Testy
si to Volvo dělá, žádná změna. Postřehy k věci, jako vždy, výtky či chvála jdou na margo klasických volvo záležitostí, tj. skvělý interier, odhlučnění, pohoda, ale motory s papírovými předpoklady a zklamáním v reálu, pořád stejná automatická převodovka. Co vidím jako mezigenerační přínos je zlepšení řízení (největší slabina volva) a nastavení odpružení, tj. celkově auto působí agilnějším dojmem. To v kombinaci s nádherným designem a standardními kvalitami volvo šedesátku posune prodejně mezi silné hráče. Volvo jede!!! :yes: 😉
Nejede, valí se 😉 :yes:
No, aby se spíš neválelo v šourůmech. :-!
Nemyslím, podívej kolik jezdí XC60tek, lidem se ten design líbí, a volvo nemá tak vyhrocený cenový problém jako jag nebo alfa, tj. najdou se kupci ochotni vysolit za něj to, co za adekvátní německou trojku. K těm cenám přijde za nějaký měsíc první kolo "cenového jemnocitu" S60 bude o pár desítek níž než A4ka a je vymalováno, ten design to v pohodě prodá. 😉
podobně bych to viděl i já. XC-60 se podle mně prodává nad očekávání dobře, a myslím, že lví podíl na tom má právě dizajn.
Řekl bych, že dokonce voLVÍ podíl. 😉
Taky si myslím, že u S60 to zabere stejně, včetně negativního dopadu na další sedany Volvo, tak jako ve vztahu XC60-XC90
tady bych to viděl jinak.
Mezi S40 a S80 je docela mezera, která právě potřeboval zaplnit. (V70 asi tohle neohrozí) No a pak bude docela cenový skok z S40 na S60, takže bych je jako konkurenci neviděl, možná částečně spíš pro S80.
XC-60 vs. XC-90, když pominu věk 90tky, tak její prodeje jsou stále relativně stabilní. Přece jen je to největší model + v extrémně silné konkurenci (X5/Q7/teď nový Toureg/Land Cruiser). Jí XC-60 podle mě hodně nevzala, spíš přitáhla nové lidi k Volvu, nebo je přetáhla od klasických řad.
Mezi S40 a S80 je docela mezera, která právě potřeboval zaplnit. (V70 asi tohle neohrozí) No a pak bude docela cenový skok z S40 na S60, takže bych je jako konkurenci neviděl, možná částečně spíš pro S80.
XC-60 vs. XC-90, když pominu věk 90tky, tak její prodeje jsou stále relativně stabilní. Přece jen je to největší model + v extrémně silné konkurenci (X5/Q7/teď nový Toureg/Land Cruiser). Jí XC-60 podle mě hodně nevzala, spíš přitáhla nové lidi k Volvu, nebo je přetáhla od klasických řad.
Ráno jezdím do práce kolem prodejny traktorů. Asi se tam jednou zastavím, a zeptám se, který model je nesportovnější...
S60 - jsem velice zvědavý na živé setkání. Stará S60 je docela velký kus švédské oceli, nová S60 mi na fotkách příjde jako trošku větší S40.
Interiér na fotkách mi příjde kapánek podivný - když pominu nesymetrický horní výdech klimošky, chybí mi tam prostě víc čudliků.
S60 - jsem velice zvědavý na živé setkání. Stará S60 je docela velký kus švédské oceli, nová S60 mi na fotkách příjde jako trošku větší S40.
Interiér na fotkách mi příjde kapánek podivný - když pominu nesymetrický horní výdech klimošky, chybí mi tam prostě víc čudliků.
Švédsko se asi připravuje na okamžik, kdy se bdue vše ovládat hlasem a ne tlačítky >😁
toho se nechci dožít! >😒]
to bych si pak do takové káry musel ty čudlíky dodělat samodomo růčo 😄
to bych si pak do takové káry musel ty čudlíky dodělat samodomo růčo 😄
Takže dvouspojková převodovka se zřejmě nedokáže komfortem ani logikou řazení vyrovnat automatu. Mě to příliš nepřekvapuje, jen je o to víc škoda, že ten 2,0 Turbo nedělají v manuálu. Nepřekvapuje mě ani zmiňovaný nepřesvědčivý projev toho motoru. Volvo to asi jinak "neumí", např. motor T5 (verze 2,5 l) mně zněl až příliš dieselově a udávaný výkon bych mu rozhodně netipoval.
uším, zmlsaným osmiválcem z UK bude znít i elektromotor dieslově :-! 😉
2,5T opravdu nemá nijak extra lahodný zvuk, v nižších otáčkách by se sice dal přirovnat i k bublání osmiválce, ale ve středních začne hučet a už žádnou finesu nepřidá, hučí a hučí, vytočený zní až nehezky. 😉
není to náhodou ten motor co dávají do Focusu ST? Počkejte fešáci, on si vás už Výtahář najde! 😄
Je, nezbývá než doufat, že se zasekl někde mezi patry. 😉 A když ne, tak se dozvíš, že ho ford prakticky celý předělal, vylepšil a nabarvil na modro tak, že to vlastně žádný motor volvo není.
Teď si nejsem 100% jistý, ale nemá Focus ST nějakou fičůrku, která vylepšuje zvuk a vede ho přímo do kabiny? Nevím už, kde jsem to četl/slyšel, ale pokud je to tak, může být zvuková kulisa Focusu skutečně lepší...
Jo, je to tak, a právě proto, že 2,5T není zvukově nic moc má ST zvuk řešen jen a jen výfukem, motorový, mechanický, projev tak neslyšíš, sound tvoří čistě zvuk od výfuku, je to taková z nouze ctnost, nutno ale říct, že se fordu v ST povedla, v žádném jiném autě vč. mondea nezní 2,5T tak povedeně. Já jsem měl ale na mysli 2,5T obecně, ten motor má dvě polohy, ticho - do stř. otáček (podkres víceválcovým brumláním) a pak hučení - od stř. otáček nahoru, a to lze buď zamaskovat laufem nebo nic. 😄 😉
V žádném případě nemáš pravdu! Ano, v st je značně vylepšen rezonenční trubicí, ale i sám o sobě v klasickém volvu, zvlášt ve vyšších otáčkách má nádherný zvuk uvnitř vozu a vně, když okolo Vás projede je to ještě krásnější, jen je samozřejmě upravena intenzita zvuku povaze auta. ale zvuk je to krásněj. A já s timhle motorem mám určitě víc zkušeností než ty...😃
Pak se ptám, s čím srovnáváš, se čtyřválci nebo šestiválci, máš-li vůbec s čím srovnat, pak prosím konkrétně, proti které konkurenci ten motor zní líp?
Moje zkušenost s tím motorem je projetí prakticky všech jeho variant v S60 vč. erka i aktuálního mondea. V denním používání pak s jedním kusem, zatím cca padesát tisíc, mám ho v akt. S80. Hanit ho nechci, sám jsem si ten motor vybral, ale zvuk mezi jeho přednosti nepatří. Beru ho jako víceválec, jenže od stř. otáček neumí nic jiného než čtyřválce (a to i mezi nimi jsou zvukově lepší motory), se šestiválcem, véčkem, se srovnat nedá, o koncertu řadových šestiválců ani nemluvím.
Moje zkušenost s tím motorem je projetí prakticky všech jeho variant v S60 vč. erka i aktuálního mondea. V denním používání pak s jedním kusem, zatím cca padesát tisíc, mám ho v akt. S80. Hanit ho nechci, sám jsem si ten motor vybral, ale zvuk mezi jeho přednosti nepatří. Beru ho jako víceválec, jenže od stř. otáček neumí nic jiného než čtyřválce (a to i mezi nimi jsou zvukově lepší motory), se šestiválcem, véčkem, se srovnat nedá, o koncertu řadových šestiválců ani nemluvím.
Dinare ale ruku na srdce, i přes své nezpochybnitelné zkušenosti s víceválci jak do vé tak i do řady musíš uznat jednu skutečnost. A tou je zvuk stodvaciášku. Ten prostě poznáš i kdyby tě vzbudili o půlnoci v naprosté tmě... a když ho miluješ - pak není co řešit... 😉
P.S. brácho, odkdy sedláš Volvo?? Měl jsem v povědomí jiná auta, která ti říkala pane... 😉
P.S. brácho, odkdy sedláš Volvo?? Měl jsem v povědomí jiná auta, která ti říkala pane... 😉
Je to takové intermezzo při čekání, než se vychytají mouchy na F10ce, další E60 jsem už nechtěl, a Volvo je mi sympatické. Z mého pohledu stačilo trochu customizace, a je to pro daný účel, pohodlné cestování, naprosto schopné auto s minimem slabin, že se v testech dočteš, jak neumí zatáčet a podobné ***, to spadá do kategorie novinářských klišé. Mondeo se stejným podvozkem je hvězda, Volvo, protože etalon pohodlnosti, je nezatáčivá mrcha. Kdo v tom chce žít, ať žije. Co se průserů týká, tak v podstatě jen toho člověka, co kalibroval u S80 řízení, bych nakopal do slabin, ale jinak je to o.k. A navíc, víš jak se teď na mě dívá okolí? V bavoráku jsem byl agresivní chudák s malým ptákem, teď je ze mě umírněný džentlmen... někde jsem to tu četl, holt já jsem ten případ, že kupec značky X, by si nikdy nekoupil značku Y, podobně to mám s SUV, každej odborník ti vysvětlí, že fluktuace mezi VW a BMW není možná, já s tím problém nemám, buď mi auto vyhovuje nebo ne. 😉
Já naopak mohu (v tomto ohledu) musím s Dinarem souhlasit (mimochodem sám tuto motorizaci aktuálně opravdu má v S80).
