Suzuki se na podzim naplno vrhne na pole výrobců elektromobilů. Model Swift Plug-in Hybrid, který dosud existoval ve fázi funkčního prototypu, získal homologaci pro silniční provoz a začne se prodávat v Japonsku.
Zajimalo by me, jak se s takovym autem bude jezdit - jaka je hlucnost a spotreba toho moturku a zda stihne dobijet baterie i na delsi vzdalenosti. Opravdu, ale opravdu bych se rad projel, snad bude v Evrope uz pristi rok.
vaha vozu a chovani na vozovce se bude muset nekde projevit u prvnich ci druhych generaci techto vozu...
Moc zamerne Suzuki nesleduju ale rozhodne je velke prekvapeni pro mne, ze bez nejakych dlouhych PR blabolu, hle svete div se, Plug in je zde mozna v jedne zemi, ale uz se zacne prodavat...
Váha bude vyššia kvôli baterkám - ale zas ich nie je toľko ako u "čistého" elektromobilu, benzínový motorček tiež nie je žiadna ťažká váha.
Pre Suzuki ale určite :yes: , príjemne prekvapili.
Jo, jo. Nekdo elektromobily projektuje a vyrabi. Jini sice sotva vytlacil z garaze prvni prototyp, ale vsem uz vnutili tu uzasnou informaci, jak za 8 let budou elektromobilovou jednickou.
Hlučnost bude při běžných rychlostech minimální. Největší potřeba výkonu je při akceleraci nebo při jízdě vysokými rychlostmi, ale třeba ve městě stačí pro stálou rychlost nějakých 6-8 kW. Pro jízdu po dálnici nad 130 km/h to moc nebude, i když na lehké auto typu sviště je 40 kW ještě postačujících.
Otázkou je, kolik váží elektromotor a akumulátory a kolik se naopak ušetřilo lehčím motorem, absencí převodovky, hnacích hřídelů.
Tak nevim, ale myslím si že to není to pravé ořechové. Nechce se mi věřit že jen tak naroubovaný elektropohon na sériové auto (tohle se týká ovšem většiny elektromobilů šitých horkou jehlou) je tak dobrým řešením.
Rozhodne je dobrým štartom. Energia na pohon sa vyrobí s pomocou spaľovacieho motora, ktorý bude podávať výkon podľa potreby vždy v optimálnom režime otáčok - čiže s permanentnými otáčkami a tým pádom s predpokladom dobrého utlmenia jak hluku, tak vibrácií - a s primerane malou spotrebou.
Takéto auto nazývam správnym hybridom - elektromotor je určený primárne k pohonu auta, nie iba na zvýšenie výkonu ako v niektorých luxusnejších autách.
Isteže to nie je ideálne riešenie, ale ako vravím, je to dobrý štart. Len tak ďalej.
Tak ona ta spotreba zas tak mala nebude. Uvadi se 3.8L/100km + elektrika. Takze pro delsi vzdalenosti to bude mit spotrebu na urovni rekneme naftaku. Naopak, pro mestske jezdeni, do 16km denne se to obejde zcela bez paliva a bude jezdit za par koru. No a kdo denne po meste nejede vice, nejakych treba 25km, ten pojede k pumpe jednou za rok.
3,8 l klidně po městě zajede i Fiat Seicento. Pokud někdo jezdí sám, bude toto Suzuki sice machrovinka, něco jako Prius, ale celkové náklady na kilometr nižší než třeba u toho Seicenta nebudou. Do města asi spíš mopedauto kolem 500ccm - váží 300 kilo, s měnší úpravou jede 90 a žere 2-3 litry nafty na 100.
s mopedautommas pravdu....ale napriklad v Bratislave by som sa v takomto vozidle obaval o svoju bezpecnost (vzhladom k sposobu jazdenie velkeho mnozstva jedincov)
Seicento je "trošku" menšie autíčko (bežnou spotrebou pod 4 litre by som si tiež tak istý nebol), ani praktickosťou nemôžeš vôbec porovnávať. Mopedauto už vôbec nie, navyše nie je dosť bezpečné. A s 15-ročným deckom za volantom ešte menej. Ja by som to nepovolil, v našich podmienkach je to nezmysel.
No zaplat panbuch, ze se alespon na necem shodnem. Toto je cesta, jak elektromobilitu dostat co nejrychleji na nase cesty, jak elektromobily uvest do realneho zivota, jak opravdu zlevnit nove technologie. Vsechno je postaveno optimalne, tak aby se vyuzili vyhody elektromobilu a eliminovali jeho nevyhody. Toto bude po meste jezdit vicemene bez emisi za par korun, ale da se v tom bez obav jezdit na libovolnou vzdalenost a pri tom to bude tak levne, jak to jen u novych technologii muze byt.
Jinac podle dalsich zdroju se to sice bude vyrabet, ale jen pro testovaci provoz, nikoliv prozatim pro bezny prodej.
[odkaz]