peugeot na 407+607 a zřejmě to tak i zůstane.
Passat je autom pre stredný management najmä u nás a na trhoch podobných tým našim. Inak je to docela bežne aj rodinné auto, na čo si v našich končinách ešte asi pekných pár rokov počkáme.
Klidně facelift, fakt na tom záleží? Myslím na tom označení. Jestli to nazvou novou generací a bude to stát za prd, označení jim pomůže právě jen... prd. ;-)
Takže znovu na délku?! To vypadá na dozelolezení audi. Že by znovu torsen a šestiválce? Moc mi to nedává smysl, haldex pro tenhle typ aut stačí bez problémů, šestiválce v této třídě jsou už taky celkem navíc, viz. údaje toho nového dýzlbiturba nebo běžných 250 koní z 2,0T benzínu, hmmm...
Já bych řekl, že to není ani tak kvůli šestiválcům nebo torsenu - ten už v té době možná stejně bude nahrazen nějakou elektronikou alá x-drive, ale daleko spíše kvůli logičtějšímu rozložení hmotnosti. Současný prodloužený podvozek Golfu se na tak velké auto moc nehodí.
To je přece nesmysl, podívej se na vzor ideálního vyvážení BMW, motor podél za přední nápravou zajistí vyvážení téměř 50:50, současná A4 má taky motor podél hodně posunutý vzad. Tomuhle rozložení hmotnosti se stávající Passat ani nepřibližuje!
Já bych s tím i souhlasil, ale z hlediska jízdních vlastností klasické střední třídy, auta zaměřeného na práci, v tom lepším vyvážení moc přínos nevidím. K té platformě golfa, u passatu se to rádo vypichuje, ale jednak dnes už platforma není platformou v klasickém slova smyslu, tj. stejný podvozek vč. rozvoru se stejně umístěnou motorovou přepážkou, jsou to jen moduly řešení náprav, jednak to modulární řešení principielně shodné pro nižší střední a střední už buď výrobci používají nebo v příštích modelech používat budou snad všichni. Jinými slovy, velmi slušné jízdní vlastnosti předokolky se dají pořídit i s motorem napříč nad přední nápravou, z hlediska obestavění vnitřního prostoru, ve kterém je vw i v případě passatu králem, je to nejlepší řešení za nejmíň peněz. Mě to fakt nesedí, použití platformy z a4 by se to auto nesmyslně prodražilo.
S torsenem "poslední generace" se počítá i do budoucna, samozřejmě se současným rozdělením zhruba 40:60 a podporou elektroniky, aktivním zadním dif. apod. Budoucnost podélného quattra lze vidět už dnes např. v modelu RS5, ale i u nové A8.
"Základní" X-Drive naopak pracuje na podobném (ale "obráceném") "principu/základu" posledních generací Haldexu...
Myslím, že klasické "mechanické" quattro jak ho Audi používá dnes (a já mu zato fandím) má už svoje dny sečteny. Klasické mechanické řešení má totiž největší ztráty (stále je v pohybu moc součástek) - systémy jako x-drive, haldex aj. jsou z hlediska spotřeby efektivnější a spotřeba paliva je dnes vývojová priorita číslo 1. Pokud si vzpomínám na článek o nové RS 5 tak tam už se taky nejedná o quattro v dnešním slova smyslu...
"Jak je u nejvýkonnějších vozů z Ingolstadtu obvyklé, také Audi RS5 je osazeno soustavou trvalého pohonu všech kol Quattro, ale zde se setkáváme s významnou novinkou. Dosud běžně používaný mezinápravový diferenciál Torsen byl totiž nahrazen novou vícelamelovou konstrukcí s elektronicky spínanými spojkami." - takže de facto X-drive... :no:
To záleží především na tom, co z tvého pohledu to (podélné) "quattro v dnešním slova smyslu" přesně definuje.
Na rozdíl od 4-motion, nebo x-drive stále nemá (ani u RS5) středový "třecí diferenciál" v podobě vícelamelové spojky.
Jinak systém X-drive má v "základu" také stálé rozdělení 40:60 a pohon na všechna kola je také primárně mechanický (zatím to jinak nikdo neumí), takže co považuješ za zásadní důvod k tomu, aby byl systém X-drive v principu podstatně úspornější, než současné podélné quattro?
