Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: SEAT Ibiza ST: Ceny na českém trhu (aktualizováno)

SEAT začal na českém trhu nabízet nové malé kombi Ibiza ST. Prvních 130 vozů již zákazníci objednali před oficiálním uvedením na trh, dalších 300 bude zvýhodněno bonusem 10.000,-Kč, proti ceníkovým cenám.
Zpět na článek
10. 6. 2010 01:17
10. 6. 2010 14:42
10. 6. 2010 07:55
10. 6. 2010 12:03
10. 6. 2010 08:48
10. 6. 2010 09:37
10. 6. 2010 13:49
10. 6. 2010 15:16
10. 6. 2010 18:00
10. 6. 2010 18:37
10. 6. 2010 20:30
10. 6. 2010 18:36
10. 6. 2010 20:13
10. 6. 2010 21:43
10. 6. 2010 21:48
11. 6. 2010 07:55
11. 6. 2010 14:34
11. 6. 2010 15:50
12. 6. 2010 08:54
12. 6. 2010 17:36
13. 6. 2010 21:18
12. 6. 2010 10:07
10. 6. 2010 09:15
10. 6. 2010 09:33
10. 6. 2010 11:06
10. 6. 2010 11:12
10. 6. 2010 12:08
10. 6. 2010 13:57
10. 6. 2010 18:05
10. 6. 2010 19:48
10. 6. 2010 20:42
10. 6. 2010 10:05
10. 6. 2010 18:56
10. 6. 2010 18:57
10. 6. 2010 14:47
10. 6. 2010 18:57
11. 6. 2010 13:47
10. 6. 2010 11:17
10. 6. 2010 12:11
10. 6. 2010 13:17
10. 6. 2010 16:12
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
10. 6. 2010 19:24
10. 6. 2010 19:40
10. 6. 2010 23:42
10. 6. 2010 20:53
neregistrovaný "Allexx"
10. 6. 2010 20:01
neregistrovaný "Allexx"
Avatar - Well-being
10. 6. 2010 01:17
Škoda ...
auto vypadá díky těm bočním prolisům jako v pase zlomený. Interiér nudný. Cena s použitelným motorem také nic moc. Nakonec, počty prodaných aut ukáží, jak je to s tou krásou veskutečnosti ...
Rozbalit vlákno
3
10. 6. 2010 06:33
Re: Škoda ...
jj, a taky bude dneska přesolená studená polívka, večer nebude nic v televizi a zase možná přijde bouřka. Nějaké další špatné zprávy by nebyly? :-(
A já si zrovna myslím opak.
10. 6. 2010 07:43
Re: Škoda ...
Myslím, že tento kombík nebude vedľa Fabie zlá voľba, aj keď dizajnovo tiež nič moc, s niektorými výtkami kolegu vyššie sa dá celkom súhlasiť.
Osobne si myslím, že koncernové vozy by mali byť výraznejšie odlišne zamerané ako sú - Ibiza a Fabia sa môžu naťahovať o tých istých zákazníkov, čo ťažko možno počítať za pozitívum.
10. 6. 2010 14:42
Re: Škoda ...
Čo má každý s tým nudným interiérom??? Mám to akože chápať, že v tejto triede ( rozumej cenovej a veľkostnej ) je to najhoršie čo sa dá kúpiť? Veď poprosím trošku súdnosti a sem tam sa pozrieť aj na fóbiu. Neukameňujte ma, ale jazdím sem tam aj s ňou a pri porovnaní sa len usmievam. To sa ani nedá porovnať, ako pre seniorov... A počty neukážu nič čo sa týka predajnosti, len zas a opäť sa potvrdí, že táto kasta ľudí čo si kupuje ten úzky nepodarok sa jednoducho nemôže považovať za ľudí, ktorí žijú aspoň ako tak autami.
Toť vše.
