Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën C3: Ceny plošně sníženy o 10 tisíc Kč, základ za 229.900,- Kč

Ondřej Láník
Diskuze (23)
Krátce po březnovém vstupu na český trh přichází Citroën s další úpravou akčního ceníku nové generace C3.

Proti předchozí verzi se sleva v akčním ceníku zvýšila o 10 tisíc korun, takže první cena nyní začíná těsně pod hranicí 230 tisíc Kč.

V prvním stupni výbavy dostanete vždy přední a boční airbagy, ABS, EBD a brzdový asistent, palubní počítač, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná přední okna a vnější zpětná zrcátka, sklopná zadní sedadla, dělená v poměru 1/3:2/3, výškově a podélně nastavitelný volant a výškově nastavitelné sedadlo řidiče. Pro výbavu X je nutno za klimatizaci připlatit 32.000,-Kč, ale dostanete k tomu i rádio se 6 reproduktory s CD a MP3 přehrávačem a dálkovým ovládáním pod volantem.

Stabilizační systém pořídíte do všech verzí za příplatek 12.000,-Kč.

Citroën C3 nové generace - přehled benzinových motorů - ceny v ČR (únor 2010)
Motor1,1i 8V1,4i 8V1,4 VTi1,6 VTi
Převodovka5M5M5M5M (4A)
Zdvihový objem [cm3]1124136013971598
Válce/ventily4/24/24/44/4
Největší výkon [kW/min-1]44/550054/520070/600088/6000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]95/3300118/3000136/4000160/4250
Max. rychlost [km/h]155163184190 (190)
Zrychlení 0-100 km/h [s]18,316,211,89,9 (12,2)
Komb. spotř. [l/100 km]5,96,15,85,9 (6,9)
Pohotovostní hmotnost [kg]1085110511501150 (1210)
Cena X [Kč]229.900,-234.900,---
Cena SX [Kč]-274.900,-302.900,--
Cena Exclusive [Kč]--352.900,-382.900,-

Poněkud velkoryseji je vybaven stupeň SX, který přidává k ceně základní 1,4 (55 kW) hlavové airbagy, tempomat, manuální klimatizaci, aromatický osvěžovač vzduchu, přední mlhovky, rádio s CD a MP3 přehrávačem a 6 reproduktorů. Interiér je místo látkového čalounění vybaven velurovými potahy sedadel, volant má věnec potažený kůží.

Od výbavy SX je dodáváno za příplatek 10.900,-Kč velkoplošné čelní sklo Zenith, které tvoří část střechy nad hlavami předních cestujících. Za dalších 10.900,-Kč dostanete v paketu City zadní parkovací senzory, elektrické vyhřívání a sklápění zrcátek a elektrické ovládání oken zadních dveří. V sadě Komfort za 18.500,-Kč je zahrnuta automaticky regulovaná klimatizace, hliníková kola s pneumatikami 195/55 R16 a středová loketní opěrka mezi předními sedadly.

Doporučujeme
PŘEDSTAVUJEME Citroën C3 Visiodrive – Kult 2CV pokračuje
TEST Citroën C3 1,4 VTi - Testu otcovství netřeba
TEST Citroën C3 1,6 HDi - Návštěva v prémiovém segmentu

Luxusní stupeň Exclusive je výkladní skříní malých Citroënů. Je o 50 tisíc dražší než SX, ale navíc dostanete zadní parkovací asistent, elektrické ovládání oken ve všech dveřích, elektricky vyhřívaná a sklopná vnější zpětná zrcátka, automaticky regulovanou klimatizaci, doprovodné osvětlení přístrojové desky a prostoru pro nohy v interiéru, loketní opěrku mezi předními sedadly nebo čalounění kombinací látky a Alcantary. Exclusive jezdí na kolech z lehkých slitin s pneumatikami 195/55 R16.

V nabídce je 10 barevných odstínů karoserie. Pouze bílá je bez příplatku, ostatní jsou metalické nebo perleťové barvy za příplatek 10.900,-Kč. Bledě modrá barva Botticelli je taky příplatková a zůstává vyhrazena výbavě Exclusive.

Citroën C3 nové generace - přehled dieselových motorů - ceny v ČR (únor 2010)
Motor1,4 HDi 8V1,6 HDi 16V1,6 HDi 16V1,6 HDi 99g
Převodovka5M5M6M5M
Zdvihový objem [cm3]1398156015601560
Válce/ventily4/24/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]50/400066/400082/400068/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]160/2000215/1750270/2000230/2000
Max. rychlost [km/h]162180189181
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,711,39,911,5
Komb. spotř. [l/100 km]4,34,34,43,8
Pohotovostní hmotnost [kg]1120115511651155
Cena X [Kč]----
Cena SX [Kč]314.900,---365.900,-
Cena Exclusive [Kč]364.900,-394.900,---

Ondřej Láník
Diskuze (23)
Avatar - gld
12. 5. 2010 15:19
Re: +
Môj príspevok mohol vyznieť sarkasticky ale nebol mienený zle..narozdiel od diamantových kovbojov neberiem zlacnenie alebo špeciálne akcie automobilky za "priznanie si prehry" ale ako o vítaný bonus pre zákazníka

Myslím ale, že keby nasadili čo najnižšiu cenu hneď z kraja predaja, dosiahli by tým lepší "boom efekt"
Avatar - Blue Sun
12. 5. 2010 12:00
Re: Benzín hodně zaostává
"Tak preco chces tvrdohlavo porovnávat 1,4 turbo a 1,4 atmosféru?" Potřebuje do něčeho nutně kopat a tohle se nabízí jako skvělý terč.
Avatar - Blue Sun
12. 5. 2010 11:58
Re: Benzín hodně zaostává
Já taky nespěchám, kde to není nutné. Když vím, že za značkou konec obce je třista metrů a začíná další, tak ani nezrychluju nad padesát. Občas mě někteří nadšenci předjíždějí a vzápětí je zase dojíždím já v obci, kde se plouží jak šneci.
Ale pak jsi divný, nenormální a nemáš na silnicích co dělat, protože jsi brzda provozu.
Avatar - Blue Sun
12. 5. 2010 11:56
Re: Benzín hodně zaostává
Mně připadá, že přes své ego nevidíš jiný názor.

Který základní, znovu upozorňuji základní, motor umí, co popisuješ? Je blbost srovnávat nejslabší jedenáctistovku s turbínovou čtrnáctkou či dvanáctkou. A z vlastních zkušeností s výkonnými motory vím, že při shodném výkonu je rozdíl v chování mezi turbomotorem a atmosférou při shodném výkonu těžko rozeznatelný. Při běžné jízdě, mám-li být přesný, vůbec.

Prostě... a vlastně radši nekomentuju.
12. 5. 2010 10:28
Re: Benzín hodně zaostává
Tak tady sis dal odpověď sám, proč je lepší motor s turbem, tj. z menšího objemu dostaneš stejný výkon jako u silnější atmosféry, ovšem neporovnatelně vyšší a lepe položený toč. moment.

Jinak poukazovat na průkopníka v tomto objemu 1,2TCE je alibistické, spíše bych to porovnával s TSI. ;-)