Novinky
V kontekte tohto clánku sa ukazuje, ze akékolvek výhrady voci Focusu RS500 by sa rozplynuli ako odvaha Fica v Bruseli, ak by FOFo mal hnané obe nápravy. Dá sa reálne predpokladat, ze pri rovnakom výkone by mohlo byt zrýchlenie RS500 minimálne o sekundu lepsie (a nemusel by byt priskrtený výkon na 1 a 2°).
To je přesně to, co mě u FoFo RS mrzí. V případě pohonu 4x4 a třeba ještě vyšperkovaného o nějaký ten aktivní diferenciál by se mohlo jednat o první plnohodnotnou konkurenci pro japonské legendy.
přesně - nemám nic proti Fordu - sám jezdím služebákem a proti podvozkům od Forda ani špetku špatného - ale kdysi ford dělal i pro smrtelníky 4x4, takže se divím, že u téhle špičky do toho nejde zase - hodně by mu to pomohlo. A to nemluvím o tom, kdyby třeba nové mondeo vybavil čtyřkolou....
Jenže oni se na to vy... jediné jejich 4x4 je Haldex v Kuga a XC60 a ve velkých Volvech
Oficialne stanovisko je, ze 4x4 je pre Ford drahe. Mozno by predal 10000 Focusov a Mondei s 4WD, ale kvoli takemuto poctu, sa im to neoplati.
Si myslim, ze doplacaju na zle rozdeleie Ford USA a Ford of Europe. Keby boli skutocny One Ford, ako je napr Volkwagen, tak sa im oplati vyvinut 4wd platformu pre Focus a Moneo a predavat to do aj v USA.
Si myslim, ze doplacaju na zle rozdeleie Ford USA a Ford of Europe. Keby boli skutocny One Ford, ako je napr Volkwagen, tak sa im oplati vyvinut 4wd platformu pre Focus a Moneo a predavat to do aj v USA.
Myslim, ze timto pocinem "Subaru Cosworth" mira unosnosti u vedeni Fordu konecne pretekla, ale alespon v to doufam podle reakci, nejen ze to je bodicek do historie Fordu-Cosworthu a dela dojem, ze pro Cosworth uz neni Ford dostatecne kvalitnim partnerem.
Samozrejme muzeme namitat, ze Cosworth drzel vetsinu jeho dlouhe hisotrie nad vodou prave Ford, ale jak videt, zadna velka loajalita v soucasne spolecnosti Cosworth asi neni nebo je nedostatecna.
Dalsi generace Fordu RS by mela byt s AWD/4x4, pokud ne, sam si nejake Subaru Cosworth koupim a nebudu s tim mit problem jako fanda Fordu.
Nejde o to, ze soucane RS je spatne auto, neni, dokonce podvozkove je daleko lepsi nez STi, ale automobilka ktera je v rally uspesnejsi nez Subaru, coz Ford je, by mela delat i sportovni AWD auta, o tom nemuze byt zadna polemika.
Samozrejme muzeme namitat, ze Cosworth drzel vetsinu jeho dlouhe hisotrie nad vodou prave Ford, ale jak videt, zadna velka loajalita v soucasne spolecnosti Cosworth asi neni nebo je nedostatecna.
Dalsi generace Fordu RS by mela byt s AWD/4x4, pokud ne, sam si nejake Subaru Cosworth koupim a nebudu s tim mit problem jako fanda Fordu.
Nejde o to, ze soucane RS je spatne auto, neni, dokonce podvozkove je daleko lepsi nez STi, ale automobilka ktera je v rally uspesnejsi nez Subaru, coz Ford je, by mela delat i sportovni AWD auta, o tom nemuze byt zadna polemika.
Tak tady s tebou souhlasím. Jak už jsem psal jinde, doufal jsem, že to Ford "nejak" udělá a do RS 4x4 nacpe a postaví se tak vedle STi a Eva do jejich samostatné kategorie. Navíc jako rally automobilka. V příští generaci se trochu bojím zvěstí o hybridním pohonu, byť se toto prosakuje také o Evu. Pokud to tak bude tak ještě doufám alespoň ve 2 verze a to klasika a hybrid.
Jediné s čím bych ne uplně souhlasil je jednoznačný závěr ohledně podvozku RS vs. STi. Nechci polemizovat, kdo je lepší, nebo horší, protože jakékoliv srovnání je spolehlivě zneprůhledněno rozdílnou koncepcí pohonů z čehož nám vyhází i rozdílné chování obou aut, rozdílný způsob jízdy, navíc když lze z STi udělat prakticky 2 auta díky DCCD.
Jediné s čím bych ne uplně souhlasil je jednoznačný závěr ohledně podvozku RS vs. STi. Nechci polemizovat, kdo je lepší, nebo horší, protože jakékoliv srovnání je spolehlivě zneprůhledněno rozdílnou koncepcí pohonů z čehož nám vyhází i rozdílné chování obou aut, rozdílný způsob jízdy, navíc když lze z STi udělat prakticky 2 auta díky DCCD.
Ano uz diky koncepci bude vzdy AWD stracet trochu na ovladatelnosti, ale je hloupe se tim vymlouvat proc nedelam AWD, protoze to neni chyba spise charakteristika, ale ze Ford umi lepe podvozky nez Subaru, je neodiskutovatelny fakt, treba Subaru WRC na to v podstate dojelo, treba motor melo nejvykonnejsi v poli a pritom v poslednich letech si moc neskrtlo, protoze podvozkem nebo udajne tlumici nestihalo.
Samozrejme WRC neni civilni auto, ale treba geometrie naprav je u RS stejna a neber me za slovo, je to jen jeden z prikladu.
Subaru s WRC nepomohlo ani nizsi teziste, na kterem si tak zakladaji.
DCCD je pekne, ale sportovni auto by melo fungovat skvele uz bez elektroniky, ta je jen nastavba.
Samozrejme WRC neni civilni auto, ale treba geometrie naprav je u RS stejna a neber me za slovo, je to jen jeden z prikladu.
Subaru s WRC nepomohlo ani nizsi teziste, na kterem si tak zakladaji.
DCCD je pekne, ale sportovni auto by melo fungovat skvele uz bez elektroniky, ta je jen nastavba.
Lifte, zkoušel jsi ono zmíněné DCCD v akci ? A nebo předchozí verze ještě bez DCCD ? Nejde o to, že by Imprezy bez DCCD nefungovali. DCCD jen umožňuje dosti zásadně měnit charakteristiku. A funguje to.
A paušálně bych také netvrdil, že AWD bude trochu ztrácet na ovladatelnosti. Vždy bude záležet na naladění toho kterého auta. Podívej se na Evo, které je v ovladatelnosti na absolutní špičce a to i přes to, že je to AWD.
A paušálně bych také netvrdil, že AWD bude trochu ztrácet na ovladatelnosti. Vždy bude záležet na naladění toho kterého auta. Podívej se na Evo, které je v ovladatelnosti na absolutní špičce a to i přes to, že je to AWD.
hmm, jde o to, že loajalitou se nenažereš 😒
To je fakt, ale poslapavanim vlastni historie taky ne.
Jinak jsem cetl nazor, ze spojeni Subaru Cosworth ma jeden hlavni duvod napravit skazenou reputaci, oni totiz Prodrive nebo STI jako firmy ve svych programech docela pohorely.
Tak ze se Subaru snazi v UK vyuzit pomerne dobre reputace Cosworthu, jenze tu dobrou reputaci ziskal Cosworth prave spojenim s Fordem.
Tak me prijde trapne od Subaru, ze STI nebo Prodrive posle k ledu, ale chlubi se reputaci, kteru vybojoval v UK Ford-Cosworth, tedy nekdo jiny.
Ale chapu, ze tonouci se stebla chyta. Uz i ta "cerno-seda" podivne pripomina na PR fotkach Subaru tu na RS500. Je to nahoda, co myslite? Rekl bych ze ne.
U Fordu by se meli probudit a byt take tak "chytri".
Jinak jsem cetl nazor, ze spojeni Subaru Cosworth ma jeden hlavni duvod napravit skazenou reputaci, oni totiz Prodrive nebo STI jako firmy ve svych programech docela pohorely.
Tak ze se Subaru snazi v UK vyuzit pomerne dobre reputace Cosworthu, jenze tu dobrou reputaci ziskal Cosworth prave spojenim s Fordem.
Tak me prijde trapne od Subaru, ze STI nebo Prodrive posle k ledu, ale chlubi se reputaci, kteru vybojoval v UK Ford-Cosworth, tedy nekdo jiny.
Ale chapu, ze tonouci se stebla chyta. Uz i ta "cerno-seda" podivne pripomina na PR fotkach Subaru tu na RS500. Je to nahoda, co myslite? Rekl bych ze ne.
U Fordu by se meli probudit a byt take tak "chytri".
no tak teď jsem mírně řečeno na vážkách - subaru je jako značka "topící se" nebo máš na mysli pouze sportovní vystoupení značky? Pokud by šlo o ty soutěže, lze souhlasit s tím, že už je vlastně potopená a občasné výbuchy chuti se vrátit nezabírají - a to má kořeny v tom, co píšeš v příspěvku výše - je nepopiratelný fakt, že usnuli na vavřínech a probudili se "mrtví". Trochu mi i nesedí ta trapnost poslání STI či Prodrivu k ledu - není to snad logické rozhodnutí po vyčerpání potenciálu a neschopnosti šlapat výš u těch značek a není pak C. logická volba? Ano C. má výbornou reputaci a může na ní Subaru jen vydělat - je to parazitování? Ad barva - jistě dovedu si představit jiné barevné kombinace a je trapné, že se neodliší od konkurence, ale asi je to módní barva, jako u mnohých dnešních bílá....
Tak toto je pecka :yes: Z 0 na 100 pod čtyři sekundy zvládají jen ti nejlepší, není to tak dávno, co ani u Ferrari nebyl takový výkon obvyklý.
Jinak je to víc než slušná odpověď na Lancer Evo X FQ400. Doufám, že se nějakému britskému médiu podaří srovnávací test těchto dvou aut.
Jinak je to víc než slušná odpověď na Lancer Evo X FQ400. Doufám, že se nějakému britskému médiu podaří srovnávací test těchto dvou aut.
Tak tady tomu se říká EvoEater 😉 Na okruhu si s FQ400 neporadí ani Gallardo. Impreza není zrovna okruhové auto, ale s naladěným podvozkem od Bilsteinu by si s FQ v ničem nezadalo. 3.7 z 0-100 masakr. Takové auto musí sedlat i sám ďábel.
Nedávno jsme zkoušeli GT s 380koníkama a to na 1. vystřelilo rádio z úchytů. lol . Pokud to nemá člověk v ruce, tak se takovému autu dát plný kotel akorát na rovince, v zatáčkách je to na posrání...
Nedávno jsme zkoušeli GT s 380koníkama a to na 1. vystřelilo rádio z úchytů. lol . Pokud to nemá člověk v ruce, tak se takovému autu dát plný kotel akorát na rovince, v zatáčkách je to na posrání...
:yes: za tento počin. :no: za počet kusů a volant na špatné straně.
A holt cvičení dělá mistra.