Co se týká aplikace této motorizace v FoST, příp FoRS a jejího zvuku (z místa řidiče!), tak v ST má (na pětivál) dost zajímavý zvuk (zejména díky rezonátoru) od volnoběhu až do středních otáček, ve vyšších a vysokých otáčkách už je ale zvuk trochu "rozplizlý" a rozhodně ne nijak vyloženě sportovní, nebo dokonce agresivní..., ve vyšších/vysokých otáčkách jej strčí do kapsy i leckterý sportovněji laděný čtyřválec...
Ovšem opravdovým zklamáním pro mě byl zvuk FocusuII RS, od kterého jsem si (vzhledem k tomu, co je slyšet z jeho výfuků venku) logicky sliboval opravdu sportovní až lehce hardcoreový zvuk i za jeho volantem... Bohužel spoza volantu je jeho agresivita sotva poloviční a navíc velmi výrazně rušena až vysavačovým "hlukem" sání... V nižších a středních otáčkách nedosahuje ani úrovně zajímavosti a "čistoty" charakteristického zvuku ST, který ovšem bývá často až trochu přehnaně glorifikován.
Jak píše Dinar, otázka je s čím ho srovnáváš. Čtyřválce překonává především v nižších a středních otáčkách, na sportovněji laděné šestiválce nestačí vůbec. Takový R6 v BMW je zvukově jinde a podobně taky třeba V6 v Golfu R32...
A co se týká přeplňováných pětiválů, tam zvukově neochvějně kraluje motor z TTRS, jehož zvuk může (v navození husí kůže) směle konkurovat i některým sportovněji laděným osmiválcům (např. od AMG)...
Co se týká aplikace této motorizace v FoST, příp FoRS a jejího zvuku (z místa řidiče!), tak v ST má (na pětivál) dost zajímavý zvuk (zejména díky rezonátoru) od volnoběhu až do středních otáček, ve vyšších a vysokých otáčkách už je ale zvuk trochu "rozplizlý" a rozhodně ne nijak vyloženě sportovní, nebo dokonce agresivní..., ve vyšších/vysokých otáčkách jej strčí do kapsy i leckterý sportovněji laděný čtyřválec...
Ovšem opravdovým zklamáním pro mě byl zvuk FocusuII RS, od kterého jsem si (vzhledem k tomu, co je slyšet z jeho výfuků venku) logicky sliboval opravdu sportovní až lehce hardcoreový zvuk i za jeho volantem... Bohužel spoza volantu je jeho agresivita sotva poloviční a navíc velmi výrazně rušena až vysavačovým "hlukem" sání... V nižších a středních otáčkách nedosahuje ani úrovně zajímavosti a "čistoty" charakteristického zvuku ST, který ovšem bývá často až trochu přehnaně glorifikován.
Jak píše Dinar, otázka je s čím ho srovnáváš. Čtyřválce překonává především v nižších a středních otáčkách, na sportovněji laděné šestiválce nestačí vůbec. Takový R6 v BMW je zvukově jinde a podobně taky třeba V6 v Golfu R32...
A co se týká přeplňováných pětiválů, tam zvukově neochvějně kraluje motor z TTRS, jehož zvuk může (v navození husí kůže) směle konkurovat i některým sportovněji laděným osmiválcům (např. od AMG)...
K tomu TTRS se furt nemůžu dostat, nevíš, kde by se dalo zkusit?
Jinak, RS5 bude začátkem července, ale klasicky v AT.
Jinak, RS5 bude začátkem července, ale klasicky v AT.
Svezení s TTRS je docela velký problém, u dealerů není vůbec vidět... Jedno měl jen přímo import, ani nevím jestli si ho u nás už někdo objednal...
To RS5 by bylo možné i řídit, asi ne co? RS5 je jen se 7DSG, což by mi vůbec nevadilo, navíc je "naladěno" tak sportovně, že ti v "manuálním" režimu neodřadí dokonce ani po zásahu omezovače...
😄
To RS5 by bylo možné i řídit, asi ne co? RS5 je jen se 7DSG, což by mi vůbec nevadilo, navíc je "naladěno" tak sportovně, že ti v "manuálním" režimu neodřadí dokonce ani po zásahu omezovače...
😄
Blbě jsem to napsal, AT jsem myslel Rakousko, klasická testovačka marketingu bavorů, nově poladěná M3 (dle zdroje právě kvůli příchodu RS5) proti RS5. Sice v tom termínu něco mám, ale půjde-li to zrušit, tak jedu. 😉
A proč ho musím srovnávat??? Jen jsem napsal, že podle mě má nádherný zvuk, opravuji, nemám s ním tolik zkušeností jako dinar, znám ho pouze ze starší S80. V ST zní nepochybně lépe, R32 zní krásně, TTRS určitě taky, ale jak tohle můžete srovnávat??? ale to V8 v A6 a V8 v M3 taky...Asi je zbytečný psát že by R32 měla jiný zvuk s výfukovým potrubím z golfu 1,6 FSI, nebo se pletu?? Zatímco, alespoň v té verzi co znám já, v nízkých otáčkách je slyšet jen lehké ševelení, při překročení 4000otáček se dostavuje krásný sytý zvuk, jak říkáte víceválcového, motoru, kterého už právě kuli těm pěti válcům žádný čtyřválec dosáhnout nemůže. Ale souhlasim, že clio RS nebo EVO budou mít mnohem sportovnější, agresivnější zvuk, ale koho by napadlo srovnávat EVO s volvem?! Recenzi jsem četl znovu a pečlivě a pořád z ní mám pocit, že bych snad udělal lépe, kdybych si koupil favorita než tuto S60. Jen jeden příklad - automatická převodovka, která se zřejmě příliš nepovedla - "dělá z S60 více volvo než bychom čekali" - tak nějak to je napsáno v poslední větě. To je dehonestující a dává tušit co nelichotivého si dotyčný autor o značce myslí a taktéž co podle mě přenáší do tohoto testu. Podobná vyjádření e německé konkurenci se dozvíte spíš už v Německu než u nás! Už slyším to skřípání zubů, ale všímám si toho už velmi dlouho a stojím si za tim.
Podívej, tohle se zdá příznivcům každé značky, trocha kritiky jejich oblíbence a je oheň na střeše. Přečti si některé testy p. Fokta, určitě patří k těm objektivnějším novinářům, i když má samo svoje oblíbence. Ale S60 vychází z "Prvních dojmů" s hlavou vztyčenou, to že se fordu nepovedla dvojspojka, kterou má tahle S60 k 2,0T je možné, těžko polemizovat, když s tím zatím nikdo z nás nejel.
Nepsal jsem, že ho musíš srovnávat. Rozepsal jsem sice se o tom pětiválci více směrem k FoST/RS, ale když chci něco "hodnotit", snažím se proto najít nějaké "měřítko"/srovnání... Podle čeho chceš potom o něčem říct jak moc je to dobré?
Že je něco více Volvo snad neznamená automaticky nějakou "dehonestaci"..., nebavíme se přece o "Dacii", ale o Volvu...
Že je něco více Volvo snad neznamená automaticky nějakou "dehonestaci"..., nebavíme se přece o "Dacii", ale o Volvu...
Když dva dělají totéž, není to totéž... Volvo je vlastně horší a dražší Ford, což ti rád potvrdí Deadlift i Dinarovi oblíbení britští novináři >😁
to je mi jasný :-!
dobře že se toho Volva už zbavil. Už je si pohlídat svoje věci, ať jim zase PSA něco neukradne jako naposled to HDI a bude to v richtigu :yes:
dobře že se toho Volva už zbavil. Už je si pohlídat svoje věci, ať jim zase PSA něco neukradne jako naposled to HDI a bude to v richtigu :yes:
tazky rypak,divné proporcie siluety, prapodivne interior. svojich kupcov si isto najde, takisto ako multipla.
zaujimalo by ma kolko kupcov uprednostni toto pred BMW, MERC, AUDI.(tí ozajstni kupci)
zaujimalo by ma kolko kupcov uprednostni toto pred BMW, MERC, AUDI.(tí ozajstni kupci)
já
a což takhle infiniti 😉
Krom toho, že pro mne bylo příjemným překvapením už Volvo S60 samotné, krom něj se mi povedlo nafotit v místě konání i auto, které na silnici hned tak neuvidíte. Takže vás zvu na AUTOFUN na článek [odkaz] 😉
Trochu OT ale Stratos je nádherná klasika... Snd jen co to má společné s S60 Volvem???
Proč musí mít ta oranžová mat. stříbrnou úpravu těch rámečků atd. Zdá se, že to není možností volby...
Každý by si měl prohlédnout tohle, pak se to auto bude prodávat samo >😁
[odkaz]
[odkaz]
Ale prosimte, takove veci se holt stavaji. Je to uplna novinka, tak museji vychytat vsechny musky. Volvo melo proste smulu, ze u toho byli novinari. S podobnymi problemy se potykaji vsichni vyrobci.
No... Volvo má jednu ohromnou výhodu a nevýhodu dohromady. Je to snad jediná _neagresivní_ prémiová značka. A má díky tomu celkem odlišnou cílovou skupinu ve srovnání s BMW, Audi, MB. Stejně tak, jak ji tahle vlastnost přihrává zákazníky, kteří by nikdy nekoupili třeba BMW, tak si díky tomu zákazník Audi asi nikdy nekoupí Volvo. Osobně jsem za to rád a držím Volvu pěsti, aby takové zůstalo, i když to bude mít v dnešním dravém světě, ve kterém je býti dravým "in", těžké... :yes: :-!
co je "neagresivní"? 😉
já bych to spíš formuloval, že v prémiovém segmentu nabízí alternativu vůči německé prémiové trojce, jakýsi jiný přístup.
Osobně znám jednoho majitele Volvo který zodpovídá tvé definici - BMW ani Audi nechtěl, přišli mu prostě jako značky "zkompromitované" určitým typem majitelů. Nad MB ani neuvažoval, takže zůstalo Volvo. 20 koní rozdíl nebo kolik stupňů má automat neřešil.
Ale nemyslím, že tohle by byl typický zákazník >😒]
já bych to spíš formuloval, že v prémiovém segmentu nabízí alternativu vůči německé prémiové trojce, jakýsi jiný přístup.
Osobně znám jednoho majitele Volvo který zodpovídá tvé definici - BMW ani Audi nechtěl, přišli mu prostě jako značky "zkompromitované" určitým typem majitelů. Nad MB ani neuvažoval, takže zůstalo Volvo. 20 koní rozdíl nebo kolik stupňů má automat neřešil.
Ale nemyslím, že tohle by byl typický zákazník >😒]
Prvních (dobře zaznamenaných) 60 dojmů. Je tam všechno jak má být, a to jak v textu tak i v... autě.
Co se týká auta, je především nutno si uvědomit, jak by asi dopadl autorův první dojem z... tvého posledního draka. Kapiš? Tedy ničím jiným, než přes svou garáž na texty AUTO.CZ :yes: nenahlížej. Já vím, byl by to první horor na těchto stránkách. Tak se uklidni a než něco napíšeš, čti horní dojmy třikrát za sebou.
Asi nejpodstatnější je poslední odstavec. Ano, (naštěstí) je to stále Volvo. Kdo ví, co to slovo znamená, chápe. V čem tedy spatřovat sílu přitažlivosti současného Volva? No především v míře... sympatičnosti, v míře (považme) živočišnosti, v míře "jinakosti", a v neposlední řadě v míře soustředění.
Sympatičnost je jasná, Volvo tvoří dnes vizuálně nejmilejší auta, auta, která přesahují svůj technický status rozměrem užité estetiky, rozměrem vkusu a stylu. V kontextu konkurence pak věrně odráží svůj naturel a ideálně tak doplňuje BMW 3, MB-C a AUDI A4.
Živočišnost je snad to, co nejvíce překvapuje. Dnes tedy nikoliv (takřka sterilní) italský design staví hráze technicistní dokonalosti německé produkci, nýbrž design severský. Jistá vtělená horkost do karoserií (počínaje modelem XC60) jistá dravost, citelné spojení se světem přírody... to vše povyšuje a zkvalitňuje postavení volv v konkurenčním klání.
Jinakost je také myslím pochopitelná. Volvo dokázalo vykřesat maximum možného ze svých designových originalit. Nové cesty nachází nenásilně, a je znát, že volvo ví, kam má směřovat.
Také předznačená míra soustředění je výrazným rysem Volv. Akcent jak na celek, tak na detail. Detail je u Volva dokonce povýšený na "zákon". Kokpity spolutvoří ženy, materiály se slaďují v tom nejvyšším představitelném estetickém, vkusovém patru. Novátorství (překližka) nese své ovoce. Interiéry Volv jsou dnes bezvýhradně jedním z nejcennějších vkladů do světa aut.
Daní své nedávné historii je technická střídmost ve vztahu k motorům a převodovkám. A i když Volvo nespí, vždyť je tu nedávná rozsáhlá modernizace depětky, v této oblasti je jasným králem silnic německá prémiová trojka.
Zbývá se jen zamyslet nad vlastní prioritou. Totiž vlastnictví BMW 3, MB-C či AUDI A4 je stejně tak pochopitelné, jako vlastnictví horní šedesátky. Tohle se samozřejmě nedá říct o produkci aut obecně... 😄 A právě za to náleží Volvu velká poklona, a čestný, přímý a upřímný hold.
BRAVOLVO :yes😒br />
P.S. Doslova úchvatné, profesionální snímky :yes: :yes: A vůz samotný? Doslovný designový klenot. Síla, dravost, jistota, příroda, je tam všechno ve správném poměru. A... fantastickej posaz na silnici.
Co se týká auta, je především nutno si uvědomit, jak by asi dopadl autorův první dojem z... tvého posledního draka. Kapiš? Tedy ničím jiným, než přes svou garáž na texty AUTO.CZ :yes: nenahlížej. Já vím, byl by to první horor na těchto stránkách. Tak se uklidni a než něco napíšeš, čti horní dojmy třikrát za sebou.
Asi nejpodstatnější je poslední odstavec. Ano, (naštěstí) je to stále Volvo. Kdo ví, co to slovo znamená, chápe. V čem tedy spatřovat sílu přitažlivosti současného Volva? No především v míře... sympatičnosti, v míře (považme) živočišnosti, v míře "jinakosti", a v neposlední řadě v míře soustředění.
Sympatičnost je jasná, Volvo tvoří dnes vizuálně nejmilejší auta, auta, která přesahují svůj technický status rozměrem užité estetiky, rozměrem vkusu a stylu. V kontextu konkurence pak věrně odráží svůj naturel a ideálně tak doplňuje BMW 3, MB-C a AUDI A4.
Živočišnost je snad to, co nejvíce překvapuje. Dnes tedy nikoliv (takřka sterilní) italský design staví hráze technicistní dokonalosti německé produkci, nýbrž design severský. Jistá vtělená horkost do karoserií (počínaje modelem XC60) jistá dravost, citelné spojení se světem přírody... to vše povyšuje a zkvalitňuje postavení volv v konkurenčním klání.
Jinakost je také myslím pochopitelná. Volvo dokázalo vykřesat maximum možného ze svých designových originalit. Nové cesty nachází nenásilně, a je znát, že volvo ví, kam má směřovat.
Také předznačená míra soustředění je výrazným rysem Volv. Akcent jak na celek, tak na detail. Detail je u Volva dokonce povýšený na "zákon". Kokpity spolutvoří ženy, materiály se slaďují v tom nejvyšším představitelném estetickém, vkusovém patru. Novátorství (překližka) nese své ovoce. Interiéry Volv jsou dnes bezvýhradně jedním z nejcennějších vkladů do světa aut.
Daní své nedávné historii je technická střídmost ve vztahu k motorům a převodovkám. A i když Volvo nespí, vždyť je tu nedávná rozsáhlá modernizace depětky, v této oblasti je jasným králem silnic německá prémiová trojka.
Zbývá se jen zamyslet nad vlastní prioritou. Totiž vlastnictví BMW 3, MB-C či AUDI A4 je stejně tak pochopitelné, jako vlastnictví horní šedesátky. Tohle se samozřejmě nedá říct o produkci aut obecně... 😄 A právě za to náleží Volvu velká poklona, a čestný, přímý a upřímný hold.
BRAVOLVO :yes😒br />
P.S. Doslova úchvatné, profesionální snímky :yes: :yes: A vůz samotný? Doslovný designový klenot. Síla, dravost, jistota, příroda, je tam všechno ve správném poměru. A... fantastickej posaz na silnici.
No, to se to fotí, když to neni v Karviný 😉
Právě, že na ten tradiční "severský VOLVOdesign" je to místy (exterier) "vizuálně nejmilejší" až příliš..., čímž pochopitelně neříkám, že je to jako celek přímo nějaká "hrůza"...
Jo, je to nezpochybnitelnej doplněk řady 3,A4,C...i když já tenhle vypouklej žabí kukuč nemůžu pořád skousnout, oproti krásné XC60 je u mne S60 posun do Asie ;-\ Ovšem ty ceny 8-s T6 summum za 1,42 mio?!? Tady zhruba začíná Audi S5 Sportback 3.0 TFSI, pokud zůstanu ve stejné třídě. Těma cenama to Volvo drobátko přeťáplo...uvidíme, za jak dlouho bude ceník v.1.1 😄 Já bych tohle auto podle fotek (a ceníku) nekoupil 😉
tak tohle bylo silný... 😉 že by slovo uživatele???? :😉
No jsem zvědav, která značka se dostane do subprémie za pár let 😉
No tak takovej stodvaciášek se tam dostal s nástupem liftované verze "M", v roce 1984. Tzn. že předběhl i jinou "M" - E30 od BMW... >😒] Připadáš si taky někdy před ženskejma jako subprémie?? Já měl dnes jednání s jednou dámou a musím říct, že mi cukal i sedmej kvalt... >😒]
No jo, jenže to byl rok 1984, to ještě v německu začínali bouchat první Golfy, to byl stodvaciášek Alfou i Romeou 😉
Podle toho před jakou ženskou... před Maruškou by i prémiový kovboj roztál jak hošík z lowendovýho Loganu >😒]
Podle toho před jakou ženskou... před Maruškou by i prémiový kovboj roztál jak hošík z lowendovýho Loganu >😒]
ty vole, troufám si říct, že před maruškou bych sázel meziplyny jak dottore na vokruhu. Akorát že do gaťjek.... >😒]
Inu na Marušku, na tu musíš minimálně s prémii, tam Volvo nestačí, ani z reichu >😒]
Gaťky jak gaťky, ale tanga by se ti zařízla setsakramentsky hluboko >😒]
Gaťky jak gaťky, ale tanga by se ti zařízla setsakramentsky hluboko >😒]
no dneska to bylo po jednání až po kostrč.... >😒]
Co by člověk dal v ten moment za odvětrávanou prémiovou sedačku, co? >😒] >😒]
no snad i ty tygří potahy s chlupatym volantem navrch.... >😒]
Ty potahy jsou na nic, na tom by ses s tou dámou zapotil ještě více, dokonce více jak ve stodvaciášku v táhlém dlouhém >😒]
Táhlej dlouhej je moje hřišťátko. Spousta mladejch ubrečenejch drzků ve vytuněnejch Golfech a Fokáčích by ti mohla plačky vyprávět... :-!
