Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2010: Alfa Romeo Giulietta – Pět hvězd, prohřeškem jen ochrana hlavy dospělého chodce

Jan Blaha Jan Blaha 3. 6. 2010 • 03:57
5
27
Z testů Euro NCAP si Giulietta odváží pět hvězd, které by bez problémů obhájila i v roce 2012.

Testy, jejichž výsledky Euro NCAP zveřejnilo v červnu 2010, absolvoval model Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTD Distinctive s karoserií hatchback o hmotnosti 1334 kg a v provedení s levostranným řízením.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s dvojitým předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, dvoustupňový čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy. Vůz byl vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na všech místech.

Úchyty ISOFIX byly pouze na zadních místech. Pro testy ochrany dětí byla pro obě figuríny instalována (pomocí úchytů ISOFIX a pomocného rámu) autosedačka FAIR G0/1, pro mladší figurínu s orientací proti směru jízdy.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje zaznamenané zkušebními figurínami indikují dobrou ochranu stehen a kolen řidiče i spolujezdce.

Výrobce prokázal, že stejnou úroveň ochrany zaručuje nezávisle na tělesných parametrech cestujících a pozicích při sezení.

crashtest alfaromeo euroncap nizsistredni crashtest alfaromeo euroncap nizsistredni

Při bočním nárazu byl vůz oceněn maximálním počtem bodů. Při agresivnějším nárazu na kůl je zaručena dobrá ochrana všech částí těla mimo hrudník, kde byla ochrana vyhodnocena jako dostačující.

Reaktivní opěrka hlavy (na principu zpětného pohybu cestujícího) poskytuje dobrou ochranu krční páteře při nárazech zezadu.

Euro NCAP 2010: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
Test Čelní Boční Na kůl Whiplash Celkem
Jednotky body % body % body % body % body %
Ochrana dospělých 15,4 96% 8 100% 7,9 99% 3,4 85% 35 96%

Ochrana dětí

Dopředný pohyb hlavy starší figuríny (sedačka ve směru jízdy) nebyl nadlimitní. Obě figuríny byly při bočním nárazu dokonale chráněny uvnitř svého zádržného systému.

Airbag spolujezdce lze deaktivovat a poté na sedadle spolujezdce použít k přepravě dítěte zádržný systém instalovaný proti směru jízdy, avšak informace o stavu spolujezdcova airbagu směrem k řidiči není dostatečně zřetelná.

Euro NCAP 2010: Kategorie 2 - Ochrana dětí
Test Dynamické testy Označení Upevnění Vozidlo Celkem
Jednotky body % body % body % body % body %
18 měsíční 11,9 99% 4 100% 2 100% 6 46% - -
36 měsíční 11,7 98% 4 100% 2 100% - -
Ochrana dětí - 42 85%

Ochrana chodců

Ochrana nohou v oblasti nárazníku je dobrá. Ochrana pánve v oblasti přední hrany kapoty byla ovšem vyhodnocena jako mezní. V oblastech s nejpravděpodobnějším kontaktem s hlavou dítěte byla ochrana oceněna známkou dobrá, přesně řečeno ve 4 ze 6 zkušebních sektorů kapoty. Bohužel ochrana hlavy dospělého chodce je hodnocena převážně jako nedostačující.

Euro NCAP 2010: Kategorie 3 - Ochrana chodců
Test Hlava Pánev Nohy Celkem
Jednotky body % body % body % body %
Ochrana chodců 13,5 56% 3,1 52% 6 100% 23 63%

Asistenční systémy

Elektronický stabilizační sytém je k dispozici již v základní výbavě, stejně jako připomínače nezapnutého bezpečnostního pásu na všech místech.

Euro NCAP 2010: Kategorie 4 - Asistenční systémy
- Omezovač rychl. Stabilizační systém Připomínač pásů Celkem
- body % body % body % body %
Asistenční systémy 0 0% 3 100% 3 100% 6 86%

Celkový výsledek: 5 hvězd

Alfa Romeo Giulietta podrobená nárazovým zkouškám organizace Euro NCAP podle nové přísnější metodiky pro rok 2010 získala v celkovém hodnocení 5 hvězd.

