Patnáct let Audi vyrábí auta s logem RS. První takovým modelem bylo kombi RS2 Avant a až dosud zůstávalo označení RS vyhrazeno jen sedanům a kombi. Změna přichází s kupé RS5.
No a?!!!
Ty dávas do jednej vety 4,2 V8 32v DOHC FSI VVT schopným tocit 8500 rpm a s litrovým výkonom 78,8 kW/l s predpotopným (ak zoberieme napr. Corvettu) 6,0 V8 16v OHV s litrovým výkonom 49,5 kW/l? (teda motor Corvette s objemom 4,2 by mal výkon 208 kW) 8-s To namozes mysliet vázne... 8-s
Když chceš porovnávat litrovej výkon, tak si porovnej koncernový V6 s motorem Cadillac 3,6 přímovstřik - 304 HP při 6400 ot nebo třeba s novými 3,6 V6 z Camara a Mustangu (304 resp 305 HP) a se spotřebou 30 MPG....
A tím že to točí 8500 rpm bych se nechlubil zrovna.....
Ta Corvette nebo i V10 Viper ACR předvedly na Nurburgringu že umí.... i proti konkurenci z japonska...
A motor není o litorvým výkonu, motor je o výkonu jako takovém, točivém momentu, výdrži a spotřebě...
A jsme zas na začátku že ta 4,2 V8 žere stejně jako 5,7 OHV a že má menší točivej moment....
Takže litrovej výkon je mi putna. Jestli mam pod kapotou 4,0 nebo 7,0 je fuk, když to má stejný parametry a ještě to druhý z old school technikou...
V neposlední řadě na ty motory exisutje tuna upgrade kitů a místo základních 400 HP tam může být klidně 550 za relativně rozumnej peníz...
Koncernový V6 3,6 (Passat) má 300 koní, takže pokud máš potřebu bazírovat na 4-5 HP, prosím... ;-)
Tvá představa o tom, že je vlastně úplně jedno, jestli máš pod kapotou 4,0 nebo 7,0 l objemu motoru hovoří za vše... 8-s >:-[]
Napadlo tě někdy, že menší (nižší objem) motor je také lehčí a umožňuje konstruktérům lépe pracovat s vyvážením hmotnosti celého auta, což se zase zpětně projeví na jízdních vlastnostech ? Neříkám, že to v USA neumějí a je to také velmi dobře vidět u Corvetty, zmíněného Viperu a nebo také u dle mne famózního Fordu GT, ale.... Zde u článku o RS5 si trofám tvrdit, že konkurenci z USA nenajdeš. Cenově možná, ale nevěřím, že potencionální zákazník pro RS5 bude byť jen uvažovat o Corvettě jako variantě.
Tak ze 4,2 litru moc motorů 450 koní neumí, ale o to mi ani tak nešlo. Spíš akcentuju fakt, že obecně se jde i u výkonných variant k menšímu objemu s turbem, navíc audi má s turbem v tomto směru bohatou historii, a oni teď jdou proti proudu, ladí atmosféru. Vzhledem k až neuvěřitelně nízké spotřebě u seriové (nové) 4,2 V8 by tahle brutál varianta mohla v tomto ohledu zahambit i ty nejlepší šestiválce s turbem (podobně výkonné). A neznám lepší argument pro obhajobu atmo osmiválce než, že foukaný šestiválec ho spotřebou nijak nezahanbí. Prostě sázka na charakterní motor, který by se dal čekat spíš od jiných značek. Audi má za tento motor u mě :yes::yes::yes:
Trafil si to presne. Takýto postup by clovek cakal od bavorských, nie od ingolstadtských, využívajúcich turbá dlhé roky pred módou downsizingu. A za to im patrí velký respekt a moje uznanie. :-)
vono je úplně fuk, zda to má 450 koní z 4,2 nebo 6,5...
Když spotřeba toho 4,2 u sedanů typu A8, VW Paheton je větší jak u toho 5,7 V8 s vypínáním válců a to o litr, za všech podmínek (tedy město, mimo město a kombinace).
Nehledě na cenu...
Za kolik pak bude tohle nové kupé a za kolik je Challlenger, nové Camaro či nový Mustang.
Jistě, Audi nabídne víc hitparády v interiéru a podovozku, ale pokud jde jen o motory a spotřebu, tak žádnou hitparádu za tu cenu nenabízí.
No, to je ovšem omyl, s tou spotřebou, nový 4,2 FSI je právě v tomto směru špičkový, v A8 se s ním dá v kombinaci jezdit bez problémů za dvanáct. Můžu ti říct, že tento fakt docela zamával hochy u BMW.
A pokud jde o zmíněné ameriky, ono na papíru vypadá info o odpojování válců hezky, ale znám celkem dobře jednoho majitele camara SS a pod osmnáct se nedostane.
Nesmies to merat Tvojimi dojmami z bezných Audi, ako bola napr. Tvoja testovaná A4 Cabrio. Rozdiel v naladení podvozku i samotného quattra bude iste znacný a nemyslím, ze by tu bola namieste obava z nedotácavosti typickej pre starsie Audiny. A gran tourismom sa pomaly stávajú bavoráky so svojimi turbobenzínmi, naopak hardcore atmosféra tociaca 9000 rpm pravdepodobnejsie preberie stafetu supersportového kupé strednej triedy (ak toto oznacenie nie je oxymoron) ;-)
Označením supersport bych nemrhal, toto označení si zaslouží jiná auta, supersport znamená hardcore se vším, co k tomu patří, RS5 supersport není a být nemá. S ostatním ale souhlas, naprostý. ;-)
Nevím, který derivát kupé střední třídy se dá označit za supersport, já takový neznám. O RS5 se vůbec nebojím, po té, co jsem zkusil RS4, ber to tak, že jsou Audi a jsou Audi, tahle RS5 bude bezpochyby patřit k těm druhým, navíc ten motor. Docela si myslím, že tohle auto by mohl být žolík roku. ;-)
Ano, ano. Pokud pominu třídu klasických off-roadů, luxusních limuzín (RR atd..) a opravdové supersporty typu Murcielago, Zonda atd..., tak s Audi člověk může projít od řidičáku až k hvězdnému postavení s šedým vlasem a golfovým bagem v kufru (a nemá se za co stydět). Než teď hned tato RS5 mě fascinuje modelové portfolio.
Tvoje ocakávania sa zrejme potvrdia, vid test na autofun: "Je to šok. Ovšem jeden z nejpříjemnějších za poslední dobu. Audi udělalo špičkové sportovní auto se skvělým atmosférickým motorem, bleskurychlým automatem, vypiplaným podvozkem, ukrutnými brzdami a monstrózním zvukovým projevem. Navíc je velmi zábavné ho řídit, protože ztratilo dosavadní vysmívanou těžkopádnost a otravně nedotáčivý charakter. RS5 má prostě koule. Audi včas a správně pochopilo, v jakém autě má být atmosférický motor a kde může být přeplňování a dokázalo také využít na maximum tu nejlepší současnou techniku pohonu všech kol v podobě aktivního zadního diferenciálu." :-)
Možná ani ne tak útěk, jako spíše míjení, či v určitém směru vyrovnání Audi z pozice "pod" BMW. Když vidím, jak poslední dobou (5 let) Audi šlape do své modelové řady, až se tají dech. Minimálně složením modelů mi přijde, že vyrovnalo náskok BMW. Samozřejmě, pořád je zde výborné sportovně zaměřené chování BMW, ale ten rozdíl proti "tupým" Audi už není co býval. A nyní atmosférické BMW k turbům a historicky turbo-Audi jde do boje v turbo-době s atmosférou. Za tento projev charakteru obdiv a palec :yes:
P.S. Použijte prosím zadní diferenciál z S4 u více modelů.