Ekonomika
Ne že by Ibiza vypadala špatně, přesto je pro mne lepší volbou Peugeot 207 SW, alespoň co se vzhledu týče,jinak je porovnávat nemohu, protože v nové Ibize jsem zatím ani neseděl. Překvapuje mě, že v anketě je Peugeot poslední, předčila jej i tolik pomlouvaná Fabia.
To ze Fabia predbehla v designu v hlasovani P207SW je hlavne proto, ze je hlasovani na Auto.cz.O zdravem rozumu a objektivnim pristupu k produkci Skodovky si zde muzes nechat jenom zdat 😄 Kazdopadne za sebe rikam, ze pokud bych si mel vybrat mezi P207 a Fabii (ktera je dle meho opravdu hnusna) oboje v combi, tak by vyhrala Fabia s TSI... jednoznacne.V souboji Fabia X Ibiza vyhrava na plne care za zase Ibiza s TSI :-! Design je vazne skvely...
ja si nemuzu pomoct ale nektery automobilky si fakt zaspaly dobu, cili pokud chci toto male ST s klimou, chteji za nej 299, v dobe kdy za o tridu vetsi napr. Ceed SW s klimou a lepsim motorem je za mensi penize, svet se proste asi zblaznil.... 😄
no jo. Prakticky vzdy su mensie auta drahsie nez tie vacsie (kriteria: velkost auta, motor, , vybava , cena).
Já si nemohu pomoci, ale korejský vozík je v ceníku 330k Kč s mechanickou klimou, primitivním a slabým 1.4 motorem. Cenově srovnatelná Ibiaz ST je ve všech ohledech lepší, s lepší technikou, kvalitnějsí a lépe kofigurovatelná. Cenově srovnatelné Ibize ST nesahá korejská parodie na automobil ani po blatník, chlapče...
hmm tak porovnavat moderni variabilni ctyrvalec s 10 let starou historickou jednactyrkou pamatujici prvni fabie, s timto vysledkem, chce hodne odvahy...
Na ty "Skodovacky" 1.4 jeste pridej 😄
a na strejdu BLBa radsi nereagovat 😄 To je takovej mistni xenofobni kasparek a flamer... 😄
a na strejdu BLBa radsi nereagovat 😄 To je takovej mistni xenofobni kasparek a flamer... 😄
Tápeš, chlapče, tápeš. Srovnávám srovnatelné, tedy, rýži za 330k a za stejných cca 330k španělku. Ibiza za stejné peníze nabízí lepší techniku - 1.2TSI, které korejská 1.4 nemůže v žádném ohledu konkurovat a tudíž se korejská "technika" jeví, jako primitivní a zastaralá.
Marně jsem v ceníku Kia hledal combi s klimou, s lepším motorem za menší peníze, než Ibiza, tady tápu já. 😄
Marně jsem v ceníku Kia hledal combi s klimou, s lepším motorem za menší peníze, než Ibiza, tady tápu já. 😄
Tak hele strejdo BLBe, srovnavas nesrovnatelne... turbo s atmem... jak pateticke.Kazdopadne od tebe tu myslim ani nikdo nic jineho ani necekal... :-!
Covece, mam pocit, ze BOB zkratka srovnava Nybidku Kii za 330 a nabidku Seatu za 330 (s cimz mimochodem zacal nekdo jiny). No a za tyhle penize dostanes Ibizu s turbem, kterymu skutecne nemuze korejska atmosfericka crtnactistovka konkurovat. Rovnez netusim, co je na tomhle srovnani patetickyho, at uz s nim souhlasis nebo ne. Ledaze by sis poplet cesky vyznam slova pateticky s vyznamem anglickyho slova "pathetic".
Tak aby bylo pochopeno... neni to tak davna doba, kdy tu byly slovni valky o srovnavani nesrovnatelneho za podobnou cenu... a to dokonce ve stejne tride - delene na premii, subpremii, "supermainstream", lowend a buhvi co jeste. Kazdy zvoli to co potrebuje... a pokud nekdo "chce" vetsi auto (cimz srovnavani korejci jsou)za stejnou cenu, bude mu asi jedno, ze dostane potentni 1.4 bez turba... ktera mu bude slouzit minimalne stejne dobre a za stejnou spotrebu.
A pokud Korea, Japonci atp. nenabizi v dane tride turbomotory, znamena to, ze jsou horsi? Znamena turbo v maloobjemovem motoru nejaky dechberouci "moderni" vystrelek? Ja bych rekl, ze absolutne ne... a kdo a kdy prinesl turbo do malych benzinu? Nepatri mezi ne dalsi zde zatracovana znacka? Je to pouze o tom, ze dnes je doba downsizingu a to nahrava vsem automobilkam, ktere takovymi motory disponuji - v dane kategorii zatim pouze dve, pokud vim.Ale co prinese maloobjemove turbo pri dennim najezdu 10 tam a 10 zpatky, pripadne 5 na nakup? To je ve hvezdach...
