Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Audi Q7 s novými motory: 3,0 TFSI od 1,503 milionu Kč, nový 3,0 TDI za 1,437 milionu Kč

Audi Q7 přichází na český trh s novými motory: kompresorem přeplňovaným 3,0 TFSI o výkonu 200 nebo 245 kW, druhou generací 3,0 TDI se 176 kW a modernizovaným 4,2 TDI (250 kW).
Zpět na článek
15. 5. 2010 11:48
15. 5. 2010 12:22
15. 5. 2010 23:04
16. 5. 2010 09:38
16. 5. 2010 09:57
17. 5. 2010 01:14
17. 5. 2010 07:10
17. 5. 2010 11:07
17. 5. 2010 13:54
17. 5. 2010 18:33
17. 5. 2010 09:17
17. 5. 2010 09:39
17. 5. 2010 10:02
16. 5. 2010 09:50
16. 5. 2010 13:25
16. 5. 2010 17:17
17. 5. 2010 11:00
17. 5. 2010 10:58
17. 5. 2010 17:12
Avatar - positivemind
15. 5. 2010 11:48
3.0TFSI
Tak si říkám, kdo si tak pořídí tenhle motor do tohohle auta... má tam své místo? Myslím si, že hlavními tahouny jsou 3.0TDi, 4.2TDi a 4.2FSi u člověka, kterej má prachy :-)
Rozbalit vlákno
32
Avatar - wikinko
15. 5. 2010 12:22
Re: 3.0TFSI
ked nejaky clanok komentujes, tak si ho najprv precitaj. aspon by si sa dozvedel, ze 4,2fsi konci...
Avatar - skejpa
15. 5. 2010 23:04
Re: 3.0TFSI
Treba ten, co nema rad zvuk dieslu a naopak mu dela dobre kultivovany projev benzinoveho sestivalce, nevadi mu, ze bude mit spotrebu o 3 litry vyssi a vykon bude na urovni 4.2TDI, pricemz vahove to bude jiste taky nekde jinde. Tak treba ten. :-!
Avatar - positivemind
16. 5. 2010 00:26
Re: 3.0TFSI
Já se bojím toho, že 3 litry to nebudou... majitel to řešit asi nebude, ale mně tenhle motor k tomuhle mastodontovi prostě nesedí...
Avatar - white label
16. 5. 2010 02:11
Re: 3.0TFSI
Jediné v čem s tebou můžu souhlasit je ta hmotnost motoru.
K výkonové hodnotě se sice silněkší 3,0 TFSI k 4,2 TDI blíží, ale co se týče krouťáku, tam je to ve srovnání s V8 TDI, relativně outsider (440 vs. 800! Nm), navíc je tento podstatně nižší krouťák dostupný až ve zřeteklě vyšších otáčkách... a kultivovaností, inovaný V8 TDI, zatím těm co ho zkusili obvykle "vyráží" dech (včetně mě), takže ani tam bych znatelný handicap proti přeplňované benzínové V6 neviděl...
Avatar - iudex
16. 5. 2010 09:38
Re: 3.0TFSI
Nespochybnujem kvality V8 TDI, je to asi jeden z mála motorov, kde oblúbená téza "nik nespozná, ze to je nafták" konecne dáva zmysel, o brutálnom zátahu 800 Nm nehovoriac. Len si myslím, ze ten benzínový V6 kompresor zase az tak pozadu nebude. 440 Nm je hodnota benzínového V8 s cca. 4,4 litrami, pritom jeho priebeh je neporovnatelne lepsí oproti takejto atmosfére (maximum konstantné od 2900 do 5300, t.j. 90% otácok, ktoré budes vyuzívat). Tiez by som upriamil pozornost na krivku výkonu, kde maximum je síce o 5 kW nizsie, ako pri TDI, ale v rozsahu 1500 otácok az do 7000 rpm (tá hodnota sa mi az nezdá na fúkaný motor). Hmotnost tipujem tak o 150 - 200 kg nizsiu, a pojde o úsporu najma na prednej náprave, co pomoze jazdným vlastnostiam. Je mi síce jasné, ze papierový rozdiel spotreby 1,5 litra bude dvojnásobný, ale je tu i nezanedbatelná cenová diferencia vyse 300 tisíc. Je zrejmé, ze TFSI bude v Q7 mensinový motor, kazdopádne ja v jeho existencii zmysel vidím, a to aj v takomto tazkom aute.
Avatar - skejpa
16. 5. 2010 09:57
Re: 3.0TFSI
(tá hodnota sa mi az nezdá na fúkaný motor) - nezapomínej, neni to turbo ale kompresor... v tom je velkej rozdíl ;)
Avatar - white label
17. 5. 2010 00:54
Re: 3.0TFSI
Taky jsem přece nikde nepsal, že v něm nevidím smysl... ;-)
Logický argument nižší hmotnosti jsem podpořil a souhlasím i s větším rozsahem použitelných otáček benzínového motoru, ale tento argument v příspěvku, na který jsem reagoval, nebyl zmíněn, proto jsem se k němu ani blíže nevyjadřoval...
Ohradil jsem se jen k podcenění kultivovanosti a zvuku inovovaného V8 TDI, který pokud někdo vyzkoušel, nebude mu asi zrovna tyto dvě "věci" vytýkat...
Jinak 90% otáček, které budeš využívat u V8 TDI bude posazeno ještě podstatně níž, než u V6 TFSI, což se logicky projeví (spolu s mimořádnou "sílou/zátahem" od nízkých otáček) i na "akustickém komfortu" a spotřebě...
Každopádně se zkus někdy s tímto V8 TDI taky svézt..., teorie je pořád jen teorie...
Avatar - skejpa
17. 5. 2010 01:14
Re: 3.0TFSI
jenze me je jasne, ze ve meste budes i s 3.0TFSI s otackama vklidu do 3000 takze tam ta kultivovanost bude dobra. a kdyz budes chtit pridat, budes k tomu mit nejen lepsi kulisu ale i nizsi hmotnost. A jak jsem uz psal, to se nekoukam na cenu. Ten cenovy rozdil je proste OBROVSKEJ, na to, jak si ty motory konkurujou.
Avatar - white label
17. 5. 2010 02:09
Re: 3.0TFSI
Cenu neřeším, je podobně "srovnatelná", jako ty motory...
Že budeš mít "lepší kulisu" mi napiš až se svezeš s V8 TDI..., protože lepší ji nemá, jinou ano, ale lepší/kultivovanější ne...a když budeš chtít přidat (myslím na rovině, kdo by taky řezal zatáčky zrovna s Q7)) tak ti tu větší hmotnost právě těch 800Nm snadno "smázne", což se projeví i při porovnání pružného zrychlení těchto dvou motorizací...

P.S. V8 TDI charakterem (zvuková kulisa a použitelná síla téměř od "volnoběhu) až překvapivě připomíná klasické "americké" 6ti litrové atmosferické benzínové V8 OHV (žádný zřetelný turboefekt) s ještě podstaně silnějším zátahem a výrazně menší sptřebou
Avatar - skejpa
17. 5. 2010 07:10
Re: 3.0TFSI
ty motory jsou srovnatelne minimalne vykonove tak se te cene nevyhybej :-) koukal sem na youtube a ten zvuk nevypada zle. ale stejne, cvicit to s tim bude skoro stejne a o vyjde te to o hodne penez levneji. a znovu musim opakovat. bude lehci predek, lepsi jizdni vlastnosti a bude vetsi spektrum otacek pro dovadeni (nebudes radit pod 5ti tisici :-) ). Asi bych to ukoncil. Ty by si volil 4.2TDI, ja 3.0TFSI. Prave proto nabizej oba, protoze maj lidi ruzne nazory :-)
Avatar - white label
17. 5. 2010 08:22
Re: 3.0TFSI
Hmotnost přece vůbec nezpochybňuju už od začátku a cenu taky ne, ale kdo chce víc válců (a dvakrát tolik krouťáku), musí si logicky připlatit.
Taky pokud chceš objektivněji srovnávat parametry motoru, pak musíš brát v potaz nejen max. výkon, ale i krouťák a reálnou spotřebu (a právě v krouťáku je propastný rozdíl). Handicap "řazení" pod 5 tisíc není v tomto případě zas taková tragédie, bavíme se přece o Q7 (to tvé "dovádění" mi zrovna tady moc nesedí), navíc sériově vybavené 8st. automatem, takže s případnou "nutností" řadit dřív, nebude mít řidič problém....
Vůbec nejde o to, co bych si koupil já, nebo ty (já bych si Q7 nejen za podobné peníze nekoupil vůbec a předpokládám, že ty taky ne), šlo mi od začátku především o to, že s kultivovaností a zvukovou kulisou nemá tento V8 TDI žádný problém (naopak) a je v současné době velmi zřetelně na čele sériových turbodieselových V8. Zvuk na ytb je "lepší než nic", ale osobní praktická zkušenost je i v tomto případě mnohem přesvědčivější...
Z benzínů ho má (podle mě) smysl srovnávat spíš s osmiválci (stejně jako např. V6 3,0TDI nemá smysl srovnávat s levnějším R4 2,0TFSI) a věřím, že by např. i v takovém SUV, jako je nový Cayenne, dokázal (poměrem cena/výkon/krouťák/spotřeba/kultivovanos… komfort") velmi "zatopit" i jeho benzínovým osmiválcům (minimálně těm atmosfereickým)... ;-)

P.S. jinak jsem, ale rozhodně i příznivec 3,0TFSI, třeba v takové S4 je opravdu skvělý... :yes:
Avatar - skejpa
17. 5. 2010 11:07
Re: 3.0TFSI
Ja s tebou celkem souhlasim. Jen ja proste nevidim ten duvod si priplacet za V8, ac je to dobrej motor, kdyz mi podobnou dynamiku udela ten peknej sestihrnek :-) Takze ciste hypoteticky, kdybych si to koupit chtel - coz bych nechtel xD - tak bych vybral trilitr :-)

P.S.: nejlepsi SUV je pro me stejne BMW 530xd (kdyz jsou penize tak 530xi) >:-[] >:D
Avatar - white label
17. 5. 2010 11:31
Re: 3.0TFSI
Tak z šestiválců je podle mě (momentálně) do BMW 5..x, nebo X5/6 nejlepší 35i... ;-)
Avatar - skejpa
17. 5. 2010 13:54
Re: 3.0TFSI
o tom zadna. ale ne kdyz chces jezdit castejc lyzovat nebo treba i na mokrou louku na chatu v kopci apod.. :-) a nerikal sem ze nejelepsi sestivalec ale nejlepsi SUV :-)
Avatar - white label
17. 5. 2010 15:06
Re: 3.0TFSI
Tak nejlepší SUV je podle tebe 5kové "neSUV", X5/6 35i jsou čtyřkolky a s tím 535xi jsem to myslel tak trochu "hypoteticky"..., tedy kdyby se tato kombinace časem na F10 nabízela...
;-)
Avatar - skejpa
17. 5. 2010 18:33
Re: 3.0TFSI
Ano, tak nejak :-) Nevim jestli si to uplne pochopil tak to radsi jeste vysvetlim. Nejlepsi SUV je ZADNE SUV :-) Na tu nasi zemicku ti vklidu staci 5kovy bawo s nahonem na vsechny ctyri. Se stejnym motorem jako v SUV to lip jezdi, ma to mensi spotrebu a luxus je to taky.
Avatar - iudex
17. 5. 2010 09:17
Re: 3.0TFSI
No V8 TDI by som celkom rád vyskúsal, len akosi nie je v mojom okolí nik, kto by ho mal... ;-) Más nieco k dispozícii?
Avatar - white label
17. 5. 2010 09:31
Re: 3.0TFSI
Nejblížší převáděčka je pro mě (s touto motorizací) v Ostravě, konkrétně v A8ičce..., v Q7ičce je tam teď (z větších dieselů) "jen" V12 TDI...
Avatar - iudex
17. 5. 2010 09:39
Re: 3.0TFSI
No ak pojdes na autosalón, mozeme sa o tom pobavit. ;-)
Avatar - white label
17. 5. 2010 09:50
Re: 3.0TFSI
"Pobavit" se o tom (potom) můžem i tady, chce to hlavně projet...
;-)
Budeš v Brně?
Avatar - iudex
17. 5. 2010 10:02
Re: 3.0TFSI
Zatial to vyzerá tak, ze áno. Uz som sa bavil s pár ludmi odtialto a vyzerá to, ze úcast bude slusná. Ty si konieckoncov miestny, nie?
Avatar - white label
17. 5. 2010 10:07
Re: 3.0TFSI
Jsem z Moravy, ale místní (Brňák) nejsem, mám to asi tak 150 kiláků daleko...
viz SZ
Avatar - skejpa
16. 5. 2010 09:50
Re: 3.0TFSI
Proboha ale vzdyt kroutak 440Nm ja naprosto dostacujici. Navic to vykonove rozmezi je daleko vyssi. A ta spotreba, no realne si myslim, ze to bude max. 3 litry na sto rozdil. Nemysli si, ani s 4.2TDI pod 10 nepujdes ;) Naprosto souhlasim tady s Iudexem nademnou, vystihl to celkem presne.

Ja sem si taky vzdycky rikal, ze je to blbost cpat do SUV benzin ale pak se mi do rukou dostala X5 s benzinem a zmenil sem nazor. Ten zvuk je famozni a ikdyz jsou trilitry v dieslu od nemecke trojky taky kultivovany, na benzin to proste jeste porad nema.

A jeste neco. Logicky - 3.0TFSI zakl. cena 1.575.000,- a 4.2TDI zakl. cena 1.905.000,-. to uz je poradnejch kilometru nez v tom vyjezdis ten rozdil ve spotrebe (Rozdil 300.000,- je mimochodem cca 10 000 litru benzinu. Kdyz vemu v uvahu objem nadrze cca 85l tak to je 118 natankovani :D to je celkem velkej rozdil :D ). Mezitim si budes uzivat benzinacku, uzivat si tu lehci napravu... Moje volba by byla v tomhle pripade ten turbo benzin s 245KW :-)
Avatar - iudex
16. 5. 2010 13:25
Re: 3.0TFSI
Hodnotenie novej motorizácie z autocaru je tiez výborné: What’s it like? Smooth, quiet, spacious and substantial – and, at the same time, responsive. Mildly sporty even.
Jediné, co mohli vycítat, bolo: that engine doesn’t offer the same burbling mechanical charm of a proper V8.
[odkaz]
Avatar - skejpa
16. 5. 2010 17:17
Re: 3.0TFSI
Me to rikat nemusis. Me je to jasny. To jen ti za***i Češi maj v hlavě zažité, že jen diesel je to pravé do SUV ;-)
Avatar - white label
17. 5. 2010 01:51
Re: 3.0TFSI
"Problém" je taky v tom, že ti "zaprdělí Češi" s těmi SUV nejčastěji absolvují "služební cesty" po D1 jako Praha-Brno apod.... a tam při jejich nejčastější ustálené rychlosti v rozmezí 150-200km/h pro benzín moc argumentů opravdu nenajdeš... ;-)
Avatar - skejpa
17. 5. 2010 11:00
Re: 3.0TFSI
A ty si myslis ze ve meste bude ten rozdil ve spotrebe jinej ? :-) Porad to bude rozdil zhruba 3 litru... A zas musim opakovat, rozdil 300.000,- jen tak nevyjezdis :-)
Avatar - white label
17. 5. 2010 11:25
Re: 3.0TFSI
To jsme zase u tvé potřeby srovnávat nesrovnatelné. Já logicky srovnávám (benzin vs diesel) cenově navzájem velmi podobné např. 3 litrové šestiválcové motory, nebo! osmiválcové motory 4,2 , případně čtyřválce kolem 2 litrů..., srovnání "do kříže" nemá pochopitelně větší "logiku" ;-)
Když si kupuju auto, musím taky vědět (kromě toho, že ho chcu) jestli na něj "mám", nebo kolik do něj chci investovat a i podle toho si vyberu např. Q7, nebo "jen" Q5, nebo "jen" Tiguan, nebo "jen" Yeti...
A stejné je to při výběru motorizace třeba do té Q7, pokud na to mám a chci to, vezmu si třeba klidně i V12 TDI a nějakou návratnost/spotřebu nebudu vůbec řešit, pokud na to nemám (nebo do toho nechcu "investovat"), vezmu si nějaký V6 a o V8/V12 nebudu ani zbytečně dlouho přemýšlet...
Avatar - white label
17. 5. 2010 01:41
Re: 3.0TFSI
To už tu ale píšeš o mnoha dalších, jiných! faktorech...
Já se vyjádřil pouze k tvé argumentaci o horší kultivovanosti a zvuku V8 TDI.
Přímé srovnání pořizovací ceny osmiválce a šestiválce je do značné míry "mimo", stejně jako podobné obecnější cenové srovnání V8 s V12, nebo R4 s R6/V6 obecně...
Argumentovat zrovna u prémiové Q7 tím, že je něco "naprosto dostatečné" (viz krouťák 440Nm) je docela úsměvné, protože s filosofií "stačí" skončíme ve finále logicky "na stromech"...
Proč ti pak nestačí i těch 400Nm a chceš raději 440Nm?
Např. 3,0 TDI měl v Q7 původně 500Nm, teď má 550Nm a podle mě to přesto byla (a stále je) pro Q7 motorizace "na hraně"...
Rozdíl 400/440 Nm a 800Nm je tak podstatný/zásadní, že nad ním prostě nelze jen tak mávnout rukou a rovnou začít počítat za kolik km se vrátí rozdíl v pořizovací ceně... Tento motor je kultivovaností někde naprosto jinde, než např. někdejší ("turboefektní") V10 TDI v Touaregu, nebo Phaetonu...
Pokud zůstaneme výhradně u šestiválců, pak nemám větší problém dát u Q7 přednost 3,0TFSI před 3,0TDI , nebo u X5 35i před 30/35/40d.
V8 TDI (800Nm) je ale trochu jinde, než všechny tyto šestiválce, a to nejen cenou... a je třeba to pokud možno osobně vyzkoušet...
Avatar - skejpa
17. 5. 2010 10:58
Re: 3.0TFSI
Ty si porad neuvedomujes, ze ten 3.0TFSI 245KW udava Q7ce skoro stejne dynamicke parametry jako ta tebou oslavovana V8cka. Kultivovanost je uz u sestivalcu dobra a u benzinu jeste o dost lepsi.
800Nm s V8 TDI pojede v primce uplne stejne rychle jako 440Nm s 3.0TFSI. Jedine snad to pruzne zrychleni bude u trilitru slabsi ale pokud ti nevadi, ze si motor podradi a vytoci se do otacek (coz napriklad me dela radost) tak ti mimo spotreby zustane rozdil pouze v cene a nizsi hmotnosti u turbo benzinu... Dost uz. Ja ti verim, ze je ta V8 vyborna. Ale i tak bych volil 3.0TFSI - z logickyho i srdecniho hlediska :-)
Avatar - white label
17. 5. 2010 11:14
Re: 3.0TFSI
Stále se pokoušíš "srovnatelně" srovnávat nesrovnatelné a výhýbáš se tomu podstatnému, proč náš dialog vůbec začal. :-)
To 2,0TFSI může jet také klidně v přímce stejně rychle jako 3,0TDI a přesto se tyto dva motory podobně nedají celkovým charakterem ani cenou srovnávat... ;-)
17. 5. 2010 17:12
Re: 3.0TFSI
ač inklinuji k benzinu, pro SUV se mi asi taky jako optimálnější jeví nafta. Q7 jsem nejezdil, akorát vím o chlápkovi co ho měl s 4.2 benzin, a byl sice spokojený, ale skuste to pak prodat! Nechutný propad ceny. Jedině si to "nechat" ukrást a adios směr země kde už včera znamenalo zítra :-)