Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Volvo S60: První jízdní dojmy

215 komentářů

mozgog
tak nevím, předek celkem ok, profil + zadek hmm, v interiéru zůstal příšerný (opravdu příšerný) středový panel a cena přes 1 mega 😄 myslím, že tuhle herku na silnicích moc neuvidíme
jossalito
Vidím to obdobně. Exteriérový design hodnotím za jedna. Palubní deska je katastrofa, ano, v jednoduchosti je prý krása, ale zas až tak jednoduché/"krásné" to tedy být nemusí.
Cenu nechám bez delšího komentáře, za Volvo je to poměrně dost. Rozhodne trh.
Avatar - Pierro
Pierro
ale ale, hombre, co to tady čtu?? kdes nechal své zkušené, autosvětem protřelé voko?? odkdy se ti nezamlouvá severské pojetí kvality?? snad sis nepořídil WOK a hůlky kámo... Dám ti jednu dobrou přátelskou radu - vypulíruj kopyta, opraš oblek (třeba i ten maturitní) ohol třídenní strniště, plácni přes zadek svou drahou polovičku, vyměň si tanga a pemprsku a neboj se a s úsměvem spokojeného rentiéra vyraž do nejbližšího dealerství Volva. Tm už ti hošani z prodeje vysvětlí v čem tkví kouzlo severské jednoduchosti a kvality. A pamatuj brácho, tohle není apoštol co v něm jezdí Čenda Benda od sousedství, tohle je tvůj doposud neobjevenej sen, tvá královna polární záře. Veleb Volvo a nevykládej nám tu o katastrofách. Jediná katastrofa nastane až ti tahle severská krasavice v dlouhym táhlym zařídí hnědej race-použek a vytaženou nudli... >😒]
Jinak ale vážně, jak se vede?? Už dlouho jsem tě tu neviděl... 😉
kuko
Pierro, bravwo :yes😒br />
Vidím, že období absence jsi využil na zrání, makání na sobě, pilování jazyků a ladění formy.

A tvůj návrat je BOMBASTICKÝ!!!!

:yes: :yes: 😉
Avatar - Pierro
Pierro
děkuji. Přeci jen to tu poslední dobou nějak zkomírá a člověku je smutno když čte ta moudra co se tu občas objevují. Prostě pořádnou shrnovačku jsem tu nečet ani nepamatuju. Takže nezbylo než aby hora přišla za Mohamedem... 😉
kuko
to víš, nastoupila spousta nováčků, kteří budou chvíli potřebovat aby pochopili všechny "zákonitosti" a terminologii >😒]

ale bez těch shrnovaček to fakt nebylo one, díky Horo 😉
Avatar - Pierro
Pierro
as salám alejkum.... 😉 >😒]
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Sala malikum ne?
Avatar - Dinar
Dinar
si to Volvo dělá, žádná změna. Postřehy k věci, jako vždy, výtky či chvála jdou na margo klasických volvo záležitostí, tj. skvělý interier, odhlučnění, pohoda, ale motory s papírovými předpoklady a zklamáním v reálu, pořád stejná automatická převodovka. Co vidím jako mezigenerační přínos je zlepšení řízení (největší slabina volva) a nastavení odpružení, tj. celkově auto působí agilnějším dojmem. To v kombinaci s nádherným designem a standardními kvalitami volvo šedesátku posune prodejně mezi silné hráče. Volvo jede!!! :yes: 😉
Avatar - element5
element5
Nejede, valí se 😉 :yes:
jossalito
No, aby se spíš neválelo v šourůmech. :-!
Avatar - Dinar
Dinar
Nemyslím, podívej kolik jezdí XC60tek, lidem se ten design líbí, a volvo nemá tak vyhrocený cenový problém jako jag nebo alfa, tj. najdou se kupci ochotni vysolit za něj to, co za adekvátní německou trojku. K těm cenám přijde za nějaký měsíc první kolo "cenového jemnocitu" S60 bude o pár desítek níž než A4ka a je vymalováno, ten design to v pohodě prodá. 😉
kuko
podobně bych to viděl i já. XC-60 se podle mně prodává nad očekávání dobře, a myslím, že lví podíl na tom má právě dizajn.
Avatar - Dinar
Dinar
Řekl bych, že dokonce voLVÍ podíl. 😉
Avatar - Ricardo
Ricardo
Taky si myslím, že u S60 to zabere stejně, včetně negativního dopadu na další sedany Volvo, tak jako ve vztahu XC60-XC90
kuko
tady bych to viděl jinak.

Mezi S40 a S80 je docela mezera, která právě potřeboval zaplnit. (V70 asi tohle neohrozí) No a pak bude docela cenový skok z S40 na S60, takže bych je jako konkurenci neviděl, možná částečně spíš pro S80.

XC-60 vs. XC-90, když pominu věk 90tky, tak její prodeje jsou stále relativně stabilní. Přece jen je to největší model + v extrémně silné konkurenci (X5/Q7/teď nový Toureg/Land Cruiser). Jí XC-60 podle mě hodně nevzala, spíš přitáhla nové lidi k Volvu, nebo je přetáhla od klasických řad.
kuko
Ráno jezdím do práce kolem prodejny traktorů. Asi se tam jednou zastavím, a zeptám se, který model je nesportovnější...

S60 - jsem velice zvědavý na živé setkání. Stará S60 je docela velký kus švédské oceli, nová S60 mi na fotkách příjde jako trošku větší S40.
Interiér na fotkách mi příjde kapánek podivný - když pominu nesymetrický horní výdech klimošky, chybí mi tam prostě víc čudliků.
Avatar - Ricardo
Ricardo
Švédsko se asi připravuje na okamžik, kdy se bdue vše ovládat hlasem a ne tlačítky >😁
kuko
toho se nechci dožít! >😒]

to bych si pak do takové káry musel ty čudlíky dodělat samodomo růčo 😄
Avatar - Ricardo
Ricardo
Jo, mluvící čudlíky >😁 jednou by z toho mohl být i teleshoppingovej hit >😁
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Mluvící čudlík není nic složitýho, stačí aby ti řídil Jensen Button. 😉 >😁
kuko
>😁 :yes:
Avatar - iudex
iudex
>😁
Avatar - Ricardo
Ricardo
Takže dvouspojková převodovka se zřejmě nedokáže komfortem ani logikou řazení vyrovnat automatu. Mě to příliš nepřekvapuje, jen je o to víc škoda, že ten 2,0 Turbo nedělají v manuálu. Nepřekvapuje mě ani zmiňovaný nepřesvědčivý projev toho motoru. Volvo to asi jinak "neumí", např. motor T5 (verze 2,5 l) mně zněl až příliš dieselově a udávaný výkon bych mu rozhodně netipoval.
kuko
uším, zmlsaným osmiválcem z UK bude znít i elektromotor dieslově :-! 😉
Avatar - Dinar
Dinar
2,5T opravdu nemá nijak extra lahodný zvuk, v nižších otáčkách by se sice dal přirovnat i k bublání osmiválce, ale ve středních začne hučet a už žádnou finesu nepřidá, hučí a hučí, vytočený zní až nehezky. 😉
kuko
není to náhodou ten motor co dávají do Focusu ST? Počkejte fešáci, on si vás už Výtahář najde! 😄
Avatar - Dinar
Dinar
Je, nezbývá než doufat, že se zasekl někde mezi patry. 😉 A když ne, tak se dozvíš, že ho ford prakticky celý předělal, vylepšil a nabarvil na modro tak, že to vlastně žádný motor volvo není.
Avatar - Ricardo
Ricardo
Teď si nejsem 100% jistý, ale nemá Focus ST nějakou fičůrku, která vylepšuje zvuk a vede ho přímo do kabiny? Nevím už, kde jsem to četl/slyšel, ale pokud je to tak, může být zvuková kulisa Focusu skutečně lepší...
Avatar - iudex
iudex
JJ, tiez som to cítal. A zvuk R5 turbo v ST by som rozhodne neoznacil za nepríjemný. 😄
Avatar - Dinar
Dinar
Jo, je to tak, a právě proto, že 2,5T není zvukově nic moc má ST zvuk řešen jen a jen výfukem, motorový, mechanický, projev tak neslyšíš, sound tvoří čistě zvuk od výfuku, je to taková z nouze ctnost, nutno ale říct, že se fordu v ST povedla, v žádném jiném autě vč. mondea nezní 2,5T tak povedeně. Já jsem měl ale na mysli 2,5T obecně, ten motor má dvě polohy, ticho - do stř. otáček (podkres víceválcovým brumláním) a pak hučení - od stř. otáček nahoru, a to lze buď zamaskovat laufem nebo nic. 😄 😉
britas1
V žádném případě nemáš pravdu! Ano, v st je značně vylepšen rezonenční trubicí, ale i sám o sobě v klasickém volvu, zvlášt ve vyšších otáčkách má nádherný zvuk uvnitř vozu a vně, když okolo Vás projede je to ještě krásnější, jen je samozřejmě upravena intenzita zvuku povaze auta. ale zvuk je to krásněj. A já s timhle motorem mám určitě víc zkušeností než ty...😃
Avatar - Dinar
Dinar
Pak se ptám, s čím srovnáváš, se čtyřválci nebo šestiválci, máš-li vůbec s čím srovnat, pak prosím konkrétně, proti které konkurenci ten motor zní líp?

Moje zkušenost s tím motorem je projetí prakticky všech jeho variant v S60 vč. erka i aktuálního mondea. V denním používání pak s jedním kusem, zatím cca padesát tisíc, mám ho v akt. S80. Hanit ho nechci, sám jsem si ten motor vybral, ale zvuk mezi jeho přednosti nepatří. Beru ho jako víceválec, jenže od stř. otáček neumí nic jiného než čtyřválce (a to i mezi nimi jsou zvukově lepší motory), se šestiválcem, véčkem, se srovnat nedá, o koncertu řadových šestiválců ani nemluvím.
Avatar - Pierro
Pierro
Dinare ale ruku na srdce, i přes své nezpochybnitelné zkušenosti s víceválci jak do vé tak i do řady musíš uznat jednu skutečnost. A tou je zvuk stodvaciášku. Ten prostě poznáš i kdyby tě vzbudili o půlnoci v naprosté tmě... a když ho miluješ - pak není co řešit... 😉
P.S. brácho, odkdy sedláš Volvo?? Měl jsem v povědomí jiná auta, která ti říkala pane... 😉
Avatar - iudex
iudex
Dlho si tu nebol, veci sa menia nielen v ceskej politike. 😉
Avatar - white label
white label
Taky mě svou Volv/bou (už loni) docela překvapil... 😉 😄
Avatar - Dinar
Dinar
Je to takové intermezzo při čekání, než se vychytají mouchy na F10ce, další E60 jsem už nechtěl, a Volvo je mi sympatické. Z mého pohledu stačilo trochu customizace, a je to pro daný účel, pohodlné cestování, naprosto schopné auto s minimem slabin, že se v testech dočteš, jak neumí zatáčet a podobné ***, to spadá do kategorie novinářských klišé. Mondeo se stejným podvozkem je hvězda, Volvo, protože etalon pohodlnosti, je nezatáčivá mrcha. Kdo v tom chce žít, ať žije. Co se průserů týká, tak v podstatě jen toho člověka, co kalibroval u S80 řízení, bych nakopal do slabin, ale jinak je to o.k. A navíc, víš jak se teď na mě dívá okolí? V bavoráku jsem byl agresivní chudák s malým ptákem, teď je ze mě umírněný džentlmen... někde jsem to tu četl, holt já jsem ten případ, že kupec značky X, by si nikdy nekoupil značku Y, podobně to mám s SUV, každej odborník ti vysvětlí, že fluktuace mezi VW a BMW není možná, já s tím problém nemám, buď mi auto vyhovuje nebo ne. 😉
Avatar - white label
white label
Já naopak mohu (v tomto ohledu) musím s Dinarem souhlasit (mimochodem sám tuto motorizaci aktuálně opravdu má v S80).
Co se týká aplikace této motorizace v FoST, příp FoRS a jejího zvuku (z místa řidiče!), tak v ST má (na pětivál) dost zajímavý zvuk (zejména díky rezonátoru) od volnoběhu až do středních otáček, ve vyšších a vysokých otáčkách už je ale zvuk trochu "rozplizlý" a rozhodně ne nijak vyloženě sportovní, nebo dokonce agresivní..., ve vyšších/vysokých otáčkách jej strčí do kapsy i leckterý sportovněji laděný čtyřválec...
Ovšem opravdovým zklamáním pro mě byl zvuk FocusuII RS, od kterého jsem si (vzhledem k tomu, co je slyšet z jeho výfuků venku) logicky sliboval opravdu sportovní až lehce hardcoreový zvuk i za jeho volantem... Bohužel spoza volantu je jeho agresivita sotva poloviční a navíc velmi výrazně rušena až vysavačovým "hlukem" sání... V nižších a středních otáčkách nedosahuje ani úrovně zajímavosti a "čistoty" charakteristického zvuku ST, který ovšem bývá často až trochu přehnaně glorifikován.
Jak píše Dinar, otázka je s čím ho srovnáváš. Čtyřválce překonává především v nižších a středních otáčkách, na sportovněji laděné šestiválce nestačí vůbec. Takový R6 v BMW je zvukově jinde a podobně taky třeba V6 v Golfu R32...
A co se týká přeplňováných pětiválů, tam zvukově neochvějně kraluje motor z TTRS, jehož zvuk může (v navození husí kůže) směle konkurovat i některým sportovněji laděným osmiválcům (např. od AMG)...
Avatar - Dinar
Dinar
K tomu TTRS se furt nemůžu dostat, nevíš, kde by se dalo zkusit?
Jinak, RS5 bude začátkem července, ale klasicky v AT.
Avatar - white label
white label
Svezení s TTRS je docela velký problém, u dealerů není vůbec vidět... Jedno měl jen přímo import, ani nevím jestli si ho u nás už někdo objednal...
To RS5 by bylo možné i řídit, asi ne co? RS5 je jen se 7DSG, což by mi vůbec nevadilo, navíc je "naladěno" tak sportovně, že ti v "manuálním" režimu neodřadí dokonce ani po zásahu omezovače...
😄
Avatar - Dinar
Dinar
Blbě jsem to napsal, AT jsem myslel Rakousko, klasická testovačka marketingu bavorů, nově poladěná M3 (dle zdroje právě kvůli příchodu RS5) proti RS5. Sice v tom termínu něco mám, ale půjde-li to zrušit, tak jedu. 😉
Avatar - white label
white label
Aha, ale tam můžeš jen ty, ne?
Avatar - Dinar
Dinar
No, a navíc, už jen do listopadu. 😢
Pak budu muset začít věřit novinářům. >😁 😉
Avatar - white label
white label
To je škoda, na tu RS5 vs M3 bych jel klidně i jen jako spolujezdec...
britas1
A proč ho musím srovnávat??? Jen jsem napsal, že podle mě má nádherný zvuk, opravuji, nemám s ním tolik zkušeností jako dinar, znám ho pouze ze starší S80. V ST zní nepochybně lépe, R32 zní krásně, TTRS určitě taky, ale jak tohle můžete srovnávat??? ale to V8 v A6 a V8 v M3 taky...Asi je zbytečný psát že by R32 měla jiný zvuk s výfukovým potrubím z golfu 1,6 FSI, nebo se pletu?? Zatímco, alespoň v té verzi co znám já, v nízkých otáčkách je slyšet jen lehké ševelení, při překročení 4000otáček se dostavuje krásný sytý zvuk, jak říkáte víceválcového, motoru, kterého už právě kuli těm pěti válcům žádný čtyřválec dosáhnout nemůže. Ale souhlasim, že clio RS nebo EVO budou mít mnohem sportovnější, agresivnější zvuk, ale koho by napadlo srovnávat EVO s volvem?! Recenzi jsem četl znovu a pečlivě a pořád z ní mám pocit, že bych snad udělal lépe, kdybych si koupil favorita než tuto S60. Jen jeden příklad - automatická převodovka, která se zřejmě příliš nepovedla - "dělá z S60 více volvo než bychom čekali" - tak nějak to je napsáno v poslední větě. To je dehonestující a dává tušit co nelichotivého si dotyčný autor o značce myslí a taktéž co podle mě přenáší do tohoto testu. Podobná vyjádření e německé konkurenci se dozvíte spíš už v Německu než u nás! Už slyším to skřípání zubů, ale všímám si toho už velmi dlouho a stojím si za tim.
Avatar - Dinar
Dinar
Podívej, tohle se zdá příznivcům každé značky, trocha kritiky jejich oblíbence a je oheň na střeše. Přečti si některé testy p. Fokta, určitě patří k těm objektivnějším novinářům, i když má samo svoje oblíbence. Ale S60 vychází z "Prvních dojmů" s hlavou vztyčenou, to že se fordu nepovedla dvojspojka, kterou má tahle S60 k 2,0T je možné, těžko polemizovat, když s tím zatím nikdo z nás nejel.
Avatar - white label
white label
Nepsal jsem, že ho musíš srovnávat. Rozepsal jsem sice se o tom pětiválci více směrem k FoST/RS, ale když chci něco "hodnotit", snažím se proto najít nějaké "měřítko"/srovnání... Podle čeho chceš potom o něčem říct jak moc je to dobré?
Že je něco více Volvo snad neznamená automaticky nějakou "dehonestaci"..., nebavíme se přece o "Dacii", ale o Volvu...
Avatar - Ricardo
Ricardo
Když dva dělají totéž, není to totéž... Volvo je vlastně horší a dražší Ford, což ti rád potvrdí Deadlift i Dinarovi oblíbení britští novináři >😁
kuko
to je mi jasný :-!

dobře že se toho Volva už zbavil. Už je si pohlídat svoje věci, ať jim zase PSA něco neukradne jako naposled to HDI a bude to v richtigu :yes:
Avatar - Dinar
Dinar
Ne.ser! >😁 😉
S tím tedy souhlasím!
Jezdil jsem ve Volvech 7 let a teď přesedl do Fordu (máme doma dva) a rozdíl v sezení na silnici a zatáčení pozná i moje manželka. Škoda jen, že Fordův nejsilnější diesel je 2.2 z Peugeotu. Dělají tedy i pětiválec 3,2 a je to prý nářez, ale bohužel ho dávají jen do Tranzitů.
jirka1203
tazky rypak,divné proporcie siluety, prapodivne interior. svojich kupcov si isto najde, takisto ako multipla.
zaujimalo by ma kolko kupcov uprednostni toto pred BMW, MERC, AUDI.(tí ozajstni kupci)
Kvasoň
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
ty
kuko
my
jirka1203
vy
kuko
>😒]
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
s to posr4l, měl si napsat oni... ach jo, kazivtipe 😄
jirka1203
>😁 :yes:
kuko
příště 😉
Avatar - white label
white label
oni
Avatar - pelikoš
pelikoš
a což takhle infiniti 😉
kuko
to ještě chvíli potrvá než se tady víc uchytí. Ale já jim fandím. Myslím že mají v některých třídách na to dostat se před Lexus. :yes:
Avatar - white label
white label
Jo, tou "překulaceností" (zejména předku) to k designově líbivému stylu Infiniti (bohužel) taky docela směřuje... ;-\
Avatar - Michal Fokt
Michal Fokt
Krom toho, že pro mne bylo příjemným překvapením už Volvo S60 samotné, krom něj se mi povedlo nafotit v místě konání i auto, které na silnici hned tak neuvidíte. Takže vás zvu na AUTOFUN na článek [odkaz] 😉
jirka1203
:yes: :yes: :yes:
kuko
:yes😒br />
to prdění motoru bych si teda rád poslechl :yes: 😄
Avatar - pelikoš
pelikoš
někde na půdě ji mám jako model od polistilu...návrat do dětství 😄
Avatar - Katikakus
Katikakus
Nadhera :yes:
Mr.Murphy_
tak to je trošku jiná liga :yes:
Avatar - Pierro
Pierro
Trochu OT ale Stratos je nádherná klasika... Snd jen co to má společné s S60 Volvem???
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Nic. Ale fotky vznikly při autorově výletu za S60.
Avatar - Pierro
Pierro
zdarec micko, jak se vede??
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Vede. 😄
Avatar - Pierro
Pierro
Insomniak??? 😉
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Ani ne. Tedy raději už ne. Ale to sem nepatří. :-!
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Proč musí mít ta oranžová mat. stříbrnou úpravu těch rámečků atd. Zdá se, že to není možností volby...
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Jo a taky by mohli dát do *** tu hroznou krabičku v masce, ten sensor či co to je... Asi to nejde ani schovat za znak, že to je tak vystrčený.
Avatar - white label
white label
Ta maska s tím přopomíná policejní R36 a i ta to má lépe schované...
😉
Každý by si měl prohlédnout tohle, pak se to auto bude prodávat samo >😁

[odkaz]
Avatar - Katikakus
Katikakus
Ale prosimte, takove veci se holt stavaji. Je to uplna novinka, tak museji vychytat vsechny musky. Volvo melo proste smulu, ze u toho byli novinari. S podobnymi problemy se potykaji vsichni vyrobci.
Opravdu se takové věci stávají? Můžeš uvést jiný podobný příklad? Jinak tenhle systém NENÍ úplná novinka - už roky s se dá koupit pro V70, XC70, S80 a XC60. Když to nedokázali vyladit po několika letech, co asi ten systém dělá u prvních aut?
Kvasoň
No... Volvo má jednu ohromnou výhodu a nevýhodu dohromady. Je to snad jediná _neagresivní_ prémiová značka. A má díky tomu celkem odlišnou cílovou skupinu ve srovnání s BMW, Audi, MB. Stejně tak, jak ji tahle vlastnost přihrává zákazníky, kteří by nikdy nekoupili třeba BMW, tak si díky tomu zákazník Audi asi nikdy nekoupí Volvo. Osobně jsem za to rád a držím Volvu pěsti, aby takové zůstalo, i když to bude mít v dnešním dravém světě, ve kterém je býti dravým "in", těžké... :yes: :-!
kuko
co je "neagresivní"? 😉

já bych to spíš formuloval, že v prémiovém segmentu nabízí alternativu vůči německé prémiové trojce, jakýsi jiný přístup.

Osobně znám jednoho majitele Volvo který zodpovídá tvé definici - BMW ani Audi nechtěl, přišli mu prostě jako značky "zkompromitované" určitým typem majitelů. Nad MB ani neuvažoval, takže zůstalo Volvo. 20 koní rozdíl nebo kolik stupňů má automat neřešil.
Ale nemyslím, že tohle by byl typický zákazník >😒]
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
No i z podobného důvodu mám rád Jaguar, mimo jiných, důležitějších věci. Ale ukázalo se, že tahle láska prodeje nedělá. Volvo sice prodává víc a snad mu to vydrží. Naštěstí nové XJ je stále daleko od image Mercedesu, která je bohužel taková dvojjedinná.
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Špatně směrovaný příspěvek. Přesunuto.
GTI
Prvních (dobře zaznamenaných) 60 dojmů. Je tam všechno jak má být, a to jak v textu tak i v... autě.

Co se týká auta, je především nutno si uvědomit, jak by asi dopadl autorův první dojem z... tvého posledního draka. Kapiš? Tedy ničím jiným, než přes svou garáž na texty AUTO.CZ :yes: nenahlížej. Já vím, byl by to první horor na těchto stránkách. Tak se uklidni a než něco napíšeš, čti horní dojmy třikrát za sebou.

Asi nejpodstatnější je poslední odstavec. Ano, (naštěstí) je to stále Volvo. Kdo ví, co to slovo znamená, chápe. V čem tedy spatřovat sílu přitažlivosti současného Volva? No především v míře... sympatičnosti, v míře (považme) živočišnosti, v míře "jinakosti", a v neposlední řadě v míře soustředění.

Sympatičnost je jasná, Volvo tvoří dnes vizuálně nejmilejší auta, auta, která přesahují svůj technický status rozměrem užité estetiky, rozměrem vkusu a stylu. V kontextu konkurence pak věrně odráží svůj naturel a ideálně tak doplňuje BMW 3, MB-C a AUDI A4.

Živočišnost je snad to, co nejvíce překvapuje. Dnes tedy nikoliv (takřka sterilní) italský design staví hráze technicistní dokonalosti německé produkci, nýbrž design severský. Jistá vtělená horkost do karoserií (počínaje modelem XC60) jistá dravost, citelné spojení se světem přírody... to vše povyšuje a zkvalitňuje postavení volv v konkurenčním klání.

Jinakost je také myslím pochopitelná. Volvo dokázalo vykřesat maximum možného ze svých designových originalit. Nové cesty nachází nenásilně, a je znát, že volvo ví, kam má směřovat.

Také předznačená míra soustředění je výrazným rysem Volv. Akcent jak na celek, tak na detail. Detail je u Volva dokonce povýšený na "zákon". Kokpity spolutvoří ženy, materiály se slaďují v tom nejvyšším představitelném estetickém, vkusovém patru. Novátorství (překližka) nese své ovoce. Interiéry Volv jsou dnes bezvýhradně jedním z nejcennějších vkladů do světa aut.

Daní své nedávné historii je technická střídmost ve vztahu k motorům a převodovkám. A i když Volvo nespí, vždyť je tu nedávná rozsáhlá modernizace depětky, v této oblasti je jasným králem silnic německá prémiová trojka.

Zbývá se jen zamyslet nad vlastní prioritou. Totiž vlastnictví BMW 3, MB-C či AUDI A4 je stejně tak pochopitelné, jako vlastnictví horní šedesátky. Tohle se samozřejmě nedá říct o produkci aut obecně... 😄 A právě za to náleží Volvu velká poklona, a čestný, přímý a upřímný hold.