Obecne charakteristiku turbomotoru (benzinovych) miluju (1.2TSI je spis jako elektromotor) a vzhledem k tomu, ze vybiram novy vuz, tak po nem i pokukuji, ale "cons" jsou v mem pripade stale v prevaze a pokud by si mel vybrat atmosferu, tak v pripade VW nemam co bych zvolil... bohuzel.
To RIGH: ano popletl jsem si cesky vyznam s tim anglickym 😄
A pokud Korea, Japonci atp. nenabizi v dane tride turbomotory, znamena to, ze jsou horsi? Znamena turbo v maloobjemovem motoru nejaky dechberouci "moderni" vystrelek? Ja bych rekl, ze absolutne ne... a kdo a kdy prinesl turbo do malych benzinu? Nepatri mezi ne dalsi zde zatracovana znacka? Je to pouze o tom, ze dnes je doba downsizingu a to nahrava vsem automobilkam, ktere takovymi motory disponuji - v dane kategorii zatim pouze dve, pokud vim.Ale co prinese maloobjemove turbo pri dennim najezdu 10 tam a 10 zpatky, pripadne 5 na nakup? To je ve hvezdach...
Obecne charakteristiku turbomotoru (benzinovych) miluju (1.2TSI je spis jako elektromotor) a vzhledem k tomu, ze vybiram novy vuz, tak po nem i pokukuji, ale "cons" jsou v mem pripade stale v prevaze a pokud by si mel vybrat atmosferu, tak v pripade VW nemam co bych zvolil... bohuzel.
To RIGH: ano popletl jsem si cesky vyznam s tim anglickym 😄
Ta potentni 1.4 ma celkem zasadne odlisnou dynamiku od TSI, ze by to bylo kazdemu jedno bych si nedovolil tvrdit. Proste pokud chce vetsi auto mu nic jineho nez 1.4 nezbude.
Spíš bych to viděl na omluvu Bobovi. Seat už je technikou opravdu dál. Ono úspěch Kia a spol je zatím stále založen na ceně ne technice. To je taky důvod jejich úspěchu - cena. Stačí prohlédnout ty auta a srovnat s konkurencí.
V cem je technikou Seat dal, bavime se zde o Ibize... Jestli technikou "dal" znamena nasazeni maleho turbomotoru, pak nase debata skoncila 😄 Preji pekny den.
Koukám že pro někoho není nasazení přímovstřikového malého turba žádný argument. To chce silnej žaludek😊 Co třeba automatické převodovky? Malé dieslové motory. Vychytaný start stop systém(nevím zda už je dnes v nabídce)
Tím, "...a kdo a kdy prinesl turbo do malych benzinu?", zřejmě myslíš Fiat UNO 1.3 Turbo i.e. (77 kW/146Nm) z r. 1985, ovšem málokdo si uvědomuje, že taky POLO mělo už v roce 1986 přeplňovanou 1,3,
o 8kW silnější G40 (85kw/150Nm).
Takže některé zdejší úvahy o tom, že T(F)SI je pro VW nějaká přeplňovaná benzínová prvotina, jsou docela liché...
o 8kW silnější G40 (85kw/150Nm).
Takže některé zdejší úvahy o tom, že T(F)SI je pro VW nějaká přeplňovaná benzínová prvotina, jsou docela liché...
již zmíněná anketa mluví za vše Ibiza se prostě lidem líbí a těch pár negativních ohlasů ve většině případů ještě zaujatých majitelů těchto značek je k smíchu. Navíc v základu levnější než "česká" krabice Fabia, tak tady není moc co řešit. Konkurenci nastanou asi horší časy >😁
Líbí se z dálky nebo z fotek, ale z blízka už to tak slavné není. Navíc uvnitř je to mnohem horší než se na první pohled může zdát. ;-\
takže z dálky je to podle tebe ještě OK, ale když příjdeš blíž, tak se to náhle promění třeba na takovou Fabii
>😁 no tak tohle Ti teda nezávidim, hele ale všechny bludy se dají nějak léčit >😒]
>😁 no tak tohle Ti teda nezávidim, hele ale všechny bludy se dají nějak léčit >😒]
Narozdíl od tebe, já s tim musím jezdit. (hatch) Než jsem ji vyfasoval, tak jsem bral Ibizu za nejlepší a nejhezčí malý vůz. Bohužel realita je trochu jiná.
