Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Co čekat od srážky auta s divočákem při 80 km/h?

Německý autoklub ADAC testoval kolizi s divočákem. O nebezpečí takové srážky není pochyb, výsledky zkoušek jsou ale i tak alarmující.
Zpět na článek
2. 5. 2010 08:36
2. 5. 2010 08:55
anonym
2. 5. 2010 10:01
2. 5. 2010 10:14
2. 5. 2010 13:33
neregistrovaný "exctenar"
2. 5. 2010 18:35
2. 5. 2010 11:18
anonym
2. 5. 2010 18:35
2. 5. 2010 11:37
neregistrovaný "F.J.P"
2. 5. 2010 12:20
2. 5. 2010 14:13
2. 5. 2010 21:38
2. 5. 2010 14:32
3. 5. 2010 07:00
2. 5. 2010 15:41
neregistrovaný "kliste84"
17. 1. 2012 20:34
2. 5. 2010 18:37
2. 5. 2010 14:29
neregistrovaný "exctenar"
2. 5. 2010 14:00
neregistrovaný "flacky"
2. 5. 2010 23:04
neregistrovaný "empu"
2. 5. 2010 23:22
3. 5. 2010 08:34
3. 5. 2010 11:22
3. 5. 2010 14:10
4. 5. 2010 19:25
2. 5. 2010 08:36
Počty
Ty počty mně moc nesedí anebo měl ADAC vzít lepší auto než Golfa, protože průměrný auto zastaví ze 100km/h na 0 za 40 m. Samozřejmě člověk musí počítat s reakční dobou, ale nechce se mi věřit, že prodlouží brzdnou dráhu natolik, že narazí do zvířete ještě ve více jak 60 km/h. To by člověk musel za volantem chrápat.
Rozbalit vlákno
7
anonym
2. 5. 2010 08:55
Re: Počty
Tak ono to asi sedí, sprinteři mají reakci okolo dvou desetin (lehce víc) a to na výstřel šekají. Normální reakce za volantem, kdy posloucháš rádio a uvidíš kance bude okolo sedmi desetin, což je při rychlosti 28 m/s opravdu zhruba 20 metrů.