10. 6. 2010 07:55
Srovnání
Ne že by Ibiza vypadala špatně, přesto je pro mne lepší volbou Peugeot 207 SW, alespoň co se vzhledu týče,jinak je porovnávat nemohu, protože v nové Ibize jsem zatím ani neseděl. Překvapuje mě, že v anketě je Peugeot poslední, předčila jej i tolik pomlouvaná Fabia.
Rozbalit vlákno
1
10. 6. 2010 12:03
Re: Srovnání
To ze Fabia predbehla v designu v hlasovani P207SW je hlavne proto, ze je hlasovani na Auto.cz.O zdravem rozumu a objektivnim pristupu k produkci Skodovky si zde muzes nechat jenom zdat :-) Kazdopadne za sebe rikam, ze pokud bych si mel vybrat mezi P207 a Fabii (ktera je dle meho opravdu hnusna) oboje v combi, tak by vyhrala Fabia s TSI... jednoznacne.V souboji Fabia X Ibiza vyhrava na plne care za zase Ibiza s TSI :-! Design je vazne skvely...
10. 6. 2010 08:48
cena
ja si nemuzu pomoct ale nektery automobilky si fakt zaspaly dobu, cili pokud chci toto male ST s klimou, chteji za nej 299, v dobe kdy za o tridu vetsi napr. Ceed SW s klimou a lepsim motorem je za mensi penize, svet se proste asi zblaznil.... :-)
Rozbalit vlákno
17
10. 6. 2010 09:37
Re: cena
no jo. Prakticky vzdy su mensie auta drahsie nez tie vacsie (kriteria: velkost auta, motor, , vybava , cena).
Avatar - strýček BOB
10. 6. 2010 13:49
Re: cena
Já si nemohu pomoci, ale korejský vozík je v ceníku 330k Kč s mechanickou klimou, primitivním a slabým 1.4 motorem. Cenově srovnatelná Ibiaz ST je ve všech ohledech lepší, s lepší technikou, kvalitnějsí a lépe kofigurovatelná. Cenově srovnatelné Ibize ST nesahá korejská parodie na automobil ani po blatník, chlapče...
10. 6. 2010 15:16
Re: cena
hmm tak porovnavat moderni variabilni ctyrvalec s 10 let starou historickou jednactyrkou pamatujici prvni fabie, s timto vysledkem, chce hodne odvahy...
10. 6. 2010 18:00
Re: cena
Na ty "Skodovacky" 1.4 jeste pridej :-)
a na strejdu BLBa radsi nereagovat :-) To je takovej mistni xenofobni kasparek a flamer... :-)
Avatar - strýček BOB
10. 6. 2010 18:37
Re: cena
Koukám, že i tobě šlapu na korejské bebí... :no:
10. 6. 2010 20:30
Re: cena
Hehe, ty jsi vazne kalibr... plny tezkych argumentu :-)
Avatar - strýček BOB
10. 6. 2010 18:36
Re: cena
Tápeš, chlapče, tápeš. Srovnávám srovnatelné, tedy, rýži za 330k a za stejných cca 330k španělku. Ibiza za stejné peníze nabízí lepší techniku - 1.2TSI, které korejská 1.4 nemůže v žádném ohledu konkurovat a tudíž se korejská "technika" jeví, jako primitivní a zastaralá.

Marně jsem v ceníku Kia hledal combi s klimou, s lepším motorem za menší peníze, než Ibiza, tady tápu já. :-)
10. 6. 2010 20:13
Re: cena
Tak hele strejdo BLBe, srovnavas nesrovnatelne... turbo s atmem... jak pateticke.Kazdopadne od tebe tu myslim ani nikdo nic jineho ani necekal... :-!
10. 6. 2010 21:43
Re: cena
Srovnává auto za stejnou cenu. Není proč urážet. Co nabízí korea?
