Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Česká dálniční síť bude kompletní do roku 2025, bude to stát 499 mld.korun

Ministerstvo dopravy spolu se Státním fondem dopravní infrastruktury vypracovalo sektorové strategie pro nastavení priorit výstavby dálniční sítě v krátkodobém horizontu do roku 2013.
Zpět na článek
19. 5. 2010 10:06
19. 5. 2010 10:25
19. 5. 2010 12:17
19. 5. 2010 14:04
19. 5. 2010 13:31
19. 5. 2010 12:07
19. 5. 2010 13:53
19. 5. 2010 15:03
19. 5. 2010 12:05
19. 5. 2010 12:15
19. 5. 2010 17:23
21. 5. 2010 14:52
neregistrovaný "kamil322"
Avatar - www.skodaoctavia.cz
19. 5. 2010 08:11
Naši vnuci se snad dočkají. :D
Naši vnuci se snad dočkají. >:D
499 miliard to je pecka. Škoda, kdyby se u nás nekradlo stačila by polovina a dálnice by byly hotové dříve. :no:
Rozbalit vlákno
5
19. 5. 2010 08:39
Re: Naši vnuci se snad dočkají. :D
Stejne do 15 let vetsina techto nejdulezitejsich tahu bude placena mytem takze bych se zase tak netesil....a nejen pro nakladni dopravu.
19. 5. 2010 10:17
Re: Naši vnuci se snad dočkají. :D
Taky si myslím, že lidé budou překvapeni, že nově budou platit za dojíždění do práce po dálnici 10 000 ročně jenom za mýtné.

Poplatky za užívání dálnice šíleně narostou. Zaplatí se poskytovateli, přenosnost krabiček, stát bude muset vybrat více, ... .
Avatar - positivemind
19. 5. 2010 09:36
Re: Naši vnuci se snad dočkají. :D
Mě cena nepřekvapila... prostě ČR. Spíš mě překvapila hláška "kompletní" - tohle nebude kompletní nikdy >:D
Avatar - Blue Sun
19. 5. 2010 12:03
Re: Naši vnuci se snad dočkají. :D
To je fakt. Až se to dostaví, začnou stavby od začátku, protože ostatní dálniční úseky se do té doby zcela rozpadnou. Příkladem budiž severská kombinace R6, 7, 8. Zejména šestka začíná být doslova tragická.
Avatar - positivemind
19. 5. 2010 13:07
Re: Naši vnuci se snad dočkají. :D
Nejen to, ale díky rozšíření aglomerací se budou stavět případně další nové dálnice - třeba z budějovic do rakouska, dokončení D11 až k Jaroměři, z Jaroměře do Polska přes Trutnov rychlostka... tohle nebude mít konce nikdy ;) a jak sám říkáš, jedna se dokončí, druhá rozpadne
19. 5. 2010 10:06
financovani
prijde mi jak kdyby nikdo z tech co rozhoduji o vystavbe dopravni infrastruktury nepouzival mozek. Kazdemu kdo ma trochu selskeho rozumu totiz dojde, ze dokud tu je (teda spis byla) moznost financovat vystavbu dopravni infrastruktury z fondu EU, tak by se tak melo dit. Je videt ze v polsku nejsou zdaleka tak hloupy jak u nas. Zvlast v dobe ekonomickeho rustu se meli dalnice stavet co to slo, protoze kdyby slo z penez z fondu EU treba jen 30%, byl by to neskutecny financni prinos.
Podobne je to na zeleznici, tam se realizuji jen stavby, ktere EU pokryje min. ze 70% (je jich strasne malo a jsou celkem levne). Je tu spousta dalsich, ktere by EU zaplatila z pulky, ale ty sou drazsi a muselo by na ne jit vic penez z fondu dopravni infrastruktury. Stejne se jednou budou muset postavit, ale to uz je bude plne hradit stat. a todle tam nahore asi nikomu nedochazi.
Rozbalit vlákno
15
19. 5. 2010 10:12
Re: financovani
Vždyť nám EU financuje dálnici A5 z Brna do Vídně.
19. 5. 2010 10:25
Re: financovani
a neni to trochu malo.
stejnym zpusobem uz davno mohla stat R35 HK-olomouc, s prazskym okruhem jednoznacne nejdulezitejsi dopravni stavba (proto by nemela byt navrzena jako R35, ale jako D35).
Stejne tak D11, R6 nebo treba D47 (misto toho divneho PPP pokusu).