Rozpovidej se o tom... co ti vadi? Mne to zajima, pze Ibi se mi vazne libi a rad si prectu "objektivni" hodnoceni od clovek, ktery s ni jezdi... motory nepopisuj, nad hatapkou, ani tou predpotopni 1.4 bych neuvazoval... diky.
Ve stručnosti: Rám okna není v jedné linii s dveřmi. Při otevírání (ideálně na parkovišti) není ten roh vidět tzn. přímo perfektní na záseky do dveří ostatních. Fórový strop, nad předním oknem je dokonce 1cm díra mezi tapecem a karoserií. Pramálo místa vzadu. Přeposilované tupé řízení, vrzající palubka, vnitřní madla dveří jsou strašně chatrná a skřípou, stejně tak krytky u kliky na nastavení zrcátek, stříbný plast na volantu moc pevně nedrží. Osobně se mi špatně drží řadící páka (tvar) a nadšený nejsem ani z volantu, který má šišatý věnec. Při mých 185cm se mlátim hlavou o sloupek, když lezu z auta - přední okno je příliš sklopené. Motor je asi jinak zpřevodovaný, protože moc nejede. V Roomsteru mám taky 1.4 16V a pocitě je mnohem živější ... Pro někoho možná detaily, ale mě to auto zklamalo. Má i nemálo pozitiv, ale ty tě asi nezajímají 😄
Huh, tak to zni docela silene... az se mi nechce verit, ze to patri k VW 😄 No, treba mas jen mizerny kus ze zacatku vyroby. Kazdopadne jak jsem psal, s temi atmosferickymi silenostmi, ktere VW strka do svych aut po nizsi stredni, bych nechtel mit nic spolecneho... ale TSI se 105k za 316 to je jine kafe 😄 Budu si to muset poradne projet... ten interier mi nevadi, nikdy jsem nepatril k plastofilum, no snad to na me udela lepsi dojem, nez jsou tve zkusenosti ;-\
První velký/malý vůz, který snese nejnáročnější hodnotíci měřítka. Ve svém segmentu doslova designové zjevení. Seat dokázal na výrazně povedený hatchback zcela přirozeně naroubovat delší, špičkovou záď. Je to tak dobrý, že rozhodnutí mezi krátkou a delší verzí je velkej vořech.
Moc cením styl auta, tu jistou lehkost, ten nebývalej esprit v této třídě a pohlednost z každého úhlu. Jasná trefa.
Zvedám oba :yes: :yes:
Moc cením styl auta, tu jistou lehkost, ten nebývalej esprit v této třídě a pohlednost z každého úhlu. Jasná trefa.
Zvedám oba :yes: :yes:
Na plakátech okolo silnic se píše, že Ibiza ST je nejkrásnější malé kombi... No teda nevím. Nelíbí se mi zadek s velkými světly. Pro mě je nejhezčí Clio Grandtour...
Mimoto GTI: Líbilo by se ti toto kombi, kdybyho předvedli třeba u Mitsubishi nebo Renaultu? Myslím, že Ibiza ST není žádná superstar, ale žádné malé kombi není designová špička... A taky, tolik diskutovaná Fabia a v anketě má více hlasů než Peugeot. Přitom všude slyším, že je škaredá...
Mimoto GTI: Líbilo by se ti toto kombi, kdybyho předvedli třeba u Mitsubishi nebo Renaultu? Myslím, že Ibiza ST není žádná superstar, ale žádné malé kombi není designová špička... A taky, tolik diskutovaná Fabia a v anketě má více hlasů než Peugeot. Přitom všude slyším, že je škaredá...
Vzhledem k Ibiza hatch se mi zdá ST taková "plochá". V rámci snižování nákladů bych naopak uvítal přímo převzaté zadní světla z hatchbacku, protože ty ze zadních pohledů "dělají" Ibizu. Fabia se mi v kombi jeví stejně přitažlivá, jako hatchback. Jsem zvědavý, jak si VW poradí s Polo Variant, pokud bude. Vzhledem k tomu, že sedan dostal konzervativní zadní světla (oproti hatchbacku), pak se obávám, že i Polo Variant bude řešeno tímto stylem. Ibize by hodně pomohla ta sv. zelená metalíza, v bílé a tm. červené to je takové "chudé".
ceny jsou dobré, s 1.2HTP jsou oproti už tak poměrně laciné FII ještě nižší. škoda interiéru.
