Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: SEAT Ibiza 2011: Nové motory 1,2 TSI (77 kW), 1,2 TDI (55 kW) a sedmistupňová převodovka DSG

SEAT přichystal pro modelový rok 2011 změny v malé řadě Ibiza. Přibyly nové koncernové motory a sedmistupňová dvouspojková převodovka DSG.
Zpět na článek
21. 5. 2010 08:59
21. 5. 2010 09:17
21. 5. 2010 11:08
21. 5. 2010 11:22
21. 5. 2010 13:25
22. 5. 2010 01:11
21. 5. 2010 09:20
21. 5. 2010 09:43
neregistrovaný "Hooonza"
21. 5. 2010 10:18
21. 5. 2010 10:34
21. 5. 2010 10:56
21. 5. 2010 11:13
21. 5. 2010 11:20
21. 5. 2010 11:10
21. 5. 2010 11:20
21. 5. 2010 11:21
21. 5. 2010 11:41
21. 5. 2010 13:27
22. 5. 2010 12:01
22. 5. 2010 13:14
22. 5. 2010 13:08
22. 5. 2010 13:27
22. 5. 2010 18:30
22. 5. 2010 21:43
23. 5. 2010 20:40
23. 5. 2010 22:08
24. 5. 2010 19:30
21. 5. 2010 13:23
neregistrovaný "Tento"
21. 5. 2010 13:35
21. 5. 2010 13:46
neregistrovaný "Tento"
21. 5. 2010 15:16
neregistrovaný "rudy75"
22. 5. 2010 01:23
Avatar - kopamt
21. 5. 2010 08:59
Redakcii
V nabídce pro Ibizu 2011 zůstává atmosférický motor 1,4 16V (63 kW), který byl u konkurenční Škody Fabia nahrazen méně výkonnou verzí motoru 1,2 TSI se 63 kW.