Jasně, že u všech systémů je zatím mechanická vazba v pohonu 4x4 (výjimky jako Lexus RXh můžem zatím pominout), problém je, že elektronika některých systémů "umí" mechanickou vazbu vyřadit kdy se jí zlíbí. U Audi tomu do příchodu RS 5 tak nebylo. Pokud si dobře pamatuju technický popis x-drivu od bmw tak tam bylo uvedeno, že systém zvládá v krajním případě rozdělení až 0:100 což přináší úsporu třeba na suché dálnici, dále bylo v přiloženém videu demonstrováno, jak x-drive dokáže na válcích vytáhnout auto s pomocí elektroniky pouze "za jedno kolo" což vedle zkoušené Audi quattro samozřejmě nedokázalo apod...
Za odborníka na systémy 4x4 se rozhodně nepovažuju, ale za krok špatným směrem u Audi (z mého pohledu) vidím "vyhození" mechanického Torsenu a jeho nahrazení elektronicky řízenou lamelovou spojkou. To, že je to vývoj logický je jiná věc.
Vícelamelová spojka (jako "středový třecí dif.") má své výhody, může jít např. do "extrémnějších" hodnot přerozdělení, prakticky se ovšem k poměru 0:100 taky nedostane, ale ani to, že se k tomuto poměru může více přiblížit, ještě nezaručuje x-drivu výrazně nižší spotřebu, na té suché dálnici bude mít x-drive "základní poměr" rozdělení 40:60, stejně jako poslední podélné quattro...
P.S. U čeho konkrétně myslíš to:"...vyhození mechanického Torsenu a jeho nahrazení elektronicky řízenou lamelovou spojkou."?
Pokud se bavíme o "středovém" diferenciálu u podélného quattra, nic takového se zatím nestalo a "příčné" quattro (s haldexem) zase torsen nemělo ani původně...
Zkusil jsem trochu zapátrat na netu, x-drive by opravdu měl umět přenést v krajním případě poměr 0:100 a stejně tak, pokud je to třeba, napevno spojit 50:50 obě nápravy, což odpovídá u mechanického systému uzávěrce centrálního diferenciálu.
To vyhození Torsenu se podle mého názoru týká zatím jen RS 5, ale jak jsi psal výše, RS 5 je jen předzvěst dalšího vývoje...
Absolutních O:100 lze opravdu pouze teoreticky, což ale není vůbec podstatné. Že dokáže vícelamel. spojka prakticky až úplně "spojit", je to, co se využívá při jejich marketingových "presentacích", které ovšem (poněkud podpásově) simulují situace, se kterými se v praxi u podobných aut nelze setkat, tedy např. dvě kola (ze čtyř) najednou ve vzduchu, nebo obě najednou naprosto bez trakce (ve větší ploše).
Audi u RS5 mezinápravový samosvorný dif. nikam "nevyhodilo", naopak k němu přidalo příplatkový elektronicky řízený sportovní diferencial na zadní nápravě...
Abysme se nevraceli v kruhu zase na začátek, jde o to, že řešení u RS 5 není už mechanické jako jsou dosavadní Torseny, ale elektronicky ovládané lamelové spojky, které plni funkci mezinápravového diferenciálu. Odkaz na stránky Audi:
[odkaz]
"Audi vyvinulo pro kupé RS 5 nový samosvorný mezinápravový diferenciál s talířovými koly, který se vyznačuje kompaktní a lehkou konstrukcí a vysokou účinností. Sady lamelových spojek umožňují rozdělovat točivý moment mezi přední a zadní nápravu v širokém rozpětí. Sportovně zaměřené standardní rozdělení v poměru 40:60 % se může v případě potřeby změnit až na 70:30 % nebo 15:85 % ve prospěch přední, resp. zadní nápravy. Elektronicky řízený systém pracuje v zájmu ještě vyšší příčné dynamiky také s přibrzďováním odlehčených vnitřních kol v zatáčkách. Na přání se dodává sportovní diferenciál pro zadní nápravu."
Systém je ELEKTRONICKY ŘÍZENÝ NA ROZDÍL OD MECHANICKÉHO TORSENU, vsadím se, že tenhle systém už bude umět všechny ty "vychytávky" kterými se chlubí x-drive, ale já bych ho v autě přesto nechtěl ani náhodou.
