Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Elektrické Renaulty v definitivní podobě: Fluence ZE, Kangoo Express ZE

73 komentářů

OndraH
Kdyby to nejelo na baterie, tak mám co se týče vzhledu vybráno :-| .Vypadá živě a jako úplně nové auto.Vůbec bych se nedivil, kdyby to byl zámer, kvůli prodeji.
kuko
obyčejný Fluence celkem jde, ale teď jsem viděl továrenský "sportpaket" a s ním je to fakt parádní sedánek. Snížený podvozek, optický tuning v rozumné míře, fakt hodně dobrý. Akorát je to zabitý 1.6tkou pod kapotou ;-\
OndraH
Lepší motory by dostal, kdyby nebyl koncipován jako thalie ve své třídě a vo tom to je ;-\ .I když nic není časem vyloučeno.
kuko
samozřejmě, já chápu jeho určení, jen říkám že ten sportpaket ho skutečně posunul opticky o hodně výš, ale bez patřičného upgradu pod haubnou je to jak Fabka HTP RS >:-[]
Klaudius
Ak chceš viac, máš tam 105 koní v nafte a 6-kvalt. To je už vcelku primerané. Nakoniec je to sedan na pohodlné cestovanie, nie športové náradie. ;-)
Avatar - T613
T613
koní není nikdy dost ;-)
pogo26
Fluence tě zklame, jakmile do něj sedneš. Oproti Meganu o dost horší sedašky, horší materiály v interiéru, měkčí podvozek. Celkové vyznění je podobné jako když postavíš Thalii proti Cliu.
Klaudius
Čo je "o dost horší sedačky"?
Čo znamená "horší materiály v interiéru"?
Prečo považuješ mäkší podvozok za horší, ide o účel, nie?
Konkretizuj teda, čo tým myslíš.
pogo26
Rozdíl v sedačkách poznáš hned. Chce to vyzkoušet. Plasty v interiéru jsou také jiné než v Meganovi. Megan je má měkčené, Fluence tvrdší.
Klaudius
Plasty v autách nechutnám,okrem ergonómie ide o vzhľad interiéru a vôňu, a v tomto smere voči Megane nevidím rozdiel. Sedačky vo Fluence mi absolútne vyhovovali. Čo s tým podvozkom?
Avatar - Achernar9
Achernar9
Mě se to líbí. Ovšem ten dojezd je trochu limitující. Při svých cestách na Slovensko bych potřeboval po cestě tak min. 2 stanice na výměnu baterií.
Jinak jsem ve Fluencovi ještě neseděl ale jestli má měkkej podvozek, je to přímo pro mě. Nemám rád tvrdý auta. Vzpomínám na nádherný pohodlí ve své už bývalé R25...
Je sice hezký, že vývojáři automobilek myslí na budoucnost naší planety a vymýšlejí různé elektromotory... Ale zajímalo by mě, jak bych s takovýmhle autem jel například někam k moři, třeba 1500 km nebo víc... Buď bych musel mít sebou 9 náhradních baterií, což by se mi už asi do kufru nevešlo, to bych musel vyměnit za kufry a různý zavazadla, nebo bych musel po ujetí každých 160 km dobíjet 6 až 8 hodin jednu baterii.. takže například cesta do Španělska, která ted trvá klidnou jízdou tak 18 hodin, by najednou trvala 3 a půl dne... Pobytový zájezd trvá tak 8 dní... takže než bych tam vůbec dojel, tak bych už měl půlku dovolený za sebou... Takže jen tak páni vývojáři, jen tak dál... :-)
OndraH
Jak říkám, tohle auto nemá u většiny lidí praktické využití.Je to pro lidi, co jezdí po městě a nechtějí nebo nemají žájem o klasiku většinou z důvodů ekologických nebo úsporných.

