Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi Q7 s novými motory: 3,0 TFSI od 1,503 milionu Kč, nový 3,0 TDI za 1,437 milionu Kč

Diskuze (33)
Audi Q7 přichází na český trh s novými motory: kompresorem přeplňovaným 3,0 TFSI o výkonu 200 nebo 245 kW, druhou generací 3,0 TDI se 176 kW a modernizovaným 4,2 TDI (250 kW).

Zatímco VW Touareg a Porsche Cayenne se představily již ve svých nových generacích, ingolstadtské SUV Audi Q7 dostalo dočasně pro rok 2010 nové motory a osmistupňovou převodovku Tiptronic v základní výbavě. Tyto technické inovace pomohou velkému Audi v posledních letech kariéry jeho první generace.

Downsizing benzinových motorů

Nová nabídka začíná motorem 3,0 TFSI (Audi stále zůstává u původní zkratky místo novější, ale zavedené TSI, navíc T neznamená turbodmychadlo) s úhlem rozevření válců 90° a přeplňováním mechanickým kompresorem. Jím stlačovaný vzduch ochlazují dva mezichladiče, takže motor má k dispozici více kyslíku pro lepší spalování. Zrychlena byla i reakce na plynový pedál.

Slabší verze poskytuje 200 kW a největší točivý moment 400 Nm je k dispozici od 2250 do 4750 min-1. Q7 s ním z klidu na 100 km/h zrychluje za 7,9 s a dosahuje 222 km/h, pokud je vybavena adaptivním vzduchovým odpružením, je ještě o 3 km/h rychlejší.

Existuje i výkonnější varianta tohoto motoru, která nabízí 245 kW a točivý moment 440 Nm mezi 2900-5300 min-1. Obří SUV díky ní pokoří stokilometrovou rychlost za 6,9 s a jede 243, respektive 245 km/h. V kombinovaném provozu dle norem EU oba agregáty spotřebují stejné množství paliva: 10,7 l/100 km.

Nové motory nahrazují dosud používané atmosférické agregáty – šestiválec 3,6 FSI (206 kW) a osmiválec 4,2 FSI (257 kW). Oproti nim došlo ke snížení spotřeby o 1,4 l/100 km, respektive 2 l/100 km.

Nová TDI z nové A8

Dieselovým základem se stává 3,0 TDI druhé generace, která nemá se svým předchůdcem údajně společného zhola nic. Nabízí 176 kW výkonu a 550 Nm točivého momentu, který je dostupný mezi 1750-2500 min-1 Akcelerace z 0 na 100 km/h vozu vybavenému tímto turbodieselem trvá 7,9 s a dokáže uhánět až 215 km/h, s již zmíněným adaptivním podvozkem pak 218 km/h. Spotřeba nafty je přitom velmi nízká, v kombinaci jen 7,4 l/100 km, oproti staršímu motoru si novinka polepšila o 1,7 l/100 km. Výkonové parametry zůstaly zachovány.

3,0 TDI existuje i v čistší podobě, která splňuje se čtyřletým emisní normu Euro 6. Je vybavena recirkulací výfukových plynů a katalyzátorem DeNOx, který redukuje oxidy dusíku pomocí aditiva.

Osmiválcový turbodiesel 4,2 TDI prošel také úpravami ke snížení spotřeby, která klesla o 0,7 l na 9,2 l/100 km. Dostal nový vstřikovací systém a byly u něj rovněž minimalizovány vnitřní ztráty. Motor V8 s 250 kW nyní poskytuje 800 Nm/1750-2750 min-1 (+40 Nm). Díky tomu vystřelí z 0 na 100 km/h za 6,4 s a po německých dálnicích lze více než pětimetrové monstrum rozjet až na 242 km/h.

Audi Q7 2010 - Ceny na českém trhu
Model3,0 TFSI3,0 TFSI3,0 TDI4,2 TDI6,0 TDI
Převodovka8A8A8A8A6A
Zdvihový objem [cm3]29952995269741345943
Válce/ventily6/46/46/48/412/4
Největší výkon [kW/min-1]200/-245/5500-7000176/4000250/4000368/3750
Největší toč. mom. [Nm/min-1]400/2250-4750440/2900-5300550/1750-2500800/1750-27501000/1750-3250
Max. rychlost [km/h]222-225243-245215-218242250
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,96,97,96,45,5
Komb. spotřeba [l/100 km]10,710,77,49,211,3
Cena [Kč]1.503.700,-1.575.000,-1.437.500,-1.905.000,.-3.424.200,-

Paleta i nadále vrcholí šestilitrovým V12 TDI s 368 kW a 1000 Nm, kterého se technické inovace nedotkly. Více než dostatek točivého momentu zapříčinil montáž šestistupňové převodovky Tiptronic.

Diskuze (33)
Avatar - skejpa
17. 5. 2010 18:33
Re: 3.0TFSI
Ano, tak nejak :-) Nevim jestli si to uplne pochopil tak to radsi jeste vysvetlim. Nejlepsi SUV je ZADNE SUV :-) Na tu nasi zemicku ti vklidu staci 5kovy bawo s nahonem na vsechny ctyri. Se stejnym motorem jako v SUV to lip jezdi, ma to mensi spotrebu a luxus je to taky.
17. 5. 2010 17:12
Re: 3.0TFSI
ač inklinuji k benzinu, pro SUV se mi asi taky jako optimálnější jeví nafta. Q7 jsem nejezdil, akorát vím o chlápkovi co ho měl s 4.2 benzin, a byl sice spokojený, ale skuste to pak prodat! Nechutný propad ceny. Jedině si to "nechat" ukrást a adios směr země kde už včera znamenalo zítra :-)
Avatar - white label
17. 5. 2010 15:06
Re: 3.0TFSI
Tak nejlepší SUV je podle tebe 5kové "neSUV", X5/6 35i jsou čtyřkolky a s tím 535xi jsem to myslel tak trochu "hypoteticky"..., tedy kdyby se tato kombinace časem na F10 nabízela...
;-)
Avatar - skejpa
17. 5. 2010 13:54
Re: 3.0TFSI
o tom zadna. ale ne kdyz chces jezdit castejc lyzovat nebo treba i na mokrou louku na chatu v kopci apod.. :-) a nerikal sem ze nejelepsi sestivalec ale nejlepsi SUV :-)
Avatar - white label
17. 5. 2010 11:31
Re: 3.0TFSI
Tak z šestiválců je podle mě (momentálně) do BMW 5..x, nebo X5/6 nejlepší 35i... ;-)