Suzuki Swift Plug-in má homologaci, prodej začne v Japonsku na podzim
Automobilka Suzuki oznámila, že 12. Května 2010 obdržela od japonského ministerstva dopravy homologaci pro elektromobil Swift Plug-in Hybrid. Automobil tedy nyní může získat běžné registrační značky a být za standardních podmínek provozován na japonských silnicích.
Základem pro Swift Plug-in Hybrid je aktuální generace městského hatchbacku Swift, která se bude s největší pravděpodobností vyrábět (tak, jak je v posledních letech u evropských značek běžnou praxí) i po příchodu jejího nástupce. Z důvodů prostorové náročnosti a vysokých výrobních nákladů plnohodnotných akumulátorů používá Swift menší baterie a jako dodatečný zdroj zážehový agregát.
V tomto případě sáhli u Suzuki po osvědčeném tříválci K6A s objemem 0,66 litru, který automobilka na domácím trhu nabízí ve většině svých kei cars. Zážehový motor samotný dává nejvýše 40 kW, synchronní elektromotor, který slouží k pohonu auta, má nejvyšší výkon 55 kW.
Baterie jsou lithium-iontové s kapacitou 2,66 kWh. Jejich nabití z rozvodné sítě při napětí 100 V trvá zhruba 1,5 hodiny, při 200 V se doba nabíjení zkrátí na hodinu. Při plně nabitých baterií Swift ujede na elektrický pohon 15 kilometrů. Poté se musí spustit zážehový motor, který přes generátor akumulátory dobíjí.
Ačkoliv samotný název Swiftu Plug-in Hybrid poukazuje na použití hybridní techniky, ve skutečnosti se jedná o elektromobil. Způsob pohonu je jediný, a sice elektromotor spojený s předními koly. Zážehový motor auto nepohání, slouží jen k dobíjení baterií za jízdy přes připojený generátor.