Zajímala by mně však jedna věc...Kolik se bude platit za výměnu prázdné baterie za plnou.
kuko
ta poslední otázka je zajímavá :yes:

jestli to má fungovat, bude muset být cena hodně nízko. Vzhledem k masivním dotacím/úlevám od státu při budování infrastruktury (min v žabákově) by se mohla skutečně cena dostat na úroveň normálního tankování (v podobném rozsahu)
IPace
OndraH > prave naopak vetsina lidi jezdi kratsi trasy do 100km za den, takze u vetsiny naopak ma prakticke vyuziti, ovsem spise v mensim mestskem aute typu Clio nebo Megane, idealni je to v tom Kaboo, spousty dodavk denne nenajedou vic nez prave 100km a to po meste sem a tam, mesta a dalnice budou jiste i prave ty mista kde se budou budovat ony vymenne stanice na baterie

mxmfilip > na takovou dovolenou nema cenu jezdit autem, z vlastni zkusenosti vim ze levneji vichazi letadlo + zapujcene auto v miste dovolene, navic nemusim 18 hodin sledovat okoli silnice a 2 dny si z dovolene znicit jizdou autem prez pul evropy tam a nazpatek
Avatar - Ronault.
Ronault.
Tak snad jako správný Evropan k moři poletíš letadlem, ne? A na místě si auto půjčíš. :-!

každopádně jak píšou kluci nademnou, tohle jsou počátky a hlavně pro snížení emisí ve městech
kuko
dovolená je jedna věc, ale co třeba služebka do Paříže? ;-) >:-[]
IPace
pokud je tvuj nadrizenej inteligentni, tak te tam taky radsi posle letadlem :-)
nejen ze palivo a tvoje vejplata za tu dobu cesty budou nad cenou letenky+tax, ale jeste te bude moci vyuzit usetrenem case na jinou praci kterou by si stravil jinak v aute

navic nevim proc to resit, proste si takove auto nekdo nekoupi a nekdo koupi, ty a dalsi kdo mudruji nad dojezdem na nabiti si ho stejne nekoupite a tak vas ten dojezd trapit nemusi ;-) nebo resis snad ze bezne osobni auto ma dojezd na nadrz 600-1000km a kamion nebo autobus ma na nadrz dojezd i 2000km? koupis si snad na cestu do Parize autobus abys nemusel tankovat?
Klaudius
snáď si toho "rejpala" nevzal vážne... >:D
IPace
ale obcas i jo, ja si taky obcas rejpnu >:D
kuko
Samane, máš vážné mezery co se týče znalostí a rozhledu! Doporučuji ti projít archiv příspěvků a zjistíš, že 4 manažeři jezdí do Paříže pomalu obden ;-)
Klaudius
A čo si nejaký švorcák, alebo čo? Vezmeš so sebou ešte jedno elektrické Kangoo, naložené nabitými baterkami... ;-) >:-[]
Nicco
Tak tuto otazku si kladli lodia okolo roko 1893, ked zacali nasupovat spalovacie motory a doteraz jazdili na konoch.

kon sa napasie kdekolvek na luke, ale pre auto musim vozit 1000L nadrz a naviac je pomalsie, ako kon.

Ale uz o 20 rokov bol z auta luxusny tovar a o dalsich 20 rokov spalovaci motor hral hlavnu rolu vo svetovych vojnach a o dalsich 20 uz v USA vznikol kult automobilizmu, ako sme ho poznali doteraz.
Klaudius
Ale nechceš, aby ťa mal niekto za blba, že nie? Lebo len blb si môže kúpiť auto s dojazdom 160 km a potom sa diviť, že na dovolenku sa akosi nehodí... 8-s
mikesh
Extra baterky muzes strcit do rakve a do privesneho voziku :-)
GeekStar
Tohle je příspěvek tak mimo, že ani nevím, kde začít. Tak popořadě:

1. Toto auto není určeno k tomu, aby si s ním jel na jeden zátah na druhý konec Evropy. Je určeno k tomu, že s ním jedeš denně do práce, na nákup a zpátky domů. Odmění se ti nulovými emisemi (pro velká města rajská představa) a velmi nízkými provozními náklady.

2. Pokud bys potřeboval někdy dojet dál, je předpoklad, že na každé čerpací stanici budou mít náhradní baterie - odevzdáš vybitou, dostaneš nabitou. Takže vozit sedm baterii v kufru... ehm :*)
ZocelenyDrapalik
Ale to je zmateni pojmu. Kazdy vi, co jsou vyhody elektromobilu a jak bude fungovat v systemu dopravy. Otazka zni proc je auto, ktere jak pises urceno na jizdu do prace, na nakup a zpatky domu, v karoserii rodinneho sedanu velikosti nekde na rozhrani nizsi stredni a stredni tridy. Kolik zakazniku potrebuje jezdit do prace s celou rodinou? To je ta otazka. Rodinny sedan je tu prave pro dopravu rodiny na dovolenou na chatu na vikendovy vylet.
GeekStar
Realita je taková, že ideál městského vozítka u nás je Audi Q7.

Navíc já si třeba do auta velikosti Clia/Fabie pohodlně nesednu, takže pokud bych chtěl elektromobil pro ježdění do práce, určitě bych hledal něco většího.
mikesh
Nutno podotknout ze nulove emise ve meste jsou vykoupeny nenulovymi emisemi v miste umisteni elektrarny.
Klaudius
A nenulové emisie spaľovacích motorov doplnené nenulovými emisiami v rafinériách... :-!
Avatar - T613
T613
a nenulovými emisemi v cisternách, vlacích a kdo ví v čem ještě
A pak že Fluence nejde s automatem >:D i když tohle bude spíše jednoruký bandita.
ZocelenyDrapalik
Jsem optimisticky co se tyka pouziti elektrotechnologii v pohonu aut. Jsem skepticky k tomu, ze by elektromobil na pocatku elektromobilove ery mel byt zrovna Fluence konstrukce.

Fluence je pomerne velky sedan. To cemu se vetsinou rika rodinne auto. Pro tento ucel jsou parametry elektropohonu nedostacujici. Rozumim, ze Renault planuje tyto vozy nejdrive nasadit do zemi jako je Izrael, tedy mensich zemi, kde 160km dojezdu staci pro polovinu zeme. Nicmene opravdu nechapu, proc si takto omezuji trzni potencial.

Baterie je hodne draha. Kdyby do auta vlozili o neco mensi baterii, rekneme na 130km dojezdu a k ni maly dobijeci motor, treba z motorky, dosahnou stejne ceny, a pritom zcela eliminuji nejvetsi nevyhodu elektromobilu - mensi dojezd. Trh pro takovy vuz je nasobne vetsi a tomu by odpovidala i seriovost a nasledne pokles cen elektrotechnologii.

Podle mne je strategicka chyba snazit se vytvorit rodinny sedan jako cisty elektromobil. Na vymenne systemy, jako celoevropsky fungujici infrastrukturu prilis neverim. Rekl bych, ze v budoucnu bude Renault do auta typu Fluence urychlene dodelavat neco pro zvyseni dojezdu. Ale snad se pletu.
kuko
no mě to taky trošku překvapilo, nedávno se ještě prezentovala řada městkých vozítek jako startovací linie pro elektromobily. Třeba Kangoo chápu, jako rozvážkový vůz do centra ideální, ale Fluence na městké motání? No možná taxík
Klaudius
160 km máš 80 km do práce a 80 nazad - to nemusí byť len mesto. 160 km môže vpohode stačiť na bežné návštevy zákazníkov v tvojom rajóne, necestuješ denne stovky kilometrov ďaleko... Nie každý potrebuje auto na viac ako 100-120 km denne, a myslíš, že tí ľudia majú zásadne mestské mini? ;-)
mikesh
V realu na 80km tam a 80km nazad rovnou zapomen, dojezd maji vyrobci tendenci udavat za optimalnich podminek, tj. jedou jako s hnojem s vypnutou klimou, radiem, prip. topenim a za optimalni teploty.
ZocelenyDrapalik
Ale to jsme stale u toho - kdo potrebuje na denni dojizdeni auto typu rodinny sedan? Je na dojizdeni realnych 50km velke, tudiz tezke, tudiz baterie musi byt vetsi, tudiz bude o poznani drazsi nez srovnatelne auto postavene primo na primestske jezdeni. Toto je presne auto, ktere je stavene pro vymenny system baterii. Ja na nej neverim, ale i kdyby, tak nez se rozbehne, bude to par let trvat. Proc s nim zacinaji je mi zahadou. Dodavka naopak dava velky smysl.
Klaudius
Hocikto s rodinou. Hocikto, kto má rád pohodlie. Každý, kto nenajazdí veľa, ale potrebuje trochu reprezentovať. A tiež tí, ktorým sa také auto páči. Málo?
Odokar
klíčem je ta výměna baterie, bude to fungovat stejně jako stávající pumpa, přijedeš, vyměníš baterie a jedeš, ceny plánují podobné jako by stál benzín na stejnou vzdálenost, vtip je v tom, že baterie se budou dobíjet mimo energetickou špičku a celé to podstatně sníží celkové emise v dopravě, tolik co si pamatuju z oznámení o podpisu kontraktu v izraeli
ZocelenyDrapalik
Systemu rozumim, ale prilis tomu neverim. Vybudovat infrastrukturu stoji obrovske penize a navratnost je leta. Jenomze co kdyz se za 5 let vyrobi baterka s dostatecnym dojezdem a vymenny system nebude uz nikdo potrebovat? Podle mne se prilis mnoho investoru, ochotnych riskovat velke penize bez jasne budoucnosti nenajde.

Neco podobneho muzeme sledovat u CNG. Prestoze za tim stoji extremne bohate plynarske firmy, tak stanice pribyvaji hlemyzdim tempem a nikdo se do toho moc nehrne. Je to na desetileti. A CNG auta tak mohou fungovat jenom diky tomu, ze mohou jezidt nouzove i na benzin. Elektromobily, tak jak je planuje Renault, bohuzel tento "pomocny pohon" na preklenuti doby nez bude dostatek vymennych stanic, nemaji. U elektriny se navic za to desetileti muze zmenit vse.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
S baterií o dostatečné kapacitě je to podobné, jako s různými objemy motorů. Proč kupovat pomalé a slabé HTP, když máme 1.6i, FSI, TSI nebo TDI? Protože stále velký význam má cena. A tak někdo bude mít auto za 450 tisíc na ježdění po městě a okolí, přičemž jeden občasný výlet za zábavou někam dále prostě přežije, další si připlatí 100 000,- a bude mít auto, které ho na jeden zátah převeze přes celou ČR. Naprosto jednoduchý a krásný systém, který ovšem zkostnatělá hlava nevymyslí.
ZocelenyDrapalik
Zkostnatele hlavy konstrukteru u Renaultu tvrdosijne tvaji na dojezdu 160km. Hadej proc.

Nicmene posledni 2 prispevky jsou o vymennem systemu, nikoliv o bateriich. Z napsaneho usuzuji, ze podle tebe je vymenny system nesmysl? Nebo je to zase nejak jinak?
Myslím si, že naopak Renault musel doplnit řadu o rodinný sedan. Může to mít praktické využití - právě z pohledu rodiny.

Otázkou potom tedy zůstane - baterie. Nutno si ovšem uvědomit, že je Renault-Nissan na začátku. Pokud se tedy podaří "podplatit" (někde i bez uvozovek) politickou elitu tak, aby měli otevřené dveře (povolení vjezdu do center jen elektromobilům), tak se vývoj nezastaví, naopak zareagují na to i ti výrobci, kteří nejsou průkopníky.
IPace
myslim ze ohledne tech mest to je velice realne a behem pristich par rekneme deseti let se jiste neceho podobneho alespon u jednoho Evropskeho znamejsiho a vetsiho mesta dockame :-) jak krasne by to bylo kdyby treba Praha mela okolo poradne obchvaty, zachytna parkoviste a do centra by nesmelo nic co ma vice nez 2-3 kola a vypousti cokolik z vyhuku
Avatar - woody-alien
woody-alien
Jé, to by se mi taky líbilo. Nemusím pokaždý, když jedu ze Severních do Jižních Čech koukat na Národní Muzeum. A že je tam na to koukání vždycky dost času... ;-)
mikesh
Myslis ze maly motor z motorky ti utahne auto velikosti Fluence (po vybiti baterii)? 8-s
Avatar - T613
T613
ne, kolega to myslel tak, že motor z motorky bude pohánět generátor, který bude plynule dobíjet baterie.. systém a lá Chevy Volt
mikesh
To je jasne ze by ten motor dobijel baterky :-) Abych to napsal polopate, auto potrebuje nejaky vykon k tomu aby solidne jelo (nebo udrzelo rychlost) a ten maly motor ten solidni vykon, ktery se aktualne prezvejka pres baterky ve forme elektriny, proste nema. To je jako myslet si ze kdyz do 4.5m auta das 1.6 motor tak kdyz do nej das 500ccm motor, ktery bude vyrabet eletrinu, tak ze to pojede stejne. No nepojede.
ZocelenyDrapalik
Nikoliv. Zapominas ze v aute jsou stale vedle motoru i baterie. Nemusi to byt tak, ze baterie se vyprazdni a prepne se na motor. Mohou cast kapacity pracovat soucasne. Uvaha je takova - pro jizdu ustalenou rychlosti ci pomale zrychlovani staci minimalni vykon. 15kW je az az. Na to staci i nejaka 5ti stovka z motorky, ktera by generatorem pohanela elektromotor. Pro akceleraci, "aby to jelo", tu mame ty baterie, ktere v pripade potreby dodaji "šťavu" pro vetsi akceleraci. A protoze je to vse v elektrine, da se to krasne regulovat a ridic ani nepozna na co jede.

