Ako som stále hovoril, Citroen postupne zavedie svoju cenovú politiku zliav aj do novinky C3. Myslím, ze tak o rok sa bude pohybovat v úplne iných cenových dimenziách. BTW na SVK bola zlava 800 eur uz minulý mesiac.
V dnešní době se jeví takovéto benzínové motorizace, které mezi sebou nenabízí turbo jako nezajímavé, kašlající na zákaníky a tím pádem méně konkurenceschopné.
Opravdu 1,1 nemá cenu komentovat, 1,4 8V ničím neoslní, další už jsou cenově jinde, vzhledem k parametrům. (Dal by za atm.1,6 v C3 někdo 382.000,-?)
Zde je na tom Clio a hlavně Fabia (donedávna v tomto parametru nejhorší v segmentu) neporovnatelně lépe, 1,2 turbo je ideální motor do této třídy.
Pak jsou tu samozřejmě i modely s nejlepšími přeplňovanými motory tj.GP resp. EVO s 1,4 Multiair (čti test Mito 1,4).
V casti más pravdu, v casti sa mýlis. Iste 1,1i a 1,4i nemajú v r. 2010 v novom aute co robit, to bez diskusie. Ale naopak 1,4 VTi a 1,6 VTi je spicka medzi súcasnými atmosférami a nevidím reálny prínos porovnatelného maloobjemového turba, a to co do dynamiky, spotreby ci ekonomických faktorov (poistenie a pod.). V com je napr. 1,2 TCe v Cliu lepsia ako 1,4 VTi v C3? Pozrime sa na to:
Clio 1,2 TCe: 73 kW, 145 Nm, 184 km/h, 11,1 s, 5,9 l/100 km C3 1,4 VTi: 70 kW, 136 Nm, 184 km/h, 10,8 s, 5,8 l/100 km
Nehovoriac o tom, ze pre 1,6 VTi Clio, ale ani napr. Fabia ci Polo odpoved nemajú (RS ci GTI nepocítam).
O charaktere VTi motorov a pocitoch z reálnej jazdy pozri Perunov alebo moj blog s testom C3.
nechystá PSA časom nejaký nový maloobjemový motor (niekde medzi 1.1-1.4), či už atmosféru, VTI alebo turbo, ktorý by nahradil v pozícii "základnej" motorizácie práve tie staré atmosféry?
Porovnávas neporovnatelné. 1,4 VTi je reálne konkurenciou pre 1,2 TCe, nie pre 1,4 TJet. A pri tom porovnaní si myslím, ze rozdiel nebude nijak zásadný, ak vobec bude, nakolko turbobenzín má nizsie polozený výkon a teda musís radit skor. Pritom VTi nie je nijak lenivý ani odspodu, a to zrejme práve pre variabilné casovanie ventilov.
Doplnenie: nasiel som porovnávacku: [odkaz]
Tak pruzné zrýchlenie na 5. z 80-120 km/h: C3 1,4 VTI: 18,4s, Clio 1,2 TCe: 17,2s. Cize o chlp lepsie to TCe je, ale pri porovnaní trebárs s Fiestou 1,4 16v (26,2s) je to zanedbatelné.
Nevim, co na tom nechápeš 1,4VTI cca 130Nm/4000/ot.
1,2TSi 175Nm./1600/ot.
Řekni mi, co je pružnější ve 2000/ot. ??
A nevim vlastně proč srovnáváš 1,4 a 1,6 s 1,2T.
Srovnávej stejné objemy, tam právě vidíš to pozitivum turba.
Porovnávam dvoch malých francúzov s porovnatelným výkonom. Nemozes predsa porovnávat motor rovnakého objemu bez turba a s turbom. Princíp downsizingu je v tom, ze rovnaký výkon dostanem s pouzitím turba, priameho vstrekovania a pod. z mensieho objemu. Potialto snád chápes. Preto napr. 1,2T nahrádza 1,4 atmo, a nie 1,2 atmo. Tak preco chces tvrdohlavo porovnávat 1,4 turbo a 1,4 atmosféru? 8-s
A k tomu krútiacemu momentu spomínaných motorov: 1,4 VTi - 136 Nm, 1,2 TCe - 145 Nm; rozdiel 9 Nm.
Aby som predisiel podrázdeným reakciám: iste povazujem v princípe motor s turbom a priamym vstrekom za lepsí ako nepriamovstrekovú atmosféru. Len na príklade VTi od Citroenu (alebo skor BMW) uvádzam, ze ten rozdiel nie je nijak dramatický a existujú aj velmi slusné atmosféry, zvezenie v ktorých Ti dá zabudnút na presvedcenie, ze na slusné rozpohybovania malého auta treba turbo.
Tak tady sis dal odpověď sám, proč je lepší motor s turbem, tj. z menšího objemu dostaneš stejný výkon jako u silnější atmosféry, ovšem neporovnatelně vyšší a lepe položený toč. moment.
Jinak poukazovat na průkopníka v tomto objemu 1,2TCE je alibistické, spíše bych to porovnával s TSI. ;-)
Už jsem se o tom hádal s mnohými a klidně se pohádám znovu, ale tvrdím, že plácáš hlouposti. 1.1i je motor perfektní do města, kde má velmi příjemné chování a hodně nízkou spotřebu (mám ho v o 100 kg lehčím Peugeotu 206), 1.4 dobrý univerzál na všechno.
Citroën dává najevo, že má na háku ty, kteří při sešlápnutí plynového pedálu mají rudo před očima a sedm tisíc otáček v hlavě. Závodníci ať táhnou jinam, oni se opravdu uživí i bez nich, tím spíše, když mohou nabídnout (jak je ostatně pro francouzské výrobce v posledních letech typické) výborné naftové motory.
Edit:
Teď jsem jen tak pro srovnání koukl na ceny Fabie, kde je o 11 kW slabší motor v lehce slabší výbavě nabízen za velmi blízkou částku. Tím spíše tyhle nářky nad cenami vyšších verzí C3 nechápu.
Kdy už konečně skončí zbožšťování "sportu" jako vrcholného blaha řidiče? Fakt bych chtěl vědět, kdy. Budu v té chvíli velmi šťastný, protože na silnicích bude opět o něco klidněji a bezpečněji.
Hovoríš mi zo srdca. Ja si s lenivým motorom Š135 vo Formane rozhodne nepripadám ako brzda premávky v meste, hoci má len slabo nad 40 kW. Jazda po meste nie je o výkone motora, ale o štýle jazdy, kto je brzda, tak ňou ostane aj so 100-koňovým motorom. Autíčko na 10 km do práce a 10 km zase nazad a občas niekam mimo mesto skutočne viac nepotrebuje - a odmení sa nízkou spotrebou, aj lacným a jednoduchým servisom.
Nedávno som si povedal, že nemá cenu sa hnať po mestskom okruhu povolenou deväťdesiatkou (čiže na tachometri 90-100 km/h), tak uberám plyn na 80 - tým pádom mám stabilnú rýchlosť aj v tuneli Sitina, žiadne spomaľovanie pred ním ani dupanie na plyn za ním...a spotreba na 18-ročnom Formane šla približne o liter dolu. Na tú istú trasu potrebujem prakticky sotva o päť minút viac ako doteraz, nepredbieham (prakticky niet koho, polovica áut ide asi tak ko ja a druhá polovica predbieha mňa) a som maximálnom kľude a pohode... No stálo mi to doterajšie náhlenie sa za to?
Já taky nespěchám, kde to není nutné. Když vím, že za značkou konec obce je třista metrů a začíná další, tak ani nezrychluju nad padesát. Občas mě někteří nadšenci předjíždějí a vzápětí je zase dojíždím já v obci, kde se plouží jak šneci.
Ale pak jsi divný, nenormální a nemáš na silnicích co dělat, protože jsi brzda provozu.
Děláš si srandu? Kdo tady mluví o sportu, o 7000 otáčkách, o závodění.. 8-s
Právě ta uživatelská přívětivost, tj. rozložení točivého momentu, kdy vrchol je kolem 2000/ot., leckde i v 1500/ot. dále pokračuje plochá křivka (stále na maximu)dejme tomu do 3500-4000/ot. tě nenutí do žádnejch závodů, vytáčení k 7000/ot.
Jedeš prostě 1800-3000/ot., úsporně, když potřebuješ, šlápneš na plyn ve 2000/ot..a....
Ta pružnost turba se prostě u atmosféry nedá nahradit.
Mně připadá, že tady z vás s turbem nikdo ještě nejel.
Který základní, znovu upozorňuji základní, motor umí, co popisuješ? Je blbost srovnávat nejslabší jedenáctistovku s turbínovou čtrnáctkou či dvanáctkou. A z vlastních zkušeností s výkonnými motory vím, že při shodném výkonu je rozdíl v chování mezi turbomotorem a atmosférou při shodném výkonu těžko rozeznatelný. Při běžné jízdě, mám-li být přesný, vůbec.
Ale no tak, to auto už v predajniach pekných pár týždňov alebo mesiacov nájdeš. Každopádne zlacnenie áut nie je na posmech, veď je to plus pre nás, prípadných zákazníkov, nie?
Môj príspevok mohol vyznieť sarkasticky ale nebol mienený zle..narozdiel od diamantových kovbojov neberiem zlacnenie alebo špeciálne akcie automobilky za "priznanie si prehry" ale ako o vítaný bonus pre zákazníka
Myslím ale, že keby nasadili čo najnižšiu cenu hneď z kraja predaja, dosiahli by tým lepší "boom efekt"