Fakticky??? :-)
Rozbalit vlákno
6
Avatar - iudex
21. 5. 2010 09:17
Re: Redakcii
???
Neviem, co je tam nesprávne. Fabia dostala 1,2 TSI - 63 kW namiesto 1,4 16v. A ak smerujes k spojeniu "menej výkonnou", to sa jasne vztahuje k motoru TSI, nie ako porovnanie s 1,4.
Avatar - kopamt
21. 5. 2010 11:08
Re: Redakcii
63kW je vždy 63kW alebo sa mylim?
Naviac krutak a rozsah otacok v ktorom je pouzitelny v TSI je neporovnatelny s 1.4!
Beriem, mensi objem motora, ale menej "vykona verzia"?!? 8-s To je podla mna blbost. :-!
Avatar - Ricardo
21. 5. 2010 11:22
Re: Redakcii
1,2 TSI se momentálně vyrábí ve verzích 63 a 77 kW, věta je jistě myšlena tak, že u Fabie byl motor 1,4 nahrazen tou slabší ze dvou možných verzí motoru 1,2 TSI
Avatar - iudex
21. 5. 2010 13:25
Re: Redakcii
Alebo "chytrému napovedz..." >:-[]
Avatar - kopamt
22. 5. 2010 01:11
Re: Redakcii
OK, jedine, že tak... :-)
Aj ked u tej spominanej Fabky bol nahradeny nie menej vykonnym, ale jednym motorom s nizsim objemom a preplnanim s dvoma vykonmi na vyber.
Resp. maju v redakcii pisat jasne a nie aby vznikali dohady čo a ako ktorou vetou myslia, toť moj nazor, toť vše. :-!
Avatar - iudex
21. 5. 2010 09:20
TSI
Je síce fajn, ze Ibiza dostala motor 1,2 TSI, avsak az ako posledná zo súrodencov a iba v silnejsej verzii. Ak "patrocnica" na záchranu Seatu bude v týchto dimenziách, t.j. zavádzanie iba niektorých noviniek a ako poslednej automobilke z koncernu, tak uz Seatu mozeme pomaly kopat hrob.
Rozbalit vlákno
25
neregistrovaný "Hooonza"
21. 5. 2010 09:43
Re: TSI
Toho se nebojim. Většinu prodejů tvoří motory 1.2 12V a v kategorii okolo 100 koní si v Ibize stejně většina zákazníků vybere diesel.
21. 5. 2010 10:18
Re: TSI
Osobně nevidím nic přínosného si nacpat diesel do malé Ibizy, potažmo jakéhokoli malého auta.
Avatar - iudex
21. 5. 2010 10:34
Re: TSI
Nápodobne. Inak tých 1,4 16v je v Ibizách celkom dost (stací si pozriet moje.auto.cz), takze sa domnievam, ze po 1,2TSI s 63 kW by kupujúci Ibizy sli.
Avatar - Ricardo
21. 5. 2010 10:56
Re: TSI
Zase se určitě najde početná skupina lidí, kteří dají přednost 1,4 16V před 1,2 TSI a ty může Ibiza právě z tohoto důvodu oslovit
Avatar - kopamt
21. 5. 2010 11:13
Re: TSI
je to len o spravnej cenovej politike resp. o zavadzani novej techniky za primeranu cenu, vzhladom k tomu, ze maju vsetci zaujem na ekologii z hladiska spoterby(emisii atd.)
Avatar - Ricardo
21. 5. 2010 11:20
Re: TSI
Můj názor je ten, že VW v tomto předvádí nyní velmi férovou politiku. Fabia přišla ještě na staré platformě, ale teď zase jako první dostává moderní motory. Ibiza dostala novou platformu i nový design. A Polo je někdě uprostřed - je nasnadě, že mu VW jako mateřská značka dá to nejlepší, s lepšími parametry, často až po odladění ze začátku výroby.
Kdo dnes chce 1,2 TSI 63 kW, může brát Fabii. Pokud chce tento motor do Ibizy, tak si počká, ale dočká se. Získávají všichni - jednotlivé modely mají vždycky po určitou dobu nějakou výhodu před zbytkem trojice, zákazníci mají výběr a ví dopředu, co je čeká i u té "jejich" značky
21. 5. 2010 11:20
Re: TSI
pockaj na Adu, ten ti vysvetli ako to je s cb televiziami >:D >:D . Inac ani je v tom prinos nevidim, obzvlast ked testy oznacuju 1.2 tsi za velmi vydareny motor a rozdiel spotreby benzin vs. nafta pri tychto vozidlach velky nebude..
Avatar - Ricardo
21. 5. 2010 11:21
Re: TSI
TSI, to je jako černobílá plazma >:-[]
21. 5. 2010 11:41
Re: TSI
turbo plazma >:-[]
myslis toto [odkaz]
Avatar - WinDiesel
22. 5. 2010 12:01
Re: TSI
Se mi líbí jak všichni věří malé spotřebě u TSI... Možná pokud by to kupovali jen důchodci. Ale jako u všech turbem vybavených benzínových motorů, pokud se na to šlápne, letí spotřeba raketově nahoru. Taže skutečnost až tak růžová nebude.
22. 5. 2010 13:14
Re: TSI
toto tvoje tvrdenie sa da aplikovat aj nasucasne turbo naftaky, resp. na vsetky sucasne motory. Posledne motory, ktorym bolo jedno co robis su hladke naftaky 1.9 a stare 1.9 tdi. Od tychto cias uz tiez nie je skutocnost ruzova...
Avatar - WinDiesel
22. 5. 2010 13:08
Re: TSI
1,2 TSI Fabia 77 kW - podle papírů kombinovaná 5,3 (to vypadá skvěle), po novinářském testu rerálná spotřeba 7,8 na sto.
Myslím že tam prostor pro diesel stále je, ten určitě za 8 litrů jezdit nebude. Pokud bude TDI jezdit ve Fabii za 4,5 a 63 kW TSI za 7,0, bude návratnolst dieselu velmi slušná.
22. 5. 2010 13:27
Re: TSI
pokial tdi bude jazdit za xyz l/100 km. Ak ma pamat neklame, tak polo s 1.6. tdi si pocas testov pytalo v meste 7litrov nafty, takze tiez tam nejaky pokrok nevidim. Ak si vezmem rozdiel v kupnej cene a nie som hltac dialnicnych kilometrov, tak je volba jasna (tdi to nie je).

