Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bezpečnost

Zpět na článek

Euro NCAP 2010: Alfa Romeo Giulietta – Pět hvězd, prohřeškem jen ochrana hlavy dospělého chodce

27 komentářů

wolff
Tak konečně i zde se objevil tento výborný výsledek. Opakování je matkou moudrosti, tak si to pjďme povědět i pod aktuálním tématem. Tak tedy😒br />
"Nevíte, jak poznáte prémiové auto? Stále ještě tápete?"

I v oblasti bezpečnosti nabízí prémiové auto to nej co může v dané třídě zákazník chtít a co za své nemalé peníze může dostat.

Bylo zde mnoho diskuzí...kdo je prémií v nižší střední?

Hodně vody uteklo a slov bylo řečeno... Byly zde návrhy, že prémií je snad audi... kdo ho zná...? Prý nějaký papír (že by papírová karosérie? - snad...), BMW 1? Po faceliftu je ale horším autem než předfaceliftem, je malá, pro převoz více než sebe sama nevyužitelná... Volvo C 30... asi ani ne.. Furt je to ten starý sice dobrý Focus...ale... na prémii to nestačí...

A teď přišla..ona Giulietta ..nauč se to správně psát..., protože kolik řečí umíš tolikrát si člověkem (tvá neznalost nemůže přebít tvoji neschopnost sžít se s tím krásným jménem)... a hned se stala královnou prémiové nižší střední. Top výbava, top motory, top design... a teď už to všichni víme.. i TOP bezpečnost, která s rezervou splňuje požadavky nezávislé organizace EuroNcap již i pro rok 2012!!!.

Tedy chceš-li nové auto... práskni se přes kapsu a dopřej si to nejlepší... Dopřej si ALFA ROMEO Giulietta, protože jen ona v dnešní době harmonicky skloubí výborné jízdní vlastnosti, nízkou hmotnost a nejvyšší stupeň pasivní a aktivní bezpečnosti!!! :yes:
Streetak
Vaše radost je hezká, ale možná trochu přehnaná. Porovnáme s Golfem VI. V bezpečnostních pomocnících ma sice Alfa navrch, ale ve zbytku nijak jednoznačně nevyhrává.
[odkaz]
[odkaz]
Pokud si dobře prohlédnete záznam testu zjistíte následujicí. Při čelním nárazu jsou boční okénka stažena. Řidič v Giulietě ale po nárazu hlavou nejspíše toto boční okénko rozbije, ale ten v Golfu je lépe fixován a ke kontaktu jeho hlavy s oknem by zřejmě nedošlo. 😉
Avatar - ethicon
ethicon
realita je naopak taká, že Giulietta je podla týchto testov momentálne najbezpečnejší hatchback nižšej strednej a tvoj "súkromný" EuroNCAP na tom nič nezmení... 😉okrem iného tento rok platia novšie a podstatne prísnejšie kritéria v nárazových testoch, čiže aj tu tvoje porovnanie trochu pokrivkáva...Alfa získala 87bodov zo 100 možných...
Avatar - Mikesus
Mikesus
Kritéria jsou přísnější jen v tom, že musí auto získat vyšší počet bodů na získání pěti hvězd. Metodika a rozdělování bodů je stejná, jako před změnou. Tedy počet bodů je naprosto srovnatelný (jen počet hvězd nemusí být)
wolff
Tady máš pravdu... Ethicon se buď spletl a nebo špatně vyjádřil. Podstatné je, že jůlinka (díky tomu málu 😉 - asi ne nepatrnému) bude těch 5 bodů mít i za 2 roky, zatímco Golf pokud s tou svou bezpečností něco neudělá bude o 1 kvězdu chudčí... >😒]

Aby mě někdo špatně nechápal... výsledek Golfu jakožto průměrného auta segmentu je VÝBORNÝ!!! Ale hold na nejlepší prémiové hráče ve třídě to nestačí, ale to asi ani nebyl záměr konstruktérů volkswagenu udělat nejlepší auto. Průměrnost byla jejich hlavním měřítkem. vyšší ambice zřejmě neměli, ty by pravděpodobně měly být u dnes již zastaralého a podprůměrného Audi A3.
kuko
teda chlape, ty si dneska koleduješ o pořádnou bouři >😒]
Streetak
Mikesuss to již napsal. Jen jedna otázka. Kolik reálných nehod se stane se staženými bočními okýnky? Nerad bych si rozbil hlavu. Tento test má totiž tuhle malou chybu. Není to bez účelu. Chtějí kvalitně snímat a později hodnotit pohyb figurín při nárazu. Jinak výsledek testu nepopírám. Pokud máte ten pocit.
wolff
Než sem napsal co sem napsal, samozřejmě sem si Golfa prošel... A výsledek je jasný. Alfice je lepší v podstatě ve všech parametrech. Ne o moc (kdo by čekal zásadní rozdíly v této době by byl asi naivní), ale o ten pověstný prémiový kousíček prostě lepší je. A při tom všem nabízí nižší hmotnost a lepší jízdní vlastnosti a motory. A to se počítá. Je to přesně jak sem psal. Je zbytečné tady psát žalmy na téma... ten Golf o tolik horší není. Tady jde o život, zdraví a tady se ty rozdíly prostě počítají. A neplačte... nejlepší může být jen jeden. Alfa Romeo. Tohle není text o těch druhých třetích padesátých. Tohle je o nejlepším, prémiovém autě segmentu nižší střední. :yes: :yes:
Avatar - Dinar
Dinar
Už se přestaň trápit a v křeči švihat pěstičkami do vzduchu, tady nikdo nemá chuť bochnout si do nemocného.
Každý normální autofanda Julče úspěch přeje, jistě ne kvůli magorům tvého typu, ale pro prostý fakt, že moc dalších pokusů už Alfa mít nebude, a jestli se Julča nechytí, může to taky znamenat roletu pro celou značku. To, jestli ji trh přijme jako premii, tj. že se bude prodávat za peníze premiantů nižší střední, se dozvíme brzo, na to stačí tak rok.
A co se týká NCAP, pět musí být standard, výjimky můžem tolerovat Číňanům nebo nějakým pokusům třeba z Ruska, ale každý nový evropský model prostě pět dostat musí, tančit nad faktem, že novinka je zas o kus lepší než modely už nějaký rok prodávané… no, proč ne, ale
o zdravém rozumu to taky moc nesvědčí.

P.S. A zas, wolffe, člověk se dvěma tituly, který píše „chuDčí“ nebo „holD“, to je, i přes kecy o překlepech nebo nepodstatnosti pravopisu v diskusích o autech, bída, jen a jen bída.
A neber to jako inJektívu. 😉
Mr.Murphy_
v Itálii nějaký měsíc po zahájení prodeje nějakých 5tisíc objednávek.... Většina v bílé metle, vyšší výbavě a s JTD 1.6 :😉

No uvidíme.... (PS: Alfa může poděkovat jejich vládě, že přichází s Jůlinkou v době, kdy právě doběhlo šrotovné.... co to s trhem udělá, není třeba rozvádět....)
wolff
to je blbé.

Na druhou stranu Jůlinka má potenciál douhodobějších vysokých prodejů. Myslím, že to auto není děláno na efekt s HOW-efektem.

A co se italského trhu týká. Má teď krizi a prodeje jsou dole obecně. Z dlouhodobého hlediska se však o prodeje Julinky v Itálii neobávám, co ona potřebuje obecně víc jsou vyšší prodeje za hranicemi Itálie.
Avatar - ethicon
ethicon
ono tých 5000 objednávok v taliansku bolo realizovaných počas dvoch "otvorených dní" a to 22 a 29 mája a jedenalo sa hlavne o verzie 1.6 a 2.0 MTJ ...samozrejme rekordy to lámať nebude, ale svojich kupcov si najde...pozitívne výsledky testov či v anglicku a hlavne v nemecku su dobrou štartovacou čiarou...to auto je objektívne dobré či sa to tu známej skupinke páči alebo nie..
Ho!
Tak wolffe, bohuzel jsi se asi podival spatne. Protoze se je treba divat ne na celkem nevypovidajici procenta, ale na body z narazu. A u nejpodstatnejsiho celniho je na tom Golf lepe, ma 15,7 bodu (z 16b.), zatimco Alfa jen 15,4b. Je ale pravda, ze soudruzi z Wlkohradu si trochu "srabacky" pomohli tim, ze crash jeli s malym motorem 1,4 a tim i nizsi pohotovostni hmotnosti o cca. 200kg, coz je sakra znat (vyrazne mensi kineticka energie narazu, kterou musi struktura auta "pochytat"). A Alfa je mirne lepsi v narazu na kul.
wolff
Však sis odpověděl sám.
Já jasně psal😒br /> "Alfice je lepší v podstatě ve všech parametrech".