Avatar - Righ
10. 6. 2010 21:48
Re: cena
Covece, mam pocit, ze BOB zkratka srovnava Nybidku Kii za 330 a nabidku Seatu za 330 (s cimz mimochodem zacal nekdo jiny). No a za tyhle penize dostanes Ibizu s turbem, kterymu skutecne nemuze korejska atmosfericka crtnactistovka konkurovat. Rovnez netusim, co je na tomhle srovnani patetickyho, at uz s nim souhlasis nebo ne. Ledaze by sis poplet cesky vyznam slova pateticky s vyznamem anglickyho slova "pathetic".
11. 6. 2010 07:55
Re: cena
Tak aby bylo pochopeno... neni to tak davna doba, kdy tu byly slovni valky o srovnavani nesrovnatelneho za podobnou cenu... a to dokonce ve stejne tride - delene na premii, subpremii, "supermainstream", lowend a buhvi co jeste. Kazdy zvoli to co potrebuje... a pokud nekdo "chce" vetsi auto (cimz srovnavani korejci jsou)za stejnou cenu, bude mu asi jedno, ze dostane potentni 1.4 bez turba... ktera mu bude slouzit minimalne stejne dobre a za stejnou spotrebu.
A pokud Korea, Japonci atp. nenabizi v dane tride turbomotory, znamena to, ze jsou horsi? Znamena turbo v maloobjemovem motoru nejaky dechberouci "moderni" vystrelek? Ja bych rekl, ze absolutne ne... a kdo a kdy prinesl turbo do malych benzinu? Nepatri mezi ne dalsi zde zatracovana znacka? Je to pouze o tom, ze dnes je doba downsizingu a to nahrava vsem automobilkam, ktere takovymi motory disponuji - v dane kategorii zatim pouze dve, pokud vim.Ale co prinese maloobjemove turbo pri dennim najezdu 10 tam a 10 zpatky, pripadne 5 na nakup? To je ve hvezdach...
Obecne charakteristiku turbomotoru (benzinovych) miluju (1.2TSI je spis jako elektromotor) a vzhledem k tomu, ze vybiram novy vuz, tak po nem i pokukuji, ale "cons" jsou v mem pripade stale v prevaze a pokud by si mel vybrat atmosferu, tak v pripade VW nemam co bych zvolil... bohuzel.
To RIGH: ano popletl jsem si cesky vyznam s tim anglickym :-)
11. 6. 2010 14:34
Re: cena
Ta potentni 1.4 ma celkem zasadne odlisnou dynamiku od TSI, ze by to bylo kazdemu jedno bych si nedovolil tvrdit. Proste pokud chce vetsi auto mu nic jineho nez 1.4 nezbude.
11. 6. 2010 15:50
Re: cena
Spíš bych to viděl na omluvu Bobovi. Seat už je technikou opravdu dál. Ono úspěch Kia a spol je zatím stále založen na ceně ne technice. To je taky důvod jejich úspěchu - cena. Stačí prohlédnout ty auta a srovnat s konkurencí.
12. 6. 2010 08:54
Re: cena
V cem je technikou Seat dal, bavime se zde o Ibize... Jestli technikou "dal" znamena nasazeni maleho turbomotoru, pak nase debata skoncila :-) Preji pekny den.
12. 6. 2010 17:36
Re: cena
Koukám že pro někoho není nasazení přímovstřikového malého turba žádný argument. To chce silnej žaludek:) Co třeba automatické převodovky? Malé dieslové motory. Vychytaný start stop systém(nevím zda už je dnes v nabídce)
13. 6. 2010 21:18
Re: cena
Takže místo, abys svý blafy nečím podpořil, tak raději utečeš. Dobřé...
Avatar - white label
12. 6. 2010 10:07
Re: cena
Tím, "...a kdo a kdy prinesl turbo do malych benzinu?", zřejmě myslíš Fiat UNO 1.3 Turbo i.e. (77 kW/146Nm) z r. 1985, ovšem málokdo si uvědomuje, že taky POLO mělo už v roce 1986 přeplňovanou 1,3,
o 8kW silnější G40 (85kw/150Nm).
Takže některé zdejší úvahy o tom, že T(F)SI je pro VW nějaká přeplňovaná benzínová prvotina, jsou docela liché...
