Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Peugeot 5008: První jízdní dojmy

Zatímco excentrický crossover 3008 z řady současných Peugeotů vyčnívá, jeho mladší sourozenec 5008 je spíše usedlejší klasik. První kilometry za volantem špičkových motorizací prozradily více o charakteru nejnovějšího rodinného Peugeotu.
Zpět na článek
3. 12. 2009 20:57
neregistrovaný "menjilat pantatku"
3. 12. 2009 21:02
3. 12. 2009 22:06
3. 12. 2009 22:55
4. 12. 2009 20:48
neregistrovaný "nrV"
4. 12. 2009 09:20
neregistrovaný "Sumi1982"
4. 12. 2009 09:19
9. 5. 2010 20:52
neregistrovaný "boomer1010"
4. 12. 2009 18:05
neregistrovaný "menjilat pantatku"
3. 12. 2009 20:57
Tak to beru!
190kW, 340 km/hod, pěkná tabulka.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - guze
3. 12. 2009 21:02
:D
No, maximalka 340km/h na dvoulitr HDi.....to je parada...takovy auto chci >:D >:D >:D
Rozbalit vlákno
0
3. 12. 2009 21:14
MALOHUBÝ VELKOPROSTOR
Ještě než tu někdo začne psát, že se mu stejská po těch pežotích tlamách, zatleskejme, do dějin autodesignu odchází nejděsivější manýra posledních dvou století.

Tedy, ale, že si peugeot zadělá na další prvenství, to je překvápko i pro mně. Tři "A" okénka, to je tuším světovej rekord. Zpětná zrcátka někde u kolen, no, to jsou majstrštyky.

P.S. Jako jo, ale stačilo říct, že se ti prostě Boxster nelíbí...
Rozbalit vlákno
12
Avatar - ZoomZoom
4. 12. 2009 09:27
Re: MALOHUBÝ VELKOPROSTOR
Spolu s touto manýrou odchází do dějin designu také mega chromované masky vpzů značky vw...
Avatar - Perun
4. 12. 2009 09:49
Re: MALOHUBÝ VELKOPROSTOR
>:-[] :yes:
Avatar - manitou
4. 12. 2009 10:02
Re: MALOHUBÝ VELKOPROSTOR
:yes: ;-)
4. 12. 2009 10:14
Re: MALOHUBÝ VELKOPROSTOR
Ty máš problém s chromem na přední masce?
4. 12. 2009 10:45
Re: MALOHUBÝ VELKOPROSTOR
od té doby, co jsem jednou leštil Pontiaca Boneville r.81 vidím chrom nejraději jenom v Mendělevově tabulce... :-!
4. 12. 2009 11:03
Re: MALOHUBÝ VELKOPROSTOR
>:D No jo, jenomže ty jsi ho leštil dvacet let poté, co vyjel z továrny...
4. 12. 2009 11:19
Re: MALOHUBÝ VELKOPROSTOR
to je pravda, ale mít to doma a každý víkend to leštit to si raději koupím nějakého Scouta s plastama >:-[]
4. 12. 2009 11:50
Re: MALOHUBÝ VELKOPROSTOR
No pozor, ony ty plasty, pokud mají dobře vypadat vyžadují také péči. Pravdou ovšem je, že údržba chromů, to je časově náročný vořech. Kdysi jsem to dělával rád - chromové poklice na Š 110 R coupé se mi leskly jako ty příslověčné kulky :-)
4. 12. 2009 12:16
Re: MALOHUBÝ VELKOPROSTOR
Š110R coupé byl můj dětský sen :yes:

ty puklice pamatuju taky - děda je měl na Š120L, r.79 "Užovka". Krásně se to lesklo to je pravda.
Pak jí strejda zrušil a v rámci resuscitace byl Škodylak modernizován zadní částí z F/L verze (ty obdélnikové světlomety protažené horizontálně + černý minispojler nad kapotou motoru) a taky nějakými obyčejnými koly bez poklic v tomhle stylu ;-\
4. 12. 2009 12:25
Re: MALOHUBÝ VELKOPROSTOR
Zadní lampy a ten spojlírek, to byla tehdy neskutečná bomba. Pamatuji si, že vůbec poprvé se to dalo shlédnout na nějakém Závodu míru na doprovodném vozidle. Seděli jsme přilepení na televizi a jak se škodovka mihla obrazovkou ječeli jsme nadšením... :-) Do toho ty malé plastové černé středové poklice s plastovýma čepičkama na šrouby... no úplná... Manta :-)
Avatar - PicoBello
4. 12. 2009 11:08
Re: MALOHUBÝ VELKOPROSTOR
tvoj jediny dojem z tohto auta a tohto testu su tri A okienka? nic viac k tomu nemas?

samozrejme, zavretie pezot tlamy berie asi kazdy, o tom zadna :-)
4. 12. 2009 11:51
Re: MALOHUBÝ VELKOPROSTOR
Ještě mád dojem z těch vnějších zrcátek. Jinak je to segment, k němuž diskuzi radostně přenechávám jiným nadšencům, pro mne absolutně nepřijatelné.
3. 12. 2009 22:06
Grandis?
To mají od Mitsubishi?
Rozbalit vlákno
2
3. 12. 2009 22:55
Re: Grandis?
Taky mě to napadlo. Náhodná shoda nebo úmysl?
neregistrovaný "nrV"
4. 12. 2009 20:48
Re: Grandis?
Podobnost čistě náhodná, si myslím, Grandis je asi o 20 čísel delší, základ bych hledal v Citroenu C4 Grand Picasso.
3. 12. 2009 22:51
Pseudopriestor
Pekné pracovisko vodiča, tri posuvné sedadlá v druhom rade. Ale to je tak všetko, čo by som vyzdvihol. To, čo robí MPV tým čím je, je práve priestor a vzdušnosť (iste, aj variabilita, atď...), ktorá sa tuná akosi vytratila...
Je pekné, že auto je 7-miestne, ale ako vo väčšine prípadov, zadné miesta sú len ťažko využiteľné - úzke, nepohodlné, natlačené blízko za druhou radou sedadiel - bez ich posunutia dopredu sa úplne vzadu prakticky nedá sedieť. Na čo je to dobré? Iba ak na zmenšenie kufra, kvôli tým dvom "skorosedadlám" vzadu má na tak veľké MPV objem dosť slabých 580 litrov, samozrejme, len ak sa nevezie viac ako 5 osôb. Navyše nie je možné dve zadné sedačky jednoducho vyhodiť von a nechať doma - ale to je chyba asi väčšiny podobných áut, proste nastala taká (blbá) móda voziť "všetko so sebou". Stráca sa praktickosť, stráca sa variabilita. 7-miestna verzia trpí odlišným skeletom v zadnej časti, je tam navyše robustná priečka, na ktorej sú zadné sedadielka závislé - navyše dosť prekáža aj tým dvom chudákom, čo naberú odvahu posadiť sa dozadu. Pre poriadok - presne toto riešenie má aj Grand Sceic, dozadu som sa vošiel naozaj iba podmienečne, a nie je to príliš ani pre deti, dnešné autosedačky sú veľké a robustné.
Škoda, napriek pomerne robustnému vzhľadu a veľkorysým rozmerom sa zdá, že toto auto neponúka oveľa viac ako bežný voz strednej triedy - teda ak vôbec. Tak trochu sklamanie.
Rozbalit vlákno
9
4. 12. 2009 05:33
Re: Pseudopriestor
Tady se ale psalo, že bude možné koupit i pětimístnou verzi, tak proč takhle řešíš sedmimístnost té sedmimístné?? Komu přijdou ta dvě zadní sedadla zbytečná, jako např. mně, koupí si prostě 5místné auto. Kdo má pocit, že se bez těch dvou posedů vzadu neobejde, vezme 7místnou. Takže tady problém nevidím.
4. 12. 2009 07:59
Re: Pseudopriestor
Nepochopil si ma. Potrebujem 7 miest, ale problém je v tom, že priestorové pomery v druhom a treťom rade sa tým pádom scvrknú pod štandard nižšej strednej, úplne vzadu je to ešte slabšie. A to už nie je celkom kóšer. Ak už mám 7 miest v ponuke, v reklame, vizuálne v aute, potom čakám od tých dvoch miest navrch, aby aj plnili svoju funkciu, nie iba podmienečne.
Síce dve miesta navrch, čo je plus, ale nedostatočné (netvrdím, že musia ponúkať kráľovské sedenie ako vpredu), mínus variabilita, mínus menší kufor. Niečo z toho by sa dalo akceptovať, ale nie všetko. Zdá sa mi, že je tu kvôli tomu magickému číslu "7" príliš veľa kompromisov, ktoré hodnotu auta samotného dosť degradujú.
neregistrovaný "Sumi1982"
4. 12. 2009 09:20
Re: Pseudopriestor
Vezmi si to tako aj fabia alebo yaris je vedene ako 5 miestne auto a skusal si tam nasackovat 5 ludi aby sa komfortne odviezli? Zbytocne to riesis ak chces skutocne komfort pre siedmych kup si mercedes viano alebo VW transporter a mas to. Nie je chybou Peugeotu ked ti v nom bude malo miesta ale tvoja chyba to bude ak si kupis take auto ktore ma pre teba malo miesta :-!

Bodkaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
4. 12. 2009 09:43
Re: Pseudopriestor
Takpodobne - ako príspevok vyššie: čítaj, pochop, a potom reaguj. Podľa toho čo píšeš, nemáš šajn o tom, čo riešim ja.
Znie to pekne a frajersky - však si kúp Viano. Sorry, to môže napísať len ťulpas. Veď ak ti nevyhovuje jedno auto, kúp si iné - o 10 tisíc Eur drahšie, veď vpohode... :-!
Nikde som nenapísal, že 7 miest v strednom MPV je zlá vec, ani Peugeotu ani iným to nevyčítam. Vyčítam príliš nepraktické riešenie - do popredia postavili dve, podľa mňa nie najdôležitejšie požiadavky - voziť prídavné sedadlá stále v aute, aby boli vždy k dispozícii, a zaklápať ich do kufra, aby bolo rovné dno. Chyba dvoch sedačiek v zadnom rade nie je, že sa tam nevojde rozmernejšia osoba (ako napríklad 3. osoba dozadu do Fabie či Yarisu), ale že sa tam nevojde takmer nikto ani bežnej postavy, a ak, tak za cenu väčích obmedzení ak v spomínaných malých autách - a čo viac, zároveň to obmedzí aj cestujúcich v druhom rade.
7 miest nie je zlých - iba riešenie mohlo byť lepšie.
4. 12. 2009 11:33
Re: Pseudopriestor
Tak já jsem z tvého příspěvku vážně nepochopil, že 7 míst chceš. Dobře tedy, ale že to bude v sedmimístné verzi při avizovaných rozměrech toho auta s prostorem zhruba takto vypadat se jaksi dalo čekat...
4. 12. 2009 11:40
Re: Pseudopriestor
Dalo a nedalo. Skús si sadnúť do tretej rady sedadiel v Logane MCV a zistíš, že sa to dá aj lepšie. Rázvor v tomto prípade nehrá až takú rolu, ten má súvis skôr len s pohodlím nastupovania dozadu. V MCV je tretia rada priestorovo riešená výrazne lepšie, iste, zadné sedadlá sa tu nezaklápajú do podlahy, ale zase ich môžeš vymontovať a máš obrovský kufor s rovnou podlahou...
Ako som už písal, sú autá, čo sú na tom horšie ako 5008, ale Peugeot práve milo neprekvapil...
4. 12. 2009 12:41
Re: Pseudopriestor
Já Logan dobře znám, kamarád ho má, a já jsem skutečně rád, že se Peugeot nevydává cestou Dacie a své vzory si hledá jinde >:D
4. 12. 2009 14:37
Re: Pseudopriestor
V zásade súhlas, bol to iba príklad ;-) .
5. 12. 2009 09:36
Re: Pseudopriestor
Neviem, či si si reálne vyskúšal sadnúť do tohto auta. Ale asi nie. Nakoľko je to auto z väčšej časti zhodné s Citroenom Grand C4 Picasso myslim teda, že je tam aj zhodne miesta ( až na nohy predných pasažierov pre ten stredový tunel v Peugeote). V CGC4Picasso som si ja ( 182 cm výšky ) nastavil pohodlne miesto vodiča, miesto v strednom rade a posadil som sa aj do tretieho radu bez toho aby som sa kolenami dotýkal opradiel pred sebou. Je jasne, že do Chorvatska by som tam cestovať nechcel, ale 100 km trasa sa tam vydržať dá aj dospelému.
To jednoduché sklápanie je skutočne premylsene príkladná variabilita. Väčšinou stačí použiť jeden prst. Toto si treba ísť skúsiť porovnať ku konkurencii. Je jasné, že pre veľkosť kufra by bolo lepšie sedadla vyberať, ale tie sedadla majú väčšinou cez 20 kg, a manipulácia s nimi nie je moc komfortná.
Jednoznačne CGC4picasso je najlepší van tejto kategorie ( vid európske predaje), teda pre 5008 najlepší možný základ.
Avatar - Perun
4. 12. 2009 09:19
Peugeot C 5008
Peugeot chytře počkal, až mu Citroën navrhne dobré MPV :-)
Vývoj stojí hromadu peněz a tak je možné ušetřené náklady vložit do kvality.
Kdo četl pozorně, vnímá kvalitní, téměř prémiový interiér (postupující inspirace PSA u Audi je zřejmá) , výbornou ergonomii řidiče, špičková sedadla (soudě dle mé zkušenosti s 3008) a zejména (konečně) důsledně izolovaný, přiměřeně tuhý a přitom komfortní podvozek..

Nářky nad malým vnitřním prostorem (Klaudie ;-) ) nejsou na místě, protože každý kdo vyzkoušel prostornost a vnitřní řešení Grand C4 Picasso nemá v podstatě co kritizovat. Místa je ve všech směrech více než dostatek.

Většina lidí 7 míst nevyužije a tudíž ani nechce. A kdo chce, počítá s tím, že pro autobusovou dopravu Praha - Brno - Praha bude přeci jen lepší nějaká ta Scania od Student Agency apod. Dětem to vzadu jako občasné řešení početnějších familíí zcela vystačí, sedm dospělých jede minimálně dvěma auty, nebo autobusem a vlakem... A že je 580 litrů v základní konfiguraci málo? >:D :yes:
No, pak už zbývá snad jen ten vlak... a nebo si pohrát s perfektní variabilitou interiéru a složit do podlahy jedno, dvě nebo i tři sedadla v druhé řadě. A nebo je posunout dopředu.

Peugeot 5008 je univerzální voják. Pro přepravu, pro dlouhé cesty, pro pohodu...

Oceňuji výbavu (včetě HUD, bezpečnosti, špičkového volantu), velmi vítám variabilitu, kvalitu a provedení interiéru bez displejových výstřelků i řešení elegantního exteriéru.
Moc se mi líbí řidičův "kapitánský můstek" a všímám si, že od pana redaktora vpodstatě nezazněla kritika :yes:

Peugeot 5008 má našlápnuto na dobré prodeje a pokud se podaří udržet akceptovatelnou cenu, není vlastně moc co řešit.

Za mě :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
12
4. 12. 2009 09:52
Re: Peugeot C 5008
interiér je boží :yes: po 308 a 3008 dalších dokonalé dílky se spoustou čudliků :yes: :yes: :yes:

Trochu se musím Klaudia zastat. Prezentovat tyhle auta jako "plnohodnotné" 7místné rodinné vozy je víc marketing než realita. Asi jako že Oktávia 1 je ideální rodinný vůz. Ano, když jsou potomci ještě relativně na začátku své životní poutě + s rakvičkou na střeše (jinak nevím kam bys dal batožinu).
Takže já to vidím jako slušný 5ti místní rodinný vůz + slušný kufr k tomu.

Kdo potřebuje víc, a víc myslím plnohodnotně, musí brát už dodávky - Multivan, Viano apod.

Jsem zvědav jak se 5008 uchytí na českém trhu. Dlouhodobě tady dominují Rencek s Citrónem a nemyslím že by je Pažout vážněji ohrozil. Ale nechám se překvapit. :-)
Avatar - manitou
4. 12. 2009 10:07
Re: Peugeot C 5008
Nesmíš ale zapomenout na délku vozu, ta ti jasně naznačuje, že je to pro 5 a batohy (opravdové, žádné manželky). 7 je prostě mktg blábol, bez kterého se dnes nikdo neobejde.
Cena bude obdobná jako u bratříčka Picassa :-) Myslím, že to bude pěkný vetřelec na přednípříčky prodejů ;-)
4. 12. 2009 10:48
Re: Peugeot C 5008
tak to jasně, když nepočítame manželky tak je to plnohodnotný 7mi místní vůz pro gentlemany >:-[]
Avatar - Perun
4. 12. 2009 10:58
Re: Peugeot C 5008
Samo, plnohodnotně sedmímístné to určitě není. Plnohodnotně parádní ale ano, zejména uvnitř. :-)
Peugeot začíná sázet na střídmou eleganci. Trochu jako u VW.. nejde to ale hned a obrat o 180° není politicky únosný.
Peugeot se chce výhledově výrazně vymezit proti koncernovému bratru Citroënovi. Ten si ponechává určitou dávku avantgardy a novátorství, zatímco Peugeot sází více na konzervativní výraz.. Ale hned se ani ten pejsek nevykaká.
P.S: Peugeot nebo Citroën, je to jedno.. peníze jdou víceméně do společné kapsy. Stejně tak si "konkurují" Škoda vs. VW vs. Audi vs. Seat ....Takovou konkurenci vidí každý koncern velice rád :-)
4. 12. 2009 11:26
Re: Peugeot C 5008
souhlas. jsem jenom rád že se tyhle dvě značky takhle "tradičně" znovu profilují. Citrón po relativně nudných 90tých letech opět víc sazí na zajímavý dizajn a Pažó se vrací k té "střídmé eleganci". Pak už záleží jen na vkusu, pod plechy je to +/- stejné :yes:

PSA mohl být i celkem dobrou alternativou pro klinicky mrtvý Saab. Myslím že by technicky měli na to vypiplat ho na téměr plnohodnotnou prémiovou značku (téměř=absence 5metrové limuzíny, 9-5 to sice rozměrově splňuje ale víme co víme že)
Jasně, chvíli by trvalo přeorientovat se technicky z GM na PSA, ale brand Saab ještě stále má slušný cveng.
Samozřejmě s nástupem řady DS je toto nereálné...
Avatar - Perun
4. 12. 2009 11:40
Re: Peugeot C 5008
PSA s GM snad nikdy nejednalo.. Zato se blíží doba užší spolupráce s Mitsubishi a velmi nenápadně i s BMW. Ale to je otázka několika příštích let..
Spolupráce s oběma už své ovoce přinesla.
Saabu je mi líto, ale Darwin by na to našel odpověď celkem rychle.
Ona je totiž košile bližší, než ten kabát a i když není PSA v červených číslech, tahat horké brambory z popela za Američany se Frantíkům zcela zřejmě nechce.
4. 12. 2009 12:25
Re: Peugeot C 5008
jasně, já jen fantazíroval co by bylo ideální, teda z pohledu Saabu. Do žádného portfolia jiných koncernů se moc nehodí.

Nebo ještě kdyby Opel skutečně prodali tak se mohl stát jeho "prémiovým" brandem...

Spolupráce s Mitsubishi by mohla být zajímavá. Partner pokrývají asijské trhy by se určitě náramně hodil. Mitsu kdysi mělo, nevím jaký je současný stav, i užitkovou divizi, takže dodávky a lehké náklaďáčky jsou tam celkem rozšířené.
4. 12. 2009 10:13
Re: Peugeot C 5008
Súhlas, až na ten priestor. On tam je - iba nie vždy ;-) .
Vpredu ho trošku zabíja mohutná palubka a stredový tunel - ale budiž, je to o štýle a vyzerá to nádherne. V tomto smere Peugeot skutočne vyniká. Hoci to má aj nevýhodu, že na stiesnenom parkovisku človek ťažko prelezie ne vedľašie miesto a vystúpi dverami na opačnej strane.
Vzadu je to pri obsadení piatimi bombastické - plno miesta v každom smere. Siedmi ozaj iba podmienečne, v tom prípade ostávajú pohodlnými prakticky len predné sedadlá. Aj keď, sú v tomto smere aj horší - a podstatne (Toyota Verso napríklad - tam sú dve sedadlá v treťom rade prakticky nepoužiteľné).
Kritizujem to, lebo sa mi tento systém prídavnách sedadiel nepáči - má podľa mňa viac mínusov ako plusov.
Avatar - Perun
4. 12. 2009 10:48
Re: Peugeot C 5008
Tentokrát bez výhrad souhlasím :-)
Ta dvě poslední sedadla (když už je tam chceš mít) jsou opravdu spíš na vyřešení občasné svízele s dopravou více, než jen těch obvyklých dvou až pěti lidí... v rámci dodržení vyhlášky o silničním provozu v mezích zákona.
Když to tak budeš brát a vezmeš 5008 jako pětimístné MPV, budeš spokojený. A myslím si, že velice.

P.S. Pravda je, že se nebude snadno přesedat z místa řidiče na místo spolujezdce. To by mě ale trápilo podobně, jako že to bude celkem špatně fungovat coby ponorka. Časem totiž nateče dovnitř tolik vody, že se v tom bude celkem špatně dýchat >:D
K tomuhle problému znám řešení - zhusta to nevědomky využívají dámy, nebo majitelé velkých SUV - parkuj trochu napříč - šikmo. Zabereš 1,5 místa a vystupuje se ti královsky... Jen to občas stojí nějakou tu rýhu na dveřích :-! ;-)
4. 12. 2009 10:54
Re: Peugeot C 5008
při současných trendech rozměrů parkovacích stání např. u nákupních center musíš pomalu stát i s Pandou přes 2 místa - jestli teda chceš vystoupit bez kontaktu s karoserií sousedních aut

já to už nějaký pátek řeším stáním v sice vzdálenější, ale prázdné části parkoviště. 20 kroků navíc mě nezabije a přibývaní oděrek téměř úplně ustalo (hold někdy člověk musí i do města a tam si nevybere...)
4. 12. 2009 11:42
Re: Peugeot C 5008
>:D :yes: ;-)
Avatar - PicoBello
4. 12. 2009 11:01
Re: Peugeot C 5008
suhlas, toto auto ocarilo aj mna - prajem mu predajne uspechy :yes:
Avatar - PicoBello
4. 12. 2009 11:12
sklopeny druhy rad sedadiel
zaujimala by ma dlzka plochy, ktora vznikne sklopenim druheho radu sedadiel (s tretim samizrejme). nikde som si tuto informaciu nevsimol. vie niekto?
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "boomer1010"
9. 5. 2010 20:52
Re: sklopeny druhy rad sedadiel
Dnes jsem se docela podrobně s autem seznámil, projel a trocha měřil. Délku nákladu jsem sice přesně neměřil, pro mě bylo důležité aby se slrze střední složenou sedačku daly naložit lyže do 178cm...a to se dá. Ale co mě total odbouralo je fakt, že když si chceš doplatit výhřev předních sedaček, musíš za cca 42tis dokoupit kožené sedačky. Nelogické a hloupé v tomto segmentu.
Avatar - euro89
4. 12. 2009 11:31
takže asi takhle...
Po dlouhý době udělal Peugeot auto, kde se mi fakt líbí palubka :yes: Bohužel to nemění nic na to, že design karoserie a hlavně předku je u Peugeotu už několik let totálně hnusnej :no: :-! A při pohledu na boční siluetu vozu se mi zdá, že se designéři lehce inspirovali Mitsubishi Grandis...
Rozbalit vlákno
0
4. 12. 2009 18:05
Mitsubishi Grandis
Tak a mame tady dalsi plod spoluprace s Mitsubishi. Po Outlanderu nyni prebrali Grandis.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - pumpkin
4. 12. 2009 21:09
Re: Mitsubishi Grandis
Vysvetlíš mi, že čo má 5008-ka spoločné s Grandisom? Okrem segmentu.
4. 12. 2009 21:55
Re: Mitsubishi Grandis
Se na to koukni. Co to ten krám připomíná. Nejenom mě se vybavilo. To znám! To je jako Mitsu Grandis. Takže to je to, co má společné s Grandisem.