Pořád to ovšem není obdoba x-drivu, nebo haldexu, kde vícelamelová, elektronicky řízená spojka nahrazuje! mezináprovový samosvorný diferenciál, což potvrzují i ty teoretické hodnoty maximálně možného přerozdělení síly na jedn. nápravy, tedy žádných 0:100, ale "jen" 70:30/15:85.
Funkci mezinápravového dif. tak stále plní samosvorný dif.
(s talířovými koly), i když elektronicky řízený s pomocí sad lamelových spojek...
Šlo mi hlavně o to, že Audi mezináprovový samosvorný diferencial nikam "nevyhodilo" ani u RS5, to by byla naprosto zásadní změna u "novodobějšího" podélného quattra, která by pravděpodobně neunikla většině motoristických novinářů...
Jinak já bych napoak RS5 určitě chtěl, a to i díky tomuto modifikovanému quattru, ale zdaleka nejen díky jemu...
Elektroniky v autech neustále přibývá téměř geometrickou řadou, při obavách z ní, by si člověk nemohl koupit pomalu žádné nové auto...
Já pořád nemůžu rozumět větě "Funkci mezinápravového dif. tak stále plní samosvorný dif. (s talířovými koly), i když elektronicky řízený s pomocí sad lamelových spojek...", pro mě je systém buď mechanický nebo elektronický, ale něco napůl nechápu, ale tady asi bude chyba v mém nedostatečném technickém vzdělání a ne v technice Audi jako takové >:-[] No nic, techniku už teď nedostuduju, takže to pro dnešek vzdávám. Pěkný večer :yes:
Malá poznámka... čistě za sebe bych aktivně řízený diferenciál v takto zaměřeném sportovním autě bral všemi 10ti. Funguje to báječně a dle systému/auta to dosti značně zlepšuje ovladatelnost jinak poněkud "tupých" 4x4 (bráno obecně). Naopak v off-roadu (ne v pseudo) bych byl pro klasickou mechaniku.
Souhlasím, předpokládám, že tou "klasickou mechanikou" (u off-roadu) myslíš mechanické uzávěrky dif., nikoli např. "torsen", jaký má třeba Q7, nebo nový Touareg bez off-road paketu...
Ano, mechanické uzávěrky - "všechno růčo zavřít" a jede se. Naopak pro "městská" SUV mi obecně v součastnosti nabízená technika přijde jako naprosto dostatečná.
srovnání spotřeby quattro a x-drive u srovnatelných modelů v městském režimu:
BMW 320d zadní náhon: 5,9
BMW 320d x-drive: 6,4
A4 2.0 TDI: 6,2
A4 2.0 TDI quattro: 7,1
Rozdíl u BMW je 0,5 litru a u Audi skoro celý litr. Záměrně jsem vybral nejslabší modely, kde je rozdíl nejmarkantnější, se zvyšujícím se výkonem ztráty logicky klesají.
To ale není příklad, který by optimálně demonstroval pouze vliv samosvor. dif. vs. lamel. spojka, na samotnou spotřebu vozu.
Pominelme-li, že 20d je v tomto případě celkově úspornější než 2,0 TDI a budeme se soustředit jen na nárůst spotřeby (v %) 2x4 vs 4x4, pak musíme (mimo jiné) zohlednit fakt, že oba vozy mají motor uložený vpředu. I proto je papírový nárůst spotřeby o něco málo (o nějakých 6%, 8.5% vs 14.5%) větší u Audi.
Přidat pohon předních kol (v zákl. poměru 40:60) u klasické koncepce (motor vpředu/zadní náhon) je přece jen méně náročnější na konečný nárůst spotřeby, než přidat pohon zadních kol ke "všemu" vpředu, a to také v poměru zákl 40:60, případně 50:50...
Ještě dodatek, za stejně špatné, ale stejně logické lze považovat nahrazení šnekového diferenciálu u Touaregu diferenciálem Torsen. Další vývoj je jasný, časem i tady bude Torsen nahrazen elektronickou spojkou, vývoj (bohužel)nezastavíš... Jenže tyhle "elektronické bestie" nelze udržovat za rozumné peníze v provozuschopném stavu dlouho - první na to přišel Mercedes, který novou řadu ML - hybrid v USA už svým zákazníkům neprodává, ale pouze pronajímá nejdéle na dobu 5 let, potom sešrotovat... já tenhle přístup k autům jako ke kopírkám nesdílím (ale koho to zajímá, že :-)
Jedna věc je jistá, že ta 1,2TSI pojede lépe, než současná 1,6. Který z těch motorů je prostorově náročnější nevím, ono turbo a mezichladič (ups, má vůbec 1,2TSI mezichladič?) taky nějaké místo zaberou.