D3 by naopak stat nemela vubec. Bohuzel tento hloupy vymysl prosadil byv. hejtman Bendl. Vest dalnici pres ceskou sibir, kde bude dochazet ke stejnym problemu jako na D1 na vysocine mohl vymyslet jen idiot. Navic je to stavba s obrovskymi naklady, viz. most pres Sazavu. Zvlast kdyby stacilo protahnout R4 pres Pisek.
19. 5. 2010 10:55
Re: financovani
Tak nez se zacnes vztekat, tebou popsane nestavene dalnice nemaji problem v penezich, ale v projekci. Napr R35 je mezi hradecakama a pardubakama, kazdej prosazuje neco jinyho, to pak nepostavis nic. D11 stoji na Havrankove - zase projekce, ne penize. Prazsky okruh pres slivenec ci kereho slaka - to same, zase se nedohodli ani kudy to povede, s penezma neni zatim problem.

Takze ano, problem je politicky, ale ne v cerpani penez, pouze a jen v dohode, kudy ty dalnice vlastne povedou
Avatar - Slavek-TDM
19. 5. 2010 11:45
Re: financovani
Omyl, vsechno je jen otazka penez. I ti sprosty ekologove se dokazou dohodnout, kdyz dostanou "sponzorsky prispevek" :no: V porovnani s tim, co se pak projebe na stavbe a pri vyberovych rizenich jsou to drobny - viz napriklad pozemkovy fond a machinace v Uhrinevsi. A co se tyce D3, dalnice mimo Cesko obcas vedou v daleko obtiznejsich a co se tyce pocasi horsich terenech a presto se tam da jezdit. Jen proste piloti s nejen naftovyma nadherama nesmeji jezdit jako vocasi.
19. 5. 2010 12:17
Re: financovani
Ja netvrdim, ze ten teren je neprekonatelny, ale je to naprosto zbytecne stavet drahou dalnici do CB po teto trase.
Stat se vzdy ohanel nedostatkem penez, terminy dokonceni vsech dalnic se neustale prodluzuji a pritom prosadi D3. To si naprosto protireci. Protahnout R4 do CB by vyslo nekolikanasobne levneji, navic trasa by byla klimaticky vyhodnejsi (levnejsi udrzba) a hlavne vedeni trasy mezi piskem a CB je daleko mene konfliktni a snaze pruchozi nez tabor - pisek.
Jinak bych byl jednoznacne pro sjednoceni penez na vykupy pozemku a vystavbu. Je totiz bezne, ze treba nez aby stat vykoupil zeleznicni domek v cene 300k za 500k a zboril ho, tak radsi postavi zeleznicni prejezd za 8 milionu.
Avatar - Slavek-TDM
19. 5. 2010 12:48
Re: financovani
Tak s tim souhlasim - nicmene D3 vede po trase E55 a nejaky vytizeni tam rozhodne je - paradoxne asi vetsi nez na R4...
19. 5. 2010 14:04
Re: financovani
samozrejme ze je vice vytizena e55 nez e49, ale stavajici e55 by pro obslouzeni tabora apod. bohate stacila, pokud by udelali dalnici do CB a rakouska pres pisek, vetsina dopravy by pak jela tudy (je to jen par KM navic)
19. 5. 2010 12:53
Re: financovani
S tim vykupen je ale problem, protoze stat nemuze vykoupit neco, co nepotrebuje, tzn barak, do ktereho ja stavebne nemusim, tak ho nesmim vykoupit kvuli spekulacim (je to logicke). Bohuzel je to tak, muzu vykoupit jen to, co potrebuju.
A co se tyce tveho pripadu, z hlediska bezpecnosti se urovnove prejezdy budovat nesmi, vsechny prejezdy musi byt mimourovnove (most)
19. 5. 2010 13:31
Re: financovani
to s temi spekulacemi je pravda, ale v takovemto pripade je jednoznacne prokazatelne ze to usetri penize.
mimouroven se dela u silnic I a II trid. Pripadne i u III. trid, zalezi predevsim na navrhove rychlosti trati.
Usetrit by se ale dalo prave na zruseni prejezdu polnich a ucelovych cest (prijezdy k byvalym draznim domkum) a tam prave cena zabezbecovaciho zarizeni mnohanasobne presahuje ceny treba tech domku. Legislativni proces zruseni je ale hodne obtizny.
19. 5. 2010 12:07
Re: financovani
no ale to neni zadny rozdil, kdyz chci cerpat musim mit odpovidajici legislativni podminky.
