Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Citroën Nemo se převrátil při vyhýbacím manévru ADACu

Německý autoklub ADAC se opět zaměřil na jízdní stabilitu vozidel s vyšší stavbou karoserie a dobře to nedopadlo.
Zpět na článek
26. 4. 2010 19:29
26. 4. 2010 20:37
26. 4. 2010 20:55
27. 4. 2010 23:29
29. 4. 2010 08:12
26. 4. 2010 19:39
26. 4. 2010 19:44
26. 4. 2010 19:46
26. 4. 2010 20:19
26. 4. 2010 20:57
neregistrovaný "Bumblebee"
27. 4. 2010 12:22
27. 4. 2010 21:36
27. 4. 2010 22:52
28. 4. 2010 06:36
28. 4. 2010 10:33
28. 4. 2010 11:42
28. 4. 2010 12:26
28. 4. 2010 11:24
28. 4. 2010 11:43
28. 4. 2010 12:24
28. 4. 2010 20:12
29. 4. 2010 08:15
26. 4. 2010 21:32
26. 4. 2010 21:45
27. 4. 2010 08:00
neregistrovaný "exctenar"
27. 4. 2010 08:25
27. 4. 2010 09:46
27. 4. 2010 10:07
27. 4. 2010 10:54
27. 4. 2010 12:27
27. 4. 2010 13:25
27. 4. 2010 15:48
neregistrovaný "F.J.P"
27. 4. 2010 16:16
27. 4. 2010 12:56
27. 4. 2010 13:27
27. 4. 2010 13:35
27. 4. 2010 16:15
27. 4. 2010 23:10
28. 4. 2010 20:58
29. 4. 2010 17:08
29. 4. 2010 08:22
29. 4. 2010 08:32
29. 4. 2010 09:57
28. 4. 2010 20:50
29. 4. 2010 08:22
29. 4. 2010 08:33
27. 4. 2010 12:24
27. 4. 2010 20:40
27. 4. 2010 09:52
27. 4. 2010 10:43
27. 4. 2010 10:56
27. 4. 2010 19:17
27. 4. 2010 20:42
27. 4. 2010 20:44
27. 4. 2010 21:03
27. 4. 2010 21:28
27. 4. 2010 22:09
29. 4. 2010 10:00
26. 4. 2010 20:17
26. 4. 2010 20:24
27. 4. 2010 10:11
27. 4. 2010 10:41
27. 4. 2010 10:59
27. 4. 2010 12:48
27. 4. 2010 13:29
27. 4. 2010 13:44
27. 4. 2010 11:46
27. 4. 2010 12:54
27. 4. 2010 15:53
27. 4. 2010 20:44
27. 4. 2010 22:12
27. 4. 2010 22:43
28. 4. 2010 06:43
28. 4. 2010 11:31
28. 4. 2010 11:45
28. 4. 2010 21:06
27. 4. 2010 23:44
28. 4. 2010 06:45
26. 4. 2010 21:03
26. 4. 2010 21:10
26. 4. 2010 21:26
27. 4. 2010 06:58
27. 4. 2010 08:07
27. 4. 2010 08:30
27. 4. 2010 10:03
27. 4. 2010 11:00
27. 4. 2010 20:47
27. 4. 2010 21:41
27. 4. 2010 10:43
26. 4. 2010 21:25
27. 4. 2010 10:06
27. 4. 2010 20:51
27. 4. 2010 22:46
28. 4. 2010 06:46
26. 4. 2010 19:45
26. 4. 2010 19:53
26. 4. 2010 20:16
26. 4. 2010 20:44
26. 4. 2010 20:20
26. 4. 2010 20:36
26. 4. 2010 20:51
26. 4. 2010 20:52
26. 4. 2010 20:53
26. 4. 2010 21:03
26. 4. 2010 21:05
26. 4. 2010 21:11
26. 4. 2010 21:04
26. 4. 2010 20:17
26. 4. 2010 20:21
26. 4. 2010 20:27
26. 4. 2010 20:38
26. 4. 2010 21:12
27. 4. 2010 22:50
26. 4. 2010 20:42
26. 4. 2010 20:42
26. 4. 2010 20:50
27. 4. 2010 15:38
27. 4. 2010 20:55
27. 4. 2010 22:47
26. 4. 2010 20:53
27. 4. 2010 11:51
27. 4. 2010 15:38
27. 4. 2010 08:46
27. 4. 2010 11:52
27. 4. 2010 15:39
27. 4. 2010 15:49
27. 4. 2010 22:46
26. 4. 2010 21:20
26. 4. 2010 21:46
27. 4. 2010 08:39
27. 4. 2010 21:09
26. 4. 2010 22:09
26. 4. 2010 22:34
27. 4. 2010 08:02
neregistrovaný "exctenar"
27. 4. 2010 14:44
27. 4. 2010 15:06
27. 4. 2010 15:46
27. 4. 2010 21:00
27. 4. 2010 17:36
neregistrovaný "soukon"
27. 4. 2010 19:46
neregistrovaný "I.G. Arthur Von Fofot"
27. 4. 2010 23:14
27. 4. 2010 23:34
28. 4. 2010 06:53
29. 4. 2010 17:23
Avatar - hedvin
26. 4. 2010 19:29
Mazec
Tak doufam že nepotkám Nemo letící bokem v protisměru >:D
Rozbalit vlákno
4
26. 4. 2010 20:37
Re: Mazec
nemaj obavu, ADAC na bežných cestách testy nerobí... ;-)
26. 4. 2010 20:55
Re: Mazec
To by v něm musel jet nějakej machr, co tady píše, že je ESP naprosto zbytečný.
Avatar - pallas
27. 4. 2010 23:29
Re: Mazec
to Nemo prevratili na strechu, PRETOZE CHCELI.
Keby ho prevratit nechceli, tak by jazdec spravil kontra manever volantom, a auto by sadlo zase na vsetky 4 kolesa - tak ako v teste Renaultu Kangoo. Ten by isiel na budku uplne jednoznacne - a to napriek tomu, ze ma ESP.
Video tu [odkaz]
29. 4. 2010 08:12
Re: Mazec
ESP je zaklínadlo poslední doby. Za chvíli se to bude montovat i na tříkolky pro děti. Spousta "odborníků" už bez toho ani nebude umět jezdit :-) Vůbec se ale nediví, že se to překlopilo. rozchod kol to má jak stará tramvaj a k tomu je to neúměrně vysoký. Pokud s tím někdo bude chtít závodit a jezdit zatáčky se svlečenejma gumama, tak by si na to měl pořídit nějaký pořádný kola a široký obutí. S těmahle užovkama to holt bude zralý na převrácení a ESP to nezachrání.
Avatar - mrvolvo
26. 4. 2010 19:39
ADAC
Automobilky svoje auta netestují? Nechápu, že na to musí přijít až tento nezávislý testovatel. Takový auto by vůbec nemělo přijít na silnice
Rozbalit vlákno
89
26. 4. 2010 19:44
Re: ADAC
Jestli podobných aut náhodou nepotkáváš na silnici víc než 50%.
26. 4. 2010 19:46
Re: ADAC
S tim lze vicemene souhlasit! :yes:
26. 4. 2010 20:19
Re: ADAC
Ani nie "víceméně", ale skrátka súhlasiť.
Proste účelové "testy", ak by takúto informáciu pustili do sveta a test by nebol podľa pravidiel, asi by som ich v prípade poškodenej značky žaloval. Dacia je žiarnym príkladom, že testy ADAC-u nemusia byť vždy kóšer - testovať auto s ojazdenou jednou gumou nie je poľutovaniahodný omyl, ale špinavosť.