To znamena, ze takova konstrukce by mela rekneme 80km dojezdu ciste na elektrinu a pak by nastartoval spalovaci motor, ktery by stacil na presuny ustalenou rychlosti a pri tom mame stale v baterkach stavu na nejakych 50 km akcelerace. Jaky je pomer akcelerace ku jizdy ustalenou rychlosti pri mezimestske jizde tezko odhadnout. Ale podle mne, kdyz to slozime tak odhadem mame auto s celkovym dojezdem nekam k 300km, mozna i vice, z toho ciste na elektrinu 80. A tak mame elektromobil pro denni jezdeni do 80km a soucasne auto, ktere dojezdem k 300km vyresi 90% pozadavku bezneho cestujiciho. Podoba se to Voltu, ale to je americka konstrukce a tam proste maly spalovak byt nemuze, protoze by to nikdo nechtel. Je to takovy evropsky Volt o generaci dale.

Da se predpokladat ze s dojezdem onech 300 km zvladne i v pocatku elektromobility, kdy dobijecich stanic bude malo, jet tak, aby nemusel klickovat od stanice ke stanici a ztratil hodiny dobijenim. Proste takovy elektromobil by si mohl poridit temer kazdy, a hned od pocatku, protoze ma vyhody elektromobilu, pri tom omezeni oproti klasice je minimalni ale soucasne by stal stejne jako cisty elektromobil.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Víš, kolik žere pětistovka motorka? Zkus si to někdy... Budeš asi sám koukat, jak palivo rychle mizí z nádrže. I při rozumné cestovní rychlosti není pět litrů na sto kilometrů problém.
ZocelenyDrapalik
A vis, kolik zere benzinovy motor 1.8, pouzity v Priusu kdyz je osazeny do jineho auta bez hybridni casti? Nekde k 7-8mi litrum. Kdyz se zapoji do hybridniho systemu zere 4L.

Pesne tak by se chovala 5tistovka zapojena do popsaneho systemu, ktery je v rezimu "prodlouzeny dojezd spalovacim motorem" vicemene hybridem. Kdyz spalovaci motor diky hybridu zbavite nutnosti resit rozjezd a akcelerace a nechate ho pracovat v optimalnich ustalenych otackach, klesne spotreba o desitky procent.
mikesh
Fama c.1 je to, ze Prius jezdi za 4. Nejezdi, stejne jako vsechna ostatni auta nejezdi za papirove hodnoty, v realu bere pri beznem pouziti 5.5, viz. spritmonitor.
Ta 1.8 v Priusu bude zrat 7-8 klidne i v Priusu, je to jen otazka toho kde a jak jezdis. Kde ma hybrid opravdu vyhodu je mesto, jinde (napr. dalnice) na tom bude stejne, ne-li hure. To uz pomijim fakt ze ma vyhodu prisne aerodynamickeho tvaru (pro bezne pouziti ovsem dost nepraktickeho), kdyby takhle byly tvarovane i auta s konvencnim motorem by to srovnani vypadalo zase trochu jinak...

Btw, nejak jsi neodpovedel kolik ze bude ta petistovka zrat...
mikesh
Uvaha pekna, ale mylna. U Priusu zvedli objem motoru z 1.3/1.4 na 1.8, u Voltu zvedli objem generatoru v prubehu vyvoje z puvodnich 1.0ccm na 1.4ccm, ale podle tebe jsou to nymandi kteri tomu nerozumi a ty je se svou koncepci dokazes preskocit o generaci jen tim ze tam das pidimotor z motorky, tomu rikam sebevedomi...

To je hezke ze chces mit 50km energie v baterkach na akceleraci, ale bez toho aby jsi uvedl jakou kapacitu bude mit baterka tezko dokazes napsat na kolik km vydrzi. Dale, kdyz tech "50km energie" vyuzijes tak pojedes na co? Na ten 15kW motor tech zbyvajicich 200km? To bude parada u 1.5tunoveho auta, navic pokud bude nalozene bude mit ke 2 tunam. Nebo mas pocit ze ten 15kW motor stihne pohanet auto a soucasne jeste dobijet baterku?!? A kolik si myslis ze ten motor bude zrat?
Klaudius
Vráť sa do školy a doštuduj fyziku, máš v tom trochu chaos.
mikesh
Klaudius tradicne, myslenka zadna, jen plky >:-[]
Klaudius
mikesh tradične bez uvažovania >:D
mikesh
Tak chlapce, nestyd se a vybal tady tu svoji fyziku. Ale jestli chces hlasat stejna moudra jako minule, ze vykon je neprimo umerny maximalni rychlosti, se radsi ani nenamahej >:-[]
ZocelenyDrapalik
Za 1) u Priusu zvedli objem spalovaku, protoze spalovak je stale hlavni pohon. A protoze tahne temer vse (ty 3km dojezdu na baterku jsou opravdu jen pro vykryti spicek). Proto musi mit vetsi objem. U popsane koncepce je naopak elektromotor hlavni pohon a spalovaci je jen pomocny.

Za 2) Vubec jsi nepochopil co jsem napsal. Kdyz si to prectes jeste jednou najdes na vsechny sve otazky odpovedi. Nema cenu to psat znova.
mikesh
Nevysvetlil jsi proc u Voltu zvysili objem motoru (a adekvatne vykon) z 1.0 na 1.4, jedna se o stejnou konpcepci, navic u auta stejne velikosti, kdyz podle tebe by tam meli dat pidi motor z motorky. Ze by zjistili ze ten litrovy objem je zatracene malo?! ;-)

Ja jsem pochopil co jsi napsal, ale nema to realny zaklad, proto se ptam. Vychazis z toho ze od pasu strelis nejake hodnoty a budes mit vysledky lepsi nez tymy vyvojaru, ktere na tom delaji roky.
ZocelenyDrapalik
Hele ty neomylne tymy vyvojaru versus pitomy Drapalik, to uz mi tu predhazuji leta. Zacalo to pred lety, kdyz jsem tvrdil, ze je treba pracovat na hybridech, protoze se stanou standardni soucasti motoru. Tak to jsem mel hned na taliri neomylny tym BMW, protoze jejich marketing tehdy zrovna vypustil zpravu, ze hybrid je hloupost, kterou oni nikdy delat nebudou. Nema snad cenu psat jak to dopadlo.

Je treba videt, ze to co se dnes chysta do vyroby je zhmotnela myslenka, jejiz pocatek je nekde 4-6 let nazpet. Tehdy myslenka na elektromobil byla vetsinove prohlasovana za utopii a tomu odpovida i konstrukce Voltu. Ta zasla s elektromotorem dale nez ostatni, ale stale ne zdaleka tak daleko jak by mohla kdyby se zrodila dnes postavena na technologii dostupne za 2-3 roky.

1.2ka dnes pohani Octavii a to velmi kvalitne. Nekteri (mam pocit ze Lotus) pripravili 1L motor o hmotnosti 50kg, prave jako pomocny motor plugin hybridu. Treba Fiat uvazuje ze bude do aut davat preplnovany dvouvalec 8mistovku, a to jako hlavni pohon. Nevidim duvod, kdyz moderni 8mistovka dokaze pohanet cele auto, proc by 5tistovka spolu se silnymi bateriemi nedokazala totez. PS. Nemusi to byt nutne 500ccm. To byl priklad. Klidne 6ti 7mi stovka, proste neco maleho, jednoducheho, masove vyrabeneho. Ali i ta 500 by to zvladla.