Tvoje vysvětlení je pak naprosto v pořádku. Obecně tam rozdíl je. Alfice je novým prémiovým zástupcem třídy. Je v současné době nejlepším autem a to i za současné situace, kdy v obdobné výbavě stojí maximálně stejně jako průměrný Golf.

To stojí za zamyšlení...

Bravo Alfa Romeo. :yes:
Navtech
A co holku, holku už máš? >😁
IPace
jasne, ma 4 kola a volant, a jeji jmeno tu v diskuzi jiz parkrat padlo :-!
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tak jasně, že bude Alfa Romeo nejbezpečnější. ¨
Auto které nejzedí je nejbezpečnější. >😁
wolff
Tak v tomto případě bude pravděpodobně etalonem Touran, Fox a Passat. :yes: 😉
Avatar - Mikesus
Mikesus
:yes: >😁
wolff
😉 >😒] :yes:
Avatar - ethicon
ethicon
podla teba to auto nebude ani jazdit?? skutočne podnetný názor.. >😒]
Avatar - Mikesus
Mikesus
Já nenapsal, že nebude jezdit vůbec. Nesmíš si vybírat jen střípky. 😉
Yuri870
Len na okraj Alfa bola testovana spolocne s nemeckym uberautom BMW 5 ktore obstalo horsie v ochrane dospelych ( 97 vs 95 )ochrane deti ( 87 vs 83) a v najobavanejsom naraze do stlpa samozrejme su to male rozdiely len niekolko percent.

Vysvetlite mi niekto ako mohlo take dominantne uber das Auto dopadnut horsie ako alfa zeby karoseria BMW nebola az taka dokonala >😒] Kazdopadne bravissimo alfa vinikajuci vysledok 😄
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tak třeba při nárazu na kůl je výhoda kratší rozvor. Tam se rozdíl pak projeví. Hlavní důvod je ale v tom, že BMW je v jiné kategorii, vyšší, kde je větší přísnost než u menších aut.
Pokud by se v reálu srazilo BMW 5 s Alfou, Alfa by dopadla o poznání hůř. Hlavně kvůli rozdílům hmotnosti. Čím lehčí auto oproti druhému při nehodě dvou aut, tím horší jsou následky pro posádku lehčího z ních a lépe pro posádku těžšího. Při nárazu do stojící pevné překážky je lepší naopak lehčí auto.
Yuri870
jasne fyzika nepusti
Hendly
Větší přísnost?
wolff
Jojo, taky sem si toho všiml, ale nestálo mi to za reakci. Ale když už si reagoval, tak se přidám....

Tedy snad jen😒br /> (příklad)- -- -5 hvězd u F 500 jsou furt stejné hvězdy jako 5 hvězd u BMW řady 5. Ty parametry přetížení a podobné jsou stále stejné. Jediné co je tak trochu pravda, že je to závislé na hmotnosti, protože bourání je prostě na vlastní hmotnost a ty budou u F 500 a u toho BMW prostě jiné. Ale pokud to napereš s pětkou a nebo F 500 do betonové zdi, tak máš stejnou šanci přežít. není v tom ani za mák rozdílu. Stejné je to například i F 500 vers F 500 a nebo BMW 5 vers. BMW 5. Samozřejmě, že při srážce F 500 a BMW 5 jsou na tom líp ty lidi v tom BMW díky vyšší hmotnosti. Takže si ty testy nevykládejte tak jak nejsou... 😉