Evropská verze Hondy CR-Z se představila na ženevském autosalonu, její prodej v Česku byl oficiálně zahájen včera, 7. června 2010. Bude se dodávat ve čtyřech stupních výbav: S, Sport, GT a GT Top.
Rozhodne to nebude okoukane na ceskych silnicich; auta za 600 tycek pro mlade to nebude rozhodne masova zalezitost v zemi kde velikost kufru je temer narodni symbol.
To nemohu říct. Seděl jsem v tom v Ženevě a je to hroznej plasťák vevnitř... napočítal jsem snad 15 druhů plastových povrchů různých barev a povrchových úprav... displej jak kdyby tam instaloval vrchní votuzer Ferda z Horní Dolní nad Potokem.
Omyl. U většiny mainstreamových aut od 500k do 1m je dnes technika celkem srovnatelná - co jde objednat u jedné značky, jde i u druhé. Určitou výjimku tvoří hybridy u některých japonských výrobců, a na druhé straně lepší benzíny a celková šíře doplňkové palety u VW a evropské prémie. Když si pak koupíte auto za rozumné peníze, automaticky očekáváte, že technika je standardní a OK. To je tzv. hygienický faktor - naprostá samozřejmost. Rozdíl pak často spočívá právě v tom, jak daná automobilka zvládla design a ergonomii, jaké jsou materiály, jak se v interiéru cítíte. Zvlášť to poslední je pro mě klíčový faktor, protože v tom autě prosedím 50k km ročně. Je potom škoda, když to nějaká automobilka odflákne. Notabene když je údajně technicky tak vyspělá - proč se kakra vykašlala na něco tak elementárního, jako kvalita interiéru, když by to mně i dalším zákazníkům zvýšilo spokojenost? Zkrátka a dobře, auta JSOU i o plastech, ať už mlaďoši na webu kňourají jakkoli...
"Celkem srovnatelná" je u té techniky pojem, do něhož se toho spousta schová. To, že něco stejně dobře jede, má to stejný výkon a stejně dobře vypadá, se ukáže dost odlišným v závislosti na tom, jak často s tím budeš jezdit do servisu.
A co se týče těch interiérů, myslím, že zásadní je to, jaks správně napsal, jak se v interiéru cítíš. Já se na rozdíl od kolegy Gutbayera cítím v CR-Z příjemně, možná proto, že jsem těch materiálů napočítal o pár méně :-) a naopak mi příliš nesedí šedočerné nebo černočerné monolity VW, bez ohledu na tu nejvybranější gumu pod oknem. Jestli měkčí guma a černočerná barva vypovídá o kvalitě interiéru, pak jsem trošku bezradný. :-O
Kdyz jedu firemni oktavkou, tak pristrojovka plsatova jako kazda jina, design bych vrhnul. spojka se trese jak u traktoru a radicka na urovni 15 lety Hondy, o novy mluvit nebudu. proste plasty nejsou oproti prevodovce to na co saham. Vzhled plastu je pro me prijemnejsi u Hondy nez u koncernu, jako cely interier, moderni, svezi, dynamicky. Ty lepsi benziny u koncernu me fakt dostaly, takhle jsem se fakt dlouho nezasmal.
...že to s tím prvním kupé a prvním manuálem není úplně přesné. Prvním kupé byla Honda Insight koncem 90. let, která byla k dispozici i s pětistupňovým manuálem, ale v jeho případě asi nešlo mluvit o nějakých sportovních ambicích >:D Ačkoli díky váze kolem tuny měl litrový VTEC IMA dynamiku dost podobnou. :-)
Housky a rohlíky to nebudou.Tak se to i chce.Možná příprava na budoucnost, na zkušenosti, na techniku, spolehlivost.Imigovka po Japonsku.Nic víc, nic méně.
A jejda, tak pán se nám tady profiluje jako velký koncerno-hater... Někdy si přeju, abych rozuměl logice těchto lidí, ale asi to nepůjde, páč mi už není 17... Jen pro ilustraci. Svým předchozím příspěvkem jste vlastně koncernu "vyčetl", že je levný. Kdyby koncern naopak prodával své výrobky za sebevědomé ceny, tak mu zase otlučete o hlavu, že je předražený... Což ostatně vy a vám podobní děláte každý druhý den... Těžko se zavděčit... Není to spíš tak, že je ve vás mladický vzdor vůči všemu mainstreamovému, vůči všemu, co je tak rozšířené a v dobrém smyslu normální, že je to hodně vidět a že se to pokládá za standard? Je to jak pubertální vzdor proti rodičům...
Rodicum davno nevzdoruji, neni duvod kdyz jsou v rodine 4 Hondy(sice jeden strep, ale bez naroku na servis) >:D Myslim, ze konecrn je tam kde mel davno byt, uz podle nazvu, kvalitatine nevybocuje a technicky uz vubec, nic vic, nic min. Nenabizi nic, proc bych o nem premyslel, co by jini nemeli davno. Popravde srovnani s Hondackejma sekackama souhlasi, az na ten kulturnejsi projev sekacek v nizsich otackach. Hele to, ze pres poloviny priblblyho naroda cuci porad na Novu taky neznamena, ze je lepsi nez CT, ale to uz jinde jsme.