10. 6. 2010 09:15
anketa
již zmíněná anketa mluví za vše Ibiza se prostě lidem líbí a těch pár negativních ohlasů ve většině případů ještě zaujatých majitelů těchto značek je k smíchu. Navíc v základu levnější než "česká" krabice Fabia, tak tady není moc co řešit. Konkurenci nastanou asi horší časy >:D
Rozbalit vlákno
8
10. 6. 2010 09:33
Re: anketa
Líbí se z dálky nebo z fotek, ale z blízka už to tak slavné není. Navíc uvnitř je to mnohem horší než se na první pohled může zdát. ;-\
10. 6. 2010 11:06
Re: anketa
takže z dálky je to podle tebe ještě OK, ale když příjdeš blíž, tak se to náhle promění třeba na takovou Fabii
>:D no tak tohle Ti teda nezávidim, hele ale všechny bludy se dají nějak léčit >:-[]
10. 6. 2010 11:12
Re: anketa
Narozdíl od tebe, já s tim musím jezdit. (hatch) Než jsem ji vyfasoval, tak jsem bral Ibizu za nejlepší a nejhezčí malý vůz. Bohužel realita je trochu jiná.
10. 6. 2010 12:08
Re: anketa
Rozpovidej se o tom... co ti vadi? Mne to zajima, pze Ibi se mi vazne libi a rad si prectu "objektivni" hodnoceni od clovek, ktery s ni jezdi... motory nepopisuj, nad hatapkou, ani tou predpotopni 1.4 bych neuvazoval... diky.
10. 6. 2010 13:57
Re: anketa
Ve stručnosti: Rám okna není v jedné linii s dveřmi. Při otevírání (ideálně na parkovišti) není ten roh vidět tzn. přímo perfektní na záseky do dveří ostatních. Fórový strop, nad předním oknem je dokonce 1cm díra mezi tapecem a karoserií. Pramálo místa vzadu. Přeposilované tupé řízení, vrzající palubka, vnitřní madla dveří jsou strašně chatrná a skřípou, stejně tak krytky u kliky na nastavení zrcátek, stříbný plast na volantu moc pevně nedrží. Osobně se mi špatně drží řadící páka (tvar) a nadšený nejsem ani z volantu, který má šišatý věnec. Při mých 185cm se mlátim hlavou o sloupek, když lezu z auta - přední okno je příliš sklopené. Motor je asi jinak zpřevodovaný, protože moc nejede. V Roomsteru mám taky 1.4 16V a pocitě je mnohem živější ... Pro někoho možná detaily, ale mě to auto zklamalo. Má i nemálo pozitiv, ale ty tě asi nezajímají :-)
10. 6. 2010 18:05
Re: anketa
Huh, tak to zni docela silene... az se mi nechce verit, ze to patri k VW :-) No, treba mas jen mizerny kus ze zacatku vyroby. Kazdopadne jak jsem psal, s temi atmosferickymi silenostmi, ktere VW strka do svych aut po nizsi stredni, bych nechtel mit nic spolecneho... ale TSI se 105k za 316 to je jine kafe :-) Budu si to muset poradne projet... ten interier mi nevadi, nikdy jsem nepatril k plastofilum, no snad to na me udela lepsi dojem, nez jsou tve zkusenosti ;-\
10. 6. 2010 19:48
Re: anketa
Neříkám, že je to špatné auto, to rozhodně ne, ale zkrátka mě zklamalo. V dnešní době bych tam takové nedostatky nečekal.
Jinak "můj" kus byl vyroben před 8 měsíci.
10. 6. 2010 20:42
Re: anketa
No... z toho co pises nadseny dvakrat nejsem... Ibi je muj favorit ;-\
10. 6. 2010 10:05
GREAT ST
První velký/malý vůz, který snese nejnáročnější hodnotíci měřítka. Ve svém segmentu doslova designové zjevení. Seat dokázal na výrazně povedený hatchback zcela přirozeně naroubovat delší, špičkovou záď. Je to tak dobrý, že rozhodnutí mezi krátkou a delší verzí je velkej vořech.

