Audi Q7 přichází na český trh s novými motory: kompresorem přeplňovaným 3,0 TFSI o výkonu 200 nebo 245 kW, druhou generací 3,0 TDI se 176 kW a modernizovaným 4,2 TDI (250 kW).
Tak si říkám, kdo si tak pořídí tenhle motor do tohohle auta... má tam své místo? Myslím si, že hlavními tahouny jsou 3.0TDi, 4.2TDi a 4.2FSi u člověka, kterej má prachy :-)
Treba ten, co nema rad zvuk dieslu a naopak mu dela dobre kultivovany projev benzinoveho sestivalce, nevadi mu, ze bude mit spotrebu o 3 litry vyssi a vykon bude na urovni 4.2TDI, pricemz vahove to bude jiste taky nekde jinde. Tak treba ten. :-!
Jediné v čem s tebou můžu souhlasit je ta hmotnost motoru.
K výkonové hodnotě se sice silněkší 3,0 TFSI k 4,2 TDI blíží, ale co se týče krouťáku, tam je to ve srovnání s V8 TDI, relativně outsider (440 vs. 800! Nm), navíc je tento podstatně nižší krouťák dostupný až ve zřeteklě vyšších otáčkách... a kultivovaností, inovaný V8 TDI, zatím těm co ho zkusili obvykle "vyráží" dech (včetně mě), takže ani tam bych znatelný handicap proti přeplňované benzínové V6 neviděl...
Nespochybnujem kvality V8 TDI, je to asi jeden z mála motorov, kde oblúbená téza "nik nespozná, ze to je nafták" konecne dáva zmysel, o brutálnom zátahu 800 Nm nehovoriac. Len si myslím, ze ten benzínový V6 kompresor zase az tak pozadu nebude. 440 Nm je hodnota benzínového V8 s cca. 4,4 litrami, pritom jeho priebeh je neporovnatelne lepsí oproti takejto atmosfére (maximum konstantné od 2900 do 5300, t.j. 90% otácok, ktoré budes vyuzívat). Tiez by som upriamil pozornost na krivku výkonu, kde maximum je síce o 5 kW nizsie, ako pri TDI, ale v rozsahu 1500 otácok az do 7000 rpm (tá hodnota sa mi az nezdá na fúkaný motor). Hmotnost tipujem tak o 150 - 200 kg nizsiu, a pojde o úsporu najma na prednej náprave, co pomoze jazdným vlastnostiam. Je mi síce jasné, ze papierový rozdiel spotreby 1,5 litra bude dvojnásobný, ale je tu i nezanedbatelná cenová diferencia vyse 300 tisíc. Je zrejmé, ze TFSI bude v Q7 mensinový motor, kazdopádne ja v jeho existencii zmysel vidím, a to aj v takomto tazkom aute.
Taky jsem přece nikde nepsal, že v něm nevidím smysl... ;-)
Logický argument nižší hmotnosti jsem podpořil a souhlasím i s větším rozsahem použitelných otáček benzínového motoru, ale tento argument v příspěvku, na který jsem reagoval, nebyl zmíněn, proto jsem se k němu ani blíže nevyjadřoval...
Ohradil jsem se jen k podcenění kultivovanosti a zvuku inovovaného V8 TDI, který pokud někdo vyzkoušel, nebude mu asi zrovna tyto dvě "věci" vytýkat...
Jinak 90% otáček, které budeš využívat u V8 TDI bude posazeno ještě podstatně níž, než u V6 TFSI, což se logicky projeví (spolu s mimořádnou "sílou/zátahem" od nízkých otáček) i na "akustickém komfortu" a spotřebě...
Každopádně se zkus někdy s tímto V8 TDI taky svézt..., teorie je pořád jen teorie...
jenze me je jasne, ze ve meste budes i s 3.0TFSI s otackama vklidu do 3000 takze tam ta kultivovanost bude dobra. a kdyz budes chtit pridat, budes k tomu mit nejen lepsi kulisu ale i nizsi hmotnost. A jak jsem uz psal, to se nekoukam na cenu. Ten cenovy rozdil je proste OBROVSKEJ, na to, jak si ty motory konkurujou.
Cenu neřeším, je podobně "srovnatelná", jako ty motory...
Že budeš mít "lepší kulisu" mi napiš až se svezeš s V8 TDI..., protože lepší ji nemá, jinou ano, ale lepší/kultivovanější ne...a když budeš chtít přidat (myslím na rovině, kdo by taky řezal zatáčky zrovna s Q7)) tak ti tu větší hmotnost právě těch 800Nm snadno "smázne", což se projeví i při porovnání pružného zrychlení těchto dvou motorizací...
P.S. V8 TDI charakterem (zvuková kulisa a použitelná síla téměř od "volnoběhu) až překvapivě připomíná klasické "americké" 6ti litrové atmosferické benzínové V8 OHV (žádný zřetelný turboefekt) s ještě podstaně silnějším zátahem a výrazně menší sptřebou
ty motory jsou srovnatelne minimalne vykonove tak se te cene nevyhybej :-) koukal sem na youtube a ten zvuk nevypada zle. ale stejne, cvicit to s tim bude skoro stejne a o vyjde te to o hodne penez levneji. a znovu musim opakovat. bude lehci predek, lepsi jizdni vlastnosti a bude vetsi spektrum otacek pro dovadeni (nebudes radit pod 5ti tisici :-) ). Asi bych to ukoncil. Ty by si volil 4.2TDI, ja 3.0TFSI. Prave proto nabizej oba, protoze maj lidi ruzne nazory :-)
Hmotnost přece vůbec nezpochybňuju už od začátku a cenu taky ne, ale kdo chce víc válců (a dvakrát tolik krouťáku), musí si logicky připlatit.
Taky pokud chceš objektivněji srovnávat parametry motoru, pak musíš brát v potaz nejen max. výkon, ale i krouťák a reálnou spotřebu (a právě v krouťáku je propastný rozdíl). Handicap "řazení" pod 5 tisíc není v tomto případě zas taková tragédie, bavíme se přece o Q7 (to tvé "dovádění" mi zrovna tady moc nesedí), navíc sériově vybavené 8st. automatem, takže s případnou "nutností" řadit dřív, nebude mít řidič problém....
Vůbec nejde o to, co bych si koupil já, nebo ty (já bych si Q7 nejen za podobné peníze nekoupil vůbec a předpokládám, že ty taky ne), šlo mi od začátku především o to, že s kultivovaností a zvukovou kulisou nemá tento V8 TDI žádný problém (naopak) a je v současné době velmi zřetelně na čele sériových turbodieselových V8. Zvuk na ytb je "lepší než nic", ale osobní praktická zkušenost je i v tomto případě mnohem přesvědčivější...
Z benzínů ho má (podle mě) smysl srovnávat spíš s osmiválci (stejně jako např. V6 3,0TDI nemá smysl srovnávat s levnějším R4 2,0TFSI) a věřím, že by např. i v takovém SUV, jako je nový Cayenne, dokázal (poměrem cena/výkon/krouťák/spotřeba/kultivovanos… komfort") velmi "zatopit" i jeho benzínovým osmiválcům (minimálně těm atmosfereickým)... ;-)
P.S. jinak jsem, ale rozhodně i příznivec 3,0TFSI, třeba v takové S4 je opravdu skvělý... :yes:
Ja s tebou celkem souhlasim. Jen ja proste nevidim ten duvod si priplacet za V8, ac je to dobrej motor, kdyz mi podobnou dynamiku udela ten peknej sestihrnek :-) Takze ciste hypoteticky, kdybych si to koupit chtel - coz bych nechtel xD - tak bych vybral trilitr :-)
P.S.: nejlepsi SUV je pro me stejne BMW 530xd (kdyz jsou penize tak 530xi) >:-[] >:D
o tom zadna. ale ne kdyz chces jezdit castejc lyzovat nebo treba i na mokrou louku na chatu v kopci apod.. :-) a nerikal sem ze nejelepsi sestivalec ale nejlepsi SUV :-)
Tak nejlepší SUV je podle tebe 5kové "neSUV", X5/6 35i jsou čtyřkolky a s tím 535xi jsem to myslel tak trochu "hypoteticky"..., tedy kdyby se tato kombinace časem na F10 nabízela... ;-)
Ano, tak nejak :-) Nevim jestli si to uplne pochopil tak to radsi jeste vysvetlim. Nejlepsi SUV je ZADNE SUV :-) Na tu nasi zemicku ti vklidu staci 5kovy bawo s nahonem na vsechny ctyri. Se stejnym motorem jako v SUV to lip jezdi, ma to mensi spotrebu a luxus je to taky.
Proboha ale vzdyt kroutak 440Nm ja naprosto dostacujici. Navic to vykonove rozmezi je daleko vyssi. A ta spotreba, no realne si myslim, ze to bude max. 3 litry na sto rozdil. Nemysli si, ani s 4.2TDI pod 10 nepujdes ;) Naprosto souhlasim tady s Iudexem nademnou, vystihl to celkem presne.
Ja sem si taky vzdycky rikal, ze je to blbost cpat do SUV benzin ale pak se mi do rukou dostala X5 s benzinem a zmenil sem nazor. Ten zvuk je famozni a ikdyz jsou trilitry v dieslu od nemecke trojky taky kultivovany, na benzin to proste jeste porad nema.
A jeste neco. Logicky - 3.0TFSI zakl. cena 1.575.000,- a 4.2TDI zakl. cena 1.905.000,-. to uz je poradnejch kilometru nez v tom vyjezdis ten rozdil ve spotrebe (Rozdil 300.000,- je mimochodem cca 10 000 litru benzinu. Kdyz vemu v uvahu objem nadrze cca 85l tak to je 118 natankovani :D to je celkem velkej rozdil :D ). Mezitim si budes uzivat benzinacku, uzivat si tu lehci napravu... Moje volba by byla v tomhle pripade ten turbo benzin s 245KW :-)
Hodnotenie novej motorizácie z autocaru je tiez výborné: What’s it like? Smooth, quiet, spacious and substantial – and, at the same time, responsive. Mildly sporty even.
Jediné, co mohli vycítat, bolo: that engine doesn’t offer the same burbling mechanical charm of a proper V8.
[odkaz]
"Problém" je taky v tom, že ti "zaprdělí Češi" s těmi SUV nejčastěji absolvují "služební cesty" po D1 jako Praha-Brno apod.... a tam při jejich nejčastější ustálené rychlosti v rozmezí 150-200km/h pro benzín moc argumentů opravdu nenajdeš... ;-)
A ty si myslis ze ve meste bude ten rozdil ve spotrebe jinej ? :-) Porad to bude rozdil zhruba 3 litru... A zas musim opakovat, rozdil 300.000,- jen tak nevyjezdis :-)
To jsme zase u tvé potřeby srovnávat nesrovnatelné. Já logicky srovnávám (benzin vs diesel) cenově navzájem velmi podobné např. 3 litrové šestiválcové motory, nebo! osmiválcové motory 4,2 , případně čtyřválce kolem 2 litrů..., srovnání "do kříže" nemá pochopitelně větší "logiku" ;-)
Když si kupuju auto, musím taky vědět (kromě toho, že ho chcu) jestli na něj "mám", nebo kolik do něj chci investovat a i podle toho si vyberu např. Q7, nebo "jen" Q5, nebo "jen" Tiguan, nebo "jen" Yeti...
A stejné je to při výběru motorizace třeba do té Q7, pokud na to mám a chci to, vezmu si třeba klidně i V12 TDI a nějakou návratnost/spotřebu nebudu vůbec řešit, pokud na to nemám (nebo do toho nechcu "investovat"), vezmu si nějaký V6 a o V8/V12 nebudu ani zbytečně dlouho přemýšlet...
To už tu ale píšeš o mnoha dalších, jiných! faktorech...
Já se vyjádřil pouze k tvé argumentaci o horší kultivovanosti a zvuku V8 TDI.
Přímé srovnání pořizovací ceny osmiválce a šestiválce je do značné míry "mimo", stejně jako podobné obecnější cenové srovnání V8 s V12, nebo R4 s R6/V6 obecně...
Argumentovat zrovna u prémiové Q7 tím, že je něco "naprosto dostatečné" (viz krouťák 440Nm) je docela úsměvné, protože s filosofií "stačí" skončíme ve finále logicky "na stromech"...
Proč ti pak nestačí i těch 400Nm a chceš raději 440Nm?
Např. 3,0 TDI měl v Q7 původně 500Nm, teď má 550Nm a podle mě to přesto byla (a stále je) pro Q7 motorizace "na hraně"...
Rozdíl 400/440 Nm a 800Nm je tak podstatný/zásadní, že nad ním prostě nelze jen tak mávnout rukou a rovnou začít počítat za kolik km se vrátí rozdíl v pořizovací ceně... Tento motor je kultivovaností někde naprosto jinde, než např. někdejší ("turboefektní") V10 TDI v Touaregu, nebo Phaetonu...
Pokud zůstaneme výhradně u šestiválců, pak nemám větší problém dát u Q7 přednost 3,0TFSI před 3,0TDI , nebo u X5 35i před 30/35/40d.
V8 TDI (800Nm) je ale trochu jinde, než všechny tyto šestiválce, a to nejen cenou... a je třeba to pokud možno osobně vyzkoušet...
Ty si porad neuvedomujes, ze ten 3.0TFSI 245KW udava Q7ce skoro stejne dynamicke parametry jako ta tebou oslavovana V8cka. Kultivovanost je uz u sestivalcu dobra a u benzinu jeste o dost lepsi.
800Nm s V8 TDI pojede v primce uplne stejne rychle jako 440Nm s 3.0TFSI. Jedine snad to pruzne zrychleni bude u trilitru slabsi ale pokud ti nevadi, ze si motor podradi a vytoci se do otacek (coz napriklad me dela radost) tak ti mimo spotreby zustane rozdil pouze v cene a nizsi hmotnosti u turbo benzinu... Dost uz. Ja ti verim, ze je ta V8 vyborna. Ale i tak bych volil 3.0TFSI - z logickyho i srdecniho hlediska :-)
Stále se pokoušíš "srovnatelně" srovnávat nesrovnatelné a výhýbáš se tomu podstatnému, proč náš dialog vůbec začal. :-)
To 2,0TFSI může jet také klidně v přímce stejně rychle jako 3,0TDI a přesto se tyto dva motory podobně nedají celkovým charakterem ani cenou srovnávat... ;-)
ač inklinuji k benzinu, pro SUV se mi asi taky jako optimálnější jeví nafta. Q7 jsem nejezdil, akorát vím o chlápkovi co ho měl s 4.2 benzin, a byl sice spokojený, ale skuste to pak prodat! Nechutný propad ceny. Jedině si to "nechat" ukrást a adios směr země kde už včera znamenalo zítra :-)