Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volvo Concept Truck 2020: blízká budoucnost nákladní dopravy

Podle Rikarda Orella, hlavního designéra společnosti Volvo Trucks Corporation, mají být už za deset let nákladní automobily zcela jiné než dnes. Jak by mohly vypadat naznačuje Concept Truck 2020.
Zpět na článek
8. 6. 2010 09:52
snizovani paliva
pokud uz chteji snizovat palivo, tak by takovej truck vubec nemel bejt vyroben vcetne tech zelenych koridoru a preprava by se mela rovnou prsunout na zeleznici ktera je jiz vybudovana, a prepravu zbozi mezi zeleznici a jinym subjektem by mela byt provadena kuprikladu ciste elektricky pohanenym tahacem

evropa se tvari hrozne jednotne a vyspele, ale zrovna v tehle oblasti jsem 100 let za zbytkem sveta, v USA jsou konteinerove vlaky zcela bezne a preprava kontaineru nebo navesu z jednoho pobrezi na druhe je po silnici temer nemyslitelna
Rozbalit vlákno
10
Avatar - mustafa
8. 6. 2010 12:31
Re: snizovani paliva
S timhle souhlasim, i když to přirovnání k USA je trošku mimo..
8. 6. 2010 20:54
Re: snizovani paliva
No tak s tím USA jsi to moc netrefil. A co se týče těch vaších elektro autíček, chci vidět až budou muset továrny fajat víc než dnes, nebo budou muset stavět další zdroje elektřiny co vám bude milejší jestli snížení spotřeby nafty atd, nebo zvýšení fosilních paliv atd
Avatar - robertPLUS
9. 6. 2010 15:46
Re: snizovani paliva
jestli budeme v situaci ze jediny zdroj znecisteni budu elektrarny, mame vyhrano.. nesmis se na to koukat tak staticky, vyrabet elektrinu se da i bez emisi, jenom to pak treba jeste vymyslet! :-)
9. 6. 2010 18:42
Re: snizovani paliva
milejsi me bude elektrina vyrabena z obnovitelnych zdroju a v dohledne dobe i ilektrina z krapet vetsich a modernejsich atomovich elektraren jaka se chysta kuprikladu ve Francii
13. 6. 2010 20:03
Re: snizovani paliva
Jo a pak zase plno lidí brečí že jim obrovské vrtule hízdí krajinu, nebo kvůli přehradám jim zatopí domy, ale beru že vyrábění elektřiny bez fosil.paliv je OK, ale ještě dlouho se čisté výroby nedočkáme, za prvé by někteří přišli o velký prachy a za druhé není v Evropě ani Americe dostatečná sít elektráren na to aby se honem honem přešlo na další odběr proudu pro vozidla. Viz výpadky a texty o tomto problému
8. 6. 2010 21:25
Re: snizovani paliva
Toľko blábolov v jednom článku...ako sci-fi spred 50 rokov...
A tá štúdia...nejak nič extra nové neprináša - vysoké kolmé čelo ako doteraz, akurát ešte väčší skleník, vodič v tom bude vyzerať jak opica v ZOO a túrovať klimatizáciu...

Predpokladám, že píšeš o znižovaní spotreby, znížené palivo som ešte nevidel... >:D Pomohlo by zmeniť debilný predpis o celkovej dĺžke súpravy na obmedzenie dĺžky samotného návesu - a otvorí sa cesta pre nové, hlavne aerodynamické riešenia. Colani dokázal pomocou aerodynamiky znížiť na experimentálnych vozoch spotrebu o 25%, čo rozhodne nie je málo.

Podľa mňa našim problémom je, že všetko vozíme cik-cak hore-dole po svete len preto, že je to lacnejšie ako zavádzať menšie výroby v mieste potreby. Čo dnes prevezú kamióny, existujúca železničná sieť podľa mňa nemôže zvládnuť.
Avatar - T613
8. 6. 2010 22:00
Re: snizovani paliva
ale zvládly by to .. jen by jsi na přejezdu čekal stejně dlouho jak za komančů. Systém by byl efektivnější, nicméně o něco méně pružný. Ale zas většina nákladů je naplánováno dlouho dopředu, tak jde o prd.
8. 6. 2010 22:18
Re: snizovani paliva
zel sit to zvladne naprosto vpohode, dimenzovani soucasnych koridoru je vyuzivano ani ne z 20% (CR ma jednu z nejhustsich zeleznicnich siti na svete) ale bohuzel CD a sprava dopravnich cest krasne brzdi konkurenci aby nakladni dopravu na zeleznici nenavysovala, navic bohuzel spousta mist k nakladani kamionove dopravy na vagony byla zlikvidovana v 90 letech a sklady s tim souvisejici se bud rozprodaly nebo se pronajimaj na uplne jine ucely nez jak slouzili predtim coby nakladka/vykladka/prekladka, unas ve meste z tech skladu vpodstate udelaly sklady stavebnich firem, z jedne strany rampa pro kamiony kde ted jsou jen reklamni panely se vzorkama co prodavaj, a z druhe strany nakladni rampa a nadrazi s koleji ktera je ted zarostla travou a vagony na prevoz navesu stojej na posledni koleji a zarustaj travou jiz od 90 let, prilehle parkoviste pro kamiony dnes vyuzivaj kamionaci jako odpocivadlo a celni sprava pro jejich kontroly

prevoz spousty kamionovich souprav by se daly po cele evrope resit uplne stejne jako se to resi prave v USA, ac ne teda v takove delce jako jezdej v USA, precijen evropska nadrazi nejsou na tak dlouhe vlakove soupravy delane
preprava kontaineru [odkaz]
preprava navesu [odkaz]

a nejsou vyjimkou soupravy delsi nez 10km >:D

v EU by se nedalo prevazet dvoupatrove a ne tak dlouhe vlakove soupravy, ale silnicim by se dalo ulehcit diky zeleznicim i o vic nez 50% kamionove dopravy

nejakou dobu se amerckyma vlakama zabejvam kvuli praci a tak mam techto videi nakoukano docela dost, jen pro predstavu co jsem zjistil uzne na netu, tak denne takto v USA vyjede prez 6000 podobnych vlakovich souprav a ve vlakove nakladni doprave po celich statech podnika prez 500 spolecnosti co maji dohromady prez milion vagonu na prepravu kontaineru a nakladnich navesu 8-s

moje prace coby 3D model [odkaz]
9. 6. 2010 08:48
Re: snizovani paliva
10 km nemas u nas ani od vyhybky po vyhybku.... :-)

moc pekny vlacik...detailista...
Avatar - DawQa
12. 6. 2010 08:27
Re: snizovani paliva
no nechtěl bych tam stat a čekat než to projede >:D
hele už jede vlak, jéé to je pěkný a po dvou minutách tak cóó, v pohodě ještě 50 vagónů a jedem.. >:D u nás když má vláček 50 vagónů tak je to zázrak... :-) ale na druhou stranu si to v americe vyřešili dobře :yes:, jenom bych tam vytek kdyby sem tam tudy měl jezdit pravidelně.. :no: