Scirocco zaslouží pochvalu za dobrou ochranu hrudníku při nárazu na kůl a krční páteře při nárazech zezadu a také ochranu nohou chodců v oblasti přední hrany kapoty. To totiž stále nebývá u zkoušených vozů běžné.
Jenže předepnače pásů bývají doplněny omezovači tahu. Pásy se nejdříve přitáhnou, čímž se zmenší mezera mezi tělem a pásem (to je hlavní význam předepínačů!). Poté působí omezovače tahu, které tělo řízeně brzdí a snižují zatížení hrudníku a měkkých tkání při nárazu. Pokud by pásy nebyly přitaženy, tělo by bylo brzděno na kratší dráze. Náraz do airbagu by pak nebyl pouze hlavou, ale i tělem. V tu chvíli by airbag vůbec nezafungoval.
navíc záchranáři v člnku nezmínily kdy se to nejčastěji stává. Starý člověk,náctiletý je ještě křehčí než lidé v nejlepších letech, Dále náraz v 70 do stojícího vozu se taky liší od nárazu do stoletého stromu, nebo čelní střet z autem co proti mne v dobe nárazu jede 40 jako já udela v souctu 80, je ale take rozdíl jestli trefím např. z Octavou Pajero,nebo 5-ti hvězdičkovépidi Aygo od Toyoty
:yes: ano deformační zony se starají aby náraz nebylo okamžité zastavení, ale postupne spomalení deformace, nic méně myslím že když v této rychlost přežiješ, je to tedy jak říkají náhoda, když zemřeš na jasna zranění- řeknou dalo se to čekat, když zemřeš na vnitřní zranění, při které ti z různých důvodů nepomůžou prohlásí- dnes se to stává,smůla, náhoda. Myslím že mi ale ti rozumní dají za pravdu že třeba v Favoritu v 70km/h i se zraněním které vidí hned a nemusí ho hledat zemřu. Tudíš dnes by jsme měli být rádi i za ty co přežijí a měli štěstí. Navíc si myslím, že z auty bez vaků, (Renault 19,Fáva Feliny, korejci,Toleda... nebo i první vozi s nimi ) se dá umřít i v rychlostech měřených ENCAP kdy v moderním automobilu vylezu prakticky sám a nezemřu na vnitřní krvácení.
Je nesmyslé podezřívat EuroNCAP z nějaké neobjektivnosti, pokud by i chtěli naddržovat VW, stačilo kotakt hlavy nezmínit a v klid dát 5 hvězd. Prostě to nebylo tak vážné, aby to způsobilo ztrátu hvězdy.
Jinak je to samzřejmě nepříjemnost, sciroccá veřejnost sleduje maximálně ty hvězdy, ale citace z diskuse pod Civicem je velmi výmluvná. Po několika Škodovkách je to další koncernové auto, které úplně nepřesvědčilo.. (stát se to ale může třeba i u Toyoty).
Ako GTI vravi, toto bolo "priamo na komoru"! Len tak dalej, len mu pripominajme jeho hriechy nezrelej mladosti...
Tiez si pamatam jeden jeho prejav neobjektivnosti: pri zlacneni Cee'd-u o 50 litrov povedal ze "to je na provaz", a ked na druhy den zlacnel Superb o 100 litrov, uz to bol "cenovy jemnocit"... :-)
Tady je vidět jak ohromný dopad mají média. Přistupovat k testům jako NCAP naprosto bezpochyb a věřit v jejich absolutní přesnost. V každém i sebepřesněji provedeném testu tohoto složitého systému je velké procento neurčitosti. Dá se říct že nikdy nedopadnou dva testy absolutně stejně.I proto automobilky počítají své vozy na tento test s více jak 10% rezervou aby bylo omezeno případné selhání.
Stejně tak test NCAP ukazuje jen určité měřítko do kterého nejsou zahrnuty tak důležité věci jako je nastavení sedačky, hmotnost a velikost řidiče, motorizace, typ karosérie atd.
Stejně tak není tak daleko doba kdy byla zveřejněna skutečnost že FIA tlačila automobilky k účasti v F1 pomocí svého značného vlivu v organizaci ENCAP. A jakou automobilku FIA tlačí už tu radši nebudem psát:)
Zmiňovat Roomster je dost ohraná písnička, závada byla odstraněna a svolávačka neproběhla nejspíše protože test probíhal v době kdy absolutní většina vyrobených aut byla ještě v automobilce samotné.
GTI-ho tu uz viaceri nachytali - ked sa vyjadroval o dizajne BMW 5GT (raz ho ospevoval a raz zatratil), ked mudroval o foxe (a neuveritelne KLAMAL o vysledkoch testu z nemeckeho casopisu), a teraz toto.
nuz, normalka od demagoga par excellence. odpoved budes nedostanes, alebo to bude opet zmes prazdnych slov.
Áno, áno. Toto jasne hovorí o dnešnej úbohej dobe. Všade len: "BEZPEČNOSŤ" Aká bezpečnosť do čerta, keď sa vidím mimo mesta ideálnou rýchlosťou pre spaľovacie motory 90km/h a hneď mám takú bezpečnosť, že moje telo nebude zdeformované ako v minulých autách, ale aspoň bude dôstojné v truhle... Tak toto je dnešná doba bezpečných aut. ;-\ :no: A to ešte sa musí človek zraziť s podobne veľkým autom. Môžeš ísť hoci aj 70km/h, ale v Sciroccu pri stretne s Touaregom to je beznádejné. A tu sa vynára jedna otázka. Človek, čo havaroval v Touaregu v 80km/h tiež zomrie na vnútorné zranenia. Nie je totiž tak spomalený ako človek v Sciroccu. P.S.: Nedajme sa zmiasť, aj dnes je úbohá doba, nesmejme sa tej z pred 10-20 rokov. Ibaže, o kúsiček lepšia. O kúsiček. ;-\
GTI mi svým chováním připomíná sovětské soudruha, kteřý okomentoval závod amerického a sovětského vozu.Jak to tak bývá tak americký vůz vyhrál a sovětský dojel, držíc se zuby nechty aby se nerozpadl, o kolo pozadu.
Soudruh to okomentoval takto.
I přes všechny útrapy, pasti a nenávist.Dojel náš výtvor geniality, plný nejmodernější sovětské techniky na nádherném druhém místě.
A americký vůz...To se raději ani neptejte ten skončil předposlední >:D .
wolff - s těmi ,,blbostmi,,jsem to trochu přehnal,ale věř že si v roccu připadám bezpečněji než v Loganu MCV (máme ho) nebo Chevroletu Aveo,kterých u nás jezdí mraky :-( .
Až tady vyjdou testy na Tatu,tak asi spácháš internetovou sebevraždu >:-[];-)
za toto si zasluzis pochvalu. zial jemu ako argument nebudu stacit ani vlastne slova. u ludi jeho kategorie, je pravda 1/ to co hovorim ja 2/ pripadne to co hovorim teraz 3/ nic ine si nepamatam. ;-)
To je samozřejmě pravda, že není každá nehoda prostým nárazem (a většinou se také před nárazem stihne přibrzdit na nižší rychlost), ale je určitě dobrý si uvědomit tu relativně malou hranici smrti kolem 70kmh.
Jak píší na konci toho článku:
"Je velmi důležité uvědomit si, že airbagy spolu s bezpečnostními pásy garantují přežití posádky při čelním nárazu zhruba do rychlosti 70 km/h. Při nárazu bočním se uvádí rychlost do 50 km/h. Vše, co je nad tuto rychlost, je pak víceméně dílem náhody. Záleží na okolnostech a směru nárazu jakož i na zdravotním stavu konkrétní osoby."
Jo, tohle je téma na diskuzi. V rámci objektivity nutno napsat, že jakmile zpomalení překročí mez za kterou se trhají a drtí vnitřní orgány, je konec. Ovšem nehoda, to je zpravidla série postupných nárazů a tedy v tomhle hrají všechny možné bezpečnostní prvky svojí podstatnou roli.
Hlavně to holt nechce napálit to dveřma ve stodevadesáti do stoletého stromu.
Tak to celicko je fakt prusvih, ale budiz. Vic me zarazi, ze se tam vubec nezminuje pouze mezni ochrana holeni??? Podle me by auto nemelo mit narok na 5*, pokud se na figurine objevi oranzova barva. Ale to je vubec sirsi otazka, o nesmyslnosti nove metodiky vyhodnocovani ...
Asi před týdnem byla na Radiožurnálu poučná reportáž o tom, jak po bouračkách vylézají z bouraných superbezpečných aut na první pohled nezranění a veselí lidé, kteří se po půlhodince v tichosti sesunou a odejdou na věčnost. Umírají na vnitřní krvácení, protože jejich vnitřní orgány se odtrhnou. "Na vině" jsou zádržné systémy (hlavně předpínače pásů) - prostě fyziku neošidíš a v rychlostech nad 70kmh se prostě umírá a sebelepší prvek pasivní bezpečnosti už je na draka ba paradoxně dokonce zabíjí...
Zajímavý a plyne z toho hlavně to, že největší sfiňa je vysoká rychlost.
Ne teď vážně. Tohle faučko není špatné, stane se i v lepších rodinách...
...a navrhuji kašpara nechat kašparem, každý asi víme už co je zač, netřeba to dokazovat. Ať si tady plácá co chce, nás ostatní už to nemusí zajímat...
GTI:
Scirocco, 4-Dec-2009 10:10 - "HVĚZDA: Každá hvězda na poli bezpečnosti má cenu života."
Civic, 19-Dec-2007 20:52 - "HVĚZDA ZAPADÁ: Čtyři nebo pět hvězd, to není důležité... Co je ovšem průšvih roku, to je kontakt hlavy řidiče s volantem... tak to tu ještě nebylo. No, tohle vypadá na ostřihání copů... No... tohle nezapomenu."
Každá hvězda na poli bezpečnosti má cenu života. Je neuvěřitelné, kam se vývoj v této oblasti dostal za posledních dvacet let. Pamatuji testy, v nichž byla figurína víceméně červená. Dnes jsi takřka celej zelenej. A to dokonce v takovém sporťáku,jakým je ROCCO.
Jistě, je tu stále etalon bezpečnosti, VOLVO, je tu dokonalá, bezpečná německá prémie, a jak je vidět, bezpečnost umí už jak mainstream tak i supermainstream.
Buď budu akceptovat fakt, že si odborníci v EuroNCAP nemyslí, že je kvůli břinknutí do hlavy nutné odebrat jednu hvězdu, nebo dám na tebe.
Ano, myslím si, že by se ve VW a nejen tam, měli nad těmito testy zamýšlet a využít je pro zvyšování bezpečnosti. Nebudu, ale prostřednictvím každé chybičky nějaké značky kritizovat jednoho diskutujícího.
wolff - píšeš tady hrozný blbosti.Jo,každej po přečtení výsledku si řekne :Bacha můžu se klepnout do hlavy,do toho nejdu ;-\ ....to snad nemyslíš vážně,nebo používáš MHD.Už běžím si koupit Volvo a rocco jdu prodat >:D .
Vážně : rocco nedopadlo tak špatně,abych měl těžký spaní,navíc ježdění autem vČR je dost často ruská ruleta a nejsem nějaký ,,sralbotka,,
Prostě v čistě objektivním testu je umožněno v případě problémů odejmout jednu hvězdičku. Nechceš mi tady povídat něco o tom, že se hvězdička odebírá stejně snadno VW jako Chevroletu například...? Historie je plná podobných případů.
Jen tak mezi nama... Ty si opravdu myslíš, že by to na marketing VW nemělo špatný vliv, pokud by mu tu hvězdu fakt vzali. Bavíme se o 4% ve výsledku a neodebrání hvězdy po břinknutí do hlavy.
Hele já tě nehodlám přesvědčovat o "své" pravdě. Už sem zde jednou napsal že si každý inteligentní diskutující udělá obrázek sám.
Nechalo by mne to úplně klidným, kdybych si nevzpomněl co tady psal kašpar v případě přetížení airbagu u F 500 po čelním střetu s Q7. Tečka.
A to je právě ono. Jestli tady budeš argumentovat ryze "objektivním" faktem, že EuroNCAP nadržuje evropským autům, pak se není o čem bavit. A jestli budu mít po čelní srážce bouli na hlavě nebo pohmožděný hrudník, tak budu šťastný.
Je potřeba vnímat věci v souvislostech.
