Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - Slavek-TDM
Prodejnost
| 2. 6. 2010 12:34
Skodovka taky dela originalni prestavby na LPG a pres vyraznou usporu nakladu na kilometr se tyhle auta skoro neprodavaji. Vetsina firem zvoli stary TDI. Nechapu, pokud teda jde opravdu o penize. Nebo ze by nemoznost parkovani v podzemnich garazich byla opravdu takovej problem???
Avatar - T613
Prodejnost
| 2. 6. 2010 12:43
spíše zatím hledej předsudky
Prodejnost
| 2. 6. 2010 15:42
no hlavně při ceně 70 tisíc je návratnost minimálně 50tkm - to je podle mě dost. Není důvod aby to zařízení nestálo polovinu, zvlášť když to jsou čtyřválce.
Avatar - Slavek-TDM
Prodejnost
| 2. 6. 2010 16:09
50tkm na firemnim aute je zalezitost 18ti mesicu... Co se tyce ceny, tak ta je napr. u Skody o 15 tisic nizsi nez u dieselu s o fous vetsim vykonem. No, kazdy zbozi ma svyho kupce, stejnak jen tak filozofuju, protoze vzhledem k vysi hypoteky si novy privatni auto muzu dovolit tak za 20 let >:D
Avatar - Ricardo
Prodejnost
| 2. 6. 2010 18:30
Není důvod i ten, že diesel jezdí "levně" pořád a plyňák, jen když jede na LPG...
Avatar - Ronault.
Prodejnost
| 2. 6. 2010 18:35
A proč jako bych měl jezdit s plyňákem na benzín? To mi teda jasné vůbec není. :-O
Avatar - Ricardo
Prodejnost
| 2. 6. 2010 23:13
No protože jinak nemáš dojezd (pokud teda nemáš auto, co má plyn 100 litrů a benzín třeba 20 litrů, jako že toto Legacy nemá).
Na dieselech je zajímavej, kromě pocitu levnějšího provozu, právě ten fakt, že ujedeš 1000 km jen se dvěma krátkýma čůrpauzama, nebo se dáš Ostrava-Praha-Ostrava a ještě něco nahopsáš, než musíš tankovat.
Prodejnost
| 3. 6. 2010 00:49
no když jsem měl Mondeo V6 na plyn tak dojezd byl cca 320km, benzín jsem tankoval fakt jenom občas

ještě bych to viděl v tom, že automobilky pořád nenabízejí auta jenom na LPG a přímo na LPG, pořád je to tam "dolepený" - i u Subaru
Avatar - Ricardo
Prodejnost
| 3. 6. 2010 01:15
Je to tak, já budu LPG (či CNG, to je to samé v bleděmodrém) akceptovat jako plnohodnotnou alternativu až v okamžiku, kdy to do toho auta bude patřit. Když je někde přidělaný přepínač a diody, tak je to prostě dobastlený, ať už je to se zárukou nebo ne. Měli by se inspirovat u hybridů, ty taky nemají ukazatel stavu baterie pomocí tří univerzálních diodek někde u ruční brzdy... Když už za to žádají tolik, mohlo by to mít "štábní kulturu".
Avatar - Ronault.
Prodejnost
| 3. 6. 2010 16:09
Je pravda, že jsem čekal teba od Octavie LPG trochu více než jen to, že ti nepropadne záruka 8-s Čekal jsem minimálně ukazatel nádrže bude ukazovat i stav LPG dle toho, co právě slouží k pohonu a podepíše se to i do výpočtu dojezdnosti. Prý něco takového už je v Holandsku k dostání, tohle je třeba jen obyč. přestavba, což je škoda.
Avatar - Ronault.
Prodejnost
| 3. 6. 2010 00:53
No tak vzhledem k tomu, že LPG plničky jsou dnes na každém roku a jen dle POI je jich v Evpropě několik tisíc, tak bych problém s dojezdností neviděl. Za rok projedu tak 20 l a to jen kvůli startům. Dojezdnost je těch 400 km, což mi příjde dost dlouhá trasa bez jediné zastávky.
Avatar - Ricardo
Prodejnost
| 3. 6. 2010 01:12
Ronaulte, já tedy moc nejezdím, ale když má auto reálný dojezd kolem 400 km, tak už si říkám, že mě to nebaví jezdit pořád tankovat. To ani nepřejedeš tak malou zemi jako ČR, abys nemusel dělat tankovací pauzy. Vzpomeň si - Berlín-Varšava, v tom je to kouzlo :-!
Avatar - Ronault.
Prodejnost
| 3. 6. 2010 01:17
Berlín-Varšava je super reklama. Ale na benzín s běžnou nádrží neuděláš o mnoho více. Navíc třeba Itálie má LPG na normálních benzínkách, kde je klasické občerstvení, bar, restaurace, místa pro piknik, takže no problemo pro kvalitní pauzu, tak proč jet non-stop.

A pokud ti jde o dojezd, tak si vemeš k tomu plnou benzínu a nafťák nedojede dále.

Prostě argument dojezdnosti byl důležitý, když byly dvě plničky na kraj, s dnešní hustotou, kdy jen v Brně jich máš snad 10, to máš fuk. ;-)

Jinak směrem na jih máš třeba v Rakousku perfektní LPG plničku na 105. km A2 směrem na Graz. Přesně v době, kdy chceš odpočinout po návalu u Vídně a mají tam moc dobré pečivo ;-)
Avatar - Ricardo
Prodejnost
| 3. 6. 2010 02:00
Mně je to jasné, jen jak píšu - v takovém případě ta návratnost trvá dvojnásobnou dobu.
Podstatný faktor, i když zákazníky asi opomíjený, je taky to, že jen jediný motor byl navržen přímo pro provoz na plyn - 1,6 CNG Turbo od Opelu. Ostatní (no možná dnes je pár dalších takových) jsou "jen" úpravy, a to vždycky nutně znamená větší či menší kompromisy...
Avatar - Ronault.
Prodejnost
| 3. 6. 2010 10:50
Jenže to je CNG, což je zemní plyn a tady se mluví o LPG. Mezi CNG a LPG přestavbou je docela podstatný rozdíl a to i cenový.
Zdvojnásobuje se jen v případě, že bys opravdu i na ten benzín jel, ale věř, že my, co doma máme už šesté auto na LPG a projeli jsme s nimi kus Evropy, tak ani za hranicemi jsme nemuseli využívat benzín, prostě těch 400 km stačí bohatě, někdy i více. První Fanouš někdy před 14 lety měl nádrž, kam se vlezlo 55 litrů a jezdil kolem 8l/100 delší trasy, takže to byla srovnatelná dojezdnost. Tam se ještě na dojezdnost hrálo, protože plničky se teprve stavěly, dneska už oba auta mají nádrže menší 38 a 40 litrů, dojezdost L. je těch 400 a více, dalo by se i 450, F. má dojezd 380 ;-)
Avatar - Ricardo
Prodejnost
| 3. 6. 2010 12:41
Jsem si vědom rozdílů mezi CNG a LPG (i když v zásadě se jedná jen o způsob skladování a o hustotu sítě). Na drouho stranu si nevzpomínám, že by někdo postavil produkční motor na LPG, proto jsem to udal jako vzácný příklad. Dokud se v USA dělaly diesely přestavbou benzinových motorů, taky to nebylo úplně ono...
U toho dojezdu se asi neshodneme, protože pro mě dojezd 400 km znamená někdy tankovat i 2x za den. Co se týká ujeté vzdálenosti, tak to znamená například tankovat už na dálnici cestou z Prahy nebo dojet z Brna do Karlových Varů a hned hledat benzinku (kterých je tam pomálu).
Avatar - Ronault.
Prodejnost
| 3. 6. 2010 16:00
Srovnávat benzínové motory přestavěné na diesel, když se jedná o úplně jiný způsob spalování, jiné tlaky, teploty, to chce hodně velkou odvahu a od prefíka tvého ražení bych to tedy nečekal 8-s >:-[]
Rozdíl mezi CNG a LPG je dost podstatný, ať jde o oktanová čísla, o složení atd. To je jako srovnávat benzín a letecký benzín 8-s >:-[]

Co se týče rozdílů ve výkonu, tak je to poznatlené minimálně, životnost motoru při použití syntetického oleje je stejná (nesnaž se mi argumentovat, že i dnes jezdí auta na minerál, i já liju do auta polosyntetiku), životnost díky většímu oktanovému číslu vyšší. Najdi si o tom nějaké informace ;-) Prostě ty se řídíš informacemi a mýty z doby před 25 lety, kdy se to bouchalo na černo v garáži a místo nádrže jsi měl propangutanovou bombu.

No tak pochybuju, že tvůj Jaguár by při spotřebě 12 l/100 udělal tisícovku, i těch 800 bys měl problém atakovat, stačilo by udělat kus po městě ;-) Dnes taky nejsme v roce 1980, zapneš navigaci, zadáš si nejbližší LPG plničku a jedeš ;-) Hlavně jedeš km za 1,20. Ale klidně je 800 za 2,40, jak chceš >:D
Avatar - Ricardo
Prodejnost
| 3. 6. 2010 22:31
Ano, za 12 l/100 km můj Jaguar jezdí - pokud jedu po dálnici 150 :-) Nesmíš vše posuzovat optikou svého plynového Favorita >:-[] (nebo případně moderních "úsporných" Euro5 motorů)
Avatar - Ronault.
Prodejnost
| 3. 6. 2010 22:40
Jak ti říkám, klidně ujeď na jeden zátah 800 km za 2400 Kč (to jsem ti ještě ubral dva litry), já si raději v polovině natankuju a zaplatím za to 900 ;-) Každý strůjcem svého štěstí a peněženky... za 10 minut tankování uušetřit 1500 Kč, to je slušný výdělek. ;-)
Avatar - Ricardo
Prodejnost
| 4. 6. 2010 00:30
Jenže tvoje tankování LPG osvobozeného od spotřební daně nás před Řeckem nezachrání >:D
Avatar - Ronault.
Prodejnost
| 4. 6. 2010 02:15
Kdyby náš stát hospodařil jako ty, tak bychom jako to Řecko dopadli >:D
Avatar - Ricardo
Prodejnost
| 3. 6. 2010 02:05
Mimochodem v Rakousku "odpočívám" vždycky dřív - KGA, Motorcity SCS na jiždním předměstí Vídně hned vedle dálnice ;-)
Avatar - Ronault.
Prodejnost
| 3. 6. 2010 10:52
To je tím, že vyjíždíš z Brna a já ze Severu, takže pauzu si dávám ještě v Mikulově, což je těch 30 minut za Brnem ;-)
Avatar - Ricardo
Prodejnost
| 3. 6. 2010 12:42
Jo, protože musíš po těch necelých 400 km už tankovat >:D
Avatar - Ronault.
Prodejnost
| 3. 6. 2010 15:36
A taky proto, že jedu 3 hodiny v kuse ;-) Tankovat nemusím, je tam ještě půl nádrže, ale na celé Rakousko až do Udine by mohlo chybět. Navíc přijedu o 10 minut později (stejně bych tě dohnal), ale za ušetřené peníze se můžu v cíli dotankovat já. ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku