Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Subaru Cosworth Impreza STi CS400: Japonská střela s britským pasem

Cosworth a Subaru? Před pár lety nemyslitelné spojení se stává realitou. Přichází Impreza STi CS400.
Zpět na článek
27. 5. 2010 10:04
27. 5. 2010 10:11
27. 5. 2010 10:50
27. 5. 2010 14:42
27. 5. 2010 12:03
27. 5. 2010 14:44
28. 5. 2010 17:46
27. 5. 2010 15:01
27. 5. 2010 10:53
27. 5. 2010 12:51
27. 5. 2010 13:07
27. 5. 2010 16:59
27. 5. 2010 08:51
Takto už ano (?)
Toto mi dává větší "smysl" než vedle zmiňované RS350. Cena sice znatelně vyšší proti běžnému STi, ale pořád se bude velmi těžko hledat konkurence s podobnými parametry za tuto cenu. Tedy pokud pomineme veškeré "splašená trubky".
:yes: za tento počin. :no: za počet kusů a volant na špatné straně.
Rozbalit vlákno
13
27. 5. 2010 09:12
Re: Takto už ano (?)
No napsals to naprosto přesně. Pokud by měl někdo vybírat ne srdcem, ale podle techniky a odhlédne-li od, mírně řečeno, ne zcela konformního a akceptovaného vzhledu, volba by měla logicky padnout na imprezu. Ford by měl být na druhém místě. U těchto aut, jež si asi nekupují konzumenti I30 od Hyundaie a nebudou s tím jezdit denně do práce a do Lidlu za fajn přáteli, které tam pozvala zcela vymaštěná sololitová deska, co tak dobře vybírá, se jaksi předpokládá, že je kupují lidé, který asi úplně na pár stech tisících nesejde.(to je ten level, co vyhodí za příplatky v audině 400tisíc jen to frkne). Nezbývá než soudruhům v Anglii závidět dobrý počin......
27. 5. 2010 09:37
Re: Takto už ano (?)
Navíc nutno přičíst jeden rozhodující faktor a tím je koncepce. Přeci jen, zde už předpokládám, že se v otázce potencionálního zájemce pohybujeme v okruhu buď lidí, kteří jsou fanoušky té které značky a nebo lidé, kteří chtějí řídit. U ortodoxních fanoušků nevidí jediný problém v tom, aby RS350 v klidu zářilo. U řidičů, kteří nejsou zatíženi na žádnou značku a volí dle schopností a potenciálu pro jejich řidičský požitek je Cosworth STi daleko zajímavějším počinem.
Avatar - KANKUNEN
27. 5. 2010 09:52
Re: Takto už ano (?)
Impreza má výhodu, že místo keců o nějakém diferáku co přenese 300 koní na cestu má pohon co ty koně fakt přenese. O tom každodením používání je to tak, že pokud zrovna nebydlím ve městě tak si jde vychutnat Imprezu každy den. Jen se rozjede a už cítíš, že to auto není jen takové obyčejné. Lehce poskakuje na rovné cestě a připomíná auto co se blíží do časové kontroly. Krom toho nevím jak nová Impreza, ale s tou starou se dá krásně popotahovat auto i v koloně.
27. 5. 2010 10:12
Re: Takto už ano (?)
Nová je ještě více user friendly a jednodušší na řízení.
27. 5. 2010 10:17
Re: Takto už ano (?)
to jo, ale mně zkrátka přijde STI spíš jako železo na jiný účel,než je denní ježdění - ne že by to nezvládla - to s přehledem - ale zkrátka ten řidič musí "trpět" neodolatelným nutkáním ty koně alespoň občas rozběhnout. Jestli má někdo náturu vodit STI jako běžné domácí přibližovadlo - nic proti..... Na to je vhodnější WRXo a při dnešních 195kW to není ani tak daleko....
27. 5. 2010 10:36
Re: Takto už ano (?)
To každopádně. Proto také STi neřadím do kategorie HH. Zde pořád vnímám, že jak STi, byť z kategorie hatchbacků, tak Evo z kategorie sedanů žijí pořád ve své vlastní kategorii vedle sebe a nikdo se stále nedokázal do této kategorie postavit vedle nich.
27. 5. 2010 11:02
Re: Takto už ano (?)
no ona je to taková kategorie o dvou členech ;-) Já jsem zvědav na sedan až k nám dorazí - nevím proč, ale u STI mám ten sedan nějak víc pod kůží - asi síla zvyku. Jinak, jak už jsem někde psal - já mám z STI respekt a doma bych ho nechtěl - protože bych si v něm asi brzo rozbil hubu....Ta auta hodně dovolí, ale pak to rychle sečtou....
Avatar - KANKUNEN
27. 5. 2010 11:02
Re: Takto už ano (?)
To auto jezdí jak šlapeš na plyn, vždycky se najde místo, kde jde k podlaze a třeba si pořádně zajedeš jen jeden kilometr z dvaceti.
27. 5. 2010 11:05
Re: Takto už ano (?)
to jo - a ta síla je hodně opojná - lépe řečeno podmanivá. Když jsem z testovaného STIčka vylez, tak jsem do něj hned chtěj "jít", ale postupně jsem vychladl - já bych se v tom fakt někde roztřelil - kolo od kola jsem zrychloval a hledal svůj limit - ne toho auta - to ty limity má mnohem dál, než já limit svého svěrače.... A pak mi taky Vojta Štajf předvedl, jak jezdí ti, co ta auta mají v ruce - když jsem to pak porovnal se sebou a svými iluzemi, tak jsem si připadal jako prvňáček v aule VŠ....
27. 5. 2010 11:58
Re: Takto už ano (?)
já bych se v něm taky rozstřelil - a čím to je? Tady se totiž skoro nikde nedá v klidu potrénovat, aniž by člověku nehrozilo vylítnout do příkopu nebo se obtočit kolem stromů - a na okruhy to moc není.
A holt cvičení dělá mistra.
Avatar - Slavek-TDM
27. 5. 2010 10:01
Re: Takto už ano (?)
Tak Cosworth si musi zajistit jistou exkluzivitu, takze omezenej pocet kusu a volant na pravo k ni jaksi patri...
27. 5. 2010 12:01
Re: Takto už ano (?)
...no podle mě to je jenom fráze "zase jenom Japonsko a UK", ale Cosworth určitě taky bere nová auta, tzn. vážný zájemce pravděpodobně může dodat levostranné auto jako základ.
Avatar - iudex
27. 5. 2010 10:04
RS500 4x4?
V kontekte tohto clánku sa ukazuje, ze akékolvek výhrady voci Focusu RS500 by sa rozplynuli ako odvaha Fica v Bruseli, ak by FOFo mal hnané obe nápravy. Dá sa reálne predpokladat, ze pri rovnakom výkone by mohlo byt zrýchlenie RS500 minimálne o sekundu lepsie (a nemusel by byt priskrtený výkon na 1 a 2°).
Rozbalit vlákno
12
27. 5. 2010 10:11
Re: RS500 4x4?
To je přesně to, co mě u FoFo RS mrzí. V případě pohonu 4x4 a třeba ještě vyšperkovaného o nějaký ten aktivní diferenciál by se mohlo jednat o první plnohodnotnou konkurenci pro japonské legendy.
27. 5. 2010 10:15
Re: RS500 4x4?
přesně - nemám nic proti Fordu - sám jezdím služebákem a proti podvozkům od Forda ani špetku špatného - ale kdysi ford dělal i pro smrtelníky 4x4, takže se divím, že u téhle špičky do toho nejde zase - hodně by mu to pomohlo. A to nemluvím o tom, kdyby třeba nové mondeo vybavil čtyřkolou....
Avatar - Ricardo
27. 5. 2010 10:50
Re: RS500 4x4?
Jenže oni se na to vy... jediné jejich 4x4 je Haldex v Kuga a XC60 a ve velkých Volvech
27. 5. 2010 14:42
Re: RS500 4x4?
Oficialne stanovisko je, ze 4x4 je pre Ford drahe. Mozno by predal 10000 Focusov a Mondei s 4WD, ale kvoli takemuto poctu, sa im to neoplati.

Si myslim, ze doplacaju na zle rozdeleie Ford USA a Ford of Europe. Keby boli skutocny One Ford, ako je napr Volkwagen, tak sa im oplati vyvinut 4wd platformu pre Focus a Moneo a predavat to do aj v USA.
27. 5. 2010 12:03
Re: RS500 4x4?
daleko nejzábavnější by byl Focus jako zadokolka :-!
27. 5. 2010 14:25
Re: RS500 4x4?
Myslim, ze timto pocinem "Subaru Cosworth" mira unosnosti u vedeni Fordu konecne pretekla, ale alespon v to doufam podle reakci, nejen ze to je bodicek do historie Fordu-Cosworthu a dela dojem, ze pro Cosworth uz neni Ford dostatecne kvalitnim partnerem.

Samozrejme muzeme namitat, ze Cosworth drzel vetsinu jeho dlouhe hisotrie nad vodou prave Ford, ale jak videt, zadna velka loajalita v soucasne spolecnosti Cosworth asi neni nebo je nedostatecna.

Dalsi generace Fordu RS by mela byt s AWD/4x4, pokud ne, sam si nejake Subaru Cosworth koupim a nebudu s tim mit problem jako fanda Fordu.

Nejde o to, ze soucane RS je spatne auto, neni, dokonce podvozkove je daleko lepsi nez STi, ale automobilka ktera je v rally uspesnejsi nez Subaru, coz Ford je, by mela delat i sportovni AWD auta, o tom nemuze byt zadna polemika.
27. 5. 2010 14:44
Re: RS500 4x4?
Tak tady s tebou souhlasím. Jak už jsem psal jinde, doufal jsem, že to Ford "nejak" udělá a do RS 4x4 nacpe a postaví se tak vedle STi a Eva do jejich samostatné kategorie. Navíc jako rally automobilka. V příští generaci se trochu bojím zvěstí o hybridním pohonu, byť se toto prosakuje také o Evu. Pokud to tak bude tak ještě doufám alespoň ve 2 verze a to klasika a hybrid.
Jediné s čím bych ne uplně souhlasil je jednoznačný závěr ohledně podvozku RS vs. STi. Nechci polemizovat, kdo je lepší, nebo horší, protože jakékoliv srovnání je spolehlivě zneprůhledněno rozdílnou koncepcí pohonů z čehož nám vyhází i rozdílné chování obou aut, rozdílný způsob jízdy, navíc když lze z STi udělat prakticky 2 auta díky DCCD.
27. 5. 2010 23:14
Re: RS500 4x4?
Ano uz diky koncepci bude vzdy AWD stracet trochu na ovladatelnosti, ale je hloupe se tim vymlouvat proc nedelam AWD, protoze to neni chyba spise charakteristika, ale ze Ford umi lepe podvozky nez Subaru, je neodiskutovatelny fakt, treba Subaru WRC na to v podstate dojelo, treba motor melo nejvykonnejsi v poli a pritom v poslednich letech si moc neskrtlo, protoze podvozkem nebo udajne tlumici nestihalo.

Samozrejme WRC neni civilni auto, ale treba geometrie naprav je u RS stejna a neber me za slovo, je to jen jeden z prikladu.

Subaru s WRC nepomohlo ani nizsi teziste, na kterem si tak zakladaji.

DCCD je pekne, ale sportovni auto by melo fungovat skvele uz bez elektroniky, ta je jen nastavba.
28. 5. 2010 17:46
Re: RS500 4x4?
Lifte, zkoušel jsi ono zmíněné DCCD v akci ? A nebo předchozí verze ještě bez DCCD ? Nejde o to, že by Imprezy bez DCCD nefungovali. DCCD jen umožňuje dosti zásadně měnit charakteristiku. A funguje to.
A paušálně bych také netvrdil, že AWD bude trochu ztrácet na ovladatelnosti. Vždy bude záležet na naladění toho kterého auta. Podívej se na Evo, které je v ovladatelnosti na absolutní špičce a to i přes to, že je to AWD.
27. 5. 2010 15:01
Re: RS500 4x4?
hmm, jde o to, že loajalitou se nenažereš :-(
27. 5. 2010 23:13
Re: RS500 4x4?
To je fakt, ale poslapavanim vlastni historie taky ne.

Jinak jsem cetl nazor, ze spojeni Subaru Cosworth ma jeden hlavni duvod napravit skazenou reputaci, oni totiz Prodrive nebo STI jako firmy ve svych programech docela pohorely.

Tak ze se Subaru snazi v UK vyuzit pomerne dobre reputace Cosworthu, jenze tu dobrou reputaci ziskal Cosworth prave spojenim s Fordem.

Tak me prijde trapne od Subaru, ze STI nebo Prodrive posle k ledu, ale chlubi se reputaci, kteru vybojoval v UK Ford-Cosworth, tedy nekdo jiny.

Ale chapu, ze tonouci se stebla chyta. Uz i ta "cerno-seda" podivne pripomina na PR fotkach Subaru tu na RS500. Je to nahoda, co myslite? Rekl bych ze ne.

U Fordu by se meli probudit a byt take tak "chytri".
28. 5. 2010 08:33
Re: RS500 4x4?
no tak teď jsem mírně řečeno na vážkách - subaru je jako značka "topící se" nebo máš na mysli pouze sportovní vystoupení značky? Pokud by šlo o ty soutěže, lze souhlasit s tím, že už je vlastně potopená a občasné výbuchy chuti se vrátit nezabírají - a to má kořeny v tom, co píšeš v příspěvku výše - je nepopiratelný fakt, že usnuli na vavřínech a probudili se "mrtví". Trochu mi i nesedí ta trapnost poslání STI či Prodrivu k ledu - není to snad logické rozhodnutí po vyčerpání potenciálu a neschopnosti šlapat výš u těch značek a není pak C. logická volba? Ano C. má výbornou reputaci a může na ní Subaru jen vydělat - je to parazitování? Ad barva - jistě dovedu si představit jiné barevné kombinace a je trapné, že se neodliší od konkurence, ale asi je to módní barva, jako u mnohých dnešních bílá....
Avatar - Ricardo
27. 5. 2010 10:53
Kosvors
Tak toto je pecka :yes: Z 0 na 100 pod čtyři sekundy zvládají jen ti nejlepší, není to tak dávno, co ani u Ferrari nebyl takový výkon obvyklý.
Jinak je to víc než slušná odpověď na Lancer Evo X FQ400. Doufám, že se nějakému britskému médiu podaří srovnávací test těchto dvou aut.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - bubucci
27. 5. 2010 12:51
Re: Kosvors
Tak tady tomu se říká EvoEater ;-) Na okruhu si s FQ400 neporadí ani Gallardo. Impreza není zrovna okruhové auto, ale s naladěným podvozkem od Bilsteinu by si s FQ v ničem nezadalo. 3.7 z 0-100 masakr. Takové auto musí sedlat i sám ďábel.
Nedávno jsme zkoušeli GT s 380koníkama a to na 1. vystřelilo rádio z úchytů. lol . Pokud to nemá člověk v ruce, tak se takovému autu dát plný kotel akorát na rovince, v zatáčkách je to na posrání...
27. 5. 2010 13:07
Re: Kosvors
Ta černá stavba, co už zmizela z AWD ?
Avatar - bubucci
27. 5. 2010 16:59
Re: Kosvors
vím co myslíš, ale to není ona. Je to stříbrný kombík :-) a z GTčka tam zůstala snad jenom ta kastle.