Moc cením styl auta, tu jistou lehkost, ten nebývalej esprit v této třídě a pohlednost z každého úhlu. Jasná trefa.

Zvedám oba :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
7
Avatar - 3_diamanty
10. 6. 2010 10:29
Re: GREAT ST
Je to asi prvykrat co s tebou suhlasim

:yes:

Ibiza ST je trefa
10. 6. 2010 12:56
Re: GREAT ST
Souhlasím, IMHO je hezčí ST. :yes: :yes:
11. 6. 2010 13:47
Re: GREAT ST
Hmm, s tím souhlasím :-)
Avatar - Amerika
10. 6. 2010 11:17
Kombi
Na plakátech okolo silnic se píše, že Ibiza ST je nejkrásnější malé kombi... No teda nevím. Nelíbí se mi zadek s velkými světly. Pro mě je nejhezčí Clio Grandtour...
Mimoto GTI: Líbilo by se ti toto kombi, kdybyho předvedli třeba u Mitsubishi nebo Renaultu? Myslím, že Ibiza ST není žádná superstar, ale žádné malé kombi není designová špička... A taky, tolik diskutovaná Fabia a v anketě má více hlasů než Peugeot. Přitom všude slyším, že je škaredá...
Rozbalit vlákno
1
10. 6. 2010 12:11
Re: Kombi
Fabia predcila P207 jen proto, ze ji tu vlastni asi "mnoho" mistnich diskuteru a hodnoticich :-) takze nelze ocekavat objektivni pohled na design ;-) Ja bych si svuj s-h-i-t taky nehanil >:D
Avatar - Pekelná Micinka
10. 6. 2010 13:17
ST
Vzhledem k Ibiza hatch se mi zdá ST taková "plochá". V rámci snižování nákladů bych naopak uvítal přímo převzaté zadní světla z hatchbacku, protože ty ze zadních pohledů "dělají" Ibizu. Fabia se mi v kombi jeví stejně přitažlivá, jako hatchback. Jsem zvědavý, jak si VW poradí s Polo Variant, pokud bude. Vzhledem k tomu, že sedan dostal konzervativní zadní světla (oproti hatchbacku), pak se obávám, že i Polo Variant bude řešeno tímto stylem. Ibize by hodně pomohla ta sv. zelená metalíza, v bílé a tm. červené to je takové "chudé".
Rozbalit vlákno
0
10. 6. 2010 15:03
cena dobrá, škoda TSI
ceny jsou dobré, s 1.2HTP jsou oproti už tak poměrně laciné FII ještě nižší. škoda interiéru.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
10. 6. 2010 16:12
Ibiza ST...
... něco jako temperamentní, půvabné španělské děvče s krosnou na zádech. Trochu se bojím vyváženosti - jestliže tu mnozí Ibizu hatchback kritizovali za její vnější vzhled (já osobně za drobný nesoulad užší, členité přídě s větší a tvarově čistší zádí), pak tento vůz onu zmíněnou disharmonii jen a jen prohlubuje. Teoreticky by se mohlo jednat o jedno z těch zdařilejších kombi segmentu, avšak uvidíme v reálu... zatím jsem spíše skeptický.
Rozbalit vlákno
1
10. 6. 2010 19:24
Jak na ní?
Cena od naznačuje mnohé...základní modely budou postrádat rafinovanost reklamních snímků s velkými koly a dvojitou optikou (šilhavost základních modelů s jednoduchými světly dosahuje snad až k Marcosu), o výbavě ani nemluvě. Jako opravdový rozumný (i cenově) základ vidím teprve verzi 1,4 Style, nebo ještě lépe 1,2TSI Style. Tam už nechybí nic...kromě prostoru. To je bolest všech těchto rádoby malých-velkých vozů. Budou bojovat s odcházejícím Focusem, nebo cenově agresivním Meganem.