Podla toho co pises mam pocit/ ze naftak papierovu spotrebu dosiahne a benzinak nema sancu
Avatar - WinDiesel
22. 5. 2010 18:30
Re: TSI
Jasně, TDI CR je citlivější na způsob jízdy než prosté TDI nebo TDI PD. Ale pořád zdaleka ne tak, jako turbobenzín, zvláště hodně malý. Uvidíme... A kromě 1,6 TDI je tu ještě 1,2 TDI - to bude stát proti 1,2 TSI 63 kW. zatím je tu spíše velký cenový rozdíl. Češi ale stále TDI věří a je to znát, Škoda prodává přes 50% v dieselu. A nástup TSI to nijak nezměnil. Dokonce se prodej dieselů TDI u Škody ještě zvýšil.
22. 5. 2010 21:43
Re: TSI
skoda predava cez 50% naftakov - ok ale zrejme nie vo fabiach. Hlavnymi motorizaciami v tejto kategorii su zakladne htp. Cenovy rozdiel medzi 1.2 tsi 63kw a 1.6 tdi 66kw je na svk cca 2500 €, co je velmi vela a pokial to vozidlo nebude lietat vo firme s najazdom aspon 30.000 za rok, tak navratnost je nulova. 1.2 tdi asi moc nebude konkurenciou pre slabsi tsi (neviem aka bude cena), pretoze v zrychleni 0-100 prehrava slabsia 1.6 tdi so slabsim tsi, ale toto je iba dohad.K spotrebe len toto

[odkaz]

kde je uvedena spotreba pocas testu 6,4 l/100km a 7,8 pri dynamickej jazde. Predpokladam, ze pri pokuse o dynamicku s tdi sa dostaneme na 6,5 - 7 l/100 km.
Nespochybnujem rozdiel v spotrebe v neprospech benzinu, ale casy "uspornych" naftakov su uz davno za nami
;-) ;-)
PS: je iba tazke odhadnut aky bude 1.2.tdi, ale kulturou chodu to bude na mile vzdialene co len zakladnym benzinovym trojvalcom. Ceny motorov som na strankach seatu nenasiel, preto so zobral ceny od skody, predpokladam, ze rozdiely budu podobne
Avatar - WinDiesel
23. 5. 2010 20:40
Re: TSI
Je krásné jak věříš škodováckému brainwashingu. Protože jim dieselech jaksepatří narostla konkurence, sází teď na TSI, to je velmi chytrá politika a TSI jistě nejsou špatné.
Žravé ale budou, o tom není žádná, a časem se přidají stejné nemoci, jaké měly turbodiesely, budou odcházet palivové pumpy (do 100 tkm, údaj jednoho výrobce), vstřikovače (1 ks piezovstřikovače stojí až 20000 Kč), turba (jsou malá a zatraceně točí), regulace turba již odchází, do 50 tkm, velice tepelně namáhaná, vyšší otáčky turbobenzínu znamenají výrazně nižší životnost než u turbodieselu... atd...
JÁ BYCH S TSI BYL ZATRACENĚ OPATRNÝ.
Co se týče Fábií, jistě, 10% v dieselu - je to pořád stejné a žádná změna ale ani k horšímu. Co se týče Octávií a Yeti, tam je poměr mezi diesely a benzíny v TSI stále stejný....
A co teprve až přijde sen všech taxikářů... Superb 1,6 TDI (již na podzim).
Mimochodem, po testech 1,2TDI se novináři vzáceně shodují na dobré kultivovanosti motoru.