Na celkový objem možno hej, priestor ale zaberajú skôr periférie, ktoré zaberajú skôr "skryté" kúty okolo motora. Ak Nemci po vzore Japoncov ušetria rozsiahle krytovanie motora, tak ten priestor pod kapotou budeme môcť docela dobre zhodnotiť. Z pohľadu bezpečnosti je to veľké plus, menší a ľahší blok motora, navyše kompaktnejší, pridáva prednej deformačnej zóne plusové body.
Tak jsem prohlid´ fotky a rikam si: ha, opet genialni strategie marketingu VW, chteji vyplnit mezeru na trhu a novy passat miri primarne na ceske chalupare ... ale potom jsem si vsiml, ze ten vozik ma dvounapravu ... hm, tak to bude na jachtu, takze vse pri starem ... a teprve potom mi to doslo: naopak opravdu se jedna o prevratny vuz, s naprosto revolucni koncepci ... testovany prototyp je totiz passat blue-e-motion, ale protoze passat je flotilove auto a aby se to jako takove prodavalo, tak musi mit najezd aspon 1000km, tak proto ten vozik - je plny Li-on baterii. No reknete, neni to genialni, zadne nabijeni, jen se vymeni vozik a jede se dal ... konesprezka rullezzz :-)
p.s. pro zaslepence VW, co se uz shybaji pro kamen: berte to jako dopoledni legracku, nechci snizovat bozstvi apostola
Tak je to jasné, jde se na dřeň, luxus se u VW povyšuje na základní normu. Jistě, za těch pět let se VW opět posunul o patro výše, z nejlepšího mainstreamu až na současný supermainstream. Kůže, dekory, materiály, komfort, to je tématem zítřka.
Opět bude v této (mezi)generaci PASSAT diktovat takt touhy znalých. Bude tou nejlepší volbou daného segmentu. A započítáme-li do toho ještě image mainstreamového krále silnic, neexistuje jediný důvod (ano, jediný důvod) aby člověk zvažoval jinou možnou nabídku. Snad jen... Superb (kombi), jistě.
Tedy slogan - Superpassat je vozem těch, kdo žijí superživot. Staň se i ty superčlověkem zítřka :yes:
Idem si po ulici, prepadnu ma 3 chlapci, hodia na mna cierny igelit...ze netrep sa tolko, robis reklamu pre nas, fau vé, tak drz hubu a krok...cez igelit som nevidel takmer nic, len zablesky svetiel (ked ma unasali nocnou ulicou) a zablesky svetiel (ked ma asi fotili)..naheho v tmavej folii, len oci mi bolo vidiet...s logom VW na hrudi..potom ma hodili do na travu v parku a odisli. Na druhy den som sa spoznal na fotkach ako supermodelka pre istu automobilku...GTI napisal, ze len krasna zena-krasne tvary mozu reprezentovat krasne auta z koncernu VW...skocim do Vltavy ci do Labe nad tymto analytickym usudkom? ;-)
BAVÍME SE OPRAVDU O PASSATU???!!!