Vzkážu Marušce, že mám kamaráda, co to umí táhle dlouze, třeba to výjde >😒]
hlavně ať si Maruška nebere vostrý podpatky. Mám ve stodvaciášku na stropě novou alcantru. a víš jak tyhle divošky dokážou kolem sebe nejen kopat nohama....
První Golfy se začaly bouchat už o deset let dřív, máš v tom trochu hokej... 😉 >😒]
O to víc by se měli snažit přijít s něčím novým... 😉 >😁 >😒]
Tak VW udělal díru do světa s Broukem a Golfem, Renault má zase pro změnu "díru" na masce... 😉 >😒]
P.S. Neboj, Golf VII tu bude co by dup... 😄
P.S. Neboj, Golf VII tu bude co by dup... 😄
No právě, zase ten osvědčený Guru sloupek... Kdy už to pochopí, že tvar Golfu je výsledkem logiky. Dneska jsem se tomu venku zvlášť věnoval. Koukal jsem na všechno "hatch". Je tvar Golfu, který přináší dostatek prostoru a určité proporce mezi pontonem a prosklením a pak tvary, které jsou sportovnější, třeba staré Civicy, atd. Kdyby měl Golf strmější zadek a tedy větší prostor vzadu nahoře, tak už to bude VW Caddy.
Kolikrát je úplně šílené sledovat, jak někteří popisují auto a přitom ho srovnávají s něčím co bylo od základu projektováno za jiným účelem. Volvo je vyhlášené tím, že má v automobilovém průmyslu jedny z nejdokonalejších sedáků vůbec. Bohužel, v některých výbavách tomu tak není, asi v rámci úspor. Řídící jednotka převodovky se učí podle stylu jízdy řadit, ovšem pokud je řidič kopyto, řadit dobře asi nebude. Staré "krabice" měly styl a duši ( mimo obrovského pohodlí, spolehlivosti a bezpečnosti ). Ty nové auto tohle už bohužel nabídnout neumí. A ještě k té sportovní jízdě. Volvo jezdí i okruhy a vede pohár konstruktérů a boduje na prvních místech a to asi proto, že je tak špatné sportovní auto.
Zdar Jarku. Je vidět, že jsi fandou Volva, především toho, dnes již skorem klasického hranatého Volva. Bohužel tvůj entuziasmus a zalíbení v krabicoidních klasicích a zároveň neznalost (řidičská) nových produktů tvé oblíbené značky ti lehce zatemňují úsudek. Kde jsi vzal, že sedačky současných Volv jsou špatné?? Kde jsi přišel na to, že převodovka auta bude reagovat na tvé (či kohokoliv jiného) řidičské neumění tím, že auto bude mizerně řadit a tím i jezdit?? Proboha chlapče, prober se, jinak tě tu jeden nejmenovanej advokát požene až k nejvyššímu soudu... >😒] A k tomu sportu - ty snad hledáš u Volva ambice sportovního vozu?? Ano, byly doby, kdy i taková krabice jako Volvo 850 jezila celkem úspěšně okruhy. Sice vypadala jako stará Blažková v tretrách, ale jisté úspěchy tam byly. Jestlipak pamatuješ modely "R" pak se posunem v tom sportovnu zas o průček dále. Ale ani jedno z těhle aut se nesnažilo být sportovní. Stejně jako modely T5 a T6. Vždy šlo o rychlé silniční pekáče, kombinující rozumnou dávku komfortu a výkonu. Mějme za to Volvo dodnes rádi. Málokdo dokáže takhle namíchat tenhle elixír s dávkou bezpečí, noblesy, originality a pohodových jízdních vlastností. Nemluvě o solidní pověsti, která od nepaměti tuhle tradiční švédskou značku provází... 😉
Inu představ si lednici ve sportovní úpravě, že ano >😒] Nic proti řadám R, svezení to je báječné. 😉 To aby mě tu nějaký pátý element nesrovnal >😒]
Ty Ronaulte brácho, ale mám-li být upřímný, mě se ten novývolví kukuč taky zrovna moc nelíbí Ta dělená šikmá přední světla jsou dost hrozná... A teˇmalinko OT - včera večer jsem koukal tady na novinky a zahlédl novo C4. Nejdřív jsem se lekl, pak si nadělal do pemprsky a na závěr proplakal skoro celou noc. Pro mě zklamání roku. Kombinace Audi A3 sportback, Fiat Stilo a KIA Cerato... 😒 😢 :no:
Já to tu nechci psát, protože bych byl postaven k soudu a můj právník včera teprve státnicoval, takže proti dottoremu by to byl těžký boj... Ale ten čumák mi příjde otřesný. Připomíná mi to mravenečníka... je to sice roztomilé zvířátko, ale že by bylo hezké, to ne ;-\
C4 stejně, ty 3 auta tam vidím taky i tu Cerato 😲 Pokud DS4 nepříjde s něčím revolučním, tak je to pro mne zklamání kvartálu. Ať si říká kdo chce co chce, že Citroen není avantgarní a je to vlastně normální auto (s Dinarem v tom nesouhlasím), tak minulá C4 byla odlišná od celého zbytku segmentu. Ta kulatá záď 5D verze byla jedinečná, milá a přitom i dotažená do každého detailu, i když byl jednoduchý. V tom je kouzlo Citroenu, že některé tvary prostě nečekáš, linky jsou jinak než běžně, ale kupodivu to po pár shlédnutí dává komplexní myšlenku.
Tady ale vidím jakési zaleknutí a třeba těch pár lidí, co si C4 koupila právě pro ten design teď bude zklamáno, že to vypadá tak nějak... průměrně. Inu i Renault se nepochlapil s Meganem... 308 je podle mě nejškaredější Peugeot posledních 30 let, takže já snad půjdu pro toho Cída >😒] >😁
A teď se do mne všichni pustí >😁
C4 stejně, ty 3 auta tam vidím taky i tu Cerato 😲 Pokud DS4 nepříjde s něčím revolučním, tak je to pro mne zklamání kvartálu. Ať si říká kdo chce co chce, že Citroen není avantgarní a je to vlastně normální auto (s Dinarem v tom nesouhlasím), tak minulá C4 byla odlišná od celého zbytku segmentu. Ta kulatá záď 5D verze byla jedinečná, milá a přitom i dotažená do každého detailu, i když byl jednoduchý. V tom je kouzlo Citroenu, že některé tvary prostě nečekáš, linky jsou jinak než běžně, ale kupodivu to po pár shlédnutí dává komplexní myšlenku.
Tady ale vidím jakési zaleknutí a třeba těch pár lidí, co si C4 koupila právě pro ten design teď bude zklamáno, že to vypadá tak nějak... průměrně. Inu i Renault se nepochlapil s Meganem... 308 je podle mě nejškaredější Peugeot posledních 30 let, takže já snad půjdu pro toho Cída >😒] >😁
A teď se do mne všichni pustí >😁
No po tomhle pro mne ne zrovna milém překvapení od DS4 nic zvláštního nečekám. Viděl jsem před dvěma roky jednu z variant nové C4, které rozvíjela design té současné. Pak se asi někdo ve fabrice zhlédl v rádoby německých tvarech hatchbacku a do světa pustili tohodle suchara. To auto apriori nevypadá až zas tak zle, ale to by mu nesměla předcházet současná C4 a snad ani ne ta Xsara. Tohle je jak nástupce staré ZX. Ta byla podobně nudná. Mě se Citroeny vždy líbily svou neotřelstí, odvážným designem, nápaditostí. Než však tohle, tak to i stávající C4 v sedanu vypadá lépe. Jediné co se mi na tomhle autě líbí je interier a dejme tomu předek. Od B-sloupku dozadu je to však zoufalý pokus o klasiku alá Golf, který se jednoznačně nepovedl a hlavně se vůbec neslučuje s designem Citroenu... 😒
Nezbývá než se pod tohleto podepsat 😒 Ale co, prý jsme plakátoví kovbojové, takže to máš jedno 😉 Já doufám a věřím v obrodu Peugeota, poslední modely mne mile překvapily.
Jinak po C3 Picasso a C4 Picasso jakožto autech opravdu podařených (i když spíše jsem ten Renoltista, tak přiznám, že scénic ze předu vypadá kontroverzně) jsem čekal něco jiného než agresivní nabroušený styl, který se spíše hodí k tomu Golfu. No snad se to bude dobře prodávat.
Jinak po C3 Picasso a C4 Picasso jakožto autech opravdu podařených (i když spíše jsem ten Renoltista, tak přiznám, že scénic ze předu vypadá kontroverzně) jsem čekal něco jiného než agresivní nabroušený styl, který se spíše hodí k tomu Golfu. No snad se to bude dobře prodávat.
Asi si měl na mysli tohle. [odkaz] V diskuzi pod C4 jsem napsal, že bych tu linku na boku nedělil a táhnul jí dolu pod světla. A to přísahám, že jsem si na tenhle obrázek nevzpoměl.
Pro Cída si běž, pro Cída nikoliv. Kde to berete, tu podobnost u C4... Jinak mravenečník je krásný zvíře, ale mě se vždy líbily kdejaké paskvily přírody - lenochod, koala, chameleon, lemur,žirafa, harpyje, labuť, Jaguar a určitě bych jich ještě pár našel. Ale nesnáším opice.
