Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi RS5 Coupé s osmiválcem 4,2 V8 FSI (331 kW, 430 Nm) dorazí na český trh v září

Diskuze (31)
Patnáct let Audi vyrábí auta s logem RS. První takovým modelem bylo kombi RS2 Avant a až dosud zůstávalo označení RS vyhrazeno jen sedanům a kombi. Změna přichází s kupé RS5.

Audi RS5 dostane atmosférický motor 4,2 V8 s přímým vstřikováním FSI, který má nejvyšší výkon 331 kW (450 k), a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku S tronic. Pohonná jednotka o objemu 4163 cm3 je konstrukčně spřízněná s desetiválcem Audi a nalezneme ji například v Audi R8, kde má ovšem výkon 309 kW (420 k).

Audi RS5 je tak nejsilnější inkarnací tohoto motoru, výkonového maxima 331 kW je dosaženo při 8250 min-1. Točivý moment vrcholí 430 Nm mezi 4000 a 6000 min-1. Vstřikování zajišťuje systém common-rail s maximálním tlakem 120 bar. Zvuk motoru regulují klapky ve výfukovém potrubí, které umožňují poklidný zvukový projev nebo naopak hlasitý při zátěži.

Ke zrychlení 1725 kg těžkého Audi RS5 z 0 na 100 km/h potřebuje osmiválcový motor 4,6 sekundy, tzn. o 0,5 s méně než kupé S5 (4,2 V8/260 kW). Nejvyšší rychlost je standardně omezena na 250 km/h, na přání bude možné omezovač posunout do 280 km/h. Na zádi se nachází výsuvný spoiler, aktivuje se při rychlosti 120 km/h a zasune se zpět, pokud rychlost klesne pod 80 km/h.

Sedmistupňová dvouspojková převodovka má dlouhý nejvyšší převod, aby bylo možné komfortně cestovat i při vysokých rychlostech. Na výběr jsou tři režimy automatického řazení (auto, comfort, dynamic) nebo manuální řazení pádly pod volantem.

Převodovka spolupracuje se samosvorným mezinápravovým diferenciálem, který má korunový převod. Jedná se o novou generaci diferenciálu s lehkou a kompaktní konstrukcí. Výchozí rozdělení momentu mezi nápravy 40:60 se může plynule měnit až na 70 % na přední, nebo 85 % na zadní kola. Na zadní nápravě pak může být za příplatek elektronicky řízený diferenciál, známý už například z S4, který aktivně rozděluje moment mezi kola.

Podvozek RS5 je proti výchozí A5 snížený o 20 mm. Standardem jsou 19palcová kola s pneumatikami 265/35. Volitelně mohou být na RS5 dodána 20palcová kola s obutím 275/30. Brzdová soustava využívá buď hliníkové kotouče (vpředu průměr 365 mm) nebo keramicko-karbonové (vpředu průměr 380 mm). Brzdové třmeny mají lesklý černý lak a nesou logo RS.

Audi RS5 nese celou řadu dalších vzhledových i funkčních úprav. Do druhé skupiny patří vylepšené proudění vzduchu pod karoserii, které zajišťuje účinnější chlazení převodovky a diferenciálu, dynamické řízení nebo systém Audi drive select, který mění reakce podvozku a pohonného ústrojí v režimech auto, comfort a dynamic.

Novinka se na českém trhu objeví v září 2010, spolu s malým hatchbackem A1. Ještě před tím, v červenci 2010, přijdou první kusy Audi R8 Spyder.

Diskuze (31)
28. 4. 2010 23:13
fakt?
"... a až dosud zůstávalo označení RS vyhrazeno jen sedanům a kombi. Změna přichází s kupé RS5."

a proc maj tedy oznaceni RS i u TT RS Coupe a TT RS Roadster?
28. 4. 2010 19:09
Re: Hmm,
Je otázka, jak na tom bude jízdně RS5 proti tebou zmíněným GT.... (Lépe)
28. 4. 2010 19:07
Re: Hmm,
Napadlo tě někdy, že menší (nižší objem) motor je také lehčí a umožňuje konstruktérům lépe pracovat s vyvážením hmotnosti celého auta, což se zase zpětně projeví na jízdních vlastnostech ? Neříkám, že to v USA neumějí a je to také velmi dobře vidět u Corvetty, zmíněného Viperu a nebo také u dle mne famózního Fordu GT, ale.... Zde u článku o RS5 si trofám tvrdit, že konkurenci z USA nenajdeš. Cenově možná, ale nevěřím, že potencionální zákazník pro RS5 bude byť jen uvažovat o Corvettě jako variantě.
Avatar - white label
28. 4. 2010 16:08
Re: Hmm,
Koncernový V6 3,6 (Passat) má 300 koní, takže pokud máš potřebu bazírovat na 4-5 HP, prosím... ;-)
Tvá představa o tom, že je vlastně úplně jedno, jestli máš pod kapotou 4,0 nebo 7,0 l objemu motoru hovoří za vše... 8-s >:-[]
Avatar - Barrichello
28. 4. 2010 14:57
Re: Hmm,
Litrovej výkon??

Když chceš porovnávat litrovej výkon, tak si porovnej koncernový V6 s motorem Cadillac 3,6 přímovstřik - 304 HP při 6400 ot nebo třeba s novými 3,6 V6 z Camara a Mustangu (304 resp 305 HP) a se spotřebou 30 MPG....

A tím že to točí 8500 rpm bych se nechlubil zrovna.....

Ta Corvette nebo i V10 Viper ACR předvedly na Nurburgringu že umí.... i proti konkurenci z japonska...

A motor není o litorvým výkonu, motor je o výkonu jako takovém, točivém momentu, výdrži a spotřebě...
A jsme zas na začátku že ta 4,2 V8 žere stejně jako 5,7 OHV a že má menší točivej moment....
Takže litrovej výkon je mi putna. Jestli mam pod kapotou 4,0 nebo 7,0 je fuk, když to má stejný parametry a ještě to druhý z old school technikou...

V neposlední řadě na ty motory exisutje tuna upgrade kitů a místo základních 400 HP tam může být klidně 550 za relativně rozumnej peníz...