MÁM SLUŽEBNÍHO PASSATA VARIANT 2.0TDI, STARÉHO 1 ROK A 7 MĚSÍCŮ. ZA TU DOBU JSEM NAJEZDIL 104.000 KM VĚTŠINU PO EVROPSKÝCH DÁLNICÍCH A VÝČET TOHO, CO JIŽ MUSELO BÝT MĚNĚNO JE OHROMUJÍCÍ!! DVAKRÁT VÝMĚNA TURBA ( STUDENÝ MOTOR ŠETŘÍM, PŘED DOJEZDEM ZVOLNÍM, ABY SE TURBO OCHLADILO ), NAPRASKLÁ OJNICE, PRASKLÁ HLAVA, NEFUNKČNÍ MOTŮREK STĚRAČŮ, VÝMĚNA VÁHY VZDUCHU, NĚKOLIKRÁT PRASKLÁ VÝBOJKA XENONŮ ( VE DNE JEZDÍM NA DENNÍ SVÍCENÍ NA NORMÁLNÍ ŽÁROVKY ), ZASTRKOVACÍ MECHANISMUS STARTOVÁNÍ, KTERÝM NÁHLE NEŠEL ZHASNOUT MOTOR A DALŠÍ "DROBNOSTI"!!! OD AUTA ZA 850.000kČ BYCH OČEKÁVAL MNOHEM, MNOHEM VĚTŠÍ SPOLEHLIVOST A URČITĚ BYCH NERAD, ABY PĚTINU SVÉHO ŽIVOTA STRÁVIL V SERVISU!!! JAKO SOUKROMÉ AUTO BYCH HO NEDOPORUČIL NIKOMU Z VÁS A DOUFÁM, ŽE SOUDRUZI Z NDR A NSR SI NA NOVÉM ( FACELIFTU ) DAJÍ ALESPOŇ TROŠIČKU ZÁLEŽET, NEBOŤ HO JAKO SLUŽEBKU ZA ROK A PŮL BOHUŽEL ZASE DOSTANU. ACHJO
Tenhle Passat to nebude mít nejlehčí... Superb Combi, 5 by Peugeot - to jsou silné argumenty! Peugeot umí dělat marketing víc než citrák, čekám, že kvalitativně to auto bude nad úrovní Passatu.
Pokud pomineme benzínové motory, které PSA schází, bude to auto rozhodně stejně kvalitní - už i C5 a 6 let stará 407 jsou na tom velice dobře. A pokud si přečteš recenze 3008, 5008, kde i samotní redaktoři souhlasí, že tohle auto prostě je / převyšuje německej standard, zjistíš, že to blábol není.
Nehledně na to, že Peugeot se tím prostě musí vyšvihnout
Je to smutné, smutné, když král třídy nosí paruku a chodí na solárko, kynoucí bříško schovává pod značkové hadříky.
Je možné se tetelit radostí nad provětrávanými sedadly, superTDi, pravým dřevem na palubce. Ale když základ je stěží průměrný. Unylý design, nudné jízdní vlastnosti. Navěšet spoustu výbavy a fičur na průměrné auto znamená stvořit nadprůměrně vybavené...průměrné auto.
A přitom by mohlo být lépe. Passat B5, měl vše, co by nový Passat měl, a mohl mít. V kontextu se svou konkurencí. Passat CC nyní ukazuje, že design VW umí. Superb ukazuje, že na stávající platformě lze stvořit přiměřeně zábavný a přitom komfortní podvozek. A Ford ukazuje, že dobrý podvozek je pro řidiče stále velmi důležitý (protože proč by jinak lidi ty Fordy kupovali)...:o)
Těšme se, že v VW znovu zvítězí nadšenci do aut, petrolheadi nad cifršpiony a marketéry, že budou chtít postavit nejlepší passat, jaký mohou, jaký přepíše pravidla ve třídě a na dlouho se stane první volbou.
Pak, pak by se mohl Passat stát znovu králem. Držme palce..o)
Máš svou pravdu, ale mrkni třeba na Golf "pět a půl", to je dnešní "král třídy" i bez "revoluce"...,"protože (jak sám píšeš), proč by jinak lidi ty VW kupovali..." ;-)
Uz sa to tu rozoberalo viackrát: Golf má znacne odlisné postavenie vo svojej triede ako Passat, v nizsej strednej v podstate valcuje, zatial co Passat je dnes v rámci triedy taký lepsí priemer, ktorý okrem moznosti individualizácie a sirsej ponuky motorov a prevodoviek nic osobitne lepsie neponúka.
Ano, Golf má odlišné postavení, ale pokud řešíme především základní "filosofii" designu, tak má v tomto ohledu i společné "prvky" s Passatem, jako je nekonflikntní a za každou cenu nevymezující se design...
Kdo je teda (podle tebe) v této třídě současný král meinstreamu? Pokud budeme klást důraz nejen na vzpomínané: "moznosti individualizácie a sirsej ponuky motorov a prevodoviek", ale taky na design, pak to rozhodně nemůže být Mondeo. Kdo tedy z meinstreamu?
Osobně vidím stále největší šance u současného, i když značně inovovaného Passatu (samozřejmě za předpokladu, že se facelift celkově povede), minimálně v Evropských prodejích...