Spíš mě zarazilo, že testovací jezdec neměl ani helmu! To když podobný test dělali na primě s Františkem, tak byl nabalenej, nákrčník, helmičku...a to jeli mnohem pomaleji.
Avatar - Ricardo
2. 5. 2010 10:01
Re: Počty
Tak běžný Němec potká na silnici divočáka spíš v Golfu než v S-Klasse a spíš pojede bez helmy než s helmou = co největší přizpůsobení reálným podmínkám >:D
2. 5. 2010 10:14
Re: Počty
Testy například AutoBildu jsou sice hezké, je fajn, že 911ka zabrzdí na méně než 35 metrech, ale... Zkoušky brzd absolvují NOVÁ AUTA v takřka laboratorních podmínkách (nové brzdy, pneumatiky atd.) Samozřejmě, ADAC nepoužil vrak trojkového golfa a auto zřejmě bylo v perfektním technickém stavu, ale i tak dělka brzdné dráhy spíše odpovídá reálným pomínkám provozu). Reakční doba je různá... když pominu alkohol, který nemá za volantem co pohledávat, stačí jen vzít potaz delší dobu strávenou při jízdě. Co všechno je do délky brzdné dráhy započteno, bohužel ADAC v tiskových materiálech neuvádí.
neregistrovaný "exctenar"
2. 5. 2010 13:33
Re: Počty
Dělají se testy i v reálu,pro opakované brždění z klesání(vadnutí brzd) je testovací silnice v Alpách.Dráha 35 m nezahrnuje reakční dobu řidiče(od podnětu k dotyku pedálu) a prodlevu brzd-od šlápnutí na brzdu k okamžiku sevření kotouč. brzd. destičkami.Takže 0,5 s v souhrnu je minimální a optimistická doba, kdy auto jede a nebrzdí,zpravidle je to víc....Kdo si podělí rychlost v km/h číslem 3,6 =ujeté m/s.Z toho vemu polovinu a mám proklatě optimistickou dráhu,kdy auto ještě nebrzdí, reálně je to podle řidiče a techn stavu brzd víc.
2. 5. 2010 18:35
Re: Počty
ADAC neuvádza prakticky nič, a to ani pri testoch, ktoré sa tvária serióznejšie ako tento výplod ich duchaplného ducha...
anonym
2. 5. 2010 11:18
Re: Počty
V tom případě by měl mít ruce na volantu jako normální člověk (pravá na loketce, levá na pozici 8, opřená o dveře), popíjt kafčo z plechovky a poslouchat nějakou říznou muziku. Plato vajec za sedadly by taky nebylo od věci >:D
Avatar - sargis
2. 5. 2010 10:12
to je sice pekne
Nas mily ADAC prevracia auta a teraz likviduje zver...co bude nabuduce, odolnost strechy pri pade vrtulnika na auto ;-)
Ale vazne...dive svine zvycajne nestretavame na drahe letiska. Mal som cest so srnkou, ale vyskocila asi 100 m predomnou na uzkej lesnej ceste, takze nic sa nestalo. Inak by som musel auto stocit do rokliny alebo zrazit zver. Kamarat take stastie nemal, diviak mu skocil v noci priamo pred auto z krikov, vystraseny a oslepeny od reflektorov, tipujem. Toto sa neda predpokladat. A v Irsku som videl popri ceste zrazene ovce :-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "F.J.P"
2. 5. 2010 11:37
Zajíc
Takový zajíc ve sto kilometrové rychlosti udělá z vašich aut šrot.Nic víc a nic míň.Komentář typu: na letišti nepotkám...atd., to je pubescentní nerozum.Stačí strhnout volant a ejhle strom a potom jen vteřinová modlitba do věčnosti.Co se zde dočtu,to jsou výpotky lidí s "velkým" počtem najetých kilometrů. :-!
Rozbalit vlákno
9
2. 5. 2010 12:20
Re: Zajíc
no ty budes mat aspon najazdenych 5 milionov a dalsi milion nacuvany, ze ? >:D ja som zlozil srnku. bolo to vecer po tme, morka cesta. prechadzal som dost tazku pravu zakrutu, takze vzhladom na mokro som siel cca 60km/h za nou je kratky rovny usek asi tak 50-70m a za nim zacinaju na pravej strane zvodidla kedze je tam k rieke strmy svah a zaroven zacina dalsia prava ale uz mierna tiahla zakruta. uz som bol na tej rovinke ked mi vyskocila ta potvora na cestu. stala mi v strede mojho pruhu a asi oslepena cumela na mna. neviem ako kto reaguje, ale mna ani nenapadlo trhat volantom a len som sa snazil znizit rychlost po zrazku na minimum. pozrazke ju hodilo o cestu a na tom mokrom useku sa na chrbte kopytami hore viezla krizom cez cestu asi tak 15-20metrov do protismeru a tam sa zviezla do priekopy. auto co slo oproti ju tesne minulo. ak by som mal reagovat ako na tom videu tak by uz mozno bolo po mne. pretoze ten smyk by som asi dotiahol na cumak tomu autu co slo oproti. ten Getz nemal ani ABS a musel som robit vsetko preto, aby mi nesli kola do smyku. a vsekto co sa mi stalo, bola prasktuta mriezka, prasktuty plastovy zaves svetla, pokrcena znacka plna chlpov a par skrabancov. Mal som stastie ze to neskoncilo horsie, ale na to aby to skoncilo horsie mi mozno stacilo zareagovat idiotskym trhnutim volantom. takze az niekoho zacnes zasa castovat tym kolko ma najazdene a aky su ti chlapci z ADAC mudri skus najprv pouvazovat kolki uz maju podobne situacie za sebou a nepotrebovali ani zistenia tych nemcurov.
Avatar - Ricardo
2. 5. 2010 14:13
Re: Zajíc
Při srážce vždycky platí, že čelní kolize je nejbezpečnější - auto je na takový úhel stavěné, pohltí nejvíc energie a přitom se tolik nedeformuje (a líp opravuje :-) ) jako při nárazu na roh
Avatar - Katikakus
2. 5. 2010 21:38
Re: Zajíc
Presne tak, toto je prvni vec, na kterou upozornuji treba ve skole smylu. Pravidlo jedna - za kazdou cenu se snazit zabranit srazce. Pravidlo dva - pokud srazce zabranit nejde, tak se snazit prekazku "trefit" celne.
2. 5. 2010 14:32
Re: Zajíc
Jo, ale to by musel byt zajac skrizeny zo slonom! Zver ktory ma vysku ~20cm nemoze auto vazne poskodit. Nevravim ze nenarobi skodu, ale urcite z auta neurobi "srot".

Osobne som chytil pri 130 na dialnici macku, vysledkom bol popraskany naraznik a daky kryt pod motorom, skoda za ~600€. Kolega chytil zajaca zhruba pri stovke, skodu mal dakych 1300€, pretoze ten usiak mu rozmlatil aj vymennik klimatizacie. To su sice neprijemne vydavky, ale urcite to nespravi z auta "srot"...
2. 5. 2010 15:21
Re: Zajíc
Ani ne před rokem mezi Benátkama(nad Jizerou :-) a Milovicema kontakt se zajícem,rychlost cca 100,viděl jsem ho min 30m dopředu.Ani jsem nebrzdil,noha z plynu,šlupka to byla pěkná,zajíc plachtil daleko do pole.Škoda na autě 0,žádná krev,nebejt hustě ochlupený mlhovky tak to nebylo vůbec poznat.Auto je jedničkovej F.Focus
Avatar - Đawson
3. 5. 2010 07:00
Re: Zajíc
Mezi Dobrovicema a Kosořicema v 90 kmh sem sundal zajíce. Na nárazníku Staré felicie jen krev a chlupy. Jen sem omyl nárazník a auto v pořádku.
cca 4 roky zpt. Cesta do Jičína. Přímo pod kola srnka. Boužel přímo pod kola. Auto naprosto v pořádku. Srnka ne. Myslivec jí už od bolesti pomohl. Záleží jak se jaké zvíře trefí
neregistrovaný "kliste84"
2. 5. 2010 15:41
Re: Zajíc
Minulý týden jsem v cca. 130 trefil na D1 zajíce. Krom toho že jsem ztratil pravou mřížku na nárazníku a prostřední mřížka byla zatlačená směrem k chladiči autu nic nebylo. Jednalo se o jedničkovou Octavii... Tkže bych byl celkem opatrný s tvrzením že z auta zůstane šrot. Teda pokud ho člověk nepovažuje za šrot už před srážkou :-)
17. 1. 2012 20:34
Re: Zajíc
Na Mladoboleslavské kousek před Benátkami nad Jizerou směrem na Prahu. Zhruba 8-10 let zpátky. Zajíce jsem viděl sice na min. 80 metrů, ale jel jsem 160km/h. Do střetu jsem to stihl ubrzdit na cca 130. Autem jsme dojeli domů, ale chladič potřeboval vyměnit. Škoda cca 20 tisíc. Minutu na to v protějším směru na naší úrovni zastavil divoce kouřící Golf, kterému po zastavení začal hořet motor. Neskutečný zážitek. Strašně záleží na rychlosti. Srnku jsem trefil kus od Mimoně levým předním nárazníkem, ale tehdy jsem to stihl dobrzdit na 30 km/h a kromě chlupů v prasklém plastu žádná škoda. A ještě mám na svědomí kočku, ale to už je řada let.
2. 5. 2010 18:37
Re: Zajíc
Ty si kúp rovno tank a nejazdi rýchlejšie ako 40 km/h, aby sa ti niečo nestalo. A bacha na komáre, poletí hejno, a z tanku máš sito... :-!
Avatar - Pekelná Micinka
2. 5. 2010 12:43
Kančí karbanátky
Mě se nezdají ty "figuríny" prasátek. To nemohly vzít (roz)mraženýho, regulérně střelenýho divočáka? Sice by museli uklízet bordel, ale výsledek by byl reálnější. Ta velká *** se vůbec nerozletěla, tělo zvířete je přeci jen měkkčí, tohle nemá žádnou kostru nic, sice říkají hmotnost a konzistence stejná, ale nějak tomu nevěřím. Jak se zdá, tak největší škody způsobí stejně reakce řidiče, nikoliv prase jako takový. Los, medvěd, kráva, kůň, to je něco jinýho. Měli by taky vyzkoušet, na kolik jsou účinné ty plašiče zvěře co se prodávají. Asi to nebude žádný terno, ale když už někdo má starý auto s minimálními nebo nulovými bezpečnostními prvky, tak i to by mohlo pomoci. Jiná věc bude, když to prase někdo trefí v SUV a jiná v malým sporťáku. Takže co třeba zkusit Audi TT a nebo třeba lidové "sporty" jako Opel Tigra a podobný zhůvěřilosti.