Je jasne vidno, ako každý manéver robil vodič vytočením kolies na dva krát u Fiatu, spomalený detail pri Citroene Nemo už chýba, ale prevracajúci sa voz je tam pre efekt viackrát... :no:
neregistrovaný "Bumblebee"
26. 4. 2010 20:57
Re: ADAC
Presne, ten manevr s volantem co je videt u Quba zblizka uz u Nema RADEJI neni... ale kdyz si to zvetsis na celou obrazovku tak je to trosku videt a urcite ridic neudelal to co v Qubu...nemuze za to jenom absence ESP....
27. 4. 2010 12:22
Re: ADAC
To máš jedno, stejně to ukazuje že se ty plechovky převrátí. A když to strhneš při 110 stejně to půjde i z ESP, to jen tu hranici posunuje
27. 4. 2010 21:36
Re: ADAC
Keď to strhneš pri 110, si cvok.
27. 4. 2010 22:52
Re: ADAC
Tak az nekoho potkas na dalnici a pojede v protismeru v tvem pruhu, mas dve moznosti, strhnout a byt podle tebe cvok, nebo jet dal ve stejnem pruhu. Jsem zvedavy co si vyberes :-!
28. 4. 2010 06:36
Re: ADAC
Ty takých bežne stretávaš? :-!
28. 4. 2010 10:33
Re: ADAC
Ne, ale pytle v aute nemas proto, ze si je bezne nechavas vystrelit...
28. 4. 2010 11:42
Re: ADAC
Ibaže tie máš "šancu" využiť podstatne väčšiu, keby sme na to šli štatisticky. Airbagy, dá sa povedať, zachraňujú zdravie a život, ESP zaberie iba v extrémnom prípade, čo ešte neznamená, že je to vždy pozitívny zásah do ovládania auta.
28. 4. 2010 12:26
Re: ADAC
Tak pokud mas nejakou solidni statistiku co kdy vyuzijes, sem s ni, ale vesteni z kristalove koule do toho nezahrnuj.
28. 4. 2010 11:24
Re: ADAC
Ne bezne, jenom 2x, ale bohate stacilo :-!
28. 4. 2010 11:43
Re: ADAC
A nebolo to tak, že ty jediný si išiel správne a všetci ostatní v protismere...?
28. 4. 2010 12:24
Re: ADAC
Bozinku, ty jsi tak "originalni", to jsi vymyslel sam nebo ti musel nekdo pomahat?
28. 4. 2010 20:12
Re: ADAC
Keď na teba sa tie staré vtipy hodia... >:D
29. 4. 2010 08:15
Re: ADAC
Ty chytrolíne, když ti něco skočí do cesty (třeba srnka), tak se každý podvědomně snaží vyhnout. To jen takový inženýři jako ty by to asi nestrhli, aby ze sebe neudělali cvoky.
26. 4. 2010 21:32
Re: ADAC
presna poznamka, detail z kabiny pocas manevru by bol zaujimavy..nechce mutit vodu, ale otazka znie ci aj samotny vodic nemohol urobit nieco inac - t.j. lepsie
neregistrovaný "exctenar"
27. 4. 2010 08:00
Re: ADAC
Klaudie, slavné hození na budku MB A-klasse z počátku výroby byl také "účelový test", nebo FAKT? Asi fakt, protože byla velká svolávačka.Nová auta měla jinou char. pružin a tlumičů, jiné prof. číslo pneu vč. tlaku v pneu a hlavně: standardně ESP.Díky této akci šla jeho cena prudce dolů.Proboha,seš tak nekonečně chytrý,že bys měl jít dělat do vývoje aut.Je tě škoda na stát. úředníka,tipuji dle četnosti a dob příspěvků.
Avatar - R32
27. 4. 2010 08:25
Re: ADAC
MB A-klasse nehodili cez búdu ako prvý ADAC ale nejaký Nórsky alebo Fínsky novinári, následne tento test spravil aj ADAC s rovnakým výsledkom a až potom sa začali zmeny o ktorých píšeš. ;-)
27. 4. 2010 09:46
Re: ADAC
na základě četnosti příspěvků usuzovat na místo ve státní správě, tak je tady na fóru asi vetšina všech úředníků z Čech a Slovenska.

Jinak mě ty testy příjdou trošku jak pro přibržděné - vysoká pixle na relativně úzkých kolech, je to snad jasné že se to převrhne, nebo ne? Na to nepotřebuji tyhle testy, abych věděl že s dodávkou nemůžu jezdit jak s Mazdou MX-5... :-)
27. 4. 2010 10:07
Re: ADAC
Problem je v tom ze s temito pixlami jezdi geroji kteri to, ze nejedou v MX-5, jaksi neresi.
27. 4. 2010 10:54
Re: ADAC
geroji jezdí v dodávkách, takže většinou mají naloženo, tohle je osobní verze, a pochybuji že taťka s dětma a ženuš bude takhle jezdit běžně.

Krom toho, ti geroji jezdí i ve vyšších dodávkách, náklaďácích a pod. A pochybuji že by tam měli ESP sériově ;-)
27. 4. 2010 12:27
Re: ADAC
No jo, ale 80 utčo letí i z dětmi, skočí srna, ta'tka to strhne a jsme na boku. A ne každý v nákladáku je geroj ;-)
27. 4. 2010 13:25
Re: ADAC
já netrvdím, že každý ;-)
neregistrovaný "F.J.P"
27. 4. 2010 15:48
Re: ADAC
Was is das : "geroj"? Jinak je velmi dobře,že tyto testy někdo dělá.Ať už občas mírně "nezaujatě" - ale dělá.Jinak by výrobci čekaly na 11% úmrtnost a pak možná......... :-!
27. 4. 2010 16:16
Re: ADAC
geroj-hrdina

ty už jsi nestihl ruštinu viď ;-)
27. 4. 2010 12:56
Re: ADAC
Oni to taky ti geroji semtam polozi na bok. Tim ze to je osobni verze a dokazes to hodit na bok je jeste horsi. Hodil to na budku v 80kmh, to je celkem bezna rychlost.
27. 4. 2010 13:27
Re: ADAC
ok, ale tohle je už jen takové teoretizování. V 80km/h při strhnutí volantu klidně položíš na bok i osobák, nemusíš si na to vzít předělanou dodávku. Takže buď ať dají na všechna auta povinně ESP, nebo ať se nediví, že ty které to nemají se prostě převrátí dřív... :-)
27. 4. 2010 13:35
Re: ADAC
Rozdil je prave v tom ze ten osobak na bok nepolozis.
27. 4. 2010 16:15
Re: ADAC
bok nebo střecha, prostě dál v klidu nepojedeš :-! :-)
Avatar - pallas
27. 4. 2010 23:10
Re: ADAC
a co SUV-cka? A co osobacke light - eco verzie, na pneumatikach sirky galusky?