Ja tu mam stale problem s lidmi, kteri nedokazi sledovat posledni deni, nalezt trendy a tvrdosijne trvaji na zastaravajicich dogmatech. Od tech pak dostavam ruzne nazvy, naznacuji mi jak jsem trotl. Uz jsem zvykly.
mikesh
Tak takovy vizionar by umel byt kazdy. To ted muzu taky prohlasit ze je treba zacit pracovat na autech na slunecni pohon a po XX-letech kdy se nejake objevi zahlasit - ha, jako rikal :-) Co presne rikali lidi od BMW nevim, testovaci elektrovozitka delali min. pred 10 lety a pohon na vodik resi uz taky pekne dlouho.

Tohle co jsi napsal je taky perla - "Ta zasla s elektromotorem dale nez ostatni, ale stale ne zdaleka tak daleko jak by mohla kdyby se zrodila dnes postavena na technologii dostupne za 2-3 roky." - Ono to je celkem logicke ze kdyz se neco zacne vyvijet ted tak to vypada jinak nez kdyz se to vyvijelo pred x-lety, na to clovek nemusi byt vizionar.

Tvuj exkurz to sveta maloobjemu je sice hezky ale zbytecny, nevysvetlil jsi proc u Voltu s postupnym vyvojem zvysuji objem agregatu kdyz podle tebe staci motor tretinovy. Smir se proste s tim ze pullitr je malo. Ta 0.9 od Fiatu ma byt 1.turbo a za 2. s tim nechteji pohanet auto o vaze 1.5 az 2tuny.

Ja se nedivim ze mas problem s lidmi kdyz si hrajes na vizonare stylem "kdyby pred 4-6lety vyvijeli auto s technologii, ktera bude dostupna az za 3 roky, tak by byli dal".
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Drápalíku, ty jseš tak hluboko zahrabaný ve své kleci, že ani nedovedeš vidět jinou cestu.
Elektromobil v karoserii běžného auta je v současné době jedna z možností, jak je vůbec dostat mezi lidi. Maska ekologie z mnoha věcí opadá a výrobky, co se na první pohled tváří jako supertechnologické a superekologické, budou momentálně těžko přijímány. Oni ti výrobci v podstatě ani jinou možnost nemají.
ZocelenyDrapalik
Elektromobil muze byt v karoserii bezneho auta. Treba ta dodavka dava 100%ni smysl. Elektromobil v karoserii maleho mestskeho auta take dava smysl. Dava smysl i karoserii auta typu Fabia pro denni primestske dojizdeni. Dokonce i ve sportaku dava smysl. Kde mi opravdu nedava smysl jsou vetsi rodinna auta, kde je pozadavek aby byl schopen dopravit celou rodinu na chatu ci dovolenou. Na to zatim elektromobil nestaci a zatim neni videt nic co by to v nejblizsich letech zmenilo.
Opravdu nevim, kde jsi v mem prispevku nasel volani po nejakem supertechnologickem stroji. Spise naopak, rikam, ze pouziti klasickeho spalovaciho motoru, jako pomocneho, se zatim u vozu velikosti "rodinny vuz" neobejdeme.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
A co když se někomu to malé auto prostě NELÍBÍ? Co si má pak koupit? Chce sedan, dáme mu elektrický sedan. Uvažuješ tak zoufale hloupě a zkostnatěle, jako snad nikdo na auto.cz. Pro někoho pohodlný Fluence ztělesní vše, co potřebuje, ať už do města či mimo město. A nemusí vozit nutně rodinu na chatu či dovolenou, prostě to auto jen CHCE.
A jedno tajemství - kde je zákonem dáno, že se po čase nemůže objevit výkonnější baterie pro dojezd třeba 300 km? Mimochodem jedna z největších výhod elektromobilů.
ZocelenyDrapalik
Aha. I tak mi to jde vysvetlit.