Stredná trieda je u mna asi jediná, kde si toho krála vybrat neviem. Je to podla mna ovela vyrovnanejsie ako v iných triedach, kde vedie Golf ci 5er. Dizajnovo ma z mainstreamu skutocne výrazne neoslovuje nikto. Ako som uz inde písal, volit v mainstreame, vyberal by som spomedzi Superbu (priestor, interiér, motory), Mondea (jazdné vlastnosti, priestor, cena), Accordu (interiér, jazdné vlastnosti) a Mazdy 6 (spolahlivost, jazdné vlastnosti). Kazdý má pre mna svoje "ale", osobitne z dizajnového hladiska.
P.S. Preco mi v kazdej reakcii podsúvas to Mondeo?
Mondeo uvádím proto, že je tu na webu nejčastěji uváděno jako něco podstatně lepšího, než Passat, navíc má podle mě větší problém s celkovým designem, než současný Passat.
Pokud je 5er skutečný král třídy (spíš ano), tak jen s velmi odřenýma ušima a za cenu ztráty části "charakteru BMW" (značnou část ztratil už v minulé generaci) a o celkovém náskoku proti přímé konmkurenci z dob E39 si dnes může nechat spíš zdát...
Právě to, co píšeš, tedy že momentálně nemá střední třída jasného krále, je ideální pozice pro důklaný facelift a technickou inovaci Passatu...
Je to trochu off topic, ale vcera som prevetral A5ku, teda prémiovú strednú triedu. Exteriér a interiér je u mna jednoznacne najlepsí v prémiovej strednej a jazdne (na 18´´ kolesách s 245 gumami) nijak nezaostávala za 3er. :-)
Jenže Golf "pět a půl" navazoval na "pětku", faktického krále, ve většině směrů nejlepší kompakt Evropy. A s skvěle vyváženým designem, který niní trochu ustoupil ve prospěch agresivnějšího pojetí. Jen jej posunul.
Passat, zejména sedan, nemá hezkou linii střechy, ani základní proporce. Nemá dobrý podvozek. Interiér, motory budou na špici, uvidíme, co udělá FL s designem.
Tipuji větší trefu u kombi. Na lepší podvozek si asi budeme muset počkat do příchodu nové generace.
Jenže teď tu řešíme primárně spíš design a ten nebyl zrovna u Golfu5 nijak zvlášť populární (např. ve srovnání s předchozí generací), spíš právě naopak (i když zrovna mě se líbil), takže za designového krále třídy můžeme označit Golfa 5 asi docela těžko...
Současný Passat vypadá lépe v kombíku už od začátku, což se faceliftem změní logicky těžko....
Tak to už jsme na Iudexe vlastně dva...
Pokud se totiž většině lidí líbí Golf 6 (i přes relativně malé změny v designu) podstatně více, než Golf 5, může mít (logicky) podobný úspěch i podobně velká změna designu u podobně "nového" Passatu... ;-):-)
Zmeny dizajnu sú malé len relatívne - aj keď skelet ostal, vštky vonkajšie plachy, asi len mimo strechy, sú nové. NOVÉ.
Passat rovnakým postupom nový nebude - stredná trieda s receptom o triedu slabším a štýlom prevzatým tiež z auta o triedu dole, nie som si istý, či je to dobrý recept. Každopádne, držím Passatu palce. Teda novému. Facelift, nech bude aký bude, svoj účel na prechodné obdobie do príchodu novej generácie určite splní.
Ale kdeže NOVÉ? Nejen střecha, ale např. celé prosklení vozu je zcela identické a pomineme li jiný tvar světel pak např. i výkolopné zadní dveře, podobně taky kapota, spoustu ploch karoserie odlišuje pouze větší prolis (hrana) v plechu, nic víc. Zcela jiné jsou jen světla, přední maska, tvar nárazníků, kliky dveří a vnější! zpětná zrcátka. A v interiéru je např. stejný "kufr" včetně detailů, stejně jako strop se shodným osvětlením, zpětným zrcátkem apod...
Obě generace mám na očích častěji vedle sebe a ta změna je velká především na "první" pohled, což je určitě zajímavé a svým způsobem i obdivuhodné..., udělat (v designu) s málem hodně, je vždy těžší a lepší, než naopak
Moze vás byt aj desat, za svojím názorom si stojím. ;-) BTW s Klaudiom sme o Passate diskutovali na autosalóne a moc pozitívneho o nom nepovedal.