Víš, není to tak dávno, co automagazíny a servery psaly o soumraku dieselů (nechaly se ošálit šrotovným v německu, kdy se kupovaly převážně levné benzíny) .... ale všechno je zpátky, levné benzíny se již nekupují a zase se kupují diesely, které mají zase v EU přes 50% a v ČR přes 40%, a to i přes to, že v ČR není taková kupní síla jako v EU15 (diesely jsou výrazně dražší...)
23. 5. 2010 22:08
Re: TSI
marketing skody moc rad nemam a skodu ako znacku nemusim, aj ked na druhu stranu voci nej nic nemam. K tym porucham sa tazko vyjadruje a spolahlivost ukaze az cas...v blizkom okoli mam dvoch ludi, ktory maju golfa s vykonnejsiou verziou 1.4 tsi, jeden ma hodne cez 100k km a druhy sa prehupol za 200k km. Ten co ma najazdene viac uz nejake poruchy mal,ale Ziadna sa netykala motora. Mimochodom o ziadnej pazravosti nehovoria, priemer maju pod 7/100 (cifra je skutocna, pouzivaju monitorovaci system a tankovacie karty). K dieslom v tejto triede len tolko, ze vo vacsine pripadov su vyrazne horsie odhlucnene (ako porovnatelny benzin) a priplatok je pomerne vysoky. Pokial nenabehas velke mnozstva km, tak navratnost je nulova.
Posledny bod spotreba sucasnych dieslov ako som pisal vyssie uz nie taka uzasna ako je na papiery. Mozem sam porovnat firemny 1.3multijet vo fiate fiorino s viacerymi vozidlami (benzin ,nafta , aj s podobnou stavbou karoserie) a rozdiely sa znizili - v neprospech naftakov.
Zravost kazdeho motora, bez ohladu na spalovane palivo je dana najma medziclankom za volantom. Takze ak s tym tsi pojdes normalne, tak by nemal byt problem so zravostou. Ak zacnes vyuzivat jeho cely potencial, tak to dopadne tak ako pises ty, avsak tento problem sa tyka aj sucasnych dieslov....

PS:male porovnanie z realneho zivota..aj ked dodavky Opel combo 1.3 cdti (multijet od fiatu) a 1.4 16v (myslim, ze to bol originalny motor od opla). Priemerna spotreba nafta 5,6 a benzinak 6,7. Pri rozdiele ceny, ktory bol v case kupy bola navratnost cca 120k km, co je pri beznom firemnom najazde 30k km takmer 4 roky a voz je uctovne odpisany a casto krat caka na predaj. Dynamicke parametre cdti vs. 1.4 16v boli tragediou pre cdti, za studena (cca 10 km) so zimou v kabine ta paradne masiroval hluk od naftaku. Obidve vozidla mne presli rukami a spotreba bola pocitana podla skutocne natankovaneho paliva a nebolo to pocitane podla vyjazdenia jedninej plnej nadrze. Vozidla boli pouzivane robnakym sposobom.
PS1:Nespochybnujem vyznam nafty, ale v vo vozidlach ako fabia, ibiza a spol. si treba dobre poratat navratnost a prilozit k tomu plusy a minusy
Avatar - WinDiesel
24. 5. 2010 19:30
Re: TSI
Ale to kupci malých aut zjevně dělají. Já vlastně nevím, co tu řešíme. >:D >:D
Ty říkáš - málo prostoru pro diesely, já říkám nemnoho prostoru pro diesely v této kategorii. Já ale říkám, že tak to i bylo, to se nijak výrazně nemění.
Ale ještě něco řeknu - odlhlučnění malých vozů je vůbec špatné a platí to i pro benzíny - ty jsou na zabití nahoře, diesely při startu a v nízkých otáčkách.
A zpět k 1,2 TDI, možná by jsi se divil co dokáže commonrail a jeho schopnost vyrovnávat válce mezi sebou - viděl jsem to na Mondeu 2,0 TDCi, běželo na 3 válce a poznalo se to až když se šláplo na plyn.
neregistrovaný "Tento"
21. 5. 2010 13:23
Re: TSI
Ja schvaľujem tento krok. Uvidí sa až časom, že či bude TSI tak úsporné, ako je to na papiery, hlavne s 5 st. prevodovkou. Firmy nebudú kupovať do malých áut DSG ani bežný ľudia. Reálne testy hovoria o spotrebe okolo 6,5 litra vo Fabii a to s DSG. Zdá sa mi podozrivé, že do každého testu tlačia práve DSG. S manuálom niečo smrdí? Ja budem testovať manuál. Fabiu mám sľúbenú na testovací týždeň. Ak to dopadne s podobnou spotrebou, ako to vyšlo v teste čo som čítal, tak malý turbo benzín vypadne z nášho hľadáčika a v tomto smere môže Ibiza 1,4 16V predčiť svojich neatmosférických kolegov. 1,2 HTP kúpiť nemôžem, potom by som musel chodiť do roboty kanálmi :-D. Osobne nič nemám proti tomu motoru, svoj účel plní, ale na naše dlhé cesty je predsa len slabý.
Avatar - iudex
21. 5. 2010 13:35
Re: TSI
No ak testy hovoria o spotrebe TSI okolo 6,5 litra, to potom znamená, ze je o dost úspornejsie ako 1,4 16v (podla spritmonitor.de má napr. Polo 1,4 16v priemerku 7,09 l/100 km).
neregistrovaný "Tento"
21. 5. 2010 13:46
Re: TSI
Ten test bol s DSG. Uvidím čo manuál. Nesledoval som priemerku na 1,4, takže som sa prekvapil. 1,4 so 7 litrovou spotrebou v malom aute je vyslovene veľa. Máme nejaké Civici 1,8 VTEC. S tými autami jazdia zamestnanci bežne do 7 litrov kombinovane, čiže mesto, ďiaľnica a okresky, samozrejme s pustenou klímou. Máme tu aj extrémy okolo 6 litrov, ale to je rarita. Osobne jazdím na rodinnom Ceede SW 1,4 a jazdím normálne nie na spotrebu, priemer okolo 7,2. Nebolo to Polo v zábehu?
neregistrovaný "rudy75"
21. 5. 2010 15:16
Re: TSI
Já mám Polo 1,4 a mám spotřebu okolo 6 litrů, záleží jak jezdíš.
Avatar - kopamt
22. 5. 2010 01:23
Re: TSI
ja Ibizu 1.4 63kW 2007, dlhodobo kombinovana 5,5L (cca 2/3 km medzimesto a asi 1/3 mesto, klimu ak treba zapinam bez ostychu...)ale je fakt, ze jazdim s lahkou nohou,
poznam podobnu kombinaciu a ten jazdi za viac o cca 1-1,5L, len preto, ze nerozmysla "dopredu" a miesto nohy ma tehlu resp. je voci autu(motoru) chvilami "uplne prasa" 8-s
22. 5. 2010 10:40
(Emoción)álna budúcnosť
Keď sa tak pozerám na modelovú paletu automobilky SEAT v nedávnej minulosti, čoraz častejšie si kladiem otázku, aká je jej budúcnosť.

