Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi Q7 s novými motory: 3,0 TFSI od 1,503 milionu Kč, nový 3,0 TDI za 1,437 milionu Kč

suv audi ceniky ceskytrh novemodely premioveznacky
suv audi ceniky ceskytrh novemodely premioveznacky
suv audi ceniky ceskytrh novemodely premioveznacky
suv audi ceniky ceskytrh novemodely premioveznacky
43 Fotogalerie
Diskuze (33)
Audi Q7 přichází na český trh s novými motory: kompresorem přeplňovaným 3,0 TFSI o výkonu 200 nebo 245 kW, druhou generací 3,0 TDI se 176 kW a modernizovaným 4,2 TDI (250 kW).

Zatímco VW Touareg a Porsche Cayenne se představily již ve svých nových generacích, ingolstadtské SUV Audi Q7 dostalo dočasně pro rok 2010 nové motory a osmistupňovou převodovku Tiptronic v základní výbavě. Tyto technické inovace pomohou velkému Audi v posledních letech kariéry jeho první generace.

Downsizing benzinových motorů

Nová nabídka začíná motorem 3,0 TFSI (Audi stále zůstává u původní zkratky místo novější, ale zavedené TSI, navíc T neznamená turbodmychadlo) s úhlem rozevření válců 90° a přeplňováním mechanickým kompresorem. Jím stlačovaný vzduch ochlazují dva mezichladiče, takže motor má k dispozici více kyslíku pro lepší spalování. Zrychlena byla i reakce na plynový pedál.

Slabší verze poskytuje 200 kW a největší točivý moment 400 Nm je k dispozici od 2250 do 4750 min-1. Q7 s ním z klidu na 100 km/h zrychluje za 7,9 s a dosahuje 222 km/h, pokud je vybavena adaptivním vzduchovým odpružením, je ještě o 3 km/h rychlejší.

Existuje i výkonnější varianta tohoto motoru, která nabízí 245 kW a točivý moment 440 Nm mezi 2900-5300 min-1. Obří SUV díky ní pokoří stokilometrovou rychlost za 6,9 s a jede 243, respektive 245 km/h. V kombinovaném provozu dle norem EU oba agregáty spotřebují stejné množství paliva: 10,7 l/100 km.

Nové motory nahrazují dosud používané atmosférické agregáty – šestiválec 3,6 FSI (206 kW) a osmiválec 4,2 FSI (257 kW). Oproti nim došlo ke snížení spotřeby o 1,4 l/100 km, respektive 2 l/100 km.

Nová TDI z nové A8

Dieselovým základem se stává 3,0 TDI druhé generace, která nemá se svým předchůdcem údajně společného zhola nic. Nabízí 176 kW výkonu a 550 Nm točivého momentu, který je dostupný mezi 1750-2500 min-1 Akcelerace z 0 na 100 km/h vozu vybavenému tímto turbodieselem trvá 7,9 s a dokáže uhánět až 215 km/h, s již zmíněným adaptivním podvozkem pak 218 km/h. Spotřeba nafty je přitom velmi nízká, v kombinaci jen 7,4 l/100 km, oproti staršímu motoru si novinka polepšila o 1,7 l/100 km. Výkonové parametry zůstaly zachovány.

3,0 TDI existuje i v čistší podobě, která splňuje se čtyřletým emisní normu Euro 6. Je vybavena recirkulací výfukových plynů a katalyzátorem DeNOx, který redukuje oxidy dusíku pomocí aditiva.

Osmiválcový turbodiesel 4,2 TDI prošel také úpravami ke snížení spotřeby, která klesla o 0,7 l na 9,2 l/100 km. Dostal nový vstřikovací systém a byly u něj rovněž minimalizovány vnitřní ztráty. Motor V8 s 250 kW nyní poskytuje 800 Nm/1750-2750 min-1 (+40 Nm). Díky tomu vystřelí z 0 na 100 km/h za 6,4 s a po německých dálnicích lze více než pětimetrové monstrum rozjet až na 242 km/h.

Audi Q7 2010 - Ceny na českém trhu
Model3,0 TFSI3,0 TFSI3,0 TDI4,2 TDI6,0 TDI
Převodovka8A8A8A8A6A
Zdvihový objem [cm3]29952995269741345943
Válce/ventily6/46/46/48/412/4
Největší výkon [kW/min-1]200/-245/5500-7000176/4000250/4000368/3750
Největší toč. mom. [Nm/min-1]400/2250-4750440/2900-5300550/1750-2500800/1750-27501000/1750-3250
Max. rychlost [km/h]222-225243-245215-218242250
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,96,97,96,45,5
Komb. spotřeba [l/100 km]10,710,77,49,211,3
Cena [Kč]1.503.700,-1.575.000,-1.437.500,-1.905.000,.-3.424.200,-

Paleta i nadále vrcholí šestilitrovým V12 TDI s 368 kW a 1000 Nm, kterého se technické inovace nedotkly. Více než dostatek točivého momentu zapříčinil montáž šestistupňové převodovky Tiptronic.

Vstoupit do diskuze (33)