Technika
Zajímavé, u nejvýkonějších silničních náklaďáků po neustálém růstu kvaltů se křivka zlomila a počet rychlostí klesá (z obyvklých 16 na 9 - zatím), nechá se projevit vysoký kroutící moment na velmi těžkých převodech, každé přeřazení údajně zvyšuje spotřebu. Uvidíme, jestli proběhne ono "poznání" i u osobních aut.
V budoucnu se s více nejspíš nesetkáme z toho důvodu, že klasická konstrukce aut bude vytlačena něčím jiným, a tak nebude třeba tyto převodovky dále vyvíjet.
Mimochodem, moji zene (i mne) staci ke stesti 4EAT od Jatco...
-600, adidas, pane
-To je čistá bavlna?
-400, skoro bavlna
-A tá značka je pravá?
-200, ale pekna nasivka
-A máš ty vôbec povolenie predávať?
-Darcek pre pana...
Očekávám, že 7-8st bude během 3 let obecný standart.
Mám pocit, že pohonné jednotky idú dnes výkonovo hore, s masívnejším príchodom turba sú aj krivky krútiaceho momentu plochšie - napriek tomu sa využívanie pružnosti motora veľkým počtom prevodov prakticky potláča.
Nakoniec zmysel tohto riešenia bude skutočne iba imaginárny, k spokojnosti úradníkov... ;-\
Plno technických vymožeností pochádza aj spred sto rokov, aj z hlbšej minulosti, a na praktické využitie čakali dlhé roky, kym prišli zodpovedajúce materiály a technológie...
A pokud jde o praxi, změny převodů u posledních převodovek prakticky neregistruješ, máš-li tam D, ani nejsi schopen říct, co je zrovna zařazen za kvalt, je to jedno, šlápneš na plyn, auto jede, jestli má šest nebo osm stupňů neřešíš. Chceš-li, pádluj. 😄 😉
Preto sa stotoznujem s názormi, ze viac ako reálny prínos pri 8-st. automatoch ide o marketing v stýle "cím viac prevodov, tým viac prémia", emisné sialenstvo a z toho sa odvíjajúci profit výrobcu prevodoviek a auta.