Altea, Leon, neúspešné Toledo, ktoré bude obávam sa následované Exeom, Alhambra a malá Ibiza. Pri pohľade na súčasnú paletu a design exteriéru/interiéru ma napadá všetko možné, len nie a nie auto emoción, napriek tomu, že fandím koncernu za jeho cieľavedomosť a pilovanie jednotlivých modelov v rámci značiek. Len u toho SEATu mám taký nepríjemný pocit, že táto značka brzdí koncern v „pokroku“ v rámci budovania svetovej pozície na automobilovom trhu. Samotná automobilka trpí nekoncepčnou modelovou stratégiou, kedy chýba základná ideová línia, ktorá by sa tiahla celým modelovým spektrom. „Recyklovaný“ model Exeo mi to len potvrdil. Je ale pravda, že týmto krokom boli náklady na jeho vývoj minimálne, to ale neospravedlňuje nízke predajné čísla, ktorými je sklamaný aj samotný koncern.

Pýtam sa, prečo by si mal najmä vo vyšších triedach kupovať zákazník SEAT, keď za tú istú cenu, resp. len malý príplatok dostane plnohodnotnú alternatívu so znakom VW, prípadne Škody? Predsa len, kupujúci ma akúsi skrytú vyššiu dôveru k znaku VW, aj keď na to (možno) nie je dôvod...

Je mi jasné, že ukončenie činnosti SEATu v Španielsku by ešte viac zrazilo už aj tak dosť slabú ekonomiku s vysokou nezamestnanosťou na kolená a hrali by tu úlohu nielen ekonomické, ale aj politické faktory... ;-\
Sám som zvedavý, ako sa situácia automobilky vyvinie v najbližších rokoch.
Rozbalit vlákno
0