BRAVOLVO :yes😒br />
P.S. Doslova úchvatné, profesionální snímky :yes: :yes: A vůz samotný? Doslovný designový klenot. Síla, dravost, jistota, příroda, je tam všechno ve správném poměru. A... fantastickej posaz na silnici.
Navtech
No, to se to fotí, když to neni v Karviný 😉
Avatar - Ronault.
Ronault.
Co máš proti Karviné, ty cype??! >😒] ;-\ ;-\ 😉
Navtech
Nic, je to krásný město.
Avatar - white label
white label
Prý "Karviný"! 8-s Dyť to rve uši a zní to jak "kraviny"... >😒]

P.S. Nedovedu si nějak představit, že by třeba YoYoBand zpíval: "...jeden den, tam v Karviný..." >😁
Avatar - white label
white label
Právě, že na ten tradiční "severský VOLVOdesign" je to místy (exterier) "vizuálně nejmilejší" až příliš..., čímž pochopitelně neříkám, že je to jako celek přímo nějaká "hrůza"...
lowkick
Jo, je to nezpochybnitelnej doplněk řady 3,A4,C...i když já tenhle vypouklej žabí kukuč nemůžu pořád skousnout, oproti krásné XC60 je u mne S60 posun do Asie ;-\ Ovšem ty ceny 8-s T6 summum za 1,42 mio?!? Tady zhruba začíná Audi S5 Sportback 3.0 TFSI, pokud zůstanu ve stejné třídě. Těma cenama to Volvo drobátko přeťáplo...uvidíme, za jak dlouho bude ceník v.1.1 😄 Já bych tohle auto podle fotek (a ceníku) nekoupil 😉
Avatar - white label
white label
Souhlas!
zlysoused
:yes:
Navtech
Kde jeden končí, tam druhý začíná. Do toho volva už skoro nic neobjednáš u Audi skončíš někde za dvojkou, což je taky dost, ne?
Avatar - Pierro
Pierro
tak tohle bylo silný... 😉 že by slovo uživatele???? :😉
Avatar - Ronault.
Ronault.
No jsem zvědav, která značka se dostane do subprémie za pár let 😉
Avatar - Pierro
Pierro
No tak takovej stodvaciášek se tam dostal s nástupem liftované verze "M", v roce 1984. Tzn. že předběhl i jinou "M" - E30 od BMW... >😒] Připadáš si taky někdy před ženskejma jako subprémie?? Já měl dnes jednání s jednou dámou a musím říct, že mi cukal i sedmej kvalt... >😒]
Avatar - Ronault.
Ronault.
No jo, jenže to byl rok 1984, to ještě v německu začínali bouchat první Golfy, to byl stodvaciášek Alfou i Romeou 😉
Podle toho před jakou ženskou... před Maruškou by i prémiový kovboj roztál jak hošík z lowendovýho Loganu >😒]
Avatar - Pierro
Pierro
ty vole, troufám si říct, že před maruškou bych sázel meziplyny jak dottore na vokruhu. Akorát že do gaťjek.... >😒]
Avatar - Ronault.
Ronault.
Inu na Marušku, na tu musíš minimálně s prémii, tam Volvo nestačí, ani z reichu >😒]

Gaťky jak gaťky, ale tanga by se ti zařízla setsakramentsky hluboko >😒]
Avatar - Pierro
Pierro
no dneska to bylo po jednání až po kostrč.... >😒]
Avatar - Ronault.
Ronault.
Co by člověk dal v ten moment za odvětrávanou prémiovou sedačku, co? >😒] >😒]
Avatar - Pierro
Pierro
no snad i ty tygří potahy s chlupatym volantem navrch.... >😒]
Avatar - Ronault.
Ronault.
Ty potahy jsou na nic, na tom by ses s tou dámou zapotil ještě více, dokonce více jak ve stodvaciášku v táhlém dlouhém >😒]
Avatar - Pierro
Pierro
Táhlej dlouhej je moje hřišťátko. Spousta mladejch ubrečenejch drzků ve vytuněnejch Golfech a Fokáčích by ti mohla plačky vyprávět... :-!
Avatar - Ronault.
Ronault.
Vzkážu Marušce, že mám kamaráda, co to umí táhle dlouze, třeba to výjde >😒]
Avatar - Pierro
Pierro
hlavně ať si Maruška nebere vostrý podpatky. Mám ve stodvaciášku na stropě novou alcantru. a víš jak tyhle divošky dokážou kolem sebe nejen kopat nohama....
Avatar - Ronault.
Ronault.
Rychlosklopný sedačky máš? Nic nezkazí tuhle jízdu více jak sekané sklápění sedačky pomocí otočné růžice na boku 8-s
Avatar - Pierro
Pierro
si piš.... 😉 >😒]
Avatar - white label
white label
První Golfy se začaly bouchat už o deset let dřív, máš v tom trochu hokej... 😉 >😒]
Avatar - Ronault.
Ronault.
Golf sem, Golf tam, 36 let, tam se těch pár let nějak schová >😒] 😉
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
O to víc by se měli snažit přijít s něčím novým... 😉 >😁 >😒]
Avatar - white label
white label
Tak VW udělal díru do světa s Broukem a Golfem, Renault má zase pro změnu "díru" na masce... 😉 >😒]

P.S. Neboj, Golf VII tu bude co by dup... 😄
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
No právě, zase ten osvědčený Guru sloupek... Kdy už to pochopí, že tvar Golfu je výsledkem logiky. Dneska jsem se tomu venku zvlášť věnoval. Koukal jsem na všechno "hatch". Je tvar Golfu, který přináší dostatek prostoru a určité proporce mezi pontonem a prosklením a pak tvary, které jsou sportovnější, třeba staré Civicy, atd. Kdyby měl Golf strmější zadek a tedy větší prostor vzadu nahoře, tak už to bude VW Caddy.
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Jsou to mrchy, jako biopaliva... 😉
Avatar - Pierro
Pierro
když musíš, tak musíš... >😁
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Pošli adresu, já to vočíhnu. 😉
Avatar - Pierro
Pierro
doktora na tebe hambo.... >😒]
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Si piš, jsem nejednal ani nepamatuju. No jo, holt nejsem subprémie... >😁
Avatar - Pierro
Pierro
>😒] :yes:
mozgog
.
Avatar - Pierro
Pierro
>😒]
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
ZZlobíš, jdu spát. >😒]
pavelda
Podle fotek si nejsem jistej snad realita by překvapila.
Kolikrát je úplně šílené sledovat, jak někteří popisují auto a přitom ho srovnávají s něčím co bylo od základu projektováno za jiným účelem. Volvo je vyhlášené tím, že má v automobilovém průmyslu jedny z nejdokonalejších sedáků vůbec. Bohužel, v některých výbavách tomu tak není, asi v rámci úspor. Řídící jednotka převodovky se učí podle stylu jízdy řadit, ovšem pokud je řidič kopyto, řadit dobře asi nebude. Staré "krabice" měly styl a duši ( mimo obrovského pohodlí, spolehlivosti a bezpečnosti ). Ty nové auto tohle už bohužel nabídnout neumí. A ještě k té sportovní jízdě. Volvo jezdí i okruhy a vede pohár konstruktérů a boduje na prvních místech a to asi proto, že je tak špatné sportovní auto.
Avatar - Pierro
Pierro
Zdar Jarku. Je vidět, že jsi fandou Volva, především toho, dnes již skorem klasického hranatého Volva. Bohužel tvůj entuziasmus a zalíbení v krabicoidních klasicích a zároveň neznalost (řidičská) nových produktů tvé oblíbené značky ti lehce zatemňují úsudek. Kde jsi vzal, že sedačky současných Volv jsou špatné?? Kde jsi přišel na to, že převodovka auta bude reagovat na tvé (či kohokoliv jiného) řidičské neumění tím, že auto bude mizerně řadit a tím i jezdit?? Proboha chlapče, prober se, jinak tě tu jeden nejmenovanej advokát požene až k nejvyššímu soudu... >😒] A k tomu sportu - ty snad hledáš u Volva ambice sportovního vozu?? Ano, byly doby, kdy i taková krabice jako Volvo 850 jezila celkem úspěšně okruhy. Sice vypadala jako stará Blažková v tretrách, ale jisté úspěchy tam byly. Jestlipak pamatuješ modely "R" pak se posunem v tom sportovnu zas o průček dále. Ale ani jedno z těhle aut se nesnažilo být sportovní. Stejně jako modely T5 a T6. Vždy šlo o rychlé silniční pekáče, kombinující rozumnou dávku komfortu a výkonu. Mějme za to Volvo dodnes rádi. Málokdo dokáže takhle namíchat tenhle elixír s dávkou bezpečí, noblesy, originality a pohodových jízdních vlastností. Nemluvě o solidní pověsti, která od nepaměti tuhle tradiční švédskou značku provází... 😉
Avatar - Ronault.
Ronault.
Inu představ si lednici ve sportovní úpravě, že ano >😒] Nic proti řadám R, svezení to je báječné. 😉 To aby mě tu nějaký pátý element nesrovnal >😒]
Avatar - Pierro
Pierro
Ty Ronaulte brácho, ale mám-li být upřímný, mě se ten novývolví kukuč taky zrovna moc nelíbí Ta dělená šikmá přední světla jsou dost hrozná... A teˇmalinko OT - včera večer jsem koukal tady na novinky a zahlédl novo C4. Nejdřív jsem se lekl, pak si nadělal do pemprsky a na závěr proplakal skoro celou noc. Pro mě zklamání roku. Kombinace Audi A3 sportback, Fiat Stilo a KIA Cerato... 😒 😢 :no:
Avatar - Ronault.
Ronault.
Já to tu nechci psát, protože bych byl postaven k soudu a můj právník včera teprve státnicoval, takže proti dottoremu by to byl těžký boj... Ale ten čumák mi příjde otřesný. Připomíná mi to mravenečníka... je to sice roztomilé zvířátko, ale že by bylo hezké, to ne ;-\

C4 stejně, ty 3 auta tam vidím taky i tu Cerato 😲 Pokud DS4 nepříjde s něčím revolučním, tak je to pro mne zklamání kvartálu. Ať si říká kdo chce co chce, že Citroen není avantgarní a je to vlastně normální auto (s Dinarem v tom nesouhlasím), tak minulá C4 byla odlišná od celého zbytku segmentu. Ta kulatá záď 5D verze byla jedinečná, milá a přitom i dotažená do každého detailu, i když byl jednoduchý. V tom je kouzlo Citroenu, že některé tvary prostě nečekáš, linky jsou jinak než běžně, ale kupodivu to po pár shlédnutí dává komplexní myšlenku.

Tady ale vidím jakési zaleknutí a třeba těch pár lidí, co si C4 koupila právě pro ten design teď bude zklamáno, že to vypadá tak nějak... průměrně. Inu i Renault se nepochlapil s Meganem... 308 je podle mě nejškaredější Peugeot posledních 30 let, takže já snad půjdu pro toho Cída >😒] >😁

A teď se do mne všichni pustí >😁
Avatar - Pierro
Pierro
No po tomhle pro mne ne zrovna milém překvapení od DS4 nic zvláštního nečekám. Viděl jsem před dvěma roky jednu z variant nové C4, které rozvíjela design té současné. Pak se asi někdo ve fabrice zhlédl v rádoby německých tvarech hatchbacku a do světa pustili tohodle suchara. To auto apriori nevypadá až zas tak zle, ale to by mu nesměla předcházet současná C4 a snad ani ne ta Xsara. Tohle je jak nástupce staré ZX. Ta byla podobně nudná. Mě se Citroeny vždy líbily svou neotřelstí, odvážným designem, nápaditostí. Než však tohle, tak to i stávající C4 v sedanu vypadá lépe. Jediné co se mi na tomhle autě líbí je interier a dejme tomu předek. Od B-sloupku dozadu je to však zoufalý pokus o klasiku alá Golf, který se jednoznačně nepovedl a hlavně se vůbec neslučuje s designem Citroenu... 😒
Avatar - Ronault.
Ronault.
Nezbývá než se pod tohleto podepsat 😒 Ale co, prý jsme plakátoví kovbojové, takže to máš jedno 😉 Já doufám a věřím v obrodu Peugeota, poslední modely mne mile překvapily.

Jinak po C3 Picasso a C4 Picasso jakožto autech opravdu podařených (i když spíše jsem ten Renoltista, tak přiznám, že scénic ze předu vypadá kontroverzně) jsem čekal něco jiného než agresivní nabroušený styl, který se spíše hodí k tomu Golfu. No snad se to bude dobře prodávat.
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Asi si měl na mysli tohle. [odkaz] V diskuzi pod C4 jsem napsal, že bych tu linku na boku nedělil a táhnul jí dolu pod světla. A to přísahám, že jsem si na tenhle obrázek nevzpoměl.
Avatar - Pierro
Pierro
?? 😲
Avatar - Pierro
Pierro
Jo jo, to je on... 😢
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Je pěkný. Mám z něj pocit, že se z něj lecos objeví v řadě DS.
Avatar - Ricardo
Ricardo
Tak to ta nová C4 dopadla ještě dobře >😁
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Tomu nerozumíš... >😒]
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Pro Cída si běž, pro Cída nikoliv. Kde to berete, tu podobnost u C4... Jinak mravenečník je krásný zvíře, ale mě se vždy líbily kdejaké paskvily přírody - lenochod, koala, chameleon, lemur,žirafa, harpyje, labuť, Jaguar a určitě bych jich ještě pár našel. Ale nesnáším opice.
Avatar - Pierro
Pierro
já měl vopici naposled v neděli nad ránem a taky to nebylo zrovna ono... >😒]
Avatar - Ronault.
Ronault.
Mě se v přírodě líbí... a proto... a raději nic >😒] >😒] >😁 >😁
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
No někdo radši zvířátka, no... Já se i s takovým světem dokážu vyrovnat. 😉 >😒]
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Jestli máš problém s mravenci, když jdeš s Maruškou na palouček za lesem, tak si pořiď mravenečníka. A jestli se nudíte, tak medvídka mývala. 😉
Avatar - Ronault.
Ronault.
Já s Maruškou za les na palouček nechodím, na to jsem moc mainstreamový kovboj 😒 8-s >😒] Já to ale myslel s těmi zvířátky trochu jinak 😉
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
No jo, tak mi se ti za ten eko elektromobil smát nebudem... A teď s pravdou ven. >😁
Avatar - Ronault.
Ronault.
Chtěl jsem vysvětlit na přírodním úkazu vysvětlit, proč se mi líbí Renaulty, i když i ne všechny, což vlastně odpovídá i té přírodě, kde všechny... nejsou pěkné >😒] >😁 >😁 >😁
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Jj, některé mají divné tvary. Ale se skoro se všema se dá nakonec jezdit. 8-s >😁 😉 >😒]
Avatar - Ronault.
Ronault.
Inu kdo Renaulta dobře namaže, ten jede, jak se říká v jednom klasickém přísloví >😒] >😁
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
CitroQn vymyslel šípový převod, tak si to dal do znaku, Renault nevymyslel nic a... >😒] To zas pravil jiný klasik.
Avatar - white label
white label
Jak "nic", snad pitschu ne? 😲 >😁
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Já nic nepíšu, já jdu. Jdu spát. Sám. :-!
Avatar - Ronault.
Ronault.
Pan Renault si nechal patentovat turbo, které mělo v té době ale ještě velkou turbodíru, proto to logo >😒] >😁 >😁
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
To si docela zjednodušil práci. Takhle dokonalej kosočtverec jsem ještě neviděl. I když... ne neviděl. >😁 >😒]
Avatar - Ronault.
Ronault.
No nic, už já jdu spát... a ty už taky zalez do nějaké díry >😒]
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Já už spím, takže jsem to jako přeslech. 😉 >😒]
Avatar - white label
white label
Tak dobrou, norníci... 😉 >😒]
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Raději jdu. Teď na mě svítí Ricardova a yaroukhova zelená, to bych se mohl ještě zakecat. Dobrou noc, ať na tebe vlci vyjou celou noc. 😉
Avatar - white label
white label
Dobrou...
Avatar - white label
white label
Jen bacha na převlečené "samce"... 😲 8-s >😒]
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
S těma se dá jezdit jen na 4 procenta výkonu. A to mě nijak nebere...
Avatar - Ronault.
Ronault.
No jo, sotva se tady vkročí na tenký led, hned sem dojde WL a s ním jeho samci 8-s >😒] >😒]
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Jeho vlčí s(l)(a)mečka. >😒]
Avatar - white label
white label
...že se ti nelíbí všechny, je normální, ale že se ti líbí zrovna ty "škaredé", to už je trochu na pováženou... 😲 >😁 >😒]
Zřejmě ti stačí to správné logo... 😉
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Že v tom dottore vidí A3, to mě nepřekvapuje.. Ale ty? Tebe spíš naočkovala ta diskuze, pochybuju, že by si někdo vzpoměl na Cerato. A Stilo? No já nevím... Jinak ono to tak zlý nebude, jen to prostě není to co jsme čekali. Jinak číhám, že ten novej kukuč Volva bude maximálně ok. Zvlášť naživo.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Ta záď hodně připomíná tvarem Cerato, světla tvar skla atd. Není to určitě záměr kopírovat, ale ta podoba tam je.
Avatar - Pierro
Pierro
Micko, Cerato dnes vedle mne stálo na semaforech a já si tu zadní partii docela prohlíd. A věř nebo ne, ta podoba tam prostě je. U A3 tonení zas tolik okaté, ale jisté prvky se tam nezapřou a to Stilo měla moje italská sestřenice, takže vím o čem mluvím... Bohužel ale je to tak. Počkám jakej bude naživo, ale každopádně pro mne zklamání... :no:
Avatar - Pierro
Pierro
A čelní kukuč u nového Volva S60?? Stačí se juknout na již jezdící XC60 a je jasno. Ani u tohoto jinak krásného auta se mi přední lampy + maska nelíbí...
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Jj, u S60.
Jsem fandou a příznivcem Volva už od roku 1994. Nemám nic proti novým vozům, kromě toho, že je na levnějších modelech a řadách vidět snaha o úspory. Takové sedáky v C30 v nejnižší výbavě už nejsou nic moc, pokud to srovnám s těmi nádhernými křesly ve výbavě executive. Volva pořád závodí na okruzích a po letech začaly znova vloni slavit úspěchy. Jedná se o modely C 30 a S 60. Já sportovní ambice u Volva nehledám, ale autor článku ano.
Co se týká řidičské znalosti, nebo neznalosti nových Volv, tak upozorňuji, že mám možnost se svézt s novými auty kolikrát dříve, než kterýkoli zákazník a to přímo na polygonu Volva v Göteborgu. Pierro, co víš o moderních automatech ve Volvu ? Já si troufám tvrdit, že díky nějakým školením o nich něco vím. Ten příspěvek byl myšlen lehce ironicky, ale pěkně se to rozjelo.
Navtech
Rozveď ty aut. převodovky. Pro mě je to největší slabina u Volva. V XC90 mě (krom počtu stupňů) připadá v modelu 03 a 09 nafta úplně stejná. U S80 D5 je to podobný. Neskutečně líná a o naučení se nedá vůbec mluvit.
Takto. Nové ř.j. automatických převodovek mají učící mód, který se přizpůsobuje stylu jízdy. Prakticky to funguje tak, že pokud pojedeš úsporně s lehkou nohou a nebudeš využívat na plno výkon motoru, bude převodovky řadit vyšší rychlosti už při nižších otáčkách a bude daleko dříve zamykat měnič. Pokud jede člověk s využitím výkonu, sportovnější jízdou, řadí rychlosti při vyšších otáčkách ve spektru ideálního poměru výkonu a kroutícího momentu. Přenastavení řazení ovšem neproběhne okamžitě, ale trvá pár minut. Takže člověk pokud chce jezdit na úsporu a pak nutně potřebuje svižně vyrazit, musí si systém řazení přepnout manuálně tlačítkem. Volvo používá automaty buď německé ZF ( používají se i u BMW ), nebo japonské Aisin. U těchto převodovek je možno použít řazení i plynovým pedálem. Co se konkrétně XC 90 týká, tak nejhorší jsou v provedení D5 a manuální převodovkou, kdy je opravdu sladění ne moc dokonalé. Jinak ještě co se týká XC90 a automatu. U starších je automat 50-51 a u novějších 50-55 a jsou schválně kvůli životnosti a velkému valivému odporu nastaveny na prokluz, aby se nesnižovala životnost komponentů. U S80, pokud je převodovka v pořádku je pružné zrychlení tak slušné, že jí málokterý manuál stačí. Ovšem S80 s motory T6 a sekvenčním řazením trpěly spočátku nízkou životností, protože konstruktéři museli dostat pod kapotu řadový šestiválec biturbo napříč a ještě automat se sekvencí, tak se pokusili ušetřit na automatce. Více informací se dovíš na www.volvoklub.cz
Navtech
Dík za vysvětlení. To "učení" znám z BMW, to je známější věc. Nevěděl jsem o ZF ve Volvu, kde jí používaj? Ta Aisin mě vydržela 90 tisíc, ale údajně díky tomu, že v servisu kašlou na výměnu oleje. Ta kombinace s D5 se 163k je naprostej očistec.
Avatar - Pierro
Pierro
Zdarec Jarku, z tvého prvního příspěvku to vypadalo, žes bazarnickým kovbojem sedlajícím nějaké to staré Volvo (940). Tipoval jsem tě ba i na tuzing 850. Ale je vidět, že jsem se v tobě hrubě zmýlil. Přijmi mou upřímnou omluvu...
S Volvy mám jakous takous zkušenost, ale rozhodně se nedá mluvit o jakékoliv delší řidičské zkušenosti. Volvo jsem vlastnil 1 x v životě a to ještě po dobu asi tří měsíců.
A teď k těm novodobým Volvům. Mám dobrého známého ve vedení českého importéra. Takže nemám problém si projet jakýkoliv model a motorizaci, co se knám dostane. Limituje mne pouze můj nedostatek času a také časový plán importéra, kdy to či ono auto bylo zapůjčeno na předváděcí jízdy třeba novinářům na sronávání s konkurenčními auty...
Se sedačkami jsem rozhodně problémy neměl ani v základu a ani u verzí "T anebo R". Záda rozhodně nebolela a po Mercedesech považuji sezení u Volva za to nejlepší, co dnes za rozumné peníze pořídíš. Automatické převodovky ve Volvu mi stejně tak nepřišly nikterak zlé, pro zaměření těhle aut optimální. Jedinou výtku mám k dieselovým motorům D5. Sám jezdím naftou (německou) již nějaký ten rok starou a stále mi Volví ropák nepřijde jako optimální motorizace.
A tahat sem Fokyko převlečeného za Vikinga?? No kostým mu sluší ale svůj stín nepřekročí. Takže jestli hledáš chyby v C30, věz že se jedná o převlečený Focus, po technické stránce poněkud nedotažený... a vlastně za podstatně dražší peníze výrazně horší než výchozí ... Focus... 😉
No spolupráce s Fordem ´probíhala spíš způsobem typicky americkým - vytunelovat, co se dá. Takže úspěšný motor Focusu není nic jiného než přebastlený motor z 850. Volvo nemohlo kopírovat Focus a dělat z něj C30, protože první prototyp pod označením VCC ( je možnost zhlédnout ve firemním museu v Göteborgu ), existoval dříve, než se o Focusu začalo vůbec uvažovat. Amíci nespolupracovali, jen vykrádali nápady a tvrdili, že jsou jejich. S Geely to bude sice podobné, jen s tím rozdílem, že za to budou platit. Je to rozhodně lepší volba, jak když indická TATA úplně v tichosti skupuje Mercedes a dobré úmysly s ním rozhodně nemá.
Navtech
Tebe by si dal místní deadlift k snídani 😉
Nevíš historii D5?
V příspěvku na který navazuješ není o D5 zmínka. Ale pokud se budeme bavit o hystorii D5, je potřeba si ujasnit, jestli podle starého, nebo nového značení.
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
S Tatou a MB jste mě teda hodně překvapil... Podělte se s námi o vícero informací, pokud to jde. 😉
Navtech
Tam asi nebude o čem. Arabové by to zcenzurovali.
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
?? Tata nejsou arabové...
Navtech
To nejsou, ale jsou v MB na rozdíl od Taty.
Deadlift
Za vse muze Ford ze nespolupracoval, jasne...

Veskutecnosti vytunelovat davno 20-let nebylo ve Volvu moc co, proto se nakupují motory a prevodovky od Fordu. Nebo dokonce vlastni "novy" T5, T6 musel byt vyvijen pod Fordem.

Ale Geely udela poradek, ne ze ne, ty se s Vami tolik s... nebudou. Tovarny presunou... ne ze ne... >😁 :yes: :yes: :yes:
S lidmi, co tu páchají bláboly se nebavím
No tohle si rád přečtu. Kde to píšou?
O motoru z 850 se hádat nebudu - nevím, jak daleko zpátky se táhne historie benzínových pětiválců Volvo. Jedno je ale jisté - C30, S40 a V50 jezdí na podvozku focus a některé z nich i s motory Focus (Peugeot).
A co se těch Amíků týká - byli by hloupí, kdyby si z Volva v době, kdy jim patřilo, nevybrali to nejlepší. Převod patentů z dcery na matku není ničím neobvyklým ani nezákonným. Koho chleba jíš ...
První 5 válce se ve Volvu objevili v r.1992. Volvo má nejvíce světových patentů v automobilovém průmyslu na světě vůbec. Podvozek, kterým se Ford opět neoprávněně chlubí, je původně Lotus. Poměrně nepovedené ropácké motory ze spolupráce Ford, Volvo, PSA, Mitsubishi, jsou spíše ostudou. A to nejzajímavější, původní T5, byl vyvíjen ve spolupráci s Renaultem. Ford o spolupráci tehdy ještě ani neuvažoval.
Podvozek - Podle téhle logiky by se nikdo nemohl chlubit svým domem, pokud si ho sám, cihličku po cihličce nepostavil. ford si ten podvozek objednal a zaplatil.
Ropácké motory - nevím, z čeho soudíte, že motory PSA/Ford jsou nepovedené. Podle výkonu? 1,6ka byla svého času seriovým dieselem s nejvyšším litrovým výkonem. Podle spotřeby? U VW PD byla vykoupena naprostou nepružností mimo cca 2000-3000 otáček. Spolehlivostí? Mně se ve dvou Volvech vys... právě ty jejich pětiválcové dieselové motory. Turboefekt - horší, než u D5 jsem u jiného dieselu nezažil. Přál bych vám ten pocit, když se snažíte ujet z křižovatky před rozjetým náklaďákem a ono to nejede, nejede a nejede. A pak najednou gumujete silnici protáčejícími se koly.
Jasně 535d jede mnohem líp, ale taky stojí 3x tolik.
D5 je právě daleko spolehlivější. Podle popisu problému nejsem schopný určit v čem byl problém, na to mám málo informací. Tento problém ale není běžný u 120, nebo 125kW verze. U 136kW verze se takový problém objevuje poměrně často při natankování nekvalitní nafty. Motory 1,6 a 2,0D mají problémů daleko více. Většinou se projeví až po najetí minimálně 80 000 km. pak začíná ztráta výkonu, padání do nouzového režimu, netěsnost motoru, vysoká úmrtnost vysokotlakých čerpadel atd. Znám hodně lidí co přešli z těchto motorů na 5 válce a jsou spokojení.
Je pravda, že v dnešní době globalizace si automobilky vyměňují komponenty a není to nic divného. Ovšem většinou se automobilky tak urputně nechlubí, že to je zrovna jejich vynález a patent.
Tak přesně to, co popisujete se mi stalo uvolváckého 2,4 D 96 kW. A to jsem do něj bral jen premiovou naftu. V jednom zk... značkovém servisu pak měnili vstřiky, EG ventil, turbo, řídící jednotku. Cca 150 tisíc. Za to bych u Forda měl celý nový motor a pět motorů ve slušném stavu z vrakoviště.
A zastoupení, když jsem to reklamoval, ze mne ještě dělalo blbce.
Nakonec to dali dohromady u Haseho a já to pak se slovy "Volvo never more" rychle prodal.
Já tam taky sportovní vlastnosti nehledám, jen bych u auta za meloun a víc čekal, že se s ním dá bez korekcí trefit do zatáčky a že okolo nulové polohy volantu nebude mít 20 stupňů vůle. To vám pak ve dvoustovce připadají i německé dálnice úzké a divíte se, jak to ty Bavoráky zvládají o 40 km rychleji ... než si sednete do toho Bavoráku ...
Mimochodem jsem teď vymáčkl 220 (podle tachometru) na stejné dálnici z S-Maxe a bylo to v podobné pohodě, jako u toho BMW.
Já tedy s novou S60R 220 ještě nejel. Ale jinak mimo verzí XC problémy nejsou. Navíc pokud by byla vůle v řízení větší jak 2,5° , tak by takové auto nikdo nepustil do výroby, takže nějakých 20° se mi nějak nezdá.
Ještě jeden postřeh, na autodromu jsme pořádně zatopili úplně sériovým Volvem i nesériovým BMW. Jasně za hodně může i řidič, ale pokud by bylo Volvo tak špatné na jízdní vlastnosti, asi by to nebylo možné ne ?
Pardon, špatně jsem se vyjádřil - není to vůle ale rozsah kolem nulové polohy, ve kterém se při otáčení volantem nic neděje.

Ad. ten postřeh - protože jsem seděl v pár Volvech a taky v BMW, nedovedu si to dost dobře představit. Jedině snad S40, což je Focus se silnějším motorem a díky tomu sedí jako Focus a řídí se skoro jako Focus. S Motorem 2,5 T bych věřil, že to na 316ku stačilo.
Vozy, které se porovnávaly byly Volvo 360, V40, V50, V70II, V70III, 850. BMW 530, 320, 525, 318. Z toho Volva V40 a V50 byly pouze s atmosférickými motory. Je to zdokumentované na videu, které má k dispozici Volvoklub, Bavaria klub a je údajně i někde na youtube. Není to výmysl, je to realita.
A odkázek by nebyl?
Nedovedu si představit, že by některé z těch aut mělo na okruhu na 320 nebo 530. To museli ti řidiči těch BMW být pěkní trotlové, protože Loeb by se asi s Volvem nezahodil. Jedině V40 s 2,4i by na 525 a 318 mohlo mít.
Mám takový pocit, že tu je někdo buď děsně negativní, nebo zaujatý proti Volvu. A hlavně píše jen doměnky. Loeb konkrétně s Volvem občas spolupracuje a podílel se např. na jízdních vlastnostech C30. Navíc Volvo jezdí rallye hlavně u našich jižních sousedů, ale nemá tovární tým. Rallye není prioritou. Zato navazuje na úspěchy při závodech na okruzích.
Těch informací je na internetu opravdu spousta a není problém je vyhledat. Stačí se podívat na oficiální stránky Volvo Cars Media Site
Hledal jsem hledal, ale nenašel jsem. Hledal jsem Bingem, Googlem, Seznamem a vše marné. Hledal jsem na youtube, oficiálních stránkách Volva, ve Volvoklubu a nic.
O srovnání absolutně seriových aut podle vašeho seznamu tam nic není. Nejblíže tomu bylo S40 T4 AWD (přečipované) proti 330 - závod ve zrychlení. Nebudu vymýšlet vlastní komentáře, jen citovat jeden z tam přiložených - "... absolutně nezkušený řidič BMW - odstartoval o půlsekundu sekundu později a začal brzdit v polovině dráhy ...". Pak jsem ještě našel spoustu videí ze závodů upravených speciálů ve Švédsku, ale nic, co by se blížilo vašemu popisu.

Takže mi nezbývá, než se domnívat, že to s tím videem je jako s yetim (myslím toho chlupatého) - všichni o něm slyšeli ale nikdo ho nikdy neviděl ...

Nicméně domněnky nepíšu. Řídil jsem několik Volv (starou V40, S50, S60, V70 a S80) a dvě BMW (525d a 320d) a kromě té V50 se jízdními vlastnostmi seriové Volvo těm bavorákům ani neblíží.
Třeba byste si v Avisu nebo Hertzu měl nějaké to BMW na den půjčit abyste i vy měl praktické srovnání a nešířil informace z druhé ruky bez jejich verifikace.
Ještě podotýkám, že nejsem fanda BMW a už jsem jel i v lepším autě.
S bavoráky jezdím také, ale právě jízdní vlastnosti mě hodně zklamaly. Nechápu proč se snaží u BMW s klasickou koncepcí dotlačit auto k tomu, aby se chovalo jako předohrab. To je hodně smutné. To je další důvod proč mám raději starší auta. Tam si na nic nehrajou. Staré bavoráky i Volva se zadohrabem měli úplně krásné vlastnosti a jízda s nimi byla velmi hravá. Ovšem málokdo z nových řidičů to dokáže ocenit. Prostě zadohrab má být přetáčivý a ne co dělají s novými bavoráky, že jim vnucují nedotáčivé jízdní vlastnosti. Prostě mělo by se to chovat jak na videu ( sice s volvy ) z youtube s názvem - Volvo snowrace
Řekl bych, že přišli na to, že přetáčivý zadohrab s 200 koni je v rukou nezkušeného řidiče s velkým egem zatraceně nebezpečná zbraň. A mrtví zákazníci nejsou zrovna dobrá reklama, zvlášť když až donedávna BMW u řady modelů stěží dosáhlo na 4 hvězdičky. A když se podívám na lidi, co s Bavoráky jezdí ...

No nicméně máte pravdu - jsem proti Volvu osobně zaujatý, jako automobil to pro mne bylo v životě největší zklamání v ose cena - očekávání - skutečnost. Větší, než Škoda 120. To nicméně nic nemění na tom, co jsem zde na několika místech napsal. Kdybych se snažil, asi bych i pár pozitivních věcí našel - sedačky, velký kufr, materiály, jednoduché ovládání, kvalitní manuální převodovka (ne tak spojka), motor D5, když jsem se s ním naučil jezdit a když se mu zrovna chělo ...
Já taky netvrdím, že Volvo má všechno nejlepší. Některé modely a provedení mají mouchy ( tak jak všechny automobilky )a hodně záleží na zemi původu ( skutečné zemi kde se auto vyrobilo ) Protože to co leze z italských výrobních linek, je někdy jako nepodařený vtip. Bohužel globalizace tomu všemu dala korunu a tak si dnes automobilky vzájemně vypomáhají a pokud je něco špatně, tak se to objeví u více značek. Tak např. výše zmiňované řízení. Jen S60 má 6 druhů řízení a některé jezdí ve Fordech, jiné v Mitsu evo, jiné v Renaultech. jiné podvozky jsou vyvíjené ve spolupráci se Subaru.
Co se týká zadohrabů, musím jen souhlasit, že některé rádoby řidiče a řidičky bych v klasickém zadohrabu jen nerad potkal v běžném provozu, natož v zimě. Na druhou stranu si myslím, že ke sportovní jízdě zadní náhon prostě patří.
Avatar - Michal Fokt
Michal Fokt
Recenze tu píše více lidí, tuto jsem napsal já. Z vašeho příspěvku jsem ale bohužel nevyrozuměl, jaký problém s ní přesně máte...

Pokud byste četl pozorně, dověděl byste se hned v úvodu, že slova S60 a Sport dalo dohromady Volvo samo, a jak se ukázalo v praxi, nebylo to rozhodně nějak zvláště mimo, ačkoli zůstala i celá řada typických volvovlastností, které auto posouvají trošku jianm, než jiné zástupce prémiové třídy.

Dokonalost sedáků z krátkých jízd posoudit neumím, zato dokáži posoudit schopnost opěradla držet tělo v zatáčkách. Ani v tomto případě ale nevím, co přesně rozporujete.

S tím kopytem to bylo hodně laciné. 😄

Mimochodem - okruhy jezdí i Chevrolet Cruze a atakuje první příčky ve WTCC. Asi to bude špičkové sportovní auto. :-!
Navtech
Nojo Larini, to se to dejvu machruje 😉 A taky Lada je supersport.
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
WTCC raději ne... Leon, Cruze a jediný auto v závodě, BMW 3er...
Navtech
Larini už tam ani neni...
Chyba byla na mé straně, špatně jsem to formuloval. Poslední dobou se chrlí recenze na spoustu automobilů a je i spousta recenzí na Volva. Málokterá recenze je ovšem nezaujatá. Tuto recenzi chválím, že se nedrží zaběhnutého systému a to srovnávání s VW a Škodovkou. Zarazili mě ty sedáky a to žeby mělo Volvo nepřesné řízení mimo modely R. Často se stává, že se novináři střídají na jednom autě, a nezachází s ním zrovna jak se svým a tyto předváděčky podle toho vypadají. Navíc málokdo ví, že je třeba kus cesty, aby se převodovka přispůsobila z jednoho řidiče na druhého. Nevím proč jí to tak trvá, ale je to tak. Vzhledem k tomu, že jsem u Volva skoro od úplných začátků v ČR, tak jsem četl spoustu recenzí, takže to bylo myšleno všeobecně, ne jen na tuto konkrétní. Pokud to tak bylo pochopeno, tak se omlouvám. Navíc recenze obyčejně není to co mě vytáčí nejvíce, ale to co tu píšou pak následně někteří "chytráci" a překrucují skutečnosti. Ale to už je úplně o něčem jiném
Nejspíš taky patřím mezi ty chytráky - Volvo opravdu má nepřesné řízení - ve srovnání s VW, Škodovkou, Mercedesem. O Fordu a BMW ani nemluvě ...
Relax
Keď som v Ženeve 2009 naživo pozoroval koncept S60, tušil som, že sa môžeme tešiť na evolúciu švédskeho designu a „severského prístupu“ k luxusu... Pre mňa zostáva sklamaním, že sa celkové linky predných partií štúdie nezachovali aj v sériovej verzii, na druhej strane automobil získal ešte viac na osobitosti a len tak s niečím si ho na cestách nepomýlite. V tomto oceňujem odlišný prístup, než aký má napr. automobilka Audi, ktorá hromadným aplikovaním svojho „single frame“ konceptu a liniek pera Waltera d. Silvu na čelné masky robí v spätných zrkadlách z jednotlivých modelov „UDO“ – unknown driving objects.

Ale k samotnému Volvu. Mám taký nepríjemný pocit, že predaj Volva čínskemu Geely nie je pre automobilku šťastným riešením. Jasne, mnohí budú namietať, že napr. arabskí šejkovia vlastnia značné percento akcií Daimleru, ale predsa len, je rozdiel, keď je akcionárom „šejk“, ktorý za môjho skromného predpokladu necháva managementu absolútne voľnú ruku, a čínska automobilka, ktorá predsa len bude do vývoja „ kafrať “ viac. Už medzinárodná prezentácia vyvrcholená trapasom (a pravdepodobne spôsobená nie 100%-nou prípravou) čo to naznačila, aj keď samozrejme z toho nemožno vyvodzovať jednoznačné závery. Z môjho pohľadu si ale chyby v spracovaní, ako v „teste“ spomínané čalúnenie stropu, prípadne detail ovládača osvetlenia, resp. nepresné spasovanie karosárskych dielov v oblasti zadného veka automobilka, ktorá žiada za svoj model priemerne milión, nemôže dovoliť...

Škoda aj odhalených senzorov adaptívneho tempomatu a bezpečnostných systémov v mriežke čelnej masky...

Mám rád Volvo spolu s jeho filozofiou a akousi zvláštne neodolateľnou severskou aurou, no čím ďalej tým viac musím pripustiť, že tento „milenecký“ vzťah sa stáva minulosťou...
MariAchi
Platonický :yes:
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Je pěkný. Mám z něj pocit, že se z něj lecos objeví v řadě DS.
MariAchi
Exterier na 1.
Interier na 2. Skoda toho vydechu vetraku pod navigaci...
Ale jinak Volvo vali, interiery na mne pusobi velmi osvezujicim dojmem.
Skutecne paradni doplnek k velke trojce :yes:
britas1
člověk by si po přečtení téhle "recenze" myslel, že volvo vyrobilo nějaký paskvil na půl cesty mezi trabantem a velorexem😃... - nic proti nim.
Jsem si jist, že tak hrozný to nebude, kéž by byl autor obdobně nekompromisní i aut jiných značek...třeba německých...nechci se dotknout žádného fanouška, ale tohle je už vážně přehnané..to snad dáte zapravdu..bylo v tom testu vůbec něco jiného než kritika..?😄
Avatar - Dinar
Dinar
A nečteš nějakou jinou recenzi? Já tu od p. Fokta vidím prakticky jen pochvalu, a to je nutno jej brát jako člověka oceňujícího na autě mnohem více to, jak umí zatáčet, než jestli mají sedačky odvětrávání ve dvou nebo třech stupních. Zlepšilo se řízení i agilita podvozku, nemluvě o pérování, standardně vysoká kvalita vnitřku, krásný design, co bys chtěl víc? Rozhodně tohle pro S60 vyznívá dobře. 😉
Deadlift
A nečteš ty nějakou jinou recenzi? >😁
Deadlift
Trefa do černého. Je to diletant.
Avatar - mrvolvo
mrvolvo
Jako Mr. Volvo bych k tomu něco měl říct😊 A říkám: Volvo už udělalo hezčí modely. Techniku komentovat nebudu, ta je bezkonkurenční, ale design...Je hezké, o tom žádná, ale jakoby mu něco chybělo. Hlavně přední pohled mě mate. Ale zadku bych se držel i u dalších modelů, ten se povedl! U mě stejně stále vítězí V70.
V70 - nejhorší auto, co Volvo dělalo. Ještě ho navíc montují belgická paka.
sir
Par zkusenosti s novym motorem Ecoboost a svojspojka..
MAm tuhle tu kombinaci teprve tyden a kousek a prvnich 2 tisic km za sebou.
Co se tyce zvukoveho projevu motoru: ticho ticho ticho (i prodejce a technik byli prekvapeni jak je motor neslysitelny) Az pri vytoceni nad 4tis zacne se projevovat sportovnim zvukem.
Co se tyka zatahu a zrychlovani: motor tahne od volnobeznych otacek ..krasne az do 7 tis. Takovy prubeh jsem uz dlouho nezazil.
Spotreba: prvotnich 9,4l /100km klesa a momentalne jsem na 9,0

Razeni prevodovky: velmi rychle...celkem predvidatelne at nahoru nebo dolu. Nejvice zalezi na tom jak moc mackate na plyn, pokud na doraz...da o dva stupne vic, pokud treba pul tak jen jeden, pokud jeste jemneji tak se snazi zvizne zrychlovat na prave zarazeny stupen. Pri klidne jizde prerazuje na dalsi stupen okolo 2-2,3 tis otacek.

Ted me ceka cesta na Sicilii a zpet, tak uvidime jak se auto bude dale chovat, tedy zejmena motor a prevodovka. Jinak jezdivam obcas s otcovym 2,5T a tenhle motor ma krasny zvuk...moc moc