4 Hondy v rodině (tam počítáš jen auta, nebo i sekačku a sněžnou frézu?) je jasnější "diagnoza", než případný vzdor proti rodičům...
Pokud dnes údajně VW technicky nevybočuje, pak je o to víc pro Hondu alarmující, že dnes v mnoha ohledech nestačí, ani na podobně "průměrný" meinstream... :-O:*);-)
Netušil jsem, že být v opozici vůči většinovém davu vyznávajícími filozofii, jak zde padlo "co je tak rozšířené a v dobrém smyslu normální, že je to hodně vidět a že se to pokládá za standard?" je znakem nějaké duševní nezralosti, popřípadě jiné "diagnózy". V tom případě i přesto ochotně a rád zůstanu "nedospělým", i se třemi Hondami v rodině, včetně i té zde tak populární sekačky s pojezdem a šířkou sečení 54 cm. :-)
Ta diagnoza je v uvozovkách, takže není nutno za ní hned dosazovat nějaké duševní problémy, či nezralost... Navíc může platit pro jakoukoli značku auta v podobném počtu jedné rodiny...
Taky mám jednu Hondu (kromě sněhové frézy) doma už 25 let,
je z r. 1976 a pořád se na ní dá nejen dívat...
[odkaz]
Tak to je příjemné překvapení. :-):yes: Vypadá dobře, babička. To už je málem na změnu nicku na Gold nebo Green Label, na Blue Label by to ještě chtělo čtyři kola ve dvou stopách navrch. ;-)
Jestli se bude opakovat loňská zima, tak si do Polabí pořídím snad frézu taky. 8-s
Počkej, babička? To bys ji urazil, má teprve 34 let, to ještě není ani na krizi stř. věku...
Někdy počátkem devadesátých let stával v pozadí i (tehdy úplně nový) 3dv. Civic, to ještě Honda běžně dělala opravdu hezká auta se sportovním charakterem, dnes bych si od Hondy auto nekoupil (taky které?), ale motorku (frézu, sekačku, agregát...) naopak ano.
P.S. Tem nick (w.l.) je myšlen jako sousloví, samotnou změnou "barvy" už vůbec nedává původní smysl...
Nevim kde zacit, ale nevadi. Podvozek prumer, diesel prumer, vime kde skoncilo treba PD oproti CR, design tuctovy, spise podprumer. Benziny donedavna podprumer, dnes TSI prumer, nic jineho nez chvilkova popletenost. Do budoucna jen problemy, spotreba nic moc. Se divim ze koncernofilove napadali na pr.el s Una 1,3 turbo uz pred 20 lety? Ja vim je to jako moda, porad se to vraci, ale vlastne nic noveho.
Jo a ještě něco. Japonským BMW je Honda tak ve svých vlhkých snech, jinak jí toho do bavorské značky ještě hodně chybí... Ale jo, motorů do travních sekaček dělá fakt hodně a fakt se dobře vytáčejí...
BMW má svou úroveň, to nikdo nepopírá. Ovšem když vezmu BMW a stejné peníze něco od Hondy, tak nemám jen více muziky, ale celý orchestr. Ono se to nedá dost dobře srovnávat, když každá automobilka míří trochu jinde.
Svého času šla Honda po podobné cílovce jako BMW, jen v jiné cenové hladině, pak ovšem nastal odklon (na obou stranách, přičemž u Hondy bohužel více) a v současnosti je lze spojit tak maximálně snahou o vysokou technickou úroveň. Seriózním japonským BMW je teď zcela jistě Infiniti.
Uvědomuješ si, že to se sekačkami je argumentačně na úrovni toho "koncern je šunt", proti kterému brojíš, že?
Tak teď jsi mě donutil podívat se do archivu na tu naši. Letos v létě to bude 7. :-) Za tu doby jsem měl asi jeden úkon nad rámec záruky, rozhodilo se zapalování a kouřili jsme jako motor TDI >:D . Jinak taktéž spokojenost, až na časté výměny vzduchového filtru, žena si libuje v pokládání při čištění na ten špatný bok... Miluju na ní, ale hlavně to (na sekačce >:D ) že i po zimním spánku startuje na druhé natočení a jinak na první. U řetězovky Stihl se vždycky můžu vzteknout. 8-s
To já mám sekačku bez jediného problému. A toto jaro - nalil jsem benzín, lehce potáhl a motor běžel, což jsem upřímně řečeno, nečekal.
Potom jsem zavezl sekačku do servisu - výměna oleje, seřízení otáček, vyčištění karburátoru, nový filtr, atd. - 600 Kč a 1/2 oleje značky Honda jsem si odvezl domů na výměnu. Svíčka byla stará 3 roky. každý týden posekám cca 1.500 - 2.000 m2 zahrady.