To ze neco neni vyprojektovane je dane tim, ze to stat (RSD) nenechal vyprojektovat.
D11 na Havrankove nestoji, od HK na Polsko by se dalo v klidu stavet. Havrankova ovsem drzi v ruce jeden zasadni trumf. Pokud se s ni vlada dohodne bude to konec liniovych staveb v CR. Pak uz se nepostavi ani kilometr, pokud neprijde zakon o vyvlastneni. ono prevezt zpf na stavebni pozemky aniz ten pozemek RSD vlastnilo, to take vyzaduje notnou davku blbosti.
R35 rozhodne nebrzdi hradecko-pardubicka nevrazivost. R35 je od D11 cela v gesci RSD pardubice. R35 bohuzel nikdy nemela prioritu (to uz vypliva i z toho ze to neni dalnice), pouze kdyz doslo k hromadne nehode na d1, tak se o ni chvili mluvilo a pak radsi prisli s rozsirenim d1 o jeden jizdni pruh.
Dalsi vec je ta, ze na morave problem s vykupy pozemku nikdy nebyval a taky se tam nestavi.
Vse je otazkou politicke vule, pokud by byl zajem cerpat penize z evropskych fondu, stat by jiste zajistil projektove zpracovani vsech potrebnych komunikaci. Vykupy by taky jiste nejak vyresil (treba vykupnimi cenami bud dle trzni nebo odhadni ceny v dane lokalite, podle toho ktera by byla vyssi), pro pripad problemu by se prosadil i ten zakon o vyvlastneni.
19. 5. 2010 12:50
Re: financovani
Tak pokud vim, RSD na v Pardubicich spravu, ne zavod, to je rozdil, CR je rozdelena na Cechy a Moravu a to se ridi z Prahy a Brna, sprava v krajich o nicem nerozhoduje.
Zadruhe cele leta se HK a Pardubice hadali. To, ze se dohodli, znamena jen a jen to, ze muzou zacit projektove prace, ktere stejne se vsemi vyjadrenimi budou trvat pri dobre vuli nejmene 3-5 let, to se proste urychlit neda a na nedodelany projekt se zadne penize cerpat nedaji.
Havrankovou vyresili tak, ze to preprojektovali, protoze uz to vyslo rychleji, nez ty tahanice, ale i tak, zmena projektu, vyjadreni, to jsou 2-3 roky, bohuzel.
A projektu jede hoodne, i takove, ktere nikdy nebudou, ale bohuzel to trva, neco nacmarat a hlavne projednat
19. 5. 2010 13:53
Re: financovani
O nejakem zavodu v pardubicich sem nenapsal ani slovo :-)
Spravy RSD v krajich maji celkem slusne kompetence, ale o koncepci se samozrejme rozhoduje na reditelstvi.
To zdrzeni neni otazka hadani se HK a PCE, ale spis RSD a "ekologu". Z multikriterialni analyzy nakonec vysla varianta co vysla a to nekdy koncem roku 2007.
To ze neco vyprojektovat a hlavne nasledne projednat trva dlouho je samozrejme. Bohuzel to ale statu nedochazi a tak RSD i SZDC temer veskere projektove prace zastavilo. R35 z Opatovic do myta ma dokumentaci pro uzemni rozhodnuti uz nejaky cas, dokumnetace pro stavebni povoleni se ale nedela, nejsou na to penize (v lepsim pripade pristi rok). A to je prave ten problem, kvuli tomu, ze stat nechce pustit v dobe krize ani chlup, vse se zdrzi o nekolik let. a to by se tech par milionu na vsechny potrebne projektove prace v rozpoctu urcite naslo.
S havrankovou se to po... uz davno. Ted uz by bylo nejlepsi ji vyvlastnit. Pokud se neustale ohani tim, ze chce hospodarit, tak je zvlastni, ze sama nenavrhla nahradu hektar za hektar stejne bonitni pudy. dalsi argument ze ji to rozrizne pozemky na pul je take zvlastni, kdyz jako nahradu si vybrala pozemky podel navrzene d11 na jaromer z obou stran.
19. 5. 2010 14:32
Re: financovani
Ono nejde o penize za projekci, to jsou nejake procenta z cele zakazky, ale jde o to, co s tou dokumentaci. Pokud se vypracuje stavebni povojeni, okej, ale do dvou let se musi kopnout, pak stavebni povoleni propada a muze se odznova, to je duvod, proc to stavebko nikdo nepovoli, protoze na naslednou stavbu nejsou penize. Taky stat si musi cast zafinancovat sam, az pak dostane penize z EU, a ten startovni balik stat na vschny stavby proste nema, takze si peclive vybira, co se postavi a co ne. Je to na pytel, co si budem povidat.