Mě se v přírodě líbí... a proto... a raději nic >😒] >😒] >😁 >😁
Jestli máš problém s mravenci, když jdeš s Maruškou na palouček za lesem, tak si pořiď mravenečníka. A jestli se nudíte, tak medvídka mývala. 😉
Já s Maruškou za les na palouček nechodím, na to jsem moc mainstreamový kovboj 😒 8-s >😒] Já to ale myslel s těmi zvířátky trochu jinak 😉
No jo, tak mi se ti za ten eko elektromobil smát nebudem... A teď s pravdou ven. >😁
Chtěl jsem vysvětlit na přírodním úkazu vysvětlit, proč se mi líbí Renaulty, i když i ne všechny, což vlastně odpovídá i té přírodě, kde všechny... nejsou pěkné >😒] >😁 >😁 >😁
Jj, některé mají divné tvary. Ale se skoro se všema se dá nakonec jezdit. 8-s >😁 😉 >😒]
Inu kdo Renaulta dobře namaže, ten jede, jak se říká v jednom klasickém přísloví >😒] >😁
CitroQn vymyslel šípový převod, tak si to dal do znaku, Renault nevymyslel nic a... >😒] To zas pravil jiný klasik.
Jak "nic", snad pitschu ne? 😲 >😁
Pan Renault si nechal patentovat turbo, které mělo v té době ale ještě velkou turbodíru, proto to logo >😒] >😁 >😁
To si docela zjednodušil práci. Takhle dokonalej kosočtverec jsem ještě neviděl. I když... ne neviděl. >😁 >😒]
No nic, už já jdu spát... a ty už taky zalez do nějaké díry >😒]
Že v tom dottore vidí A3, to mě nepřekvapuje.. Ale ty? Tebe spíš naočkovala ta diskuze, pochybuju, že by si někdo vzpoměl na Cerato. A Stilo? No já nevím... Jinak ono to tak zlý nebude, jen to prostě není to co jsme čekali. Jinak číhám, že ten novej kukuč Volva bude maximálně ok. Zvlášť naživo.
Ta záď hodně připomíná tvarem Cerato, světla tvar skla atd. Není to určitě záměr kopírovat, ale ta podoba tam je.
Micko, Cerato dnes vedle mne stálo na semaforech a já si tu zadní partii docela prohlíd. A věř nebo ne, ta podoba tam prostě je. U A3 tonení zas tolik okaté, ale jisté prvky se tam nezapřou a to Stilo měla moje italská sestřenice, takže vím o čem mluvím... Bohužel ale je to tak. Počkám jakej bude naživo, ale každopádně pro mne zklamání... :no:
Jsem fandou a příznivcem Volva už od roku 1994. Nemám nic proti novým vozům, kromě toho, že je na levnějších modelech a řadách vidět snaha o úspory. Takové sedáky v C30 v nejnižší výbavě už nejsou nic moc, pokud to srovnám s těmi nádhernými křesly ve výbavě executive. Volva pořád závodí na okruzích a po letech začaly znova vloni slavit úspěchy. Jedná se o modely C 30 a S 60. Já sportovní ambice u Volva nehledám, ale autor článku ano.
Co se týká řidičské znalosti, nebo neznalosti nových Volv, tak upozorňuji, že mám možnost se svézt s novými auty kolikrát dříve, než kterýkoli zákazník a to přímo na polygonu Volva v Göteborgu. Pierro, co víš o moderních automatech ve Volvu ? Já si troufám tvrdit, že díky nějakým školením o nich něco vím. Ten příspěvek byl myšlen lehce ironicky, ale pěkně se to rozjelo.
Co se týká řidičské znalosti, nebo neznalosti nových Volv, tak upozorňuji, že mám možnost se svézt s novými auty kolikrát dříve, než kterýkoli zákazník a to přímo na polygonu Volva v Göteborgu. Pierro, co víš o moderních automatech ve Volvu ? Já si troufám tvrdit, že díky nějakým školením o nich něco vím. Ten příspěvek byl myšlen lehce ironicky, ale pěkně se to rozjelo.
Rozveď ty aut. převodovky. Pro mě je to největší slabina u Volva. V XC90 mě (krom počtu stupňů) připadá v modelu 03 a 09 nafta úplně stejná. U S80 D5 je to podobný. Neskutečně líná a o naučení se nedá vůbec mluvit.
Takto. Nové ř.j. automatických převodovek mají učící mód, který se přizpůsobuje stylu jízdy. Prakticky to funguje tak, že pokud pojedeš úsporně s lehkou nohou a nebudeš využívat na plno výkon motoru, bude převodovky řadit vyšší rychlosti už při nižších otáčkách a bude daleko dříve zamykat měnič. Pokud jede člověk s využitím výkonu, sportovnější jízdou, řadí rychlosti při vyšších otáčkách ve spektru ideálního poměru výkonu a kroutícího momentu. Přenastavení řazení ovšem neproběhne okamžitě, ale trvá pár minut. Takže člověk pokud chce jezdit na úsporu a pak nutně potřebuje svižně vyrazit, musí si systém řazení přepnout manuálně tlačítkem. Volvo používá automaty buď německé ZF ( používají se i u BMW ), nebo japonské Aisin. U těchto převodovek je možno použít řazení i plynovým pedálem. Co se konkrétně XC 90 týká, tak nejhorší jsou v provedení D5 a manuální převodovkou, kdy je opravdu sladění ne moc dokonalé. Jinak ještě co se týká XC90 a automatu. U starších je automat 50-51 a u novějších 50-55 a jsou schválně kvůli životnosti a velkému valivému odporu nastaveny na prokluz, aby se nesnižovala životnost komponentů. U S80, pokud je převodovka v pořádku je pružné zrychlení tak slušné, že jí málokterý manuál stačí. Ovšem S80 s motory T6 a sekvenčním řazením trpěly spočátku nízkou životností, protože konstruktéři museli dostat pod kapotu řadový šestiválec biturbo napříč a ještě automat se sekvencí, tak se pokusili ušetřit na automatce. Více informací se dovíš na www.volvoklub.cz
Dík za vysvětlení. To "učení" znám z BMW, to je známější věc. Nevěděl jsem o ZF ve Volvu, kde jí používaj? Ta Aisin mě vydržela 90 tisíc, ale údajně díky tomu, že v servisu kašlou na výměnu oleje. Ta kombinace s D5 se 163k je naprostej očistec.
Zdarec Jarku, z tvého prvního příspěvku to vypadalo, žes bazarnickým kovbojem sedlajícím nějaké to staré Volvo (940). Tipoval jsem tě ba i na tuzing 850. Ale je vidět, že jsem se v tobě hrubě zmýlil. Přijmi mou upřímnou omluvu...
S Volvy mám jakous takous zkušenost, ale rozhodně se nedá mluvit o jakékoliv delší řidičské zkušenosti. Volvo jsem vlastnil 1 x v životě a to ještě po dobu asi tří měsíců.
A teď k těm novodobým Volvům. Mám dobrého známého ve vedení českého importéra. Takže nemám problém si projet jakýkoliv model a motorizaci, co se knám dostane. Limituje mne pouze můj nedostatek času a také časový plán importéra, kdy to či ono auto bylo zapůjčeno na předváděcí jízdy třeba novinářům na sronávání s konkurenčními auty...
Se sedačkami jsem rozhodně problémy neměl ani v základu a ani u verzí "T anebo R". Záda rozhodně nebolela a po Mercedesech považuji sezení u Volva za to nejlepší, co dnes za rozumné peníze pořídíš. Automatické převodovky ve Volvu mi stejně tak nepřišly nikterak zlé, pro zaměření těhle aut optimální. Jedinou výtku mám k dieselovým motorům D5. Sám jezdím naftou (německou) již nějaký ten rok starou a stále mi Volví ropák nepřijde jako optimální motorizace.
A tahat sem Fokyko převlečeného za Vikinga?? No kostým mu sluší ale svůj stín nepřekročí. Takže jestli hledáš chyby v C30, věz že se jedná o převlečený Focus, po technické stránce poněkud nedotažený... a vlastně za podstatně dražší peníze výrazně horší než výchozí ... Focus... 😉
S Volvy mám jakous takous zkušenost, ale rozhodně se nedá mluvit o jakékoliv delší řidičské zkušenosti. Volvo jsem vlastnil 1 x v životě a to ještě po dobu asi tří měsíců.
A teď k těm novodobým Volvům. Mám dobrého známého ve vedení českého importéra. Takže nemám problém si projet jakýkoliv model a motorizaci, co se knám dostane. Limituje mne pouze můj nedostatek času a také časový plán importéra, kdy to či ono auto bylo zapůjčeno na předváděcí jízdy třeba novinářům na sronávání s konkurenčními auty...
Se sedačkami jsem rozhodně problémy neměl ani v základu a ani u verzí "T anebo R". Záda rozhodně nebolela a po Mercedesech považuji sezení u Volva za to nejlepší, co dnes za rozumné peníze pořídíš. Automatické převodovky ve Volvu mi stejně tak nepřišly nikterak zlé, pro zaměření těhle aut optimální. Jedinou výtku mám k dieselovým motorům D5. Sám jezdím naftou (německou) již nějaký ten rok starou a stále mi Volví ropák nepřijde jako optimální motorizace.
A tahat sem Fokyko převlečeného za Vikinga?? No kostým mu sluší ale svůj stín nepřekročí. Takže jestli hledáš chyby v C30, věz že se jedná o převlečený Focus, po technické stránce poněkud nedotažený... a vlastně za podstatně dražší peníze výrazně horší než výchozí ... Focus... 😉
No spolupráce s Fordem ´probíhala spíš způsobem typicky americkým - vytunelovat, co se dá. Takže úspěšný motor Focusu není nic jiného než přebastlený motor z 850. Volvo nemohlo kopírovat Focus a dělat z něj C30, protože první prototyp pod označením VCC ( je možnost zhlédnout ve firemním museu v Göteborgu ), existoval dříve, než se o Focusu začalo vůbec uvažovat. Amíci nespolupracovali, jen vykrádali nápady a tvrdili, že jsou jejich. S Geely to bude sice podobné, jen s tím rozdílem, že za to budou platit. Je to rozhodně lepší volba, jak když indická TATA úplně v tichosti skupuje Mercedes a dobré úmysly s ním rozhodně nemá.
Tebe by si dal místní deadlift k snídani 😉
Nevíš historii D5?
Nevíš historii D5?
S Tatou a MB jste mě teda hodně překvapil... Podělte se s námi o vícero informací, pokud to jde. 😉
Za vse muze Ford ze nespolupracoval, jasne...
Veskutecnosti vytunelovat davno 20-let nebylo ve Volvu moc co, proto se nakupují motory a prevodovky od Fordu. Nebo dokonce vlastni "novy" T5, T6 musel byt vyvijen pod Fordem.
Ale Geely udela poradek, ne ze ne, ty se s Vami tolik s... nebudou. Tovarny presunou... ne ze ne... >😁 :yes: :yes: :yes:
Veskutecnosti vytunelovat davno 20-let nebylo ve Volvu moc co, proto se nakupují motory a prevodovky od Fordu. Nebo dokonce vlastni "novy" T5, T6 musel byt vyvijen pod Fordem.
Ale Geely udela poradek, ne ze ne, ty se s Vami tolik s... nebudou. Tovarny presunou... ne ze ne... >😁 :yes: :yes: :yes:
No tohle si rád přečtu. Kde to píšou?
O motoru z 850 se hádat nebudu - nevím, jak daleko zpátky se táhne historie benzínových pětiválců Volvo. Jedno je ale jisté - C30, S40 a V50 jezdí na podvozku focus a některé z nich i s motory Focus (Peugeot).
A co se těch Amíků týká - byli by hloupí, kdyby si z Volva v době, kdy jim patřilo, nevybrali to nejlepší. Převod patentů z dcery na matku není ničím neobvyklým ani nezákonným. Koho chleba jíš ...
O motoru z 850 se hádat nebudu - nevím, jak daleko zpátky se táhne historie benzínových pětiválců Volvo. Jedno je ale jisté - C30, S40 a V50 jezdí na podvozku focus a některé z nich i s motory Focus (Peugeot).
A co se těch Amíků týká - byli by hloupí, kdyby si z Volva v době, kdy jim patřilo, nevybrali to nejlepší. Převod patentů z dcery na matku není ničím neobvyklým ani nezákonným. Koho chleba jíš ...
První 5 válce se ve Volvu objevili v r.1992. Volvo má nejvíce světových patentů v automobilovém průmyslu na světě vůbec. Podvozek, kterým se Ford opět neoprávněně chlubí, je původně Lotus. Poměrně nepovedené ropácké motory ze spolupráce Ford, Volvo, PSA, Mitsubishi, jsou spíše ostudou. A to nejzajímavější, původní T5, byl vyvíjen ve spolupráci s Renaultem. Ford o spolupráci tehdy ještě ani neuvažoval.
Podvozek - Podle téhle logiky by se nikdo nemohl chlubit svým domem, pokud si ho sám, cihličku po cihličce nepostavil. ford si ten podvozek objednal a zaplatil.
Ropácké motory - nevím, z čeho soudíte, že motory PSA/Ford jsou nepovedené. Podle výkonu? 1,6ka byla svého času seriovým dieselem s nejvyšším litrovým výkonem. Podle spotřeby? U VW PD byla vykoupena naprostou nepružností mimo cca 2000-3000 otáček. Spolehlivostí? Mně se ve dvou Volvech vys... právě ty jejich pětiválcové dieselové motory. Turboefekt - horší, než u D5 jsem u jiného dieselu nezažil. Přál bych vám ten pocit, když se snažíte ujet z křižovatky před rozjetým náklaďákem a ono to nejede, nejede a nejede. A pak najednou gumujete silnici protáčejícími se koly.
Jasně 535d jede mnohem líp, ale taky stojí 3x tolik.
Ropácké motory - nevím, z čeho soudíte, že motory PSA/Ford jsou nepovedené. Podle výkonu? 1,6ka byla svého času seriovým dieselem s nejvyšším litrovým výkonem. Podle spotřeby? U VW PD byla vykoupena naprostou nepružností mimo cca 2000-3000 otáček. Spolehlivostí? Mně se ve dvou Volvech vys... právě ty jejich pětiválcové dieselové motory. Turboefekt - horší, než u D5 jsem u jiného dieselu nezažil. Přál bych vám ten pocit, když se snažíte ujet z křižovatky před rozjetým náklaďákem a ono to nejede, nejede a nejede. A pak najednou gumujete silnici protáčejícími se koly.
Jasně 535d jede mnohem líp, ale taky stojí 3x tolik.
D5 je právě daleko spolehlivější. Podle popisu problému nejsem schopný určit v čem byl problém, na to mám málo informací. Tento problém ale není běžný u 120, nebo 125kW verze. U 136kW verze se takový problém objevuje poměrně často při natankování nekvalitní nafty. Motory 1,6 a 2,0D mají problémů daleko více. Většinou se projeví až po najetí minimálně 80 000 km. pak začíná ztráta výkonu, padání do nouzového režimu, netěsnost motoru, vysoká úmrtnost vysokotlakých čerpadel atd. Znám hodně lidí co přešli z těchto motorů na 5 válce a jsou spokojení.
Je pravda, že v dnešní době globalizace si automobilky vyměňují komponenty a není to nic divného. Ovšem většinou se automobilky tak urputně nechlubí, že to je zrovna jejich vynález a patent.
Je pravda, že v dnešní době globalizace si automobilky vyměňují komponenty a není to nic divného. Ovšem většinou se automobilky tak urputně nechlubí, že to je zrovna jejich vynález a patent.
Tak přesně to, co popisujete se mi stalo uvolváckého 2,4 D 96 kW. A to jsem do něj bral jen premiovou naftu. V jednom zk... značkovém servisu pak měnili vstřiky, EG ventil, turbo, řídící jednotku. Cca 150 tisíc. Za to bych u Forda měl celý nový motor a pět motorů ve slušném stavu z vrakoviště.
A zastoupení, když jsem to reklamoval, ze mne ještě dělalo blbce.
Nakonec to dali dohromady u Haseho a já to pak se slovy "Volvo never more" rychle prodal.
A zastoupení, když jsem to reklamoval, ze mne ještě dělalo blbce.
Nakonec to dali dohromady u Haseho a já to pak se slovy "Volvo never more" rychle prodal.
Já tam taky sportovní vlastnosti nehledám, jen bych u auta za meloun a víc čekal, že se s ním dá bez korekcí trefit do zatáčky a že okolo nulové polohy volantu nebude mít 20 stupňů vůle. To vám pak ve dvoustovce připadají i německé dálnice úzké a divíte se, jak to ty Bavoráky zvládají o 40 km rychleji ... než si sednete do toho Bavoráku ...
Mimochodem jsem teď vymáčkl 220 (podle tachometru) na stejné dálnici z S-Maxe a bylo to v podobné pohodě, jako u toho BMW.
Mimochodem jsem teď vymáčkl 220 (podle tachometru) na stejné dálnici z S-Maxe a bylo to v podobné pohodě, jako u toho BMW.
Já tedy s novou S60R 220 ještě nejel. Ale jinak mimo verzí XC problémy nejsou. Navíc pokud by byla vůle v řízení větší jak 2,5° , tak by takové auto nikdo nepustil do výroby, takže nějakých 20° se mi nějak nezdá.
Ještě jeden postřeh, na autodromu jsme pořádně zatopili úplně sériovým Volvem i nesériovým BMW. Jasně za hodně může i řidič, ale pokud by bylo Volvo tak špatné na jízdní vlastnosti, asi by to nebylo možné ne ?
Ještě jeden postřeh, na autodromu jsme pořádně zatopili úplně sériovým Volvem i nesériovým BMW. Jasně za hodně může i řidič, ale pokud by bylo Volvo tak špatné na jízdní vlastnosti, asi by to nebylo možné ne ?
Pardon, špatně jsem se vyjádřil - není to vůle ale rozsah kolem nulové polohy, ve kterém se při otáčení volantem nic neděje.
Ad. ten postřeh - protože jsem seděl v pár Volvech a taky v BMW, nedovedu si to dost dobře představit. Jedině snad S40, což je Focus se silnějším motorem a díky tomu sedí jako Focus a řídí se skoro jako Focus. S Motorem 2,5 T bych věřil, že to na 316ku stačilo.
Ad. ten postřeh - protože jsem seděl v pár Volvech a taky v BMW, nedovedu si to dost dobře představit. Jedině snad S40, což je Focus se silnějším motorem a díky tomu sedí jako Focus a řídí se skoro jako Focus. S Motorem 2,5 T bych věřil, že to na 316ku stačilo.
Vozy, které se porovnávaly byly Volvo 360, V40, V50, V70II, V70III, 850. BMW 530, 320, 525, 318. Z toho Volva V40 a V50 byly pouze s atmosférickými motory. Je to zdokumentované na videu, které má k dispozici Volvoklub, Bavaria klub a je údajně i někde na youtube. Není to výmysl, je to realita.
A odkázek by nebyl?
Nedovedu si představit, že by některé z těch aut mělo na okruhu na 320 nebo 530. To museli ti řidiči těch BMW být pěkní trotlové, protože Loeb by se asi s Volvem nezahodil. Jedině V40 s 2,4i by na 525 a 318 mohlo mít.
Nedovedu si představit, že by některé z těch aut mělo na okruhu na 320 nebo 530. To museli ti řidiči těch BMW být pěkní trotlové, protože Loeb by se asi s Volvem nezahodil. Jedině V40 s 2,4i by na 525 a 318 mohlo mít.
Mám takový pocit, že tu je někdo buď děsně negativní, nebo zaujatý proti Volvu. A hlavně píše jen doměnky. Loeb konkrétně s Volvem občas spolupracuje a podílel se např. na jízdních vlastnostech C30. Navíc Volvo jezdí rallye hlavně u našich jižních sousedů, ale nemá tovární tým. Rallye není prioritou. Zato navazuje na úspěchy při závodech na okruzích.
Těch informací je na internetu opravdu spousta a není problém je vyhledat. Stačí se podívat na oficiální stránky Volvo Cars Media Site
Těch informací je na internetu opravdu spousta a není problém je vyhledat. Stačí se podívat na oficiální stránky Volvo Cars Media Site
Hledal jsem hledal, ale nenašel jsem. Hledal jsem Bingem, Googlem, Seznamem a vše marné. Hledal jsem na youtube, oficiálních stránkách Volva, ve Volvoklubu a nic.
O srovnání absolutně seriových aut podle vašeho seznamu tam nic není. Nejblíže tomu bylo S40 T4 AWD (přečipované) proti 330 - závod ve zrychlení. Nebudu vymýšlet vlastní komentáře, jen citovat jeden z tam přiložených - "... absolutně nezkušený řidič BMW - odstartoval o půlsekundu sekundu později a začal brzdit v polovině dráhy ...". Pak jsem ještě našel spoustu videí ze závodů upravených speciálů ve Švédsku, ale nic, co by se blížilo vašemu popisu.
Takže mi nezbývá, než se domnívat, že to s tím videem je jako s yetim (myslím toho chlupatého) - všichni o něm slyšeli ale nikdo ho nikdy neviděl ...
Nicméně domněnky nepíšu. Řídil jsem několik Volv (starou V40, S50, S60, V70 a S80) a dvě BMW (525d a 320d) a kromě té V50 se jízdními vlastnostmi seriové Volvo těm bavorákům ani neblíží.
Třeba byste si v Avisu nebo Hertzu měl nějaké to BMW na den půjčit abyste i vy měl praktické srovnání a nešířil informace z druhé ruky bez jejich verifikace.
Ještě podotýkám, že nejsem fanda BMW a už jsem jel i v lepším autě.
O srovnání absolutně seriových aut podle vašeho seznamu tam nic není. Nejblíže tomu bylo S40 T4 AWD (přečipované) proti 330 - závod ve zrychlení. Nebudu vymýšlet vlastní komentáře, jen citovat jeden z tam přiložených - "... absolutně nezkušený řidič BMW - odstartoval o půlsekundu sekundu později a začal brzdit v polovině dráhy ...". Pak jsem ještě našel spoustu videí ze závodů upravených speciálů ve Švédsku, ale nic, co by se blížilo vašemu popisu.
Takže mi nezbývá, než se domnívat, že to s tím videem je jako s yetim (myslím toho chlupatého) - všichni o něm slyšeli ale nikdo ho nikdy neviděl ...
Nicméně domněnky nepíšu. Řídil jsem několik Volv (starou V40, S50, S60, V70 a S80) a dvě BMW (525d a 320d) a kromě té V50 se jízdními vlastnostmi seriové Volvo těm bavorákům ani neblíží.
Třeba byste si v Avisu nebo Hertzu měl nějaké to BMW na den půjčit abyste i vy měl praktické srovnání a nešířil informace z druhé ruky bez jejich verifikace.
Ještě podotýkám, že nejsem fanda BMW a už jsem jel i v lepším autě.
S bavoráky jezdím také, ale právě jízdní vlastnosti mě hodně zklamaly. Nechápu proč se snaží u BMW s klasickou koncepcí dotlačit auto k tomu, aby se chovalo jako předohrab. To je hodně smutné. To je další důvod proč mám raději starší auta. Tam si na nic nehrajou. Staré bavoráky i Volva se zadohrabem měli úplně krásné vlastnosti a jízda s nimi byla velmi hravá. Ovšem málokdo z nových řidičů to dokáže ocenit. Prostě zadohrab má být přetáčivý a ne co dělají s novými bavoráky, že jim vnucují nedotáčivé jízdní vlastnosti. Prostě mělo by se to chovat jak na videu ( sice s volvy ) z youtube s názvem - Volvo snowrace
Řekl bych, že přišli na to, že přetáčivý zadohrab s 200 koni je v rukou nezkušeného řidiče s velkým egem zatraceně nebezpečná zbraň. A mrtví zákazníci nejsou zrovna dobrá reklama, zvlášť když až donedávna BMW u řady modelů stěží dosáhlo na 4 hvězdičky. A když se podívám na lidi, co s Bavoráky jezdí ...
No nicméně máte pravdu - jsem proti Volvu osobně zaujatý, jako automobil to pro mne bylo v životě největší zklamání v ose cena - očekávání - skutečnost. Větší, než Škoda 120. To nicméně nic nemění na tom, co jsem zde na několika místech napsal. Kdybych se snažil, asi bych i pár pozitivních věcí našel - sedačky, velký kufr, materiály, jednoduché ovládání, kvalitní manuální převodovka (ne tak spojka), motor D5, když jsem se s ním naučil jezdit a když se mu zrovna chělo ...
No nicméně máte pravdu - jsem proti Volvu osobně zaujatý, jako automobil to pro mne bylo v životě největší zklamání v ose cena - očekávání - skutečnost. Větší, než Škoda 120. To nicméně nic nemění na tom, co jsem zde na několika místech napsal. Kdybych se snažil, asi bych i pár pozitivních věcí našel - sedačky, velký kufr, materiály, jednoduché ovládání, kvalitní manuální převodovka (ne tak spojka), motor D5, když jsem se s ním naučil jezdit a když se mu zrovna chělo ...
Já taky netvrdím, že Volvo má všechno nejlepší. Některé modely a provedení mají mouchy ( tak jak všechny automobilky )a hodně záleží na zemi původu ( skutečné zemi kde se auto vyrobilo ) Protože to co leze z italských výrobních linek, je někdy jako nepodařený vtip. Bohužel globalizace tomu všemu dala korunu a tak si dnes automobilky vzájemně vypomáhají a pokud je něco špatně, tak se to objeví u více značek. Tak např. výše zmiňované řízení. Jen S60 má 6 druhů řízení a některé jezdí ve Fordech, jiné v Mitsu evo, jiné v Renaultech. jiné podvozky jsou vyvíjené ve spolupráci se Subaru.
Co se týká zadohrabů, musím jen souhlasit, že některé rádoby řidiče a řidičky bych v klasickém zadohrabu jen nerad potkal v běžném provozu, natož v zimě. Na druhou stranu si myslím, že ke sportovní jízdě zadní náhon prostě patří.
Co se týká zadohrabů, musím jen souhlasit, že některé rádoby řidiče a řidičky bych v klasickém zadohrabu jen nerad potkal v běžném provozu, natož v zimě. Na druhou stranu si myslím, že ke sportovní jízdě zadní náhon prostě patří.
Recenze tu píše více lidí, tuto jsem napsal já. Z vašeho příspěvku jsem ale bohužel nevyrozuměl, jaký problém s ní přesně máte...
Pokud byste četl pozorně, dověděl byste se hned v úvodu, že slova S60 a Sport dalo dohromady Volvo samo, a jak se ukázalo v praxi, nebylo to rozhodně nějak zvláště mimo, ačkoli zůstala i celá řada typických volvovlastností, které auto posouvají trošku jianm, než jiné zástupce prémiové třídy.
Dokonalost sedáků z krátkých jízd posoudit neumím, zato dokáži posoudit schopnost opěradla držet tělo v zatáčkách. Ani v tomto případě ale nevím, co přesně rozporujete.
S tím kopytem to bylo hodně laciné. 😄
Mimochodem - okruhy jezdí i Chevrolet Cruze a atakuje první příčky ve WTCC. Asi to bude špičkové sportovní auto. :-!
Pokud byste četl pozorně, dověděl byste se hned v úvodu, že slova S60 a Sport dalo dohromady Volvo samo, a jak se ukázalo v praxi, nebylo to rozhodně nějak zvláště mimo, ačkoli zůstala i celá řada typických volvovlastností, které auto posouvají trošku jianm, než jiné zástupce prémiové třídy.
Dokonalost sedáků z krátkých jízd posoudit neumím, zato dokáži posoudit schopnost opěradla držet tělo v zatáčkách. Ani v tomto případě ale nevím, co přesně rozporujete.
S tím kopytem to bylo hodně laciné. 😄
Mimochodem - okruhy jezdí i Chevrolet Cruze a atakuje první příčky ve WTCC. Asi to bude špičkové sportovní auto. :-!
Nojo Larini, to se to dejvu machruje 😉 A taky Lada je supersport.