Pokud uvádíš X1, tak ta za ochranu dospělých má 87%, stejně tak jako Citroen, Mercedes má 86%, infiniti je mimo můj zájem, není evropského původu, tak ho hledat nebudu. Takže buď jsi hloupý a nebo záměrně lžeš.
P.S. V případě hodnoení testů na VŠ je rozdíl mezi těmito procenty známka 2 pro ostatní a zámka 3 pro VW.
Co je ale důležité a na co akcentuji především je to, že ani u jednoho z tebou zmíněného auta nedostaneš ťafku přímo do čela. Víš co tady píšu...? Nedostaneš na budku.
To jestli si ten VW ty hvězdy zaslouží nechám na každém zdejším čtenáři. Myslím, že si každý objektivní čtenář udělá obrázek sám.
P.S. Pokud by stejný problém měla jakákoliv neevropská automobilka, tak by podle mne hodnocení nebylo tak vstřícné, i přes ta procenta, neboť mají právo hvězdičku právě za takovýto provar škrtnout.
P.S.2 Nejde o kritiku ani jednoho. VW je mi u kolen, jen místní znalí uživatelé jistě pochopili mírnou parodii na místního šášulinka a jeho vyjadřovačky ke kreši F500 vers Q7.
To je snaha o kritiku VW nebo místních zastánců této značky. Pokud to první, pak Šíro obdrželo pět hvězd a při ochraně dospělých má stejná procenta jako M-B E, BMW X1, Citroen DS3, Infiniti FX. Nebudu rozebírat, za co ztrací VW a ti ostatní. Tobě by ale nezaškodilo dovzdělat se v objektivitě.
Aneb, Korea poráží evropský supermainstream...
Ještě, že máme v Evropě jiné značky, které tyhle problémy v testech nemají. Zákazník musí brát tyto výsledky v potaz a vidět je v širším kontextu.
Takže VW pro lidi, co nepracují hlavou... Ti, kteří si své hlavy váží, půjdou zřejmě jinam. :yes:
Je to opravdu na povazenou. Scirocco, kde ridici hrozi riziko kontaktu hlavy s volantem ma stejnych 5 hvezdicek jako Cruze, ktery obstal prakticky bez ztraty kyticky. Clovek musi koukat na jednotlive bodove/procentualni vysledky pro kazdy druh narazu, aby zjistil, jak na tom ktere auto je.
Ja uz davno tvrdim, ze tie euro-ncap testy stoja za prd! Toyota dostala len 3 hviezdy, pritom problemom bol bocny naraz ktory sa predsa len vyskytne zriedkavejsie, nez celny. V "scirocco-rozchodnom golfe" si klepnete palicu o volant pri celnom, ale to nevadi, lebo dostal navyse 2 hviezdy uz len za ten znak "vw" na kapote...
inokedy sa tu pise o neuveritelnom nedostatku, kedy dojde ku kontaktu kolena s palubkou ... no pri VW si len trosku tuknes hlavu o volant.
inymi slovami. zda sa mi, ze akosi sa pocita s tym, ze "Das Auto" si kupuju len natvrdli, takze to zas taky problem s tou hlavou nie je ... >:D
PS : peace, ja mam svojho korejca a mam ho rad :-!
No tak tohle je zpráva století. Už při cca 60 km/h ti hrozí, že si břinkneš hlavou o volant. Paráda. Jak to bude vypadat, při o něco vyšší rychlosti? Budou to ty 4 hvězdy, když to tohle auto zvládlo s rezervou výsledku 4% >:-[]
No kupci by si těchto výsledků měli všímat, než se rozhodnou pro auto. Myslím, že takový výsledek u takového auta by měl rozumně uvažujícího kupce odradit, dyť dnes je na trhu spousta aut, co tyto problémy nemá... >:D
Bravo Volkswagen :no:
P.S. Když si vzpomenu na Roomster... tak ty problémy s Airbagy u tohoto průměrného výrobce, co moc na bezpečnost nehledí asi nebudou náhodou.
Takže milí uživatelé těchto pseudosportů... Když bourat, tak nikdy ne čelem, ale vždycky to vydriftovat na bok, nejlépe na kůl... >:D Tam máte aspoň šanci, že vám zůstane nos a zuby na svém místě.