A to, ze facelift Passata bude vydarený, o tom sa netreba ani hádat, nakolko momentálne je Passat jedným z najskaredsích Volkswagenov a posledný nesúci staré dizajnové rysy (mohutne chrómovaná maska, polkruhy vytŕcajúce z predných svetlometov...). Nepotrebujem ani vidiet skice ci pocítacové stúdie, je mi jasné, akú prednú masku bude Passat mat; a to moze len pomoct. Jednoduchsie povedané: skaredé sa lahsie spraví pekným. ;-)
Neřeším už současný Passat, ale facelift, který teď přijde a může dojmu s designu docela prospět. Možná i skoro! podobně jako při přechodu z G5 na G6... ;-)
Mně se pětkový Golf líbil zatím nejvíc...obstál i vedle AR147. Naživo, obě černé, AR na 17´, Golf v GTI. A v nižších výbavách vypadal lépe než po FL. Lehce jsem nechápal, co proti fantasticky vyváženému designu všichni mají. Nicméně na interiér trochu kulhal...:o)
Pro mně je 3 roky staré GTI, 3 dvířko, druhé auto do rodiny jak víno.
BOHUŽEL PASSAT A GOLF KUPUJÍ Z 80% OPERATIVNÍ LEASINGOVKY A NE LIDÉ, KTEŘÍ SI KUPUJÍ AUTO SOUKROMĚ. A TY LEASINGOVKY JE NENAKUPUJÍ Z LÁSKY KE ZNAČCE, ALE PROTOŽE IMPORT A DEALEŘI VW TO UMÍ VELICE DOBŘE S OBÁLKAMI. A VÍM PŘESNĚ O ČEM MLUVÍM.
V aktuálním čísle německého AMuS [odkaz]
je velmi pravděpodobná konečná podoba faceliftu současného Passatu, který bude představen letos v září v Paříži.
Je tam zatím jen předoboční pohled na Passat variant. Přední světla a maska mají jednoznačně nejblíž k Touaregu II a boční ochranné lišty se v minimalistické podobě přesunuly níž, až na samotný spodní okrak dveří...
MÁM SLUŽEBNÍHO PASSATA VARIANT 2.0TDI, STARÉHO 1 ROK A 7 MĚSÍCŮ. ZA TU DOBU JSEM NAJEZDIL 104.000 KM VĚTŠINU PO EVROPSKÝCH DÁLNICÍCH A VÝČET TOHO, CO JIŽ MUSELO BÝT MĚNĚNO JE OHROMUJÍCÍ!! DVAKRÁT VÝMĚNA TURBA ( STUDENÝ MOTOR ŠETŘÍM, PŘED DOJEZDEM ZVOLNÍM, ABY SE TURBO OCHLADILO ), NAPRASKLÁ OJNICE, PRASKLÁ HLAVA, NEFUNKČNÍ MOTŮREK STĚRAČŮ, VÝMĚNA VÁHY VZDUCHU, NĚKOLIKRÁT PRASKLÁ VÝBOJKA XENONŮ ( VE DNE JEZDÍM NA DENNÍ SVÍCENÍ NA NORMÁLNÍ ŽÁROVKY ), ZASTRKOVACÍ MECHANISMUS STARTOVÁNÍ, KTERÝM NÁHLE NEŠEL ZHASNOUT MOTOR A DALŠÍ "DROBNOSTI"!!! OD AUTA ZA 850.000kČ BYCH OČEKÁVAL MNOHEM, MNOHEM VĚTŠÍ SPOLEHLIVOST A URČITĚ BYCH NERAD, ABY PĚTINU SVÉHO ŽIVOTA STRÁVIL V SERVISU!!! JAKO SOUKROMÉ AUTO BYCH HO NEDOPORUČIL NIKOMU Z VÁS A DOUFÁM, ŽE SOUDRUZI Z NDR A NSR SI NA NOVÉM ( FACELIFTU ) DAJÍ ALESPOŇ TROŠIČKU ZÁLEŽET, NEBOŤ HO JAKO SLUŽEBKU ZA ROK A PŮL BOHUŽEL ZASE DOSTANU. ACHJO