Chyba byla na mé straně, špatně jsem to formuloval. Poslední dobou se chrlí recenze na spoustu automobilů a je i spousta recenzí na Volva. Málokterá recenze je ovšem nezaujatá. Tuto recenzi chválím, že se nedrží zaběhnutého systému a to srovnávání s VW a Škodovkou. Zarazili mě ty sedáky a to žeby mělo Volvo nepřesné řízení mimo modely R. Často se stává, že se novináři střídají na jednom autě, a nezachází s ním zrovna jak se svým a tyto předváděčky podle toho vypadají. Navíc málokdo ví, že je třeba kus cesty, aby se převodovka přispůsobila z jednoho řidiče na druhého. Nevím proč jí to tak trvá, ale je to tak. Vzhledem k tomu, že jsem u Volva skoro od úplných začátků v ČR, tak jsem četl spoustu recenzí, takže to bylo myšleno všeobecně, ne jen na tuto konkrétní. Pokud to tak bylo pochopeno, tak se omlouvám. Navíc recenze obyčejně není to co mě vytáčí nejvíce, ale to co tu píšou pak následně někteří "chytráci" a překrucují skutečnosti. Ale to už je úplně o něčem jiném
Keď som v Ženeve 2009 naživo pozoroval koncept S60, tušil som, že sa môžeme tešiť na evolúciu švédskeho designu a „severského prístupu“ k luxusu... Pre mňa zostáva sklamaním, že sa celkové linky predných partií štúdie nezachovali aj v sériovej verzii, na druhej strane automobil získal ešte viac na osobitosti a len tak s niečím si ho na cestách nepomýlite. V tomto oceňujem odlišný prístup, než aký má napr. automobilka Audi, ktorá hromadným aplikovaním svojho „single frame“ konceptu a liniek pera Waltera d. Silvu na čelné masky robí v spätných zrkadlách z jednotlivých modelov „UDO“ – unknown driving objects.
Ale k samotnému Volvu. Mám taký nepríjemný pocit, že predaj Volva čínskemu Geely nie je pre automobilku šťastným riešením. Jasne, mnohí budú namietať, že napr. arabskí šejkovia vlastnia značné percento akcií Daimleru, ale predsa len, je rozdiel, keď je akcionárom „šejk“, ktorý za môjho skromného predpokladu necháva managementu absolútne voľnú ruku, a čínska automobilka, ktorá predsa len bude do vývoja „ kafrať “ viac. Už medzinárodná prezentácia vyvrcholená trapasom (a pravdepodobne spôsobená nie 100%-nou prípravou) čo to naznačila, aj keď samozrejme z toho nemožno vyvodzovať jednoznačné závery. Z môjho pohľadu si ale chyby v spracovaní, ako v „teste“ spomínané čalúnenie stropu, prípadne detail ovládača osvetlenia, resp. nepresné spasovanie karosárskych dielov v oblasti zadného veka automobilka, ktorá žiada za svoj model priemerne milión, nemôže dovoliť...
Škoda aj odhalených senzorov adaptívneho tempomatu a bezpečnostných systémov v mriežke čelnej masky...
Mám rád Volvo spolu s jeho filozofiou a akousi zvláštne neodolateľnou severskou aurou, no čím ďalej tým viac musím pripustiť, že tento „milenecký“ vzťah sa stáva minulosťou...
Ale k samotnému Volvu. Mám taký nepríjemný pocit, že predaj Volva čínskemu Geely nie je pre automobilku šťastným riešením. Jasne, mnohí budú namietať, že napr. arabskí šejkovia vlastnia značné percento akcií Daimleru, ale predsa len, je rozdiel, keď je akcionárom „šejk“, ktorý za môjho skromného predpokladu necháva managementu absolútne voľnú ruku, a čínska automobilka, ktorá predsa len bude do vývoja „ kafrať “ viac. Už medzinárodná prezentácia vyvrcholená trapasom (a pravdepodobne spôsobená nie 100%-nou prípravou) čo to naznačila, aj keď samozrejme z toho nemožno vyvodzovať jednoznačné závery. Z môjho pohľadu si ale chyby v spracovaní, ako v „teste“ spomínané čalúnenie stropu, prípadne detail ovládača osvetlenia, resp. nepresné spasovanie karosárskych dielov v oblasti zadného veka automobilka, ktorá žiada za svoj model priemerne milión, nemôže dovoliť...
Škoda aj odhalených senzorov adaptívneho tempomatu a bezpečnostných systémov v mriežke čelnej masky...
Mám rád Volvo spolu s jeho filozofiou a akousi zvláštne neodolateľnou severskou aurou, no čím ďalej tým viac musím pripustiť, že tento „milenecký“ vzťah sa stáva minulosťou...
Exterier na 1.
Interier na 2. Skoda toho vydechu vetraku pod navigaci...
Ale jinak Volvo vali, interiery na mne pusobi velmi osvezujicim dojmem.
Skutecne paradni doplnek k velke trojce :yes:
Interier na 2. Skoda toho vydechu vetraku pod navigaci...
Ale jinak Volvo vali, interiery na mne pusobi velmi osvezujicim dojmem.
Skutecne paradni doplnek k velke trojce :yes:
člověk by si po přečtení téhle "recenze" myslel, že volvo vyrobilo nějaký paskvil na půl cesty mezi trabantem a velorexem😃... - nic proti nim.
Jsem si jist, že tak hrozný to nebude, kéž by byl autor obdobně nekompromisní i aut jiných značek...třeba německých...nechci se dotknout žádného fanouška, ale tohle je už vážně přehnané..to snad dáte zapravdu..bylo v tom testu vůbec něco jiného než kritika..?😄
Jsem si jist, že tak hrozný to nebude, kéž by byl autor obdobně nekompromisní i aut jiných značek...třeba německých...nechci se dotknout žádného fanouška, ale tohle je už vážně přehnané..to snad dáte zapravdu..bylo v tom testu vůbec něco jiného než kritika..?😄
A nečteš nějakou jinou recenzi? Já tu od p. Fokta vidím prakticky jen pochvalu, a to je nutno jej brát jako člověka oceňujícího na autě mnohem více to, jak umí zatáčet, než jestli mají sedačky odvětrávání ve dvou nebo třech stupních. Zlepšilo se řízení i agilita podvozku, nemluvě o pérování, standardně vysoká kvalita vnitřku, krásný design, co bys chtěl víc? Rozhodně tohle pro S60 vyznívá dobře. 😉
Jako Mr. Volvo bych k tomu něco měl říct😊 A říkám: Volvo už udělalo hezčí modely. Techniku komentovat nebudu, ta je bezkonkurenční, ale design...Je hezké, o tom žádná, ale jakoby mu něco chybělo. Hlavně přední pohled mě mate. Ale zadku bych se držel i u dalších modelů, ten se povedl! U mě stejně stále vítězí V70.
Par zkusenosti s novym motorem Ecoboost a svojspojka..
MAm tuhle tu kombinaci teprve tyden a kousek a prvnich 2 tisic km za sebou.
Co se tyce zvukoveho projevu motoru: ticho ticho ticho (i prodejce a technik byli prekvapeni jak je motor neslysitelny) Az pri vytoceni nad 4tis zacne se projevovat sportovnim zvukem.
Co se tyka zatahu a zrychlovani: motor tahne od volnobeznych otacek ..krasne az do 7 tis. Takovy prubeh jsem uz dlouho nezazil.
Spotreba: prvotnich 9,4l /100km klesa a momentalne jsem na 9,0
Razeni prevodovky: velmi rychle...celkem predvidatelne at nahoru nebo dolu. Nejvice zalezi na tom jak moc mackate na plyn, pokud na doraz...da o dva stupne vic, pokud treba pul tak jen jeden, pokud jeste jemneji tak se snazi zvizne zrychlovat na prave zarazeny stupen. Pri klidne jizde prerazuje na dalsi stupen okolo 2-2,3 tis otacek.
Ted me ceka cesta na Sicilii a zpet, tak uvidime jak se auto bude dale chovat, tedy zejmena motor a prevodovka. Jinak jezdivam obcas s otcovym 2,5T a tenhle motor ma krasny zvuk...moc moc
MAm tuhle tu kombinaci teprve tyden a kousek a prvnich 2 tisic km za sebou.
Co se tyce zvukoveho projevu motoru: ticho ticho ticho (i prodejce a technik byli prekvapeni jak je motor neslysitelny) Az pri vytoceni nad 4tis zacne se projevovat sportovnim zvukem.
Co se tyka zatahu a zrychlovani: motor tahne od volnobeznych otacek ..krasne az do 7 tis. Takovy prubeh jsem uz dlouho nezazil.
Spotreba: prvotnich 9,4l /100km klesa a momentalne jsem na 9,0
Razeni prevodovky: velmi rychle...celkem predvidatelne at nahoru nebo dolu. Nejvice zalezi na tom jak moc mackate na plyn, pokud na doraz...da o dva stupne vic, pokud treba pul tak jen jeden, pokud jeste jemneji tak se snazi zvizne zrychlovat na prave zarazeny stupen. Pri klidne jizde prerazuje na dalsi stupen okolo 2-2,3 tis otacek.
Ted me ceka cesta na Sicilii a zpet, tak uvidime jak se auto bude dale chovat, tedy zejmena motor a prevodovka. Jinak jezdivam obcas s otcovym 2,5T a tenhle motor ma krasny zvuk...moc moc
Cenu nechám bez delšího komentáře, za Volvo je to poměrně dost. Rozhodne trh.
Jinak ale vážně, jak se vede?? Už dlouho jsem tě tu neviděl... 😉
Vidím, že období absence jsi využil na zrání, makání na sobě, pilování jazyků a ladění formy.
A tvůj návrat je BOMBASTICKÝ!!!!
:yes: :yes: 😉
ale bez těch shrnovaček to fakt nebylo one, díky Horo 😉