Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Emise CO<sub>2</sub> u nových automobilů loni klesaly nejrychleji v historii

Vážený průměr emisí CO2 u nových aut klesl loni nejvíce v dosavadní historii. Hodnota za rok 2009 je 145,9 g/km, přičemž 65 % aut bylo pod hranicí 130 g/km.
Zpět na článek
12. 5. 2010 08:37
12. 5. 2010 16:06
neregistrovaný "Kajfik"
Avatar - KANKUNEN
12. 5. 2010 08:37
Nutná změna
Reálná průměrná spotřeba oproti papírové je až o 40% vyšší a proto je nutná změna, aby automobilky neladily motory na zkušební laboratorní režim, ale pro skutečné řidiče. Na co je mi psaná spotřeba 6,5, když to žere 9. To raději psaných 8,5 a skutečnost stejná.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Slavek-TDM
12. 5. 2010 08:44
Re: Nutná změna
Souhlasim, viz muj prispevek nize.
Avatar - Ricardo
12. 5. 2010 09:26
Re: Nutná změna
Automobilky vždy budou ladit motor a převodovku na testovací režim, ať bude postup měření jakýkoliv
Avatar - Slavek-TDM
12. 5. 2010 08:42
Uspornost na papire
Media jsou uzasna vec. Tak dlouho vam budou opakovat lez, az se z ni nakonec stane pravda. Auta jsou uspornejsi - aspon na papire. Ve skutecnosti zerou poslednich rekneme patnact let porad priblizne stejne, pokud maji priblizne stejnej vykon a jedou priblizne stejnou rychlosti (pravda, auticka se nam trochu nabubrela a ztloustla). Rozdily ve spotrebe jsou v radu procent a jedina vyjimka jsou nektere diesely, ktere maji zase jine nectnosti (prach/saze, NOx atd.). Ale ani tam to neplati, srovnejte treba starou rotacku TDI s novym CR. Je to skvelej tah od statniho/Euro aparatu. Udela se metodika, ktera vyhovuje levnejsim autum/motorum aby vypadaly ekologicky a hura je prodavat. Stat na spotrebni dani netrati ani Euro/Korunu/Zloty a uzivatel je spokojenej, jak je ohleduplnej k prirode. A kdyz uz mu auto tak "malo" zere, jezdi s nim pro kazdej prd. "Jedu na kolo/behat/bruslit" znamena vezmu auto a jedu k lesu a tam prezuju/presednu. Ekologie dostava na frak... Jedinej opravdu dobrej pocin je postupne snizovani opravdu skodlivych emisi. Ale CO2 podle meho nazoru mezi nimi nema co delat. Emisemi hluku pri jizde se normy zabyvaji jen okrajove a pritom je to vec, ktera lidi ve mestech s odpustenim s*re hned na prvnim miste (spolu s prachem). Snad mi admini muj kousavej prispevek nesmazou...
Rozbalit vlákno
3
12. 5. 2010 09:00
Re: Uspornost na papire
Musim s tebou souhlasit tak pred rokem jsem mel v ruce zajimavou rubriku mezi udavanou spotrebou a opravdovou v ramci redakcniho testu .
Bylo velmi zajimave videt, ze mezi cca. 10 ti vyrobci aut jen 2 se opravdu blizili spotrebe ktera byla v papirech ...

Bohuzel si pamatuju jen ze Citroen byl mezi nima jako ten kdo podvadi nejmin tu druhou znacku si bohuzel jiz nepamatuju.
12. 5. 2010 13:06
Re: Uspornost na papire
Moje rec, kdyz si chce clovek zajezdit (nemyslim tocit do cerveneho a brat zatacky pres rucku) jde jakakoliv papirova spotreba do haje. Kdyz se chce clovek tomu technicaku priblizit, uz to neni jizda. Ja bych navrhoval, at se veskera papirova spotreba zvedne o dva litry, clovek si zajedi, spotreba bude stejna a poku pojede ekorallye, bude clovek prijemne prekvapen. No jinak co se tyce problemu hluku, je to bohuzel trosku slozitejsi. U novostaveb jsou hlukove limity prisne jak svina, coz stavbu docela dooost prodrazuje. No a u stavajicich staveb neni jak spravce donutit k naprave, spravce nema penize, takze komu ten hluk vadi, at ty prachy sezene. Je to smutne, ale je to tak.
Dalsi problem je v urednikoi, kdyz si chce nekdo postavit barak na levne parcele u cesty, podmazne urednika, ten vyda stavebni povoleni, no jenze vlastnik si zacne logicky stezovat, ze tam ma hluk, ale ne to mel ten clovek myslet drive...
neregistrovaný "Kajfik"
12. 5. 2010 16:06
Re: Uspornost na papire
No tak ja sem zelenej pomalu az na pudu... Chodim cistit lesy na horach a podobne....

Ale v zivote jsem za volantem nepremyslel nad tim jak ekologicky jedu... JAsne nekdy hlidam spotrebu ale to kvuli peněžence... Na ekologhii za volantem podle mě myslí málo kdo.
A proto by tady měla být EU aby tuto apatii vyvazovalo...
Pokud neco neprikazes lidi sami od sebe nic delat nebudou...
To že situace neni tak ruzova jak vypada je pochopitelne a lobby stoji asi za vsim tuto problematiku nevyjimaje... A vzdy se najde nekdo kdo z toho bude mit zisk...