Mimochodem "pohodlný Fluence s realnym dojezdem 130km urcite NEztelesni vse co ten neznamy zamilovany do Fluence potřebuje mimo město. A protoze mu to neda tato konstrukce elektromobilu a to auto CHCE, koupi si verzi se spalovacim motorem.
Klaudius
Okrem dovolenky viac 100 km v kuse nejazdím, proste nemám kam, nemám tú potrebu. Elektrický Fluence by bol ideál na každodenný život, cesty do práce a nazad, pre deti do školy, na nákup, za kultúrou, s deckami na víkend k babke. Pohoda. Na dovolenku letecky, alebo proste druhým autom, bez dvoch sa beztak doma nezaobídeme, a obe elektrické byť nemusia. ;-)
ZocelenyDrapalik
Uz brzo se dovime, jestli pri konfrontaci s realnou cenovkou a ostatni konkurenci bude dostatecne mnozstvi zakazniku uvazovat podobne jako ty, nebo jestli to je jenom nadseni nad prospektem, ktere v prodejne po seznameni s realitou vychladne. Jinymi slovy jestli nadseni nad novou technologii prevazi nad chladnou realistickou uvahou. Jsem opravdu zvedavy.
kubiki
pokial som mal možnosť sa dočítať o batériach v elektricky poháňaných vozidlách, vo väčšine prípadov šlo o NiMH alebo LiOn batérie, ktoré majú tzv. pamäťový efekt (pri nabíjaní nie úplne vybitej batérie sa znižuje jej kapacita - NiMH) resp. znížený počet nabíjacích cyklov (LiOn).
Keď budem večer dobíjať nevybitú batériu alebo si ju počas cesty vymením na "čerpacej" stanici, akú životnosť budú mať tieto systémy?
Wartburg 353W
To nevim, kde jsi to cetl. Memory effect je u soucasnych baterii zanedbatelny, hlavne LiOn. Tesla roadster ma garantovanou zivotnost baterii asi 60 000 km / 3 roky. Tzn docela malo. Ale predpokladana zivotnost (tj ne garance), je tak dvojnasobna.
Wartburg 353W
Ve vasich uvahach zapominate na jednu podstatnou vec. A sice, ze ted stoji vsichni na startovni care a kazdy se boji, ze odstartuje pozde. Takze elektricka auta se pripravuji do vyroby, aby se nezaspalo. Pritom se doufa, ze do zahajeni vyroby se jeste podari vylepsit technologii baterii na pouzitelnejsi uroven. Zkratka, automobilka, ktera by cekala, az se vsechny dilky skladacky najdou, a pak zacla vyvijet elektricke auto, urcite neuspeje. Je ale mozne, ze neuspeje ani odvazny Renault. Ja osobne si ale myslim, ze Renault vsadil spravne. Nez se ZE poradne rozjede, zrejme se neco malo stane v bateriich, projevi se velke investice do dobijecich stanic v nekterych zemich a hlavne - ropa jeste vice podrazi.
megacruiser
Dneska se každý upíná k elektromobilům s bateriemi. Pro Evropu to ale není nejlepší cesta.
Především - je tu půl roku zima a elektromobil netopí. Musí přitápět benzínovým topením. Baterie mají v zimě nižší kapacitu - nižší dojezd. Elektromobil sice "nesmrdí", ale smrdí tepelná elektrárna, která pro něj vyrábí elektřinu. Pokud počet elektromobilů poroste, státy víc zdaní elektřinu aby vyrovnaly výpadek z daní z benzínu a nafty a zvýší zdanění i u fosilních paliv. Je to jako s vodou - lidi začali šetřit, vodárny měly nižší zisky a okamžitě podražily.
Já jako ideální pro jízdy po městě vidím malá auta typu Aixam, Ligier. Mají v sobě i 500ccm diesel motory, jedou po odblokování 80-90 km/h což do města stačí a žerou do 2,5 l/100km - hlavně díky velmi nízké hmotnosti. 2 lidi uvezou a nákup taky a neprší tam narozdíl od skůtru. Dají se upravit na provoz na rostlinej olej z hypermarketu - litr za 15 kaček. Emisí taky moc neudělají. Jedinej problém je s bezpečností, ale zase ve městě se nejezdí moc rychle. Díky malé délce ani parkování není problém.
Klaudius
Utopista...
ZocelenyDrapalik
Elektrina ma jednu vyhodu. Ma horni limit ceny, dany amortizaci solarni dobijeci stanice. Dnes se to muze jeste zdat jako hodne vysoka cena. Ale zatimco cena fosilni energie stale stoupa, cena solarnich panelu stale klesa. Dokonce posledni 2 roky tempem o desitku procent rocne. Takze za par let bude motorista, ktery vlastni alespon trochu volne plochy, resit jenom to, zda se pri jeho najezdu kilometru solarni stanice vyplati nebo ne. A to je horni hranice ceny elektriny. Specialni zdaneni solarnich panelu nepredpokladam.