Podle Rikarda Orella, hlavního designéra společnosti Volvo Trucks Corporation, mají být už za deset let nákladní automobily zcela jiné než dnes. Jak by mohly vypadat naznačuje Concept Truck 2020.
pokud uz chteji snizovat palivo, tak by takovej truck vubec nemel bejt vyroben vcetne tech zelenych koridoru a preprava by se mela rovnou prsunout na zeleznici ktera je jiz vybudovana, a prepravu zbozi mezi zeleznici a jinym subjektem by mela byt provadena kuprikladu ciste elektricky pohanenym tahacem
evropa se tvari hrozne jednotne a vyspele, ale zrovna v tehle oblasti jsem 100 let za zbytkem sveta, v USA jsou konteinerove vlaky zcela bezne a preprava kontaineru nebo navesu z jednoho pobrezi na druhe je po silnici temer nemyslitelna
No tak s tím USA jsi to moc netrefil. A co se týče těch vaších elektro autíček, chci vidět až budou muset továrny fajat víc než dnes, nebo budou muset stavět další zdroje elektřiny co vám bude milejší jestli snížení spotřeby nafty atd, nebo zvýšení fosilních paliv atd
jestli budeme v situaci ze jediny zdroj znecisteni budu elektrarny, mame vyhrano.. nesmis se na to koukat tak staticky, vyrabet elektrinu se da i bez emisi, jenom to pak treba jeste vymyslet! :-)
milejsi me bude elektrina vyrabena z obnovitelnych zdroju a v dohledne dobe i ilektrina z krapet vetsich a modernejsich atomovich elektraren jaka se chysta kuprikladu ve Francii
Jo a pak zase plno lidí brečí že jim obrovské vrtule hízdí krajinu, nebo kvůli přehradám jim zatopí domy, ale beru že vyrábění elektřiny bez fosil.paliv je OK, ale ještě dlouho se čisté výroby nedočkáme, za prvé by někteří přišli o velký prachy a za druhé není v Evropě ani Americe dostatečná sít elektráren na to aby se honem honem přešlo na další odběr proudu pro vozidla. Viz výpadky a texty o tomto problému
Toľko blábolov v jednom článku...ako sci-fi spred 50 rokov...
A tá štúdia...nejak nič extra nové neprináša - vysoké kolmé čelo ako doteraz, akurát ešte väčší skleník, vodič v tom bude vyzerať jak opica v ZOO a túrovať klimatizáciu...
Predpokladám, že píšeš o znižovaní spotreby, znížené palivo som ešte nevidel... >:D Pomohlo by zmeniť debilný predpis o celkovej dĺžke súpravy na obmedzenie dĺžky samotného návesu - a otvorí sa cesta pre nové, hlavne aerodynamické riešenia. Colani dokázal pomocou aerodynamiky znížiť na experimentálnych vozoch spotrebu o 25%, čo rozhodne nie je málo.
Podľa mňa našim problémom je, že všetko vozíme cik-cak hore-dole po svete len preto, že je to lacnejšie ako zavádzať menšie výroby v mieste potreby. Čo dnes prevezú kamióny, existujúca železničná sieť podľa mňa nemôže zvládnuť.
ale zvládly by to .. jen by jsi na přejezdu čekal stejně dlouho jak za komančů. Systém by byl efektivnější, nicméně o něco méně pružný. Ale zas většina nákladů je naplánováno dlouho dopředu, tak jde o prd.
zel sit to zvladne naprosto vpohode, dimenzovani soucasnych koridoru je vyuzivano ani ne z 20% (CR ma jednu z nejhustsich zeleznicnich siti na svete) ale bohuzel CD a sprava dopravnich cest krasne brzdi konkurenci aby nakladni dopravu na zeleznici nenavysovala, navic bohuzel spousta mist k nakladani kamionove dopravy na vagony byla zlikvidovana v 90 letech a sklady s tim souvisejici se bud rozprodaly nebo se pronajimaj na uplne jine ucely nez jak slouzili predtim coby nakladka/vykladka/prekladka, unas ve meste z tech skladu vpodstate udelaly sklady stavebnich firem, z jedne strany rampa pro kamiony kde ted jsou jen reklamni panely se vzorkama co prodavaj, a z druhe strany nakladni rampa a nadrazi s koleji ktera je ted zarostla travou a vagony na prevoz navesu stojej na posledni koleji a zarustaj travou jiz od 90 let, prilehle parkoviste pro kamiony dnes vyuzivaj kamionaci jako odpocivadlo a celni sprava pro jejich kontroly
prevoz spousty kamionovich souprav by se daly po cele evrope resit uplne stejne jako se to resi prave v USA, ac ne teda v takove delce jako jezdej v USA, precijen evropska nadrazi nejsou na tak dlouhe vlakove soupravy delane
preprava kontaineru [odkaz]
preprava navesu [odkaz]
a nejsou vyjimkou soupravy delsi nez 10km >:D
v EU by se nedalo prevazet dvoupatrove a ne tak dlouhe vlakove soupravy, ale silnicim by se dalo ulehcit diky zeleznicim i o vic nez 50% kamionove dopravy
nejakou dobu se amerckyma vlakama zabejvam kvuli praci a tak mam techto videi nakoukano docela dost, jen pro predstavu co jsem zjistil uzne na netu, tak denne takto v USA vyjede prez 6000 podobnych vlakovich souprav a ve vlakove nakladni doprave po celich statech podnika prez 500 spolecnosti co maji dohromady prez milion vagonu na prepravu kontaineru a nakladnich navesu 8-s
no nechtěl bych tam stat a čekat než to projede >:D
hele už jede vlak, jéé to je pěkný a po dvou minutách tak cóó, v pohodě ještě 50 vagónů a jedem.. >:D u nás když má vláček 50 vagónů tak je to zázrak... :-) ale na druhou stranu si to v americe vyřešili dobře :yes:, jenom bych tam vytek kdyby sem tam tudy měl jezdit pravidelně.. :no: