Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Elektromobil v Japonsku ujel 1000 km na jedno nabití, míří do Guinnesovy knihy rekordů

22 komentářů

Franke
1000 km za 27 hodin, to je fakt bomba, ale zase na druhou stranu, když začínali bři Wrightové, taky nikdo netipoval, že za 60 let se bude lítat rychlostí M6 a výše...
oIoo
zadokolku se štítkama na blatníku "7.0L 505HP" 😉

prostě něco jako tohle [odkaz] >😁
Avatar - positivemind
positivemind
Co máš za auto? 1.2 biHTP? Tzn. jednu jednadvojdu vpředu, druhou vzadu a máš tak skvělou čtyřkolku?

No jasně, s cedníkem k moři, zcedit a šup nalejt do auta >😁
oIoo
jojo, buď humor nebo smysl boje s oteplováním, sopkou, katastrofama - upřímně si myslím, že kdyby se lidstvo na pár desetiletí vyplo, stejně by to nekompenzovalo škody za poslední půlrok ;-\
Avatar - gld
gld
doslova "čierny" humor ;-\
geroc I.
Nejede to Klaudie. Je zcela jasný že je to pokus za sterilních prakticky laboratorních ideálních podmínek. Tohle má smysl jen pro zapsání do Guinnesovy knihy rekordů.
Avatar - Ondore
Ondore
Zober si, že spaľovacie motory sa vyvíjajú viac ako 100 rokov a to nehovoríme o medzistupňoch v podobe e😜erimentov so svietiplynom, strelným prachom, parou a pod. Dnes sme v rovnakom období, nad hybridmi sa budú naše pravnúčatá usmievať a tento pokus bude pre nich len jedným z mnohých, ktoré budú nasledovať. Netuším, na čo sa bude jazdiť o 100 rokov, ale viem, že doba pokročí aj keby nebola ropná kríza, veď kto by chcel, aby jeho ekonomika záležala od pár štátov na svete ovládajúcich ropné náleziská?

V článku píšu, že sa vystriedalo 17 vodičov, čo mi vychádza, že cca každých 90min. auto zastavilo, teda ak chlapci nenaskakovali za jazdy 😉 Od mestskej premávky to má samozrejme ďaleko, rovnako som presvedčený, že testovací jazdci nemali nad 40kg živej váhy >😒] ale tieto správičky budú pribúdať a snáď je reálne, aby cca o 2 roky boli na cestách čisto elektrické vozítka za normálnu cenu. Celkom sa na to teším, ale som si istý, že s ich pribúdajúcim počtom na cestách nám páni politici vymyslia spôsob, ako dodaniť rozdiel, ktorý strácajú na dani z uhľovodíkov a mazív 😲 8-s >😁
oIoo
nějaký úsporný! 😉
oIoo
obávám se, že s dlouhodobou spotřebou 18,9 to bude i trochu víc, ale zase mám full hybrid (spaluje jak benzín tak pneumatiky) >😁

Btw. elektrická auta jsou off-topic, protože v USA už mají auta co jezdí na mořskou vodu (z Mexického zálivu) :-!
Klaudius
Docela dobrý odhad. Ale myslím, že aj dojazd 300 km v bežných podmienkach by bol celkom slušný úspech.
Klaudius
Pri cestách do práce a nazad s cca polovičným podielom diaľničného obchvatu s maximálkou 90 km/h mám priemernú rýchlosť okolo 45 km/h.
Ale nedá sa to porovnávať s touto rekordnou jazdou - pri bežnom jazdení mestom určuje nízky priemer časté zastavovanie a posúvanie sa na semaforoch alebo v kolónach. V tomto prípade jazdili s elektromobilom čo najplynulekšie za účelom maximálneho dojazdu, číže priemerná rýchlosť nie je príliš vzdialená od maximálne dosiahnutej.
Klaudius
No, tak u nás výrazom "ide to" vyjadríš české "jde to" aj "jede to" zároveň. 😉 Celkom dobre by to vyjadrili aj slová "dá sa to". Nič iné som tým povedať nechcel.
Wartburg 353W
Spravne. Matematicky receno: prumerna rychlost je integral rychlosti v case deleny celkovym casem, ale clovek ma tendenci zapamatovat si prumernou rychlost po draze (integral rychlosti jako funkci drahy delenou vzdalenosti). Tj kdyz tam jedu 100 a zpatky 50, neni prumer 75km/h, jak si hodne lidi mysli, ale jen 66.6km/h. Plyne z toho jedno pouceni: at spechas nebo jedes volne, prijedes plus minus par minut stejne. Na nasich silnicich, pokud clovek nejezdi Praha - Brno, je 50 km/h celkem realisticka prumerka.
Avatar - positivemind
positivemind
Já ho celej rok nenabil a ujel jsem 50 tisíc :-!
Nicco
A na pohonnych hmotach ta to stoji 30.000Kc + olej, filter 1500Kc + emiska 100Kc, kdezto ich stoji jedno nabitie 10Kc
kyklop
je to maly rychlostny priemer, ale mesto neprevazuje nad zvyskom. Napriklad minule som mal vysoky priemer (cca 52 km/h),na jednu nadrz som presiel cca 740km, pricom 500 km som (cesta Ba-Martin a spat + nejake km okolo mesta) som spravil mimo mesta s velkym podielom dialnice. K samotnej ceste Ba-Martin - ziadna extra zapcha, alebo dopravna spicka a priemerna rychlost sotva 80 km/h. Po dialnici som isiel 120-130km/h, mimo mesto 95 a mesto 55, pricom z celkovej dlzky tejto cesty tvori dialnica cca 60%. Ono staci mensie cakanie - zapcha, havaria, pripadne nejaka korytnacka (avia) na okresnej ceste atd... a priemerna rychlost ide prudko dole
oIoo
já nabíjím svoje auto jednou za rok a ujedu kolem dvaceti tisíc :-!
Avatar - Dinar
Dinar
Tak 40 km/h je málo, pokud nepřevažuje město, ale i tak, o to v tomto testu nešlo, jak čtu, jeli ustálenou rychlostí na okruhu. Být tam běžný cyklus, o kterém mluvíš ty, tedy i s podílem města, rozjížděním a poskakováním, pak by při průměru 40 km/h ten elektromobil neujel ani třetinu, tipuju.
Avatar - Tomas_2002
Tomas_2002
Ono...i kdyby se průměrná rychlost 50km/h zdála málo, tak na 1000 km je to stejně super. Vždyť bohatě stačí, aby to na jedno nabití ujelo 500 km.
kyklop
mas a nemas pravdu zaroven. Ta priemerna rychlost vyrazne presahuje priemernu rychlost vozidiel, ktore sa pohybuje 50% mesto a 50% mimo mesto /pokial nie si hltac dialnicnych km/. Do tej mestkej prevadzky som zaratal aj ranne spicky, zapchy a podobne. V tejto chvili mne svieti na pp hodnota 34 km/h 😉. Nulujem to pri kazdom tankovani. Ak by som obcas nevybehol na dialnicu, tak by tato hodnota klesa vyrazne pod 30 km/h. Dialnicny obchvat v BA vyuzivam v max. moznej miere /viac ako 50% mojej mestkej prevadzky/
Avatar - Dinar
Dinar
Hezký úspěch, určitě, i když by se dal, díváme-li se na průměrnou rychlost, tento výkon více charakterizovat tím tvým "jde to" než "jede to", přesto :yes: 😉
Klaudius
Čo viac dodať? Potešilo by ešte trochu viac informácií o aute samotnom, resp. jeho pohone a článkoch - výkon motora, veľkosť a hmotnosť bateriek, doba nabíjania, životnosť, atď...