SEAT Ibiza 2011: Nové motory 1,2 TSI (77 kW), 1,2 TDI (55 kW) a sedmistupňová převodovka DSG
Na vzhledu Ibizy se zatím nezměnilo nic, přece jen je na trhu příliš krátce, zhruba dva roky. Nejdůležitějšími technickými novinkami jsou agregáty 1,2 TDI CR a 1,2 TSI ve verzích Ecomotive, které jsou vybaveny funkcí start-stop.
Začněme malým tříválcovým turbodieselem se vstřikováním common-rail. Ten poskytuje 55 kW a 185 Nm. Bezesporu zajímavější než výkony je kombinovaná spotřeba 3,4 l/100 km, Ibiza je tak pouze o deci žíznivější než Polo s totožnou pohonnou jednotkou pod kapotou.
V populárním španělském voze se objevuje dále přeplňovaný zážehový čtyřválec 1,2 TSI se 77 kW (105 k) a 175 Nm, který nahrazuje stejně výkonnou atmosférickou šestnáctistovku. Jeho točivý moment je k dispozici v širokém rozsahu otáček 1550-4100 min-1.
Kromě pětistupňové přímo řazené převodovky může zákazník zvolit i sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku DSG. S tou sice motor spotřebuje o něco více benzinu, ale vůz dle údajů automobilky lépe zrychluje.
SEAT Ibiza 2011 – nové motory | |||
Motor | 1,2 TDI CR Ecomotive | 1,2 TSI Ecomotive | 1,2 TSI Ecomotive |
Převodovka | 5M | 5M | 7DSG |
Zdvihový objem [cm3] | 1199 | 1197 | 1197 |
Válce/ventily | 3/4 | 4/2 | 4/2 |
Největší výkon [kW/min-1] | 55/4000 | 77/5000 | 77/5000 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 180/1500-3450 | 175/1550-4100 | 175/1550-4100 |
Max. rychlost [km/h] | 168 | 190 | 190 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 13,9 | 9,8 | 9,7 |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 3,4 | 5,1 | 5,3 |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 1075 | 1020 | 1040 |
Na českém trhu je Ibiza Ecomotive k mání zatím jen se starším srdcem 1,4 TDI/59 kW, který 1,2 TDI nahradí.
V nabídce pro Ibizu 2011 zůstává atmosférický motor 1,4 16V (63 kW), který byl u konkurenční Škody Fabia nahrazen méně výkonnou verzí motoru 1,2 TSI se 63 kW.
Na vrcholu nabídky Ibizy jsou verze FR a Cupra. Unikátem ve třídě malých vozů je zejména motor 2,0 TDI CR (105 kW) pod kapotou Ibizy FR.