... něco jako temperamentní, půvabné španělské děvče s krosnou na zádech. Trochu se bojím vyváženosti - jestliže tu mnozí Ibizu hatchback kritizovali za její vnější vzhled (já osobně za drobný nesoulad užší, členité přídě s větší a tvarově čistší zádí), pak tento vůz onu zmíněnou disharmonii jen a jen prohlubuje. Teoreticky by se mohlo jednat o jedno z těch zdařilejších kombi segmentu, avšak uvidíme v reálu... zatím jsem spíše skeptický.
Cena od naznačuje mnohé...základní modely budou postrádat rafinovanost reklamních snímků s velkými koly a dvojitou optikou (šilhavost základních modelů s jednoduchými světly dosahuje snad až k Marcosu), o výbavě ani nemluvě. Jako opravdový rozumný (i cenově) základ vidím teprve verzi 1,4 Style, nebo ještě lépe 1,2TSI Style. Tam už nechybí nic...kromě prostoru. To je bolest všech těchto rádoby malých-velkých vozů. Budou bojovat s odcházejícím Focusem, nebo cenově agresivním Meganem.
Jako velkou slabinu beru bezduché stvárnění vnitřku vozu, prostá nikterak výjimečně kvalitní palubní deska s počtem ovladačů jako u Š120 a grafikou radia z minulého tisíciletí nepřesvědší. Opět až dražší verze s digitálním panelem klimatizace vypadají trochu k světu. Celkově po více než dvou letech užívání Ibizy jako druhého vozu v rodině navíc vytýkám kvalitu. Tu neumí ve Španělsku udržet ani jindy bezchybný VW.
Jako velkou slabinu beru bezduché stvárnění vnitřku vozu, prostá nikterak výjimečně kvalitní palubní deska s počtem ovladačů jako u Š120 a grafikou radia z minulého tisíciletí nepřesvědší. Opět až dražší verze s digitálním panelem klimatizace vypadají trochu k světu. Celkově po více než dvou letech užívání Ibizy jako druhého vozu v rodině navíc vytýkám kvalitu. Tu neumí ve Španělsku udržet ani jindy bezchybný VW.
Velmi hustej a rytmickej text :yes: Jen snad doplním, že výbava ve vztahu k ceně jde v přímé rovině napříč všemi. Je jasné, že s rostoucí individuálizací, roste (individuální) zábava. Vedle toho, neměř tolik přísně základním modelům.
Samozřejmě k zamyšlení je tvá úvaha o kvalitě. Definuj pojem kvalita - spolehlivost, zpracování, jízdní komfort či tedy bereš jakýsi průměr zastoupení těchto hodnot?
P.S. Píšeme o autech v ceně slušné dovolené pro čtyřčlennou rodinu, jak mi tu někdo kdysi předhodil... 😉
Samozřejmě k zamyšlení je tvá úvaha o kvalitě. Definuj pojem kvalita - spolehlivost, zpracování, jízdní komfort či tedy bereš jakýsi průměr zastoupení těchto hodnot?
P.S. Píšeme o autech v ceně slušné dovolené pro čtyřčlennou rodinu, jak mi tu někdo kdysi předhodil... 😉
Spolehlivost je na obstojné úrovni i když závady se i přes unikátně malý nájezd najdou. Horší je to s kvalitou montáže, kdy nesedí vnitřní panely dveří, palubní deska má každý okraj u bočníćh oken jinak daleko. Nesedí přesně autoradio, krycí koberec podlahy zavazadlového prostoru má gramáž igelitového sáčku na svačinu a tak i běžný nákup jej prorýsuje dle tvaru rezervy. Obecně úroveň plstě použitá v interiéru na podlahy a strop je naprosto tragická, musí se s ní zacházet nanejvýš obezřetně, aby "nechomáčovatěla".
U exteriéru jsou největším problémem zatékající přední i zadní světlomety.
P.S.: Tak na podobné dovolené nejezdím, vážně ne 😄
U exteriéru jsou největším problémem zatékající přední i zadní světlomety.
P.S.: Tak na podobné dovolené nejezdím, vážně ne 😄
Megane a Focus jsou o třídu výše, to jsi ujel...
Ceny třeba v porovnání s Fábií jsou docela zajímavé, ale je otázkou co za tu cenu bude v základní výbavě ... třeba tempomat, mlhovky to se ze stávajícího konfigurátoru nikdo nedočte 😒 takže když se to potom vyskládá do rovnocené výbavy s konkurencí bude výsledná cena možná ještě větší než u konkurence... uvidíme ;-\
A já si zrovna myslím opak.
Osobne si myslím, že koncernové vozy by mali byť výraznejšie odlišne zamerané ako sú - Ibiza a Fabia sa môžu naťahovať o tých istých zákazníkov, čo ťažko možno počítať za pozitívum.
Toť vše.