A ohledne tech prejezdu, jasne, zalezi, kde prejezd je, je to na domluve s drahama, co povoli a co ne, je to holt vsechno slozite :-)

jo a jeste to RSD, sprava je opravdu jen od toho, aby spravovala, vyjadrovala se u projektu k budouci udrzbe apod, ale pouze spravuje, nerozhoduje o vedeni trasy, o krizovatkach atd, to maji na starosti papalasi v praze a brne :)
19. 5. 2010 15:03
Re: financovani
No ale to se dostavame k tomu co sem napsal v tom uplne prvnim prispevku. V dobe kdy ekonomika rostla a penize byli, tak se stejne nic nedelalo. V te dobe mel mit SFDI minimalne 5x vetsi rozpocet (nebo nejlip vsechny zisky ze spotrebni dane). A mohl by mit i dnes.
Priklad je prave to polsko, krize je sejmula vic nez nas, ale doslo jim, ze co nepostavi ted budou muset jednou zaplatit cele sami. To je pak lepsi se i zadluzit. Kdyz uz rostl statni dluh, tak aspon kvuli nejakemu smysluplnemu duvodu, jako treba tento.
Ty chyby se staly v minulosti, ted uz se neda nic delat, ale aspon vytahnout z tech fondu posledni penize by stalo za to (i pres dalsi zadluzeni nebo seskrtani rozpoctu nekde jinde).
Je to vsechno o penezich, bud se zadluzit a celkove zaplatit jen cast nebo vsechno zaplatit a rozlozit to do mnoha desetileti (je to bez dluhu, ale vyjde to mnohem draz). Kdyt to je to co nam tady predhazovali pred vstupem do unie jako jednu z hlavnich vyhod, jak budem moct cerpat velke penize. Pak to prislo a moc se necerpalo, protoze to vyzaduje spoluucast.
Prave kvuli te moznosti platit jen cast nakladu se mely nejdrazsi stavby stavet za pomoci evropskych fondu. Protoze to dela ten zisk pro CR nejvetsi.
Sem psal, ze o dopravni koncepci rozhoduje reditelstvi :-), ale kdyz je sprava investorem neceho, tak sedi na penezich a muze si taky o leccems rozhodnout.
19. 5. 2010 15:42
Re: financovani
Jasne, melo se cerpat lepe, to je bez debat, to vi verim i ti nahore, ale jen jsem chtel rict, ze ten problem neni jen na strane necerpani, ale docela casto na hadkach, soudech atd. Kazdopadne penize z EU brzo skonci a pak buh sud
Avatar - Blue Sun
19. 5. 2010 12:05
..
Zajímalo by mne, kolik miliard půjde za stejné období do oprav a rekonstrukcí silnic prvních a nižších tříd. Už teď některé i jedničkové silnice vypadají jak po kvalitně provedeném kobercovém náletu, o druhých třídách radši ani nemluvím.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Blue Sun
19. 5. 2010 17:23
Re: ..
To jsem si myslel taky :-( Asi budu tedy muset koupit Dustera.
neregistrovaný "kamil322"
21. 5. 2010 14:52
by mě stejně zajímalo
proč to je tak drahý?Kde se ztrácí tolik peněz na výstavbě i malých úseků?Majitelé těch firem,které se na tom podílejí mají nová auta a baráky... ale určitě to nesouvisí s tím,že je to předražené umělě, a může to stát polovinu...
Rozbalit vlákno
1
22. 5. 2010 15:30
Re: by mě stejně zajímalo
Silnice jsou drahé, protože se na nich pakují soukromé firmy i úředníci. A taky není snaha stavět levněji. Třeba všichni známe betonové části D1 - je to jak tankodrom jak na nich auto skáče. Ale proč to tak je? Není to tím, že to komunisti špatně vymysleli, akorát bylo v plánu, že každých 10 let se ten povrch přebrousí a dálnice tak bude naprosto rovná a bez výtluků 100 let. Přebroušení 1 kilometru by dnes stálo pod 40 tisíc Kč. Ale ŘSD na tuto předpokládanou údržbu kašle, raději tyto úseky za miliardy korun rozbourá a udělá asfalt co se za rok projezdí a je plný výtluků kvůli schválně nekvalitní pokládce a směsi. A mají zase co opravovat...