Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SEAT Ibiza ST: Ceny na českém trhu (aktualizováno)

Ondřej Láník
Diskuze (56)
SEAT začal na českém trhu nabízet nové malé kombi Ibiza ST. Prvních 130 vozů již zákazníci objednali před oficiálním uvedením na trh, dalších 300 bude zvýhodněno bonusem 10.000,-Kč, proti ceníkovým cenám.

Aktualizace 11. 6. 2010: ceny příplatkových položek pro jednotlivé stupně výbavy.

Příplatek proti krátké pětidveřové Ibize by měl činit pouze 15.000,-Kč, to ale bude možno potvrdit až během několika dnů, jakmile bude zveřejněn aktualizovaný ceník výchozí Ibizy.

První měsíce prodeje Ibizy ST budou k dispozici jen vybrané motorizace, náběh výroby chybějících modelů je naplánován na září 2010.

Třída malých kombi je relativně uzavřeným klubem, SEAT sám vidí největšího konkurenta v Peugeotu 207 SW.

Malá kombi - srovnání základních rozměrů
ModelIbiza STFabia Combi207 SWClio Grandtour
Délka [mm]4227424741494228
Šířka [mm]1693164217481719
Výška [mm]1445149815191513
Rozvor [mm]2469245125402575
Zavazadlový prostor [l]430/1164480 (505)/1485337/1258439/1277

První, již dříve avizovaná cena 234.900,-Kč, patří základnímu provedení Basis, ale většina zákazníků stejně zřejmě skončí u stupně Reference s minimálním příplatkem.

Výbava Reference obsahuje čelní a boční airbagy, ABS+EBD, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické ovládání předních oken, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, rádio s přehrávačem CD a MP3, ovládání pod volantem a vstup AUX-In a podélné střešní nosiče. Modely Reference jezdí standardně na pneumatikách 175/70 R15.

Příplatek za klimatizaci je 20.200,- Kč. Od výbavy Reference si lze také připlatit za ESP (+10.600,- Kč, platí i pro Style a Sport) a nabízí se zvýhodněný paket Komfort, složený z tempomatu, mlhovek s funkcí odbočovacích světel a vyhřívaných zpětných zrcátek (+9.000,- Kč).

SEAT Ibiza ST - Zážehové motory, ceny po započtení bonusu (06/2010)
Zážehové motory1,21,4 16V1,2 TSI (77 kW)
Převodovka5M5M5M (7DSG)
Zdvihový objem [cm3]119813901197
Válce/ventily3/44/44/2
Nejvyšší výkon [kW/min-1]51/540063/500077/5000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]112/3000132/3800175/1550–4100
Max. rychlost [km/h]163177190 (190)
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,612,410,2 (10,0)
Komb. spotřeba [l/100 km]5,55,95,3 (5,3)
Cena Basis [Kč]234.900,---
Cena Reference [Kč]238.900,-262.900,--
Cena Style [Kč]-299.900,-315.900,-
Cena Sport [Kč]--336.900,-

Při absenci slabší verze 1,2 TSI (63 kW) je alespoň nějákou útěchou sympatický příplatek 16 tisíc Kč za 1,2 TSI (77 kW) proti čtyřválci 1,4 16V (63 kW). Standardem pro všechny motory je pětistupňová převodovka. Sedmistupňové DSG pro motor TSI činí 40.000,-Kč.

Výbava Style je odlišena stříbrnými střešními nosiči, nebo standardní montáží pneumatik 185/60 R15. Navíc je ve výbavě palubní počítač, tempomat, klimatizace, elektrické ovládání oken vpředu i vzadu, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, výškové nastavení sedadla řidiče i spolujezdce, přední mlhovky s integrovanou funkcí odbočovacích světel, přední světlomety s dvojitou optikou, kliky dveří v barvě karoserie, nebo funkce Coming home.

Nejvyšší výbava Sport má navíc standardně sportovní podvozek, kola z lehkých slitin s pneumatikami 215/45 R16, zatmavená okna od B-sloupku dozadu, sportovní volant s věncem obšitým kůží a sportovní sedadla.

Pro Style a Sport se nabízí automatická klimatizace Climatronic (+9.000,- Kč), rádio se vstupem Aux, USB a Bluetooth hands-free (+10.000,- Kč), panoramatické střešní okno (+17.000,- Kč) a kožené čalounění s vyhříváním předních sedadel (+36.000,- Kč). Jen pro Sport jsou v nabídce také adaptivní bi-xenonové světlomety za 17.000,- Kč.

SEAT Ibiza ST - Vznětové motory, ceny po započtení bonusu (06/2010)
Vznětové motory1,2 TDI CR1,6 TDI CR1,6 TDI CR
Zdvihový objem [cm3]119915981598
Válce/ventily3/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]55/400066/420077/4400
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]180/1500–3450230/1500–2500250/1500–2500
Max. rychlost [km/h]168178188
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,512,210,9
Komb. spotřeba [l/100 km]3,94,24,2
Cena Reference [Kč]---
Cena Style [Kč]-339.900,-353.900,-
Cena Sport [Kč]--374.900,-

Doporučujeme
SEAT Ibiza ST: První jízdní dojmy

Ondřej Láník
Diskuze (56)
13. 6. 2010 21:18
Re: cena
Takže místo, abys svý blafy nečím podpořil, tak raději utečeš. Dobřé...
12. 6. 2010 17:36
Re: cena
Koukám že pro někoho není nasazení přímovstřikového malého turba žádný argument. To chce silnej žaludek:) Co třeba automatické převodovky? Malé dieslové motory. Vychytaný start stop systém(nevím zda už je dnes v nabídce)
Avatar - white label
12. 6. 2010 10:07
Re: cena
Tím, "...a kdo a kdy prinesl turbo do malych benzinu?", zřejmě myslíš Fiat UNO 1.3 Turbo i.e. (77 kW/146Nm) z r. 1985, ovšem málokdo si uvědomuje, že taky POLO mělo už v roce 1986 přeplňovanou 1,3,
o 8kW silnější G40 (85kw/150Nm).
Takže některé zdejší úvahy o tom, že T(F)SI je pro VW nějaká přeplňovaná benzínová prvotina, jsou docela liché...
12. 6. 2010 08:54
Re: cena
V cem je technikou Seat dal, bavime se zde o Ibize... Jestli technikou "dal" znamena nasazeni maleho turbomotoru, pak nase debata skoncila :-) Preji pekny den.
11. 6. 2010 15:50
Re: cena
Spíš bych to viděl na omluvu Bobovi. Seat už je technikou opravdu dál. Ono úspěch Kia a spol je zatím stále založen na ceně ne technice. To je taky důvod jejich úspěchu - cena. Stačí prohlédnout ty auta a srovnat s konkurencí.