Rezervy pro zlepšení lze nalézt zejména u ochrany chodců, konkrétně u ochrany hlavy dospělého a u ochrany pánve v oblasti přední hrany kapoty.

Celkově je na tom Giulietta natolik dobře, že by svých 5 hvězd obhájila i v roce 2012.

Euro NCAP 2010 - Rekapitulace výsledků
Kategorie 1 2 3 4 Celkem
Název Ochrana dospělých Ochrana dětí Ochrana chodců Asist. syst. Vážený průměr
Jednotky body % body % body % body % %
Výsledky 35 96% 42 85% 23 63% 6 86% 86%
Počet hvězd * * * * *

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2010?
Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří i v roce 2010 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2010)
2010 Ochrana dospělých Ochrana dětí Ochrana chodců Asistenční systémy Vážený průměr
Pro ***** 80% 75% 40% 60% 75%
Pro **** 65% 60% 25% 40% 60%
Pro *** 35% 30% 15% 25% 50%
Pro ** 30% 25% 10% 15% 35%
Pro * 20% 15% 5% 5% 25%

Euro NCAP
Euro NCAP Alfa Romeo Giulietta (2010)

Související články

Témata
5. 6. 2010 06:44
Re: Kraska vs Überauto
Jojo, taky sem si toho všiml, ale nestálo mi to za reakci. Ale když už si reagoval, tak se přidám....

Tedy snad jen:
(příklad)- -- -5 hvězd u F 500 jsou furt stejné hvězdy jako 5 hvězd u BMW řady 5. Ty parametry přetížení a podobné jsou stále stejné. Jediné co je tak trochu pravda, že je to závislé na hmotnosti, protože bourání je prostě na vlastní hmotnost a ty budou u F 500 a u toho BMW prostě jiné. Ale pokud to napereš s pětkou a nebo F 500 do betonové zdi, tak máš stejnou šanci přežít. není v tom ani za mák rozdílu. Stejné je to například i F 500 vers F 500 a nebo BMW 5 vers. BMW 5. Samozřejmě, že při srážce F 500 a BMW 5 jsou na tom líp ty lidi v tom BMW díky vyšší hmotnosti. Takže si ty testy nevykládejte tak jak nejsou... ;-)
4. 6. 2010 23:02
Re: Kraska vs Überauto
Větší přísnost?
4. 6. 2010 20:29
Re: Kraska vs Überauto
jasne fyzika nepusti
Avatar - Mikesus
4. 6. 2010 19:58
Re: Kraska vs Überauto
Tak třeba při nárazu na kůl je výhoda kratší rozvor. Tam se rozdíl pak projeví. Hlavní důvod je ale v tom, že BMW je v jiné kategorii, vyšší, kde je větší přísnost než u menších aut.
Pokud by se v reálu srazilo BMW 5 s Alfou, Alfa by dopadla o poznání hůř. Hlavně kvůli rozdílům hmotnosti. Čím lehčí auto oproti druhému při nehodě dvou aut, tím horší jsou následky pro posádku lehčího z ních a lépe pro posádku těžšího. Při nárazu do stojící pevné překážky je lepší naopak lehčí auto.
4. 6. 2010 12:19
Kraska vs Überauto
Len na okraj Alfa bola testovana spolocne s nemeckym uberautom BMW 5 ktore obstalo horsie v ochrane dospelych ( 97 vs 95 )ochrane deti ( 87 vs 83) a v najobavanejsom naraze do stlpa samozrejme su to male rozdiely len niekolko percent.

Vysvetlite mi niekto ako mohlo take dominantne uber das Auto dopadnut horsie ako alfa zeby karoseria BMW nebola az taka dokonala >:-[] Kazdopadne bravissimo alfa vinikajuci vysledok :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud