Novinky
white label
0
Tak to jsi ako malý chalan (v tomto hledu) dělal komančům radost... >😒]
Přejít do diskuze
Keď som ako malý chalan občas pozeral talianske či francúzske filmy a videl tam behať žigulíky, dacie, polské fiaty či avie, tak to celé vyzeralo úplne inak - že tie socialistické štáty musia vyrábať veľmi dobré autá, keď ich kupujú aj na Západe 😄. Samozrejme až oveľa neskôr mi došlo, že je to úplne naopak.
Podobne som uvažoval, keď som počul hit od Zagorovej či Vondráčkovej v taliančine alebo angličtine. Tak som si hovoril, že tí západniari sú ale sviniari, že takto kopírujú naše hity 😄
Podobne som uvažoval, keď som počul hit od Zagorovej či Vondráčkovej v taliančine alebo angličtine. Tak som si hovoril, že tí západniari sú ale sviniari, že takto kopírujú naše hity 😄
Tenkrát na začátku sedmdesátejch let si máma vzpoměla , že by jsme si měli pořídit auto . Začala v práci chodit na přesčasy a sobotní směny a za pár let našetřila k 70 tisícům . Tak se s tátou a strejcem vypravili do Klatov do Mototechny ( táta si tenkrát teprve dělal řidičák ) . To bylo na jaře roku 1973 . Ještě po cestě neměli vůbec představu jaký auto koupí , ale docela určitě věděla že to nebude Škodovka . Nelíbila se jí . Po cestě z nádraží proti nim jel Žigulík , TOHO CHCI !!!!!! prohlásila prý tenkrát . V Mototechně na dvoře měli tenkrát ještě dva Žigulíky . Nechali si umýt jednoho , ale našli na dveřích škráblý lak . Tak si vzali druhýho . Žiguli 1200 vínově červený . bylo to auto snad z druhý dodávky do ČSSR , všichni se tenkrát divili co jsme si to koupili za fáro . To auto bylo nezničitelný , sjezdili jsme s ním po výletech celou republiku a několikrát nás dovezlo k Baltu , jadranu a jednou i do Bulharska . Nakonec jsem se s ním po létech ještě naučil jezdit a prodávali jsme ho v perfektním stavu někdy kolem roku 1993 . Tehdy se říkalo že první série byly nezničitelný protože se ještě dělaly ze Švédský oceli a na kvalitu dohlíželi inženýři od Fiatu . Supr auto !
Rychle se zapomíná a mladí netuší o čem mluví. Ono se snadno kritizuje, ale je potřeba si i vyzkoušet. V té době byl na výběr Trabant, Wartburg, Škoda a Žigujík. Na rozdíl od těch ostatních byl žigulík spolehlivé auto, které mohlo být i kombi. Byl to tank s výbornou průchodností a až na reznoucí plechy to byl držák. A provozní náklady na km byly výrazně nižší jak dnešní moderní auta. Pokud totiž člověk bere auto jako přibližovadlo, tak Žiguli nikdy nezklamalo, dobře topilo a dobře táhlo. Se Škodovkou se to vůbec nedalo srovnat, Škodovky té doby byly dost poruchové. A pokud budu v zemi, kde není rozvinutá síť servisů, tak raději zvolím Žiguli než moderní auto plné elektroniky. Odešel mi EGR v Mondeu z roku 2007, v době, kdy mělo najeto 40tis.km a sehnat servis ve Skandinávii bylo nemožné. Nejbližší servis 800km. Takže 800km poskakování a padání motoru do nouzáku. ;-\
Takže s láskou vzpomínám na Žiguli. 😉
Takže s láskou vzpomínám na Žiguli. 😉
Jo tento žigul je u nás pořád v hojném počtu a hodně dlouho bude je to spolehlivé auto které vydrží skoro všechno a lehko se udržuje
To mi ovšem dávno došlo, taky to už vůbec nebylo o pointě, zas tak tě nepodceňuju...
Takže to zkusím znovu a trochu jinak, když dva (v tomto případě raději dvě) dělají totéž, není to (vždy) "totéž"..., takže ono taky není "kúrenie" jako "kúrenie"... 😉 😄
Takže to zkusím znovu a trochu jinak, když dva (v tomto případě raději dvě) dělají totéž, není to (vždy) "totéž"..., takže ono taky není "kúrenie" jako "kúrenie"... 😉 😄
Ano, tak nějak jsem to s tím "relativně" myslel... 😉
Nevím jak u vás, ale u nás je to "kúrenie" v autě určitý "nadstandart" dodnes... 😲 >😁 >😒]
Nevím jak u vás, ale u nás je to "kúrenie" v autě určitý "nadstandart" dodnes... 😲 >😁 >😒]
že je auto vo výrobe absurdne dlho nie je chyba auta 😉
"Odladené" samozrejme bolo, kvalitu spracovania okopírovať nevedeli a zrejme ani nechceli a jazdné vlastnosti sa museli logicky zmeniť ak malo auto vydržať jazdiť niekoľko sezón po ruských paródiách na cestnú sieť
stále ale myslím že v čase uvedenia na trh to bolo robustné a komfortné vozidlo
"Odladené" samozrejme bolo, kvalitu spracovania okopírovať nevedeli a zrejme ani nechceli a jazdné vlastnosti sa museli logicky zmeniť ak malo auto vydržať jazdiť niekoľko sezón po ruských paródiách na cestnú sieť
stále ale myslím že v čase uvedenia na trh to bolo robustné a komfortné vozidlo
SUV - Sovětské Univerzální Vozidlo
Bylo to "odladěno" na "SS" (Sibiřské "Silnice") a "SS" (Sovětský Svaz) vůbec... 8-s >😒]
Bylo to "odladěno" na "SS" (Sibiřské "Silnice") a "SS" (Sovětský Svaz) vůbec... 8-s >😒]
ono odladění mělo své důvody jak technologické, tak i díky infrastruktuře (holt na Sibiři silnici nepostavíš), ale oproti vzoru to byl prostě downgrade. I když jako SUV verze Fiatu 124 by se to možná mohlo brát >😁
Proč zrovna začátkem 70tých let, když se u nás relativně dobře prodával minimálně do konce osmdesátých let...
Abys pochopil, jak hodně jej sověti dokázali "odladit", musel by ses svézt i originálním Fiatem 124 (vůz roku 1967), případně Fiatem 128 (vůz roku 1969), což byly na svou dobu určitě výborná auta...
Abys pochopil, jak hodně jej sověti dokázali "odladit", musel by ses svézt i originálním Fiatem 124 (vůz roku 1967), případně Fiatem 128 (vůz roku 1969), což byly na svou dobu určitě výborná auta...
v rámci východního bloku byly na špičce, nicméně oproti své předloze prošly "downgradem". Což bylo dáno technologickým zázemím SSSR, včetně jeho satelitů.
To si mě špatně pochopil, nemyslel jsem nostalgii na konkrétní kusy a s nimi spojené osobní vzpomínky "na první auto, nebo sex v něm"..., tu chápu i u Trabanta.
Myslel jsem určitou "technicky zarputilou pseudonostalgii", kdy jsou někteří jedinci schopni tvrdit, že to byly na svou dobu a třídu obecně špičkové vozy a ještě dnes by málem stály za "hřích". Přesně tohle jsem tu totiž zažil pod článkem, kdy se "vzpomínalo" třeba zrovna na Wartburgy... 8-s 😉
Myslel jsem určitou "technicky zarputilou pseudonostalgii", kdy jsou někteří jedinci schopni tvrdit, že to byly na svou dobu a třídu obecně špičkové vozy a ještě dnes by málem stály za "hřích". Přesně tohle jsem tu totiž zažil pod článkem, kdy se "vzpomínalo" třeba zrovna na Wartburgy... 8-s 😉
žigul 01 a 05 v motorizacích 1399 byla skvělým pracantem odtála mi spoustu tun materiálu a když už něco selhalo dalo se snadno opravit čí vyměnit. Dneska u všech aut bez PC ztraceni v elektronice přístupy na pár facek
Taky jsem si toho všiml, otázkou je co to vlastně je.. prototyp, prototyp plánovaného vozu, šrot? >😁
šmarja Labele.. proč by na něj nostalgicky nevzpomínali, když v něm jezdili s rodiči na výlety nebo to bylo jejich první auto nebo v něm měli první sex nebo .. je to stejně úchylné jako vzpomínky na Cortinu, Brouka, Škodu Garde, Felicii, Fabii nebo jakékoliv auto v historii minulé i budoucí. Tahat do toho politiku není třeba, nemá s tím co dělat.
Sem si prohlížel fotky a na jedný z nich mi přijde, jako by byl vyfocenej mladej Kraus (Uvolněte se prosím). Stojí vedle tmavý Lady, opřenej nohou o šutr, v ruce má rejč a pod sebou kolečko 😄
Moje řeč, ale nostalgicky zarputilých zastánců tohoto socialisticky zdeformovaného Fiatu 124, najdeš překvapivě stále dost (podobně jako voličů KS)...
2190 je rok uvedení na trh? To by tak nějak odpovídalo >😒]
Jinak žigulik byl dobrej, otec měl jednoho v ty bordó barvě jako na titulní fotce
Jinak žigulik byl dobrej, otec měl jednoho v ty bordó barvě jako na titulní fotce
Je libo tahač návěsů? [odkaz] [odkaz]
A při hledání té návěsové šílenosti jsem narazil na novou Lada 2190(?) [odkaz] [odkaz]
A při hledání té návěsové šílenosti jsem narazil na novou Lada 2190(?) [odkaz] [odkaz]
já mám 3 žigulíky, 2x Lada 21043 a 1x 2106, spokojenost, díly za hubičku, a když jezdím na plyn, tak 1km vychází na 1-1,5kč