Nech mi nikto netvrdi, ze takyto uhybny manever napriklad Land Rover Defender ustoji.
28. 4. 2010 20:58
Re: ADAC
Baví se o klasickém osobáku. A ne o SUV, navíc Defendru bych celkem věřil protože jeho podvozek je adaptivní a mnohem propracovanější. Jo a zamysli se nad těmi galusky, je naprosto logické že úzká guma se ti urve, takže jde auto do smyku a ne že se převrátí. To by pak každá prudší zatáčka kterou jsi trošku neodhadl byla jetá po dvou, určo si už něco takového zažil
Avatar - pallas
29. 4. 2010 17:08
Re: ADAC
uzka guma sa ti vyzuje z rafku, a ked zaryjes rafkom do asfaltu, tak si bez sance.
29. 4. 2010 08:22
Re: ADAC
to je pravda ten hodíš zrovna přes boudu :-)
29. 4. 2010 09:57
Re: ADAC
Z osobní zkušenosti, ale ne. Na to jezdím moc klidně :-)
28. 4. 2010 20:50
Re: ADAC
Klasický osobák horko těžko. dnešní auta nejsou jak kdysi nějaký žiguli, dnes se ti to urve přes gumy do smyku, ostatně známi se s námi z Octavii Inferno také roztočil když vletěl v 90 do zatáčky, převratila by se jedině kdyby o něco zakopla. Mělo to ESP ale přestřelil to tak že bylo k ničemu. A když už letíš bokem tak ti ESP proti převržení nepomůže.
29. 4. 2010 08:22
Re: ADAC
Ale zbytečný dávat ESP. Stačilo by tam dát normální kola a gumy. Např mám O1 a když jsem jí koupil bylo na ní sériové obutí 175/80/14, nechápu koho to napadlo, ale to auto se na tomhle typu gum chová přímo nebezpečně. Okamžitě jsem je sundal a koupil si 205/55/16 pocitově se chování auta v zatáčkách obrovsky zlepšilo. Sedí jak přitlučený a chová se příkladně. I když je to NEMO hnusná vyskoá pixla, tak s pořádnýma kolama a gumama by to neudělalo.
29. 4. 2010 08:33
Re: ADAC
Tak kdyz na nej das kola s Porsche to mozna ustoji >:-[]
27. 4. 2010 20:40
Re: ADAC
Priateľu, nejaký čas som vo vývoji áut robil, ale pretože podobných príležitostí je dnes málo, tak je to už pre mňa minulosť.
A pre Tvoj kľud, štátny úradník určte nie som. ;-)
27. 4. 2010 09:52
Re: ADAC
Souhlas. Testy ADAc-u rozhodně nejsou, podle mně z valné většiny, košer. :yes:
27. 4. 2010 10:43
Re: ADAC
Nechápu, proč si nemůžete konspirační teorie ponechat na jedenáctého září. Převrácený vůz je tam víckrát, aby bylo pro nezkušeného diváka patrné, do jaké situace se také může za volantem auta dostat.
ad. Dacia Logan: Při objemu testů, které ADAC každý rok provede (viz jejich internetové stránky) se samozřejmě může nějaká chyba vloudit. Je ale otázka, zda za přetočení Dacie skutečně mohla pouze ona pneumatika...
27. 4. 2010 10:56
Re: ADAC
zbytečně to relativizuješ. Kdyby ADAC neměl máslo na hlavě a byl si jist svojí pozicí, udělal by klidně test třeba s Loganem znova, aby potrvdil svůj závěr. :no:
27. 4. 2010 19:17
Re: ADAC
Co vím, tak ten test s novýma gumama zopakovali a pak se Logan nepřevrátil. Na druhou stranu - pokud už taková "maličkost" jako krapet sjetá guma dokáže Logana dostat na střechu, tak je vidět, že ten podvozek moc rezerv nemá... Člověk přece nemění gumy po každých 5tis km, ne?
27. 4. 2010 20:42
Re: ADAC
Jasne, a gumy odchádzaju postupne, najprv sa zjazdí ľavá zadná, potom pravá predná... >:D
Avatar - Ronault.
27. 4. 2010 20:44
Re: ADAC
Kecáš, dobře to víš, že první se sjíždí rezerva v peněžence... >:-[] >:D
27. 4. 2010 21:03
Re: ADAC
Ty nejakú máš? Ja už roky nie...
Avatar - Ronault.
27. 4. 2010 21:28
Re: ADAC
Poté, co jsem zjistil, že guma v peněžence hodně trpí, tak už ji mám častěji v přihrádce spolujezdce >:-[] >:D
29. 4. 2010 10:00
Re: ADAC
Pneumatika byla určitě jen výmluva. Nemůžou říct, že je podvozek na hov.o. Chtěl bych vidět jak se na novým autě objeví sjetá špatná guma, která zapříčiní převrácení auta. Jezdil jsem už kolikrát na skoro slickách, ale nikdy se mi auto nechtělo převracet.
26. 4. 2010 20:17
Re: ADAC
mozno testuju, ale faktom je, ze je to dodavka a podobne kusy s tym bude stvarat asi malo jedincov.
26. 4. 2010 20:24
Re: ADAC
Lepšie povedané, že nikto. ;-) Blbec, čo by to skúšal aj s hocijakým iným bežným vozom. A ruku na srdce, koľkokrát za život ti vbehne do cesty los? (Alebo čokoľvek iné)
27. 4. 2010 10:11
Re: ADAC
Tady se clovek dozvi veci... Pokud nekdy vubec jezdis autem, koukej se kolem sebe, uvidis ze borci s daleko vetsimi auty delaji na cestach neskutecne kraviny - viz. bile dodavky. Ja uz jich par prevracenych na boku videl.
27. 4. 2010 10:59
Re: ADAC
no, a proč nejsou v testech ADACu, a proč neběží ta samá kampaň o jejich nebezpečnosti?
27. 4. 2010 12:48
Re: ADAC
A proc se ptas me? Jim napis ne? :-)
27. 4. 2010 13:29
Re: ADAC
Jsem myslel že to víš ;-)

Prostě mi to příjde trošku takové, řekněme neobjektivní. Vypíchnout určitou kategorii, nejlépe zahraniční modely a pak trošku fabulovat.

Pro mně má ten test jediný závěr - ESP je pro běžný provoz pozitivum, a čím víc aut ho má, tím líp.
27. 4. 2010 13:44
Re: ADAC
Pokud vim testovali v r. 2007 i nejake dodavky a riziko prevraceni bylo u aut typu Cit. Nemo dokonce vyssi nez u dodavek. Uz tehdy psali ze vsechny auta tehle tridy jsou bez ESP hodne nebezpecne. Meli tam i VW Caddy takze o nejakem vybirani zahranicnich modelu a fabulovani bych nemluvil.
27. 4. 2010 11:46
Re: ADAC
a teraz otazka - je chyba v tych prevratenych autach , alebo v soferoch, co stvarali k.o.k.o.t.i.n.y na ceste a ostali vyklopeny
27. 4. 2010 15:53
Re: ADAC
skor bys om povedal 9:1, t.j. blbost ludska vs. stroja
27. 4. 2010 20:44
Re: ADAC
Správne. Normálny človek to nerobí a blbec sa s tým prevráti. Dobrý postreh. ;-)
Problém bielych dodávok je možno aj v tom, že sú často premotorizované - výkony motorov sú stavané na maximálny náklad a keď je taká dodávka po strechu naložená nejakými plastami alebo matracmi, mnohí šoféri majú pocit, že sedia v športiaku...
27. 4. 2010 22:12
Re: ADAC
dobry postreh, jedneho takeho c.u.r.a.k.a. poznam...nie je nad berlingo hdi minulej generacie. Ked ho obhlo nieco s papierovo slabsim motorom, tak to vyzeralo ako ked das bykovi pred nos cervene platno
27. 4. 2010 22:43
Re: ADAC
Skoda ze nemas nejakou tu pseudododavku Berlingo bez ESP a skoda ze nejsem svine >:-[] , protoze bych ti treba pral za ty tvoje chytre kecy, ze normalnimu ridici se nic stat nemuze, aby jsi potkal nejakou dobre rostlou srnku v zatacce a v protismeru kamion. Pokud bys tu akci prezil by jsi zmenil nazor :-!
28. 4. 2010 06:43
Re: ADAC
Už som to tu písal - keby si mal mať v aute na každú možnú situáciu nejakého elektronického zichra, jazdil by si s kufrom plným elektroniky, alebo by si to ťahal za sebou na vozíku. Nikde nie je napísané, že v situácii, keď ti niečo vbehne do cesty, je ESP spása, alebo že vôbec pomôže. V takom prípade si viac cením dobré brzdy. Za 18 rokov čo jazdím, som ale podobné "šťastie" nemal, ani nikto, koho poznám, čiže pravdepodobnosť bude skutočne vysoká...

Čo keby sme začali povinne nosiť v autách prilby? Veď pri autonehodách dochádza k úrazom hlavy často - a prevencia je najlepší spôsob ochrany. Alebo nie?
28. 4. 2010 11:31
Re: ADAC
ESP neni zadny kosmicky system, je bezne dodavan i do malych aut, nechapu proc porad meles neco o plnem kufru elektroniky. Hele, kdyz jses tak proti, tak si nech odpojit ABS, rozdelovac brzdneho ucinku, brzdovy asistent atd. Vzdyt to prece nikdy potrebovat nebudes, kdyz jsi to nepotreboval doted ani nikdo ze znamych. Ono vubec usuzovat na to co se muze nebo nemuze stat z toho jestli se tobe nebo znamym neco stalo je trochu na hlavu. Uz se u tebe v blizke rodine nekdo zabil v aute? U me ne, ani u znamych, ale asi bych netvrdil ze to je neco co se nemuze stat.

K te prilbe, vzdyt jsem to tady navrhoval jako standardni vybavu pro Nemo uz v jinem prispevku >:-[]
28. 4. 2010 11:45
Re: ADAC
keby si aspoň poriadne čítal a až potom reagoval... :-!
28. 4. 2010 21:06
Re: ADAC
má pravdu v tom že ESP neznamená, nedostanu smyk atd, jen to posunuje hranici a dokonce i ti odborníci z ADAC říkají že např před srnou je lepší zadepnout brzdy než bezhlavě strhnout volant do protisměru. No ale to si myslím že je to na bleskové posouzení v dané situaci...
Avatar - pallas
27. 4. 2010 23:44
Re: ADAC
Vlastnou blbostou sa da otocit na strechu aj BMW 740i pri rychlosti par km/h :-)
[odkaz]
28. 4. 2010 06:45
Re: ADAC
A jak sa mu pekne vpredu zmačkla strecha - už len vlastnou váhou vozu. jak to, že na to výrobca pri konštrukcii nemyslel...??? >:D
Avatar - twistedTSD
26. 4. 2010 21:03
Re: ADAC
jiste, ale staci aby ti tam neco vbehlo (nemusi to ani byt los :-))...
26. 4. 2010 21:10
Re: ADAC
kravy u nás nebehajú a psa radšej prejdeš...a tam, kde sú deti, nejazdíš 80, alebo áno?
Avatar - twistedTSD
26. 4. 2010 21:26
Re: ADAC
ja pejsky rad >:-[] ...nahoda je blbec, nikdy nevis, co se muze stat ;-)
Avatar - sargis
27. 4. 2010 06:58
Re: ADAC
Kamaratovi vbehol do cesty diviak...len tak si vyskocil z krikov priamo do cesty...na uhyb nebol cas a skoda na aute skoro ako po naraze do stlpa:-)..ja som mal tu cest s jelenom v Tatrach, ale som to ubrzdil, lebo to bola klukata horska cesta s nekvalitnym povrchom a siel som pomaly...vyhybaci manever a padam asi 70 metrov do rokliny:-)..zivot prinasa veci na ktore ani ADAC nepripravi cloveka...
27. 4. 2010 08:07
Re: ADAC
Ak sa este da vyhnut bezpecne prekazke, zvieratu na ceste, tak sa vyhnut, brzdit ale inak plati skor radsej "burat" ako robit losi test, ktory vacsinou aj tak zapricini havariu ale tam uz bude posadka len statistom a vezucim sa vacsinou bez moznosti to ovplyvnit, no s horsimi nasledkami (na dialnici to bude s velkou pravdepodobnostou biliarad s autami) ako keby bol priamy stret s prekazkou/zvieratom ( brdzenie ale nie uhybny manever). A nezabudnut akonahle skoci jedna srnka....., tak za nou nasleduju dalsie, tak to majte na pamati, max. spomalte, pripadne ostante stat. V noci svetlo z reflektora zviera nevyplasi ani preblikavanim neprinuti k rychlemu presunu na druhu stanu vozovky. akurat to zviera dezorientuje a este viac fixuje.
Avatar - R32
27. 4. 2010 08:30
Re: ADAC
Myslím, že človek reflexívne šliapne na brzdu čo to dá a neuvažuje v tom momente nad nejakým manévrom. Na to by potreboval viac času = väčšia vzdialenosť = pohodové ubrzdenie s prípadnou korekciou smeru.
27. 4. 2010 10:03
Re: ADAC
no já četl, že zvíře do velikosti cca psa - nebrzdit a přejet, nad touhle velikostí brzdit a snažit se vyhnout. Samozřejmě je otázka, jak v tom okamžiku zapracují reflexy a instinkty...

Tchán jednou přejel srnu a krom pár ohnutých plechů a rozbitého skla se +-/ nic nestalo.
Naopak jsem viděl na netu fotky bawa, které přes ledviny "nasálo" lišku. Ta byla rozmetaná komplet v celým motorovým prostoru, prostě všude. Viděl bych to na nový motor....
27. 4. 2010 11:00
Re: ADAC
Na brzdu slapnes ale dalej je dolezite drzat auto v priamom smere a nesnazit sa o uhybny manever (jasne zalezi to od momentu prekvapenia, zostavajucej vzdialenosti a rychlosti, okolnosti, casu,, od premavky, ......) Par dni do zadu davali relaciu, kde sa presne na taketo situacie zamerali, na okreske aj na dialnici kde pred iduce auto hodili pneumatiku (mala simulovat zviera), bicykel spadnuty zo strechy auta, vrhnutu pracku, matrac na spanie a zamerali sa na reakcie skusobnych jazdcov, ktroi boli navyse pripraveni na takuo ocakavanu situaciu, samotnu skodu na aute a nasledky. Raz sa mal jazdec vyhnut pneumatike, bicyklu....druhy raz priamo bez vybocenia ich prejst,napodobnili aj situaciu na dialnici teda auto za tebou v idealnom rozostupe, tesne vedla teba ine a pred tebou z iduceho auta vypadnuty predmet. Jednoznacne najhorsie bolo ak sa jazdec vyhybal tymto predmetom, smyk a nasledne havaria, pripadne kolizia s inym protiiducim autom, naraz do stromu, na dialnici biliird viacerych aut, kde najviac si to na dialnci odniesli ostatne auta.
27. 4. 2010 20:47
Re: ADAC
Keby si na každú náhodu mal mať v aute elektronický systém, asi by si musel oželieť kufor, alebo ťahať jednu strojovňu na zväzku káblov v prívesnom vozíku...
27. 4. 2010 21:41
Re: ADAC
Na smotane alebo klasicky pečené...? >:-[]
Avatar - Loptos
27. 4. 2010 10:43
Re: ADAC
Isiel si niekedy po dialnici 130 v noci a uvidle si na vedla cesty 10toraka jelena?
27. 4. 2010 11:25
Re: ADAC
Za plotom? Ak sa niečo volá dialnica, má to byť podľa normy EU oplotené.
26. 4. 2010 21:25
Re: ADAC
k tomu nieco vbehne....skor ako ta napadne nejaky uhyb ako na videu zacnes brzdit. Za druhe, prosim nezovseobecnovat, jedna sa o moj pohlad - vyhybaci manever by som asi nikdy nevolil, pretoze v situacii ked niekto, resp. nieco vbehne v poslednej chvili sa pravdepodobne nebudem stihat rozhliadat vedla seba (ci niekoho neodstreli z boku), alebo pred seba (ci nedam niekoho dole v protismere)a nebudem riziku vystavovat dalsich ucastnikov. Skratka zabrzdim co sa da a pockam na celny naraz (myslim si, ze zrazka s protiiducim je daleko horsia ako odstrelit nieco, resp. niekoho, kto vbehol do cesty.

Ak vbehne "vcas", tak video uvedene hore je irelevantne, pretoze sa poobzeram, pribrzdim a vyhnem sa.

Pisal som to uz nizsie - ak by vozidla boli nalozene nejakym tazsim a vyssim nakladom (napr. paleta papiera), tak by mozno situaciu nezachranilo ani esp.

Posledna poznamka - je fasa robit takyto test na lestisku, ak by sa tato situacia stala na uzkej ceste medzi dedinami, tak by si po prvom zatoceni volantom s akoukolvek dodavkou skoncil v jarku na druhej strane cesty.

PS: podobnu sitaciu som zazil a prezil bez ujmy na zdravi a majetku s dodavkou (aj ked o nieco vacsiou), takze to co pisem hore nie je z mojho pohladu iba teoretizovanie typ ked by mala babka vtaka bola by dedkom
27. 4. 2010 10:06
Re: ADAC
to máš ťazké. Prirodzený inštinkt vačšiny ľudí asi aktivuje brzdy a zároveň strhne volant. Až potom začne riešiť, či niekto ide vedla teba.
27. 4. 2010 20:51
Re: ADAC
Vlastná skúsenosť - ten blbec, čo do mňa zozadu vrazil, mal ale vadné inštinkty - červená ho neprinútila dupnúť na brzdu, ani brzdiace auto pred ním - tak strhol volant do vedľajšieho pruhu a napálil to vpohode do mňa...
28. 4. 2010 06:46
Re: ADAC
Nie, iba ľudská blbosť a pocit nadradenosti, že červená na semafore pre vyvolených neplatí...
26. 4. 2010 19:45
ADAC
Jo, co si kolikrat dovoli francouzsti vyrobci je neuveritelne! Jinak Fiat opet potvrdil ulohu leadera i v segmentu malych dodavek a brat cokoliv jineho je hloupost! Takze nezbyva nez zvolat bravo FIAT! ;-)
Rozbalit vlákno
15
26. 4. 2010 20:07
Re: ADAC
Citroen Nemo vyrába Fiat. Takže asi je leader niekto iný...
Inak Nemo sa SK trhu už neponúka.Fakt je to najhoršie auto v súčastnej ponuke Citroenu. Dosť dlho som sa čudoval, že načo.
26. 4. 2010 20:16
Re: ADAC
pozeram na stranky citroen a nemo tam stale figuruje. Skus rozpisat preco je to najhorsi citron v ponuke. Mimochodom tychto malych dodavok beha po sk pomerne dost a nemaju v sucasnosti ziadnu priamu konkurenciu
26. 4. 2010 20:25
Re: ADAC
No cenník naň je, ale realne žiadne nenajdeš ani na sklade, ani u predajcov.
Auto strašne poskakuje na priečnych nerovnostiach, hlavne dvojmiestna verzia. Oveľa lepšia voľba za tie isté peniaze je Berlingo First, hoc konštrukčne staršie
26. 4. 2010 20:44
Re: ADAC
cennik mozno nie je, ale teraz nam pridu nejake do firmy....takze objednat sa istotne daju. Tomu odskakovaniu sa nemozes cudovat, ten voz je kratky, ma maly podvozok a pokial ma odviezt myslim 750 kg, tak nemozes cakat nejaky poddajy podvozok. Makky podvozok by zrejme dopadol este horsie v test adacu.

Ak s tymto vozom vylezies mimo sk, resp. cz na normalne cesty, tak si to odsakovanie moc nevsimnes, resp. nebude obtazujuce.
26. 4. 2010 20:20
Re: ADAC
A takú blbinu si vzal kde?
26. 4. 2010 20:36
Re: ADAC
prečítaj si príspevok pod čulibrkom ;-)
26. 4. 2010 20:51
Re: ADAC
Hele a ty by si neudělal čulibrka?
26. 4. 2010 20:52
Re: ADAC
šaškom tu zvykne byť niekto iný ;-)
26. 4. 2010 20:53
Re: ADAC
Udělej čulibrka a nedělej krávu, Vlasto!
26. 4. 2010 21:03
Re: ADAC
Už nepi, začínaš sa baviť sám so sebou... :-!
26. 4. 2010 21:05
Re: ADAC
Člověk má denně vypít asi 2 litry vody. Mám tu ještě litr mattoni, tak neměj péči. Udělej čulibrka :-O
26. 4. 2010 21:11
Re: ADAC
Zase preháňaš, z Mattoni sa už posrrali aj väčší frajeri... >:-[]
Avatar - twistedTSD
26. 4. 2010 21:04
Re: ADAC
fiat tam pouze montuje ESP (do dieselu), tot vse ;-)
Avatar - Ham.
26. 4. 2010 20:17
Čulibrk
Ve srovnání s Kaiserem to hodil na boudu rychleji, krásněji a bez kecání. Je to jen další potvrzení faktu, že citron je přes design ale na jízdu to není.
Rozbalit vlákno
8
26. 4. 2010 20:21
Re: Čulibrk
Ty si zas vypotil jednu múdrosť... Choď s tým do varieté, uplatníš sa lepšie... >:D
26. 4. 2010 20:26
Re: Čulibrk
Vravím, že to auto konštruoval a vyrába Fiat
26. 4. 2010 20:27
Re: Čulibrk
A ako je možné, že Fiat je dobrý a Citroen zlý?
26. 4. 2010 20:37
Re: Čulibrk
Však si to sam napisal vo svojom príspevku, ako to je možné...
26. 4. 2010 20:38
Re: Čulibrk
Tak asi to nie je možné, nebude ten rozdiel v niečom inom? ;-)
26. 4. 2010 21:12
Re: Čulibrk
skús hádať, kto si prečítal diskusiu, tak to vie
27. 4. 2010 22:50
Re: Čulibrk
Oba jsou na *, ale jeden mel ESP a druhej byl o 15 00 levnejsi :D, jen se hazel na zada >:D
26. 4. 2010 20:21
klid, pánové.....
jednak se teda ukazuje, že ty roky v F1 se u Fiatu odrážejí i produkci minidodávek a prostě kdo umí ten umí ;-) ;-) Qubo partně testovali na šikanách v Monze apod. ;-)

Jinak bych ale řekl, že takhle převrátit jde spousta aut s vyšší stavbou karoserie.... Prostě to dostanete do přetáčivého smyku a "highsider" je na světě.... Nedělejme z toho vědu.... Prostě tyhle mikrododávky jsou auta na hrkání po městě, ne na nějaké extrémní jízdní situace...
Rozbalit vlákno
11
26. 4. 2010 20:22
Re: klid, pánové.....
Rozumný pohľad. ;-)
Avatar - Ham.
26. 4. 2010 20:33
Re: klid, pánové.....
No ale ono přitom hrkání po městě právě hrozí nejvíc aplikace podobného manévru, vkročení chodce do dráhy, nedání přednosti atd, atd. A na řešení určitě není potřeba šikany v Monze, firemní okruh určitě stačí na slušné odladění podvozku a když je hlava vývojářů k ničemu tak elektronika (ESP) to vždy může jistit. To, že by půlka starých ošmajdaných tranzitů a jim podobných kreatur na našich cestách dopadla stejně není argument, důležité je jak dopadají nové modely.
26. 4. 2010 20:42
Re: klid, pánové.....
Ale nepleť. Aká je maximálka v meste? A pri akej rýchlosti sa robí ten pripečený losí test? Raz tu ktosi dal štatistiky, ako často sa auto pri nehode prevráti. Je to tak malé percento, že napríklad ochranné oblúky kabrioletov sú vpodstate bezúčelné.
Avatar - Ham.
26. 4. 2010 20:46
Re: klid, pánové.....
Z určitého úhlu pohledu máš správné názory, dárců orgánů je zoufale málo.
26. 4. 2010 20:53
Re: klid, pánové.....
Toť prejav inteligenta... 8-s
26. 4. 2010 20:56
Re: klid, pánové.....
mestka jazda a mestka rychlost ta nemoze NIKDY dostat do podobnej situacie. Ak ano, problem nebude v aute, ale v medziclanku medzi volantom a sedadlom.

Este jedna poznamka, t.j. vozidla boli prazdne, ak by boli nalozene maximalnym moznym nakladom, tak az potom by sme videli zaujimave videa a bolo by jedno ci je to citron, alebo makaron (samozrejme zalezalo by na tvare a rozlozeni nakladu).
Tieto vozidla nie su urcene primarne na predvadzanie sportovych vykonov na cestach a pokial si to neuvedomuje jeho vodic, mal by dobrovolne utekat vratit vodicak na najblizsi di
27. 4. 2010 08:19
Re: klid, pánové.....
To je pravda. Len este dve poznamky: na toto ma dost velky vplyv pneumatika (sirka, profil, material). Da sa povedat, ze cim mizernejsia (mensi koeficient trenia), tym mensia sanca na prevratenie. A druha vec, mam z videa ten pocit, ze pri testovani Citroena tomu vodic trosku "pomohol" a rozhodil auto viac ako bolo potrebne...
Avatar - Perun
27. 4. 2010 08:42
Re: klid, pánové.....
;-) :yes:
27. 4. 2010 11:28
Re: klid, pánové.....
Viackrát som si to video pozrel, a ten nájazd do zátačky nie je rovnaký v prípade F a v prípade C.
Inak pri tom rozhovore s testovacím vodičom, mu vykukuje so saka tučná obálka s logom fiat :))
27. 4. 2010 19:24
Re: klid, pánové.....
No jestli to spíš nebylo tím, že ESP u Fiatu "vyžehlilo" už tu první zatáčku...
26. 4. 2010 20:42
Francie
Kvalita z Francie...co chcete.. ;-) ..
Rozbalit vlákno
13
26. 4. 2010 20:42
Re: Francie
a ty si "kvalita" odkiaľ? :-!
26. 4. 2010 20:50
Re: Francie
Ten je přímo vod sopky. >:-[]
27. 4. 2010 15:38
Re: Francie
Jsem primo ze stredu zeme :-) >:D .
27. 4. 2010 20:55
Re: Francie
a nie zo stredu vesmíru?
27. 4. 2010 22:47
Re: Francie
Nn, tomu jen sefuji :-! >:D .
26. 4. 2010 20:53
Re: Francie
Aby se vrátil Elvis!
27. 4. 2010 11:51
Re: Francie
Zkus to u Paroubka. ;-)
27. 4. 2010 15:38
Re: Francie
Paroubek rika, ze na tom zapracuje >:D .
Avatar - Perun
27. 4. 2010 08:46
Re: Francie
Z Francie pochází jen ten motor.. vše ostatní je Fiat..
Příště nevětrat, nebo alespoň nosit roušku, ten prach z Toluenfjallajökull je prevít...
27. 4. 2010 11:52
Re: Francie
Jo, toluen je potvora. >:D
27. 4. 2010 15:39
Re: Francie
Fiat? To je jeste horsi. :-!
BTW proc vsichni pisou nesmysl? Jökull znamena totiz LEDOVEC, vsude se pise nazev ledovce, misto nazvu te sopky. Achjo, kontinentalni amateri :-! >:-[] ...
Avatar - Perun
27. 4. 2010 15:49
Re: Francie
Pokud vím, tak "kull" nebo jeho obdoba "kul" je kopec.. ne?
27. 4. 2010 22:46
Re: Francie
Jokull znamena ledovec a nehadej se se mnou, uz tu par let ziju :-) .
26. 4. 2010 21:01
Q7 alebo Escalade,
ako dopadli v tomto teste takéto obludy? To by ma zaujímalo.
Rozbalit vlákno
7
26. 4. 2010 21:03
Re: Q7 alebo Escalade,
Nacpali tam 6 dětských sedaček a převrátili se až při sjezdu z Lomnickýho štítu. >:D
26. 4. 2010 21:15
Re: Q7 alebo Escalade,
blbe :-!
26. 4. 2010 21:55
Re: Q7 alebo Escalade,
Tak to už je tvůj druhý věcný a jasný příspěvek za poslední týden! :yes:
27. 4. 2010 21:44
Re: Q7 alebo Escalade,
Keď chceš, môžem ti to písať každý deň... >:-[]
27. 4. 2010 15:41
Re: Q7 alebo Escalade,
Vis jak? Asi jako XC90tka, proste to ma ESP voe :-) .
27. 4. 2010 18:54
Re: Q7 alebo Escalade,
U německých značek a ostatních takových oblud fyzikální zákony neplatí. Vlastníci ti to potvrdí. :-)
Avatar - pallas
29. 4. 2010 17:48
Re: toyota zastavila predaj offroadov celosvetovo
prave kvoli kritike v USA - vyhybaci manever. [odkaz]

ale ako by dopadli americke obludy?
Avatar - twistedTSD
26. 4. 2010 21:18
tak to naštve
jeste že to neprodavaji v USA >:-[] ...
Rozbalit vlákno
6
26. 4. 2010 22:01
Re: tak to naštve
Američan takovouhle bednu převrátí i s ESP v garáži.
27. 4. 2010 08:13
Re: tak to naštve
Nepřevrátil, v Americe nemají zatáčky >:D ...
27. 4. 2010 10:11
Re: tak to naštve
>:-[] :yes:
27. 4. 2010 20:56
Re: tak to naštve
práveže to majú horšie - všetky križovatky pravouhlé
27. 4. 2010 15:42
Re: tak to naštve
Ale jen, kdyz potrbujou vykresat dolary z pojistovny vyrobce...
Avatar - gld
26. 4. 2010 21:20
Pravdy od ADAC-u
Ďalší nezaujatý a objektívny test od adacu pri ktorom boli dodržané všetky podmienky na zmysluplné porovnanie?

A ani o minútu neskôr ako sa euro mozgy snažia presadiť povinné ESP pre každé nové vozidlo vyrobené v eu..nie žeby som bol zásadne proti ale nenápadní sú jak lajno v tráve :-!
Rozbalit vlákno
0
26. 4. 2010 21:46
By Loeb
By Loeb... >:D 8-s :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - R32
26. 4. 2010 22:09
ADAC
A - automaticky
D - do*ebú
A - automobilky
C - cudzincov

špinavosť najhrubšieho zrna, vodič dostal jasné zadanie... Keď už, tak nech natočia video vozidiel kde jedno bude mať ESP a druhé nie, toto púšťať v autosalónoch a nech sa zákazník rozhodne ako chce... ;-\
Rozbalit vlákno
0
26. 4. 2010 22:25
Novej název
Už to není NEMO, ale NEMEHLO. ;-)
Rozbalit vlákno
1
27. 4. 2010 15:44
Re: Novej název
Zakopnul o sve vlastni ,,nohy" to je umeni :D, takovyhle efektni zada nehodim ani na snwbrdu :D.
26. 4. 2010 22:34
no a co?
třeba takovej James Bond otočil takhle na střechu i Aston Martin >:D
Rozbalit vlákno
0
27. 4. 2010 01:02
Aaaa... další nezávislý test...
... nezávislého skvělého ADACu... bravo!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ada je zase tady
27. 4. 2010 05:27
jasný vzkaz pro veřejnost
nekupujte francouzské a italské auta >:-[]

Ale teď vážně: výše uvedené kecy místních "odborníků" o tom, jak je v praktickém provozu víceméně nemožné se dostat do situace, která skončí "na budce", jen dokazují napstou životní nezkušenost místních teenagerů... I při městském provozu totiž můžete skončit na střeše raz dva - sám jsem takový případ viděl na vlastní oči: po ulici mezi rodinnými domky v Praze jela Zastava (Fiat 128) rychlostí cca 40kmph. Z boční ulice vyjela Š120 (cca 20kmph) a trefila tu Zastavu z boku mezi zadní pravé kolo a zadní nárazník. Hodila jí tak ten její relativně lehký zadek asi o třičtvrtě metru bokem a Zastava ležela do dvou vteřin na budce na chodníku jak chcíplá mrcha. 8-s
Rozbalit vlákno
18
27. 4. 2010 06:30
Re: jasný vzkaz pro veřejnost
jojo, to je úplně ta stejná situace a to má váhu.....

Tady se netestovala odolnost karoserie při převrácení, ale stabilita auta při úhybném manévru...
27. 4. 2010 07:42
Re: jasný vzkaz pro veřejnost
tvoj priklad sa absolutne v nicom nezhoduje s podmienkami testu. Takze este raz - pri mestkej rychlosti a premavke sa toto nestane, pokial nezavadis kolesami, resp. nenabehnes na obrubnik, ale to uz by mohlo prevratit aj iny voz.

Test adacu je fajn, ale realne manevre sa nerobia na letisku a ako som pisal vyssie, pokial by si tento pokus skusil na nejake uzkej ceste v zapadakove, tak sa s najvaciou pravdepodobnostou pocas manevru nezmestis do cesty a skoncis jarku oproti (mozno "odlozeny" na boku)
neregistrovaný "exctenar"
27. 4. 2010 08:02
Re: jasný vzkaz pro veřejnost
Myslím, že jenom duševně chorý člověk by si koupil auto na základě sdělení "odborníků" z netu. :-!
27. 4. 2010 10:21
Re: jasný vzkaz pro veřejnost
Takze kupujes Nemo? Mozna zacnou davat jako serivou vybavu i prilby >:D
27. 4. 2010 08:22
Re: jasný vzkaz pro veřejnost
ježiš to je zas aféra.... Borci při dělání pi*ovin na letišti převrátili mikrododávku :*) To je úplně logické, že to takhle dopadlo.... Prostě když vezmu auto s vysokou stavbou kastle, které je navíc úzké, tak ho prostě převrátím jak nic.... Ve vyšší rychlosti by při stejném manévru mohli klidně převrátit VW Caddy, které taky v základu ESP nemá.... (stejnětak nemá ESP třeba Ducato)....

To je úplně to samé, jak kdybych vzal Fábii a takový test s ní dělal třeba ve 120kmh. Taky by to nezvládla (a klidně by se mohla převrátit) a taky by se mohlo psát "je nebezpečná, kupte si BMW3, které je stabilnější"... Prostě každé auto je určené na určitý typ provozu a pokud ho dostaneš do extrému, tak nestíhá....

Celý test hlavně vypovídá o tom, že ESP je opravdu užitečná věc. Nějaké závěry o modelu Nemo bych rozhodně nevyvozoval....
Avatar - R32
27. 4. 2010 08:43
Re: jasný vzkaz pro veřejnost
To je práve ten problém, prečo nevzal ADAC na test napr. spomínaný VW Caddy ale snaží sa prevrátiť autá z iných krajín? Vieš si predstaviť čo to spôsobí keď to bez patričného pokecu pustia v telke a kopec ľudí nebude zaujímať ESP (lebo nebudú pozorne počúvať alebo ani nevedia čo ESP je) ale sa zamerajú práve na model a značku "nebezpečného" auta. Veď Fiat prešiel a Citroen nie... Keď už chceli byť objektívny mali robiť tento test s názvom "výhody ESP" prelepiť znak auta a zdôrazniť výhody ESP a nie pustiť kačicu s názvom "Nemo sa prevrátil"...
Avatar - Perun
27. 4. 2010 08:56
Re: jasný vzkaz pro veřejnost
Ale to už by nebylo tak zajímavý...
Pamatuji si, jak se krásně Hollywoodsky kutálel i Logan, prodeje šly na pár měsíců dolů a i když Renault dosáhl omluvy a opakování testu, pár tisícovek spořivých německých zákazníků sáhlo mezitím po něčem jiném. A o tom to je.

Na druhou stranu, prodeje osobních verzí tohohle "zázraku" jsou zanedbatelné, takže tady šlo opravdu o něco víc o demonstraci toho, jak velkou roli může hrát ESP v aktivní bezpečnosti - s tím 100% souhlasím. A že to odnesl Citroën..? Částečně platí - dobře mu tak, nemá tak šetřit na výbavě. Na druhou stranu, přece nebudou pranýřovat domácí produkci, nejsou padlí na hlavu :-)
27. 4. 2010 15:20
Re: jasný vzkaz pro veřejnost
Len ostava otazocka, preco na taketo experimentovanie si stale vyberu v ADAC zahranicne vyrobcu (Fiat 500, Logan, teraz Nemo) a nie ich domacu znacku :-( . Inych poskodit mozu ale u takeho Cadyho by mali tiez o salto postarane.
27. 4. 2010 19:30
Re: jasný vzkaz pro veřejnost
Tak třeba toho Fiata 500 poslali proti Audi Q7, aby ukázali, co znamená 5* u 1.000kg a 5* u 2.500kg... Dle očekávání byl Fiátek na šrot, ale posádka by přežila. No jo, tý Q7 museli pak přelakovat nárazník >:-[] >:D
28. 4. 2010 11:58
Re: jasný vzkaz pro veřejnost
Tak vieš, keby proti Q7 poslali Fox, na šrot by bola Q7, a to si nemohli dovoliť... >:-[]
Avatar - pallas
29. 4. 2010 17:19
Re: jasný vzkaz pro veřejnost
mohli poslat Q7 proti kamionu
27. 4. 2010 10:17
Re: jasný vzkaz pro veřejnost
Ádo, jsi trošku mimo. V tom tvém příkladu byl problém někde jinde - teda hlavní problém byl, že to byl italský pekáč, ale pak ještě pár doplňujících:

1. Škodofka neměla TDI
2. Zastava neměla 4x4
3. Zastava měla na přístrojovce kelímky
4. Řidiči škodofky i zastavy čučeli doma na černobílou bednu

a na závěr to nejhorší

5. tesně před touto havárií v Praze, v Brně vyjel z garáče pan R. M. na svém Renckovi čímž vážně porušil všechny pravidla silničního provozu, trestního zákona, Ústavy, zvykové práve kmene Ururubma v Burundi, i fyzikálně-matematické zákony, a nese hlavní zodpovědnost za vznik situace končící převrácenou Zastavou :-!
27. 4. 2010 11:56
Re: jasný vzkaz pro veřejnost
To mi připomíná teorii chaosu. >:D :yes:
27. 4. 2010 13:35
Re: jasný vzkaz pro veřejnost
ty taky za vším vidíš konspiraci :-)

prostě to zvoral ten Rencek, je to jednoduchý jak facka, nic za tím nehledej, fakt ;-) >:-[]
27. 4. 2010 16:05
Re: jasný vzkaz pro veřejnost
a zabudol si este povedat, ze ada fsetkych odtiahol do servisu, lebo uz ma skusenosti s rumunskotalianskofranczskymi vrakmi a proste sa nad nimi zlutoval a vysvetlil im nech si kupuju nemeckojaponske suv s poriadnym tdi
Avatar - Ronault.
27. 4. 2010 21:04
Re: jasný vzkaz pro veřejnost
Máš tam jednu chybu, pan R.M. Rencka z garáže vytlačil >:D >:D
27. 4. 2010 22:14
Re: jasný vzkaz pro veřejnost
toho rencka vytlacili uz z vyrobneho pasu...ten voz bol nepojazdny a hrdzavy uz v zavode >:-[] >:-[]
28. 4. 2010 12:00
Re: jasný vzkaz pro veřejnost
A čo sa divíš, však sa to poľa výkresov nedá ani zmontovať, vieš, koľko je v ňom izolepy, aby sa to nerozpadlo aspoň cestou do predajne?
27. 4. 2010 14:44
hmm ADAC
1. je jasne, ze auto, ktore je vyssie ako sirsie ma vacsiu nachylnost sa prevratit, proste fyzika nepusti. So zvysujucou sa rychlostou v "losom teste" umerne zvysujete riziko prevratenia
2. tento test je hranicny test. Cize v 99% pripadov k takemu manevru v reale proste nedojde
3. Treba podoknut ze ADAC sa svojho casu riadne popalil na Dacii Logan a tam to vyzeralo skor na strach konkurencie
4. Vysledky tohto testu sa extremne precenuju, kazdy vyrobca predsa podrobi novy model, tym najtvrdsim testom, kym realne zacne seriova produkcia.
Rozbalit vlákno
0
27. 4. 2010 15:06
Omyl
Nenapadal by som ich hned, ze chcu poskodit jednu ci druhu znacku, ved vieme ze sa jedna o tie iste auta, akurat v jednom z nich nie je ESP, takze chceli poukazat na nutnost ESP v podobnych automobiloch.
Inak co sa tyka brzdenia burania, ci vyhybania sa divokej zveri, tak na to maju celkom zaujimavy test tiez...
[odkaz]
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Mikesus
27. 4. 2010 15:46
Re: Omyl
Přesně tak. Tady pořád řeší, jestli je jedno auto špatný a druhý ne. Obě auta jsou úplně stejná, až na to, že jedno má ESP a druhé ne. To je také účel testu.

Tady je video, zda je lepší se vyhnout zvířeti, nebo ne a porovnání s ESP a bez.
[odkaz]
27. 4. 2010 21:00
Re: Omyl
Tak možno nakoniec ide o to, aby každý musel mať to sprosté ESP v aute - vždy sa niekomu ženie voda na mlyn a motoristi sú najproduktívnejšou dojnou kravou.
27. 4. 2010 16:02
Laboratorní podmínky
Tohle je jen teorie. Ve skutečném životě něco takového nikdy neuplatníte. Když vám něco hupsne před auto, tak budete rádi za dupnutí na brzdu v rozumném čase. Uhýbat budete až když dlooooooooouhé sekundy poletíte k překážce s nohou na brzdě a budete mít čas řešit kam uhnout. Pochybuju, že hned strhnete volant do protisměru na čelní srážku s protijedoucím autem.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "soukon"
27. 4. 2010 17:36
ADAC - podvodníci
Zase to bude něco jako s Dacii Logan to sou takový kr***ni ty ADAC!!! Všechny pozavírat.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "I.G. Arthur Von Fofot"
27. 4. 2010 19:46
ADACu neverím :)
ESP je pekná vec, ale v prvom rade by si mali ľudia vyberať autá s kvalitnými podvozkami. V poslednom čase sa príliš veľa automobiliek príliš spolieha na elektroniku a flákajú konštrukčnú stránku. Typický príklad je Honda Civic tejto vs. predchádzajúcej generácie. Ktorá asi tak jazdí lepšie...? Alebo Nissan Primera do 2002, ktorá nemá ani náznak ESP a v zákrutách je stále stabilnejšia ako Golf V GT. Skrátka áno, dobre, ESP JE dobré, ale prosím vás, výrobcovia, dajte si trochu viac záležať na podvozkoch...
Rozbalit vlákno
0
27. 4. 2010 22:54
Další test na objednávku...
ADAC dávno ztratil důvěryhodnost. Dělá testy zásadně na objednávku, jak se to ukázalo třeba u testu Dacie Logan když se začala až moc dobře prodávat. Toto je naprosto stejná situace. Někdo prostě potřeboval ukázat hloupým lidem, že jedině když má auto ESP tak je bezpečné a že je naprosto nutné aby ze zákona všechny auta bez rozdílu vozily těžké a drahé ESP. Proto si vybrali vysokou dodávku s nic moc podvozkem a ne normální nižší auto.
Je jasně vidět že styl projetí zatáček je úplně jiný, u auta bez ESP řidič schválně auto rozhoupal tvrdším manévrem. Taky bych se vsadil, že na autech byly obuté různé pneumatiky aby se objednaný rozdíl pořádně zvýraznil.
ESP na převrácení auta kvůli vysokému těžišti a převážení nemá skoro žádný vliv. Třeba u Mercedesu A když přidali ESP tak stejně ho šlo pořád dostat na dvě kola pokud to řidič uměl, i když o trochu hůř. Prostě fyzikální zákony nelze popřít instalací elektroniky, když je auto vysoké a má měkký podvozek tak prostě bude vždy míň stabilní než nějaká sportovní placka.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - pallas
27. 4. 2010 23:31
Re: Další test na objednávku...
Renault Kangoo s ESP: [odkaz]

Nemo sa v Nemecku tak dobre predava, ze bolo potrebne nieco vymysliet, kym s podobnym autom dojde na trh VW.
28. 4. 2010 06:50
Re: Další test na objednávku...
Keby chceli, prejdú to s ním kľudne a vpohode. Všetko záleží na šoférovi. V takýchto situáciách stačí aj rýchlosť vyššia o pár km/h, a výsledok môže byť úplne odlišný.
Avatar - bubucci
27. 4. 2010 23:14
:)
Mě to příjde jako zkoušet s takovým autem skandinávský švih. Taky pak tu zatáčku letíš bokem >:D
Já bych chtěl v tom testu vidět např. Subaru Libero (BTW pro mě jedno z nejsměšnějších aut na našich cestách)
Rozbalit vlákno
3
Avatar - pallas
27. 4. 2010 23:34
Re: :)
nielen Subaru Libero (ten to ma iste), ale vacsinu SUV-ciek. Toyota Hilux isiel na budu takisto. [odkaz]
28. 4. 2010 06:53
Re: :)
Tam to aspoň robili slušní ľudia, čo sa nesnažili to auto prevrátiť, jednoducho dal kontru volantom a dostal kolesá zasa na cestu. S Nemom by to zvládli podobne, keby chceli, ale tam to vidím na trhnutie volantom opačným smerom... :-!
Avatar - pallas
29. 4. 2010 17:23
Re: :)
presne tak. Uz som to pisal vyssie - prevratili Nemo, pretoze chceli, pretoze potrebovali zaber, ako sa Nemo kotula po ceste, proste nieco, co zaposobi na laikov v zmysle "nekupovat!".
Stacilo dat kontru volantom.