Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Suzuki Swift Plug-in má homologaci, prodej začne v Japonsku na podzim

Diskuze (18)
Suzuki se na podzim naplno vrhne na pole výrobců elektromobilů. Model Swift Plug-in Hybrid, který dosud existoval ve fázi funkčního prototypu, získal homologaci pro silniční provoz a začne se prodávat v Japonsku.

Automobilka Suzuki oznámila, že 12. Května 2010 obdržela od japonského ministerstva dopravy homologaci pro elektromobil Swift Plug-in Hybrid. Automobil tedy nyní může získat běžné registrační značky a být za standardních podmínek provozován na japonských silnicích.

Základem pro Swift Plug-in Hybrid je aktuální generace městského hatchbacku Swift, která se bude s největší pravděpodobností vyrábět (tak, jak je v posledních letech u evropských značek běžnou praxí) i po příchodu jejího nástupce. Z důvodů prostorové náročnosti a vysokých výrobních nákladů plnohodnotných akumulátorů používá Swift menší baterie a jako dodatečný zdroj zážehový agregát.

V tomto případě sáhli u Suzuki po osvědčeném tříválci K6A s objemem 0,66 litru, který automobilka na domácím trhu nabízí ve většině svých kei cars. Zážehový motor samotný dává nejvýše 40 kW, synchronní elektromotor, který slouží k pohonu auta, má nejvyšší výkon 55 kW.

Baterie jsou lithium-iontové s kapacitou 2,66 kWh. Jejich nabití z rozvodné sítě při napětí 100 V trvá zhruba 1,5 hodiny, při 200 V se doba nabíjení zkrátí na hodinu. Při plně nabitých baterií Swift ujede na elektrický pohon 15 kilometrů. Poté se musí spustit zážehový motor, který přes generátor akumulátory dobíjí.

Ačkoliv samotný název Swiftu Plug-in Hybrid poukazuje na použití hybridní techniky, ve skutečnosti se jedná o elektromobil. Způsob pohonu je jediný, a sice elektromotor spojený s předními koly. Zážehový motor auto nepohání, slouží jen k dobíjení baterií za jízdy přes připojený generátor.

Diskuze (18)
26. 5. 2010 11:00
Re: PRESNÝ ZÁSAH!
Seicento je "trošku" menšie autíčko (bežnou spotrebou pod 4 litre by som si tiež tak istý nebol), ani praktickosťou nemôžeš vôbec porovnávať. Mopedauto už vôbec nie, navyše nie je dosť bezpečné. A s 15-ročným deckom za volantom ešte menej. Ja by som to nepovolil, v našich podmienkach je to nezmysel.
22. 5. 2010 17:26
Re: PRESNÝ ZÁSAH!
s mopedautommas pravdu....ale napriklad v Bratislave by som sa v takomto vozidle obaval o svoju bezpecnost (vzhladom k sposobu jazdenie velkeho mnozstva jedincov)
22. 5. 2010 15:34
Re: PRESNÝ ZÁSAH!
3,8 l klidně po městě zajede i Fiat Seicento. Pokud někdo jezdí sám, bude toto Suzuki sice machrovinka, něco jako Prius, ale celkové náklady na kilometr nižší než třeba u toho Seicenta nebudou. Do města asi spíš mopedauto kolem 500ccm - váží 300 kilo, s měnší úpravou jede 90 a žere 2-3 litry nafty na 100.
20. 5. 2010 19:01
Re: PRESNÝ ZÁSAH!
pri tomto vykone nebude problemom ani dialnica
20. 5. 2010 18:03
Re: PRESNÝ ZÁSAH!
Toto som nikdy nerozporoval... ;-)