A taky bych chtěl vidět S kládu vs. jelen dvanácterák v max. rychlosti, tj. 250km/h.
Rozbalit vlákno
16
Avatar - Thomasino
2. 5. 2010 12:55
Re: Osobní zkušenost s divočákem na D1
V roce 1996 jsem mel bohužel osobní zkušenost se střetem s divočákem na D1, avšak v noci v rychlosti 130 km/hod :-( ;-\
Byla to skoro nová Honda Civic a chuděrka to těžce odnesla. Viděl jsem ho až na poslední chvilku před sebou, stačil jsem jen pevně chytnout volant a začít brzdit. Následoval náraz, airbagy ven. Náraz byl do levé přední části auta, takže to mělo tendenci jít do středních svodidel. Pak jsem jen vykukoval vrchem před sebe přes pomalu se vyfukující bagy a snažil se ukočírovat auto na silnici a postupně při snižující se rychlosti přesunout do odstavného pruhu. Stalo se to kousek před Brnem když jsem se vracel v noci z Prahy, domů chybělo už jen 10 km ;-\
Nebyla to moc příjemná zkušenost, dlouho jsem pak jezdil v noci hodně opatrně a pokud to šlo, raději jsem v noci nejezdil..
Avatar - Pekelná Micinka
2. 5. 2010 13:03
Re: Osobní zkušenost s divočákem na D1
:yes: za to že si to zvládl.
2. 5. 2010 13:42
Re: Osobní zkušenost s divočákem na D1
Nedivím se že jsi byl vyklepanej z noční jízdy. Já zažil něco podobného. Jel sem pozdě večer tak kolem půlnoci na motorce cca 90-100 km/h a z vedlejší mě tam vlítnul borec s Alteou tak 60m předemnou a jak se člověk lekne tak sem chytl po brzde a protože motorka neměla ABS tak sem to položil. Motorka letěla ještě 100m a já pod zadní nárazník Seatu. Naštěstí jen šest stehů na koleni pár odřenin a roztrhaná bota. Pak sem jezdil neuvěřitelně opatrně a s velkým respektem. S autem sem chytnul jednou zajíce na levou mlhovku. Odnesl to nárazník a levá mlhovka a zajíc to měl taky zpočítaný. Bylo to při rychlosti 80km/h a byl to takovej fofr, že jsem nesthnul dát ani nohu na brzdu. Tenhle test je pdle mě na nic protože nmá moc velkou relevanci, ale i tak díky za něj. Nechtěl bych aby pár metrů předemnou vyskočila srnka. ;-\ Ale nebezpečnej může být i bažant. Pár let zpět sem jel s bratránkem Favoritem a najednou rana jak blázen a absolutně sem netušil co to bylo. Trefil se na horní hranu střechy a čelního skla a naštěstí nepuklo. Představa že tohle nečekáš a pak ti popraska sklo je celkem hrozná a v tom leknutí dělá člověk různý blbosti. Je to všechno o osudu, ale nesmí se mu jít naproti...
neregistrovaný "exctenar"
2. 5. 2010 14:29
Re: Osobní zkušenost s divočákem na D1
Také dávám :yes: :yes: :yes: za udržení auta ve směru.Dcera trefila srnu na okresce v asi 110 km/h,ale měla nekonečnou kliku,že auto srnu srazilo a "jaksi přeskočilo".Upadla RZ, nárazník nepoškozen,praskl plast pod motorem a ještě jedna malá trhlinka v mřižce pod nárazníkem.Jinak absolutně nic.Dalo se to opravit za asi 6 tis.Takže je to spíš o náhodě,zpravidla je to mnohem drsnější.u 9.křížů trefila její kámoška na D1 s P307 ve 130 v levém pruhu v noci "zadnici" srny, škoda byla 100 tis, auto nepodobné autu.Kus ho chybělo...my tam pro ně jeli,takže docela děsivý pohled.Bavím se o "věci", osádka dopadla OK,vaky nestřelily(jsou tam). Bylo to v místě levého svělometu.V šoku byli ještě druhý den a docela je chápu.
Avatar - kolmar
2. 5. 2010 15:50
Re: Osobní zkušenost s divočákem na D1
Brutus skusenost...asi to nocne videnie + svetla AFS maju daco do seba...hoci pri 130 km/h je to asi uz aj tak len minimalna pomoc.
2. 5. 2010 20:14
Re: Osobní zkušenost s divočákem na D1
Taky jsem se před pár léty potkal v noci s prasetem, rychlost odhaduju tak na 70-80. Bylo to kus za obcí a mírně z kopce a v tom místě obvykle dávám "pětku", najednou skočilo z meze přímo před auto. Dupnul jsem na brzdu(bez ABS), zapřel se do volantu(nemám airbag) a rána jako blázen... Po zastavení jsem se celkem klepal, jen mě překvapilo že auto svítí a dokonce i motor běžel :-). Nevím jak je to možný ale autu se skoro nic nestalo, jen LP světlo trochu plandalo + rozpraskala mřížka před chladičem. Prase na tom bylo hůř, ještě že mám tak velkej kufr. Z pangejtu jsme ho rvali 2 a bylo toho dost.. Jo byl to Passat Variant druhé generace, starý dobrý DAS AUTO :yes: ;-)
2. 5. 2010 21:02
Re: Osobní zkušenost s divočákem na D1
To je na prokurátora...
Avatar - Pekelná Micinka
2. 5. 2010 21:24
Re: Osobní zkušenost s divočákem na D1
No jistě, to prase mělo viset... v udírně. ;-)
3. 5. 2010 01:48
Re: Osobní zkušenost s divočákem na D1
>:D >:D :yes:
Avatar - white label
3. 5. 2010 01:54
Re: Osobní zkušenost s divočákem na D1
Kura chlapi, tak nechte už těch neustálých narážek na předsedu ČSSD... ;-) :*) >:-[]
2. 5. 2010 15:32
Re: Osobní zkušenost s divočákem na D1
Co takhle pendolino vs hroch >:D Viděl jsem na netu fotky BMW 5 E60 se srnkou pod kapotou,vypadalo to,jako by se tam napresovala jenom skrz tu jednu ledvinku chladiče.Těžko říct jestli to nebyl fake
Avatar - Pekelná Micinka
2. 5. 2010 17:05
Re: Osobní zkušenost s divočákem na D1
No Pendolino vs hroch je vpohode, pac Pendolino se porouchá 3km před tím, takže rychlost srážky asi 0 km/h. Pětka je malá chce to něco opravdu velkýho a pořádný zvíře. Jelen a S klasse jdou pěkně dohromady, v reichu nemaj maximálku a omezovač zasahuje standardně při 250ti, proto taková situaci.
2. 5. 2010 21:04
Re: Osobní zkušenost s divočákem na D1
Troufám si tvrdit,že by to byl průser,kdyby nabral stojícího jelena,ideálně čelně,asi by šel přímo do čelního skla a zapresoval se do interiéru.Mimo nízkejch aut s velkým sklonem č.skla a extrému jako bylo to durango by tak asi dopadla většina aut-jinak tohle byl asi podobný případ jako u kolegy,srna mu skočila ze strany na kapotu a u oktávky šla přes střechu,poškozený a sloupek a střecha.
Avatar - Pekelná Micinka
2. 5. 2010 17:40
Re: Osobní zkušenost s divočákem na D1
PS. opravdu to jde.. [odkaz]
Avatar - kolmar
2. 5. 2010 20:33
Re: Osobní zkušenost s divočákem na D1
paaana to je humus...lutujem toho co to daval potom dokopy...vsetko zassrate od tej zvery ktora je vsade navôkol.
2. 5. 2010 18:38
Re: Osobní zkušenost s divočákem na D1
A snáď by si od ADACu nechcel niečo tak realistické a blízke realite....
neregistrovaný "flacky"
2. 5. 2010 14:00
Tohle je lepší
[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
2. 5. 2010 14:21
Brzdná dráha - v články absolutní nesmysly
Byly mi na základě zkušeností divné ty brzdné dráhy, takže jsem maličko pátral:

[odkaz]

Na základě tohoto rozsáhlého testu na 300 autech i jeden z nejhorších - Hummer H2 - zastaví an 47 metrech, běžně auta zastaví do 40 m. Kde se tedy vzal údaj o 80 metrech? Je to špatný překlad nebo jedna z dalších účelových manipulací Klubu Pohádek a Bajek ADAC?
Rozbalit vlákno
8
2. 5. 2010 14:39
Re: Brzdná dráha - v články absolutní nesmysly
Lenze je "maly" (ale dost podstatny) rozdiel medzi pripravenym brzdenim, a nahodnym. Predpokladam, ze v tych testoch vodici vedeli, ze idu testovat brzdy, a mali zrejme na ceste oznacene aj miesto kde maju zacat brzdit. Brzdnu drahu potom merali od toho miesta. Odpada teda reakcny cas, priblizne sekunda, co je pri 100km/h asi tak 30 metrov...
Avatar - Ricardo
2. 5. 2010 15:01
Re: Brzdná dráha - v články absolutní nesmysly
Tyto testy se měří tak, že auto jede rychlostí např. 105-110 km/h, začne brzdit a v okamžiku, kdy rychlost klesne na 100 km/h začíná běžet čas/dráha. Znamená to, že měření je očištěné od vnější faktorů, jako je hlavně reakční doba řidiče, takže čísla jsou srovnatelná mezi všemi auty a různými testy. Na druhou stranu výsledek neodpovídá realitě...
Avatar - Lance
2. 5. 2010 21:22
Re: Brzdná dráha - v články absolutní nesmysly
A já si myslel, že "brzdná dráha" znamená vzdálenost, kdy auto skutečně "brzdí", ne že tam počítám s reakčním časem.... To je pak třeba "vzdálenost do zastavení vozu". Je to špatně napsaný, opět. 80m za "ideálních podmínek" je trochu moc. Manipulace.
2. 5. 2010 22:02
Re: Brzdná dráha - v články absolutní nesmysly
U obrázku je popis že je to vzdálenost od místa kde vkročí zvíře do silnice. V tom případě bude 80m na zastavení pro běžného řídiče opravdu na hraně. A to je realita kterou málo řidičů vnímá.
3. 5. 2010 10:13
Re: Brzdná dráha - v články absolutní nesmysly
To jsou podobné kecy, jako když pan "Polopravda-Omyl" "dokazuje", že když jsme za autem malou vzdálenost, tak ho při brzdění nabouráme - a vychází z toho, že auto začne brzdit a řidiči za ním teprve poté začne běžet reakční doba a kdesi cosi. To ale nevychází z reality. Za autem, před které vidím se mohu držet relativně blízko, protože přeci nereaguji až na to auto bezprostředně před sebou, ale na situaci daleko před ním. Mnohdy se mi stává, že brzdím mnohem dřív, než ten přede mnou. Řízení je poměrně komplexní analytický (byť podvědomý) proces, během kterého mozek tisíckrát za sekundu vyhodnocuje situaci kolem vozu, analyzuje míra rizik, vektory pohybujících se entit, atd... Stejně tak mozek analyzuje místa, kde je zvýšené riziko události, kterou nelze předem vidět, pouze předvídat. Typicky přechod vycházející z vysokého křoví nebo podobné místo u silnice v lese... V takovém případě jízdu automaticky přizpůsobím tomu, co se může stát, tj. najedu více na prostředek, pokud to situace umožňuje nebo snížím rychlost a připravím nohu na brzdě na okamžitou prudkou reakci.

ADAC je u mě banda diletantů sledujících zájmy firmy, které je platí...
4. 5. 2010 17:37
Re: Brzdná dráha - v články absolutní nesmysly
Konečně mám možnost se zeptat co se honí hlavou řidiči když jede 2m za mnou při 130?

Ono je vidět tu hloupost tohoto činění už z tvého příspěvku. Mnohdy brzdíš mnohem dříve než ten před tebou jak sám píšeš. A co když nejsi nejlepší na světě? Co když před tebou jede řidič který dokáže odhalit nebezpečí dřív než ty za ním? Pak nemáš nejmenší šanci reagovat. A ta rychlost reakce je dost pomalá na tu rychlost ve které se pak vše odehraje.
3. 5. 2010 14:11
Re: Brzdná dráha - v články absolutní nesmysly
No, taky si myslim, ze v clanku jsou nesmysly. Ja sice presne nevim, kolik je brzdna draha maleho auta pri 100 km/h, ale jestlize napisou, ze je to 80m a ze narazova rychlost po 60m je 60 km/h, tak je to skutecne zvlastni. Znamenalo by to, ze prvnich 60m zpomaluju ze 100 km/h na 60 a pak z 60tky zastavim na dvaceti metrech. I kdyby se zapocitala na pocatku brzdeni reakcni doba kolem rekneme 200ms, tak za tu dobu ujede ridic asi 6 metru, takze to tak velky rozdil neudela.
4. 5. 2010 17:41
Re: Brzdná dráha - v články absolutní nesmysly
Ano je to tak. Brzdná dráha přímo souvisí s pohybovou energií která vzrůstá i klesá s druhou mocninou.
Reakční doba na nečekaný podnět 200ms je z říše snů. Zkus si jen na stopkách odkliknout co nejrychleji start stop. 1s je daleko blíže realitě a to ještě za ideálních podmínek.
2. 5. 2010 14:25
Auto v protisměru
U posledního testu, kdy dasauto trefí ty divočáky se od nich stejně odráží do protisměru, kde ale tentokrát chybí modré "plachtoauto"... Celý ten test mi přijde hodně divně provedený...
Rozbalit vlákno
1
2. 5. 2010 18:39
Re: Auto v protisměru
Veď aj ADAC je "hodně povedený" klub... ;-)
2. 5. 2010 14:49
ESP podruhé
Tak už nám tento týden podruhé ADAC sází testík s drobným odkazem na ESP, co si o tom myslet?
Rozbalit vlákno
1
2. 5. 2010 18:39
Re: ESP podruhé
...že je to banda fušerov pracujúcich na objednávku...
Avatar - kolmar
2. 5. 2010 15:45
auto vs. zver = masaker
Tak najlepsie je vidiet realny obraz toho co zrazka dokaze vystrojit. Nasiel som vam v archive par brutus zaberov a zavesil na net, tak nech sa paci:

Pocul som hore ze chcel by niekto vidiet sportak a SUV, neznamena to vzdy vyhru, vysoka zver - zlomis nohy a letis, tu je nie velka srnka vs. Dodge Durango - kto by to bol povedal?
[odkaz]

[odkaz]

Spominali ste aj vtactvo, tak som nasiel trochu extremny priklad ale budis. Porsche Cayman a bazant v rychlosti 250 km/h (samozrejme porsche)
[odkaz]

Najvecsi brutal nakoniec...no comment:

[odkaz]

Ja som 2x len o vlas minul jelena ktory bol vyssi ako auto, proste obor ako krava! Raz som stihol pred nim zastavit (hore 18% stupanim sa dobre brzdi) a druhykrat mi len o milimetre prebehol popred naraznik - vsetko v noci. Obaja (alebo jeden?) boli na Branisku parchanti.

Najlepsia je zrazka s kunou, vygravirujes jej na chrbat "tetovanie" a vrazis druh dezenu do pamäti a s tebou len cukne, no nie kazdy ma to stastie...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Pekelná Micinka
2. 5. 2010 17:12
Re: auto vs. zver = masaker
No ten Šemík je fakt brutál... >:-[] 8-s Snad lepší vyskočit z auta, ideálně nosit helmu.
Avatar - Pekelná Micinka
2. 5. 2010 17:10
FIA GT1
Za asi 3 minuty by měl Enge dojet na prvním místě v Silverstone.

EDIT: Jsou první. :yes:
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "empu"
2. 5. 2010 23:04
1
ještě že zlikvidovaly takovej starej pekáč ;-)
Rozbalit vlákno
2
2. 5. 2010 23:22
Re: 1
Leda, že by ty divočáci byly ženy.
Avatar - Pekelná Micinka
2. 5. 2010 23:30
Re: 1
To by ale zlikvidovali pekáčů víc. ;-)
Avatar - Sprint
3. 5. 2010 08:34
Je to všude
Prasata jsem na silnici potkal nedávno, ale štěstí že ještě nebyla rostlá tráva a roští, všimnul jsem si jich ještě v lese.
Šlo jich deset za sebou a ani se nerozhlídly.

Jinak jsem už sejmul srnu, to odnesly obě světla, nárazník a mřížky. Třikrát zajíce, to odneslo jednou světlo, jednou mřížka a jednou se nestalo nic. To jsem ho převálcoval kolem.
Jedna věc je ale jistá - nestihnete udělat vůbec nic, je to zlomek sekundy. Maximálně se stihnete vybourat.
Rozbalit vlákno
0
3. 5. 2010 08:55
Zaječí paštika za 30 tisíc...
Letos, začátek února, rychlostní silnice Mohelnice-Olomouc. Cena viz výše.
Rozbalit vlákno
0
3. 5. 2010 11:22
počet
zajímalo by mě kolik nehod možná i mrtvých, na neoplocených dálnicích a rychlostních silnicích, má na svědomí střet auta se zvěří. Přijde mi absurdní jak se furt v televizi mele o bezpečnostni silničního provozu, ale že by někdo začal řešit to, že kolem většiny dálnic není oplocení, které by zabraňovalo vbíhání zvěře do cesty autům, toho se asi nedočkám. Věřím, že většina takových nehod se objevuje ve statistice v kolonce "nepřizpůsobil rychlost stavu a povaze vozovky"
Rozbalit vlákno
1
3. 5. 2010 14:10
Re: počet
Ono se staví oplocení s každou novou dálnicí a to už pěknou řádku let, jenže pár přátel přírody si to zase rádo zdarma sroluje domů na zahrádku.
3. 5. 2010 14:47
Zvířátka v provozu
zvíře na silnici - jak překvapující - ale ono tu vlastně bylo dřív a ty divné pruhy smrduté hmoty, co jim přervaly bejváky, tam jsou naroubovány až naší civilizací - takže je jaksi nutíme skákat nám do jízdní dráhy. Představy o tom, že zvířátka se tiše rozhlédnou a vstoupí do vozovky až poté, co přejedeme, je jaksi scestná.... Troufám si tvrdit, že komukoliv v noci jedoucímu kolem 100km/h, jemuž tam tak čtyřicet metrů před auto skočí černá či srna - zbydou akorát modlitby za co nejmenší škodu. Zkrátka to nestihne, ani kdyby byl Schumi. Představa, že to strhnu a objedu - je tak akorát z říše akční Kobry 11 a v reálu to nefunguje. Chvíli trvá, než si Váš mozek totiž vůbec připustí myšlenku, že mu tam něco vletělo a v té chvíli právě prolétáte pár důležitých metrů, které Vám v závěru chybí - pak další impuls k brždění - to jsou další důležité metry a pak jen čekání na náraz, těsně před nímž povolíte, pokud ne svěrač, tak nohu na plynu. Je prokázáno, že hodně lidí těsně před nárazem podvědomě sníží tlak na brzdový pedál - přičemž trénink a vůle by je měly nutit činit opačně - stát na té brzdě až do konce. Zpravidla toho zvířete. I když - a nebylo to tak dávno - někde na liberecku zdecimoval auto a zabil řidiče statný jelen.
Se zvířátky - tři story - v devadesátce zajíc - rána jak z děla, ale jen poškozená mlhovka - bylo to v době, kdy jedno prase tvrdilo, že si nevšimlo "naložení" opilého mladíka do kufru oktávky... Druhým případem je zhasnutí srnky na okresce - a bylo to v sedmdesáti za šera v zimě - byly tři a tu poslední jsem trefil mondeem na hranu světlometu a blatníku - holka zhasla hned(guláš byl vynikající neb v obci je dost myslivců, kteří ji "adoptovali), ale faktura pojišťovně za cca 90 kolíků - to co vypadalo jako malé prohnutí, šlo přes plasty až k chladiči.... A třetí zážitek - a tomu bych nevěřil - od Bochova na Karlovarsku směrem na Prahu - v noci - jel jsem v závěsu za Peugeotem Partner - oba jsme valili cca 130km/h - rozestup max tak 20 metrů - najednou mu šla přes cestu srna - ani nebrzdil, protože se zkrátka vynořila z mlází podél cesty - ke srážce nedošlo - zarazila se snad dvacet čísel od jeho boku - co bych ale nevěřil - vír vzduchu za dodávkou jí strhnul a hodil přede mne - už jsem jí "viděl" na haubně, jak letěla tím vzduchem, ale ta artistka se při té piruetě jen odrazila od asfaltu a minul jsem jí o pověstný chlup....
Takže při střetu se zvěří platí - když jde o plechy jde o h...o - hlavně přežít ve zdraví - tom Vašem, panstvo.......
Rozbalit vlákno
1
3. 5. 2010 15:07
Re: Zvířátka v provozu
Nahoře jsem psal o tom nejčerstvějším, ale v dobách dnes již dávno minulých se mi podařilo během půl roku vyměnit půlku Fabie za celé prase u Doks a následně jednou pravá a jednou levá přední strana po polibku se srnčím na známé silnici mezi Dubou a Mělníkem. Prostě nešťastný auto. Teprve poté jsem byl obdarován něčím větším a bezpečnějším. Prý, kdyby náhodou...

Nutno říci, že do letošního únorového faceliftu jsem odjezdil další čtyři auta bez následků ;-)
Avatar - saldy
4. 5. 2010 19:25
kočka
ona je i nepříjemná kočka, proti mě letěla vzduchem a narazila do zp.zrcátka, to se nárazem sklopilo ale sklíčko se roztříštilo, nové mě stálo 1200Kč :'-(
Rozbalit vlákno
0
5. 5. 2010 18:14
Trocha teorie k brzdění
Čtu tu dohady o délce brzdné dráhy.
Délka se matematicky určí takto: s=v*v/2a
Čas t=v1-v2/a
Zpomalení a=v*v/2s
Trocha faktů. Minimální brzdné zpomalení (a) osobního auta je 5,8 m/s*s, plně naloženého dle vyhlášky. Pro představu o výkonu brzd. vozidlo s hmotností m=1 500 kg, rychlost v=80 km/h (22,2 m/s), berzdné zpomalení a=5,8 m/s*s, kinetická energie Ek=1/2*m*v*v, výkon brzd P=?
Ek = 1/2*1500*22,2*22,2 = 739 260
P = Ek/a = 739 260/5,8 = 127 459 W = cca 127 kW! Výkon brzd obyčejné Fabie aby mohla být provozována v ČR.
Doba brzdění: t = v1-v2/a = 22,2-0/5,8 = 3,8 sec
Celková brzdná dráha z rychlosti 80 km/h s jednose***vou reakční dobou a prodlevou brz:
s =v0*t+v*v/2a = 22,2*1+22,2*22,2/2*5,8 = 22,2+492,84/11,6 = 22,2 + 42,5 = 64,7 metru
Při zpomalení a=5,8m/s*s ubyde za každou jednu sekundu účinného brzdění 21 km/h z rychlosti jízdy. Účinné zpomalová tedy v rychlosti 80 km/ na nulu trvá 3,8 sekundy a počítejme prodlevu a reakci řidiče 1 sekundu. Tudíž celou jednu pětinu celkové brzdné dráhy vozidlo vůbec nezpomaluje! Toť fakta o celkové brzdné dráze. ADAC vůbec neuvažuje reakci řidiče. Bohužel.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - ghotic.ghotic(new Mazlík)
Re: Trocha teorie k brzdění
No hezky vysvětleno-jednoduše bych napsal že řidič nemá šanci to dobrzdit >:D