Jako velkou slabinu beru bezduché stvárnění vnitřku vozu, prostá nikterak výjimečně kvalitní palubní deska s počtem ovladačů jako u Š120 a grafikou radia z minulého tisíciletí nepřesvědší. Opět až dražší verze s digitálním panelem klimatizace vypadají trochu k světu. Celkově po více než dvou letech užívání Ibizy jako druhého vozu v rodině navíc vytýkám kvalitu. Tu neumí ve Španělsku udržet ani jindy bezchybný VW.
Rozbalit vlákno
6
10. 6. 2010 19:40
Re: Jak na ní?
Velmi hustej a rytmickej text :yes: Jen snad doplním, že výbava ve vztahu k ceně jde v přímé rovině napříč všemi. Je jasné, že s rostoucí individuálizací, roste (individuální) zábava. Vedle toho, neměř tolik přísně základním modelům.

Samozřejmě k zamyšlení je tvá úvaha o kvalitě. Definuj pojem kvalita - spolehlivost, zpracování, jízdní komfort či tedy bereš jakýsi průměr zastoupení těchto hodnot?

P.S. Píšeme o autech v ceně slušné dovolené pro čtyřčlennou rodinu, jak mi tu někdo kdysi předhodil... ;-)
11. 6. 2010 09:59
Re: Jak na ní?
Spolehlivost je na obstojné úrovni i když závady se i přes unikátně malý nájezd najdou. Horší je to s kvalitou montáže, kdy nesedí vnitřní panely dveří, palubní deska má každý okraj u bočníćh oken jinak daleko. Nesedí přesně autoradio, krycí koberec podlahy zavazadlového prostoru má gramáž igelitového sáčku na svačinu a tak i běžný nákup jej prorýsuje dle tvaru rezervy. Obecně úroveň plstě použitá v interiéru na podlahy a strop je naprosto tragická, musí se s ní zacházet nanejvýš obezřetně, aby "nechomáčovatěla".
U exteriéru jsou největším problémem zatékající přední i zadní světlomety.

P.S.: Tak na podobné dovolené nejezdím, vážně ne :-)
Avatar - WinDiesel
10. 6. 2010 20:09
Re: Jak na ní?
Megane a Focus jsou o třídu výše, to jsi ujel...
10. 6. 2010 23:42
Re: Jak na ní?
Právě že ne!!!
Prostorově na tom budou stejně a koncového zakazníka třídy v této cenové relaci neštvou. 1.4 style jako kvalitní střed nabídky 300 000. Megané 1.6 základ s podobnou výbavou za méně než 300 000. Přeberte si to všichni po svém...
11. 6. 2010 07:30
Re: Jak na ní?
Proč vedle? Jsou cenově srovnatelné.
neregistrovaný "Allexx"
10. 6. 2010 20:53
Re: Jak na ní?
Tak ten interiér opravdu nic moc ... myslím tím matroš, na můj vkus opravdu trochu moc přetvrdoplastováno, a ty stříbrné dekory na mě působí spíš lacině než efektivně. Navíc škoda ošizených budíků, na palivo je tam zase jen ten "teploměr".
neregistrovaný "Allexx"
10. 6. 2010 20:01
cena vs. výbava
Ceny třeba v porovnání s Fábií jsou docela zajímavé, ale je otázkou co za tu cenu bude v základní výbavě ... třeba tempomat, mlhovky to se ze stávajícího konfigurátoru nikdo nedočte :-( takže když se to potom vyskládá do rovnocené výbavy s konkurencí bude výsledná cena možná ještě větší než u konkurence... uvidíme ;-\
Rozbalit vlákno
1
10. 6. 2010 23:25
Re: cena vs. výbava
[odkaz]

Dá se říct, že 1.4/63kW Reference je rozsahem výbavy někde na úrovni FII Ambiente. Klimatizace ale 20 200Kč, takže to opravdu vychází až na výbavu Style za 299 900Kč.